Ik hoop met 15 jaar werkervaring daar idd wel te zitten als consultant inderdaad (stiekem eigenlijk wel iets hoger).quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En dan heb je nog een hele sloot lui in finance-gerelateerde jobs die dat soort geld verdienen, denk aan bankiers, consultants, investment professionals, etc...
Gewoon meer richting de investeringskant gaan, dan zit je daar na een paar jaarquote:Op woensdag 23 december 2009 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik hoop met 15 jaar werkervaring daar idd wel te zitten als consultant inderdaad (stiekem eigenlijk wel iets hoger).
Ik ben meer organisatorisch gericht, dus dat zit er niet inquote:Op woensdag 23 december 2009 11:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gewoon meer richting de investeringskant gaan, dan zit je daar na een paar jaar
Genoeg consultants die voor Private Equity ofzo gaan werken.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben meer organisatorisch gericht, dus dat zit er niet in
Sommige mensen worden ontslagen omdat een bedrijf noodgedwongen moet krimpen vanwege de huidige economische situatie. Andere kunnen vertrekken omdat ze uitzendkracht zijn en het nu komkommertijd is. Zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen die niks te maken hebben met of iemand wel of niet waarde toevoegt aan een bedrijf. Je bent behoorlijk bekrompen aan het denken maar dat doen mensen die zelf nog nooit in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen wel vaker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:12 schreef Accordtje het volgende:
ik ben toch van mening dat indien je je baan verliest je blijkbaar niet voldoende toegevoegde waarde hebt voor het bedrijf (buiten het feit dat het bedrijf wellicht failliet gaat, dan is er weinig toegevoegde waarde meer nodig)
Studiregeling is prima, loon ook voor een 21 jarige zonder ervaring.quote:
Ja netto erbij. dus zal 85 euro per maand extra zijn ofzoquote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Studiregeling is prima, loon ook voor een 21 jarige zonder ervaring.
Die 1000 euro loon extra bij je salaris in het 2de jaar, netto per jaar ?
OF hoe moet ik dat zien ?
Goh, en daar kom je nu achter?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Daarnaast is dit topic natuurlijk een onverhuld patser topic voor de betere verdieners. Kijk eens hoeveel ik verdien, oh wat ben ik toch goed!
Tsja, zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Wel jammer dat daardoor mensen met 'normale' salarissen deze niet plaatsen. Daarnaast is er altijd wel iemand met een beter salaris.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Daarnaast is dit topic natuurlijk een onverhuld patser topic voor de betere verdieners. Kijk eens hoeveel ik verdien, oh wat ben ik toch goed!
Ik betwijfel of dat zo is, maar excuses als mensen daardoor niet durven posten. Ik denk dat veel Nederlanders er moeite mee hebben om het zo op te schrijven. De hogere salarissen zullen die initiële aarzeling eerder overwinnen, omdat ze het leuk vinden om te posten hoe goed het met ze gaat. De persoon met het klote salaris heeft sowieso al geen zin om dat ook nog eens te delen. Zodoende krijg je een topic als dit, maar daar is volgens mij niks mis mee. Genoeg mensen die hier komen klagen over salaris en er vervolgens juist achter komen dat het best prima is, of die eindelijk door krijgen dat ze beter verdienen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Tsja, zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Wel jammer dat daardoor mensen met 'normale' salarissen deze niet plaatsen. Daarnaast is er altijd wel iemand met een beter salaris.
Klopt idd. Alleen krijgen de "outliers" natuurlijk wel de meeste aandachtquote:Op woensdag 23 december 2009 13:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat zo is, maar excuses als mensen daardoor niet durven posten. Ik denk dat veel Nederlanders er moeite mee hebben om het zo op te schrijven. De hogere salarissen zullen die initiële aarzeling eerder overwinnen, omdat ze het leuk vinden om te posten hoe goed het met ze gaat. De persoon met het klote salaris heeft sowieso al geen zin om dat ook nog eens te delen. Zodoende krijg je een topic als dit, maar daar is volgens mij niks mis mee. Genoeg mensen die hier komen klagen over salaris en er vervolgens juist achter komen dat het best prima is, of die eindelijk door krijgen dat ze beter verdienen.
Nou ja, dat is in al die jaren dat dit topic bestaat nooit verandert. En uiteindelijk is meer dan 90% van de salarissen hier nog steeds "normaal", lees maar terug.
Natuurlijk. Daar houden we ook vanquote:Op woensdag 23 december 2009 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt idd. Alleen krijgen de "outliers" natuurlijk wel de meeste aandacht
Het kan inderdaad zeker beter, maar ik zou niet meteen ontrevreden zijnquote:Op woensdag 23 december 2009 18:23 schreef Orbeatle het volgende:
1 : Bedrijfstak: IT/IS
2 : Functie: (Functioneel) applicatiebeheerder
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 2236,00
8 : Netto maand salaris: 1651,67
9 : Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: In huidige rol 2 jaar. Bij bedrijf bijna 3 jaar (voorheen interne IT Helpdesk bemand)
11 : Opleiding: MBO Niveau 3 ICT en verschillende applicatie specifieke trainingen/cursussen en 1 jaar MBO audio/visuele techniek
13 : Tevreden: Ja, maar ben in de veronderstelling dat ik meer zou kunnen verdienen. Zijn er hier mensen die dat kunnen bevestigen?
Heb jij alweer werk, pik?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:39 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zeker beter, maar ik zou niet meteen ontrevreden zijn. Want je hebt nog relatief weinig werkervaring en niet de beste papieren op zak.
Al moet een beetje applicatiebeheerder wel tegen de 2500 liggen imo. Maar dat hangt natuurlijk weer af bij wat voor bedrijf je zit en of je veel verantwoording hebt.
Juist, mensen moeten vertrekken omdat het bedrijf noodgedwongen moet krimpen. Betekent dus dat er een x aantal mensen uitgaan. Welke mensen? De mensen die niet zozeer een toegevoegde waarde hebben voor het bedrijf. En dat is ook een logische gedachtegang.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Sommige mensen worden ontslagen omdat een bedrijf noodgedwongen moet krimpen vanwege de huidige economische situatie. Andere kunnen vertrekken omdat ze uitzendkracht zijn en het nu komkommertijd is. Zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen die niks te maken hebben met of iemand wel of niet waarde toevoegt aan een bedrijf. Je bent behoorlijk bekrompen aan het denken maar dat doen mensen die zelf nog nooit in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen wel vaker.
Opleiding ?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:13 schreef bijderechter het volgende:
1 : Bedrijfstak: OverheidsAmbtenaar
2 : Functie: manusje van alles
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 25 dagen
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 3400,-
8 : Netto maand salaris: 2000,-
9 : Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: Zeven jaar ervaring
13 : Tevreden: Ja
Ik ben ook zeker niet heel erg ontevreden, ik heb enkel het idee dat ik wel wat meer zou kunnen verdienen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:39 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zeker beter, maar ik zou niet meteen ontrevreden zijn. Want je hebt nog relatief weinig werkervaring en niet de beste papieren op zak.
Al moet een beetje applicatiebeheerder wel tegen de 2500 liggen imo. Maar dat hangt natuurlijk weer af bij wat voor bedrijf je zit en of je veel verantwoording hebt.
Ja gelukkig welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |