Het Mexicaanse varkensvirus is dan gemuteerd tot een Argentijns ezelvirus.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:21 schreef mediaconsument het volgende:
Wat als het mgriep virus volgend jaar terug komt, gaan we dan maar voor het gemak een jaarlijkse griepprik invoeren voor de nieuwe risico-groepen? Naast de bestaande prik voor de ouderen onder ons?

Risicogroepen krijgen al jaarlijks een oproep voor de griepprik.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:21 schreef mediaconsument het volgende:
Wat als het mgriep virus volgend jaar terug komt, gaan we dan maar voor het gemak een jaarlijkse griepprik invoeren voor de nieuwe risico-groepen? Naast de bestaande prik voor de ouderen onder ons?

Er zijn volgens mij voor de mgriep namelijk meer risicogroepen dan voor de normale griep.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Risicogroepen krijgen al jaarlijks een oproep voor de griepprik.

Je gaat er al haast naar uitkijken! Die jaarlijkse prik.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het Mexicaanse varkensvirus is dan gemuteerd tot een Argentijns ezelvirus.
De nieuwe risicogroep vormt dan die groep ezels die zich dan weer laat vaccineren;
zo hou je die risico-groepen makkelijker uit elkaar.

Ja, ieder jaar schaapjes tellen en naar de ezels kijken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:35 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je gaat er al haast naar uitkijken! Die jaarlijkse prik.

http://www.moz.gov.ua/ua/main/press/?docID=14040quote:According to Ukraine's Health Ministry (UKR), 1,031,597 people in Ukraine have fallen ill with “flu, acute respiratory illness and their complications (pneumonia, etc.)” between Oct. 29 and Nov. 9 - and 174 of them have died.

Tja, goed verhaal.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:42 schreef mediaconsument het volgende:
Dit is trouwens goed om je punt te omschrijven.
[..]
http://www.moz.gov.ua/ua/main/press/?docID=14040
Dat zijn serieuze cijfers! Vraag me ook af hoe ze dat daar zo gecontroleerd hebben.
Goed verhaal overigens.
http://globalvoicesonline(...)s-and-some-lingerie/

Die stam indianen van een tijdje terug was ook geen lid van de EU, daarom was het virus daar ook erg dodelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Tja, goed verhaal.
Oekraine, nog geen EU-lid, dus misschien is dan het Mexicaanse virus daar extra agressief ?
Ik ben al blij dat in de Oekraine ook mensen wonen die zelfstandig kunnen denken.
Schapen en ezels hebben we al meer dan genoeg.

Dit vind ik overigens erg sneu van de regering. Het is ook erg moeilijk om hier wat degelijke kennis over te kunnen opdoen.quote:Er bestaan veel andere natuurlijke middelen om ons immuunsysteem te versterken en infecties en complicaties van de griep te voorkomen of te beperken. Van veel substanties is de doeltreffendheid wetenschappelijk aangetoond. Daartoe behoren vitamines C, D en E, sommige aminozuren, mineralen, polyfenolen en sommige essentiële oliën… De overheid verzuimt haar plicht om de bevolking volledig te informeren door hierover te zwijgen.

Squaleen is in de VS niet verboden, het is nog niet goedgekeurd. Er is een verschil.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:56 schreef mediaconsument het volgende:
Vaag ook trouwens dat squaleen in de VS verboden is, en dat we het hier vrolijk inspuiten in hoge dosissen.

Hou eens op met iedereen die een prik haalt/voor vaccinatie is een schaap of een ezel te noemen joh.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Tja, goed verhaal.
Oekraine, nog geen EU-lid, dus misschien is dan het Mexicaanse virus daar extra agressief ?
Ik ben al blij dat in de Oekraine ook mensen wonen die zelfstandig kunnen denken.
Schapen en ezels hebben we al meer dan genoeg.

Hoezo, wat heb je voor bewijs hiervoor? Heb je soms een eigen onderzoek gedaan of kun je me verifieerbaar bewijs tonen? Of is dit gewoon een gut feeling?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:15 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Sterker nog ik wordt hier ook zeer boos over wat hier in mijn tiopic wordt neergeschreven door jou.
Iedere bron van de Europese Unie over het vaccin is complete nonsens en bulls..t,
Propaganda machine, een oproep voor een vaccinatie aan risicogroepen die gewoon genegeerd kan worden. Die hele hype die er omheen is ontstaan is niet door de overheid gemaakt, maar door journalisten die lekker kijkcijfers willen scoren. Het was diezelfde overheid die toen eenmaal bekend was dat het toch minder ernstig was dan gedacht, dat bericht ook snel genoeg naar buiten bracht. Dat er toen al vaccins besteld waren is gewoon een geval van "plan for the worst , hope for the best" iets wat iedere overheid die maar beperkte data tot zijn beschikking heeft zou moeten doen. Want als het worst case-scenario wél was uitgekomen had iedereen om het hoofd van de minister gevraagd als we geen vaccins hadden.quote:omdat iedere lidstaat zo'n beetje zijn eigen propaganda machine er voor heeft, die onderling verschrikkelijk in tegenspraak zijn. Wat een zooi bij de EU, voorlichting voor kleine kleuters zou het nog beter doen, dan die EU-reclame, waar de honden nog geen brood van lusten.

Dan zou je ook geleerd moeten zijn wat een gedegen bronnenonderzoek is en wat de betrouwbaarheid van data is. Wat impactfactors zijn. En wat voor soort studies de grootste bewijskracht hebben.quote:
Ik heb ook gestudeerd, maar men dient tijdens een studie ook te denken, niet alleen blokken, vooral zelfstandig denken en redeneren. Helaas wordt dat niet bevorderd en vergeet men dit gewoon.

Statistiek, gok ik. Neem 't aantal mensen dat communiceert met een dokter (ziekenhuis, huisarts...) ivm griep-achtige klachten en vermenigvuldig het met een vermoed getal gebaseerd op hoeveel mensen er waarschijnlijk _niet_ bellen/langskomen/whatever en voila. Ik betwijfel iig dat ze de deuren langs zijn gegaan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:42 schreef mediaconsument het volgende:
Dit is trouwens goed om je punt te omschrijven.
[..]
http://www.moz.gov.ua/ua/main/press/?docID=14040
Dat zijn serieuze cijfers! Vraag me ook af hoe ze dat daar zo gecontroleerd hebben.

Indeed, duidelijk verhaal dat m.i. goed de bronnen uit die regio samenvat(te).quote:
 (En creatief met lingerie omgaan to boot -- altijd goed.
 (En creatief met lingerie omgaan to boot -- altijd goed.  )
 )

quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:09 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Statistiek, gok ik. Neem 't aantal mensen dat communiceert met een dokter (ziekenhuis, huisarts...) ivm griep-achtige klachten en vermenigvuldig het met een vermoed getal gebaseerd op hoeveel mensen er waarschijnlijk _niet_ bellen/langskomen/whatever en voila. Ik betwijfel iig dat ze de deuren langs zijn gegaan.
[..]
Indeed, duidelijk verhaal dat m.i. goed de bronnen uit die regio samenvat(te).(En creatief met lingerie omgaan to boot -- altijd goed.
)

Dat lijkt me nog een beetje voorbarig...het aantal mensen wat de mexicaanse griep nog niet heeft gehad is vele malen groter dan het aantal mensen wat het wel heeft gehad (en er dus immuun voor is). Afgaande op de officiele berichtgevingen van de laatste 24 uur heb ik niet het idee dat het worst-case-scenario van een veel dodelijkere en resistente variant met dezelfde besmetterlijkheid nu toch wel redelijk dichtbij aan het komen is:quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:02 schreef Arie85 het volgende:
Er is op dit moment al sprake van een pandemie van het virus, de kans op een mutatie naar een aggressieve variant die zich evenwel pandemisch gaat verspreiden is derhalve (zeer) klein aangezien een significant deel van de wereldbevolking al immuun voor het virus is geworden door het oplopen van de milde (huidige) variant.

Dat beweer ik helemaal niet voor iedereen die dat doet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:08 schreef switchboy het volgende:
[..]
Hou eens op met iedereen die een prik haalt/voor vaccinatie is een schaap of een ezel te noemen joh.

27 lidstaten die elk met een eigen beleid en verschillend commentaar en aanpak komen op de Mexicaanse griep , dat zegt voor mij meer dan genoeg.quote:Vooral als je met dit soort redenaties komt:
[..]
Hoezo, wat heb je voor bewijs hiervoor? Heb je soms een eigen onderzoek gedaan of kun je me verifieerbaar bewijs tonen? Of is dit gewoon een gut feeling?
[..]

Dit hele fokforum staat notabene vol met zijreclame van de voorlichting van de Ministeries = Overheid.quote:Propaganda machine, een oproep voor een vaccinatie aan risicogroepen die gewoon genegeerd kan worden. Die hele hype die er omheen is ontstaan is niet door de overheid gemaakt, maar door journalisten die lekker kijkcijfers willen scoren. Het was diezelfde overheid die toen eenmaal bekend was dat het toch minder ernstig was dan gedacht, dat bericht ook snel genoeg naar buiten bracht. Dat er toen al vaccins besteld waren is gewoon een geval van "plan for the worst , hope for the best" iets wat iedere overheid die maar beperkte data tot zijn beschikking heeft zou moeten doen. Want als het worst case-scenario wél was uitgekomen had iedereen om het hoofd van de minister gevraagd als we geen vaccins hadden.
De enige bronnen die ik aanhaalde was al die voorlichting van overheid van alle 27 EU-landen. (inclusief dat suffe gekke gele kinderachtige foldertje dat ik in mijn brievenbus kreeg)quote:Je mag trouwens best de bullshit aanwijzen bij de emea over de vaccins. Ik wens je er veel succes mee. Zorg er wel voor dat je het een beetje onderbouwd met relevante verifieerbare bronnen. Tot die tijd dat je het bewezen hebt praten we weer verder
[..]

Hahaha. gelukkig weet ik precies wat de impactfactors zijn.quote:Dan zou je ook geleerd moeten zijn wat een gedegen bronnenonderzoek is en wat de betrouwbaarheid van data is. Wat impactfactors zijn. En wat voor soort studies de grootste bewijskracht hebben.

Niet expliciet commentaar op EMEA; maar idd, dit instituut zal mij nooit overtuigen en ik zal hen ook nooit al te serieus nemen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:22 schreef switchboy het volgende:...
Je had commentaar op de EMEA. Want dat gebruike ik als bron, niet het voorlichtings materiaal.

QFTquote:Op maandag 16 november 2009 10:18 schreef Stefan het volgende:
Iemand wordt gruwelijk rijk met deze griep. Over 2 jaar wordt ergens een nieuwe griep gedumpt en dan is daar ook weer een vaccin voor.

Ah, een complot-trol.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:47 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Niet expliciet commentaar op EMEA; maar idd, dit instituut zal mij nooit overtuigen en ik zal hen ook nooit al te serieus nemen.
Ik vertrouw liever op onafhankelijke onderzoeken, heldere analyses, onafhankelijke meningen en op mijn eigen intuitie en gevoel , i.p.v. me aan te sluiten bij meelopers en baantjesjagers in Brussel.
Zo houden we grip op het vaccin.

Ben jij dan een anti-complot trol? Hokjesdenken is.quote:Op zondag 22 november 2009 20:21 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ah, een complot-trol.
Vertaling: Ik ben overal bang voor en ik zoek websites met de meest absurde meningen bij elkaar en ik noem dat 'onafhankelijk onderzoek'.
De twin towers zijn helemaal niet door vliegtuigen geraakt, wist je dat al?

weer zo'n simpele ziel die iedereen die met hem oneens is een trol noemt.quote:Op zondag 22 november 2009 20:21 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ah, een complot-trol.
Vertaling: Ik ben overal bang voor en ik zoek websites met de meest absurde meningen bij elkaar en ik noem dat 'onafhankelijk onderzoek'.
De twin towers zijn helemaal niet door vliegtuigen geraakt, wist je dat al?

*anti-complot trol meldtquote:Op zondag 22 november 2009 20:25 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben jij dan een anti-complot trol? Hokjesdenken is.
Wie ben jij daarbij om dit te kunnen concluderen? Weet jij alles?

*Hokjesdenker NSB'tquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, ieder jaar schaapjes tellen en naar de ezels kijken.

Ik hoop grondig dat jij niet ingeent bent tegen pokken en dat je als eerste dit fijne virus mag ontvangen mocht het weer opduikenquote:Op zaterdag 21 november 2009 22:47 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Niet expliciet commentaar op EMEA; maar idd, dit instituut zal mij nooit overtuigen en ik zal hen ook nooit al te serieus nemen.
Ik vertrouw liever op onafhankelijke onderzoeken, heldere analyses, onafhankelijke meningen en op mijn eigen intuitie en gevoel , i.p.v. me aan te sluiten bij meelopers en baantjesjagers in Brussel.

Dat hoeft ook niet. ik neem jou ook niet al te serieusquote:Op zaterdag 21 november 2009 22:47 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Geef ze dan eens. Geef eens die onafhankelijke onderzoeken (een vage website met een vage PDF is GEEN onafhankelijk onderzoek, een link naar een website is ook geen onafhankelijk onderzoek, een mening is ook geen onafhankelijk onderzoek) Een onafhankelijk onderzoek is ten aller tijden verifieerbaar.quote:Ik vertrouw liever op onafhankelijke onderzoeken, heldere analyses, onafhankelijke meningen en op mijn eigen intuitie en gevoel , i.p.v. me aan te sluiten bij meelopers en baantjesjagers in Brussel.

Waarom hoop je dit ? Rare manier van kennismaken met jou.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:08 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik hoop grondig dat jij niet ingeent bent tegen pokken en dat je als eerste dit fijne virus mag ontvangen mocht het weer opduiken

Ach, dit is fok, hier mag je gewoon onzin blaten over vaccinaties en ermee weg komenquote:Op woensdag 25 november 2009 16:17 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. ik neem jou ook niet al te serieus
[..]
Geef ze dan eens. Geef eens die onafhankelijke onderzoeken (een vage website met een vage PDF is GEEN onafhankelijk onderzoek, een link naar een website is ook geen onafhankelijk onderzoek, een mening is ook geen onafhankelijk onderzoek) Een onafhankelijk onderzoek is ten aller tijden verifieerbaar.
Geef dan eens die heldere analyses. Ik hoop dat je begrijpt wat analyses zijn maar dat betwijfel ik.

Fijn, dat je je eigen bovenstaande statement zoveel eer aan doet.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, dit is fok, hier mag je gewoon onzin blaten over vaccinaties en ermee weg komen

Dat dus. En niet met een of andere vage kut website aankomen nuquote:Op woensdag 25 november 2009 19:35 schreef switchboy het volgende:
jongens wat een niveau weer
Zullen we terugkeren naar the matter at hand en de persoonlijke aanvallen achterwege laten?
Bankfurt, kom eens met je onafhankelijke onderzoeken.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |