quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Schitterend !
Ik wordt altijd beschuldigd van star zijn, geen nuance hebben etcetera.
Maar als ik nu zeg dat het niet zo is dat ik "zeker weet dat het niet bestaat" en dat ik niet star zeg "de wetenschap heeft het niet bewezen DUS het bestaat niet" zeg jij "zeg nou gewoon dat je dat wel gelooft"
Nee, sorry, ik laat me niet in uitspraken lullen waar ik het niet mee eens ben.
Als jij het verschil niet ziet tussen "het is niet bewezen DUS het bestaat niet" en "het is niet bewezen DUS ik zie geen reden om aan te nemen dat het bestaat" is dat jouw probleem, niet het mijne.
Inderdaad, bij mij bekruipt het gevoel dat deze nuance door sommige mensen hier niet wordt meegenomen, terwijl ze erg belangrijk is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
Als jij het verschil niet ziet tussen "het is niet bewezen DUS het bestaat niet" en "het is niet bewezen DUS ik zie geen reden om aan te nemen dat het bestaat" is dat jouw probleem, niet het mijne.
Nee. Wetenschap vindt het helemaal niet moeilijk om de effecten van spirituele daden te meten. Mensen als Randi doen dit ook, maar er komt simpelweg niks uit.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:11 schreef Schenkstroop het volgende:
En omdat wetenschap het erg moeilijk vindt om spiritualiteit te meten, komt spiritualiteit nooit in het domein voor de wetenschaps-aanhanger. Mee eens?
Ik denk dat niet alle onderzoeksresultaten mbt. dit soort onderwerpen publiekelijk toegankelijk zijn. Area 51 is hiervan het mooiste voorbeeld, daar werken ze met veel top-secret zaken. Top-secret is dan ook niet bedoeld voor de gewone man, oftewel zal de gewone man altijd moeite blijven houden om hier conclusies over te kunnen trekken, en doet dat ook niet als hij respect heeft voor zichzelf.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij zegt de wetenschap heeft het niet kunnen bewijzen tot nu toe en heeft het wel geprobeerd(vast niet met alles, maar helemaal genuanceerd zijn kost zoveel moeite), dus ik denk dat het niet bestaat.
Iets andere woordkeuze, presies dezelfde uitkomst, daar heb je die disclaimer niet voor nodig.
Je wordt als spirituele man vrouw door wetenschaps-aanhangers meteen voor gek verklaard en uitgescholden. Dus zoals jij dat brengt merk ik meestal helemaal niks van.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad, bij mij bekruipt het gevoel dat deze nuance door sommige mensen hier niet wordt meegenomen, terwijl ze erg belangrijk is.
Ja het is maar net waar je tevreden mee bent he. Mijn migraine aanvallen kunnen ook niet gemeten worden. Denk je dat ik dan pijn lijd voor de grap? Nee er komt niks uit bij een onderzoek. Ze weten niet precies waar het zich voordoet of at er precies gebeurt. Betekent het dat ik dan maar lieg over de pijn?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee. Wetenschap vindt het helemaal niet moeilijk om de effecten van spirituele daden te meten. Mensen als Randi doen dit ook, maar er komt simpelweg niks uit.
Je hoeft niet overal een universiteitsdiploma voor te hebben om het te kunnen nagaan op betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Vrijwel niemand heeft een WO-opleiding op alle vakgebieden. Dan moet het wel zo zijn dat vele mensen dagelijks klakkeloos wetenschappelijke bevindingen aannemen en die beschouwen als waarheid. Zonder dat zij het zelf kunnen nagaan op betrouwbaarheid.
En zoals ik net aantoon is het dus helemaal geen blind vertrouwen.quote:Dit blind vertrouwen noem ik zelf ook een geloof.
Nee, wetenschap is een methode tot waarheidsvinding.quote:Wetenschap is hét geloof van die mensen die de wetenschap zo heilig aanhangen.
Ridikule nonsens, de wetenschap gaat dag in dag uit verder.quote:Verder dan de grenzen van wat hun is voorgelegd aan "bewijs" durven zij niet te gaan.
Definieer eerst 'spiritualiteit' maar eens behoorlijk - voor we discussieren moet dat eerst helder zijnquote:En omdat wetenschap het erg moeilijk vindt om spiritualiteit te meten, komt spiritualiteit nooit in het domein voor de wetenschaps-aanhanger. Mee eens?
Om met je eigen woorden te spreken:quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Kolder???????????
Lees je eens in op dat zogenaamde alles is al getest van medicijnen, alles is zo mooi en netjes getest, dat gaat bar tegen vallen vriend, geloof me.
Neem de psychiatrie, nogal vaag zooitje om eerlijk te zijn, de zware toelatingseisen voor alternatief vallen ineens compleet weg, sterker nog, er is fikse discussie in onderzoeksland of het wel klopt met ziekten e.d. op dat gebied, maar toch zijn er medicijnen voor ziekten die nog niet eens hard bewezen zijn, medicijnen die vaak helemaal niet goed scoren in testen en nare bijwerkingen hebben.
Medicijnen die verdomde makkelijk uitgeschreven worden aan mensen.
Zo ook met andere medicijnen, bewijslast is significant minder, bijwerkingen worden vaak voor lief genomen, onderzoek wordt versneld, overheen gelopen, omheen gepraat.
Dat is de realiteit.
Nogmaals: Dat mensen nog wel eens de neiging hebben corrupte geld geile leugenaars te zijn zegt NIETS over de validiteit van de wetenschappelijke methode.quote:AAAARRRRGGGHHHHHH!!!!!
Met de wetenschappelijke methode zelf is niets mis, die zal uit moeten breiden, aan moeten passen, maar dat zit allemaal al in die theorie.
Waar wel wat mis mee is is dat veel onderzoek direct gefinancieerd wordt door bedrijven die belang hebben bij een bepaalde uitkomst en niet een klein beetje belang, maar miljoenen tot miljarden aan belang.
Daar moet op gelet worden, daar mag je best een beetje wantrouwig zijn, ik vertrouw niets en niemand blind die er erg veel mee opschiet dat iets uitkomt in zijn/haar straatje.
Meen je dit nou serieus? En waarom antwoord je dit op mijn post?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je wordt als spirituele man vrouw door wetenschaps-aanhangers meteen voor gek verklaard en uitgescholden.
Met een hersenscan is migraine prima aan te tonen hoor.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja het is maar net waar je tevreden mee bent he. Mijn migraine aanvallen kunnen ook niet gemeten worden. Denk je dat ik dan pijn lijd voor de grap? Nee er komt niks uit bij een onderzoek. Ze weten niet precies waar het zich voordoet of at er precies gebeurt. Betekent het dat ik dan maar lieg over de pijn?
Nee, dat betekent dan in mijn optiek dat men het nog niet kan meten mocht dit waar zijn. Pijn is een lichamelijke reactie, en ik zou hoogst verbaasd zijn als er lichamelijke pijnen zijn die in beginsel niet te meten zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja het is maar net waar je tevreden mee bent he. Mijn migraine aanvallen kunnen ook niet gemeten worden. Denk je dat ik dan pijn lijd voor de grap? Nee er komt niks uit bij een onderzoek. Ze weten niet precies waar het zich voordoet of at er precies gebeurt. Betekent het dat ik dan maar lieg over de pijn?
Nuances zijn in dit topic onbelangrijk. Complete posts worden als onzin en nonsens afgedaan, alleen omdat een mening niet geaccepteerd word.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad, bij mij bekruipt het gevoel dat deze nuance door sommige mensen hier niet wordt meegenomen, terwijl ze erg belangrijk is.
De oorzaak van de migraine niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Met een hersenscan is migraine prima aan te tonen hoor.
Jij doet nu alsof wij stellen "alles van de wetenschap is goed", en dat is nou exact waarom ik die nuance aanbreng in mijn stellingen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:
Nu is wetenschap namelijk niets meer dan een knuppel van een barbaar, alles van de wetenschap is goed, mensen die anders denken zijn dom, stom, belachelijk.
Nee, daar zul je weer ander onderzoek voor moeten doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De oorzaak van de migraine niet.
Jij hebt dan ook als probleem dat je niet meer serieus te nemen bent, nadat je al jaren op deze manier dit forum aan het bestoken bent. Je weet namelijk, ik maak een topic, en led gaat er als een barbaar doorheen. Elke ochtend staat hij op met nieuwe stekende posts om zijn ego en chagrijn goed duidelijk te maken. Als je het niet wint, of als de tegenstander gek genoeg is, dan ga je in de privacy wroeten. Je moet namelijk altijd wat achter de hand houden uiteraard.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij doet nu alsof wij stellen "alles van de wetenschap is goed", en dat is nou exact waarom ik die nuance aanbreng in mijn stellingen.
Om te voorkomen dat mensen dit soort domme uitspraken doen en voor de zoveelste keer woorden in onze mond leggen die we niet zeggen.
Mooie argumenten ook weer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, daar zul je weer ander onderzoek voor moeten doen.
Jij zei dat je migraine niet gemeten kan worden, maar dat kan dus wel.
Weg argument.
En ja hoor, weer de standaard mediaconsument-truc :quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:35 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook als probleem dat je niet meer serieus te nemen bent, nadat je al jaren op deze manier dit forum aan het bestoken bent. Je weet namelijk, ik maak een topic, en led gaat er als een barbaar doorheen. Elke ochtend staat hij op met nieuwe stekende posts om zijn ego en chagrijn goed duidelijk te maken.
Waarom zouden mensen hier nog moeite willen doen voor dit forum?
Ik heb het dan ook al vaker gezegd, jouw communicatie is niet goed, dat werkt jou keihard tegen. Of je moet ervan genieten dat het gros je liever uitkotst dan de moeite wil doen om serieus op je posts in te gaan. Daar moet je niet ons probleem van maken, dat is namelijk jouw probleem.
Je zegt dat wetenschaps-aanhangers eigenlijk heel genuanceert onderscheid maken tussenquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus? En waarom antwoord je dit op mijn post?
In de praktijk en op fora merk je daar helemaal niets van. het is gewoon bashen bashen bashen. Je kan je als individu die arrogante houding alleen aanmeten als jij zelf denkt dat jij de enige echte waarheid hebt. En zo arrogant is de wetenschap eigenlijk. Die nuances waar jij het mee eens bent is niet meer dan PR.quote:"het is niet bewezen DUS het bestaat niet" en "het is niet bewezen DUS ik zie geen reden om aan te nemen dat het bestaat"
Ik word moe van mensen die het continu op een dergelijke manier op de man spelen, zonder berouw. Mensen die foto's gaan plaatsen op het moment dat een discussie verhit word, of gaan lopen roepen dat mensen werkeloos zijn, terwijl je daar niet zeker over kunt zijn. Je valt mensen lastig met opmerkingen die soms veel impact kunnen hebben, soms komt het dan ook over alsof je ruzie zoekt. Het liefst ga je dan ook vertellen dat iemand beter naar een psycholoog kan, omdat JIJ niet begrijpt wat hij/zij zegt. Als deze persoon dan zegt hier niet van gedient te zijn, dan wrijf je het nog harder in. Want dat is cool.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En ja hoor, weer de standaard mediaconsument-truc :
op het moment dat ie op argumenten de discussie verliest gaat ie weer roepen dat ik gemeen ben.
Word je daar zelf nou serieus nooit moe van ?
Is er zoveel verschil in meerdere definities van spiritualiteit, als die al bestaan?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef _Led_ het volgende:
Definieer eerst 'spiritualiteit' maar eens behoorlijk - voor we discussieren moet dat eerst helder zijn
En jij vind jezelf dé wetenschap of een wetenschaps-aanhanger?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:39 schreef Flammie het volgende:
Er is een verschil tussen de wetenschap en wetenschaps-aanhangers zoals je het zelf noemt..
Leer dat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |