Mag ik hier nog even klagen over gisteren?
Ik zou dus de trein van 19:44 nemen, en dan zou ik rond 21:57 op de bestemming zijn. Nou ja, er reden wegens een storing minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort, maar zo'n ramp kon dat toch niet zijn?

19:43, Groningen: de conductrice roept om dat de trein maar tot Zwolle gaat omdat er tussen Zwolle en Amersfoort wegens een storing geen treinen rijden, dat er tussen Deventer en Amersfoort en tussen Arnhem en Utrecht ook geen treinen rijden, "het is maar dat u het weet". Enkele tientallen reizigers (zoals ik) stappen daarop uit, de trein rijdt weg, en de servicemedewerkers vertellen dat we gewoon in de trein hadden moeten blijven zitten omdat er toch wel stoptreinen tussen Zwolle en Amersfoort reden
20:04, Groningen: Eindelijk dan toch op weg.
Vlak voor Meppel: minuten lang stilstaan omdat de trein naar Leeuwarden voor moet gaan.
Vlak voor Zwolle: Er wordt verteld dat maar eens per uur een trein van Amersfoort naar Schiphol gaat. Vertrek 22:25. Mis je die, dan moet je maar door naar Utrecht.
Tussen Putten en Nijkerk, 22:00: De stoptrein rijdt op iets. Blijkt een of ander groot wild dier te zijn geweest. 22:25 zijn we bij Nijkerk, waar de machinist moet worden vervangen omdat 'ie lichtgewond was geraakt. We moeten dus wachten op de achterliggende trein, die zal met de onze gecombineerd worden. 22:40 kunnen we eindelijk verder. De overstap in Amersfoort liep dus behoorlijk in de soep, verder naar Utrecht dan maar.
23:20: Aankomst in Utrecht.
23:43: Gepland vertrek uit Utrecht.
23:55: Daadwerkelijk vertrek uit Utrecht.
0:22: Aankomst op bestemming.
Ach, maar 2:25 uur vertraging op een reis van 2:13 uur.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2009 19:27:59 ]