abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74715488
1. De Mexicaanse griep (griep A/H1N1) is besmettelijk maar zou niet gevaarlijker zijn dan een 'gewone' seizoensgriep. In Nieuw-Zeeland en Chili, waar de winter net achter de rug is, zijn er maar heel weinig doden van de Mexicaanse griep geteld. En dit zonder inenting.

2.De hoog aangeschreven Cochrane Collaboration, een soort onafhankelijke gezondheidszorg-waakhond, trekt onthutsende conclusies omtrent de doeltreffendheid of de tolerantie van griepvaccins op basis van een overzicht van 40 jaar onderzoek: (a) bij mensen van 65 jaar en ouder wordt de werking bijzonder klein genoemd; (b) bij jonge volwassenen in goede gezondheid ontbreken de bewijzen van hun werkzaamheid; (c) bij kinderen: de beschikbare gegevens maken het niet mogelijk om de tolerantie van de verschillende soorten vaccins te controleren; (d) bij medisch personeel bestaat er geen geloofwaardig bewijs dat hun inenting een invloed heeft op de griepcomplicaties van de mensen die door hen verzorgd worden.

3. Een Canadese studie die 12 miljoen gevallen onderzocht heeft, zou tot de voorlopige conclusie leiden: wie dit of vorig jaar tegen de 'gewone' griep ingeënt is, zou dubbel zoveel kans hebben om de Mexicaanse griep op te lopen. Bij een mutatie van het Mexicaansegriepvirus zou het dus kunnen dat wie tegen de Mexicaanse griep ingeënt is, meer kans loopt om ziek te worden. Deze studie moet bevestigd worden.

4. De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn inderhaast geproduceerd en hebben geen grondige klinische langetermijntests ondergaan. Hun werkzaamheid en hun veiligheid zijn niet bewezen, in het bijzonder wat het risico betreft op ziekten die zich langzaam ontwikkelen.

5. Het Mexicaansegriepvaccin in flacons van tien doses bevat kwik (thiomersal) als bewaarmiddel. Thiomersal wordt ervan verdacht aan de basis te liggen van gevallen van autisme. De Amerikaanse kinderartsenvereniging AAP (60 000 leden) heeft in 1999 gevraagd het uit vaccins te verwijderen.

6. Dit vaccin bevat ook een adjuvant, squaleen, dat de immuunrespons sterk verhoogt. Squaleen is van nature in ons lichaam aanwezig en is onschadelijk als het via de voeding binnenkomt. Maar als het wordt ingespoten, wordt vermoed dat het auto-immuunreacties kan opwekken (zoals multiple sclerose, amyotrofische laterale sclerose, fibromyalgie) of dat het bepaalde neurologische en reumatische klachten kan veroorzaken. [g] [h] [i] In de Verenigde Staten blijft het gebruik ervan in griepvaccins door de FDA verboden.

7. Het squaleen in het miltvuur (antrax)-vaccin wordt ervan verdacht het Golfsyndroom te hebben veroorzaakt bij meer dan 25% van de Golfoorlogveteranen (met duidelijke aanwezigheid van antilichamen tegen squaleen). Het squaleengehalte in het Mexicaanse-griepvaccin is veel hoger. Door het gebruik van squaleen kan de dosis antigenen laag gehouden worden zodat sneller veel vaccins geproduceerd kunnen worden.

8. Volgens een Europese beslissing van 15/09/09 zullen de fabrikanten en de artsen die dit experimentele vaccin zullen toedienen, niet burgerlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden. Als het vaccin bijwerkingen vertoont, zal je dus geen klacht kunnen indienen.

9. Er bestaan veel andere natuurlijke middelen om ons immuunsysteem te versterken en infecties en complicaties van de griep te voorkomen of te beperken. Van veel substanties is de doeltreffendheid wetenschappelijk aangetoond. Daartoe behoren vitamines C, D en E, sommige aminozuren, mineralen, polyfenolen en sommige essentiële oliën… De overheid verzuimt haar plicht om de bevolking volledig te informeren door hierover te zwijgen.

Bron:

http://www.asanat.org

Ziezo, een paar beweringen op een rijtje die we niet vaak op TV of op de radio horen.

Even mijn mening:

Punt 1 is een statistisch (voorlopig) feit.

Punt 2 t/m 6 heb ik elders gelezen. Punt 7 was mij nog niet bekend.

Punt 8: is wel heel erg wrang.

Punt 9: Tja inderdaad, waar blijven toch die Postbus 51 spotjes om in deze griepige herfst toch maar eens wat meer verse groente en vers fruit te eten, minder junkfood te slikken en wat beter uitgerust de werkweek te beginnen.
pi_74715785
Nou, dan doe je het toch lekker niet?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 15 november 2009 @ 14:39:32 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_74716006
1 reden om niet te vaccineren. Ik heb de griep al.
Nog paar daagjes uitzieken en ik heb het gehad.
  zondag 15 november 2009 @ 14:47:08 #4
132191 -jos-
Money=Power
pi_74716173
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:29 schreef teknomist het volgende:
Nou, dan doe je het toch lekker niet?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 15 november 2009 @ 15:16:19 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74716748
1. Voor risicogroepen is de seizoensgriep gevaarlijk, en dus ook deze griep. Als je het zo ongevaarlijk vindt, ga dan maar eens praten met mensen die op de intensive care hebben gelegen met de griep.

2. Cochrane vermeldt vandaag nog op haar website dat vaccins voor volwassenen 56-91% van de besmettingen van de juiste stam voorkomen (1). Over kinderen wordt vermeld dat vaccins op basis van verzwakt virus 82% van de besmettingen voorkomen, en vaccins op basis van dood virus 59%. (2) De woorden die je ze in de mond legt, zonder bron uiteraard, zijn dus niet gerechtvaardigd.

3. Er is een veelvoud aan vergelijkbare studies gedaan in andere landen en dit effect is alleen in Canada vastgesteld en daardoor naar alle waarschijnlijkheid een anomalie. Zoals je zelf al zegt, het moet nog bevestigd worden, dus dit is inderdaad sowieso al geen reden.

4. Vaccins voor de griep worden elk jaar in vergelijkbare omstandigheden gemaakt (de tijdlijn is slechts met ongeveer een maand ingekort). Het modelvaccin heeft sowieso al een aantal jaar de gebruikelijke tests doorlopen. Daarnaast zijn de werkelijke vaccins ook op mensen getest. De situatie verschilt niet wezenlijk met het seizoensgriepvaccin dat al tientallen jaren één van de meest bekende en geteste vaccinprogramma's is.

5. Thiomersal wordt niet verdacht door serieus te nemen bronnen. Het wordt al sinds 1930 op grote schaal gebruikt in vaccins. Het is verwijderd omdat door moderne technieken het niet langer nodig is in ééndosisflacons. (Je gaat niet iets toevoegen dat onnodig is.) De link tussen vaccinatie en autisme is ooit gelegd op basis van een frauduleus onderzoek door een in diskrediet gekomen onderzoeker.

6. Squaleen is niet verboden, maar nog niet geregistreerd in de USA (een belangrijk nuanceverschil). Overigens is het al meer dan 10 jaar in Europa in gebruik. De vermoedens over autoimmuunreacties zijn zeer slecht gefundeerd.

7. Zelfde als punt 6 dus geen reden.

8. Fout, je kan wel een klacht indienen (uiteraard), alleen de financiële schadevergoedingen worden gegarandeerd door de overheid.

9. Dit is geen reden, je kan het allebei doen (en/en).

Kortom weer een hele post vol met crap, variërend van blatante]leugens en moedwillige misinterpretaties, tot onzorgvuldige conclusies. Bangmakerij die meevaart op de mediahype die gaande is.

Een slotje zou gepast zijn, als het niet allemaal zo makkelijk te ontkrachten was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74717374
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:16 schreef eleusis het volgende:
1. Voor risicogroepen is de seizoensgriep gevaarlijk, en dus ook deze griep. Als je het zo ongevaarlijk vindt, ga dan maar eens praten met mensen die op de intensive care hebben gelegen met de griep.
Loos argument, echt een Zero punt van jou.

Je beweert hier zoiets als "voor risicogroepen is motorrijden gevaarlijk", dus vaccineren die lui.
quote:
2. Cochrane vermeldt vandaag nog op haar website dat vaccins voor volwassenen 56-91% van de besmettingen van de juiste stam voorkomen (1). Over kinderen wordt vermeld dat vaccins op basis van verzwakt virus 82% van de besmettingen voorkomen, en vaccins op basis van dood virus 59%. (2) De woorden die je ze in de mond legt, zonder bron uiteraard, zijn dus niet gerechtvaardigd.
Zie elders op de bron.
quote:
3. Er is een veelvoud aan vergelijkbare studies gedaan in andere landen en dit effect is alleen in Canada vastgesteld en daardoor naar alle waarschijnlijkheid een anomalie. Zoals je zelf al zegt, het moet nog bevestigd worden, dus dit is inderdaad sowieso al geen reden.
Alsof Canada op een andere planeet ligt.
quote:
4. Vaccins voor de griep worden elk jaar in vergelijkbare omstandigheden gemaakt (de tijdlijn is slechts met ongeveer een maand ingekort). Het modelvaccin heeft sowieso al een aantal jaar de gebruikelijke tests doorlopen. Daarnaast zijn de werkelijke vaccins ook op mensen getest. De situatie verschilt niet wezenlijk met het seizoensgriepvaccin dat al tientallen jaren één van de meest bekende en geteste vaccinprogramma's is.
Ik ken nog geen vergelijkbare omstandigheden als de Mexicaanse griep paniek, zoals deze.
quote:
5. Thiomersal wordt niet verdacht door serieus te nemen bronnen. Het wordt al sinds 1930 op grote schaal gebruikt in vaccins. Het is verwijderd omdat door moderne technieken het niet langer nodig is in ééndosisflacons. (Je gaat niet iets toevoegen dat onnodig is.) De link tussen vaccinatie en autisme is ooit gelegd op basis van een frauduleus onderzoek door een in diskrediet gekomen onderzoeker.
Helemaal niet. Er zijn tal van andere onderzoeken die wijzen op het gevaar van Thiomersal.
quote:
6. Squaleen is niet verboden, maar nog niet geregistreerd in de USA (een belangrijk nuanceverschil). Overigens is het al meer dan 10 jaar in Europa in gebruik. De vermoedens over autoimmuunreacties zijn zeer slecht gefundeerd.
Dus reden om maar gelijk te prikken met die zooi ?
quote:
7. Zelfde als punt 6 dus geen reden.
Zie punt 6.
quote:
8. Fout, je kan wel een klacht indienen (uiteraard), alleen de financiële schadevergoedingen worden gegarandeerd door de overheid.
Een klacht is dus zinloos.

De overheid garandeert niets. Hoe kom je erbij ? Ben je wel wakker ?
quote:
9. Dit is geen reden, je kan het allebei doen (en/en).
Het is juist de basis waar alles om draait: zonder gezonde voeding ben je nergens.
Dus waar blijven die belangrijke Postbus 51 Spotjes over gezonde voeding, m.n.groente en fruit ? ??

Ik zal je helpen antwoorden: Dat wil de farmaceutische industrie niet, want gezonde voeding schaadt hun omzet.
quote:
Kortom weer een hele post vol met crap, variërend van blatante]leugens en moedwillige misinterpretaties, tot onzorgvuldige conclusies. Bangmakerij die meevaart op de mediahype die gaande is.
Ik gebruik je eigen woorden maar voor het gemak, maar dan naar mijn gezichtspunt.
quote:
Een slotje zou gepast zijn, als het niet allemaal zo makkelijk te ontkrachten was.
Jammer dat je een vaccinatie (nog) niet zomaar terug kunt draaien,.

Ik begrijp wel je reactie. Als ik me ook zou hebben laten vaccineren is het heel moelijk om later toe te geven dat je een foute beslissing hebt genomen.
  zondag 15 november 2009 @ 15:46:15 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74717414
Meer geblaat en op de man spelen waarmee je de discussie hebt verloren. Ik ga er dus niet meer op in.

Mochten mensen nog vragen hebben over bovenstaande dan kunnen ze die uiteraard stellen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74717554
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:46 schreef eleusis het volgende:
Meer geblaat en op de man spelen waarmee je de discussie hebt verloren. Ik ga er dus niet meer op in.

...
Nee helemaal niet, ik ben het vaak in vele topics met je eens, maar hierin dus beslist niet.

Kan gebeuren toch ?
pi_74718905
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:46 schreef eleusis het volgende:

Mochten mensen nog vragen hebben over bovenstaande dan kunnen ze die uiteraard stellen
het feit dat jij er niet op in KAN gaan zegt meer over jou als over hem hoor..
Lebensraum!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 november 2009 @ 17:20:49 #10
862 Arcee
Look closer
pi_74719173
Is er eens iets goed geregeld, worden er weer zo veel mogelijk redenen bedacht om vooral maar niet te vaccineren.

Het zou maar eens andersom zijn geweest, dat er niet genoeg vaccins waren en nog te laat ook en dat er duizenden doden vielen.

Ik zie het Tweede Kamer-debat al voor me, Pechtold en Halsema voorop:

"Waarom had de minister niet voor álle Nederlanders een vaccin?"
"Waarom is niet direct een grote hoeveelheid vaccins besteld?"
"Ook al was het vaccin nog niet helemaal getest, waarom is niet toch al begonnen met vaccineren?"
"Dit had duizenden levens kunnen redden!"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 15 november 2009 @ 17:22:57 #11
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74719227
Wat ik opmerkelijk vind is dat er 2 producenten zijn van de vaccins en ze dus allebei anders werken. je hebt 2 prikken nodig en het vaccin werkt dus niet als je eerst een prik krijgt van merk A en dan van merk B.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 15 november 2009 @ 17:23:11 #12
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_74719231
Onbekende troep in die spuit om je slaaf maken van de NWO.

Oh shit... dit is geen TRU.
  zondag 15 november 2009 @ 17:26:44 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74719333
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:22 schreef Stefan het volgende:
Wat ik opmerkelijk vind is dat er 2 producenten zijn van de vaccins en ze dus allebei anders werken. je hebt 2 prikken nodig en het vaccin werkt dus niet als je eerst een prik krijgt van merk A en dan van merk B.
Het zal waarschijnlijk best werken, maar de combinatie is niet onderzocht/getest en de afzonderlijke prikken wel. Er is dus weinig reden om verschillende merken te gaan combineren.
  zondag 15 november 2009 @ 17:27:33 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74719360
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:11 schreef Anschluss het volgende:

[..]

het feit dat jij er niet op in KAN gaan zegt meer over jou als over hem hoor..
Ik kan er best op ingaan, dat heb ik ook uitgebreid gedaan als je even naar boven scrollt (of als je vaker in FLU leest), maar hele series oneliners met sneertjes heen-en-weer kaatsen is totaal niet interessant. De OP en mijn reactie geven de ideeën prima weer en als je iets specifieks verder verduidelijkt wil zien dan horen we het wel.
  maandag 16 november 2009 @ 10:01:03 #15
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_74740695
is BankFurt toevallig een troll?
:-)
  maandag 16 november 2009 @ 10:06:23 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74740815
Ach ja in België ben je met een halve NL-dosering voldoende gevaccineerd. In Duitsland krijgen bepaalde risico-groepen een adjuvant-vrije versie bv voor zwangeren, na aanleiding dat het leger een ander vaccin krijgen dan het domme voetvolk. In Polen wordt er geheel geen rotzooi gekocht omdat daar de Minister van Volksgezondheid vind dat er geen geheime deals en clausules gesloten worden met BigPharma. In USA wordt je uit ouderlijke macht gezet als je vraagtekens zet bij effectiviteit. Daar wordt dus zwaar politie misbruik ingezet. Daar wordt je lichaamsintegriteit met voeten geschonden.

Maar het ergste nog wel is dat er een algehele MSM-media-stilte is rondom de plaag in Oekraïne. Dat lijkt mij meer dan evident dat het hier niet om mexgriep gaat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 november 2009 @ 10:07:48 #17
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74740852
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:06 schreef Lambiekje het volgende:
In USA wordt je uit ouderlijke macht gezet als je vraagtekens zet bij effectiviteit.
Bron?
  maandag 16 november 2009 @ 10:11:43 #18
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74740929
Hier US-Leger wordt vaccins-websites ontzegt. Goed zo!
http://www.infowars.com/b(...)-h1n1-vaccine-sites/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_74741006
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:11 schreef Lambiekje het volgende:
Hier US-Leger wordt vaccins-websites ontzegt. Goed zo!
http://www.infowars.com/b(...)-h1n1-vaccine-sites/
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:06 schreef Lambiekje het volgende:
Ach ja in België ben je met een halve NL-dosering voldoende gevaccineerd. In Duitsland krijgen bepaalde risico-groepen een adjuvant-vrije versie bv voor zwangeren, na aanleiding dat het leger een ander vaccin krijgen dan het domme voetvolk. In Polen wordt er geheel geen rotzooi gekocht omdat daar de Minister van Volksgezondheid vind dat er geen geheime deals en clausules gesloten worden met BigPharma. In USA wordt je uit ouderlijke macht gezet als je vraagtekens zet bij effectiviteit. Daar wordt dus zwaar politie misbruik ingezet. Daar wordt je lichaamsintegriteit met voeten geschonden.

Maar het ergste nog wel is dat er een algehele MSM-media-stilte is rondom de plaag in Oekraïne. Dat lijkt mij meer dan evident dat het hier niet om mexgriep gaat.

Dit is destemeer het bewijs dat de hele mexicaanse griep hype geen zuivere koffie is.
  maandag 16 november 2009 @ 10:18:46 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74741083
Iemand wordt gruwelijk rijk met deze griep. Over 2 jaar wordt ergens een nieuwe griep gedumpt en dan is daar ook weer een vaccin voor.
  maandag 16 november 2009 @ 10:22:35 #21
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_74741181
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

[..]

Dit is destemeer het bewijs dat de hele mexicaanse griep hype geen zuivere koffie is.
Om die twee prachtige quote's kunnen wij niet heen!

Ik zal maar even ingaan op de tweede, dat is onzin wat daar staat. Wat in Oekraïne aan de hand is dat er bij een aantal mensen de mexicaanse griep en twee andere seizoens griepen zijn gevonden. Hierdoor zijn ze bang voor een mutatie. Maar dit heeft nog niet plaats gevonden.
pi_74741200
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Loos argument, echt een Zero punt van jou.

Je beweert hier zoiets als "voor risicogroepen is motorrijden gevaarlijk", dus vaccineren die lui.
[..]

Zie elders op de bron.
[..]

Alsof Canada op een andere planeet ligt.
[..]

Ik ken nog geen vergelijkbare omstandigheden als de Mexicaanse griep paniek, zoals deze.
[..]

Helemaal niet. Er zijn tal van andere onderzoeken die wijzen op het gevaar van Thiomersal.
[..]

Dus reden om maar gelijk te prikken met die zooi ?
[..]

Zie punt 6.
[..]

Een klacht is dus zinloos.

De overheid garandeert niets. Hoe kom je erbij ? Ben je wel wakker ?
[..]

Het is juist de basis waar alles om draait: zonder gezonde voeding ben je nergens.
Dus waar blijven die belangrijke Postbus 51 Spotjes over gezonde voeding, m.n.groente en fruit ? ??

Ik zal je helpen antwoorden: Dat wil de farmaceutische industrie niet, want gezonde voeding schaadt hun omzet.
[..]

Ik gebruik je eigen woorden maar voor het gemak, maar dan naar mijn gezichtspunt.
[..]

Jammer dat je een vaccinatie (nog) niet zomaar terug kunt draaien,.

Ik begrijp wel je reactie. Als ik me ook zou hebben laten vaccineren is het heel moelijk om later toe te geven dat je een foute beslissing hebt genomen.
... Wat een loze 'argumenten'

Jammer, tot aan deze post leek het nog een interessant topic te worden...
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  maandag 16 november 2009 @ 10:24:48 #23
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_74741224
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:18 schreef Stefan het volgende:
Iemand wordt gruwelijk rijk met deze griep. Over 2 jaar wordt ergens een nieuwe griep gedumpt en dan is daar ook weer een vaccin voor.
Er wordt ook iemand gruwelijk van de olie die we dagelijks gebruiken, van de computers die we gebruiken, van de homeopathische middelen die we gebruiken etc etc.

Hieruit kun je concluderen dat als er ergens behoefte aan is en jij daarin kan voorzien, je gruwelijk rijk kan worden. Dus doe je best Stefan en word ook rijk!
pi_74741233
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef Bankfurt het volgende:
* neuriet
Kies gezond, eet een appel!

* rapt
Twee ons groente
en twee stuks fruit
dan houd je het
een
heel
stuk
langer
uit!

* tekent
Ohja, die schijf had vijf punten.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 16 november 2009 @ 10:27:36 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74741272
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:18 schreef Stefan het volgende:
tering, je lijkt lambiekje wel

en dat voor iemand die zich journalist noemt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')