Ik ook, maar een Nobelprijs wint ie als ie er ook even een behoorlijke paper over schrijft.quote:Op maandag 16 november 2009 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Z'n theorie hoeft hij nog niet eens te bewijzen, ik zou al dolblij zijn met bewijs van de verschillen in valtijd (tot 5% maar liefst) op verschillende plekken ter wereld
Idd.quote:Op maandag 16 november 2009 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Vrees dat bankfurt geen moeite gaat doen zijn theorie te bewijzen.
Dus je geeft toe dat het onzin isquote:
Ik heb zelf het experiment met een "vacuum"buis gedaan en ik kan je zeggen dat dit niet het geval is.quote:Op maandag 16 november 2009 14:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Oh, deze vraag:
Hier mijn antwoord:
Ik ben er van overtuigd dat een kogel van lood op deze aarde (OOK in vacuum, op deze aarde), zeg, vanaf een hoogte van minstens 10 tot 20 meter, sneller naar beneden valt dan een kilo pure veren.
Kun je es uitrekenen wat voor afwijkingen je verwacht?quote:Op maandag 16 november 2009 14:15 schreef Bankfurt het volgende:
De extra krachten die je onder andere mee moet rekenen zijn de elektro-magnetische veldlijnenen om de aarde, de ley-krachtlijnen en de etherische kosmische krachten, de elektrostatische krachten in de atmosfeer en de etherische krachten van de maan, en uiteraard ook de zwaartekracht van de maan (maar dit is een kleine kracht op de aarde).
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Of is die 5% verschil in snelheid gebaseerd op 'gevoel' Bankfurt?quote:Op maandag 16 november 2009 14:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je es uitrekenen wat voor afwijkingen je verwacht?
Ik ook, met natuurkunde op de middelbare school.quote:Op maandag 16 november 2009 14:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb zelf het experiment met een "vacuum"buis gedaan en ik kan je zeggen dat dit niet het geval is.
Nee, het is geen onzin wat ik schrijf.quote:Op maandag 16 november 2009 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat het onzin is
Nou, plak hier je rapport maar neer. 10 tot 20 meter vacuum buis ? een buis van metaal, plastic of glas ? dat maakt namelijk wel wat uit.quote:Op maandag 16 november 2009 14:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb zelf het experiment met een "vacuum"buis gedaan en ik kan je zeggen dat dit niet het geval is.
Dat maakt echt geen zak uit, een vacuüm is een vacuüm. Dat is de veronderstelling toch? Jij bent hier degene die met een afwijkende bewering komt, het lijkt me dan ook dat de bewijslast bij jou ligt.quote:Op maandag 16 november 2009 15:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nou, plak hier je rapport maar neer. 10 tot 20 meter vacuum buis ? een buis van metaal, plastic of glas ? dat maakt namelijk wel wat uit.
Ben benieuwd.
Ik heb al extra verklarende variabelen genoemd.quote:Op maandag 16 november 2009 15:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat maakt echt geen zak uit, een vacuüm is een vacuüm. Dat is de veronderstelling toch? Jij bent hier degene die met een afwijkende bewering komt, het lijkt me dan ook dat de bewijslast bij jou ligt.
Welk wetenschappelijk bewijs ?quote:Je snapt zelf toch wel dat je zeer ongeloofwaardig bent als je de validiteit van een wetenschappelijk bewijs in twijfel trekt zonder met ook maar één tegenargument te komen?
Nee, geen 10 tot 20 meter buis, het zal hooguit anderhalf meter geweest zijn. De buis was van plastic.quote:Op maandag 16 november 2009 15:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nou, plak hier je rapport maar neer. 10 tot 20 meter vacuum buis ? een buis van metaal, plastic of glas ? dat maakt namelijk wel wat uit.
Ben benieuwd.
Mwoah, een Nobelprijs is wat overdreven. Het equivalentieprincipe is natuurlijk erg belangrijk in bijvoorbeeld de algemene relativiteitstheorie, maar er zijn wel mensen geweest die hebben gekeken naar wat er zou gebeuren als het geschonden zou worden. Een voorbeeldje van een gravitatietheorie waarin het equivalentieprincipe niet meer persé opgaat is de Brans-Dicke theorie, hoewel die verder qua vorm erg op Einsteins algemene relativiteitstheorie lijkt.quote:Op maandag 16 november 2009 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook, maar een Nobelprijs wint ie als ie er ook even een behoorlijke paper over schrijft.
20 meter buis en je hebt significant resultaat verschil, vooral met een metalen of houten buis. Ik voorspel je meer spektakel met een buis gevuld met water (van buiten het vacuum gezien)quote:Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, geen 10 tot 20 meter buis, het zal hooguit anderhalf meter geweest zijn. De buis was van plastic.
Ik meer dan 5 variabelen genoemd. Jij komt met hoogstens 1 of 2 variabelen aanzetten.quote:Je hebt nog steeds niet echt concrete wetenschappelijke onderbouwingen of bronnen oid gegeven. Ik snap dat je dit soort dingen heel tov vindt, maar het blijft een beetje inhoudsloos spektakel zonder verdere toelichtingen.
Dat kan zelfs met de ogen dicht.quote:Het doet me wat denken aan mensen die menen dat ze door naar hun wasbak te kijken kunnen vertellen op welk halfrond hij/zij zich begeeft. Reken het maar es na.
Waarom roep je dit alleen maar? Waarom kom je niet met rekenvoorbeelden of een experiment?quote:Op maandag 16 november 2009 17:13 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
20 meter buis en je hebt significant resultaat verschil, vooral met een metalen of houten buis.
[..]
Ik meer dan 5 variabelen genoemd. Jij komt met hoogstens 1 of 2 variabelen aanzetten.
[..]
Dat kan zelfs met de ogen dicht.
Waarom kom jij niet met rekenvoorbeelden waarom het niet kan, wat ik beweer ?quote:Op maandag 16 november 2009 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom roep je dit alleen maar? Waarom kom je niet met rekenvoorbeelden of een experiment?
Lijkt me duidelijk dat wie claimt hard maakt.
Ik kan ook roepen dat jij mijn bumboy bent omdat dom goed neukt, maar daarom is het nog niet het geval, niet?
Ah, werkt het zo. We moeten tegenspreken waarom iets niet zo is. Dan kan ik je ook nog wel een waslijst geven.quote:Op maandag 16 november 2009 17:29 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Waarom kom jij niet met rekenvoorbeelden waarom het niet kan, wat ik beweer ?
Maar je geeft geen concrete reden voor dat significante resultaat.quote:Op maandag 16 november 2009 17:13 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
20 meter buis en je hebt significant resultaat verschil, vooral met een metalen of houten buis. Ik voorspel je meer spektakel met een buis gevuld met water (van buiten het vacuum gezien)
[..]
Degene met de meeste variabelen wint?quote:Ik meer dan 5 variabelen genoemd. Jij komt met hoogstens 1 of 2 variabelen aanzetten.
[..]
Als je drugs gesnoven hebt misschien.quote:Dat kan zelfs met de ogen dicht.
Ik ga er niet meer op in, ik heb voldoende neergeschreven hier denk ik, heb nog meer te doen vandaag.quote:Op maandag 16 november 2009 17:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ah, werkt het zo. We moeten tegenspreken waarom iets niet zo is. Dan kan ik je ook nog wel een waslijst geven.
[..]
Maar je geeft geen concrete reden voor dat significante resultaat.
[..]
Degene met de meeste variabelen wint?
[..]
Als je drugs gesnoven hebt misschien.
Vind je het erg als ik je niet meer zo serieus neem? Dit soort "kijk mij es de prominente baas zijn"-gedrag zonder dat je enigszins weet waar je het over hebt doe je wel vaker, en eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat andere mensen je zo wel serieus nemen.
Nou, mooi dat je weer aan je trekken gekomen bent dan, doeiquote:Op maandag 16 november 2009 17:35 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik ga er niet meer op in, ik heb voldoende neergeschreven hier denk ik, heb nog meer te doen vandaag.
en ik blijf lachen om dat maanfilmpje van Pietverdriet, dit topic kan voor mij dus niet meer stuk.![]()
Gegroet.
Mooi zo, opgeflikkerdquote:Op maandag 16 november 2009 17:35 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik ga er niet meer op in, ik heb voldoende neergeschreven hier denk ik, heb nog meer te doen vandaag.
en ik blijf lachen om dat maanfilmpje van Pietverdriet, dit topic kan voor mij dus niet meer stuk.![]()
Gegroet.
De astronaut beweegt zijn armen een beetje wanner ie het laat vallen waarmee de richting wordt beinvloedt. Door de lage zwaartekracht op de maan blijft die zijwaartse kracht zichbaar tijdens de val. Maa we praten dan over hele kleine richtingsverschillen, zoals ook te zien is in de video.quote:Op maandag 16 november 2009 11:43 schreef Bankfurt het volgende:
(hamer en veren worden onzichtbaar naar beneden getrokken/gestuurd in een schuine valhoek).
De astronaut houdt zijn handen gestrekt wanneer ie het laat vallen. Nu mag jij je eigen armlengte gaan opmeten.quote:Op maandag 16 november 2009 13:32 schreef Bankfurt het volgende:
uit de 2-dim projectie van de beelden haal ik een val van de hamer naar voren van minstens een kwart meter tot een halve meter vanaf het punt dat de astronaut loslaat,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |