abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74865191
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Olympisch Stadionloop (http://www.phanos.org/olympischstadionloop/)
De 5K prestatieloop dus.
10K ga ik niet redden
Lijkt wel een leuke loop.
Jammer dat ik al een andere afspraak heb.
pi_74865714
Ik heb net trouwens uitgerekend dat ik gemiddeld 1,04 km per 6 minuten loop. Is dat een normaal tempo?
pi_74865734
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:40 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb net trouwens uitgerekend dat ik gemiddeld 1,04 km per 6 minuten loop. Is dat een normaal tempo?
10,4km per uur dus
Ik ben van pindavlees
pi_74866988
quote:
Alles tussen de 7 en 15 is volgens mij een normaal tempo
Is gewoon erg persoonlijk. Ik loop bijv 8,5km/h.
pi_74867407
quote:
Ik loop zelf 9,5 km/u.
10,4 km/u lijkt me een redelijk normaal tempo ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74867975
Ja maar het is ook gemeten op de ene keer dat ik 6 minuten liep he. En naar mijn idee loop ik altijd op dat tempo, de keren dat ik tot nu toe gelopen heb. Tempo zal waarschijnlijk lager liggen naarmate ik langere afstanden loop.
pi_74868003
Maar dan weet ik in ieder geval dat het normaal is. Ik had namelijk het gevoel dat ik redelijk langzaam liep.
pi_74876950
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Maar dan weet ik in ieder geval dat het normaal is. Ik had namelijk het gevoel dat ik redelijk langzaam liep.
1. het maakt niks uit hoe snel je loopt, áls je maar loopt
2. ook al gaat je snelheid er op langere afstanden iets op achteruit: who cares? ik bedoel, je loopt voor jezelf, en als jij niet sneller kunt of wilt, dan is het toch prima? Ik loop af en toe hardlopers voorbij die niet sneller kunnen of willen, prima. Er zijn ook genoeg mensen die mij inhalen, omdat ik niet harder kan, ook prima.
3. ik zat in het begin van mijn hardloopcarriere *kuch* rond 9,5 km/u en zit dat nu nog steeds, nu ik 30 minuten aaneen hardloop, dus het hoeft niet eens zo te zijn dat je langzamer gaat lopen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:08:43 #59
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74879537
Ik meld me ook maar eens in dit topic, want via deze reeks ben ik toch aan Evy gekomen.

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met Evy, voornamelijk om iets gezonds en opbouwends te doen in een tijd dat het niet zo lekker met me gaat. Gisteren les 14 gelopen, 2 (1) 3 (2) 6 (2) 6 (2) 7 was het schema volgens de pdf. Tijdens het lopen meende ik te horen dat ze het zelf over 3 x 6 aan het eind had. Anyway, doet er natuurlijk niet toe.
Ik zag enorm op tegen de eerste stukjes van 6 en 7 minuten, de eerste helft van de les liep ik ook als een molenpaard, maar bij het voorlaatste stukje kreeg ik eindelijk de geest, en aan het eind heb ik de laatste ren maar enkele minuten verlengd, flink tempo erbij, ik denk dat het ruim 10 minuten was uiteindelijk.

Voelde voor mij (kettingroker) toch echt als grenzen verleggen, echt kicken. Ik betwijfel of ik verder uit wil bouwen als ik eenmaal 30 minuten kan lopen, maar als ik de eerste serie straks uit heb (hoop ik) ga ik echt heel trots en tevreden op mezelf wezen.

Moet denk ik nu weleens loopschoenen en fatsoenlijke kleren gaan kopen, in plaats van dat ouwe pyjamakloffie waar ik nu mee in het donker loop.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:51:47 #60
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_74880673
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Een half jaar geleden toen ik begon liep ik rond de 7,5 m/km (minuten per kilometer, ik moet er nog steeds aan wennen), inmiddels loop ik een gemiddelde van 6,5 zonder dat ik er echt mee bezig ben. Af en toe een stukje (halve kilometer) harder lopen en dan weer een stukje rustiger (dat heet interval geloof ik) helpt ook om je snelheid te verhogen. Ik loop momenteel nog geen tien kilometer binnen een uur, maar ik loop inmiddels wel twee uur achter elkaar, ook wat waard
pi_74881110
Ik ben inmiddels ook verslingerd geraakt aan het hardlopen. Vorig jaar december ben ik geopereerd aan mijn kruisband. Een zogeheten reconstructie, waarbij ze een stukje pees uit de strook halen die over de knie loopt, en deze laten fungeren als nieuwe kruisband. Ik ben weer aan het hardlopen geslagen sinds afgelopen juni, als ik me niet vergis. Heerlijk om te doen en ik heb mijn eerste kleine wedstrijdjes ook al gelopen. Momententeel gaat het helemaal goed, aangezien ik gestopt ben met roken. De volgende wedstrijd staat gepland voor zondag 13 december. Een crossloop.
pi_74884619
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1. het maakt niks uit hoe snel je loopt, áls je maar loopt
2. ook al gaat je snelheid er op langere afstanden iets op achteruit: who cares? ik bedoel, je loopt voor jezelf, en als jij niet sneller kunt of wilt, dan is het toch prima? Ik loop af en toe hardlopers voorbij die niet sneller kunnen of willen, prima. Er zijn ook genoeg mensen die mij inhalen, omdat ik niet harder kan, ook prima.
3. ik zat in het begin van mijn hardloopcarriere *kuch* rond 9,5 km/u en zit dat nu nog steeds, nu ik 30 minuten aaneen hardloop, dus het hoeft niet eens zo te zijn dat je langzamer gaat lopen.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:51 schreef Woodpecker het volgende:

Een half jaar geleden toen ik begon liep ik rond de 7,5 m/km (minuten per kilometer, ik moet er nog steeds aan wennen), inmiddels loop ik een gemiddelde van 6,5 zonder dat ik er echt mee bezig ben. Af en toe een stukje (halve kilometer) harder lopen en dan weer een stukje rustiger (dat heet interval geloof ik) helpt ook om je snelheid te verhogen. Ik loop momenteel nog geen tien kilometer binnen een uur, maar ik loop inmiddels wel twee uur achter elkaar, ook wat waard
Ja, jullie hebben gelijk inderdaad. Het is toch het belangrijkste dát je loopt ja.
Daarnet les 15 gelopen, ik dacht echt dat ik doodging. Het was geloof ik 2 2 4 2 5 2 6 2 7 2. Vooral bij die 7 kon ik eigenlijk echt niet meer, maar heb het toch uitgelopen. Ben uiteindelijk toch wel trots op mezelf, maar jeetje wat was dat zwaar. Gelukkig wordt 16 weer wat minder zwaar hoorde ik.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:19:04 #63
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74885375
Goed bezig jullie allen.

Na mijn kleine ziekzijn vandaag weer de runningshoes aagetrokken
Ik voelde me goed, en ben niet echt verzwakt geweest door dat ik ziek was (gewoon normaal kunnen eten, één dagje koorts) dus ik dacht: vorige keer ging de 8/8/8/8 wel goed (les 20), laat ik gewoon les 21 (10-10-12) proberen. Ik zie wel waar het schip strandt.
Dus Casper ging rennen.

Eerste stuk ging heerlijk, ik vond het bijna jammer dat ik er was en moest stoppen. Toch maar gedaan, even op krachten gekomen en weer lekker verder. Tweede stuk was al pittiger. Toch lekker doorgestampt en ook hier weer netjes het einde gehaald. Derde stuk, stuk van 12 minuten was echter K*T. Ik merkte dat ik me te warm had gekleed (tshirt met hardloop shirt met lange mouwen), t was echt warm buiten.
Toch volgehouden, en thuis bleek dat ik nog nooit zo snel heb gelopen (10,44 gemiddeld volgens afstandmeten.nl)
Nu zit ik thuis, aan de ene kant ging het laatste stuk dus niet goed, maar de rest ging echt lekker. Aan de andere kant ben ik nogal verbaasd dat ik zomaar 6,4 km ren.
Ik denk dat ik te hard ben gestart en ik wil hem dan ook nog een keer gaan lopen binnenkort. Minder hard starten en proberen langer stabiel te blijven lopen.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74887792
Wanneer ga je weer lopen? Ik heb wel zin om dat rondje mee te lopen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:04:49 #65
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_74890399
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:19 schreef caspervc het volgende:
Goed bezig jullie allen.

Na mijn kleine ziekzijn vandaag weer de runningshoes aagetrokken
Ik voelde me goed, en ben niet echt verzwakt geweest door dat ik ziek was (gewoon normaal kunnen eten, één dagje koorts) dus ik dacht: vorige keer ging de 8/8/8/8 wel goed (les 20), laat ik gewoon les 21 (10-10-12) proberen. Ik zie wel waar het schip strandt.
Dus Casper ging rennen.

Eerste stuk ging heerlijk, ik vond het bijna jammer dat ik er was en moest stoppen. Toch maar gedaan, even op krachten gekomen en weer lekker verder. Tweede stuk was al pittiger. Toch lekker doorgestampt en ook hier weer netjes het einde gehaald. Derde stuk, stuk van 12 minuten was echter K*T. Ik merkte dat ik me te warm had gekleed (tshirt met hardloop shirt met lange mouwen), t was echt warm buiten.
Toch volgehouden, en thuis bleek dat ik nog nooit zo snel heb gelopen (10,44 gemiddeld volgens afstandmeten.nl)
Nu zit ik thuis, aan de ene kant ging het laatste stuk dus niet goed, maar de rest ging echt lekker. Aan de andere kant ben ik nogal verbaasd dat ik zomaar 6,4 km ren.
Ik denk dat ik te hard ben gestart en ik wil hem dan ook nog een keer gaan lopen binnenkort. Minder hard starten en proberen langer stabiel te blijven lopen.
Weet je je hartslag ook ?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:33:30 #66
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74891209
Nee, die weet ik niet, maar ik kan alleen maar vermoeden dat die te hoog was. Hoewel ik niet misselijk ofzo was. Ik train in de sportschool vaak met hartslagspul en ik denk dat die wel dik in de 170 is geweest. Ik ben wel benieuwd, maar spaar liever even door voor een horloge dat ook gps heeft...
  zondag 22 november 2009 @ 17:32:14 #67
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74911920
Net les 15 gelopen. Op afstandmeten.nl uitgemeten dat ik 4,32 km heb gelopen in 34 minuten, oftewel 7,63 km/u inclusief de wandelstukken. Erg content mee, want ik dacht eigenlijk dat ik de hele tijd al met een labbekakkerig tempo loop, maar dit valt me allezins mee. 14.gif

En sinds ik thuis ben regent het pijpestelen, dus ik was precies op tijd.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_74912142
Vanmiddag (nog in de zon!) heb ik weer het 5K-parcours in het Amsterdamse Bos gelopen. De 5,26K (die het eigenlijk is) in 32 minuut 50 seconden gelopen, da's zo'n 9,6 km/u en 30 seconden sneller dan mijn vorige/eerste keer dit parcours
pi_74912961
goed bezig allemaal
  zondag 22 november 2009 @ 18:18:41 #70
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74913095
Netjes Spijkerbroek en drijfhout!! Goed bezig jullie beiden!

Ik heb vandaag les 22 van Evy gelopen. 15-2-15-2. Omdat ik vorige keer nogal dood was gegaan vandaag anders aangepakt. Rustig beginnen en kijken of ik het tweede deel harder kon lopen. Gemakkelijk 2x15 gelopen. Tweede deel inderdaad verder gelopen dan het eerste deel. Uiteindelijk 5,5 km gelopen in 34 minuten. Opvallend vond ik dus zelf hoe makkelijk het ging. Volgende keer ga ik toch wat harder lopen. Dan maar bijna dood aan het einde, je komt er wel verder mee
pi_74913936
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:18 schreef caspervc het volgende:
Ik heb vandaag les 22 van Evy gelopen. 15-2-15-2. Omdat ik vorige keer nogal dood was gegaan vandaag anders aangepakt. Rustig beginnen en kijken of ik het tweede deel harder kon lopen. Gemakkelijk 2x15 gelopen. Tweede deel inderdaad verder gelopen dan het eerste deel. Uiteindelijk 5,5 km gelopen in 34 minuten. Opvallend vond ik dus zelf hoe makkelijk het ging. Volgende keer ga ik toch wat harder lopen. Dan maar bijna dood aan het einde, je komt er wel verder mee
Netjes!
Bij de trainingen waarbij ik tussendoor "moest" wandelen, had ik vaak problemen weer met de volgende rensessie te beginnen. Ik vond het makkelijekr gewoon door te lopen Maarja, ik zal toch weer wandelpauzes in moeten lassen als ik over een tijdje voor de 10K wil gaan trainen.
Vandaag was ik wel dood aan het einde, ik ging sneller ademen en ik zweette meer. Voelde wel goed trouwens, toen ik weer een beetje op adem was gekomen (duurt niet meer zo lang bij mij).

Misschien ook maar eens wat intervaltraining inlassen voor de snelheid. 't Zou toch wel leuk zijn om de 5K binnen de 30 minuten te lopen
Enig advies over intervaltraining? Ik heb het nog nooit gedaan, dus alle advies is welkom!
pi_74932197
Voor de mensen die het moeilijk vinden om de discipline op te brengen om weer te gaan lopen, raad ik aan om lid te worden van een loopgroep. Dan loop je op gezette tijden met een groep mensen. Is leuker dan alleen lopen en je krijgt ook nog eens gerichte training om daadwerkelijk sneller te worden EN aan je looptechniek te werken. Om het geld hoef je het ook niet te laten. Bij de loopgroep waar ik bij zit betaal ik 15 euro per kwartaal.
pi_74933415
Zo, net les 5 gelopen.
Heb elke keer dat ik ik met de 2e keer rennen na ong. een minuut last krijg van moeheid en als ik daar dan overheen ben dan gaat het heerlijk. Kent iemand dat?
Heb nu ook wel het gevoel dat ik meer ren en minder 'probeer te rennen maar net zo snel ga als een voetganger'
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_74933456
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef Big-Ern het volgende:
Voor de mensen die het moeilijk vinden om de discipline op te brengen om weer te gaan lopen, raad ik aan om lid te worden van een loopgroep.
De discipline heb ik wel
Alleen was het fysiek voor mij moeilijker om een wandelpauze te hebben en daarna verder te moeten lopen dan om gewoon door te blijven lopen. Misschien omdat ik dan toch al in de "roes" van het hardlopen zit.
Maar ik zal toch eens rond gaan kijken naar een loopgroep. Bedankt voor je tip
pi_74937565
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De discipline heb ik wel
Alleen was het fysiek voor mij moeilijker om een wandelpauze te hebben en daarna verder te moeten lopen dan om gewoon door te blijven lopen. Misschien omdat ik dan toch al in de "roes" van het hardlopen zit.
Maar ik zal toch eens rond gaan kijken naar een loopgroep. Bedankt voor je tip

Ik bedoelde jou ook niet met die discipline hoor. Was meer in zijn algemeenheid. Wij trainen veel op interval met de loopgroep. Daar word je daadwerkelijk sneller van en door de aanwezigheid van andere mensen push je jezelf net ff iets harder dan dat je alleen loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')