Die vraag is wel vaker gesteld, maar het is op zich niet ongewoon om als ingenieur deze kant op te gaan. Zo zie je veel techneuten in consultancy en finance, en dat is eigenlijk al decennia het geval geweest.quote:Op maandag 16 november 2009 22:48 schreef draaier89 het volgende:
Even een vraag Drive-R,
Je hebt dus voortuigkunde gestudeerd hoe kom je er dan in godsnaam op om in de banking te gaan?
Ok, dan is het redelijk begrijpelijk. Vroeg het me gewoon af hoe iemand met een techniek achtergrond in de banking kwam.quote:Op maandag 16 november 2009 23:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die vraag is wel vaker gesteld, maar het is op zich niet ongewoon om als ingenieur deze kant op te gaan. Zo zie je veel techneuten in consultancy en finance, en dat is eigenlijk al decennia het geval geweest.
Voor mij was een beetje willekeur. Ik wist altijd dat ik geen ingenieur van beroep wilde worden, maar qua studie wilde ik toch graag exacte vakken doen, dus ging ik naar Delft. Stiekem vind ik grote machines nog steeds geweldig, ik vind de meeste technische banen echter te saai. Dus richting het afstuderen moest ik me oriënteren op een stage en toen kwam dit voorbij. Consultancy leek me nooit mijn ding, en dit was geen techniek en toch uitdagend. Enfin, de rest is geschiedenis, hoewel ik ooit wellicht weer in de techniek eindig... je weet het niet
Niet lullig bedoeld maar zeer netjes voor iemand met een MBO diploma. Denk dat je meer verdient dan menigeen HBO-ers en zelfs WO-ers. En dat op je 20e!quote:Op donderdag 19 november 2009 20:09 schreef Gyrolion het volgende:
1 : Bedrijfstak: Productie
2 : Functie: Proces Operator
3: Leeftijd: 20
4 : Aantal uren per week: Gemidd. 33 uur per week
5 : Aantal vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf, alleen als ik niet werk, dan ook geen omzet.
6 : 13e maand: Ja + 14e maan en bonus
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: 2050
9: Overuren betaald: Uit te betalen in tijd of geld.
10 : Werkervaring: een half jaar
11: Goodies: Een bahco!!
12: Opleiding: Vapro C Proces Techniek MBO
13: Tevreden: Jazeker
Nadat ik een half jaar geleden mijn opleiding heb afgemaakt ben ik gelijk gaan werken als proces operator.
Met nog een goeie uitgroei mogelijkheid zie ik mijn salaris de komende tijd nog lekker stijgen!
Inderdaad. Valt me op dat de meeste Vapro gasten aardig verdienenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:42 schreef Rejected het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar zeer netjes voor iemand met een MBO diploma. Denk dat je meer verdient dan menigeen HBO-ers en zelfs WO-ers. En dat op je 20e!
Grappig om in dit topic te volgen hoe het salaris inderdaad toch verschilt per vakgebied. Vaak heeft het te maken natuurlijk met andere voorwaarden (nachtdienst, onregelmatig werk, fysiek, etc....), maar soms lijken de verschillen lastiger te verklaren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:12 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Inderdaad. Valt me op dat de meeste Vapro gasten aardig verdienen
WO-ers zitten nog op school op deze leeftijd. :pquote:Op donderdag 19 november 2009 21:42 schreef Rejected het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar zeer netjes voor iemand met een MBO diploma. Denk dat je meer verdient dan menigeen HBO-ers en zelfs WO-ers. En dat op je 20e!
Dat is een behoorlijk salaris voor MBO / 20 jaar / 33 uur 13e/14e maand én bonus..quote:Op donderdag 19 november 2009 20:09 schreef Gyrolion het volgende:
1 : Bedrijfstak: Productie
2 : Functie: Proces Operator
3: Leeftijd: 20
4 : Aantal uren per week: Gemidd. 33 uur per week
5 : Aantal vakantiedagen: ben ik ff kwijt.. perongeluk niet ingevuld.
6 : 13e maand: Ja + 14e maan en bonus
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: 2050
9: Overuren betaald: Uit te betalen in tijd of geld.
10 : Werkervaring: een half jaar
11: Goodies: Een bahco!!
12: Opleiding: Vapro C Proces Techniek MBO
13: Tevreden: Jazeker
Nadat ik een half jaar geleden mijn opleiding heb afgemaakt ben ik gelijk gaan werken als proces operator.
Met nog een goeie uitgroei mogelijkheid zie ik mijn salaris de komende tijd nog lekker stijgen!
Ja dat klopt, ook in een latere post uitgelegdquote:Op zaterdag 21 november 2009 09:51 schreef Ryser1978 het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk salaris voor MBO / 20 jaar / 33 uur 13e/14e maand én bonus..
Ben je misschien vergeten te vermelden dat je in ploegendienst werkt?
Nice, klinkt ook wel interessant! Maar wat moet ik me voorstellen bij zo'n functie? CFO bij een middelgrote bank? Welke HBO opleiding heb je gedaan? Mag ook via PM.quote:Op maandag 23 november 2009 17:37 schreef Shilizous_78 het volgende:
1 : Bedrijfstak: Bankwezen
2 : Functie: Chief Financial Officer
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, theoretisch
5 : Aantal vakantiedagen: 40
6 : 13e maand: Ja (+ bonus)
7 : Bruto maand salaris: 4650
8 : Netto maand salaris: ongeveer 3000
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 9 jaar
11 : Goodies: Blackberry
12 : Opleiding: HBO
13 : Tevreden: Ja
Ook dat vind ik dan aan de magere kant hoor, als startsalaris voor een hbo. Of is dit IT eigen, dat het weinig betaald?:Pquote:Op donderdag 26 november 2009 18:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik zou zeggen: vééééél te weinig. Dit zou een startsalaris HBO ongeveer moeten zijn.
Wat heb je gedaan dan?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:51 schreef La_Vita het volgende:
Jammer dat er eigenlijk nooit iemand tussenstaat die mijn opleiding heeft gedaan. Ben wel benieuwd eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |