Lijkt wel een leuke loop.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Olympisch Stadionloop (http://www.phanos.org/olympischstadionloop/)
De 5K prestatieloop dus.
10K ga ik niet redden
10,4km per uur dusquote:Op donderdag 19 november 2009 21:40 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb net trouwens uitgerekend dat ik gemiddeld 1,04 km per 6 minuten loop. Is dat een normaal tempo?
Alles tussen de 7 en 15 is volgens mij een normaal tempoquote:Op donderdag 19 november 2009 21:40 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb net trouwens uitgerekend dat ik gemiddeld 1,04 km per 6 minuten loop. Is dat een normaal tempo?
Ik loop zelf 9,5 km/u.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:40 schreef Smart_ass het volgende:
1. het maakt niks uit hoe snel je loopt, áls je maar looptquote:Op donderdag 19 november 2009 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Maar dan weet ik in ieder geval dat het normaal is. Ik had namelijk het gevoel dat ik redelijk langzaam liep.
Een half jaar geleden toen ik begon liep ik rond de 7,5 m/km (minuten per kilometer, ik moet er nog steeds aan wennen), inmiddels loop ik een gemiddelde van 6,5 zonder dat ik er echt mee bezig ben. Af en toe een stukje (halve kilometer) harder lopen en dan weer een stukje rustiger (dat heet interval geloof ik) helpt ook om je snelheid te verhogen. Ik loop momenteel nog geen tien kilometer binnen een uur, maar ik loop inmiddels wel twee uur achter elkaar, ook wat waardquote:Op donderdag 19 november 2009 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Maar dan weet ik in ieder geval dat het normaal is. Ik had namelijk het gevoel dat ik redelijk langzaam liep.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1. het maakt niks uit hoe snel je loopt, áls je maar loopt
2. ook al gaat je snelheid er op langere afstanden iets op achteruit: who cares? ik bedoel, je loopt voor jezelf, en als jij niet sneller kunt of wilt, dan is het toch prima? Ik loop af en toe hardlopers voorbij die niet sneller kunnen of willen, prima. Er zijn ook genoeg mensen die mij inhalen, omdat ik niet harder kan, ook prima.
3. ik zat in het begin van mijn hardloopcarriere *kuch*rond 9,5 km/u en zit dat nu nog steeds, nu ik 30 minuten aaneen hardloop, dus het hoeft niet eens zo te zijn dat je langzamer gaat lopen.
Ja, jullie hebben gelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:51 schreef Woodpecker het volgende:
Een half jaar geleden toen ik begon liep ik rond de 7,5 m/km (minuten per kilometer, ik moet er nog steeds aan wennen), inmiddels loop ik een gemiddelde van 6,5 zonder dat ik er echt mee bezig ben. Af en toe een stukje (halve kilometer) harder lopen en dan weer een stukje rustiger (dat heet interval geloof ik) helpt ook om je snelheid te verhogen. Ik loop momenteel nog geen tien kilometer binnen een uur, maar ik loop inmiddels wel twee uur achter elkaar, ook wat waard
Weet je je hartslag ook ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:19 schreef caspervc het volgende:
Goed bezig jullie allen.
Na mijn kleine ziekzijn vandaag weer de runningshoes aagetrokken
Ik voelde me goed, en ben niet echt verzwakt geweest door dat ik ziek was (gewoon normaal kunnen eten, één dagje koorts) dus ik dacht: vorige keer ging de 8/8/8/8 wel goed (les 20), laat ik gewoon les 21 (10-10-12) proberen. Ik zie wel waar het schip strandt.
Dus Casper ging rennen.
Eerste stuk ging heerlijk, ik vond het bijna jammer dat ik er was en moest stoppen. Toch maar gedaan, even op krachten gekomen en weer lekker verder. Tweede stuk was al pittiger. Toch lekker doorgestampten ook hier weer netjes het einde gehaald. Derde stuk, stuk van 12 minuten was echter K*T. Ik merkte dat ik me te warm had gekleed (tshirt met hardloop shirt met lange mouwen), t was echt warm buiten.
Toch volgehouden, en thuis bleek dat ik nog nooit zo snel heb gelopen (10,44 gemiddeld volgens afstandmeten.nl)
Nu zit ik thuis, aan de ene kant ging het laatste stuk dus niet goed, maar de rest ging echt lekker. Aan de andere kant ben ik nogal verbaasd dat ik zomaar 6,4 km ren.
Ik denk dat ik te hard ben gestart en ik wil hem dan ook nog een keer gaan lopen binnenkort. Minder hard starten en proberen langer stabiel te blijven lopen.
Netjes!quote:Op zondag 22 november 2009 18:18 schreef caspervc het volgende:
Ik heb vandaag les 22 van Evy gelopen. 15-2-15-2. Omdat ik vorige keer nogal dood was gegaan vandaag anders aangepakt. Rustig beginnen en kijken of ik het tweede deel harder kon lopen. Gemakkelijk 2x15 gelopen. Tweede deel inderdaad verder gelopen dan het eerste deel. Uiteindelijk 5,5 km gelopen in 34 minuten. Opvallend vond ik dus zelf hoe makkelijk het ging. Volgende keer ga ik toch wat harder lopen. Dan maar bijna dood aan het einde, je komt er wel verder mee
De discipline heb ik welquote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef Big-Ern het volgende:
Voor de mensen die het moeilijk vinden om de discipline op te brengen om weer te gaan lopen, raad ik aan om lid te worden van een loopgroep.
quote:Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De discipline heb ik wel
Alleen was het fysiek voor mij moeilijker om een wandelpauze te hebben en daarna verder te moeten lopen dan om gewoon door te blijven lopen. Misschien omdat ik dan toch al in de "roes" van het hardlopen zit.
Maar ik zal toch eens rond gaan kijken naar een loopgroep. Bedankt voor je tip
Waar vind je zo'n groep?quote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef Big-Ern het volgende:
Voor de mensen die het moeilijk vinden om de discipline op te brengen om weer te gaan lopen, raad ik aan om lid te worden van een loopgroep. Dan loop je op gezette tijden met een groep mensen. Is leuker dan alleen lopen en je krijgt ook nog eens gerichte training om daadwerkelijk sneller te worden EN aan je looptechniek te werken. Om het geld hoef je het ook niet te laten. Bij de loopgroep waar ik bij zit betaal ik 15 euro per kwartaal.
Kijk hier eens ..quote:Op woensdag 25 november 2009 12:54 schreef jack4ya het volgende:
Soooooo!![]()
Ik zit net op mijn stoel even het onderbeen te heffen/been te strekken. (Quadricepoefeningetje dus) Ik twijfelde even hoe gevoelig mijn knieen waren, ik kan nu met absolute zekerheid zeggen dat het érg gevoelig is, zeg maar gerust, pijnlijk.![]()
Anyone?quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:42 schreef Skv het volgende:
Eergisteren les 23 gelopen. Had alleen niet echt opgelet hoelang het duurde en waar ik naartoe liep. Resultaat: aan het einde van de les was ik ergens in the middle of nowhere. Toen maar gewoon doorgelopen met het begin van les 24. Uiteindelijk gelopen: 10, 1, 12, 1, 12, 1, 10, 1, 12, 1.
Resultaat van de run:
[ afbeelding ]
Ik snap er geen zak van. Ben ik nou mezelf stelselmatig te weinig aan het laten lopen? Ik besef dat het niet handig is om zulke afstanden ineens te gaan lopen, maar ik vraag me wel een klein beetje het nu af waarom ik bij les 23 van een programma voor 5 km de 10 km al vol kan houden.. Heb de dag erna en vandaag ook geen last gehad van pijntjes of blessures ofzo.
Anyway, de 10 km gehaald!![]()
Wat is trouwens het doel van Evy 2? 15 KM of 10 KM? En in welke tijd?
Evy 2 begeleidt je naar 10KM toe, maar ik heb dat op eigen kracht gered. Ik had net als jij aan het einde van Evy1 het idee dat ik harder cq. verder kon dan dat Evy zei, en dat is alleen maar goed, want dat betekent dat je lijf (en geest) het aankan. Ik ben na deel 1 gewoon half uurtjes gaan lopen van vijf kilometer, en steeds iets verder, en soms stukken wat sneller, en dat helpt ook. Evy heeft mij een drempel over geholpen, en nu loop ik op mezelf. Ik ben een volwassen loper gewordenquote:
Als het voor het eerst is zou ik gewoon een paar dagen aankijken of het wegzakt.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:27 schreef betty_sue het volgende:
Net terug van lopen. Ipod zegt les 6, Evy les 7...zo maar even kijken in het schema. Heb voor de eerste keer pijn in mn schenen. Volgens blessurewijzer mag ik nu 5 weken niet lopen maar mn klachten zijn net iets anders als die site beschrijft. Even fysio bellen denk ik en bij een vereniging iemand naar mn lopen laten kijken. Misschien dat ik iets aan kan passen.
Als ik jou was zal ik hier heel erg mee oppassen. Als je eenmaal goede shin splints te pakken hebt zit je inderdaad minimaal 5 weken geheel aan de kant. Heb het zelf ook gehad toen ik begon met hardlopen (op verkeerd schoeisel en zonder lessen, gewoon maar wat rond gaan rennen); binnen 1 week heb ik het opgelopen. Heb in die week drie keer over 3 á 4 kilometer hardgelopen en daarna 6 weken rust gehouden.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:27 schreef betty_sue het volgende:
Net terug van lopen. Ipod zegt les 6, Evy les 7...zo maar even kijken in het schema. Heb voor de eerste keer pijn in mn schenen. Volgens blessurewijzer mag ik nu 5 weken niet lopen maar mn klachten zijn net iets anders als die site beschrijft. Even fysio bellen denk ik en bij een vereniging iemand naar mn lopen laten kijken. Misschien dat ik iets aan kan passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |