Echt slecht zal het niet zijn maar zo goed als de jaren 80 zal het zeker niet zijn want die gitaren waren geweldig.quote:Op maandag 16 november 2009 07:27 schreef allsystemshalt het volgende:
In de jaren 80 had Tokai echt goede spullen is het zoveel slechter geworden dan ?
Waarom klinken ze vaak zo boos?quote:Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik probeer je verder ook niet af te branden hoor. Ik vond het gewoon een beetje, mja, vaag klinken. Wat Dribbel ook zegt kan ik wel begrijpen; er is niet heel veel vernieuwing in design qua akoestische gitaren. Niet zo gek ook.
Thanks! Wat vind je normaal niet leuk aan "metal zangstemmen"?.
Ze klinken niet boos. En een beetje schreeuwen is geen zingenquote:Op maandag 16 november 2009 07:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Waarom klinken ze vaak zo boos?
Kent iemand nog leuke screamobandjes?
Nou ja, Les Paul werkte destijds als consultant voor Gibson, dus je kunt wel zeggen dat het "door Gibson" ontworpen is.quote:
Ik lees nu wel dat die Ted McCarty verantwoordelijk is voor de Explorer en de Flying Vquote:
Bah!quote:Op maandag 16 november 2009 11:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
http://www2.gibson.com/Pr(...)/Robot-Explorer.aspx
Dat of ze gaan op de retro tour met vintage reissues of van die relic meuk.quote:Op maandag 16 november 2009 11:15 schreef The_Dean het volgende:
Onmogelijk. Daarom beginnen ze ook met die moddeling/programmeerbare presets/USB aansluiting/Line6 rommel dingen.
En dan nog maar te zwijgen over die USB gitaren, zelfstemmende Gibsons, MIDI Fenders, Line6 Variax....
Vintage reissuesquote:Op maandag 16 november 2009 11:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat of ze gaan op de retro tour met vintage reissues of van die relic meuk.
Maar dan nog is je gitaar niet overal zuiver...quote:
Klopt...quote:Op maandag 16 november 2009 12:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar dan nog is je gitaar niet overal zuiver...
Nee.quote:Op maandag 16 november 2009 12:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe intoneer je een akkoestische gitaar eigenlijk, en kan dat uberhaubt wel ?
Ja, je kunt toch met de brug rommelen?quote:
Niet zo goed luisteren...quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Cynic het volgende:
De meeste goedkopere akoestische gitaren die ik heb bespeeld zijn anders zo vals als wat voorbij de 7e fret ofzo
Of gewoon niet voorbij de 7e fret spelen.quote:
Opgelost. Slotje.quote:Op maandag 16 november 2009 13:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of gewoon niet voorbij de 7e fret spelen.
Zo, wat een verhaal! Daarom stem ik mijn gitaar dus nooitquote:Op maandag 16 november 2009 14:00 schreef Cynic het volgende:
Ik vind hier trouwens net een heel stuk over problemen met stemmen en intoneren. Erg interessant.
http://www.endino.com/archive/tuningnightmares.html
En van iemand die er de nodig ervaring mee heeft.
quote:
Ik ook niet...quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Gitaarmat het volgende:
ik snap niet waarom mensen die vervangen. van een standard naar custom oke, maar van goldtop naar een blanco.. nee.
pff jij hebt ook heel wat gitaren zeg, komt steeds meer naar boven.quote:Op maandag 16 november 2009 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
Hmm. dan toch maar eens overwegen, ligt hier ook maar doelloos te liggen...
Inmiddels niet langer 30+...quote:Op maandag 16 november 2009 16:34 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
pff jij hebt ook heel wat gitaren zeg, komt steeds meer naar boven.
Aanrader, vraag maar aan Kamo:quote:Op maandag 16 november 2009 16:47 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb nu dus een in de LP gedropt, en dat klinkt erg goed. Zit te twijvelen om een setje in goud te bestellen, of even doorspaar en een lekkere SD set ga halen...
Of EMG's voor de V, en dan die in de LP... keuzes
Beetje (relatief) late reactie:quote:Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik probeer je verder ook niet af te branden hoor. Ik vond het gewoon een beetje, mja, vaag klinken. Wat Dribbel ook zegt kan ik wel begrijpen; er is niet heel veel vernieuwing in design qua akoestische gitaren. Niet zo gek ook.
Thanks! Wat vind je normaal niet leuk aan "metal zangstemmen"?.
Haha, nee het is heel moeilijk uit te leggen.quote:Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef The_Dean het volgende:
Ik snap niet eens wat hij eigenlijk bedoeld man
quote:Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef The_Dean het volgende:
Ik snap niet eens wat hij eigenlijk bedoeld man
Zeg dat dan meteenquote:Op maandag 16 november 2009 17:05 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Haha, nee het is heel moeilijk uit te leggen.
Maar het komt erop neer dat ik metalmuziek mooi vind, maar de stemmen niet.
BASTA!
Zei ikquote:
Ga je UI fixen.. Ik zie een kruisje.quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik verveel me.. en als ik zo in itunes kijk weet ik geen nummers meer om lekker mee mee te jammen.
Vinnie Vincent Invasion - Shoot U Full Of Lovequote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik verveel me.. en als ik zo in itunes kijk weet ik geen nummers meer om lekker mee mee te jammen.
wtf dat is sinds 2 minuten pas zo.quote:Op maandag 16 november 2009 17:10 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ga je UI fixen.. Ik zie een kruisje.
Dat zegt denk ik meer over persoonlijke voorkeur dan de kwaliteit van Gibsons tegenwoordig.quote:Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zei ikBeetje omslachtig, maar ach...
Oja Brother52 was het geloof ik, Tokai's nu zijn zeker niet slecht, of Gibsons zijn nu heel slecht, want mijn LS75 speelde even goed als een Gibson LP Standard. Maar dat voor minder dan de helft van het geld.
Doet het hier anders prima.quote:Op maandag 16 november 2009 17:10 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ga je UI fixen.. Ik zie een kruisje.
Of over de kwaliteit van Tokai'squote:Op maandag 16 november 2009 17:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zegt denk ik meer over persoonlijke voorkeur dan de kwaliteit van Gibsons tegenwoordig.
die van mij is vervangen door een met 'les paul custom', was klein grapje van de gitaarbouwer toen ik me lp liet pimpenquote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Gitaarmat het volgende:
ik snap niet waarom mensen die vervangen. van een standard naar custom oke, maar van goldtop naar een blanco.. nee.
dit scheelt gewoon erg per gitaar, en ook aan de afstelling in de winkel ed... rechtstreeks uit de fabriek speelt zeker 75% (natte vingerwerk) van de gitaren gewoon slechtquote:Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zei ikBeetje omslachtig, maar ach...
Oja Brother52 was het geloof ik, Tokai's nu zijn zeker niet slecht, of Gibsons zijn nu heel slecht, want mijn LS75 speelde even goed als een Gibson LP Standard. Maar dat voor minder dan de helft van het geld.
quote:Op maandag 16 november 2009 18:48 schreef The_Dean het volgende:
Of je koopt een custom zodat je niks hoeft te veranderen als je hem zelf customized
All die mensen die 'Under The Bridge' aan het coveren zijn...quote:Op maandag 16 november 2009 18:44 schreef Gitaarmat het volgende:
sjezus het viadukt is een mega oefenruimte maar zit bijna altijd vol.
Ja, dat zal zeker zo zijn, maar ik zie eigenlijk de American Guitarstore (toffe lui daar) er niet voor aan om een Tokai wel goed af te stellen, en een Gibson niet...quote:Op maandag 16 november 2009 18:49 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
dit scheelt gewoon erg per gitaar, en ook aan de afstelling in de winkel ed... rechtstreeks uit de fabriek speelt zeker 75% (natte vingerwerk) van de gitaren gewoon slecht
Ok, ik snap wel wat je bedoelt. De meeste Metal tenoren doen aan 'belting', dat is een zangtechniek die veel in de musicalwereld wordt gebruikt, waardoor je veel volume creëert oa. Metalzangers vinden dat tof, omdat het krachtiger klinkt en idd, episch (en heroïsch, als je wilt). Bij Metal kom je gewoon niet weg met één of ander Mika fluisterstemmetje hehe. De zanger van Protest The Hero zingt overigens dan weer niet zo (wanneer hij niet krijst).quote:Op maandag 16 november 2009 16:58 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Beetje (relatief) late reactie:
Inderdaad, een goed ontwerp kan je gewoon laten, hopelijk is het nu duidelijk.
Over metal-zangstemmen, ja ik vind dat iets te euh "episch" klinken. De muziek vind ik meestal wel ok, bij jouw band gewoonweg gaaf, maar de stem vind ik er nooit bij passen, je kan het niet verstaan (niet dat dat hoeft, AC/DC, G N' R etc), maar het is wat overdreven ofzo. Als ze nou eens "gewoon" zouden gaan zingen (maar niet als die amerikaanse jongetjes dan weer), zou het gewoon ideaal zijn.
Of ben ik nu aan het zeuren?
Ik snap nog veel meer niet hoe mensen een truss rod cover kwijt raken. Dean en ik zitten nu ook al maanden met dat enigma. Op MP of eBay zie je nog weleens gitaren aangeboden worden zonder zo'n ding. Hoe verlies je dat? Wat voor een randdebiel ben je dan, dat je het zomaar los gaat maken en vervolgens kwijt raakt?!quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, ik kan daar echt niet bijquote:Op maandag 16 november 2009 19:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap nog veel meer niet hoe mensen een truss rod cover kwijt raken. Dean en ik zitten nu ook al maanden met dat enigma. Op MP of eBay zie je nog weleens gitaren aangeboden worden zonder zo'n ding. Hoe verlies je dat? Wat voor een randdebiel ben je dan, dat je het zomaar los gaat maken en vervolgens kwijt raakt?!
Eén van onze gitaristen heeft Epi G400 Korina ("zo'n gele"quote:Op maandag 16 november 2009 16:44 schreef TeleluvR het volgende:
Dean, wat vind jij van die Crunchy Paf's?
Ik zit er aan te denken die Epi te verkopen zonder de SD's...
Zonet even opgezocht, en zo vind ik metal supergaaf ja! En nu snap ik natuurlijk dat een Mika-stemmetje niet bij metal past, maar bijvoorbeeld Korn of Metallica vind ik wel gaaf, maar dat zijn ook niet die-hard gruntersquote:Op maandag 16 november 2009 19:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ok, ik snap wel wat je bedoelt. De meeste Metal tenoren doen aan 'belting', dat is een zangtechniek die veel in de musicalwereld wordt gebruikt, waardoor je veel volume creëert oa. Metalzangers vinden dat tof, omdat het krachtiger klinkt en idd, episch (en heroïsch, als je wilt). Bij Metal kom je gewoon niet weg met één of ander Mika fluisterstemmetje hehe. De zanger van Protest The Hero zingt overigens dan weer niet zo (wanneer hij niet krijst).
Die ML? Die bedoelde ik ook met 'het enigma'quote:Op maandag 16 november 2009 19:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik kan daar echt niet bij
Laatst een gitaar teruggekocht waar die dude hem ook van kwijt was.
Episch grunten? Ik vind grunten echt bagger en per definitie niet epischquote:Op maandag 16 november 2009 19:08 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zonet even opgezocht, en zo vind ik metal supergaaf ja! En nu snap ik natuurlijk dat een Mika-stemmetje niet bij metal past, maar bijvoorbeeld Korn of Metallica vind ik wel gaaf, maar dat zijn ook niet die-hard grunters.
Misschien een idee voor een progressieve metalband, eentje zonder episch grunten?
Ja, die jaquote:Op maandag 16 november 2009 19:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die ML? Die bedoelde ik ook met 'het enigma'.
Je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 16 november 2009 19:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Episch grunten? Ik vind grunten echt bagger en per definitie niet episch.
Megadeth heeft geen epische zang. Maar ja, ook geen reguliere zang.
Ok, goed om te weten, dan kan ik wellicht de Seymour Duncans zelf houdenquote:Op maandag 16 november 2009 19:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Eén van onze gitaristen heeft Epi G400 Korina ("zo'n gele") met een Crunchy PAF (soms ook Crunchy Pat genoemd, wat leuk is omdat hij Patrick heet
) en dat klinkt super. Dus als je die erin dropt en een potentiële koper over een buizenamp laat testen ben je hem zó kwijt
.
ik niet begrijpquote:Op maandag 16 november 2009 18:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
All die mensen die 'Under The Bridge' aan het coveren zijn....
grapjasquote:Op maandag 16 november 2009 18:48 schreef The_Dean het volgende:
Of je koopt een custom zodat je niks hoeft te veranderen als je hem zelf customized
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |