@weerwoord.quote:Omdat er ten zuiden van de radars van Den Helder en De Bilt zich al een behoorlijke hoeveelheid neerslag bevindt, weet het radarsignaal niet meer voldoende goed door te dringen tot in Zeeuws-Vlaanderen, waardoor de intensiteit wordt onderschat op de radar.
Als je op Meteox.com kijkt, krijg je een beter beeld. Je ziet dat om 10.30 uur de Franse (en Belgische?) radars wegvallen, en je ziet meteen een sprong omlaag in intensiteit van de neerslag boven het zuidelijk deel van de Benelux.
Groeten,
Bas
meteox flipt iddquote:Op maandag 23 november 2009 11:49 schreef Fredo55 het volgende:
Richting het westen ziet het er heel donker uit.![]()
Wateroverlastmeldingen vanuit zeeuws-vlaanderen.
En even over buienradar:
[..]
@weerwoord.
Merkt 't idd. Hoost hier in Brussel op dit moment. Op de radar niets te zienquote:Op maandag 23 november 2009 11:49 schreef Fredo55 het volgende:
Richting het westen ziet het er heel donker uit.![]()
Wateroverlastmeldingen vanuit zeeuws-vlaanderen.
En even over buienradar:
[..]
@weerwoord.
quote:MIDDELBURG - Hevige regenval heeft vanochtend in Zeeuws-Vlaanderen voor wateroverlast gezorgd.
Een regengebied trok via Zeeuws-Vlaanderen richting het Noord-Oosten. Onder meer in Aardenburg, Biervliet, Sas van Gent en Sluiskil zorgden de buien voor wateroverlast. De brandweer werd hier ingezet om de overlast te bestrijden. In Aardenburg ging het om een garage die onder water stond. In Biervliet stond de straat onder en in Sluiskil liep een toilet vol.
Het KNMI had voor vandaag al flinke buien en harde wind voorspeld. Het weerbureau verwacht voor het zuiden neerslaghoeveelheden van 20 tot 30 millimeter.
In de tweede helft van de middag en avond kunnen in het zuiden zware windstoten voorkomen van 80 tot 100 km/uur. Voor Vlissingen wordt zelfs windkracht 9 verwacht.
Ik ben blij dat ik vrij ben vandaagquote:Op maandag 23 november 2009 12:43 schreef Burnie88 het volgende:
DE BILT - Het KNMI zegt dat het maandagmiddag en -avond erg hard gaat waaien in het midden en zuiden van het land.
İ NU.nl/Els BaxHet weerinstituut voorspelt windstoten van meer dan 100 kilometer per uur. Vooral langs de Zeeuwse en Zuid-Hollandse kust kan het flink gaan spoken. Windkracht 9 is niet uitgesloten.
De zwaarste windstoten worden verwacht tijdens buien, die vergezeld kunnen gaan met onweer. Niet alleen langs de kust gaat het flink waaien, ook landinwaarts is het weer onrustig.
Het slechte weer hangt samen met een storing die maandag met bijzonder veel regen dwars over ons land trekt. Het noorden van het land krijgt beduidend minder wind.
Ik woon in Zuid-Limburg en vind het persoonlijk wel meevallen, heb vannacht de brandweer wel een paar keer in het dorp gehoord maar verder was het rustig.quote:Op maandag 23 november 2009 12:53 schreef Gijsje het volgende:
Ik keek even naar het plaatje hierboven en vond het nog wel meevallen, tot ik naar Limburg keek
quote:Cycloon of stevige windvlaag
OOTMARSUM - Wat het geweest is, zal misschien wel nooit helemaal duidelijk worden. Een heuse cycloon of ’gewoon’ een heftige windvlaag op de verkeerde plaats en op het verkeerde moment?
Feit is in elk geval dat een enorme naaldboom in de achtertuin van Anneke en Walter Velthuis aan de Westwal in Ootmarsum het stormachtige weer van het afgelopen weekeinde niet heeft overleefd. Met een geweldig geraas viel het zeker twintig meter hoge gevaarte zondagavond om even na acht uur languit in de tuin van de familie Velthuis en in die van de achterburen, de familie Eertman. En wonder boven wonder werd er geen enkele schade veroorzaakt en deden zich ook geen persoonlijke ongelukken voor.
Ja hoorquote:
quote:# cycloon, orkaan of tyfoon; een tropische depressie met doorstaande stormwind van kracht 12 (orkaankracht)
Vermoedelijk nietquote:Op maandag 23 november 2009 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja hoorCycloon kom op hey! Weten ze daar wel wat het inhoud?
Ja, dus? Dit tafereel helaas te weinig gezien in de VS dit jaar.quote:
Is tot in Breda te zien jaquote:Op maandag 23 november 2009 18:06 schreef Sj0rSz het volgende:
In omg. Tilburg gaat het al een half uurtje flink te keer. Onweer, veel regen, harde wind.
Het blijft donderen so far.quote:Op maandag 23 november 2009 18:09 schreef MassimO het volgende:
Dat trekt nu over Vught heen volgens mij Sj0rSz , gaat inderdaad leuk te keer
En de rust is weergekeerd.quote:
R-dam west hoost het nuquote:Op maandag 23 november 2009 18:59 schreef marcel-o het volgende:
in rdam zuid is t kraakhelder,, felle sikkelmaan met een ster dr naast![]()
maar volgens buienradar komt er zo nog wat aan![]()
wel mooie spiraal boven ons hoofd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |