Dat is geen ster, maar de planeet Jupiter.quote:Op maandag 23 november 2009 18:59 schreef marcel-o het volgende:
in rdam zuid is t kraakhelder,, felle sikkelmaan met een ster dr naast![]()
maar volgens buienradar komt er zo nog wat aan![]()
wel mooie spiraal boven ons hoofd
In heitse is het nog altijd rustigquote:Op maandag 23 november 2009 19:45 schreef knep het volgende:
Goedendag ging even goed los hier bij Roermond.
Bomen dubbelgevouwen en muren van water in de straat.
Geen text maar foto's!quote:
Voor vrijgag? Morgen ook goedquote:Op woensdag 25 november 2009 09:29 schreef marcel-o het volgende:
waait best hard ja
rotterdam nu ook net regen en t lijkt wel nachtv
voor vrijdag zag ik onweer staan?
Pas maar op dat je niet gegrepen wordt door een tornadoquote:Op woensdag 25 november 2009 09:53 schreef Frutsel het volgende:
Zegguh...ik moet nog op de fiets naar huis
neh, dan had er een 2 moeten staan... nu wordt het weer nixquote:Op woensdag 25 november 2009 09:55 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Pas maar op dat je niet gegrepen wordt door een tornado
Zonder op het topic te klikken weet ik al dat 't de bewuste vrijdag 25 november 2005 isquote:Op woensdag 25 november 2009 12:59 schreef Adelante het volgende:
De atmosfeer staat op ontploffen #128
'Verkeersinfarct' door slecht weer
HILVERSUM Het slechte weer veroorzaakt grote problemen op wegen en het spoor. In Nederland staat zo'n 700 kilometer file. De politie heeft de A1 grotendeels afgesloten. Het aantal ongelukken op de snelwegen was enorm hoog.
Ook de A18 die overgaat in de N18 is gedeeltelijk afgesloten. Verder is het druk op verschillende provinciale wegen.
Het treinverkeer heeft ook last van sneeuw en wind. Op een aantal trajecten rijden geen treinen. Er zijn bomen op de rails gevallen en op veel plekken zijn er wisselstoringen. Bij Utrecht zijn twee treinen op elkaar gebotst.
Extreem slecht weer in Nederland
HILVERSUM Vrijwel het hele land heeft te maken met extreem slecht weer. Het KNMI heeft een alarm voor sneeuwval afgegeven. Vooral in het zuidoosten en oosten van het land wordt zo'n 3 cm sneeuw per uur verwacht.
De sneeuw trekt naar het oosten van Brabant en het noorden van Limburg. Ook is er kans op gladheid en bevriezing. Schiphol heeft ook hinder gehad van het winterweer, maar de problemen nemen af.
Ook in Groot-Brittannië veroorzaakt het slechte weer problemen. In Engeland, Ierland en Schotland ligt een dik pak sneeuw. Wegen zijn afgesloten en er zijn veel ongelukken gemeld.
Bron: NOS.
Nostalgie
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:04 schreef Adelante het volgende:
Ik weet het nog als de dag van gisterenOm 15:00 uur uit Amsterdam weggegaan en om 02:00 aangekomen in Arnhem.
Ik fiets 's middags altijd west - oost, dus waarschijnlijk heb ik er net mazzel mee.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:29 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
![]()
Vandaag staat er best wel een harde wind vind ik en dat is niet leuk op de fiets
Hoeft niet hoor een 2. Van de week ook een level 1 in Engeland en daar is ook een tornado uit voortgekomenquote:Op woensdag 25 november 2009 12:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
neh, dan had er een 2 moeten staan... nu wordt het weer nix
bron:quote:De komende 24 uur verkilt de bovenlucht. Op het 500 hPa-vlak, ruim 5 kilometer hoogte, daalt de temperatuur naar -30ē. Daardoor neemt de onstabiliteit van de atmosfeer toe. In de kustgebieden kunnen vanavond en in de nacht naar donderdag al buien met onweer tot ontwikkeling komen, landinwaarts zijn er opklaringen en koelt het af naar 7 graden. Donderdag overdag worden ook elders in het land buien verwacht die soms van onweer vergezeld kunnen gaan. Met middagtemperaturen rond 10 graden is het minder zacht dan vandaag. De wind waait uit het zuidwesten en is (vrij) krachtig, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard, kracht 6-7.
Ik was toen nog postbode en heb met m'n rode busje een uur gedaan over de laatste drie straten tot aan het postkantoorquote:Op woensdag 25 november 2009 13:04 schreef Adelante het volgende:
Ik weet het nog als de dag van gisterenOm 15:00 uur uit Amsterdam weggegaan en om 02:00 aangekomen in Arnhem.
Ik zat voor werk twee dagen in Groningen en moest nog terug naar Maastrichtquote:Op woensdag 25 november 2009 13:04 schreef Adelante het volgende:
Dat waren nog eens tijden.quote:Tussen knooppunt Amstel en knooppunt Hintham
77 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Tussen Rijssen en Stroe
59 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Tussen Amersfoort-Noord en Deventer
57 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Tussen de Uithof en Strand Horst
34 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Totaal: 763 km
Tijd gaat hard! Alweer 4 jaar geleden inderdaad. Was een mooie dag haha. Ik ging met vrienden naar de jaarbeurs in Utrecht, maar ook, terwijl zij nog even in de jaarbeurs bleven, voor een informatiesessie naar mijn school. Van de jaarbeurs naar mijn school is met de bus nog geen 2 minuten. Na 30 minuten in die bus te hebben gestaan ben ik uitgestapt en in de straffe wind i.c.m. sneeuw naar school gelopen. Terug van school naar Utrecht CS ben ik maar gelopen. Het telefoonnetwerk lag er op dat moment uit en ben ze wonderbaarlijk in het overvolle Utrecht CS tegengekomen. Kwam pas na middennacht aan in Apeldoorn. Nog in de sneeuw staan pissen omdat ik zo nodig moest (geen aanrader! Doet pijn aan je blaas!)quote:Op woensdag 25 november 2009 17:58 schreef Fredo55 het volgende:
25 november 2005..
[..]
Dat waren nog eens tijden.
Ik moest 120 kilometer rijden en stond er 100 in de filequote:Op woensdag 25 november 2009 17:58 schreef Fredo55 het volgende:
25 november 2005..
[..]
Dat waren nog eens tijden.
Da's tot en met morgen ochtendquote:Op woensdag 25 november 2009 09:43 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Voor vrijgag? Morgen ook goed
A level 1 was issued for England, Northwestern France, BENELUX, N Germany, Denmark, SW Sweden mainly for tornadoes and severe wind gusts.
[ afbeelding ]
[b]
Ik hoorde het hier ook, opeens een hele harde klap (Rotterdam)quote:Op woensdag 25 november 2009 19:46 schreef henkde_j het volgende:
Wat een gigantische klap net in Delft. Echt uit het niets!
Schijnt een harde klap geweest te zijn ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:46 schreef henkde_j het volgende:
Wat een gigantische klap net in Delft. Echt uit het niets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |