abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74723128
Jullie kennen het allemaal misschien wel de mogelijkheid of kans die je geboden wordt om in het buitenland een deel van je studie voort te zetten, nou mij is die kans geboden. Ik wil al tijden in Frankrijk studeren en nu is eindelijk de tijd daar . Niks ergs dat alles zou je denken. Ik hoefde niet lang na te denken om tot de conclusie te komen dat ik dat dolgraag zou willen. Veel kosten worden gedragen door de studiebeurs.

Alleen nu komt het ik heb dit niet echt met mijn vriend overlegd . Ik heb hem het eigenlijk meegedeeld en daar was hij dus niet blij mee. Hij vindt het niks om mij zo lang te missen, vindt het niet goed dat ik het niet eens met hem besproken had en is dus nu heel negatief. Ik weet niet meer hoe ik hem nu moet overtuigen.

Hoe nu verder en als ik toch ga is het dan over? En kan ik mijn vriend nog vertrouwen?
  zondag 15 november 2009 @ 19:29:02 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74723170
Um, waarom leg je die kwestie nu bij je vriend neer, alsof het zijn schuld is? Jij hebt dingen verzwegen en hem ineens voor het blok gezet. Als ik hem was, zou ik me meer afvragen of JIJ nog wel te vertrouwen bent.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74723186
Wacht even, jij gaat weg zonder te overleggen en je vraagt je af of je vriend nog wel te vertrouwen is? Is dat niet de omgekeerde wereld?
  Redactie Frontpage zondag 15 november 2009 @ 19:29:44 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74723189
Ik weet niet hoe lang jullie een relatie hebben, maar als jij dit echt wílt dan moet je het doen. En dan kan hij je wel gaan missen, maar jij zult hem ook missen lijkt me. De manier waarop je het hem hebt meegedeeld laat wel te wensen over though

En waarom zou je hem niet kunnen vertrouwen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 15 november 2009 @ 19:29:51 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74723194
Nee
[KNE]-Mod
pi_74723203
Wat voor relatie hebben jullie dat hij niet op de hoogte was van jouw idee om in het buitenland te gaan studeren? Hoelang hebben jullie al wat en hoe oud zijn jullie?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74723208
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, waarom leg je die kwestie nu bij je vriend neer, alsof het zijn schuld is? Jij hebt dingen verzwegen en hem ineens voor het blok gezet. Als ik hem was, zou ik me meer afvragen of JIJ nog wel te vertrouwen bent.
Dit dus.
Lijkt me een gevalletje vriend of studie.
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
  zondag 15 november 2009 @ 19:33:55 #8
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74723326
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Weet niet hoe lang jullie samen zijn, maar vind dit niet echt eerlijk tegenover hem, jij gaat weg(zonder te overleggen) en nu moet hij jou maar trouw zijn en braaf wachten tot je terugkomt?
ฝัน
pi_74723356
Nou het is niet zo dat ik weg ga zonder te overleggen. Maar hij zag het wel als een mededeling en misschien was dat het eigenlijk ook wel, maar ik vond het op dat moment minder hard dan hij het opgevat heeft en zoals het nu lijkt te zijn. Ook heb ik het gevoel gekregen dat hij het gevoel heeft dat ik onze relatie niet op de juiste waarde kan schatten, maar dat is helemaal niet het geval.

Wij hebben een kleine 2 jaar een relatie. Hij is 23 en ik 21. We studeren beide en hij weet van mijn wens als het op dit onderwerp aankomt.
  zondag 15 november 2009 @ 19:35:37 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74723377
Om eerlijk te zijn, als je mijn vriendin was, dan had ik me zeker eens achter mijn oren gekrabt. Want hoe belangrijk ben je voor iemand als ze besluit om maanden naar het buitenland te gaan zonder te overleggen?
Resistance is futile.
pi_74723378
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:33 schreef Lano het volgende:

[..]

Weet niet hoe lang jullie samen zijn, maar vind dit niet echt eerlijk tegenover hem, jij gaat weg(zonder te overleggen) en nu moet hij jou maar trouw zijn en braaf wachten tot je terugkomt?
Als je denkt een toekomst samen te hebben is het natuurlijk niet gek om te denken dat je elkaar trouw blijft. Had daar wel wat meer overleg bij moeten komen kijken, want nu zou ik als vriend ook even een wtf momentje hebben.
  zondag 15 november 2009 @ 19:36:36 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74723412
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:34 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:
Ook heb ik het gevoel gekregen dat hij het gevoel heeft dat ik onze relatie niet op de juiste waarde kan schatten, maar dat is helemaal niet het geval.
En daar heeft hij groot gelijk in.
Resistance is futile.
pi_74723414
quote:
Nou het is niet zo dat ik weg ga zonder te overleggen. Maar hij zag het wel als een mededeling en misschien was dat het eigenlijk ook wel, maar ik vond het op dat moment minder hard dan hij het opgevat heeft en zoals het nu lijkt te zijn. Ook heb ik het gevoel gekregen dat hij het gevoel heeft dat ik onze relatie niet op de juiste waarde kan schatten, maar dat is helemaal niet het geval.

Wij hebben een kleine 2 jaar een relatie. Hij is 23 en ik 21. We studeren beide en hij weet van mijn wens als het op dit onderwerp aankomt.
Dan nog snap ik je vraag niet waarom je hem niet zou moeten kunnen vertrouwen.
  zondag 15 november 2009 @ 19:37:43 #14
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74723458
quote:

JIJ vond het minder hard, wss omdat het in jouw hoofd al heel erg leeft, hij hoort het miss eens in de zoveel tijd en komt dit definitieve besluit als een schok
ฝัน
pi_74723489
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

En daar heeft hij groot gelijk in.
Hoe weet jij dat nou??
  zondag 15 november 2009 @ 19:40:14 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74723537
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:38 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou??
Omdat jij alles al geregeld hebt zonder te overleggen met hem. Lijkt me duidelijk dat hij voor jou niet zo belangrijk is, anders had je dit wel met hem gedeeld. Niks mis mee, maar maak jezelf niets wijs.
Resistance is futile.
pi_74723633
Of je hem nog kunt vertrouwen?

Wie zegt er dat jij je daar niet gaat laten volpompen met frans zaad of een legertje fransen op je knieen gaat bedienen?
Klapjosti
pi_74723654
Ik snap niet dat je al heel lang wat samen hebt en hier gewoon niet simpel uitkomt. Dag 1,2 en 3 vriend is overompeld en beetje aangeslagen. Dag 4 en de rest, je praat er samen over. Hij laat je gaan, maar komt wel paar keer weekendje langs(frankrijk is namelijk aan de andere kant van de wereld toch?).
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_74723730
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:43 schreef Espex het volgende:
Ik snap niet dat je al heel lang wat samen hebt en hier gewoon niet simpel uitkomt. Dag 1,2 en 3 vriend is overompeld en beetje aangeslagen. Dag 4 en de rest, je praat er samen over. Hij laat je gaan, maar komt wel paar keer weekendje langs(frankrijk is namelijk aan de andere kant van de wereld toch?).
Zo denk ik dus ook, maar zo loopt het dus niet. Daarom ook mijn vraag hierzo. Nee ik zei ook al het is niet zo dat ik naar Zuid-Amerika, China, Australië, Nieuw-Zeeland of Amerika ga.
pi_74723751
Ik zal het dan nog maar een keer vragen, waarom zou je je niet vriend niet moeten vertrouwen?
  zondag 15 november 2009 @ 19:50:50 #21
278630 Snikch
Living my life
pi_74723892
Het is al aantal keer gezegd maar: je had inderdaad best even kunnen overleggen als je het mij vraag in plaats van hem voor het blok te zetten. Dit is niet negatief bedoeld naar jou toe hoor, en dat overleggen is ook maar deels overleggen want het is jouw keuze.. maar er eerst over praten voordat je definitief beslist om te gaan zou wel fijn zijn.

Verder, dat je vraagt of je hem nog kan vertrouwen vind ik inderdaad een behoorlijk rare vraag. Hij heeft toch niets fout gedaan of wel? Want volgens mij zou iedereen wel zoiets hebben van: dus je gaat naar het buitenland voor een aantal maanden he..?.... WAT O.o??
In mijn ogen een heel logische reactie.

Wat je nu nog kan doen is er over praten! Zeg hem dat je het inderdaad eerst met hem had moeten overleggen, maar dat hij ook weet dat het je levenslange droom is dus dat je uit enthousiasme gelijk wilde. Je hoeft hem niet te zeggen dat je nu begint te twijfelen (ik weet ook niet of dit zo is), maar misschien vindt hij het wel fijn om dat even te horen. Maar praat er in ieder geval over als je nog door wilt gaan met hem. Want je besluit om naar het buitenland te gaan is jouw besluit, en daar zal hij je in moeten steunen, en om dat voor elkaar te krijgen moet er gewoon goed gepraat worden denk ik.
For as he thinks within himself, so he is
  zondag 15 november 2009 @ 19:55:33 #22
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_74724082
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:35 schreef Seven. het volgende:
Om eerlijk te zijn, als je mijn vriendin was, dan had ik me zeker eens achter mijn oren gekrabt. Want hoe belangrijk ben je voor iemand als ze besluit om maanden naar het buitenland te gaan zonder te overleggen?
QFT

Ga eens in op de vraag die hier al 30 keer gesteld is: waarom zou jij hem niet meer kunnen vertrouwen? Ik zou jou niet meer vertrouwen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 15 november 2009 @ 19:55:35 #23
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74724085
Ik snap niet waarom je dat niet met je vriend hebt overlegd, als je al twee jaar samen bent.
En ik snap al helemaal niet waarom je je afvraagt of hij wel te vertrouwen is.
Omgekeerde wereld.
Als (!) er iemand niet te vertrouwen is, dan ben je dat zelf, niet hij.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 15 november 2009 @ 19:58:26 #24
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_74724203
Zoiets overleg je toch in een relatie??? Vind zijn reactie dan ook niet meer dan normaal
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_74724252
ME ME ME ITS ALL ABOUT ME

.
pi_74724314
Heb je al sorry gezegd?
Kan hij jou nog wel vertrouwen?
pi_74724404
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:46 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zal het dan nog maar een keer vragen, waarom zou je je niet vriend niet moeten vertrouwen?
Ik vertrouw hem nog wel hoor, maar ik weet niet zijn gedrag kan ik moeilijk plaatsen. Ik vind het moeilijk om ermee om te gaan. Heb niet echt idee dat ik iets heel groots heb fout gedaan, maar zo zou het allemaal haast wel lijken. Hij weet dat het belangrijk voor mij is en hoe dit leeft voor mij, maar zelfs nu na een tijdje is hij nog steeds negatief en wil hij me niet 'laten gaan'. Misschien is de keuze om te spreken over vertrouwen wel iets verkeerd dat weet ik niet. Misschien hebben jullie wel gelijk en vertrouwt hij juist mij niet meer.
pi_74724543
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:03 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Ik vertrouw hem nog wel hoor, maar ik weet niet zijn gedrag kan ik moeilijk plaatsen. Ik vind het moeilijk om ermee om te gaan. Heb niet echt idee dat ik iets heel groots heb fout gedaan, maar zo zou het allemaal haast wel lijken. Hij weet dat het belangrijk voor mij is en hoe dit leeft voor mij, maar zelfs nu na een tijdje is hij nog steeds negatief en wil hij me niet 'laten gaan'. Misschien is de keuze om te spreken over vertrouwen wel iets verkeerd dat weet ik niet. Misschien hebben jullie wel gelijk en vertrouwt hij juist mij niet meer.
En dat hij liever niet wil laten gaan is voor jou geen indicatie dat hij het er waarschijnlijk moeilijk mee heeft en dat hij dus waarschijnlijk veel om je geeft. Ik zou het er ook erg moeilijk mee hebben als mijn vrienden een tijd lang weggaat.
  FOK!Babe zondag 15 november 2009 @ 20:06:18 #29
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_74724545
Ik had je zo hard op straat gesmeten dat je vanzelf naar Frankrijk was gestuiterd.
Waar jij dat "kan ik mijn vriend nog vertrouwen" vandaan haalt is een raadsel.
Ga je liever afvragen wat je zelf wel of niet fout hebt gedaan.
pi_74724597
quote:

[..]

Je komt erg egoistisch over. Verplaats je eens in hem. Zo te horen komt het erg rauw op z'n dak. Biedt je excuses eens aan hem.
  zondag 15 november 2009 @ 20:07:50 #31
278630 Snikch
Living my life
pi_74724607
quote:

[..]

lijkt me in ieder geval een stuk logischer. Maar inderdaad, heb je al sorry gezegd of zie je nou echt niet in dat het behoorlijk lullig voor hem is dat hij ook zo voor het blok gezet wordt opeens??
Als dat zo is dan ben ik bang dat het weinig gaat worden.
En anders wordt het hoog tijd dat je sorry zegt en er probeert over te praten, en sta open voor wat hij te zeggen heeft!! Ik snap dat die kans heel belangrijk voor je is maar ik hoop dat zijn gedachten over hoe het nu verlopen is ook minstens net zo belangrijk voor je zijn dus laat hem zijn zegje doen en praat er echt over. Natuurlijk is het jouw beslissing uiteindelijk, maar als je met hem door wilt dan zul je gewoon open moeten zijn over wat hij te zeggen heeft, niet gelijk in de verdediging schieten, laat hem gewoon zijn gedachten op tafel leggen en nogmaals: PRAAT ER DAN OVER!!
Hopelijk is het zo duidelijk .
pi_74724658
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:06 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik had je zo hard op straat gesmeten dat je vanzelf naar Frankrijk was gestuiterd.
Mijn vriend heeft niveau iets dat bij jou ontbreekt, daarom reageerde hij niet zoals jij dat zou doen.
pi_74724708
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:08 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft niveau iets dat bij jou ontbreekt, daarom reageerde hij niet zoals jij dat zou doen.
Inlevingsvermogen heb je al niet. Heb je nou ook al een kort lontje?
Bied je excuses nou eens aan aan je vriend. Het minste wat ie verdient.
  zondag 15 november 2009 @ 20:10:19 #34
278630 Snikch
Living my life
pi_74724714
quote:

[..]

Maar hij reageerde ook niet zoals jij denkt dat jij dat zou doen, denk daar ook eens aan (niet negatief bedoeld hoor, maar bekijk het dus eens van zijn kant, zonder jouw eigen gevoel van: dit is een geweldige kans! in acht te nemen)
pi_74724719
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:07 schreef Snikch het volgende:

[..]

lijkt me in ieder geval een stuk logischer. Maar inderdaad, heb je al sorry gezegd of zie je nou echt niet in dat het behoorlijk lullig voor hem is dat hij ook zo voor het blok gezet wordt opeens??
Als dat zo is dan ben ik bang dat het weinig gaat worden.
En anders wordt het hoog tijd dat je sorry zegt en er probeert over te praten, en sta open voor wat hij te zeggen heeft!! Ik snap dat die kans heel belangrijk voor je is maar ik hoop dat zijn gedachten over hoe het nu verlopen is ook minstens net zo belangrijk voor je zijn dus laat hem zijn zegje doen en praat er echt over. Natuurlijk is het jouw beslissing uiteindelijk, maar als je met hem door wilt dan zul je gewoon open moeten zijn over wat hij te zeggen heeft, niet gelijk in de verdediging schieten, laat hem gewoon zijn gedachten op tafel leggen en nogmaals: PRAAT ER DAN OVER!!
Hopelijk is het zo duidelijk .
Thanks voor je reactie ik zal het ter harte nemen.

Voor de mensen die denken dat ik geen sorry heb gezegd, dat heb ik wel gedaan voor wat betreft het niet overleggen.
  zondag 15 november 2009 @ 20:11:15 #36
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74724763
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:40 schreef Seven. het volgende:
Omdat jij alles al geregeld hebt zonder te overleggen met hem. Lijkt me duidelijk dat hij voor jou niet zo belangrijk is, anders had je dit wel met hem gedeeld. Niks mis mee, maar maak jezelf niets wijs.
Dit dus, de volgorde is verkeerd. En dit terwijl je wist dat het niet alleen voor jou een belangrijk punt is.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74724789
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:30 schreef rene90 het volgende:
Wat voor relatie hebben jullie dat hij niet op de hoogte was van jouw idee om in het buitenland te gaan studeren? Hoelang hebben jullie al wat en hoe oud zijn jullie?
Ja doei.
pi_74724926
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier heb ik al antwoord op gegeven.
  zondag 15 november 2009 @ 20:17:17 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74725009
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:01 schreef witte_fantasie het volgende:
Heb je al sorry gezegd?
Kan hij jou nog wel vertrouwen?
Dit...

Ik ben niet zo van de R&P bashtopics, maar TS heeft een behoorlijke plaat voor haar hoofd!

Ze moet gaan natuurlijk, als dat haar droom is, maar als je dit soort dingen als voldongen feit neerlegt zonder enige vorm van overleg kan je wel wat tegengas verwachten
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74725063
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dit...

Ik ben niet zo van de R&P bashtopics, maar TS heeft een behoorlijke plaat voor haar hoofd!

Ze moet gaan natuurlijk, als dat haar droom is, maar als je dit soort dingen als voldongen feit neerlegt zonder enige vorm van overleg kan je wel wat tegengas verwachten
Haha ja inderdaad. Zo niet, dan heeft ze gewoon een bitch.
pi_74725128
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:15 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Hier heb ik al antwoord op gegeven.
dan nog.. ik vind je echt een egoistisch persoon

hoe haal je het in je hoofd om dit buiten hem om te regelen en hem het alleen mee te delen
jij bent dus niet te 'vertrouwen' ik denk dat hij beter af is als hij het uit maakt want wat heb je nou aan een vriendin die dit soort dingen niet eens met hem deelt
Ja doei.
pi_74725234
TS en de omgekeerde wereld
pi_74725361
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dan nog.. ik vind je echt een egoistisch persoon

hoe haal je het in je hoofd om dit buiten hem om te regelen en hem het alleen mee te delen
jij bent dus niet te 'vertrouwen' ik denk dat hij beter af is als hij het uit maakt want wat heb je nou aan een vriendin die dit soort dingen niet eens met hem deelt
Wat dan nog? Die reactie van je is gewoon onzinnig en overbodig.
Je zoekt nog een leuke jongen begrijp ik, dat je hem adviseert het uit te maken? Met dit soort reacties kan ik niks en helpen de TS toch ook niet? Dus waarom een dergelijke reactie toch plaatsen vraag ik me dan af.
pi_74725448
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:25 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Je zoekt nog een leuke jongen begrijp ik, dat je hem adviseert het uit te maken? Met dit soort reacties kan ik niks en helpen de TS toch ook niet? Dus waarom een dergelijke reactie toch plaatsen vraag ik me dan af.
+1 voor het toegeven van egoisme!
pi_74725527
ik ben gelukkig verloofd en heb samen met mijn verloofde besloten dat ik graag een jaar naar het buitenland wil voor mijn studie omdat ik het zo vroeg en zo duidelijk al aan hem heb verteld dat dat écht gaat gebeuren, zijn we nu al bezig om te kijken hoe we dit SAMEN gaan doen, hij gaat namelijk mee uit vrije wil

kijk, zo kan het ook...
Ja doei.
pi_74725528
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:27 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

+1 voor het toegeven van egoisme!
Ik geef dat niet eens toe!
pi_74725566
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:29 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Ik geef dat niet eens toe!
-1 voor de franse plaat voor je hoofd.
pi_74725567
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:25 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Je bent nog jong dus misschien weet je nog niet hoe het aan toe gaat. Die jongen geeft duidelijk om je, anders zou hij zo niet hebben gereageerd. Aan jou is om aan damage controle te doen. Praat met hem. Als dit echt belangrijk voor je is, moet je naar frankrijk gaan. Als hij echt om je geeft wacht hij wel op je, anders hebben jullie pech.
  FOK!fossiel zondag 15 november 2009 @ 20:30:58 #49
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_74725610
Maar wat vind je vriend nou erger. Dat je weg gaat, of dat je het niet hebt overlegd? Zoals jij het verteld wist hij eigenlijk wel dat je weg zou gaan een keer, en nu het puntje bij het paaltje komt dat hij het toch wel eng/erg vindt dat je weg gaat. Ik bedoel, er valt toch eigenlijk niets te overleggen eigenlijk?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_74725620
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:30 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je bent nog jong dus misschien weet je nog niet hoe het aan toe gaat. Die jongen geeft duidelijk om je, anders zou hij zo niet hebben gereageerd. Aan jou is om aan damage controle te doen. Praat met hem. Als dit echt belangrijk voor je is, moet je naar frankrijk gaan. Als hij echt om je geeft wacht hij wel op je, anders hebben jullie pech.
Je bedoelt dat hij dan pech heeft. Madame lijkt haar zin hoe dan ook wel te krijgen.
pi_74725637
alles gaat om jou TS.. zo te lezen ja, voor jezelf en voor je opleiding kiezen is niets mis mee, maar dit zo spelen en het stom vinden dat hij boos wordt

hoe groot is de eikenhoutendeur voor je hoofd?

iedereen kan zeggen 'later ga ik naar het buitenland', maar als het ECHT wordt, zou ik dat meteen met mijn geliefde overleggen.. en het niet bewaren tot het écht geregeld is
Ja doei.
pi_74725705
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben gelukkig verloofd en heb samen met mijn verloofde besloten dat ik graag een jaar naar het buitenland wil voor mijn studie omdat ik het zo vroeg en zo duidelijk al aan hem heb verteld dat dat écht gaat gebeuren, zijn we nu al bezig om te kijken hoe we dit SAMEN gaan doen, hij gaat namelijk mee uit vrije wil

kijk, zo kan het ook...
Misschien moet je daar zelf een topic voor maken, om te laten zien hoe geweldig jullie wel niet zijn. Kom hier niet vervelen als je toch niks wilt bijdragen.
  FOK!Babe zondag 15 november 2009 @ 20:33:58 #53
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_74725776
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:32 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Misschien moet je daar zelf een topic voor maken, om te laten zien hoe geweldig jullie wel niet zijn. Kom hier niet vervelen als je toch niks wilt bijdragen.
Als je irl ook zo reageert op kritiek (wat je kan verwachten als je een topic over zoiets opent) denk ik dat je vriend heel blij moet zijn met dat halve jaar rust dat hij krijgt.
pi_74725780
waarom open jij een topic als je niet wilt horen dat je het anders had moeten kunnen aanpakken?
Ja doei.
  zondag 15 november 2009 @ 20:34:07 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74725784
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:32 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Het is toch een nuttige bijdrage? Ik vind het een aardige oplossing Waarom neem jij hem niet mee? Of is het alleen ondernemen juist waar je naar op zoek bent?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 15 november 2009 @ 20:34:44 #56
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74725814
Ik weet niet of je nieuw bent of een kloon, maar je maakt niet echt vrienden geloof met de manier hoe je je opstelt. Jij wilt advies, maar je kunt niet tegen kritiek
ฝัน
pi_74725839
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:34 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het is toch een nuttige bijdrage? Ik vind het een aardige oplossing Waarom neem jij hem niet mee? Of is het alleen doen juist waar het om gaat?
dit is R&P, daar zijn alleen problemen, geen oplossingen (en geen eigen fouten), dat weet je toch
Ja doei.
  zondag 15 november 2009 @ 20:37:39 #58
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74725971
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dit is R&P, daar zijn alleen problemen, geen oplossingen (en geen eigen fouten), dat weet je toch
oooh pff zit ik daar mn energie in te steken, er zou een waarschuwing boven in mn beeld moeten staan
ฝัน
pi_74726283
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:30 schreef RemCOW het volgende:
Maar wat vind je vriend nou erger. Dat je weg gaat, of dat je het niet hebt overlegd? Zoals jij het verteld wist hij eigenlijk wel dat je weg zou gaan een keer, en nu het puntje bij het paaltje komt dat hij het toch wel eng/erg vindt dat je weg gaat. Ik bedoel, er valt toch eigenlijk niets te overleggen eigenlijk?
Beide vond hij wel erg, maar denk het uiteindelijke toch gaat om het weg zijn/ weg gaan. Er is inderdaad niet veel te overleggen, maar moet eerlijk zijn heb er ook niet zo over nagedacht. Zoals iemand al schreef bij leefde het al een tijd heel erg en mn vriendje wist er wel van, maar als je het dan uiteindelijk zo zegt is het misschien niet helemaal juist.
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
alles gaat om jou TS.. zo te lezen ja, voor jezelf en voor je opleiding kiezen is niets mis mee, maar dit zo spelen en het stom vinden dat hij boos wordt

hoe groot is de eikenhoutendeur voor je hoofd?

iedereen kan zeggen 'later ga ik naar het buitenland', maar als het ECHT wordt, zou ik dat meteen met mijn geliefde overleggen.. en het niet bewaren tot het écht geregeld is
Het is nog niet definitief geregeld. Voor een bepaalde datum moet ik wel definitief beslissen en dan is het dus pas definitief.

-
De oplossing gekozen door motorbloempje is niks voor ons.
pi_74726293
Sjeez, wat voor een kronkel moet je wel niet hebben om je vriend of vriendin te beschuldigen van een breuk in het vertrouwen terwijl je zelf juist degene bent die niet te vertrouwen blijkt te zijn...

Weet je zeker dat je niet iets te hard tegen de eiffeltoren aan bent gelopen?
  zondag 15 november 2009 @ 20:44:04 #61
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74726328
quote:

[..]

Bij jou ontbreekt er ook het een en ander
pi_74726487
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:43 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Beide vond hij wel erg, maar denk het uiteindelijke toch gaat om het weg zijn/ weg gaan. Er is inderdaad niet veel te overleggen, maar moet eerlijk zijn heb er ook niet zo over nagedacht. Zoals iemand al schreef bij leefde het al een tijd heel erg en mn vriendje wist er wel van, maar als je het dan uiteindelijk zo zegt is het misschien niet helemaal juist.
[..]

Het is nog niet definitief geregeld. Voor een bepaalde datum moet ik wel definitief beslissen en dan is het dus pas definitief.

-
De oplossing gekozen door motorbloempje is niks voor ons.
En wat ga je beslissen, of wat vind hij ervan? Jullie hebben het er schijnbaar al over gehad, wat was daar de uitkomst van?
pi_74726504
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:44 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Bij jou ontbreekt er ook het een en ander
Iedereen kan wel eens een foutje of inschattingsfout maken, ook zal iedereen heus wel wat missen. Maar meneer grijpt gelijk naar geweld, dat is dan iets dat zich bevindt in de laagste regionen.
  FOK!Babe zondag 15 november 2009 @ 20:48:10 #64
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_74726549
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:47 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Iedereen kan wel eens een foutje of inschattingsfout maken, ook zal iedereen heus wel wat missen. Maar meneer grijpt gelijk naar geweld, dat is dan iets dat zich bevindt in de laagste regionen.
Beeldspraak was het, mijn lief stokbroodje.
pi_74726745
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:48 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Beeldspraak was het, mijn lief stokbroodje.
Je posts getuigen sowieso van geen enkele klasse of niveau.
  zondag 15 november 2009 @ 20:51:42 #66
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74726755
Ik denk wel dat als je nu al twijfelt over of je hem wel kunt vertrouwen, dat je relatie er dan absoluut niet beter op word als je in het buitenland gaat zitten. Vertrouwen is naast liefde wel het eerste wat er moet zijn
ฝัน
  FOK!Babe zondag 15 november 2009 @ 20:53:02 #67
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_74726818
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:51 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Je posts getuigen sowieso van geen enkele klasse of niveau.
Dat heeft helemaal niets met jouw topic te maken.
Maar bedankt voor de feedback.
pi_74726853
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:51 schreef Lano het volgende:
Ik denk wel dat als je nu al twijfelt over of je hem wel kunt vertrouwen, dat je relatie er dan absoluut niet beter op word als je in het buitenland gaat zitten. Vertrouwen is naast liefde wel het eerste wat er moet zijn
Ja klopt. Daarom vraag ik in mijn openingspost ook ideeën om hem toch te overtuigen, want moet binnenkort definitief beslissen en als mijn beslissing tot onze breuk leidt dan moet ik er nog wel even heel heel erg goed over nadenken.
  zondag 15 november 2009 @ 20:53:51 #69
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74726857
*iets met balieujongens*

Afstand en sex?
[KNE]-Mod
pi_74726912
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:53 schreef ThE_ED het volgende:
*iets met balieujongens*

Afstand en sex?
Deze heb ik inderdaad ook maar gelijk gemaakt om mijn keuze nog wat breder en beter te kunnen maken.
  zondag 15 november 2009 @ 20:56:26 #71
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74726987
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:54 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Deze heb ik inderdaad ook maar gelijk gemaakt om mijn keuze nog wat breder en beter te kunnen maken.
Ja, dat zeg ik.
[KNE]-Mod
pi_74727016
Wat is dit nou weer voor tt
pi_74727274
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik.
was het niet 'banlieu'?

ED
Ja doei.
  zondag 15 november 2009 @ 21:00:59 #74
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74727279
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:47 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Ik had je gelijk gedumpt egocentrisch kreng
  zondag 15 november 2009 @ 21:03:46 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74727426
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:53 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Ja klopt. Daarom vraag ik in mijn openingspost ook ideeën om hem toch te overtuigen, want moet binnenkort definitief beslissen en als mijn beslissing tot onze breuk leidt dan moet ik er nog wel even heel heel erg goed over nadenken.
Je gaat tóch wel, zelfs al verlies je hem. En hey, don't worry, je bent er zo overheen hoor. In het buitenland studeren is één groot feest dus tijd om aan je toekomstige ex te denken is er niet.

Resistance is futile.
pi_74727461
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:00 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ik had je gelijk gedumpt egocentrisch kreng
Houd jij je eigen vriendin nu maar in de gaten en als je die niet hebt veel succes er eentje te vinden.
  zondag 15 november 2009 @ 21:04:32 #77
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74727462
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:53 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoelde is, is je relatie nu wel goed dan? Als je hem nu al niet meer echt vertrouwd??
ฝัน
  zondag 15 november 2009 @ 21:06:26 #78
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74727578
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:04 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Houd jij je eigen vriendin nu maar in de gaten en als je die niet hebt veel succes er eentje te vinden.
Als ze nou allemaal net zoals jij zijn
pi_74727599
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:04 schreef Lano het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoelde is, is je relatie nu wel goed dan? Als je hem nu al niet meer echt vertrouwd??
Onze relatie is nu wel goed, dat dacht ik althans. Want had zeker niet verwacht dat hij zo zou reageren.
  zondag 15 november 2009 @ 21:07:13 #80
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74727606
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

was het niet 'banlieu'?

ED
Achja, maar het gaat om die jongens, toch?

Feef
[KNE]-Mod
pi_74727770
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:07 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Achja, maar het gaat om die jongens, toch?

Feef
Je bent man, nerd en nog maagd? dus had niet verwacht een serieuze reactie van je te krijgen.
pi_74727800
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:06 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Onze relatie is nu wel goed, dat dacht ik althans. Want had zeker niet verwacht dat hij zo zou reageren.
Dat is wel een beetje naïef om te denken... Stel je eens voor dat hij meldt dat hij een half jaar weggaat.
  zondag 15 november 2009 @ 21:11:05 #83
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74727836
quote:

[..]

Hoe goed je relatie is lijkt me niet af te lezen aan hoe hij hierop reageerd
ฝัน
  zondag 15 november 2009 @ 21:14:41 #84
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74728001
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:10 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Je bent man, nerd en nog maagd? dus had niet verwacht een serieuze reactie van je te krijgen.
Dat zijn alle mannen op fok
pi_74728007
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:11 schreef Lano het volgende:

[..]

Hoe goed je relatie is lijkt me niet af te lezen aan hoe hij hierop reageerd
Toch wel vind ik. We hadden zo onze verschillen en moeilijkheden, maar altijd is dat weer goed gekomen maar heb het gevoel dat het nu toch wat anders is. Tot nu toe wil hij geen millimeter toegeven en ik tja eigenlijk ook niet. Maar dat komt denk ik toch ook wel voor een groot deel door hoe ik het 'gebracht' heb zegmaar.
pi_74728057
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:14 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Toch wel vind ik. We hadden zo onze verschillen en moeilijkheden, maar altijd is dat weer goed gekomen maar heb het gevoel dat het nu toch wat anders is. Tot nu toe wil hij geen millimeter toegeven en ik tja eigenlijk ook niet. Maar dat komt denk ik toch ook wel voor een groot deel door hoe ik het 'gebracht' heb zegmaar.
Nogmaals dan, jullie hebben het er al over gehad, wat was zijn reactie toen?
  zondag 15 november 2009 @ 21:18:31 #87
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74728171
quote:

[..]

ja, ja, nee

Een wereldvreemde visie was eigenlijk meer wat ik van jou heel erg voelde in dit topic.
[KNE]-Mod
  zondag 15 november 2009 @ 21:19:04 #88
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74728200
quote:

[..]

Goed argument "van niveau" ook inderdaad.
[KNE]-Mod
pi_74728221
quote:

[..]

En hij had dit niet van jou verwacht. Zijn reactie lijkt me ook niet meer dan logisch. Als je graag naar het buitenland wilt, dan is het wel zo netjes dit te bespreken met je partner. Daar kom je toch niet mee aan als je je plan al klaar hebt?

In plaats van je druk te maken om zijn reactie kun je denk ik beter je excuses aanbieden en aangeven dat je erg stom bent geweest door het niet met hem te overleggen en hem er niet bij te betrekken. Als je vol blijft houden dat zijn reactie niet gepast is komt het vast niet goed. Beter kun je wel toegeven dat je fout zat.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_74728375
Ben jij helemaal Nederlands?
  zondag 15 november 2009 @ 21:22:24 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74728393
quote:

[..]

Wat ben jij trouwens voor een arrogante graftak? Zodra iemand niet genoeg in jouw straatje reageert, is het blijkbaar een maagd of ontbreekt enig niveau of zo. Word eens volwassen en leer op een constructieve wijze om te gaan met kritiek. En probeer dan ook eens met zinnige antwoorden te komen als het je niet aanstaat wat je hier leest, in plaats van lekker infantiel je nagels uit te slaan. Je lijkt te denken dat zulke opmerkingen van jouw kant impact hebben op anderen, maar jij bent de enige die gefrustreerd achter d'r toetsenbordje zit.

Resistance is futile.
pi_74728487
Ik zeg: gaan.

Relatie op pauze, als je terugkomt en je bent nog gek op elkaar en niet uit elkaar gegroeid zit het wel goed. Zo niet is het maar beter en ben je blij dat je niet de kans op je droom hebt opgegeven.
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:27 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:
Jullie kennen het allemaal misschien wel de mogelijkheid of kans die je geboden wordt om in het buitenland een deel van je studie voort te zetten, nou mij is die kans geboden. Ik wil al tijden in Frankrijk studeren en nu is eindelijk de tijd daar . Niks ergs dat alles zou je denken. Ik hoefde niet lang na te denken om tot de conclusie te komen dat ik dat dolgraag zou willen. Veel kosten worden gedragen door de studiebeurs.

Alleen nu komt het ik heb dit niet echt met mijn vriend overlegd . Ik heb hem het eigenlijk meegedeeld en daar was hij dus niet blij mee. Hij vindt het niks om mij zo lang te missen, vindt het niet goed dat ik het niet eens met hem besproken had en is dus nu heel negatief. Ik weet niet meer hoe ik hem nu moet overtuigen.

Hoe nu verder en als ik toch ga is het dan over? En kan ik mijn vriend nog vertrouwen?
Whatever...
pi_74728775
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ben jij trouwens voor een arrogante graftak? Zodra iemand niet genoeg in jouw straatje past, is het blijkbaar een maagd of ontbreekt enig niveau of zo. Word eens volwassen en leer op een constructieve wijze om te gaan met kritiek. En probeer dan ook eens met zinnige antwoorden te komen als het je niet aanstaat wat je hier leest, in plaats van lekker infantiel je nagels uit te slaan. Je lijkt te denken dat zulke opmerkingen van jouw kant impact hebben op anderen, maar jij bent de enige die gefrustreerd achter d'r toetsenbordje zit.

Blijkbaar is het hier op FOK voor sommige mensen simpeler om maar wat te ranten, een totaal misplaatste of zelfs zinloze post te plaatsen in plaats serieus te reageren. Kritiek hebben mag van mij heus, maar als je onzin wilt posten doe het dan in een forum wat daarvoor bedoeld is. Ah nu weet je naast wat mijn vriend denkt ook al te weten wat ik denk. Knap, waar kan ik die gave ook halen?
pi_74728870
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:29 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Blijkbaar is het hier op FOK voor sommige mensen simpeler om maar wat te ranten, een totaal misplaatste of zelfs zinloze post te plaatsen in plaats serieus te reageren. Kritiek hebben mag van mij heus, maar als je onzin wilt posten doe het dan in een forum wat daarvoor bedoeld is. Ah nu weet je naast wat mijn vriend denkt ook al te weten wat ik denk. Knap, waar kan ik die gave ook halen?
Als jij nou eens reageert op de serieuze vragen!
  zondag 15 november 2009 @ 21:31:03 #95
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74728899
Jep je bent nieuw
ฝัน
  zondag 15 november 2009 @ 21:33:41 #96
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74729045
quote:
maar als je onzin wilt posten doe het dan in een forum wat daarvoor bedoeld is.
forum.fok.nl ?
[KNE]-Mod
  zondag 15 november 2009 @ 21:35:51 #97
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74729168
  zondag 15 november 2009 @ 21:36:32 #98
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_74729199
Ik zou de lijn de je hebt ingezet gewoon voortzetten. Jij hebt je keuze gemaakt, zoverre is duidelijk. Je geeft zowel impliciet als expliciet toe dat het je eigenlijk een worst zal wezen wat je vriend vindt. Blijft hem negeren en bereid je voor op het beëindigen van je relatie. Kun je met een gerust hart naar Frankrijk.

NB: Mensen betichten van gebrek aan niveau en klasse is jammerlijk als je zelf loopt te sneren als een heks en blijk geeft van het empathisch vermogen gelijk een soepstengel.

zondag 15 november 2009 @ 21:36:45 #99
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74729215
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als jij nou eens reageert op de serieuze vragen!
Ze kan het toch niet laten
  zondag 15 november 2009 @ 21:39:57 #100
280030 Emmanuelle_Francaise
une femme francaise
pi_74729381
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:22 schreef P.F het volgende:
Ben jij helemaal Nederlands?
Nee, ben ik niet.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 november 2009 @ 21:40:32 #101
163650 Greys
pi_74729416
Hoe lang geleden is het nu sinds je het hem medegedeeld hebt?

Overigens ben ik het met het merendeel hier eens dat het raar is om een TT te kiezen waarin je aangeeft dat je je afvraagt of je je vriend nog wel kan vertrouwen, terwijl jij hier de oorzaak van het probleem bent. Dat geef je zelf ook al aan in je OP met de ' ' achter de zin dat je het helemaal niet met hem overlegd hebt.
Je vriendje is je niet graag zo lang kwijt, dat is juist een heel goed teken, dan is hij dus graag bij je. En dat hij nogal van de rel is doordat je het als mededeling voor zijn voeten hebt gegooid is ook helemaal niet gek. Dus waarom je hém nu niet meer zou kunnen vertrouwen is me eerlijk gezegd echt een raadsel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 november 2009 @ 21:40:49 #102
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74729436
TS, draai de situatie eens om.

Je hoort je vriend eens in de zoveel tijd babbelen over 'in het buitenland studeren', maar van concrete actie zie je het nooit komen. Je vriend doet er naar jouw inzicht weinig aan, je krijgt er weinig van mee in elk geval. Dus je denkt dat het allemaal wel los zal lopen en dat het na twee jaar goed zit in jullie relatie. Dan ineens, zonder enige vooraankondiging, presenteert hij je het feit dat hij vertrekt, voor een flinke periode, er ligt zelfs al een conceptplan klaar! Voor jou een donderslag bij heldere hemel.

Hoe zou je reageren?

Ik vind je reactie in elk geval zeer misplaatst. De hele wereld draait om jou en je durft ook nog te twijfelen of je hém wel moet vertrouwen? Ik denk dat je zelf de plank flink heb misgeslagen. Je vriend zal je waarschijnlijk niks misgunnen met je buitenlandstudie en Frankrijk is absoluut niet het einde van de wereld, maar de manier waarop is ronduit respectloos.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74729648
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:40 schreef Mikkie het volgende:
TS, draai de situatie eens om.

Je hoort je vriend eens in de zoveel tijd babbelen over 'in het buitenland studeren', maar van concrete actie zie je het nooit komen. Je vriend doet er naar jouw inzicht weinig aan, je krijgt er weinig van mee in elk geval. Dus je denkt dat het allemaal wel los zal lopen en dat het na twee jaar goed zit in jullie relatie. Dan ineens, zonder enige vooraankondiging, presenteert hij je het feit dat hij vertrekt, voor een flinke periode, er ligt zelfs al een conceptplan klaar! Voor jou een donderslag bij heldere hemel.

Hoe zou je reageren?

Ik vind je reactie in elk geval zeer misplaatst. De hele wereld draait om jou en je durft ook nog te twijfelen of je hém wel moet vertrouwen? Ik denk dat je zelf de plank flink heb misgeslagen. Je vriend zal je waarschijnlijk niks misgunnen met je buitenlandstudie en Frankrijk is absoluut niet het einde van de wereld, maar de manier waarop is ronduit respectloos.
Mikkie, wat weet jij dat soort dingen altijd goed te verwoorden. Ik mis soms die subtiliteit
Ja doei.
  zondag 15 november 2009 @ 21:48:46 #104
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74729878
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mikkie, wat weet jij dat soort dingen altijd goed te verwoorden. Ik mis soms die subtiliteit
Soms?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74730067
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:39 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Nee, ben ik niet.
Het lijkt mij dat je het (hier?) een beetje raar verwoordt omdat Nederlands niet je eerste taal is?

Ik heb een soort romantisch beeld van iemand die haar hart achterna gaat - en dat dan vol enthausiasme verteld.

Maar ik kan het verkeerd hebben.
  zondag 15 november 2009 @ 22:22:29 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74731857
quote:

[..]

Je draait het weer om. . Tenslotte ben jij degene die aan het ranten is. En ik beweer niet te weten wat je denkt in die specifieke post, ik zeg alleen wat je lijkt te denken.

Wat betreft mijn andere post: laat in september nog even weten hoe het is daar. Laat je niet tegenhouden en ga er zeker voor, probeer alleen wat meer respect te tonen naar de mensen die blijkbaar om je geven.
Resistance is futile.
pi_74734967
Ik zou je als vriend zijnde waarschijnlijk gelijk gedumpt hebben. En dat is een serieuze reactie op je OP. Het feit dat jij je beslissing al gemaakt hebt voor je het er met hem concreet over hebt gehad zegt genoeg over je prioriteiten. Als mijn vriendin na twee jaar relatie studeren in het buitenland zou verkiezen boven de relatie voortzetten (immers heb jij al besloten voor je weet of je relatie hierdoor kapot gaat, en dus vind je het blijkbaar acceptabel als dat het gevolg zou zijn.) zou ik het in ieder geval uitmaken, want dan is de relatie van haar kant blijkbaar niet zo goed als ik zou vereisen van mijn partner.

En je hebt ook gezegd niets toe te willen geven tot nu toe. Lijkt me duidelijk. Relatie beeindigen en fijn gaan studeren, daar ligt je prioriteit.

En als reactie op je topictitel: de vraag is niet of jij je vriend nog kan vertrouwen, maar andersom. En ik ben geloof ik niet de eerste die reageert met die opmerking. Hij wil je hier houden, dus HIJ geeft duidelijk wél om JOU. Jij wil geen strobreed toegeven en hebt niks met hem overlegd, dus JIJ hebt geen enkele blijk gegeven om HEM te geven.
pi_74738163
Hij is boos omdat jij je keuze al gemaakt heeft en hij geen inspraak heeft/zal hebben. Daarbij vind ik je in dit topic erg hooghartig overkomen, aan jou zal het in ieder geval allemaal niet liggen...
pi_74738482
Op dit late tijdstip wil ik jullie even bedanken voor de reacties. Sommige daarvan ga ik zeker ter harte nemen en morgen in uitvoering brengen. Zodat ik toch nog kan redden wat er te redden, of zoals iemand dat uitdrukte 'damage control'.

Bedankt ook aan alle mannen die mij fictief gedumpt hebben, wees niet bang je zult mij toch niet krijgen!
  maandag 16 november 2009 @ 03:16:47 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74738584
quote:

[..]

Erg typisch weer. De normale reacties laat je links liggen en op kutposts reageer je. Je wilt helemaal niet geholpen worden, je wilt gewoon aandacht voor je verhaal.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 16 november 2009 @ 10:28:34 #111
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74741294
quote:
Op maandag 16 november 2009 02:42 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:
...
Bedankt ook aan alle mannen die mij fictief gedumpt hebben, wees niet bang je zult mij toch niet krijgen!

Jij ook bedankt, voor het in vele posts telkens maar niet kunnen noemen van een doodenkel argument waarom je vriend niet te vertrouwen zou zijn.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 12:23:46 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_74744398
quote:
Op dit late tijdstip wil ik jullie even bedanken voor de reacties. Sommige daarvan ga ik zeker ter harte nemen en morgen in uitvoering brengen. Zodat ik toch nog kan redden wat er te redden, of zoals iemand dat uitdrukte 'damage control'.

Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb het met stijgende verbazing gelezen eigenlijk. De hele wereld draait om TS. De vraag in het topic is ook niet 'heb ik hier goed aan gedaan', maar komt eigenlijk neer op hoe TS dr vriend alsnog zo ver krijgt dat hij zegt dat het goed is. Let wel, hij hoeft het niet daadwerkelijk goed te VINDEN, hij moet 't gewoon zeggen, zodat TS dr zin krijgt.

En dan ook afsluiten met 'mij zul je toch niet krijgen' Madam heeft het wel heel erg hoog in d'r bol. Gebaseerd op hoe je in dit topic jezelf profileert en reageert op anderen die niet zeggen wat jij wil horen zou ik je niet eens hoeven al kreeg ik er geld bij uit. Wat een arrogant egocentrisch kreng ben jij zeg.

Ik hoop overigens wel dat je gaat. Niet voor jou, maar voor je (nu nog) vriend. Die krijgt eindelijk eens rust aan zijn hoofd, en zal er dan waarschijnlijk achter komen dat er veel leukere vissen zijn dan die piranha die hij nu uit een of andere modderpoel heeft getrokken.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 16 november 2009 @ 12:48:15 #113
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74745002
Ik vind het zielig voor die vriend van TS.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 12:49:27 #114
163650 Greys
pi_74745033
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:48 schreef Garisson72 het volgende:
Ik vind het zielig voor die vriend van TS.
Wat vind je precies zielig?
Dat zijn vriendinnetje weg gaat, of überhaupt dat TS zijn vriendinnetje is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 november 2009 @ 12:51:37 #115
94676 Garisson72
pi_74745086
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:49 schreef Greys het volgende:
Wat vind je precies zielig?
Dat zijn vriendinnetje weg gaat, of überhaupt dat TS zijn vriendinnetje is?
Ja dat laatste natuurlijk, dat eerste is een zegen juist. Maar hij schijnt ook niet te vertrouwen te zijn, dus misschien is het wel net goed.
  maandag 16 november 2009 @ 12:56:09 #116
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74745192
quote:
Ik heb je dan wel niet gedumpt, maar ik val sowieso niet op vrouwen die zich verschuilen achter de plaat voor hun kop. Wanneer vertrek je ? Morgen ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74745214
TS, maak het alsjeblieft uit met je vriend. Het is mij overduidelijk dat je niet om hem geeft.
Je schaamt je helemaal niet voor je gedrag, je vindt gewoon dat hij vervelend doet en hoopt op advies zodat je hem toch zo ver kunt krijgen.
  maandag 16 november 2009 @ 13:07:09 #118
94676 Garisson72
pi_74745499
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
Je schaamt je helemaal niet voor je gedrag, je vindt gewoon dat hij vervelend doet en hoopt op advies zodat je hem toch zo ver kunt krijgen.
Het niet in willen gaan op herhaaldelijke vragen waarom die vriend nou niet te vertrouwen zou zijn, plus dat overdreven in-de-verdediging-schieten als er kritiek komt, zegt mij juist dat ze dóndersgoed weet dat zij degene is die scheef zit. Weer zo'n TS die bepaalde dingen wilde horen die haar goed uit zouden komen en gepikeerd raakt als ze haar zin niet krijgt.

Die vriend mag zijn handjes wel in elkaar knijpen.
(bij voorkeur met haar nek ertussen - dat zei ik niet - dat was iemand anders)
pi_74745775
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:07 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het niet in willen gaan op herhaaldelijke vragen waarom die vriend nou niet te vertrouwen zou zijn, plus dat overdreven in-de-verdediging-schieten als er kritiek komt, zegt mij juist dat ze dóndersgoed weet dat zij degene is die scheef zit. Weer zo'n TS die bepaalde dingen wilde horen die haar goed uit zouden komen en gepikeerd raakt als ze haar zin niet krijgt.

Die vriend mag zijn handjes wel in elkaar knijpen.
(bij voorkeur met haar nek ertussen - dat zei ik niet - dat was iemand anders)
Ze weet inderdaad dondersgoed dat ze fout zit, maar ze heeft er geen spijt van. Dat is mij een goede indicatie dat ze echt heel weinig om hem geeft.
  maandag 16 november 2009 @ 13:21:49 #120
94676 Garisson72
pi_74745970
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:15 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ze weet inderdaad dondersgoed dat ze fout zit, maar ze heeft er geen spijt van. Dat is mij een goede indicatie dat ze echt heel weinig om hem geeft.
Het lijkt mij er zoéén die er best spijt van heeft, maar dat niet wil toegeven en dus gaat overschreeuwen met een hoop verongelijkt infantiel puberaal gestampvoet, omdat het frustreert dat het allemaal niet uitpakt zoals ze het voor zichzelf in d'r Lalaland had bedacht.
Zoals ik zei: ik heb medelijden met die vriend.
  maandag 16 november 2009 @ 13:49:54 #121
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_74746823
ga eens koffie halen
  maandag 16 november 2009 @ 13:53:02 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74746897
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:49 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
Wiens teringkloon ben jij nou weer?
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:21 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het lijkt mij er zoéén die er best spijt van heeft, maar dat niet wil toegeven en dus gaat overschreeuwen met een hoop verongelijkt infantiel puberaal gestampvoet, omdat het frustreert dat het allemaal niet uitpakt zoals ze het voor zichzelf in d'r Lalaland had bedacht.
Enigskind ofwel de jongste thuis waarschijnlijk.
Resistance is futile.
  maandag 16 november 2009 @ 14:02:50 #123
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74747196
Komt die vriend ook op Fok! ?
Ik wil 'm eigenlijk even feliciteren dat ie van je af is !
zzz
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 november 2009 @ 14:06:45 #124
163650 Greys
pi_74747309
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:21 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ze had hier willen horen 'wat een aansteller, dat vriendje van jou!'.
En toen dat niet kwam viel het ietwat tegen.
Shame on us!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 november 2009 @ 14:40:26 #125
42847 ra
Orbis Non Sufficit
pi_74748172
Ik vind dat er zeker wel iets als de ander iets gunnen en blij zijn dat je vriendinnetje iets doet wat ze graag wil. Als je relatie gewoon goed zit dan komt het goed.
  maandag 16 november 2009 @ 14:48:21 #126
31101 _Led_
pi_74748419
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:40 schreef ra het volgende:
Ik vind dat er zeker wel iets als de ander iets gunnen en blij zijn dat je vriendinnetje iets doet wat ze graag wil. Als je relatie gewoon goed zit dan komt het goed.
Had zij het normaal met hem overlegd, dan had ie 't er vast wel gegund.

Het is een andere zaak als ze 'm eerst een tijd niks vertelt en 'm dan opeens rauw op z'n dak gooit dat ze voor lange tijd naar het buitenland gaat.
Dat betekent dat ze gewoon helemaal niet aan zijn gevoelens heeft gedacht, enkel met zichzelf bezig is en dus eigenlijk heel beroerd in de relatie staat.

De essentie van een relatie is toch juist dat je dingen deelt ?
Niet dat je in je eentje even besluit dat je naar het buitenland gaat voor lange tijd zonder je partner daarin te betrekken.
zzz
pi_74748717
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:36 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zou de lijn de je hebt ingezet gewoon voortzetten. Jij hebt je keuze gemaakt, zoverre is duidelijk. Je geeft zowel impliciet als expliciet toe dat het je eigenlijk een worst zal wezen wat je vriend vindt. Blijft hem negeren en bereid je voor op het beëindigen van je relatie. Kun je met een gerust hart naar Frankrijk.

NB: Mensen betichten van gebrek aan niveau en klasse is jammerlijk als je zelf loopt te sneren als een heks en blijk geeft van het empathisch vermogen gelijk een soepstengel.
weinig aan toe te voegen. maar ja, het past niet in het straatje van TS dus onzin en je snapt niet waar je het overhebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 november 2009 @ 19:42:00 #128
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74758065
quote:
pi_74789748
dat is kiezen :
vriend houden en je plan opgeven ;
of
je plan uitvoeren en dan - - - mssch je vriend verliezen ;

makkelijk zat : je plan uitvoeren ; je ziet vanzelf hoe het verder gaat met je relatie ;
overigens : beetje overleg zou handiger geweest zijnj ; of was je toch al bang om hem te verliezen ?
pi_74793136
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:43 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:Beide vond hij wel erg, maar denk het uiteindelijke toch gaat om het weg zijn/ weg gaan. Er is inderdaad niet veel te overleggen, maar moet eerlijk zijn heb er ook niet zo over nagedacht. Zoals iemand al schreef bij leefde het al een tijd heel erg en mn vriendje wist er wel van, maar als je het dan uiteindelijk zo zegt is het misschien niet helemaal juist.
En de "understatement van het jaar" award gaat naar de TS
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:06:03 #131
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_74797294
quote:

Nee, jij zit lekker in Frankrijk waar je verliefd wordt op één of andere mede exchange student. Lekker daar blijven! Nemen wij je ex wel mee uit drinken. Your loss, our gain.

pi_74799717
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:51 schreef P.F het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je het (hier?) een beetje raar verwoordt omdat Nederlands niet je eerste taal is?

Ik heb een soort romantisch beeld van iemand die haar hart achterna gaat - en dat dan vol enthausiasme verteld.

Maar ik kan het verkeerd hebben.
Nederlands is wel mijn eerste taal. Dus dat zal het niet kunnen zijn. Zoals ik al zei leefde het in mijn eigen hoofd al heel erg en denk dat het beeld dat je hebt ook wel klopt. Alleen misschien iets te geromantiseerd.

Toevoeging
Ik ga niet meer op alle reacties reageren, helaas is het gros zinloos, die wel nuttig zijn neem ik zeker mee.
Als ik iets nieuws heb dan meld ik het hier.

Misschien kunnen alle broze knullen uit dit topic een praatgroep oprichten zodat ze een schild kunnen maken tegen vrouwen zoals ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Emmanuelle_Francaise op 17-11-2009 23:16:20 ]
pi_74799763
Relkloon.

En ja, je hebt gelijk. Het is zinloos als jij nog uberhaupt gaat reageren op de reacties hier.

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2009 23:35:37 ]
pi_74843606
Als we met TS de oorlog zouden moeten winnen, alsjeblieft rot dan op naar Frankrijk!

(verkapte post voor het vragen om een slotje)
  donderdag 19 november 2009 @ 14:50:49 #135
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74851503
Jezus, je empatisch vermogen is ver te zoeken zeg.

Ik heb medelijden met je vriend dat hij zo een niet nadenkend persoon aan de haak heeft geslagen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  donderdag 19 november 2009 @ 15:30:15 #136
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_74852703
Tja, opzich is dat hele 'je moet overleggen blablabla' natuurlijk ook gewoon een wassen neus. Veel studerende mensen in die fase willen graag een poosje weg. In principe kun je dan een gesprek aangaan hierover onder het motto van 'overleggen', maar laten we even eerlijk zijn als je je zoiets in je hoofd haalt dan wil je het ook gewoon doen. Is allemaal leuk en aardig dat je dan een soort van toestemming nodig hebt, maar aan het einde van de streep is het nettoresultaat hetzelfde: je gaat. Al heb je het dan op de 'juiste' manier gedaan in de ogen van iedereen. Opzich vind ik het eigenlijk niet zo verkeerd om dit gewoon heel direct te brengen.

Je stellingname in je OP en TT gaan daarentegen nergens over. Die hele jongen heeft niks verkeerd gedaan en jij gaat die kerel al half verdenken dat hij zijn snikkel in een ander gaat duwen. Dit doet mij net zoals het meerendeel van de users in dit topic vermoeden dat jij echt het type vrouw bent waar je als man zijnde maar het beste uit de buurt kan blijven. Of je moet van zelfkastijding een half-stijfje krijgen.
pi_74852832
Alleen een vrouw kan iets totaal fucked ups doen, het 180 graden draaien en in de schoen van een man schuiven. Gebrek aan ballen noemen ze dat ook wel.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:33:28 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74854841
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:34 schreef Male_Supremacy het volgende:
Alleen een vrouw kan iets totaal fucked ups doen, het 180 graden draaien en in de schoen van een man schuiven. Gebrek aan ballen noemen ze dat ook wel.
In dit geval heb je zowaar gelijk.

TS, biatch! Waaróm heb je zijn visie versterkt??!
Resistance is futile.
pi_74855335
quote:

[..]

Je had niet verwacht dat hij zo zou reageren als jij hem 6 maanden knijpt zonder iets te zeggen tot alles geregeld is?
pi_74856243
Ze gaat "iets doen" met de goede reacties hier. Ik gok d'r vriend door z'n strot duwen dat ze toch wel gaat, wat hij ook zegt.
pi_74858115
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:30 schreef TheVotary het volgende:
Tja, opzich is dat hele 'je moet overleggen blablabla' natuurlijk ook gewoon een wassen neus. Veel studerende mensen in die fase willen graag een poosje weg. In principe kun je dan een gesprek aangaan hierover onder het motto van 'overleggen', maar laten we even eerlijk zijn als je je zoiets in je hoofd haalt dan wil je het ook gewoon doen. Is allemaal leuk en aardig dat je dan een soort van toestemming nodig hebt, maar aan het einde van de streep is het nettoresultaat hetzelfde: je gaat. Al heb je het dan op de 'juiste' manier gedaan in de ogen van iedereen. Opzich vind ik het eigenlijk niet zo verkeerd om dit gewoon heel direct te brengen.
Het gaat niet om het nodig hebben of krijgen van toestemming, maar om het delen van waar je mee bezig bent en wat je bezig houdt. Het lijkt me vrij logisch om je vriend(in) te betrekken in het hele beslissingsproces, omdat diegene dan mee kan denken en mee kan leven. Wat voor relatie is het als je helemaal alleen een plan bedenkt en er mee bezig bent om vervolgens de beslissing alleen even mee te delen. Die beslissing gaat de ander ook aan, omdat ook zijn leven er door verandert en ook daarom is het logisch het er over te hebben.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_74861245
Kan bijna niet meer voorstellen dat deze topic serieus is.

In het andere topic in SEX zit ze zich al voor te bereiden op alle neukertjes die op haar pad gaan komen in Frankrijk. En ondertussen hier in R&P haar vriendje als 'onbetrouwbaar' proberen te bestempelen zodat zij dat als legitimatie kan gebruiken wanneer ze flink genomen wordt door zo'n Fransoos.
pi_75940001
Lieve Fokkertjes en minder lieve ook die hier hebben gepost ik heb wat nieuws en wil dat toch ook even met jullie delen. Mijn vriend en ik zijn er na lang praten en een beetje er toch uit gekomen. Hij heeft eieren voor zijn geld gekozen zogezegd. We, vooral hij want door hem liep het een beetje stroef de laatste tijd, gaan ons best doen om de relatie in de toekomst weer goed te laten werken. De afstand van mij in Frankrijk en hij in Nederland zal gelijk een goede test zijn voor onze relatie en de kracht daarvan. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat het weer als vanouds wordt als ik dat wil.

Ik voel mezelf ergens een beetje schuldig over wat ik nog niet aan hem verteld heb, maar daar kan ik beter een nieuw topic over openen wat ik overigens niet ga doen na alle negativiteit de vorige keer hier rondom mij. Ik wil iedereen bedanken die in dit topic zijn steentje heeft bijgedragen.
pi_75940302
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:51 schreef Friek_ het volgende:
Kan bijna niet meer voorstellen dat deze topic serieus is.

In het andere topic in SEX zit ze zich al voor te bereiden op alle neukertjes die op haar pad gaan komen in Frankrijk. En ondertussen hier in R&P haar vriendje als 'onbetrouwbaar' proberen te bestempelen zodat zij dat als legitimatie kan gebruiken wanneer ze flink genomen wordt door zo'n Fransoos.
Sorry hoor dan lees je die post in SEX toch totaal verkeerd. Het gaat er daar juist om hoe om te gaan met afstand en sex in een relatie.
pi_75940403
Waar praten we over. Damn. Het is Frankrijk.. Dat is te rijden en uber makkelijk te vliegen.
Hoe lang ga je? Je vriend moet niet zeiken. Als hij om je geeft dat komt het goed. Als hij vreemd gaat is het een loser
pi_75941134
quote:

BladiFuckingBla. Wat is vraag je nou eigenlijk?
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75941183
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:02 schreef draaijer het volgende:
Waar praten we over. Damn. Het is Frankrijk.. Dat is te rijden en uber makkelijk te vliegen.
Hoe lang ga je? Je vriend moet niet zeiken. Als hij om je geeft dat komt het goed. Als hij vreemd gaat is het een loser
HSL/thalys achtig iets? Wil je met een conducteur meerijden op dekoets? valt te regelen.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75941334
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:02 schreef draaijer het volgende:
Heb je het topic en vooral de OP wel gelezen?
pi_75941410
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:16 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

BladiFuckingBla. Wat is vraag je nou eigenlijk?
Zij vindt dat hij niet moe(s)t zeiken dat zij weg wil, omdat hij wel wist dat het bij haar speelde.
Maar er zit m.i. nogal een verschil tussen "weten dat het speelt" en "de belissing is genomen en alles is in kannen en kruiken".
pi_75941543
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:23 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Zij vindt dat hij niet moe(s)t zeiken dat zij weg wil, omdat hij wel wist dat het bij haar speelde.
Maar er zit m.i. nogal een verschil tussen "weten dat het speelt" en "de belissing is genomen en alles is in kannen en kruiken".
Correct. En daar valt hij nu over. Logisch. Zou ik ook doen. En daarmee is zo'n lack of respect aan hem getoond dat het niet meer goedkomt als hij een beetje eigenwaarde heeft. Komt het wel goed, excuus: lijkt het wel weer goedgekomen te zijn, dan zal dit toch op de achtergrond mee blijven spelen en vroeg of laat wrijving veroorzaken.

Ofzoiets.
pi_75941961
quote:
We, vooral hij want door hem liep het een beetje stroef de laatste tijd, gaan ons best doen om de relatie in de toekomst weer goed te laten werken.
Holy shit, enige zelfkennis lijkt je vreemd? Is het je ooit wel eens verteld dat je heel goed bent in de schuld bij anderen neer te leggen? Ik wens je veel plezier de rest van je leven in je privé-bubbel. Want trust me, als kerels deze ego kant van jou echt leren kennen is het snel over en uit met al die mannen die 'jou wel mogen krijgen'. Veel plezier in Frankrijk. Blijf daar maar.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_75942092
Weet je wat ik in eerste instantie wilde posten? Als ik de verhaaltjes lees, zie ik:
blablakakkakarrogantwijsmetvingerblabladiblaeigendunkbla.

Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk. Voor hetzelfde geldt dat die gozer echt de stroeve paal is. Ik heb makkelijk oordelen vanaf hier. Maar het klinkt wel zo..... sorry.
pi_75942738
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:36 schreef Aarskaboutertje het volgende:
Weet je wat ik in eerste instantie wilde posten? Als ik de verhaaltjes lees, zie ik:
blablakakkakarrogantwijsmetvingerblabladiblaeigendunkbla.

Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk. Voor hetzelfde geldt dat die gozer echt de stroeve paal is. Ik heb makkelijk oordelen vanaf hier. Maar het klinkt wel zo..... sorry.
My thoughts exactly. En posts die haar daarop wijzen, op haar eigen gedrag dus, heeft ze "niet nuttig" genoemd.
pi_75944134
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:45 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:

[..]

Zo denk ik dus ook, maar zo loopt het dus niet. Daarom ook mijn vraag hierzo. Nee ik zei ook al het is niet zo dat ik naar Zuid-Amerika, China, Australië, Nieuw-Zeeland of Amerika ga.
JIJ vindt het nodig om op te noten naar frankrijk en je doet dat zonder overleg en presenteert het als een feit. Idioterie natuurlijk om dan van hem te verwachten dat hij jou op komt zoeken in frankrijk. Je komt met je luie arrogante egoistische kont maar ff lekker zelf wekelijks deze kant op. Maar DAN is het opeens anders natuurlijk voor typetjes zoals jij
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:15:18 #155
30252 Soempie
Procreating
pi_75944522
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:34 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Holy shit, enige zelfkennis lijkt je vreemd? Is het je ooit wel eens verteld dat je heel goed bent in de schuld bij anderen neer te leggen? Ik wens je veel plezier de rest van je leven in je privé-bubbel. Want trust me, als kerels deze ego kant van jou echt leren kennen is het snel over en uit met al die mannen die 'jou wel mogen krijgen'. Veel plezier in Frankrijk. Blijf daar maar.
Dit dus.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:22:10 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75944918
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

HSL/thalys achtig iets? Wil je met een conducteur meerijden op dekoets? valt te regelen.
Moet ze bij mij zijn. Maar fuck haar, no way dat ik voor haar een gratis stoel naar Marseille regel.
Resistance is futile.
pi_75945288
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Moet ze bij mij zijn. Maar fuck haar, no way dat ik voor haar een gratis stoel naar Marseille regel.
Rijd je thalys/hsl?
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:30:25 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75945425
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:28 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Rijd je thalys/hsl?
Ja. Bijbaantje als attendant. Vandaag zou ik dus naar Amsterdam, maar we hadden zoveel vertraging dat we in Antwerpen overgestapt zijn op de trein terug.
Resistance is futile.
pi_75947003
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja. Bijbaantje als attendant. Vandaag zou ik dus naar Amsterdam, maar we hadden zoveel vertraging dat we in Antwerpen overgestapt zijn op de trein terug.
pi_75947326
quote:

Waarom heb je het hem zo medegedeeld? In een relatie bespreek je dat toch samen? Ik zou de dialoog zoeken met hem. Overtuigen gaat je niet lukken denk ik. Hij is juist vertrouwen in jóu kwijt geraakt. Ik vind het hard van je!
pi_75947422
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:06 schreef Ian_Nick het volgende:
Waar jij dat "kan ik mijn vriend nog vertrouwen" vandaan haalt is een raadsel.
Ga je liever afvragen wat je zelf wel of niet fout hebt gedaan.
pi_75947495
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Waarom heb je het hem zo medegedeeld? In een relatie bespreek je dat toch samen? Ik zou de dialoog zoeken met hem. Overtuigen gaat je niet lukken denk ik. Hij is juist vertrouwen in jóu kwijt geraakt. Ik vind het hard van je!
Dat vindt zij dus niet, want hij wist dat het bij haar speelde en hij moet dus niet zeiken nu het definitief is. Zij vindt volgens mij pas dat hij het recht had om te "zeuren" als het echt out of the blue was gekomen...
pi_75949087
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:53 schreef Emmanuelle_Francaise het volgende:
Lieve Fokkertjes en minder lieve ook die hier hebben gepost ik heb wat nieuws en wil dat toch ook even met jullie delen. Mijn vriend en ik zijn er na lang praten en een beetje er toch uit gekomen. Hij heeft eieren voor zijn geld gekozen zogezegd. We, vooral hij want door hem liep het een beetje stroef de laatste tijd, gaan ons best doen om de relatie in de toekomst weer goed te laten werken. De afstand van mij in Frankrijk en hij in Nederland zal gelijk een goede test zijn voor onze relatie en de kracht daarvan. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat het weer als vanouds wordt als ik dat wil.

Ik voel mezelf ergens een beetje schuldig over wat ik nog niet aan hem verteld heb, maar daar kan ik beter een nieuw topic over openen wat ik overigens niet ga doen na alle negativiteit de vorige keer hier rondom mij. Ik wil iedereen bedanken die in dit topic zijn steentje heeft bijgedragen.
pi_75949217
quote:

pi_75950050
quote:
De afstand van mij in Frankrijk en hij in Nederland zal gelijk een goede test zijn voor onze relatie en de kracht daarvan.
Nou, ik denk dat jullie niet blij gaan zijn met wat jullie zien

Grappig ook dat je het over ''onze relatie'' hebt, terwijl in feite hij een relatie heeft met jou en jij een relatie hebt met jezelf.
pi_75950103
De grootheid en arrogantie druipt er werkelijk vanaf.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:56:48 #167
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_75950210
TS toont een wonderbaarlijk gebrek aan inlevingsvermogen, het is te triest voor woorden.
pi_75950580
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:53 schreef KonnieKipke het volgende:
De grootheid en arrogantie druipt er werkelijk vanaf.
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dan ook afsluiten met 'mij zul je toch niet krijgen' Madam heeft het wel heel erg hoog in d'r bol. Gebaseerd op hoe je in dit topic jezelf profileert en reageert op anderen die niet zeggen wat jij wil horen zou ik je niet eens hoeven al kreeg ik er geld bij uit. Wat een arrogant egocentrisch kreng ben jij zeg.
[...]
Echt, de arrogantie. gggggadverdamme
  woensdag 23 december 2009 @ 00:15:29 #169
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_75951029
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:52 schreef Xennia het volgende:

[..]

Grappig ook dat je het over ''onze relatie'' hebt, terwijl in feite hij een relatie heeft met jou en jij een relatie hebt met jezelf.
QFT!!!!!!!!!
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  woensdag 23 december 2009 @ 00:17:25 #170
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_75951129
quote:

Als je het al tijden wil moet je het gewoon doen. Dromen moet je immers waarmaken. Waarom zou je dat trouwens ook moeten overleggen met je vriend...? je hoeft toch niet zijn zegen te hebben om die kans te grijpen. Die ga je gewoon pakken... dat lijkt mij ook geen discussie. En het is maar Frankrijk! als het nou aan de andere kant van de wereld was...

Hoewel ik wel vind dat je het hem eerder had moeten vertellen. Lijkt mij persoonlijk ook fijner om er als 'vriend'
bij betrokken te worden. Kan me voorstellen dat hij er niet zo gelukkig mee is. Maar goed... niemand is perfect.
Misschien moet je hem gewoon voor een weekendje meeslepen naar Parijs om het goed te maken.

Hoe nu verder?
Sja... als hij niet wil dat je gaat moet je welicht afvragen of de liefde wel zo echt is? als je echt om elkaar geeft dan gun je elkaar toch de ruimte om dromen waar te maken. Lijkt mij tenminste.
pi_75951535
Ik ben volgens mij echt de enige die het precies hetzelfde gedaan zou hebben, en door dit topic voel ik me sociaal gestoord!

You go ts, hij had je toch wel van je dromen afgepraat uiteindelijk.
  woensdag 23 december 2009 @ 00:34:29 #172
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_75951975
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:25 schreef Weggeslet het volgende:
Ik ben volgens mij echt de enige die het precies hetzelfde gedaan zou hebben, en door dit topic voel ik me sociaal gestoord!

Je had het ook gewoon medegedeeld!?
  woensdag 23 december 2009 @ 00:39:35 #173
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_75952189
Tering jantje..
TS, het zou een goede zijn om eens langs een psychiater te gaan.
Zo te lezen draait in jou ogen alles om jou, niks is jou fout.. altijd de ander..

Ik vind het serieus sneu voor die vriend van je!
Ongeacht die uiteindelijke oplossing tussen jullie twee.
Je bent een egoïstische bitch eerste klasse

Kom maar op, noem mij maar een eikel, nerd, maagd, mongool, idioot, beneden jou klasse.. wat dan ook.
"Once upon a time a man came along that said we should be nice to eachother...
so we nailed him to a cross"
pi_75957803
Wees niet zo'n arrogante en egoïstische muts! Waarom zou je hem niet kunnen vertrouwen? Jij bent de gene die niet te vertrouwen is, jij bespreekt het niet eerlijk en goed met hem. Je arrogantie druipt er echt werkelijk van af in je berichten.. Blegh. Ik hoop eigenlijk dat ie je gewoon dumpt, hij verdient beter...
pi_75957818
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:17 schreef peleetje het volgende:

[..]
Sja... als hij niet wil dat je gaat moet je welicht afvragen of de liefde wel zo echt is? als je echt om elkaar geeft dan gun je elkaar toch de ruimte om dromen waar te maken. Lijkt mij tenminste.
Wtf..
pi_75957875
quote:

Gefeliciteerd,dat ben je dan ook. Een relatie heb je namelijk samen en dat houdt in dat je dit soort dingen overlegd en niet plompverloren mee deelt. Maar goed,als je droom belangrijker is dan je relatie,maak het dan gelijk uit. Blijkbaar geef je dan niet zoveel (of helemaal niets) om die ander.
pi_75959588
Wel/geen relatie. Wel/niet gaan. Wel/niet overleggen.
Dat is moeilijk en daar kunnen jullie alleen met zn tweeen uitkomen. Maar de manier waarop je het nu aangepakt hebt is zo'n beetje 1 van de foutste manieren die je maar hebt kunnen doen. Dat merk je ook wel nav de reacties, ondanks dat de meningen hier en daar wat verschillen.
Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je vriend misschien niet meer te vertrouwen is. Echter in dit geval denk ik dat dat gevoel komt omdat je weet dat je iets fout hebt gedaan, anders zou dit gevoel niet ontstaan zijn. Dus je spiegelt je eigen gevoelswereld op hem. Which becons the question: how many dicks are you going to empty dans La France?? En dus ook de vraag: waarom zou hij hetzelfde niet doen? (maar dan met het andere geslacht, of hij moet nu zo'n afkeer van vrouwen hebben gekregen dat ie tot homo geshocked is )

'k Denk dat je je plannen al gemaakt hebt en weet waar de relatie eindigt. Ik zou hem alleen het gevoel gunnen dat hij het nu afbouwt ipv jij. Het vertrouwen is te diep geschaadt lijkt mij.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:30:51 #178
31101 _Led_
pi_75960075
relkloon
Wacht maar op het volgende topic over "wat ze hem nog niet meegedeeld heeft"
zzz
pi_75960272
quote:

Misschien kun je iets beginnen met TS?
  woensdag 23 december 2009 @ 11:13:08 #180
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_75961612
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:56 schreef PixelPi het volgende:

[..]

Wtf..
Wat is daar zo vreemd aan?
Jij zou wel je dromen opgeven voor je geliefde?
Denk je niet dat je daar enorm veel spijt van gaat krijgen?
en is dat dan niet heel egoistisch van je partner?
pi_75961650
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:30 schreef _Led_ het volgende:
relkloon
Wacht maar op het volgende topic over "wat ze hem nog niet meegedeeld heeft"
ik zit ook al elk uur te kijken (WOGgen )
Ja doei.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:16:29 #182
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_75961747
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:00 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gefeliciteerd,dat ben je dan ook. Een relatie heb je namelijk samen en dat houdt in dat je dit soort dingen overlegd en niet plompverloren mee deelt. Maar goed,als je droom belangrijker is dan je relatie,maak het dan gelijk uit. Blijkbaar geef je dan niet zoveel (of helemaal niets) om die ander.
Het heeft natuurlijk niets te maken met of je wel genoeg om je partner geeft. Het is meer dat je in een relatie de ruimte moet krijgen om je dromen waar te maken.

'relatie heb je samen' ja tuurlijk. Maar je hebt ook altijd nog ieder je eigen leven, je eigen doelen en je eigen dromen. Die moet je natuurlijk niet uit het oog verliezen.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:17:44 #183
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75961799
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:13 schreef peleetje het volgende:

[..]

Wat is daar zo vreemd aan?
Jij zou wel je dromen opgeven voor je geliefde?
Denk je niet dat je daar enorm veel spijt van gaat krijgen?
en is dat dan niet heel egoistisch van je partner?
Je kunt toch wel gewoon communiceren waar je mee bezig bent terwijl je het vervullen van je dromen aan het organiseren bent? Natuurlijk is het goed als TS haar dromen waarmaakt. Maar ze communiceert (niet) waar ze mee bezig is, waardoor de vriend voor hem onverwacht met een situatie wordt geconfronteerd die een enorme impact heeft op de inrichting van de relatie.

Het issue is niet dat ze haar dromen waarmaakt. Het issue is dat ze haar partner niet betrekt bij waar ze mee bezig is. En juist het najagen van een droom is natuurlijk bij uitstek iets wat een normaal mens van begin tot eind deelt met zijn/haar levenspartner.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:20:02 #184
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_75961879
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:17 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Je kunt toch wel gewoon communiceren waar je mee bezig bent terwijl je het vervullen van je dromen aan het organiseren bent? Natuurlijk is het goed als TS haar dromen waarmaakt. Maar ze communiceert (niet) waar ze mee bezig is, waardoor de vriend voor hem onverwacht met een situatie wordt geconfronteerd die een enorme impact heeft op de inrichting van de relatie.

Het issue is niet dat ze haar dromen waarmaakt. Het issue is dat ze haar partner niet betrekt bij waar ze mee bezig is. En juist het najagen van een droom is natuurlijk bij uitstek iets wat een normaal mens van begin tot eind deelt met zijn/haar levenspartner.
Ja maar dat had ik ook al een eerdere post geschreven. De communicatie van TS mag inderdaad wel wat beter.
pi_75962067
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:17 schreef drijfhout het volgende:

[..]

En als je weet van je partner waar hij/zij mee bezig is, kun je hem/haar juist die vrijheid geven om daarmee door te gaan. Je kunt je partner dan zelfs nog stimuleren, omdat je weet wat er aan de hand is.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:31:28 #186
31101 _Led_
pi_75962347
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:20 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ja maar dat had ik ook al een eerdere post geschreven. De communicatie van TS mag inderdaad wel wat beter.
"wel wat beter" is zacht uitgedrukt.
Die communicatie is juist het hele punt hier.

Niemand zal erover vallen als iemand zegt "Ik wil gaan studeren in Frankrijk, ik heb het er lang over gehad met mijn vriend want hij heeft het er natuurlijk wel moeilijk mee".

Mensen hebben problemen met iemand die zegt "Ik heb besloten om in Frankrijk te gaan studeren, m'n vriend wist van niks en die heb ik het zojuist even meegedeeld. Nou doet ie raar, wat een eikel, hij verpest onze relatie. Ik weet niet of ik nog wel om kan gaan met zo iemand."
zzz
pi_75974442
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:16 schreef peleetje het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk niets te maken met of je wel genoeg om je partner geeft. Het is meer dat je in een relatie de ruimte moet krijgen om je dromen waar te maken.

'relatie heb je samen' ja tuurlijk. Maar je hebt ook altijd nog ieder je eigen leven, je eigen doelen en je eigen dromen. Die moet je natuurlijk niet uit het oog verliezen.
Zoals de rest ook al zegt: dan mag het nog wel overlegd worden.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:13:57 #188
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_75981031
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:16 schreef peleetje het volgende:

[..]

Niemand struikelt over het feit dat TS naar Frankrijk gaat om haar droom te verwezenlijken, het probleem is dat ze het er zo af en toe over heeft gehad en nu uit het niets mede heeft gedeeld een half jaar weg te gaan en zich niet alleen niet kan inleven in haar partner maar zich zelfs durft af te vragen of HIJ nog wel te vertrouwen is. TS is een onopgevoede egoïst en niet anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')