abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:46:07 #76
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_74782368
Nou twee keer raden natuurlijk: wie zijn de verkopers? En wie hebben het grootste zegje in het IMF ? Dan zijn de Amerikanen. Natuurlijk laten die graag zien dat zij hun dollars zo goed als goud vinden. Enkel vinden sommige andere landen dat niet, zoals China, Rusland en India, en wie nog meer roept dat we dollar onafhankelijk moeten worden.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:58:45 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74782731
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef RdeV het volgende:
Nou twee keer raden natuurlijk: wie zijn de verkopers? En wie hebben het grootste zegje in het IMF ? Dan zijn de Amerikanen. Natuurlijk laten die graag zien dat zij hun dollars zo goed als goud vinden. Enkel vinden sommige andere landen dat niet, zoals China, Rusland en India, en wie nog meer roept dat we dollar onafhankelijk moeten worden.
Maar de Amerikanen volgen juist al jarenlang een bewuste weak dollar policy. Obama is net weer terug uit China om te proberen de dollar omlaag te praten ten opzichte van de Chinese RMB. En de Chinezen van hun kant proberen de dollar omhoog te praten ten opzichte van de RMB.

Als dit soort overwegingen een rol zouden spelen dan zouden de Chinezen juist goud moeten verkopen, maar dat doen ze niet. De reden om te kopen is gewoon diversificatie omdat ze veel te eenzijdig in dollars zitten/zaten (met een reden, namelijk de dollar hoog houden ten opzichte van de RMB). Dat is ook de reden dat je niet teveel moet verwachten van de Chinezen in de toekomst. Hun exportmodel valt uit elkaar als ze op grote schaal currency gaan omwisselen in goud.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74819419
Vorige keer short goud geen succes, nu nog een poging, short goud aan 1150 met stoploss op 1160.
pi_74821056
Zonde van je geld
pi_74822894
Ik zie niet in waarom goud ineens hard zou gaan dalen, maar we zullen zien.
pi_74823397
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:27 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Ik zie niet in waarom goud ineens hard zou gaan dalen, maar we zullen zien.
Dat zeiden ze ook van olie toen het op 140 dollar stond.

Maar goud kan eerst nog wel naar de 1200 voordat het naar de 800 gaat .
pi_74824933
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Onderstaand plaatje zegt genoeg denk ik:

Waar er bij olie duidelijk sprake was van een megabubble, is dat bij goud nog helemaal niet zo duidelijk. Volgens mij heeft de goudprijs nog lang geen zeepbelgebied bereikt. Daarvoor zal die toch echt naar het niveau van de jaren '80 moeten gaan, gecorrigeerd voor inflatie uiteraard. Ik meen dat je dan ergens rond de $3000/oz uitkomt, waarbij ook nog eens moet worden opgemerkt dat de goudwinning nu véél duurder is dan toen, zelfs als je de inflatie meeneemt.
pi_74826795
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Kans is m.i. vrij klein maar ik gebruik een stop dus zie wel waar het eindigt, voorlopig ziet het er naar uit dat goud zijn top al heeft gezet/ er zeer dicht bij is.
pi_74827237
Het gaat nu in elk geval hard naar beneden. Eens zien hoelang dat duurt.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:12:31 #85
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_74831482
Meestal is het dal van zeer korte duur, meestal niet meer dan 24 uur. En overmorgen doen we weer een all-time-high.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
pi_74833328
Ik heb nu een antwoord gevonden op de vraag waar je zilver zonder btw kunt kopen. Je kunt dus bij Goldmoney.com zilver kopen en opslaan zonder btw omdat die staven in london of Luxemburg in de kluis liggen en daarom op een of andere manier een status hebben waar je er geen bw over hoeft te betalen.

Ook bij Perth Mint betaal je over zilver en platinum geen btw, volgens mij ook omdat je in australie sowieso geen btw over edelmaten betaalt.

Echter, wil je dat ze je spullen naar je toesturen, moet je natuurlijk wel btw betalen. Alleen als je het bijvoorbeeld naar de US stuurt hoef je weer niets te betalen.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:30:13 #87
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_74834451
quote:
Ik heb nu een antwoord gevonden op de vraag waar je zilver zonder btw kunt kopen.
Voor mij de reden om fysiek zilver te laten voor wat het is. Ik heb als alternatief zilvermijn aandelen gekocht - of beter nog, aandelen in een zilver rolyalty company.
pi_74835495
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:30 schreef RdeV het volgende:

[..]

Voor mij de reden om fysiek zilver te laten voor wat het is. Ik heb als alternatief zilvermijn aandelen gekocht - of beter nog, aandelen in een zilver rolyalty company.
Ja hier van hetzelfde. Ik heb goede hoop voor CZN, EXN en JIN. Maar het kan snel gaan met die juniors, beide kanten op. Wat jij?
  donderdag 19 november 2009 @ 10:21:57 #89
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_74843266
Het kan snel gaan inderdaad. Ik verwacht een uitschieter naar boven, en dan heb je het beste rendement met een Royalty Company. Ik heb Silver Wheaton. Moet eerlijk bekennen dat ik niet goed weet wat SLW investeert, maar goed zij zijn de enige grote Royalty Company exclusief in zilver.
pi_74893860
quote:
Ook zoekt Knelpunt uit of u echt profiteert van de hoge goudprijs. Een rondgang langs een aantal goudinkopers levert een verrassend resultaat op. En hoe interessant is beleggen in goud voor de gewone consument?

Uitzending
Ned 2 (bron: NPO)
vrijdag 20 november 2009
19.20 uur, Ned 2
herhaling
zaterdag 21 november 2009 13.35 uur, Ned 1
pi_74896617
Ik dacht even dat het in elkaar zou gaan klappen door de teruglopende consumentenvraag in Azië. Maar inmiddels naderen we de 1150 alweer. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen!
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:41:52 #92
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_74896940
Na India al 200 ton van het IMF heeft gekocht, maakt Vietnam publiek dat ze 6 ton zullen kopen.

De kopers zijn overheden en centrale banken! Wanneer die besluiten om te kopen, dan kopen ze. Dit zijn geen speculanten die afhaken omdat de prijs omhoog gaat.

SeLang mist de goudboot.... En ik zei eergisteren toch al dat we vandaag weer een all-time high zouden doen

[ Bericht 0% gewijzigd door RdeV op 20-11-2009 20:43:01 (Nederlands is ook zoooo moeilijk) ]
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:50:32 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74897949
> $1150
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74902957
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:41 schreef RdeV het volgende:
Na India al 200 ton van het IMF heeft gekocht, maakt Vietnam publiek dat ze 6 ton zullen kopen.

De kopers zijn overheden en centrale banken! Wanneer die besluiten om te kopen, dan kopen ze. Dit zijn geen speculanten die afhaken omdat de prijs omhoog gaat.

SeLang mist de goudboot.... En ik zei eergisteren toch al dat we vandaag weer een all-time high zouden doen
Net geen all-time high, maar het scheelt weinig. In elk geval weer boven de $1150. Dus verder had je wel gelijk.
pi_74928165
En de week begint alvast goed, met een nieuw (intraday) record op de teller!
pi_74928447
Wat een oplichters die inkopers bij Knelpunt, Middelkoop zat ook nog even in de studio voor een praatje.
Uitzending staat online op:
http://www.omroepmax.nl/knelpunt
pi_74928499
Ja gezien, was lachen. Ik werd een beetje warm van binnen van hoe die belegen presentatrice Middelkoop aan pakte.
pi_74929180
We zijn heel even over de 25.000 euro per kilo geweest! In de door dollars geregeerde goudmarkt zal dat gegeven weinig impact hebben, maar voor Europeanen toch interessant.
pi_74929226
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:33 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Ja gezien, was lachen. Ik werd een beetje warm van binnen van hoe die belegen presentatrice Middelkoop aan pakte.
Ja dat zie je niet vaak en had hij zeker niet verwacht van MAX
Maar vast wel intressant voor hem, de grijze maffia heeft centjes en is conservatief dus hij zal het maandag wel weer druk hebben...
  maandag 23 november 2009 @ 08:22:24 #100
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_74931067
http://www.marketoracle.co.uk/Article14996.html

-- Must read --
quote:
Roughly 15 years ago – during the Clinton Administration [think Robert Rubin, Sir Alan Greenspan and Lawrence Summers] – between 1.3 and 1.5 million 400 oz tungsten blanks were allegedly manufactured by a very high-end, sophisticated refiner in the USA [more than 16 Thousand metric tonnes]. Subsequently, 640,000 of these tungsten blanks received their gold plating and WERE shipped to Ft. Knox and remain there to this day. I know folks who have copies of the original shipping docs with dates and exact weights of “tungsten” bars shipped to Ft. Knox.

The balance of this 1.3 million – 1.5 million 400 oz tungsten cache was also plated and then allegedly “sold” into the international market.

Apparently, the global market is literally “stuffed full of 400 oz salted bars”.
Goud gaat door de roof als dit waar is.
En de dollar door het putje, als roque trading state.,

[ Bericht 77% gewijzigd door Drugshond op 23-11-2009 08:26:08 (]) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')