]http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/251031/ChristenUnie-weigert-lesbienne-voor-gemeenteraad.htm.[/quote][/url]quote:De lesbische Monique Heeger is door de ChristenUnie in Wageningen geweigerd voor de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hoewel de partij zegt mensen niet te weigeren om hun homoseksualiteit alleen, mogen lokale afdelingen de ‘levensstijl’ van een potentiële vertegenwoordiger meenemen in hun beslissing.
Dit schrijft het Algemeen Dagblad vandaag.
Heeger had eerder voor de conservatieve partij in de gemeenteraad van Wageningen gezeten, maar moest twee jaar geleden vertrekken toen ze verliefd werd op een vrouw. Dit was destijds aanleiding voor de partij om een onderzoek te doen naar de positie van homoseksuelen binnen de ChristenUnie.
Heeger probeerde in 2008 nog om voor de ChristenUnie op de lijst voor de waterschappen te komen. Dit ging toen om procedurele redenen niet door. Nu overweegt ze zich kandidaat te stellen voor de provinciale staten.
Levensstijl
De conclusie van het onderzoek naar de positie van homo’s in de partij was dat de ChristenUnie mensen niet mag weigeren om hun homoseksualiteit. Wel moeten vertegenwoordigers Gods woord onderschrijven en vanuit die overtuiging politiek bedrijven. De levensstijl van een raadslid moet overeenkomen met die overtuiging.
Eerder stapte een raadslid op omdat hij zich verplicht voelde als homoseksueel celibatair te leven.
Voor Yvette Lont, ex-ChristenUnie-raadslid in de stadsdeelraad van Amsterdam Zuidoost en ex-prostituee, was dit onderzoek aanleiding om een motie in te dienen om praktiserende homoseksuelen te weren van bestuursfuncties in de partij. Toen deze motie niet werd aangenomen, stapte ze op
bron : [url=http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/251031/ChristenUnie-weigert-lesbienne-voor-gemeenteraad.htm.
een homoseksuele levensstijl en iemand die het met kleine kinderen doet is allebei zonden, daar zit de overeenkomst.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:31 schreef Disana het volgende:
Je meent het nog echt ook he? Je legt dus echt werkelijk een verband tussen homoseksualiteit en pedofilie.
Maar je noemt ze toch maar even in hetzelfde verband. Geen diefstal, geen inbraak, nee pedofilie.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
een homoseksuele levensstijl en iemand die het met kleine kinderen doet is allebei zonden, daar zit de overeenkomst.
zie je die deur links dat is de deur naar realiteitquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
een homoseksuele levensstijl en iemand die het met kleine kinderen doet is allebei zonden, daar zit de overeenkomst.
Ben bang van niet. Je mag wel homo zijn, maar als je vervolgens een relatie aangaat dan ben je zondig.quote:
Net als het eten van appels of het afslachten van een mensenmassa op een vliegveld. Of fappen. Allemaal even afschuwelijk. Mocht je een grapje maken; kuttrol. Mocht je het serieus menen; teringkneus.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De harteloosheid hiervan, want het is me niet onbekend, doet me elke keer toch weer versteld staan. En de vuigheid waar mee TS twee onvergelijkbare eenheden op één lijn zet vind ik onvergeeflijk slecht en dom. Soms zou die god gewoon moeten bestaan en onmiddellijk straffenquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben bang van niet. Je mag wel homo zijn, maar als je vervolgens een relatie aangaat dan ben je zondig.
So much voor de barmhartige God en zijn dienaren.
Lekkere vergelijking.quote:Als een pedofiel kinderen misbruikt kan hij toch ook geen functie in de partij krijgen, logisch.
Ja ze was een prostitue, dat is verleden tijd. Het gaat hier niet om ongelovigen maar mensen die zeggen dat ze christen zijn, hun levenswandel deugt niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:37 schreef MrX1982 het volgende:
Yvonne Lont was toch een hoer?
CU is poldertaliban daarmee heb ik denk ik genoeg gezegd.
Onderstaande spoiler niet lezen indien je christen bent.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
De harteloosheid hiervan, want het is me niet onbekend, doet me elke keer toch weer versteld staan. En de vuigheid waar mee TS twee onvergelijkbare eenheden op één lijn zet vind ik onvergeeflijk slecht en dom. Soms zou die god gewoon moeten bestaan en onmiddellijk straffen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Onderstaande spoiler niet lezen indien je christen bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het bericht klopt, dus erg blijft het.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef Hukkie het volgende:
Ts is net anderhalve maand lid, ben bang hoop dat we hier met een trol te maken hebben.
Ik ben niet harteloos, het is juist naastenliefde om mensen die zeggen christen te zijn en daar niet naar leven, dat het gevolgen heeft. Jezus zei tegen een vrouw die overspel had gepleegd en ze wilde stenigen, laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen. Maar hij zei ook gaat heen en zondig niet meer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
De harteloosheid hiervan, want het is me niet onbekend, doet me elke keer toch weer versteld staan. En de vuigheid waar mee TS twee onvergelijkbare eenheden op één lijn zet vind ik onvergeeflijk slecht en dom. Soms zou die god gewoon moeten bestaan en onmiddellijk straffen
Geeft ook weer aan dat het voor de CU niet uitmaakt of je werkelijk in God gelooft, maar dat het vooral belangrijk is dat je hun dogma's aanhangt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ze was een prostitue, dat is verleden tijd. Het gaat hier niet om ongelovigen maar mensen die zeggen dat ze christen zijn, hun levenswandel deugt niet.
Er zijn anders wel homoseksuele christenen die bewust ervoor hebben gekozen om dan alleen te blijven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben bang van niet. Je mag wel homo zijn, maar als je vervolgens een relatie aangaat dan ben je zondig.
So much voor de barmhartige God en zijn dienaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |