Maar de Amerikanen volgen juist al jarenlang een bewuste weak dollar policy. Obama is net weer terug uit China om te proberen de dollar omlaag te praten ten opzichte van de Chinese RMB. En de Chinezen van hun kant proberen de dollar omhoog te praten ten opzichte van de RMB.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef RdeV het volgende:
Nou twee keer raden natuurlijk: wie zijn de verkopers? En wie hebben het grootste zegje in het IMF ? Dan zijn de Amerikanen. Natuurlijk laten die graag zien dat zij hun dollars zo goed als goud vinden. Enkel vinden sommige andere landen dat niet, zoals China, Rusland en India, en wie nog meer roept dat we dollar onafhankelijk moeten worden.
Dat zeiden ze ook van olie toen het op 140 dollar stond.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:27 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Ik zie niet in waarom goud ineens hard zou gaan dalen, maar we zullen zien.
Onderstaand plaatje zegt genoeg denk ik:quote:Op woensdag 18 november 2009 17:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van olie toen het op 140 dollar stond.
Maar goud kan eerst nog wel naar de 1200 voordat het naar de 800 gaat.
Kans is m.i. vrij klein maar ik gebruik een stop dus zie wel waar het eindigt, voorlopig ziet het er naar uit dat goud zijn top al heeft gezet/ er zeer dicht bij is.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van olie toen het op 140 dollar stond.
Maar goud kan eerst nog wel naar de 1200 voordat het naar de 800 gaat.
Voor mij de reden om fysiek zilver te laten voor wat het is. Ik heb als alternatief zilvermijn aandelen gekocht - of beter nog, aandelen in een zilver rolyalty company.quote:Ik heb nu een antwoord gevonden op de vraag waar je zilver zonder btw kunt kopen.
Ja hier van hetzelfde. Ik heb goede hoop voor CZN, EXN en JIN. Maar het kan snel gaan met die juniors, beide kanten op. Wat jij?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:30 schreef RdeV het volgende:
[..]
Voor mij de reden om fysiek zilver te laten voor wat het is. Ik heb als alternatief zilvermijn aandelen gekocht - of beter nog, aandelen in een zilver rolyalty company.
quote:Ook zoekt Knelpunt uit of u echt profiteert van de hoge goudprijs. Een rondgang langs een aantal goudinkopers levert een verrassend resultaat op. En hoe interessant is beleggen in goud voor de gewone consument?
Uitzending
Ned 2 (bron: NPO)
vrijdag 20 november 2009
19.20 uur, Ned 2
herhaling
zaterdag 21 november 2009 13.35 uur, Ned 1
Net geen all-time high, maar het scheelt weinig. In elk geval weer boven de $1150. Dus verder had je wel gelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:41 schreef RdeV het volgende:
Na India al 200 ton van het IMF heeft gekocht, maakt Vietnam publiek dat ze 6 ton zullen kopen.
De kopers zijn overheden en centrale banken! Wanneer die besluiten om te kopen, dan kopen ze. Dit zijn geen speculanten die afhaken omdat de prijs omhoog gaat.
SeLang mist de goudboot.... En ik zei eergisteren toch al dat we vandaag weer een all-time high zouden doen
Ja dat zie je niet vaak en had hij zeker niet verwacht van MAXquote:Op maandag 23 november 2009 00:33 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Ja gezien, was lachen. Ik werd een beetje warm van binnen van hoe die belegen presentatrice Middelkoop aan pakte.![]()
Goud gaat door de roof als dit waar is.quote:Roughly 15 years ago – during the Clinton Administration [think Robert Rubin, Sir Alan Greenspan and Lawrence Summers] – between 1.3 and 1.5 million 400 oz tungsten blanks were allegedly manufactured by a very high-end, sophisticated refiner in the USA [more than 16 Thousand metric tonnes]. Subsequently, 640,000 of these tungsten blanks received their gold plating and WERE shipped to Ft. Knox and remain there to this day. I know folks who have copies of the original shipping docs with dates and exact weights of “tungsten” bars shipped to Ft. Knox.
The balance of this 1.3 million – 1.5 million 400 oz tungsten cache was also plated and then allegedly “sold” into the international market.
Apparently, the global market is literally “stuffed full of 400 oz salted bars”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |