abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 15:57:53 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74750441
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:15 schreef Bankfurt het volgende:
1. De Mexicaanse griep (griep A/H1N1) is besmettelijk maar zou niet gevaarlijker zijn dan een 'gewone' seizoensgriep. In Nieuw-Zeeland en Chili, waar de winter net achter de rug is, zijn er maar heel weinig doden van de Mexicaanse griep geteld. En dit zonder inenting.

2.De hoog aangeschreven Cochrane Collaboration, een soort onafhankelijke gezondheidszorg-waakhond, trekt onthutsende conclusies omtrent de doeltreffendheid of de tolerantie van griepvaccins op basis van een overzicht van 40 jaar onderzoek: (a) bij mensen van 65 jaar en ouder wordt de werking bijzonder klein genoemd; (b) bij jonge volwassenen in goede gezondheid ontbreken de bewijzen van hun werkzaamheid; (c) bij kinderen: de beschikbare gegevens maken het niet mogelijk om de tolerantie van de verschillende soorten vaccins te controleren; (d) bij medisch personeel bestaat er geen geloofwaardig bewijs dat hun inenting een invloed heeft op de griepcomplicaties van de mensen die door hen verzorgd worden.

3. Een Canadese studie die 12 miljoen gevallen onderzocht heeft, zou tot de voorlopige conclusie leiden: wie dit of vorig jaar tegen de 'gewone' griep ingeënt is, zou dubbel zoveel kans hebben om de Mexicaanse griep op te lopen. Bij een mutatie van het Mexicaansegriepvirus zou het dus kunnen dat wie tegen de Mexicaanse griep ingeënt is, meer kans loopt om ziek te worden. Deze studie moet bevestigd worden.

4. De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn inderhaast geproduceerd en hebben geen grondige klinische langetermijntests ondergaan. Hun werkzaamheid en hun veiligheid zijn niet bewezen, in het bijzonder wat het risico betreft op ziekten die zich langzaam ontwikkelen.

5. Het Mexicaansegriepvaccin in flacons van tien doses bevat kwik (thiomersal) als bewaarmiddel. Thiomersal wordt ervan verdacht aan de basis te liggen van gevallen van autisme. De Amerikaanse kinderartsenvereniging AAP (60 000 leden) heeft in 1999 gevraagd het uit vaccins te verwijderen.

6. Dit vaccin bevat ook een adjuvant, squaleen, dat de immuunrespons sterk verhoogt. Squaleen is van nature in ons lichaam aanwezig en is onschadelijk als het via de voeding binnenkomt. Maar als het wordt ingespoten, wordt vermoed dat het auto-immuunreacties kan opwekken (zoals multiple sclerose, amyotrofische laterale sclerose, fibromyalgie) of dat het bepaalde neurologische en reumatische klachten kan veroorzaken. [g] [h] [i] In de Verenigde Staten blijft het gebruik ervan in griepvaccins door de FDA verboden.

7. Het squaleen in het miltvuur (antrax)-vaccin wordt ervan verdacht het Golfsyndroom te hebben veroorzaakt bij meer dan 25% van de Golfoorlogveteranen (met duidelijke aanwezigheid van antilichamen tegen squaleen). Het squaleengehalte in het Mexicaanse-griepvaccin is veel hoger. Door het gebruik van squaleen kan de dosis antigenen laag gehouden worden zodat sneller veel vaccins geproduceerd kunnen worden.

8. Volgens een Europese beslissing van 15/09/09 zullen de fabrikanten en de artsen die dit experimentele vaccin zullen toedienen, niet burgerlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden. Als het vaccin bijwerkingen vertoont, zal je dus geen klacht kunnen indienen.

9. Er bestaan veel andere natuurlijke middelen om ons immuunsysteem te versterken en infecties en complicaties van de griep te voorkomen of te beperken. Van veel substanties is de doeltreffendheid wetenschappelijk aangetoond. Daartoe behoren vitamines C, D en E, sommige aminozuren, mineralen, polyfenolen en sommige essentiële oliën… De overheid verzuimt haar plicht om de bevolking volledig te informeren door hierover te zwijgen.

Bron:

http://www.asanat.org

Ziezo, een paar beweringen op een rijtje die we niet vaak op TV of op de radio horen.

Even mijn mening:

Punt 1 is een statistisch (voorlopig) feit.

Punt 2 t/m 6 heb ik elders gelezen. Punt 7 was mij nog niet bekend.

Punt 8: is wel heel erg wrang.

Punt 9: Tja inderdaad, waar blijven toch die Postbus 51 spotjes om in deze griepige herfst toch maar eens wat meer verse groente en vers fruit te eten, minder junkfood te slikken en wat beter uitgerust de werkweek te beginnen.
Soms moet ik toch wel een beetje hard zuchten om dit soort dingen... wat een misleidende propaganda zeg. Zoals de meute over dit soort dingen lijkt te denken verdienen we het ook om als mendheid een keer massaal dood te gaan aan een stevige pandemie. Hulde voor de reactie van eleusis, maar ik ben bang dat het niet veel nut heeft. Voor de geinteresseerden, ik had laatst in een ander topic een link gepost naar een onderzoek wat een duidelijke correlatie aantoonde tussen de mate van vaccinatie onder verplegend personeel en dood door griep onder de patienten. Als er interesse naar is kan ik die nog wel even opzoeken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 16 november 2009 @ 16:04:26 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74750630
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Soms moet ik toch wel een beetje hard zuchten om dit soort dingen... wat een misleidende propaganda zeg. Zoals de meute over dit soort dingen lijkt te denken verdienen we het ook om als mendheid een keer massaal dood te gaan aan een stevige pandemie. Hulde voor de reactie van eleusis, maar ik ben bang dat het niet veel nut heeft. Voor de geinteresseerden, ik had laatst in een ander topic een link gepost naar een onderzoek wat een duidelijke correlatie aantoonde tussen de mate van vaccinatie onder verplegend personeel en dood door griep onder de patienten. Als er interesse naar is kan ik die nog wel even opzoeken.
heb jij het lekker mis.

Speciaal voor deze non-virus is de term pandemie aangepast. Ipv van dat het betrekking heeft op mortaliteit heeft nu op eens betrekking op besmettingsgraad.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 november 2009 @ 16:04:46 #103
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74750645
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:04 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat deze hele Mexicaanse show een test is.

1e: Een test om te kijken hoe effectief een campagne in de media werkt, hoe effectief een bevolking te mobilseren is bij een (verzonnen) paniek.
Makkelijk zat. Vraag het een willekeurige marketeer. De PR campagnes van de overheid zijn tot nu toe complete crap.
quote:
2e: Ik denk dat in sommige beperkte individuele gevallen dat bij deze campagne als test, ook schadelijke stoffen in het vaccins zitten, bij wijze van illegale proef, die niemand en zeker de huisarts niet, onderkent. De belangen zijn zo groot, dat dit toch stiekum wordt gedaan.
Veel te duur en omslachtig.
quote:
3e: Daarnaast is het een test om te kijken welk deel van de bevolking, welke nationaliteiten, zich verzet tegen de overheid en de gezondheidszorg en om te kijken welke discussies (zoals deze hier op Fok !) zich losbarsten.
Dus je gaat nu beweren dat de hele Mexicaanse griepgolf en alles er omheen een test is om te kijken hoe mensen reageren op een griepvirus zoals de Mexicaanse griep en alles eromheen?
quote:
4e: Verder is het een test om te kijken hoe de logistieke processen verlopen bij massa-vaccinaties, welke fouten er optreden en hoe om te gaan met lastige vragen.
Er wordt al 20 jaar massa-gevaccineerd. Toen je nog een klein kind was heb je diverse prikken gehad. Bovendien zijn de logistieke processen bij het vervoeren van dit soort dingen in Nederland én Europa al uitgebreid getest: bij de introductie van de euro.
quote:
De farmaceutische bedrijven zijn zeker geinteresseerd in wat extra inkomsten, dus dat zal nu wel meespelen, maar het is denk ik niet de grootste insteek van hen in deze hype.

Heb je enigszins een idee van hoeveel geld er om gaat in de (natuurlijke) voedingsmiddelen en -supplementenindustrie. Volgens mij ben jij samen met Lambiekje een kwaadwillende agent van BigNutrition en probeer je ons allemaal aan de vitaminepreparaten te krijgen
  maandag 16 november 2009 @ 16:05:57 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74750691
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb jij het lekker mis.

Speciaal voor deze non-virus is de term pandemie aangepast. Ipv van dat het betrekking heeft op mortaliteit heeft nu op eens betrekking op besmettingsgraad.
In welk woordenboek? Bignutritionist
  maandag 16 november 2009 @ 16:14:01 #105
52357 Lambiekje
pi_74750936
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:04 schreef Sander het volgende:

[..]

Makkelijk zat. Vraag het een willekeurige marketeer. De PR campagnes van de overheid zijn tot nu toe complete crap.
[..]

[..]

Dus je gaat nu beweren dat de hele Mexicaanse griepgolf en alles er omheen een test is om te kijken hoe mensen reageren op een griepvirus zoals de Mexicaanse griep en alles eromheen?
[..]
Ja !!! mex griep is een ziekelijk afleidingsmanouvre
http://ukraineplague.blogspot.com/
http://baltimorechronicle.com/2009/111109Lendman.shtml
quote:
Er wordt al 20 jaar massa-gevaccineerd. Toen je nog een klein kind was heb je diverse prikken gehad. Bovendien zijn de logistieke processen bij het vervoeren van dit soort dingen in Nederland én Europa al uitgebreid getest: bij de introductie van de euro.
[..]
Daarom hebben we ook zo veel ADHD, Autisme, borderliners, Kankerpatienten en wiegendood you name it. Alle ziektes en klachten zijn voornamelijk terug te herleiden naar de doelbewuste bijwerkingen van vaccins.
quote:
Heb je enigszins een idee van hoeveel geld er om gaat in de (natuurlijke) voedingsmiddelen en -supplementenindustrie. Volgens mij ben jij samen met Lambiekje een kwaadwillende agent van BigNutrition en probeer je ons allemaal aan de vitaminepreparaten te krijgen
Nee gewoon gezond eten. Maar helaas is vitamines ook al grotendeels weggekweekt door BigFood. Volgend jaar komt daar nog eens de C.A. overheen.

BigFood, BigAgri en BigPharma spelen onder een hoedje.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 november 2009 @ 16:15:27 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74750982
ik begin er weer een beetje genoeg van te krijgen, altijd weer datzelfde grammofoonplaatje...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 16 november 2009 @ 16:16:04 #107
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74751002
Kut. Ik stink er elke keer weer in. En vroeger was je zo'n normale user.
  maandag 16 november 2009 @ 16:16:47 #108
52357 Lambiekje
pi_74751032
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:05 schreef Sander het volgende:

[..]

In welk woordenboek? Bignutritionist
Die van WHO's. Door dat zij een Fase 6 afgeven hebben de deelnemende landen geen recht meer op eigen beslissingen. Simple as that.
  maandag 16 november 2009 @ 16:19:03 #109
52357 Lambiekje
pi_74751102
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:15 schreef Re het volgende:
ik begin er weer een beetje genoeg van te krijgen, altijd weer datzelfde grammofoonplaatje...
Als je het maar laat, Osterhaus-vriend.
  maandag 16 november 2009 @ 16:19:41 #110
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751123
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Die van WHO's. Door dat zij een Fase 6 afgeven hebben de deelnemende landen geen recht meer op eigen beslissingen. Simple as that.
Hoe kun je tegenwoordig dan nog goed eten? Als alles "besmet" is dan blijft er toch weinig meer over?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 16 november 2009 @ 16:20:27 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74751147
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb jij het lekker mis.

Ik durf het bijna niet te vragen, maaaruhhh bron? De meest recente definitie die ik zo snel kan vinden is alweer van 2005, en die spreekt al van besmettingsgraad als maatstaaf.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 16 november 2009 @ 16:22:23 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751210
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je het maar laat, Osterhaus-vriend.
er wordt een paar keer om bronnen gevraagd, kom je daar niet mee dan is het simpel...
  maandag 16 november 2009 @ 16:22:25 #113
52357 Lambiekje
pi_74751213
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:19 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Hoe kun je tegenwoordig dan nog goed eten? Als alles "besmet" is dan blijft er toch weinig meer over?
Is het verwonderlijk dat er meer dan 5 miljoen Nederlanders aan de (zware) medicijnen zijn?
Ik vind dat verre van een gezond volk.

Maar gelukkig gaat onze zorg weer lekker omhoog. Zodat onze Ab weer lekker veel en onnodige rotzooi kan aankopen bij BigPharma via zijn vriendjes van het RIVM/Osterhaus.
  maandag 16 november 2009 @ 16:22:59 #114
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751237
quote:
Dat klopt, de overheid is niet bepaald goed in communicatie, dat zou echt verbeterd moeten worden. Daarnaast is het voor tegenstanders natuurlijk eenvoudig om commentaar te geven, die mensen hebben immers niets te verdedigen of te te verliezen.
  maandag 16 november 2009 @ 16:23:58 #115
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751264
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:52 schreef Re het volgende:

[..]

mja, gevaar daar is dat mensen nou eenmaal ergens in willen geloven, daar waar hun denkbeelden het meest mee overeenkomen...
Werkt dat niet 2 kanten op?

Ik zie ook veel reacties als: de overheid staat er achter en het is getest door mensen die er verstand van hebben dus ik geloof ik ook in.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 november 2009 @ 16:24:59 #116
862 Arcee
Look closer
pi_74751294
quote:
Inderdaad, alsof al die mensen die het vaccin weigeren wel van al het andere dat ze tot zich nemen eerst een chemische, biologische én electronische analyse met professionele meetapparatuur doen en de resultaten van deze analyse op internet publiceren.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 16 november 2009 @ 16:25:32 #117
52357 Lambiekje
pi_74751317
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:23 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zie ook veel reacties als: de overheid staat er achter en het is getest door mensen die er verstand van hebben dus ik geloof ik ook in.
Maar helaas is het niet tot amper getest. Herhaling van zetten als met het debakel HPV.
  maandag 16 november 2009 @ 16:28:13 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751390
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:23 schreef Stefan het volgende:

[..]

dat werkt 2 kanten op ja, maar mensen die gewoon met gedegen bronnen komen en deze op voorhand niet afdoen als propaganda lijken me wat nuchterder kijken naar dit geheel.

Maar dat is mijn mening hoor, als ik moet afgaan op afgekeurde huisvrouwetjes of iemand die al 30 jaar onderzoek doet naar virussen, weet ik wel naar wie ik luister, en dat betekent niet dat als iemand die 30 jaar in het vak zit en dingen zgt die niet verifieerbaar zijn dat ik ze dan maar moet geloven, ik denk dat dat toch een essientieel verschil is. maar als journalist moet je toch ook weten dat de ne bron wat betrouwbaarder is dan de andere.
  maandag 16 november 2009 @ 16:28:28 #119
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751397
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is het verwonderlijk dat er meer dan 5 miljoen Nederlanders aan de (zware) medicijnen zijn?

Maar gelukkig gaat onze zorg weer lekker omhoog. Zodat onze Ab weer lekker veel en onnodige rotzooi kan aankopen bij BigPharma via zijn vriendjes van het RIVM/Osterhaus.
In mijn ogen is dat niet verwonderlijk, echter is het lastig om hieraan conclusies te verbinden.

Doordat Nederland een relatief welvarend land is zijn er veel mogelijkheden om zorg te krijgen. Hierdoor wordt er eerder een diagnose gesteld en zijn behandelmethodes toegankelijker. Daardoor krijg je ook eerder meer medicijngebruik. Ik geloof dat er zeker onnodig medicijnen voorgeschreven worden, al is het maar om mensen een beter gevoel te geven. Ik denk dat je echter niet kunt stellen dat het volk hierdoor ongezonder is in vergelijking met andere landen.
  maandag 16 november 2009 @ 16:28:36 #120
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751404
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, alsof al die mensen die het vaccin weigeren wel van al het andere dat ze tot zich nemen eerst een chemische, biologische én electronische analyse met professionele meetapparatuur doen en de resultaten van deze analyse op internet publiceren.:')
Het gaat er niet om of mensen die het vaccin weigeren andere chemische voedsel of sjampoo gebruiken. Het gaat erom dat ze geen vertrouwen hebben in dit vaccin. Mensen die niet durven te vliegen durven wel van andere vervoersmiddelen gebruik te maken. Jij stelt: mensen durven niet te vliegen dus blijven thuis.

Nee, mensen die geen vaccin willen doen wel andere dingen zoals cola drinken en autorijden. En misschien eten ze gezonder of nemen wat extra vitamine. Ze willen alleen geen vaccin.
  maandag 16 november 2009 @ 16:31:00 #121
267985 theNailz
Doet niet meer mee
pi_74751463
Ik heb hem lekker al, en heb nergens last van
  maandag 16 november 2009 @ 16:31:10 #122
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751470
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:28 schreef Re het volgende:

[..]

dat werkt 2 kanten op ja, maar mensen die gewoon met gedegen bronnen komen en deze op voorhand niet afdoen als propaganda lijken me wat nuchterder kijken naar dit geheel.

Maar dat is mijn mening hoor, als ik moet afgaan op afgekeurde huisvrouwetjes of iemand die al 30 jaar onderzoek doet naar virussen, weet ik wel naar wie ik luister, en dat betekent niet dat als iemand die 30 jaar in het vak zit en dingen zgt die niet verifieerbaar zijn dat ik ze dan maar moet geloven, ik denk dat dat toch een essientieel verschil is. maar als journalist moet je toch ook weten dat de ne bron wat betrouwbaarder is dan de andere.
Natuurlijk weet ik dat de ene bron betrouwbaarder is dan de ander. Maar ik heb al weken het idee dat mensen die geloven in het vaccin steeds maar de tegenpartij een vaccin wil opdringen. Dat zie ik meer dan de nonbelievers die de mensen die een vaccin willen er vanaf proberen te praten.

Iedereen moet zelf weten of ie het inspuit. Zolang ik maar niet gedwongen wordt.
  maandag 16 november 2009 @ 16:31:55 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751491
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of mensen die het vaccin weigeren andere chemische voedsel of sjampoo gebruiken. Het gaat erom dat ze geen vertrouwen hebben in dit vaccin. Mensen die niet durven te vliegen durven wel van andere vervoersmiddelen gebruik te maken. Jij stelt: mensen durven niet te vliegen dus blijven thuis.

Nee, mensen die geen vaccin willen doen wel andere dingen zoals cola drinken en autorijden. En misschien eten ze gezonder of nemen wat extra vitamine. Ze willen alleen geen vaccin.
ik denk dat je het meer op irrationeliteit moet gooien... iemand die zich al jaren lang laat vaccineren en ook zijn/haar kinderen zonder dat daar ooir enig nadeel aan zat zit nu ineens volledig in paniek van de hoogste bomen te schreeuwen dat de overheid ons dood wil hebben... tsja...
  maandag 16 november 2009 @ 16:32:18 #124
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74751506
Alsof dwang aan de orde is.
pi_74751513
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dergelijke getallen, Lambiekje?
  maandag 16 november 2009 @ 16:33:08 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751532
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Stefan het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat de ene bron betrouwbaarder is dan de ander. Maar ik heb al weken het idee dat mensen die geloven in het vaccin steeds maar de tegenpartij een vaccin wil opdringen. Dat zie ik meer dan de nonbelievers die de mensen die een vaccin willen er vanaf proberen te praten.

Iedereen moet zelf weten of ie het inspuit. Zolang ik maar niet gedwongen wordt.
nou vanuit overheidswege zie ik niemand iets opdringen hoor, zijn daar voorbeelden van?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 november 2009 @ 16:35:39 #127
862 Arcee
Look closer
pi_74751619
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:28 schreef Stefan het volgende:
Dat is idd een goeie vergelijking, want vliegen is veiliger dan autorijden.
quote:
Wat ik me afvraag is of die mensen cola light zouden drinken als ze over aspartaam zouden lezen.

Ikzelf drink het trouwens wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 16 november 2009 @ 16:36:09 #128
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751639
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat je het meer op irrationeliteit moet gooien... iemand die zich al jaren lang laat vaccineren en ook zijn/haar kinderen zonder dat daar ooir enig nadeel aan zat zit nu ineens volledig in paniek van de hoogste bomen te schreeuwen dat de overheid ons dood wil hebben... tsja...
Dat is het mooie van FLU. Iedereen mag zn zegje doen.

IRL zeg ik amper wat. Mn ouders twijfelen, ik heb gezegd: lees je goed in en laat je adviseren. Mn nichtjes van 3 worden ook ingeënt. Daar zeg ik al helemaal niets over, stel dat ik ze zover krijg dat ze t niet doen en er gebeurt wel wat. Mirjam werkt ook in de zorg en slikt ook de nodige medicijnen. Ook zij zal haar eigen keus moeten maken.

Waar het mij om gaat dat IK me er niet lekker bij voel. Mijn eigen argumenten zijn dat er dus amper offiiciele gegevens zijn te vinden, maar juist veel voors en tegens.
  maandag 16 november 2009 @ 16:36:22 #129
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751645
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:33 schreef Re het volgende:

[..]

nou vanuit overheidswege zie ik niemand iets opdringen hoor, zijn daar voorbeelden van?
Er bestaat nog altijd het recht op onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. Dat bemoeilijkt het daadwerkelijk opdringen van het vaccin.

Echter kan het door uitingen in de media wel lijken dat het opgedrongen wordt.
  maandag 16 november 2009 @ 16:37:12 #130
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751670
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat is idd een goeie vergelijking, want vliegen is veiliger dan autorijden.

En autorijden is veiliger dan thuisblijven.
  maandag 16 november 2009 @ 16:38:47 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751718
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:36 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Er bestaat nog altijd het recht op onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. Dat bemoeilijkt het daadwerkelijk opdringen van het vaccin.

Echter kan het door uitingen in de media wel lijken dat het opgedrongen wordt.
dan weer mijn vraag, waar zie jij de overheid de mensen iets opdringen...
  maandag 16 november 2009 @ 16:39:07 #132
6941 APK
Factual, I think.
pi_74751723
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef theNailz het volgende:

Ik heb hem lekker al, en heb nergens last van
Wacht maar tot binnenkort op een rode knop gedrukt wordt en bij iedereen die is gevaccineerd de chip in werking wordt gesteld.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 16 november 2009 @ 16:39:55 #133
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751747
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat dat IK me er niet lekker bij voel. Mijn eigen argumenten zijn dat er dus amper offiiciele gegevens zijn te vinden, maar juist veel voors en tegens.
Ook officiële gegevens worden door bepaalde mensen al snel in twijfel getrokken. Een Lambiekje zal nooit vertrouwen op deze gegevens en heeft weer zijn eigen bronnen om zijn standpunt te verduidelijken.

Je moet altijd onthouden dat het is heel eenvoudig om commentaar te geven op het vaccin, terwijl het veel moeilijker is om je te weren tegen dat commentaar. Juist door het commentaar krijgen mensen een slecht gevoel bij het vaccin en het is bijna niet mogelijk om dat gevoel weg te nemen.
  maandag 16 november 2009 @ 16:39:59 #134
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751749
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:33 schreef Re het volgende:

[..]

De overheid dwingt zelf niet, maar ze doen een DRINGENDE oproep op mensen in de zorg. De zorg doet een dringende oproep. De patienten doen een dringende oproep. Als zelf iemand als Yvonne die niet op haar mond is gevallen zich door druk en onder protest laat vaccineren dan wordt het opgedrongen en het komt via via van Klink. natuurlijk zegt hij niet: je moet. Hij speelt het heel handig via de patienten.
  maandag 16 november 2009 @ 16:40:15 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751756
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat is het mooie van FLU. Iedereen mag zn zegje doen.

IRL zeg ik amper wat. Mn ouders twijfelen, ik heb gezegd: lees je goed in en laat je adviseren. Mn nichtjes van 3 worden ook ingeënt. Daar zeg ik al helemaal niets over, stel dat ik ze zover krijg dat ze t niet doen en er gebeurt wel wat. Mirjam werkt ook in de zorg en slikt ook de nodige medicijnen. Ook zij zal haar eigen keus moeten maken.

er zijn genoeg officiele gegevens beschikbaar
  maandag 16 november 2009 @ 16:41:20 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751774
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

De overheid dwingt zelf niet, maar ze doen een DRINGENDE oproep op mensen in de zorg. De zorg doet een dringende oproep. De patienten doen een dringende oproep. Als zelf iemand als Yvonne die niet op haar mond is gevallen zich door druk en onder protest laat vaccineren dan wordt het opgedrongen en het komt via via van Klink. natuurlijk zegt hij niet: je moet. Hij speelt het heel handig via de patienten.
dus hij is persoonlijk verantwoordelijk dat patienten zeggen dat men verplicht moet inenten.... Oh OK
  maandag 16 november 2009 @ 16:41:54 #137
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751793
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:38 schreef Re het volgende:

[..]

dan weer mijn vraag, waar zie jij de overheid de mensen iets opdringen...
Nergens in de letterlijke zin van het woord natuurlijk. De overheid is er echter wel bij gebaat als zoveel mogelijk mensen het vaccin tot zich nemen als ze besluiten om iedereen te vaccineren.
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

er zijn genoeg officiele gegevens beschikbaar
Niet iedereen weet die even gemakkelijk te vinden en kan die interpreteren.
  maandag 16 november 2009 @ 16:42:01 #138
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751795
Waar het mij om gaat is dat mensen in de zorg gedwongen worden door druk van media en patienten. Ik hoef me verder niet druk te maken, ik mag er niet eens een al zou ik willen.
  maandag 16 november 2009 @ 16:43:28 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751845
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:41 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Nergens in de letterlijke zin van het woord natuurlijk. De overheid is er echter wel bij gebaat als zoveel mogelijk mensen het vaccin tot zich nemen als ze besluiten om iedereen te vaccineren.
welke baat? naar mijn weten hebben ze juiste gezegd dat niet iedereen gevaccineerd mag worden...
  maandag 16 november 2009 @ 16:43:55 #140
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751858
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:41 schreef Re het volgende:

[..]

dus hij is persoonlijk verantwoordelijk dat patienten zeggen dat men verplicht moet inenten.... Oh OK
Hij werkt er aan mee. Onbewust misschien of bewust. Maar waarom is Nederland niet huis aan huis geflyeerd met een folder van PB51 bv?
  maandag 16 november 2009 @ 16:44:30 #141
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751878
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:42 schreef Stefan het volgende:
Waar het mij om gaat is dat mensen in de zorg gedwongen worden door druk van media en patienten. Ik hoef me verder niet druk te maken, ik mag er niet eens een al zou ik willen.
Dan worden ze evengoed niet gedwongen. Er is wel veel druk, dat is een belangrijk verschil. Als ze besluiten om af te zien van vaccinatie dan zullen ze hun werk niet uit mogen oefenen.
  maandag 16 november 2009 @ 16:45:58 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751926
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:43 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hij werkt er aan mee. Onbewust misschien of bewust. Maar waarom is Nederland niet huis aan huis geflyeerd met een folder van PB51 bv?
omdat ze pas sinds 2 weken door hebben dat ze de complete electronische media zijn vergeten... de folders zijn trouwens wel verspreidt geloof ik.

Ik zeg dan ook dat de overheid niet slim bezig is geweest qua informatieverstrekking vooral op het internet, een log oubollig instituut, dat is het zeker
  maandag 16 november 2009 @ 16:46:14 #143
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751935
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Dan worden ze evengoed niet gedwongen. Er is wel veel druk, dat is een belangrijk verschil. Als ze besluiten om af te zien van vaccinatie dan zullen ze hun werk niet uit mogen oefenen.
Dat geld alleen voor freelancers die dan gewoon niet meer worden gevraagd
  maandag 16 november 2009 @ 16:46:31 #144
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74751945
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:43 schreef Re het volgende:

[..]

welke baat? naar mijn weten hebben ze juiste gezegd dat niet iedereen gevaccineerd mag worden...
Op het moment nog niet, maar het is toch realistisch dat het vaccin beschikbaar gaat worden voor grotere groepen mensen. Ik behoor zelf tot een risicogroep en heb het vaccin al gehad.
  maandag 16 november 2009 @ 16:46:37 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74751953
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

mja, dat mag niet in nederland...
  maandag 16 november 2009 @ 16:47:49 #146
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74751994
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:46 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Op het moment nog niet, maar het is toch realistisch dat het vaccin beschikbaar gaat worden voor grotere groepen mensen. Ik behoor zelf tot een risicogroep en heb het vaccin al gehad.
Nope. Klink zegt dat een groot deel van de bestelde vaccins pas in februari komen en dan is volgens Klink de griep voorbij en gaan de Nederlandse vaccins naar het oostblok.

Bron: Klink bij P&W
pi_74752330
quote:

[..]

Ja, dat is zo, maar de meeste mensen weten (nog) niet beter. Er is nog aanbod van goed zuiver voedsel, maar het is wel goed zoeken geblazen.

Je kunt jezelf ook deels beschermen en ontgiften met verschillende kuren, maar of dat voldoende is betwijffel ik nog.
  maandag 16 november 2009 @ 17:02:23 #148
52357 Lambiekje
pi_74752455
-edit- off topic

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 16-11-2009 17:05:05 ]
pi_74753354
quote:

[..]

[..]
ja, maar zeeeeer bruikbaar later.
quote:
[..]
Heel makkelijk met het nieuwe elektronische patientendossier.
quote:
[..]
Deels wel, deels niet. Ze pakken gelijk al een stuk 60-plussers mee waar ze sowieso van af willen, lijkt mij.
quote:
[..]
Wat een vergelijking zeg. Maar die Euro-introductie lijkt er wel op, ja, in vele opzichten.
quote:
Ik ben een doorsnee burger die eens zijn stem gaat verheffen en zegt:

Zo is het genoeg !
  maandag 16 november 2009 @ 17:43:45 #150
52357 Lambiekje
pi_74753999
edit: doe normaal of blijf weg

[ Bericht 31% gewijzigd door Five_Horizons op 16-11-2009 18:18:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')