Wow, leuke bezorging zo voor O&N!quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:48 schreef Sunnythesun het volgende:
En dit werd dus vanmiddag door onze vriendelijke TNT pakketbezorger bezorgd:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
(helaas staan er nu maar 4 flessen van in onze prive collectie, maar toch leuk..)
Wat tof. Misschien een beetje asociaal om te vragen omdat het een kerstcadeautje is maar wat moet dat kosten?quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:02 schreef Eltonno het volgende:
[ afbeelding ]
Gekregen voor kerst/sinterklaas, goede verhalen over gehoord. Moet nog gaan beginnen met deze miniproeverij (200ml per flesje), maar ben erg benieuwd naar de prijswinnende (bronzen medaille in de "international spirit challenge" categorie whiskies uit andere landen) 8 jaar oude american oak.
Leuk detail wat me net opvalt, op elk flesje is met de hand geschreven welk nummer hij heeft en uit welke cask hij komt, welke datum hij is gedestilleerd en gebotteld.
*hips*quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
(helaas staan er nu maar 4 flessen van in onze prive collectie, maar toch leuk..)
Was zelf al een beetje naar zuidam aan het kijken, dus wist wat het kost. Maakt het niet een minder leuk cadeau, kosten liggen rond de 50 euro.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wat tof. Misschien een beetje asociaal om te vragen omdat het een kerstcadeautje is maar wat moet dat kosten?
boh 7 jaar oude Lagavulinquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Die links vooraan.. dat is deze:
http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Lagavulin&id=1642
En hij is lekkuuuurrrrr![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:18 schreef SevenWonders het volgende:
Een vraag voor de verzamelaars en freaks:
Hebben jullie dat nu ook? Je hebt een zooi 'open flessen' en een serie nog dichte flessen en dan komt het moment dat je eigenlijk een nieuwe fles moet open maken...welke kies je dan?
Ik ben al enige weken bezig met de staartjes uit mijn open flessen. Vind het iedere keer ' zonde' om een nieuwe, verse fles open te maken. Op een of andere manier voelt het als een ' verlies'. Maar zal er toch aan moeten geloven. De Lagavullin, Macallan en Highland Park waar nog wat inzit gaan ook vervelen :-)
Als jullie mochten kiezen welke fles je open mocht maken, welke zou het worden:
Glengoyne 17 year
Ardbeg Almost There
Balvenie Single Barrel
Balvenie Golden Cask
Glen Moray 1989
The Glenlivet Nadurra
Bruichladdich RumCask (17y)
Bruichladdich (speciale botteling ihkv opening http://www.whiskyenwhiskey.nl)
Talisker 10
Talisker 18
Talisker Dist. Edition
Isle of Jura
Dan wordt mijn keuze in begsinsel bepaald door het type/soort whisky waar op dat moment mijn voorkeur naar uitgaat.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:18 schreef SevenWonders het volgende:
Een vraag voor de verzamelaars en freaks:
Hebben jullie dat nu ook? Je hebt een zooi 'open flessen' en een serie nog dichte flessen en dan komt het moment dat je eigenlijk een nieuwe fles moet open maken...welke kies je dan?
Afhankelijk van de algemene beschikbaarheid van de whisky (kan ik nog een gelijksoortige fles aanschaffen?) en soms ook de aanschafsprijs valt het openen van een fles soms wat zwaar. Maar als je vervolgens zit te nippen, dan wordt die keuze vaak wel gerechtvaardigd...quote:Ik ben al enige weken bezig met de staartjes uit mijn open flessen. Vind het iedere keer ' zonde' om een nieuwe, verse fles open te maken. Op een of andere manier voelt het als een ' verlies'. Maar zal er toch aan moeten geloven. De Lagavullin, Macallan en Highland Park waar nog wat inzit gaan ook vervelen :-)
Ik zou nu uit die lijst de Talisker 18 kiezen.quote:Als jullie mochten kiezen welke fles je open mocht maken, welke zou het worden:
Glengoyne 17 year
Ardbeg Almost There
Balvenie Single Barrel
Balvenie Golden Cask
Glen Moray 1989
The Glenlivet Nadurra
Bruichladdich RumCask (17y)
Bruichladdich (speciale botteling ihkv opening http://www.whiskyenwhiskey.nl)
Talisker 10
Talisker 18
Talisker Dist. Edition
Isle of Jura
Ben benieuwd of je het verschil tussen de Schotse whisky en de Jameson whiskey kan proeven.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef Mr.G het volgende:
Sinds kort wat whisky gaan drinken voor die relax avonden na het werk.
Heb nu:
Glenfiddich 12 & 15
Aberlour 16 (een aanrader)
Binnenkort wil ik gaan uitbreiden met een Ierse en ik ben opzich wel fan van Jameson en zit deze te overwegen:
Jameson - Gold
[ afbeelding ]
Dat een Ierse veel zachter is van smaak is vrij evident.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je het verschil tussen de Schotse whisky en de Jameson whiskey kan proeven.
M'n favoriet in de betaalbare prijsklasse.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:46 schreef NDAsilenced het volgende:
Mijn eerste post in deze reeks
Iemand hier ook een liefhebber van:
[ afbeelding ]?
Die turf, rook, zout is zzzalig...
Ik heb gister een slokje Jameson geproefd. Niet vies, als me dit in een kroeg voorgeschoteld zou worden of zo dan zou ik het zeker lekker opdrinken. Maar als ik kan kiezen ga ik toch voor iets wat minder zoetig is. Het heeft voor mij een te zoetige bourbon achtige smaak. Sommige Schotse Malts hebben dat ook en die vind ik ook minder.. Kortom: niet verkeerd maar niet iets waar ik meteen een fles van haalquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je het verschil tussen de Schotse whisky en de Jameson whiskey kan proeven.
Ik ben al jaren verzamelaar van allerlei Linkwood-bottelingen (heb er nu zo'n kleine 20) en regelmatig krijg je dan als opmerking: 'Linkwood? Nooit van gehoord...'.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:56 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En deze van The Ultimate Single Malt Collection: Linkwood: ook lekker! Wat steviger, houtig.. Weet niet meer zo goed.. Was gewoon lekker![]()
Wat grappig! Ik had er idd ook nog nooit van gehoord..quote:Op maandag 4 januari 2010 14:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben al jaren verzamelaar van allerlei Linkwood-bottelingen (heb er nu zo'n kleine 20) en regelmatig krijg je dan als opmerking: 'Linkwood? Nooit van gehoord...'.
Alleen bovenstaande mening verdient volgens mij enige nuancering. Helaas is het in de bodem van de markt (waar de meeste blends zich bevinden) met prijzen tussen de 10 en de 20 euro per fles weinig te genieten. Een enkele gunstige uitzondering nagelaten zijn het doorgaans tamelijk eenvoudige, wat vlakke, een-dimensionale blends. Ik ken erg weinig blends die beter zijn dan de meeste bekende Single Malt Whiskies. Tuurlijk, Famous Grouse staat heel behoorlijk aangeschreven, evenals Teachers en Black Bottle en voor sommige mensen is JW Black ook een prima alternatief. Maar IMO leggen ook die het af tegenover (instap-)Malts als Aberlour 10, Laphroag 10, Glenfarclas, Bowmore, Macallan, Highland Park, etc.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:10 schreef Tahiti het volgende:
Er is niks mis met blends, sommige blends zijn imo vele malen beter dan de bekende single malts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |