Nieuwelingenquote:Op zaterdag 14 november 2009 22:54 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die andere knakker starte maar geen nieuw topic...
You betchaquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:01 schreef LeNick het volgende:
#339: Het deel waar The_Dean zijn Marshall is gereserveerd
Ligt ie er nog steeds?quote:Op zondag 15 november 2009 00:17 schreef Meursault het volgende:
Ik zag vanmiddag een nieuwe fender telecaster voor 355,- in de etalage liggen.
Koopje!quote:Op zondag 15 november 2009 00:17 schreef Meursault het volgende:
Daarom zet ik dus altijd de reverb vrijwel uit. Delay gebruik ik eigenlijk ook niet, vind het maar irritant klinken altijd.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:23 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Met delay hoor je dezelfde toon heel ietsje later nog een keer, alsof er 2 gitaren spelen.
Met reverb lijkt het alsof je in een kerk speelt.
Met die effecten klinkt je gitaarspel opeens stukken beter.
Begin was leuk, maar opeens ging het nergens meer overquote:Op zondag 15 november 2009 00:39 schreef allsystemshalt het volgende:
Spread is een toffe film![]()
*Wat dat met gitaar te maken heeft is mij ook een raadsel
quote:Op zondag 15 november 2009 06:51 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ookKlinkt stukken beter ook al is het maar een heel klein beetje.
Nu naar bed![]()
![]()
quote:Op zondag 15 november 2009 00:17 schreef Meursault het volgende:
ahhaquote:Op zondag 15 november 2009 05:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Delay gebruikte ik eigenlijk nooit dus die heb ik eruit gedonderd, reverb gaat de mix alleen verneuken, het moet strak erin zitten, dus een strak signaal geen halve galm echo zooiVan dat soort rotzooi gaat je spel niet beter klinken, alleen minder kut als je het niet goed doet dus eerst maar leren spelen en daarna maar eens kloten met dat soort dingen
Wah is gewoon zo'n dunlop crybaby fasel ding, prima enz
Ik hoop eigenlijk, het deel waar The_Dean zijn Les Paul afbetaald...quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:01 schreef LeNick het volgende:
#339: Het deel waar The_Dean zijn Marshall is gereserveerd
#339: Het deel waar The_Dean zijn Marshall verkoopt en daarme zijn Les Paul afbetaalt?quote:Op zondag 15 november 2009 10:16 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk, het deel waar The_Dean zijn Les Paul afbetaald...
Maar dat terzijde!
Bij jou misschien? Ik ben een beginnende ondernemer, schijnbaar!quote:Op zondag 15 november 2009 10:48 schreef allsystemshalt het volgende:Alweer fris kutje reclame op de banners hier
![]()
![]()
![]()
*Zou ik naar vis ruiken?
Dat ben ik nu ook terwijl ik net ook nog een vacature aan het zoeken wasquote:Op zondag 15 november 2009 10:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Bij jou misschien? Ik ben een beginnende ondernemer, schijnbaar!
Ban!quote:
Ja maar ja maar dat wist ik toch heulemaal nietquote:Op zaterdag 14 november 2009 22:57 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nieuwelingen![]()
Welkom hoor
![]()
Het is de bedoeling dat de persoon die de laatste post maakt het nieuwe topic aanmaakt
Heb op allebei echt maar een heel klein beetje staanquote:Op zondag 15 november 2009 06:46 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb in mijn clean redelijk wat reverb, en op mijn distortion ook een klein beetje
Live kun je het sowieso beter niet gebruiken, heb ik me laten vertellen. Thuis is reverb wat mij betreft een must, zonder klinkt je sound veel te 'harsh' en te direct.quote:Op zondag 15 november 2009 14:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb op allebei echt maar een heel klein beetje staanals ik er veel opzet krijg je er gezeik met je mix vind ik dan
zeker met 2 gitaristen
Clean met een randje reverb is het mooiste dat er is!quote:Op zondag 15 november 2009 17:08 schreef Svyatagor het volgende:
Ik gebruik alleen een beetje reverb als ik clean speel, dan is het wat makkelijker.Sowieso ben ik niet zo heel goed in clean spelen.
True, is behoorlijk over de top, maar toch...quote:
Kwam net terug van m'n werkquote:Op zondag 15 november 2009 08:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
![]()
Ik ben net wakkerNou ja na de
dan
Ja, de vorm is prima...quote:
Nachtdienstquote:
Heb er wel eens op eentje gespeeld, die dingen gaan echt vies hard. En klinken natuurlijk ook nogquote:Op zondag 15 november 2009 18:38 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hout is niet lelijk.
Ik weet hetquote:Op zondag 15 november 2009 18:53 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Horeca verdient heeel goed![]()
Binnekort shoppen in de gitaartoko
quote:Op zondag 15 november 2009 18:38 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hout is niet lelijk.
Dan is bierinschenker een super beroepquote:Op zondag 15 november 2009 18:55 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik weet het
Goed voor je GASpot inderdaad
Ik moet er eigenlijk ook iets naast hebben. Naast de eigen handel en vaste baan...
omdat je niet kan gitaarspelen!quote:Op zondag 15 november 2009 19:27 schreef wimjongil het volgende:
Ik snap niet hoe mensen kunnen GASsen op akoestische gitaren. Ik speel zelf ook akoestisch, en ik heb een prachtige akoestische gitaar, maar ik vind 'm nou niet echt zo van: wow wat een botergeil ding, hebbe hebbe hebbe.
Bij elektrische gitaren echter....
Deze gaat even niet zo heel hard, de buizen moeten vervangen worden. Vandaag de potmeters schoongemaakt, komende week wordt de reverb gemaakt en hopelijk komen mijn buizen aan het einde van de week binnen. Dan is 'ie klaar om te vlammenquote:Op zondag 15 november 2009 18:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb er wel eens op eentje gespeeld, die dingen gaan echt vies hard. En klinken natuurlijk ook nog
Inderdaad, snoei en snoeihard... Helemaal Mesa...quote:Op zondag 15 november 2009 18:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb er wel eens op eentje gespeeld, die dingen gaan echt vies hard. En klinken natuurlijk ook nog
Jij bent een akoestische gitaar niet waardquote:Op zondag 15 november 2009 19:27 schreef wimjongil het volgende:
Ik snap niet hoe mensen kunnen GASsen op akoestische gitaren. Ik speel zelf ook akoestisch, en ik heb een prachtige akoestische gitaar, maar ik vind 'm nou niet echt zo van: wow wat een botergeil ding, hebbe hebbe hebbe.
Bij elektrische gitaren echter....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 15 november 2009 20:13 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb al een kalender voor 2010:
[ afbeelding ]
En dan waardeer ik ook!quote:
quote:Op zondag 15 november 2009 20:10 schreef Ayca het volgende:
Trouwens ik zat net te denken aan kerstmis enzo() en toen moest ik aan die kalender denken die jullie nog zouden maken
![]()
wanneer komt ieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"Everything we are, we are when we're alone."
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om op de akoestische te spelen, prachtige nummers (ben momenteel met Der Kolibri bezig), maar ik vind elektrische mooier qua looksquote:Op zondag 15 november 2009 20:09 schreef Libelah het volgende:
[..]
Jij bent een akoestische gitaar niet waard
Nee die 9 jaar les, daar heb ik niks aan gehad johquote:Op zondag 15 november 2009 19:40 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
omdat je niet kan gitaarspelen!
En Fender weet dat er maar 12 maanden in een jaar zitten he?quote:Op zondag 15 november 2009 20:13 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan van die wijven die een laptop kopen omdat ze het uiterlijk mooi vinden ipv naar de specs te kijkenquote:Op zondag 15 november 2009 22:11 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om op de akoestische te spelen, prachtige nummers (ben momenteel met Der Kolibri bezig), maar ik vind elektrische mooier qua looks
Nee dan kom je uit bij een Tokaiquote:Op zondag 15 november 2009 22:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doet me denken aan van die wijven die een laptop kopen omdat ze het uiterlijk mooi vinden ipv naar de specs te kijken.
*proest*quote:Op zondag 15 november 2009 22:27 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Nee dan kom je uit bij een Tokai.
Que? Ik héb een Tokaiquote:
Ja en waarom? Omdat hij zo goed klinkt of omdat hij er mooi uit ziet? Aan je icoon te zien lijkt het een Les Paul te zijn, dus een ontwerp van Gibson. Als jij je gitaar uitzoekt op hoe mooi hij is i.t.t. hoe hij klinkt, had je een Gibson moeten kopen, gezien het dus hun ontwerp is.quote:
Vetquote:Op zondag 15 november 2009 20:13 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap z'n punt wel, ik kan 1000 akkoestische gitaren zien en daarbij heb ik allemaal wel van, muwoa ziet er wel okee uit.quote:Op zondag 15 november 2009 22:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en waarom? Omdat hij zo goed klinkt of omdat hij er mooi uit ziet? Aan je icoon te zien lijkt het een Les Paul te zijn, dus een ontwerp van Gibson. Als jij je gitaar uitzoekt op hoe mooi hij is i.t.t. hoe hij klinkt, had je een Gibson moeten kopen, gezien het dus hun ontwerp is.
Maar ja, je zegt ook dat je überhaupt een electrische gitaar mooier vindt dan een akoestische vanwege het uiterlijk ipv te kijken naar de functie van het instrument.
Dus al met al; raar verhaal. En het deed mij dus denken aan een meid bij een vorige werkgever die een laptop uitzocht omdat hij goed kleurde hij haar tas. Verder wist ze er geen reet vanaf (zat zelfs nog een stickertje op met de specs, maar die had zij niet gelezen
).
Omdat hij zo goed klinkt natuurlijk!quote:Op zondag 15 november 2009 22:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en waarom? Omdat hij zo goed klinkt of omdat hij er mooi uit ziet? Aan je icoon te zien lijkt het een Les Paul te zijn, dus een ontwerp van Gibson. Als jij je gitaar uitzoekt op hoe mooi hij is i.t.t. hoe hij klinkt, had je een Gibson moeten kopen, gezien het dus hun ontwerp is.
Maar ja, je zegt ook dat je überhaupt een electrische gitaar mooier vindt dan een akoestische vanwege het uiterlijk ipv te kijken naar de functie van het instrument.
Dus al met al; raar verhaal. En het deed mij dus denken aan een meid bij een vorige werkgever die een laptop uitzocht omdat hij goed kleurde hij haar tas. Verder wist ze er geen reet vanaf (zat zelfs nog een stickertje op met de specs, maar die had zij niet gelezen
).
Ik probeer je verder ook niet af te branden hoorquote:Op zondag 15 november 2009 22:39 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Omdat hij zo goed klinkt natuurlijk!Ik ging naar de winkel om het verschil tussen een Epi en een Gibson te horen, en ik liep de winkel uit met een Tokai. Dat zegt genoeg hoop ik
.
En dat ik een elektrische gitaar mooier vind, is vanwege de looks. De muziek van beiden is allebei even mooi.
En wat Dribbel zegt ja.
Trouwens, leuke muziek van Conorach (ook al hou ik niet zo van de meeste "metal-zangstemmen").
Dit is wel heel slechtquote:
Slecht? Slécht?! Hoor die gast gaan! En niet zomaar een beetje distortion raggen van ha ha. Ik vind dat hij er iets heel vets van gemaakt heeftquote:Op zondag 15 november 2009 22:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dit is wel heel slecht![]()
We hebben een punk cover van Hot and Cold
props voor de pogingquote:
Ja, met dit soort Power Metal verwacht je wel een Timo Kotipelo of Tobias Sammet of Andi Deris, maar ik vind het wel leuk klinken. Sowieso houd ik wel van Power Metal met stevige vrouwenzang (ipv dat eeuwige engelachtige gekweel van die gothic chickies, waarvan de meesten gewoon echt niet goed genoeg zijn).quote:Op zondag 15 november 2009 23:22 schreef Meursault het volgende:
[..]
props voor de poging![]()
Ik denk dat het beter had geweest als ze een fatsoenlijke powermetalzanger hadden gebruikt ipv de originele stem.
Ik heb er ook even over nagedacht om een Tokai te kopen maar daar moet dan nog redelijk wat aan verbouwd worden voordat hij helemaal is zoals ik het wil. En ze gebruiken volgens mij ook nog eens andere houtsoorten dan ik in mijn hoofd heb. Dan kan ik hem net zo goed helemaal zelf gaan bouwen.quote:
quote:Op zondag 15 november 2009 22:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en waarom? Omdat hij zo goed klinkt of omdat hij er mooi uit ziet? Aan je icoon te zien lijkt het een Les Paul te zijn, dus een ontwerp van Gibson Les Paul. Als jij je gitaar uitzoekt op hoe mooi hij is i.t.t. hoe hij klinkt, had je een Gibson moeten kopen, gezien het dus hun ontwerp model is.
IK hoor hoefgetrappelquote:Op zondag 15 november 2009 23:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, met dit soort Power Metal verwacht je wel een Timo Kotipelo of Tobias Sammet of Andi Deris, maar ik vind het wel leuk klinken. Sowieso houd ik wel van Power Metal met stevige vrouwenzang (ipv dat eeuwige engelachtige gekweel van die gothic chickies, waarvan de meesten gewoon echt niet goed genoeg zijn).
Deze band vind ik best gaaf. Jammer dat ze helemaal in Canada zitten. Met die muziek moeten ze écht naar Europa.
.
Echt slecht zal het niet zijn maar zo goed als de jaren 80 zal het zeker niet zijn want die gitaren waren geweldig.quote:Op maandag 16 november 2009 07:27 schreef allsystemshalt het volgende:
In de jaren 80 had Tokai echt goede spullen is het zoveel slechter geworden dan ?
Waarom klinken ze vaak zo boos?quote:Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik probeer je verder ook niet af te branden hoor. Ik vond het gewoon een beetje, mja, vaag klinken. Wat Dribbel ook zegt kan ik wel begrijpen; er is niet heel veel vernieuwing in design qua akoestische gitaren. Niet zo gek ook.
Thanks! Wat vind je normaal niet leuk aan "metal zangstemmen"?.
Ze klinken niet boos. En een beetje schreeuwen is geen zingenquote:Op maandag 16 november 2009 07:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Waarom klinken ze vaak zo boos?
Kent iemand nog leuke screamobandjes?
Nou ja, Les Paul werkte destijds als consultant voor Gibson, dus je kunt wel zeggen dat het "door Gibson" ontworpen is.quote:
Ik lees nu wel dat die Ted McCarty verantwoordelijk is voor de Explorer en de Flying Vquote:
Bah!quote:Op maandag 16 november 2009 11:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
http://www2.gibson.com/Pr(...)/Robot-Explorer.aspx
Dat of ze gaan op de retro tour met vintage reissues of van die relic meuk.quote:Op maandag 16 november 2009 11:15 schreef The_Dean het volgende:
Onmogelijk. Daarom beginnen ze ook met die moddeling/programmeerbare presets/USB aansluiting/Line6 rommel dingen.
En dan nog maar te zwijgen over die USB gitaren, zelfstemmende Gibsons, MIDI Fenders, Line6 Variax....
Vintage reissuesquote:Op maandag 16 november 2009 11:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat of ze gaan op de retro tour met vintage reissues of van die relic meuk.
Maar dan nog is je gitaar niet overal zuiver...quote:
Klopt...quote:Op maandag 16 november 2009 12:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar dan nog is je gitaar niet overal zuiver...
Nee.quote:Op maandag 16 november 2009 12:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe intoneer je een akkoestische gitaar eigenlijk, en kan dat uberhaubt wel ?
Ja, je kunt toch met de brug rommelen?quote:
Niet zo goed luisteren...quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Cynic het volgende:
De meeste goedkopere akoestische gitaren die ik heb bespeeld zijn anders zo vals als wat voorbij de 7e fret ofzo
Of gewoon niet voorbij de 7e fret spelen.quote:
Opgelost. Slotje.quote:Op maandag 16 november 2009 13:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of gewoon niet voorbij de 7e fret spelen.
Zo, wat een verhaal! Daarom stem ik mijn gitaar dus nooitquote:Op maandag 16 november 2009 14:00 schreef Cynic het volgende:
Ik vind hier trouwens net een heel stuk over problemen met stemmen en intoneren. Erg interessant.
http://www.endino.com/archive/tuningnightmares.html
En van iemand die er de nodig ervaring mee heeft.
quote:
Ik ook niet...quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Gitaarmat het volgende:
ik snap niet waarom mensen die vervangen. van een standard naar custom oke, maar van goldtop naar een blanco.. nee.
pff jij hebt ook heel wat gitaren zeg, komt steeds meer naar boven.quote:Op maandag 16 november 2009 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
Hmm. dan toch maar eens overwegen, ligt hier ook maar doelloos te liggen...
Inmiddels niet langer 30+...quote:Op maandag 16 november 2009 16:34 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
pff jij hebt ook heel wat gitaren zeg, komt steeds meer naar boven.
Aanrader, vraag maar aan Kamo:quote:Op maandag 16 november 2009 16:47 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb nu dus een in de LP gedropt, en dat klinkt erg goed. Zit te twijvelen om een setje in goud te bestellen, of even doorspaar en een lekkere SD set ga halen...
Of EMG's voor de V, en dan die in de LP... keuzes
Beetje (relatief) late reactie:quote:Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik probeer je verder ook niet af te branden hoor. Ik vond het gewoon een beetje, mja, vaag klinken. Wat Dribbel ook zegt kan ik wel begrijpen; er is niet heel veel vernieuwing in design qua akoestische gitaren. Niet zo gek ook.
Thanks! Wat vind je normaal niet leuk aan "metal zangstemmen"?.
Haha, nee het is heel moeilijk uit te leggen.quote:Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef The_Dean het volgende:
Ik snap niet eens wat hij eigenlijk bedoeld man
quote:Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef The_Dean het volgende:
Ik snap niet eens wat hij eigenlijk bedoeld man
Zeg dat dan meteenquote:Op maandag 16 november 2009 17:05 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Haha, nee het is heel moeilijk uit te leggen.
Maar het komt erop neer dat ik metalmuziek mooi vind, maar de stemmen niet.
BASTA!
Zei ikquote:
Ga je UI fixen.. Ik zie een kruisje.quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik verveel me.. en als ik zo in itunes kijk weet ik geen nummers meer om lekker mee mee te jammen.
Vinnie Vincent Invasion - Shoot U Full Of Lovequote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik verveel me.. en als ik zo in itunes kijk weet ik geen nummers meer om lekker mee mee te jammen.
wtf dat is sinds 2 minuten pas zo.quote:Op maandag 16 november 2009 17:10 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ga je UI fixen.. Ik zie een kruisje.
Dat zegt denk ik meer over persoonlijke voorkeur dan de kwaliteit van Gibsons tegenwoordig.quote:Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zei ikBeetje omslachtig, maar ach...
Oja Brother52 was het geloof ik, Tokai's nu zijn zeker niet slecht, of Gibsons zijn nu heel slecht, want mijn LS75 speelde even goed als een Gibson LP Standard. Maar dat voor minder dan de helft van het geld.
Doet het hier anders prima.quote:Op maandag 16 november 2009 17:10 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ga je UI fixen.. Ik zie een kruisje.
Of over de kwaliteit van Tokai'squote:Op maandag 16 november 2009 17:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zegt denk ik meer over persoonlijke voorkeur dan de kwaliteit van Gibsons tegenwoordig.
die van mij is vervangen door een met 'les paul custom', was klein grapje van de gitaarbouwer toen ik me lp liet pimpenquote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Gitaarmat het volgende:
ik snap niet waarom mensen die vervangen. van een standard naar custom oke, maar van goldtop naar een blanco.. nee.
dit scheelt gewoon erg per gitaar, en ook aan de afstelling in de winkel ed... rechtstreeks uit de fabriek speelt zeker 75% (natte vingerwerk) van de gitaren gewoon slechtquote:Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zei ikBeetje omslachtig, maar ach...
Oja Brother52 was het geloof ik, Tokai's nu zijn zeker niet slecht, of Gibsons zijn nu heel slecht, want mijn LS75 speelde even goed als een Gibson LP Standard. Maar dat voor minder dan de helft van het geld.
quote:Op maandag 16 november 2009 18:48 schreef The_Dean het volgende:
Of je koopt een custom zodat je niks hoeft te veranderen als je hem zelf customized
All die mensen die 'Under The Bridge' aan het coveren zijn...quote:Op maandag 16 november 2009 18:44 schreef Gitaarmat het volgende:
sjezus het viadukt is een mega oefenruimte maar zit bijna altijd vol.
Ja, dat zal zeker zo zijn, maar ik zie eigenlijk de American Guitarstore (toffe lui daar) er niet voor aan om een Tokai wel goed af te stellen, en een Gibson niet...quote:Op maandag 16 november 2009 18:49 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
dit scheelt gewoon erg per gitaar, en ook aan de afstelling in de winkel ed... rechtstreeks uit de fabriek speelt zeker 75% (natte vingerwerk) van de gitaren gewoon slecht
Ok, ik snap wel wat je bedoelt. De meeste Metal tenoren doen aan 'belting', dat is een zangtechniek die veel in de musicalwereld wordt gebruikt, waardoor je veel volume creëert oa. Metalzangers vinden dat tof, omdat het krachtiger klinkt en idd, episch (en heroïsch, als je wilt). Bij Metal kom je gewoon niet weg met één of ander Mika fluisterstemmetje hehe. De zanger van Protest The Hero zingt overigens dan weer niet zo (wanneer hij niet krijst).quote:Op maandag 16 november 2009 16:58 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Beetje (relatief) late reactie:
Inderdaad, een goed ontwerp kan je gewoon laten, hopelijk is het nu duidelijk.
Over metal-zangstemmen, ja ik vind dat iets te euh "episch" klinken. De muziek vind ik meestal wel ok, bij jouw band gewoonweg gaaf, maar de stem vind ik er nooit bij passen, je kan het niet verstaan (niet dat dat hoeft, AC/DC, G N' R etc), maar het is wat overdreven ofzo. Als ze nou eens "gewoon" zouden gaan zingen (maar niet als die amerikaanse jongetjes dan weer), zou het gewoon ideaal zijn.
Of ben ik nu aan het zeuren?
Ik snap nog veel meer niet hoe mensen een truss rod cover kwijt raken. Dean en ik zitten nu ook al maanden met dat enigma. Op MP of eBay zie je nog weleens gitaren aangeboden worden zonder zo'n ding. Hoe verlies je dat? Wat voor een randdebiel ben je dan, dat je het zomaar los gaat maken en vervolgens kwijt raakt?!quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, ik kan daar echt niet bijquote:Op maandag 16 november 2009 19:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap nog veel meer niet hoe mensen een truss rod cover kwijt raken. Dean en ik zitten nu ook al maanden met dat enigma. Op MP of eBay zie je nog weleens gitaren aangeboden worden zonder zo'n ding. Hoe verlies je dat? Wat voor een randdebiel ben je dan, dat je het zomaar los gaat maken en vervolgens kwijt raakt?!
Eén van onze gitaristen heeft Epi G400 Korina ("zo'n gele"quote:Op maandag 16 november 2009 16:44 schreef TeleluvR het volgende:
Dean, wat vind jij van die Crunchy Paf's?
Ik zit er aan te denken die Epi te verkopen zonder de SD's...
Zonet even opgezocht, en zo vind ik metal supergaaf ja! En nu snap ik natuurlijk dat een Mika-stemmetje niet bij metal past, maar bijvoorbeeld Korn of Metallica vind ik wel gaaf, maar dat zijn ook niet die-hard gruntersquote:Op maandag 16 november 2009 19:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ok, ik snap wel wat je bedoelt. De meeste Metal tenoren doen aan 'belting', dat is een zangtechniek die veel in de musicalwereld wordt gebruikt, waardoor je veel volume creëert oa. Metalzangers vinden dat tof, omdat het krachtiger klinkt en idd, episch (en heroïsch, als je wilt). Bij Metal kom je gewoon niet weg met één of ander Mika fluisterstemmetje hehe. De zanger van Protest The Hero zingt overigens dan weer niet zo (wanneer hij niet krijst).
Die ML? Die bedoelde ik ook met 'het enigma'quote:Op maandag 16 november 2009 19:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik kan daar echt niet bij
Laatst een gitaar teruggekocht waar die dude hem ook van kwijt was.
Episch grunten? Ik vind grunten echt bagger en per definitie niet epischquote:Op maandag 16 november 2009 19:08 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zonet even opgezocht, en zo vind ik metal supergaaf ja! En nu snap ik natuurlijk dat een Mika-stemmetje niet bij metal past, maar bijvoorbeeld Korn of Metallica vind ik wel gaaf, maar dat zijn ook niet die-hard grunters.
Misschien een idee voor een progressieve metalband, eentje zonder episch grunten?
Ja, die jaquote:Op maandag 16 november 2009 19:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die ML? Die bedoelde ik ook met 'het enigma'.
Je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 16 november 2009 19:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Episch grunten? Ik vind grunten echt bagger en per definitie niet episch.
Megadeth heeft geen epische zang. Maar ja, ook geen reguliere zang.
Ok, goed om te weten, dan kan ik wellicht de Seymour Duncans zelf houdenquote:Op maandag 16 november 2009 19:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Eén van onze gitaristen heeft Epi G400 Korina ("zo'n gele") met een Crunchy PAF (soms ook Crunchy Pat genoemd, wat leuk is omdat hij Patrick heet
) en dat klinkt super. Dus als je die erin dropt en een potentiële koper over een buizenamp laat testen ben je hem zó kwijt
.
ik niet begrijpquote:Op maandag 16 november 2009 18:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
All die mensen die 'Under The Bridge' aan het coveren zijn....
grapjasquote:Op maandag 16 november 2009 18:48 schreef The_Dean het volgende:
Of je koopt een custom zodat je niks hoeft te veranderen als je hem zelf customized
Niks mis met die Randall jaquote:Op maandag 16 november 2009 19:45 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
nieuwe aanwinst; gereviseerde korg SE500 stage tape echo! onder de vox speaker.. en heb even een lelijke randall op me kamer \m/
Maar hij bedoelt vast alleen het uiterlijkquote:
Haha terwijl ik juist een nieuwe amp wil voor cleanquote:Op maandag 16 november 2009 22:30 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nee klopt... prijs/kwaliteit is goed!!! en de clean is gewoon clean
Je zat toch net weer in een band?quote:Op maandag 16 november 2009 23:00 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb mijn Randall RG-100HT verkocht![]()
Tja ik gebruikte 'm niet meer te hard voor thuis dan maar iemand er blij mee maken![]()
*Maar ik zou 'm zo weer kopen als ik weer in een band ging spelen
Ja je bent heel erg in de warquote:Op maandag 16 november 2009 23:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je zat toch net weer in een band?
Of ben ik nu heel erg in de war?
Hoezo? Als ik een band kan vinden dan kan iedereen het.quote:Op maandag 16 november 2009 23:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja je bent heel erg in de war![]()
Ik ben wel aan het componeren en zo maar een band dat is nog een onbereikbare wens van me
Verkapte 'Ik heb lekker een custom' postquote:
Wat zijn het, zijn ze goud en wat vraag je er eventueel voor?quote:Op maandag 16 november 2009 19:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ok, goed om te weten, dan kan ik wellicht de Seymour Duncans zelf houden
Meldtquote:Op maandag 16 november 2009 23:25 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik een band kan vinden dan kan iedereen het.
Heb er zelfs twee
Een is dan wel een knipperlichtbandje, en wil er nog wel wat serieuzers punkrockends bij.
Ik schreeuw dan ook wel wat mee.quote:Op maandag 16 november 2009 23:36 schreef The_Dean het volgende:
Nu nog een [tweede] zanger, bassist en drummer
Ben geen goede vocalist, maar wil best wat in die mic omschreeuwen.
Een oefenruimte is zo gevondenquote:Op maandag 16 november 2009 23:56 schreef The_Dean het volgende:
Geregeld! Nu nog een drummer, bassist en oefenruimte... beetje centrale
Wass ist da an der Hand?quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:54 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Ich habe auch une guitare. mais, c'est kappot.
Als we in zeeland repeteren, wil ik wel bassenquote:Op maandag 16 november 2009 23:56 schreef The_Dean het volgende:
Geregeld! Nu nog een drummer, bassist en oefenruimte... beetje centrale
scherpquote:Op maandag 16 november 2009 18:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
All die mensen die 'Under The Bridge' aan het coveren zijn....
I'm inquote:Op maandag 16 november 2009 23:10 schreef -Menn0- het volgende:
Ach binnenkort starten we een band met mensen in de omgeving
zoeken jullie nog achtergrond dansers then i am in toquote:
Nee dan moet je de sologitarist wordenquote:Op dinsdag 17 november 2009 07:49 schreef genakt het volgende:
[..]
zoeken jullie nog achtergrond dansers then i am in to
want zo goed kan ik nog niet gitaar spelen
Altijd hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op dinsdag 17 november 2009 07:49 schreef genakt het volgende:
[..]
zoeken jullie nog achtergrond dansers then i am in to
want zo goed kan ik nog niet gitaar spelen
Wat begrijp je niet aan het woord centraal?quote:Op dinsdag 17 november 2009 07:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Als we in zeeland repeteren, wil ik wel bassen
'raal'quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord centraal?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 07:55 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee dan moet je de sologitarist worden
quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef The_Dean het volgende:
Als zelfs ik kan solderen kan iedereen het
Dat ook jaquote:
het mooie eibndhovenquote:Op dinsdag 17 november 2009 07:40 schreef Witchfynder het volgende:
Gister tot 3 uur doorgegaan en moet nu naar Eindhoven om het uit te voeren. Gaaaaaaaarrrr!
Zat ik daar maar. Ik geef een cursus aan personeel van het lokale gekkenhuisquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
het mooie eibndhoven
zwaai ook even naar dat KPN gebouw langs het spoor
Was ook speciaal voor jouquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb net 8 gig aan techno gedownload![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:Mag weg voor deze lage prijs omdat 1 van de pickup kapjes niet past bij de rest...
Japanse!quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:20 schreef LeNick het volgende:
Waarom is een gewone Squier niet zo goed, maar bijv. eentje uit China of Korea wel opeens?Je zou juist verwachten dat die minder zijn..
Vind het jammer van die gele relic plaatjes: http://link.marktplaats.nl/289705783 anders had ik hem genomenen een andere hele mooi Koreaanse was opeens verwijderd.. Daar had ik nog wel op geboden zelfs..
Is er trouwens nog een reden waarom er op de ene gitaar wel zo'n 'whammy' (toch?) ding zit en op de andere niet?
Ja, die is erquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:20 schreef LeNick het volgende:
Is er trouwens nog een reden waarom er op de ene gitaar wel zo'n 'whammy' (toch?) ding zit en op de andere niet?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:12 schreef KaMo het volgende:
Ik heb de lelijkste gitaar van de wereld
Sommigen willen dat vibrato/tremolo effect gewoon hebben. Die jengelstengels zijn door verschillende fabrikanten met de jaren verbeterd, aangepast etc, daarom heb je nu zoveel modellen. Maar ze kunnen ook nadelen hebben. Ontstemmen was ooit een nadeel, vandaar dat Floyd Rose met locking nuts enzo kwam. Er zijn ook genoeg mensen die helemaal geen zin hebben in zo'n ding en dus liever een vaste brug willen (zoals een Tune-O-Matic).quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:11 schreef LeNick het volgende:
[..]
Zonder is mooier..maar wat is dan de reden?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:54 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
VET!!!
![]()
![]()
Veel plezier ermee
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:30 schreef KaMo het volgende:
Kut!
De elementen van de Aria, passen niet in mijn witte elementen kapjes, de pooltjes zitten anders
Is zwart niet gewoon mooier?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:30 schreef KaMo het volgende:
Kut!
De elementen van de Aria, passen niet in mijn witte elementen kapjes, de pooltjes zitten anders
quote:
Japanse squier FTW!quote:
Die stond hier ook alquote:Op woensdag 18 november 2009 01:01 schreef GoodGawd het volgende:
@ wat ik tegenkwam @ gitaarnet:
[ afbeelding ]
Resultaat:
[ afbeelding ]
Geweldig
Ja dat kan, maar ik ken mezelf, dan verneuk ik het weerquote:
Of even laten doen, of nieuwe elementen zoeken.quote:Op woensdag 18 november 2009 07:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar ik ken mezelf, dan verneuk ik het weer
Of de hele zooi gewoon in de kliko gooien.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Of even laten doen, of nieuwe elementen zoeken.
Of een nieuwe slagplaat.
Opgelost, slotje.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of de hele zooi gewoon in de kliko gooien.
Je wil gewoon een output de microfoon ingang in gooien ofwat ?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef genakt het volgende:
ik wil me versterker op me computer aansluiten iemand hier ervaring mee ?!
heb spider line 6 IV
denk het weet ik nietquote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wil gewoon een output de microfoon ingang in gooien ofwat ?
Het gaat soweiso echt heel kut klinken dat kan ik je nu wel al vertellenquote:Op woensdag 18 november 2009 13:31 schreef genakt het volgende:
ik denk dat ik die record out/phones in de roze moet duwen op m e computer en de cd/mp3 op de groene van me computer dan zou ik hem toch als opnamen en box kunnen gebruiken ?
ervaring ?!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het gaat soweiso echt heel kut klinken dat kan ik je nu wel al vertellen
Ja dat jke zo gaat opnemen via de computer. Clean is misschien nog wel te doen, maar overdrive/distortion gaat echt waardeloos klinken.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef genakt het volgende:
[..]
ervaring ?!
en bedoel je dat ik hem als box gebruik
of dat ik ga opnemen via me comp ?
hoe moet ik het dan doen ?!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat jke zo gaat opnemen via de computer. Clean is misschien nog wel te doen, maar overdrive/distortion gaat echt waardeloos klinken.
Nouja als je thuis een beetje wil gaan opnemen is iets als een toneport eigenlijk wel een makkelijk ding, dan vis je je geluid uit je computer zelf, maar dat kost wel weer een paar tientjes dan. De kwaliteit van een webcam microfoon is waarschijnlijk nog hoger dan als je het direct in je computer gaat inpluggenquote:
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja als je thuis een beetje wil gaan opnemen is iets als een toneport eigenlijk wel een makkelijk ding, dan vis je je geluid uit je computer zelf, maar dat kost wel weer een paar tientjes dan. De kwaliteit van een webcam microfoon is waarschijnlijk nog hoger dan als je het direct in je computer gaat inpluggen
neequote:Op woensdag 18 november 2009 13:36 schreef Cynic het volgende:
Hebben die nieuwe Spiders geen usb aansluiting ofzo?
ja was al aan het kijkenquote:Op woensdag 18 november 2009 13:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Die kleintjes zijn vaak 2e hands een stuk geodkoper te vinden, ik hem mijn UX1 (die heeft ook nog een mic ingang) via marktplaats voor 60e gekocht ofzo
Met dat ding kan je je ouders nog overhalen hem voor je te kopen omdat je dan met een koptelefoon kan spelen en zij geen last van je hebbenquote:Op woensdag 18 november 2009 13:44 schreef genakt het volgende:
[..]
ja was al aan het kijken
wat een dure hobby zeg gitaar spelen![]()
moet die dan nog hebben en een pedaal
haha gelukkig volgende week jarig en binnenkort kerst
Pedalen zijn toch met een Lijn6 overbodig? Daar zit al het mogelijke zowat inquote:Op woensdag 18 november 2009 13:44 schreef genakt het volgende:
[..]
ja was al aan het kijken
wat een dure hobby zeg gitaar spelen![]()
moet die dan nog hebben en een pedaal
haha gelukkig volgende week jarig en binnenkort kerst
ja heb nu die dean v van The_dean en 30 wat versterker maar gaat wel super hard voor op me kamerquote:Op woensdag 18 november 2009 13:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Met dat ding kan je je ouders nog overhalen hem voor je te kopen omdat je dan met een koptelefoon kan spelen en zij geen last van je hebben
deze wil ikquote:Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Pedalen zijn toch met een Lijn6 overbodig? Daar zit al het mogelijke zowat in
En het spelen is zo duur niet... alleen al die rommel die je er altijd graag bij wil hebben
geweldig echt super !quote:Op woensdag 18 november 2009 13:50 schreef The_Dean het volgende:
Dat hij hard kan wil niet zeggen dat hij ook hard moet
En hoe bevalt de V?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |