abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74697410
Ik zit in mijn derde jaar op de universiteit en afgezien van een periode waarin ik vertraagd raakte (door depressie) gaat het me best goed af. Ik ben trots op mezelf dat ik dit niveau haal en zeker al op jonge leeftijd mijn BA ga halen (ik ben pas nét twintig). Echter krijg ik thuis constant gezeur over mijn cijfers. Na elk tentamen wil mijn ma PERSE weten wat ik haalde en als ik het even niet gehaald heb krijg ik een week gezeur te horen over dat ik dom en een lui varken ben. Ik vind dit ontzettend irritant. Het gebeurt al jaren, ook op de middelbare school toen ik alles haalde kreeg ik gezeur. Eeerst zelfs op alles wat lager was dan een 7! Bij onvoldoendes kwam er dan ook altijd slaag, maar de laatste jaren is ze ermee opgehouden omdat ik terugsloeg. Nu blijft ze echter doormauwen, ik word er gek van. Ik heb haar gezegd dat ik haar niet meer ga inlichten maar nu is de hel losgebarsten. Ik ben nu op zoek naar een kamer in Amsterdam maar tot zover zonder resultaat, want het meese is te duur en mijn ouders willen waarschijnlijk niet meebetalen...
pi_74697456
-> R&P
pi_74697462
Als je ma je een dom en lui varken noemt is het niet zo gek dat je depressief wordt!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:24:05 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74697473
Wat voor een opleiding heeft die moeder van je vroeger genoten?

Ga uit huis.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:24:38 #5
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_74697487
Laat hen voelen wie de baas is.
pi_74697513
Idd,ga uit huis..
AFC Ajax
pi_74697522
Mijn ma heeft een universitaire opleiding gedaan zoals bijna mijn hele familie. Ik WIL uit huis, maar het duurt nog ff voor ik wat vind.
pi_74697533
Pics, misschien wil ik je wel in huis nemen
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_74697535
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:25 schreef Holoubek het volgende:
Mijn ma heeft een universitaire opleiding gedaan zoals bijna mijn hele familie. Ik WIL uit huis, maar het duurt nog ff voor ik wat vind.
Je moeder moet eens leren haar eigenwaarde niet van de prestaties van haar zoon af te langen hangen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:27:02 #10
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_74697538
Ts moet zijn moeder gewoon ff flink in der bek spuiten, dat zal haar wel leren wie de baas in huis is
pi_74697550
Gewoon een paar tikken geven.

Maar on a more serious note. Heb je haar er weleens op aangesproken, geprobeerd ermee te confronteren?
Wat natuurlijk lastig is want zulk gedrag is natuurlijk harstikke ingebakken als ze het al doet sinds je op de middelbare school zat.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:28:20 #12
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_74697563
TS wordt psychologisch mishandeld
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_74697573
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:21 schreef Holoubek het volgende:
Bij onvoldoendes kwam er dan ook altijd slaag, maar de laatste jaren is ze ermee opgehouden omdat ik terugsloeg.
wtf?
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:29:23 #14
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74697584
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:26 schreef 3keernix het volgende:
Pics, misschien wil ik je wel in huis nemen
moeha, 'nemen'. I get jokes.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74697588
Ik ben een meisje;) Maar ik heb het haar al 10000 keer gezegd ofzo. Ik vind het irritant. Zeker omdat ze zelf lerares is. Ik heb bijna meelij met d'r leerlingen.
pi_74697609
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:28 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

wtf?
Nouja als ik een onvoldoende kreeg werd ik hard geslagen. Niet zomaar een tik ofzo. maar toen sloeg ik eens fucking hard terug en toen schrok ze.
pi_74697611
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:29 schreef Holoubek het volgende:
Ik ben een meisje;) Maar ik heb het haar al 10000 keer gezegd ofzo. Ik vind het irritant. Zeker omdat ze zelf lerares is. Ik heb bijna meelij met d'r leerlingen.
slaat ze die ook?
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:30:49 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_74697612
Wie betaald je opleiding? jij niet he, jij wilt toch ook resultaten zien voor dingen die je betaald?

helemaal met zo'n onstabiel kind als jij, die depressies had enzo...

go moeder van TS
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_74697630
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:30 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Nouja als ik een onvoldoende kreeg werd ik hard geslagen. Niet zomaar een tik ofzo. maar toen sloeg ik eens fucking hard terug en toen schrok ze.
Loop je ons nou in de zeik te nemen? Je doet net alsof dat een normale gang van zaken is.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:32:44 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_74697649
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Loop je ons nou in de zeik te nemen? Je doet net alsof dat een normale gang van zaken is.
gozer! leef jij ook nog !
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:32:58 #21
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74697655
Zo snel mogelijk op kamers , TS. geen twijfel over mogelijk!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_74697676
Je moeder is echt raar!
pi_74697686
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:30 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

slaat ze die ook?
Nee natuurlijk niet, op school is ze de ideale juf.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:35:44 #24
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_74697713
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Als ze dit van jongs af aan al mee maakt kan ik het me voorstellen dat het voor haar normaal is.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_74697753
Slaan? nee ik vind het niet normaal. Maar ik laat me niet elke keer verrot slaan door mijn eigen ma. Dan sla ik gewoon terug, tsja. Zpdra ik voor 300 een plekje vind in Uilenstede ben ik weg hier.
pi_74697780
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:30 schreef junkiesietze het volgende:
Wie betaald je opleiding? jij niet he, jij wilt toch ook resultaten zien voor dingen die je betaald?

go moeder van TS
instabiliteit van kinderen heeft ook niks met de ouders te maken
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_74697788
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:37 schreef Holoubek het volgende:
Slaan? nee ik vind het niet normaal. Maar ik laat me niet elke keer verrot slaan door mijn eigen ma. Dan sla ik gewoon terug, tsja. Zpdra ik voor 300 een plekje vind in Uilenstede ben ik weg hier.
Gelijk heb je
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_74697804
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:37 schreef Holoubek het volgende:
Hoe sneller hoe beter!
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:41:19 #29
279274 Trekfiets
ik trek fietsen
pi_74697850
TS gaat binnekort aan de drugs.
pi_74697851
Nou, dan zeg je toch gewoon wat voor cijfers je hebt gehaald?

Doe ik meestal direct, ben er erg trots op.
pi_74697869
www.funda.nl

www.directwonen.nl

je bent 20 man! get a life!
pi_74697896
Ben je lekker? Dan kun je wel een tijdje bij mij wonen, tot je iets hebt gevonden. Voorwaarden volgen nog.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_74697922
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:41 schreef Pollewoppie het volgende:
www.funda.nl

www.directwonen.nl

je bent 20 man! get a life!
Is duuurrrr!

En ik heb een onvoldoende gehaald (was uitgegaan met mijn vriend dus kon me niet concentreren)
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:44:37 #34
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_74697955
Door je eigen moeder geslagen worden . Wat voor labiele moeder heb je dan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_74697961
Hier moet ik gepost hebben.
Roken is lekker
pi_74697974
Ik vind het een beetje ongeloofwaardig overkomen, maar je weet het nooit.
Dus toch maar even serieus reageren.

Uit huis gaan lijkt me ook wel een aardig plan.
Verder, is er ook een vader in het spel? Wat zegt/ doet hij?
Al eens gedacht om ergens te melden dat je geslagen wordt? Aangezien dit niet normaal is enzo...
Verder, gewoon niet melden dat je een toets hebt of het wel vertellen en dan gewoon een hoog cijfer verzinnen als je slecht scoort. Je zit op de uni for fuckes sake! Wees creatief. En het is niet zo dat ze naar huis gaan bellen om je moeder in te lichten ofzo..
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:45:36 #37
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_74697986
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:43 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Is duuurrrr!

En ik heb een onvoldoende gehaald (was uitgegaan met mijn vriend dus kon me niet concentreren)
Ja dan is het ook je eigen schuld he
pi_74698004
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:43 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Is duuurrrr!

Wat heeft die onvoldoende met het uit huis gaan te maken?
Feauteaux
pi_74698026

Opgelost, slotje.
pi_74698049
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:46 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Wat heeft die onvoldoende met het uit huis gaan te maken?
Daardoor is het gedonder weer begonnen.
pi_74698053
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:30 schreef Holoubek het volgende:

[..]

zodra ze weer begint te zeuren, 1 x waarschuwen, 2e keer slaan onder het uitroepen van " het is mijn leven, bemoei je niet zoveel met mijn leven!" (optioneel: "dik vet irritant bemoeizuchtig achterlijk kut mens"
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
pi_74698071
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:45 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ik vind het een beetje ongeloofwaardig overkomen, maar je weet het nooit.
Dus toch maar even serieus reageren.

Uit huis gaan lijkt me ook wel een aardig plan.
Verder, is er ook een vader in het spel? Wat zegt/ doet hij?
Al eens gedacht om ergens te melden dat je geslagen wordt? Aangezien dit niet normaal is enzo...
Verder, gewoon niet melden dat je een toets hebt of het wel vertellen en dan gewoon een hoog cijfer verzinnen als je slecht scoort. Je zit op de uni for fuckes sake! Wees creatief. En het is niet zo dat ze naar huis gaan bellen om je moeder in te lichten ofzo..
Wat vind je ongeloofwaardig?

Mijn vader sloeg mij en mijn zusje ook. Mijn moeder niet, echter. maar mijn vader was nooit thuis en woont nu in het buitenland. Hij is eens per maand een paar daagjes hier en dan bemoeit hij zich niet ech met mijn studie. En liegen over hoge cijfers heeft geen nut, als ik een vak overnieuw moet doen val ik door de mand.
pi_74698138
Jeetje TS wat naar :s
pi_74698147
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:51:30 #45
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_74698153
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:48 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Mijn vader sloeg mij en mijn zusje ook. Mijn moeder niet, echter. maar mijn vader was nooit thuis en woont nu in het buitenland. Hij is eens per maand een paar daagjes hier en dan bemoeit hij zich niet ech met mijn studie. En liegen over hoge cijfers heeft geen nut, als ik een vak overnieuw moet doen val ik door de mand.
Dan moet je je best ook eens doen in plaats van de hele tijd zuipen en neuken
pi_74698168
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:30 schreef junkiesietze het volgende:

go moeder van TS
De staat betaalt de gemiddelde opleiding in Nederland. En een beetje student betaaalt z'n collegegeld gewoon zelf van een bijbaan of studiefinanciering (dus ook de staat). Dus waar heb je het over?

Aftellen tot de volgende "kom maar bij mij wonen" grap 5...4...3...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_74698203
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:48 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Het hele verhaal, aangezien je moeder niets over jouw studie te weten komt tenzij jij het zelf zegt. Zij hoeft toch niet te weten dat je een onvoldoende haalt of dat je een vak overnieuw doet?
Hebben jullie trouwens niet zoiets als een herkansing voor je een heel vak opnieuw moet doen?

En waarom doe je nergens een melding van mishandeling?
Verder misschien een optie om te praten met iemand van je studie, een begeleider of vertrouwenspersoon ofzo?
Je ziet zelf in dat het zo niet verder kan, dan moet je zelf wel actie ondernemen wil er ook echt iets veranderen. Aangezien volgens jou uit huis gaan financieel nog niet kan, zul je dus andere dingen moeten ondernemen.
Feauteaux
pi_74698211
Zoek een baan voor twee ochtenden/avonden in de week, zoek een toffe werkgever, zoek iemand waar je tijdelijk kunt blijven, ga je naar je mentor, zoek een woning die betaalbaar is, reageer op Kamernet met een goed verhaal en leg uit waarom je zo snel weg moet, hoek je moeder
We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
pi_74698256
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:52 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

De staat betaalt de gemiddelde opleiding in Nederland. En een beetje student betaaalt z'n collegegeld gewoon zelf van een bijbaan of studiefinanciering (dus ook de staat). Dus waar heb je het over?

Aftellen tot de volgende "kom maar bij mij wonen" grap 5...4...3...
De staat betaald de gemiddelde opleiding? 90 euro stufi en dan 160 collegegeld. Volgens mij betaald de staat geen fuck.

Maargoed, dan nog zijn er met een bijbaan idd genoeg opties. En als je in zo'n kutsituatie zit dat je per direct het huis uit wilt, kun je desnoods ook nog tijdelijk wat bijlenen.
Feauteaux
pi_74698274
He TS, je bent een mongool!
pi_74698275
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:53 schreef Choad het volgende:
Zoek een baan voor twee ochtenden/avonden in de week, zoek een toffe werkgever, zoek iemand waar je tijdelijk kunt blijven, ga je naar je mentor, zoek een woning die betaalbaar is, reageer op Kamernet met een goed verhaal en leg uit waarom je zo snel weg moet, hoek je moeder
Feauteaux
pi_74698295
Laat je niet door je moeder slaan ik neem aan dat je toch wel sterker bent je dan haar?
Als het echt niet meer kan gewoon regelen of je bij een vriend(in) mag blijven logeren en dan weglopen... echt wel begrijpelijk als je wilt weglopen van huis hoor...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0&feature=related[/youtube]
pi_74698296
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:55 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

De staat betaald de gemiddelde opleiding? 90 euro stufi en dan 160 collegegeld. Volgens mij betaald de staat geen fuck.

Maargoed, dan nog zijn er met een bijbaan idd genoeg opties. En als je in zo'n kutsituatie zit dat je per direct het huis uit wilt, kun je desnoods ook nog tijdelijk wat bijlenen.
Jij denkt serieus dat de kosten voor de universiteit van een student maar 1620 euro zijn?
pi_74698346
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef DuTank het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat de kosten voor de universiteit van een student maar 1620 euro zijn?
Nee, juist niet.
pi_74698385
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:53 schreef Choad het volgende:
Kamernet vind ik laatste tijd alleen maar ongeloofwaardige advertenties in slecht NL. Ik ben aangemeld op StuWoweb maar sta nog niet hoog genoeg in de lijst. Ik ben nu ook op zoek naar een goede baan maar is lastig omdat ik vaak tot laat les heb. Het zou evt kunnen maar dan hou ik amper tijd over om én opdrachten te maken én te leven.

Wat mensen zeggen over zuipen en neuken is onwaar, ik ben echt niet de gemiddelde lullo en ik heb er zelfs een hekel aan als mensen dronken zijn in mijn buurt.

Verder- tsja, waarom ongeloofwaardig omdat ik het vertel? Ik vertelde het als kind en toen deed ik dat gewoon. Ik heb haar nu ook al een tijd gezegd dat ik niks meer ga zeggen over mijn cijfers. maar ik heb een halfjaar vertraring, dan gaat mijn ma zich tcoh wel afvragen waarom ik deze zomer niet mijn bul heb, toch?

Ik heb ook een vertrouwenspersoon op school waarmee ik de vertraging regel, met haar onderhandel ik nu ook. Zij raad mij ook aan op mezelf te gaan. reden dat ik niet zomaar het eerste het beste neem is omdat uit huis gaan een grote onderneming is en ik tot januari niet de tijd heb om alles te regelen. En omdat ik alleen maar te dure en te kleine kamer vind.

En aangifte van mishandeling? Op deze leeftijd nog?! Ik ben 20, wat voor nut heeft het? Ik heb het mijn psychologen verteld maar die deden er ook niet veel mee. Het zal alleen maar gedoe worden en ze gaan me niet uit huis plaatsen ofzo op deze leeftijd.
pi_74698398
Hoe lang sta je al ingeschreven bij SWW? Ik had na ongeveer een half jaar ingeschreven te staan een kamer op Uilenstede.
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_74698468
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef DuTank het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Er werd gezegd dat de gemiddelde studie door de staat betaald wordt.
Ik noem hier alleen maar dat je maar 90 euro krijgt en dat je wel iedere maand 160 euro collegegeld moet lappen. En daar heb ik overige kosten nog niet eens bij vermeld.

Maar ik weet wel dat je met een bijbaan en een eventuele lening uit huis moet kunnen gaan.
Feauteaux
pi_74698471
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:00 schreef leppeh het volgende:
Hoe lang sta je al ingeschreven bij SWW? Ik had na ongeveer een half jaar ingeschreven te staan een kamer op Uilenstede.
Nog geen half jaar, daarom wacht ik nog even. Ik was al veel langer ingeschreven op Woningnet en heb een Kamernet account. reden dat ik me pas zo laat heb ingeschreven op stuwo is omdat ik een relatie had met samenwoonplannen...
pi_74698503
ik zoek nog een depressief labiel vriendinnetje die op de uni zit en het niet goed kan vinden met haar moeder en op zoek is naar woonruimte.

pmen?
pi_74698520
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:00 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Kamernet vind ik laatste tijd alleen maar ongeloofwaardige advertenties in slecht NL. Ik ben aangemeld op StuWoweb maar sta nog niet hoog genoeg in de lijst. Ik ben nu ook op zoek naar een goede baan maar is lastig omdat ik vaak tot laat les heb. Het zou evt kunnen maar dan hou ik amper tijd over om én opdrachten te maken én te leven.

Wat mensen zeggen over zuipen en neuken is onwaar, ik ben echt niet de gemiddelde lullo en ik heb er zelfs een hekel aan als mensen dronken zijn in mijn buurt.

Verder- tsja, waarom ongeloofwaardig omdat ik het vertel? Ik vertelde het als kind en toen deed ik dat gewoon. Ik heb haar nu ook al een tijd gezegd dat ik niks meer ga zeggen over mijn cijfers. maar ik heb een halfjaar vertraring, dan gaat mijn ma zich tcoh wel afvragen waarom ik deze zomer niet mijn bul heb, toch?

Ik heb ook een vertrouwenspersoon op school waarmee ik de vertraging regel, met haar onderhandel ik nu ook. Zij raad mij ook aan op mezelf te gaan. reden dat ik niet zomaar het eerste het beste neem is omdat uit huis gaan een grote onderneming is en ik tot januari niet de tijd heb om alles te regelen. En omdat ik alleen maar te dure en te kleine kamer vind.

En aangifte van mishandeling? Op deze leeftijd nog?! Ik ben 20, wat voor nut heeft het? Ik heb het mijn psychologen verteld maar die deden er ook niet veel mee. Het zal alleen maar gedoe worden en ze gaan me niet uit huis plaatsen ofzo op deze leeftijd.
Je hebt gewoon falende psychologen dan. Aangifte van mishandeling kan op alle leeftijden prima.

Er staan best veel serieuze bij, heb er zelf ook een gevonden in Amsterdam een maand geleden en dat was allemaal best snel geregeld. Je moet alleen niet teveel eisen hebben en een beetje geluk, zeker rond deze tijd komt er weer behoorlijk veel vrij omdat een groot aantal faalhazen besluiten te stoppen met hun studie

Een verhuizing hoeft niet zo'n big deal te zijn. Vertel je moeder op te flikkeren, hossel een kamer, trommel wat vrienden op en haal je kamer thuis leeg en verhuis. Zeg tegen je moeder dat je d'r niet meer hoeft te zien en dat je noch d'r geld noch d'r aandacht behoeft. Een baan kan samengaan met de studie maar je zult er inderdaad het een en ander voor op moeten geven, vooral vrijheid en tijd om te chillen. Dit zou ik doen. Het leven is zwaar
We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
pi_74698594
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:00 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je aangifte doen, al ben je 80. Wat heeft dit nou met leeftijd te maken? Ik heb het niet over de kinderbescherming (wat trouwens ook op jouw leeftijd nog best kan), er zijn ook genoeg instanties voor volwassenen.
Leeftijd heeft er niets mee te maken, jij wordt geslagen, iets wat gewoon niet kan, dus kun je hier aangifte tegen doen.
Uit huis plaatsen zullen ze niet doen nee, daar ben je te oud voor, omdat je al makkelijk op jezelf kunt gaan wonen. Daar zullen ze je echter wel bij kunnen begeleiden.
Je moet niet te snel opgeven, trek net zovaak aan de bel dat ze zich aan je irriteren, moet je eens kijken hoe snel je geholpen wordt...

Verder zou ik toch van mijn eisen af zien van de kamers. Dan maar even op een klein of duurder hok, je bent tenminste wel uit huis. Vandaar uit kun je dan rustig verder kijken naar wat beters.
Ik vraag me af hoe ernstig de situatie is als je niet uit huis gaat omdat kamers niet aan je eisen voldoen.
Feauteaux
pi_74698752
borderline
pi_74698763
ik heb nog steeds geen pm, dit baart me zorgen.
pi_74698779
Duurder hok heb ik het geld niet voor.

maar ik bedoel, ik heb mijn ma vaak teruggeslagen als ze sloeg dus dan kan zij ook mij aangeven. daarbij komt, het is weer zoveel gedoe en drama en dat is me niet waard...
pi_74698787
Ga het huis uit! Je kunt er natuurlijk over praten, maar ik vraag me af of ze voor reden vatbaar is.

Zoek eens contact met de studieadviseur van je opleiding en vertel het verhaal incl dat ze je eerder ook sloeg bij slechte cijfers. Soms hebben ze goede contacten met studentenhuisvestiging (in R'dam met bv stadswonen of hoe het daar ookal weer heet) en kun je voorrang krijgen. Anders zou ik even wat extra bijlenen of extra werken om toch weg te gaan.
pi_74698824
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:15 schreef Holoubek het volgende:

maar ik bedoel, ik heb mijn ma vaak teruggeslagen als ze sloeg dus dan kan zij ook mij aangeven. daarbij komt, het is weer zoveel gedoe en drama en dat is me niet waard...
Als het je niet waard is moet je ons er ook niet mee lastig vallen

Slotje
pi_74698867
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:17 schreef Choad het volgende:

[..]

Als het je niet waard is moet je ons er ook niet mee lastig vallen

Slotje
Nou wat een oznin, ik ga mijn ma toch niet aanklagen maar ik wil mijn vrhaal kwijt.
pi_74698904
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:18 schreef Holoubek het volgende:

[..]

Nou wat een oznin, ik ga mijn ma toch niet aanklagen maar ik wil mijn vrhaal kwijt.
Je ma slaat je, dus mag je d'r best aanklagen. Als iemand mij slaat mag hij blij zijn als ik hem alleen maar aanklaag . Maar blijkbaar ben je niet bereid keihard te gaan werken voor een klein kuthuisje en je vrijheid grotendeels op te geven om niet meer afhankelijk te zijn van je moeder
pi_74698943
Je hebt 3 opties:

- Aanklagen (neen dat is geen belachelijk idee, vind het zelfs een goed idee)
- Negeren (is wel bijna onmogelijk gezien jouw situatie)
- Verkrachten (daar lijkt mij jouw beste oplossing)
pi_74699173
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:32 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

gozer! leef jij ook nog !
Hee ouwe! Alles goed??
pi_74699219
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:15 schreef Holoubek het volgende:

Dan een goedkoop klein kippenhok van waaruit je op zoek gaat naar wat beters.

Tuurlijk kan ze jou niet aangeven. Dat kan ze wel doen maar dat zal niets uithalen. Zij is de moeder, zij zit sowieso al fout door jou te slaan. Bovendien heb jij haar niet geslagen om domme redenen maar als een vorm van 'zelfverdediging'.

Zoveel gedoe lijkt het mij niet als daar tegenover staat dat je uit deze kutsituatie komt. Nogmaals, ik vraag me echt de ernst van deze situatie af als jij het teveel moeite vindt om er iets aan te veranderen.
Feauteaux
pi_74699253
TS betaald haar studie helemaal zelf? zo niet niet zeuren. over dat cijfers controleren dan he lees nu dat er nog meer aan de hand is
pi_74699433
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:03 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Er werd gezegd dat de gemiddelde studie door de staat betaald wordt.
Ik noem hier alleen maar dat je maar 90 euro krijgt en dat je wel iedere maand 160 euro collegegeld moet lappen. En daar heb ik overige kosten nog niet eens bij vermeld.

Maar ik weet wel dat je met een bijbaan en een eventuele lening uit huis moet kunnen gaan.
Het verschilt per studie, maar een gemiddelde student kost zo'n 10.000 euro. Wie betaalt die ruim 8.000 euro dan?
pi_74699603
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:38 schreef DuTank het volgende:

[..]

Het verschilt per studie, maar een gemiddelde student kost zo'n 10.000 euro. Wie betaalt die ruim 8.000 euro dan?
Die betaal je zelf... als je afgestudeerd bent, met een goede baan en belasting betaalt.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:50:38 #75
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_74699763
TVP voor krankzinnige situatie.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_74699810
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:45 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Die betaal je zelf... als je afgestudeerd bent, met een goede baan en belasting betaalt.
Belastingen zijn inkomsten voor de staat. Net als jij een baan hebt, waar je een salaris voor krijgt en wat dus je inkomsten zijn.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:53:57 #77
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_74699838
Ik heb wel een kamer over, maar dan moet je wel 2 uur in de trein zitten voordat je in Amsterdam bent. Op zich geen probleem want die tijd kan je mooi gebruiken om te studeren .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_74699869
Vooral dat wat hier boven staat.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:58:02 #79
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_74699946
protip van de baas:

Neerprikken dat homp vleesch
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:01:06 #80
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_74700018
Waarom ga je niet vol lenen dan tot je een baan hebt?
Of ga een kamer huren in een omliggende gemeente van Amsterdam waar de huurprijzen wat lager liggen.

Als ik jouw verhaal zo moet geloven dan zou ik nog liever bij het leger des heils slapen dan thuis. Dus wellicht is het beter om in oplossingen te denken in plaats van problemen.
pi_74700037
Vertel je ma dat ze een dom varken is omdat ze wel WO heeft gedaan, maar het vervolgens niet verder heeft weten te schoppen dan schooljuf. Er zijn zelfs VMBO'ers die uiteindelijk beter terecht komen. Geef haar dan ook meteen een dreun voor deze onkunde. Bedoel het niet lollig, maar dat zou je eens moeten doen.
pi_74700615
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:38 schreef DuTank het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Feauteaux
pi_74700748
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:25 schreef Joel-Smeets het volgende:
Idd,ga uit huis..
Juist.

Mensen van 20 horen niet meer thuis te zitten en al helemáál niet als ze op de uni rondlopen.

Je ouders zijn verplicht mee te betalen als ze te veel verdienen voor een aanvullende beurs. Dat moet je in eerste instantie natuurlijk niet eisen, maar gewoon met ze bespreken. Als na een paar gesprekken ze nog niet over de brug komen en jij wel goed uitgelegd hebt waarom je op kamers wil (reistijd, onafhankelijkheid, je eigen dingen regelen, meer meemaken van het studentenleven, enz enz enz) dan kun je eens kijken of je de druk wat kunt verhogen.

En: bijlenen is geen schande hè, het is de beste inverstering die je ooit zult doen. Je gaat door studeren namelijk véél meer verdienen en mocht dat mislukken, dan hoef je je lening ook niet terug te betalen.
pi_74700851
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:25 schreef Holoubek het volgende:
Ik WIL uit huis, maar het duurt nog ff voor ik wat vind.
Dan wil je niet.
Als je echt wilde, ging je.
pi_74700875
By the way, nu ik erover nadenk...

Wat is er misgegaan? Je ouders behandelen je als een klein kind en jij accepteert het ook nog!? Nou ja, je opent er een topic over op FOK!, maar dat gaat je verder niet echt helpen. Je had veel eerder aan de rem moeten trekken en je ouders je grenzen aan moeten geven.

Doe het alsnog. Begin een gesprek met je ouders (bereid dat eerst goed voor) en vertel ze dat ze te ver gaan en geef een paar (niet alle) voorbeelden. Dit gaat namelijk nergens over!
pi_74701007
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:33 schreef zovty het volgende:

[..]

Dan wil je niet.
Als je echt wilde, ging je.
Inderdaad, en dan heb je ook binnen no-time iets gevonden, of het nou een prachtige kamer is of een klein kippenhok, je kunt uit huis.
Het zou mij in deze situatie niet eens interesseren in wat voor kamer ik terecht zou komen, als ik maar weg kan.
Feauteaux
pi_74701904
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:24 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat je geen gelijk had door te zeggen dan het niet (grotendeels) door de staat betaald wordt.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:12:11 #88
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_74702052
Heb je geen vrienden/vriendinnen die misschien weer iemand kennen?
Dat ik volgens mij nog altijd de beste manier om aan een huis/appartement/kamer te komen.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_74702068
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:07 schreef DuTank het volgende:

[..]

Dat je geen gelijk had door te zeggen dan het niet (grotendeels) door de staat betaald wordt.
Wat wordt er dan allemaal door de staat betaald?
Ik krijg 90 euro per maand en de rest moet ik toch zelf zien te regelen.
Feauteaux
pi_74702158
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:12 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

MBO?
Als een student toch 10.000 euro kost en jij 1620 euro college geld betaald. Waar komt die andere 8380 euro vandaan? De staat. Juist.
pi_74702337
Derdejaars zijn op je 20ste

Kom je tussen veertigjarige mannetjes te zitten na je afstuderen (als je gaat werken althans)
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:21:32 #92
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74702349
ik zou 'm moeder gewoon nikkerdot stampen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:31:37 #93
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_74702685
Gewoon negeren, geen optie?

(Ja, Mam... Tuurlijk, Mam... Bedankt, Mam.... Amen, Mam....)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_74703394
Hoax.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_74703480
Topic met potentie
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:57:22 #96
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_74703518
pi_74712437
quote:

[..]

En die rest is volgens jou 70. 160*12 is toch nog lang geen 10000 euro., nietwaar?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 15 november 2009 @ 02:56:52 #98
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74712484
quote:

[..]

Omdat een studie soms wel 10k kost en wij studenten slechts 1600 hoeven te betalen. De rest wordt gefinancierd uit de schatkist.

En studeer jij?
pi_74712757
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Omdat een studie soms wel 10k kost en wij studenten slechts 1600 hoeven te betalen. De rest wordt gefinancierd uit de schatkist.

En studeer jij?
ja, vast, maar dat wil niet zeggen dat 1600 euri niet een hele smak geld is voor een student...
en daar blijft het niet bij natuurlijk, per maand 40 euro zorgverzekering, 200 euro eten, boeken, huur en dan heb je alleen het minimum wat je nodig hebt...

Je kan eventueel breken met je ouders, dan heb je wettelijk helemaal niets meer met ze te maken (en dan mag je ook heel weinig of een contact meer met ze hebben dacht ik) dan ben je volledig zelfstandig en krijg je opeens een smak meer stufi. maar dat is wel heel extreem natuurlijk. Een psycholoog lijkt me om te beginnen een betere optie, behalve dat die ook geld kost...
pi_74712761
What the... Enerzijds is het grappig (leedvermaak, ), anderszijds is het best zielig.
pi_74712799
TS slaat terug!
  zondag 15 november 2009 @ 04:00:49 #102
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_74712802
Ik geloof er echt geen flikker van. En zoals je ziet lokt het bepaalde reacties uit.

Anyway, TS mag met een heel goed verhaal hier: [KLB FB] zonder bagger uitleggen waarom hij weer open zou moeten.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')