[url=http://www.nu.nl/binnenland/2122174/pvv-niet-meer-kentekenplaat.html[/url]quote:AMSTERDAM - De lettercombinatie PVV mag niet meer op kentekenplaten van auto's. Na NSB, GVD, PKK, TBS, LPF en KKK, doet de voormalige Rijksdienst voor het Wegverkeer RDW nu ook de PVV in de ban.
© ANP
Dat schrijft het AD vrijdag.
De dienst besloot begin dit jaar lettercombinaties niet toe te staan als zij kwetsend kunnen zijn of geweld kunnen uitlokken.
Het gaat om nieuwe nummerborden waarbij twee cijfers gevolgd worden door drie letters.
quote:PVV: Kamervragen over verbod PVV in kentekens
Vragen van de leden De Mos en Wilders (beiden PVV) aan de minister van V&W
1.)
Bent u bekend met de berichten "PVV taboe op kentekenplaat" (*) en "PVV kenteken maatschappelijk ongewenst"? (**)
2.)
Is het waar dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) de lettercombinatie PVV in kentekens heeft verboden omdat die kwetsend zouden zijn of geweld zouden kunnen uitlokken?
3.)
Zo ja, is de RDW helemaal van de pot gerukt?
4.)
Zijn de lettercombinaties CDA of VVD wel toegestaan in nummerborden? Zo ja, waarom de combinatie PVV dan niet?
5.)
Bent u bereid dit besluit van de RDW onmiddellijk terug te draaien?
6.)
Wilt u deze vragen voor dinsdag 17 november 11.00 uur beantwoorden?
http://www.elsevier.nl/we(...)pelijk-ongewenst.htmquote:PVV staat samen met onder meer NSB, KKK, PSV, GVD, TBS en LPF op de lijst van ongewenste combinaties. Andere afkortingen van politieke partijen als VVD en SGP mogen wel op de nummerborden.
Waarschijnlijk mogen de andere 2 & 3 lettercombi's ook niet. En natuurlijk is het terecht. Stel jij rijdt een mooie auto met het kenteken 10-PVV-2 en je komt een iets te fanatieke anti-PVV persoon tegen. Wat denk jij dat er met je auto gebeurt?quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:44 schreef arexes het volgende:
Wat een onzin. Gaan we dan alle nummerborden van politieke partijen verbieden? Kentekens verbieden omdat de rifaapjes niet met hun poten er van af kunnen blijven.
Waarom mag CDA dan niet?quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:43 schreef Leipo666 het volgende:
indien VVD wel zou mogen (CDA kan niet vanwege de A) vind ik het inderdaad niet normaal dat PVV niet zou mogen: of alles of niets
Heeft een 'A' en kon dus sowieso niet (CD waarschijnlijk ook niet).quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:48 schreef Knarf het volgende:
En CDA?
Ja want PVDA en CDA zijn ook echt mogelijk.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:47 schreef jslavenburg het volgende:
Flikkert toch op, dan mag PVDA, CDA, en die andere linkse en midden pleuriszooi ook niet meer
CD heb ik regelmatig zien rijden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heeft een 'A' en kon dus sowieso niet (CD waarschijnlijk ook niet).
In een land waar mensen die een zwarte Suzuki Swift hebben, bedreigd worden omdat iemand met eenzelfde soort auto iets flikt, kan ik me dit erg goed voorstellen....
Ach, als het maar de schuld van de linksche medemensch is, dan mag je alles roepen... Toch?quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja want PVDA en CDA zijn ook echt mogelijk.
quote:
quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:43 schreef Leipo666 het volgende:
(CDA kan niet vanwege de A)
CD kan wel alleen niet voor de gewone sterveling. (Corps Diplomatique)quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
CD is al gereserveerd voor Corps Diplomatiek. Dus CDA zou nooit gebruikt worden, zeker niet als begin letters.quote:
Ja, daarom juist.....quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:53 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
CD kan wel alleen niet voor de gewone sterveling. (Corps Diplomatique)
a, vandaar dat ik die auto's alleen tegenkwam op snelwegen & dat het allemaal luxe bakken warenquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
CD is al gereserveerd voor Corps Diplomatiek. Dus CDA zou nooit gebruikt worden, zeker niet als begin letters.
Die iets te fanatieke anti-PVV persoon moeten ze dan maar lekker lang wegstoppen in een kliniek.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mogen de andere 2 & 3 lettercombi's ook niet. En natuurlijk is het terecht. Stel jij rijdt een mooie auto met het kenteken 10-PVV-2 en je komt een iets te fanatieke anti-PVV persoon tegen. Wat denk jij dat er met je auto gebeurt?
Bescherming van burgers en hun eigendom is dit.
Nou, ik denk dat als je met een PVV, NSB of KKK nummerplaat de Bijlmer of Slotervaart niet schade-vrij uit komt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:53 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me wel steeds af waarom sommige mensen even denken te beslissen wat geweld uitlokt of kwetsend is voor een bepaalde groep, terwijl die groep zelf hier volgens mij vrij weinig om geeft.
Ik zie dit dan ook meer als gratis reclame voor de PVV.
Wel eens goed geluisterd naar wat, en vooral hoe, Wilders zegt? Ik snap best dat (bijvoorbeeld) Marokkaanse puber-jongens daar agressief op reageren.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:55 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Die iets te fanatieke anti-PVV persoon moeten ze dan maar lekker lang wegstoppen in een kliniek.
De te fanatieke pro-PVV personen mogen ze er ook bijstoppen, zijn we daar ook weer vanaf.
Echt hoe krijgt iemand het uberhaubt in zijn hoofd om een auto te willen beschadigen om een kenteken met PVV er in.
Jaquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja want PVDA en CDA zijn ook echt mogelijk.
Ik heb een behoorlijke afkeer van de PVV, maar ik vind dat ze wel een punt hebben (nou ja, behalve vraag 3. dan)quote:PVV: Kamervragen over verbod PVV in kentekens
vrijdag 13 november 2009
Vragen van de leden De Mos en Wilders (beiden PVV) aan de minister van V&W:
1.)
Bent u bekend met de berichten "PVV taboe op kentekenplaat" (*) en "PVV kenteken maatschappelijk ongewenst"? (**)
2.)
Is het waar dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) de lettercombinatie PVV in kentekens heeft verboden omdat die kwetsend zouden zijn of geweld zouden kunnen uitlokken?
3.)
Zo ja, is de RDW helemaal van de pot gerukt?
4.)
Zijn de lettercombinaties CDA of VVD wel toegestaan in nummerborden? Zo ja, waarom de combinatie PVV dan niet?
5.)
Bent u bereid dit besluit van de RDW onmiddellijk terug te draaien?
6.)
Wilt u deze vragen voor dinsdag 17 november 11.00 uur beantwoorden?
Ja, en ik ga het ook absoluut niet verdedigen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wel eens goed geluisterd naar wat, en vooral hoe, Wilders zegt? Ik snap best dat (bijvoorbeeld) Marokkaanse puber-jongens daar agressief op reageren.
Dat ze hierom inderdaad in een gesloten inrichting thuishoren, is evident.
Ander voorbeeld dan: VVD?quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heerlijk! Politiek in duidelijke, niet mis te verstane taal! Veel beter dan d'r omheen draaien zonder iets te zeggenquote:Zo ja, is de RDW helemaal van de pot gerukt?
Het is een beetje een snue bewoording,quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heerlijk! Politiek in duidelijke, niet mis te verstane taal! Veel beter dan d'r omheen draaien zonder iets te zeggen
Alleen jammer dat klinkers niet gebruikt worden op kentekenplatenquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:57 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ja
01-CDA-3
02-PVA-7 of 11-PDA-3
Doen mij allemaal denken aan partijen
Dan hebben de Duitsers het beter voor elkaarquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
Alleen jammer dat klinkers niet gebruikt worden op kentekenplaten
En Belgie ook trouwens, en in Duitsland doen ze niet moeilijk heb daar een keer K-KK-666 zien rond rijdenquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:07 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dan hebben de Duitsers het beter voor elkaar
[ afbeelding ]
Maar ik bedoel van waarom mgoen klinkers niet?quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:53 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Het antwoord staat in je eigen gequote bericht.
bronquote:...
Daarnaast worden ook de lettercombinaties GVD, KKK, NSB, PKK, PSV, TBS, LYK, SS en SD niet gebruikt.
...
Klinkers mogen niet.....quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:16 schreef Mr.J het volgende:
AZ, NAC, NEC, etc wel?
Geen klinkers!!quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:16 schreef Mr.J het volgende:
AZ, NAC, NEC, etc wel?
Die vallen sowieso afquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:16 schreef Mr.J het volgende:
AZ, NAC, NEC, etc wel?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
Alleen jammer dat klinkers niet gebruikt worden op kentekenplaten
Mietje.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:15 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op PVV op mijn kenteken. Voor je het weet heb je een baksteen door je ruit.
http://www.rdw.nl/nl/bero(...)_nieuwe_kenteken.htmquote:Verboden lettercombinaties in nieuwe kenteken
Door de komst van de nieuwe kentekencombinatie is de kans groter op ongewenste woordvorming. Het nieuwe kenteken (12 - ABC - 3) heeft namelijk drie opeenvolgende letters in het kenteken. Daarom komen er geen klinkers in het kenteken. Een aantal maatschappelijk onaanvaardbare lettercombinaties is op voorhand uitgesloten.
Met de introductie van de kentekenplaat voor brom- en snorfietsen in 2005 verschenen de eerste platen met de nieuwe kentekencombinatie. Een combinatie van drie letters levert een groter risico op ongewenste woorden of lettercombinaties. Alles uitsluiten kan er bovendien toe leiden dat het aantal ongebruikte kentekencombinaties te groot wordt. De uitsluiting is daarom beperkt tot enkele lettercombinaties die maatschappelijk onaanvaardbaar zijn: GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD.
Als in de toekomst een maatschappelijk niet gewenste en nu nog onbekende combinatie ontstaat, kan de RDW die alsnog uitsluiten. Voorwaarde is dat deze combinatie nog niet eerder is uitgebracht.
Twee redenen:quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:14 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Maar ik bedoel van waarom mgoen klinkers niet?
Als je een kenteken hebt met HvV dan kunnen die rifwildersaanhangers er niet vanaf blijven.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:44 schreef arexes het volgende:
Wat een onzin. Gaan we dan alle nummerborden van politieke partijen verbieden? Kentekens verbieden omdat de rifaapjes niet met hun poten er van af kunnen blijven.
Ik lig allang in een diepe slaap wat de PVV betreft.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:22 schreef venomsnake het volgende:
Ik begin een beetje PVV moe te worden.......
Daarbij is de A (of eigenlijk AA) gereserveerd voor auto's van het koningshuis.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:23 schreef Frollo het volgende:
Twee redenen:
1. Omdat de O te veel op een 0 lijkt en de I op een 1, en daarom vonden ze het handiger om dan meteen maar alle klinkers af te schaffen (en de 0 en de 1 ook, volgens mij)
2. Zonder klinkers kun je geen bestaande woorden krijgen, hooguit afkortingen. Dat scheelt dus alweer een hele hoop potentiële combinaties die ze niet meer hoeven te controleren op onwelvoeglijkheid.
Heerlijk. Dit is nou precies een mooi voorbeeld van het gemiddelde IQ van een Wildersstemmer. Dit is echt een van de domste reacties die ik in tijden heb gezien.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:47 schreef jslavenburg het volgende:
Flikkert toch op, dan mag PVDA, CDA, en die andere linkse en midden pleuriszooi ook niet meer
Nou, heerlijk.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heerlijk! Politiek in duidelijke, niet mis te verstane taal! Veel beter dan d'r omheen draaien zonder iets te zeggen
Mwah, ik kan me hier wel iets bij voorstellen. Zeker wanneer namen van andere partijen wel gewoon toegelaten zijn (of in ieder geval niet geweerd op grond van de naam zelf), is het vreemd om de naam van een huidige, in het parlement vertegenwoordigde partijnaam als 'ongewenst' te laten bestempelen door een overheidsdienst.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik lig allang in een diepe slaap wat de PVV betreft.
Wat een stelletje dropneukers daar.
Moeten ze zetels aanschuiven in de Tweede Kamer, ze zitten nu al boven de 150 zetels, volgens mij...quote:
Het blijft natuurlijk achter de feiten aanlopen. Stel dat de 00-RSP-0 serie helemaal is uitgegeven, en vervolgens begint iemand de Rotterdamse Seperatisten Partij. Ga je die kentekens dan weer intrekken?quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:31 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat ze alle afkortingen van politieke partijen van 3 letters moeten overslaan.
onzinnig idee inderdaadquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Metatron het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk achter de feiten aanlopen. Stel dat de 00-RSP-0 serie helemaal is uitgegeven, en vervolgens begint iemand de Rotterdamse Seperatisten Partij. Ga je die kentekens dan weer intrekken?
en wie is daar verantwoordelijk voor dan?quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:22 schreef venomsnake het volgende:
Ik begin een beetje PVV moe te worden.......
En waarom dat dan? Mag jij mij eens onderbouwen waarom de PVV vergeleken word met afkortingen zoals GVD en NSB, ik wacht met smacht op je reactie.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:44 schreef Waldkorn het volgende:
Obvious troll is being very obvious. De A zit helemaal niet in een nummerbord dus CDA kan sowieso niet.
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)pelijk-ongewenst.htm
Groot gelijk trouwens dat ze PVV hetzelfde behandelen als GVD en NSB.
Goed opgemerkt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef qonmann het volgende:
CDA kan trouwens sowieso niet volgens mij, zit een klinker in
Nee natuurlijk niet. Ik ben het wel met je eens dat we eigenlijk al die combinaties moeten uitgeven. Met uitzondering misschien van lettercombinaties van partijen die verboden waren op het moment van uitgifte (NSB dus).quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Metatron het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk achter de feiten aanlopen. Stel dat de 00-RSP-0 serie helemaal is uitgegeven, en vervolgens begint iemand de Rotterdamse Seperatisten Partij. Ga je die kentekens dan weer intrekken?
De W komt niet in reguliere kentekens voor.quote:
Verre van.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:26 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Heerlijk. Dit is nou precies een mooi voorbeeld van het gemiddelde IQ van een Wildersstemmer. Dit is echt een van de domste reacties die ik in tijden heb gezien.
Vraag 1 t/m 5: zie vraag 6quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mailtje van de PVV in m'n inbox net:
[..]
![]()
Waar je je al niet druk over kan maken.
...vanwege een nummerbord dat je zelf niet kan kiezenquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:15 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op PVV op mijn kenteken. Voor je het weet heb je een baksteen door je ruit.
Precies.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Verre van.
Je gaat partij A verbieden, omdat mens B er misschien aanstoot aan neemt.
Maar partij B verbieden, omdat mens A er misschien aanstoot aan neemt, is dan niet gepast?
quote:Het ministerie van Verkeer zegt geen combinaties te willen waaruit een voor- of afkeur blijkt voor sportclubs of politieke partijen.
Niet bepaald consequent, mijn inziens.quote:Andere afkortingen van politieke partijen als VVD en SGP mogen wel op de nummerborden.
Ik kan me herinneren dat er na het incident in Apeldoorn opeens een heleboel auto's met hetzelfde kleur/merk als de dader werden gesloopt. Dat het er niks mee te maken heeft, toeval is of dat je geen keuze had schijnt voor sommige mensen geen reden te zijn om de boel niet te slopen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:20 schreef Verbal het volgende:
...vanwege een nummerbord dat je zelf niet kan kiezen
quote:En doe niet zo Calimero
V.
Je geeft het zelf al aan... willekeur.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er na het incident in Apeldoorn opeens een heleboel auto's met hetzelfde kleur/merk als de dader werden gesloopt. Dat het er niks mee te maken heeft, toeval is of dat je geen keuze had schijnt voor sommige mensen geen reden te zijn om de boel niet te slopen.
Het had een zweempje 'als je ook maar iets van de PVV laat zien, loop je gevaar in Nederland' over zich.quote:![]()
Als het ligt aan willekeur maakt zo'n plaat helemaal niets uit.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er na het incident in Apeldoorn opeens een heleboel auto's met hetzelfde kleur/merk als de dader werden gesloopt. Dat het er niks mee te maken heeft, toeval is of dat je geen keuze had schijnt voor sommige mensen geen reden te zijn om de boel niet te slopen.
Sinds wanneer is de RWD linksquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:28 schreef VatosLoco het volgende:
Links: Geen PVV meer op nummerborden, VVD of andere partijen zijn wel toegestaan.
Nogmaals, sinds wanneer is de RWD linksquote:Grappig dat het gene waar Links zich zwaar aan stoort bij de PVV zich toch ook al tijden schuldig aan maakt, blijkbaar is in de strijd tegen de PVV alles toegestaan door Links.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:28 schreef VatosLoco het volgende:
Links: Geert Wilders & PVV demoniseren moslims
Links: Geen PVV meer op nummerborden, VVD of andere partijen zijn wel toegestaan.
Grappig dat het gene waar Links zich zwaar aan stoort bij de PVV zich toch ook al tijden schuldig aan maakt, blijkbaar is in de strijd tegen de PVV alles toegestaan door Links.
Nee helemaal niet, ik benader de zaken gewoon nuchter en lees feiten, ik oordeel niet op basis van een "ik mag je" gehalte, ik zie van beide kanten uitspraken en vanuit beide kanten worden er onzinnige dingen geroepen, maar ik moet toegeven dat Links zich te vaker voor schut zet dan Rechts.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
![]()
! Arme jongen, helemaal gehersenspoeld door de führer.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:39 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, ik benader de zaken gewoon nuchter en lees feiten, ik oordeel niet op basis van een "ik mag je" gehalte, ik zie van beide kanten uitspraken en vanuit beide kanten worden er onzinnige dingen geroepen, maar ik moet toegeven dat Links zich te vaker voor schut zet dan Rechts.
Alleen vraag ik me af voor wie we meer angst moeten hebben, voor Rechts of voor Links, Rechts roept misschien alles van daken, en zo weten we waar we aan toe zijn, Links is toch het achterbaks van de twee.
Heeft de minister van VenW wel directe zeggenschap over het beleid van de RDW? Kan hij er niet hoogstens "stevig op aandringen" om het besluit terug te draaien of iets dergelijks?quote:Bent u bereid dit besluit van de RDW onmiddellijk terug te draaien?
Ehm ik wil niet veel zeggen, maar jij bent degene die iedere keer kansloos dient te ageren tegen alles wat ook maar iets te maken heeft met de PVV. Zelfs in een topic over nummerborden weet je het woord führer te gebruiken. Inventief ben je hoor, erg knap.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
![]()
! Arme jongen, helemaal gehersenspoeld door de führer.
Hoepel aub op als je niet waar je het over hebt. Een organisatie als de RDW is noch links noch rechts.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:39 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, ik benader de zaken gewoon nuchter en lees feiten, ik oordeel niet op basis van een "ik mag je" gehalte, ik zie van beide kanten uitspraken en vanuit beide kanten worden er onzinnige dingen geroepen, maar ik moet toegeven dat Links zich te vaker voor schut zet dan Rechts.
Alleen vraag ik me af voor wie we meer angst moeten hebben, voor Rechts of voor Links, Rechts roept misschien alles van daken, en zo weten we waar we aan toe zijn, Links is toch het achterbaks van de twee.
Dit, en ook al waren ze het dan "who gives a shit" dat er niet PVV in een kenteken mag staan, alsof daar werkelijk mensen ene reet om geven. Stupide kamervragen, stupide kwestie, en stupide mensen die hier daarom maar de PVV gaan afkraken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoepel aub op als je niet waar je het over hebt. Een organisatie als de RDW is noch links noch rechts.
Dan leef je waarschijnlijk in een andere werkelijkheid dan ik, want in die van mij moeten we dagelijks in de krant lezen dat de PVV weer iets roept over "linkse demonisering", Kamervragen stelt over "linkse kinderprogramma's", politici uitmaakt voor "handlangers van Mohammed B.", huilt dat "de kogel van links komt", etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:39 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, ik benader de zaken gewoon nuchter en lees feiten (...) maar ik moet toegeven dat Links zich te vaker voor schut zet dan Rechts.
Precies. Ik voel ook weinig behoefte om een PVV-debat te starten rond dit onderwerp. We hoeven immers niet elke scheet aan te grijpen om elkaar in de haren te vliegen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit, en ook al waren ze het dan "who gives a shit" dat er niet PVV in een kenteken mag staan, alsof daar werkelijk mensen ene reet om geven. Stupide kamervragen, stupide kwestie, en stupide mensen die hier daarom maar de PVV gaan afkraken.
Hear hear, nutteloos topic.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Ik voel ook weinig behoefte om een PVV-debat te starten rond dit onderwerp. We hoeven immers niet elke scheet aan te grijpen om elkaar in de haren te vliegen.
Dan wil ik graag weten waarom ze PVV verboden hebben? Is het omdat het een politieke partij is? Hmm dat betwijfel ik, anders waren de VVD en SP ook wel verboden. Waarom word de ene politieke partij wel verboden en de andere niet vraag ik me dan af.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoepel aub op als je niet waar je het over hebt. Een organisatie als de RDW is noch links noch rechts.
Jij beweert dat dit een actie is van links. Echter, de VVD is na de PVV en TON de meest rechtse partij en het is gewoon toegestaan om dat nummerbord te bezitten.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:51 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Dan wil ik graag weten waarom ze PVV verboden hebben? Is het omdat het een politieke partij is? Hmm dat betwijfel ik, anders waren de VVD en SP ook wel verboden. Waarom word de ene politieke partij wel verboden en de andere niet vraag ik me dan af.
Is het misschien dat Moslims hier aanstoot aan kunnen nemen? Is het misschien dat moslims hier agressief op kunnen reageren, dat er consequenties aan kunnen hangen indien je met zo'n nummerbord rijd. Althans die richting gaat het toch heel erg hard op. Er bestaat een angst dat hier negatief op gereageerd gaat worden, en is dat niet één van de punten waar de PVV zich sterk voor maakt, het aanpassen van Nederlanders in hun eigen land. De RWD vind de letters PVV aanstootgevend en somt ze op in hetzelfde rijtje als de NSB, KKK enz.
Maar ik zal het wel fout hebben, ik hoop wel niet dat jij nu opgehoepeld bent want ik wil toch eens zo graag horen waarom jij dit anders ziet.
Als jij dan met onderstaand kenteken rijdt komt het helemaal goedquote:
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:51 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Dan wil ik graag weten waarom ze PVV verboden hebben? Is het omdat het een politieke partij is? Hmm dat betwijfel ik, anders waren de VVD en SP ook wel verboden. Waarom word de ene politieke partij wel verboden en de andere niet vraag ik me dan af.
Is het misschien dat Moslims hier aanstoot aan kunnen nemen? Is het misschien dat moslims hier agressief op kunnen reageren, dat er consequenties aan kunnen hangen indien je met zo'n nummerbord rijd. Althans die richting gaat het toch heel erg hard op. Er bestaat een angst dat hier negatief op gereageerd gaat worden, en is dat niet één van de punten waar de PVV zich sterk voor maakt, het aanpassen van Nederlanders in hun eigen land. De RWD vind de letters PVV aanstootgevend en somt ze op in hetzelfde rijtje als de NSB, KKK enz.
Maar ik zal het wel fout hebben, ik hoop wel niet dat jij nu opgehoepeld bent want ik wil toch eens zo graag horen waarom jij dit anders ziet.
Opgelost slotje.quote:Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat besluit wat wel of niet op de nummerborden mag, heeft het verbod niets met de PVV te maken. ,,Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering'', aldus de woordvoerder.
VVD mag dus ook niet op nummerborden van auto's verschijnen. Dat er in Nederland wel een bestelbus rondrijdt met de combinatie van de VVD komt volgens de woordvoerder omdat de kentekens voor bestelbussen, die niet onder dezelfde categorie vallen als personenauto's, al uitgegeven waren voordat de lijst met 'verboden' combinaties was vastgesteld.
Inderdaad, de PVV moet en zal gediscrimineerd worden, anders heb je niks om over te janken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:07 schreef deedeetee het volgende:
smoesje is goed maar het praatje deugt niet
Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzonderingquote:
Jaa laten we een woordvoerder van een ministerie ontslaan omdat 'ie geen verstand heeft van voetbal!quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering
Wat een onzin kraamt die woordvoeder uit, ontslaan die man.
Wsl bedoelt ie eredivsieclubs
omdat ie onzin verkondigt..overigens rijden er ook auto's met kentekens VVD rond.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jaa laten we een woordvoerder van een ministerie ontslaan omdat 'ie geen verstand heeft van voetbal!![]()
...
Oh, dat lukt ze toch wel hoor, maak je geen zorgen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb wel te doen met de PVV-aanhang. Nu kunnen zij zich immers een keertke niet in de slachtofferrol manouvreren.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering
Één zin verder lezen was te veel moeite? Ik citeer:quote:
quote:
quote:VVD mag dus ook niet op nummerborden van auto's verschijnen. Dat er in Nederland wel een bestelbus rondrijdt met de combinatie van de VVD komt volgens de woordvoerder omdat de kentekens voor bestelbussen, die niet onder dezelfde categorie vallen als personenauto's, al uitgegeven waren voordat de lijst met 'verboden' combinaties was vastgesteld.
Precies. Góed hoor, van de RDWquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wilders moet niet zo zeiken.
De RDW poogt met zijn vooruitziende blik gewoon de PVV te beschermen tegen idioten die bij het zien van het woord PVV al door het lint gaan zoals vriend Volkert vd G. en Mohammed B.
Grappig, tot dusver zijn het vooral PVV-aanhangers die door het minste of geringste gaan flippen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wilders moet niet zo zeiken.
De RDW poogt met zijn vooruitziende blik gewoon de PVV te beschermen tegen idioten die bij het zien van het woord PVV al door het lint gaan zoals vriend Volkert vd G. en Mohammed B.
O ja? Heb je voorbeelden?quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig, tot dusver zijn het vooral PVV-aanhangers die door het minste of geringste gaan flippen.
Vraag maar aan Herman van Veen.quote:
In dit topic is het toch vooral de PVV aanhang die juist zegt dat het onzin is dat de PVV kamervragen stelt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig, tot dusver zijn het vooral PVV-aanhangers die door het minste of geringste gaan flippen.
O, die dreigbrieven. Ja vreselijk, die krijgt GW nooitquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag maar aan Herman van Veen.
Dat zeg ik niet. Echter, de PV'V'ers hebben altijd de mond vol over de intolerantie van andere groepen, en nu blijken zij zelf eveneens een achterlijk kort lontje te hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O, die dreigbrieven. Ja vreselijk, die krijgt GW nooit
Grappig ook dat ik nooit ergens een artikel heb gevonden dat een PVV aanhanger is geflipt en zijn woorden in daden heeft omgezet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Wanneer je zo'n dreigmail stuurt ben je bovendien in mijn ogen net zo'n grote mongool als Volkert of Mohammed B.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Grappig ook dat ik nooit ergens een artikel heb gevonden dat een PVV aanhanger is geflipt en zijn woorden in daden heeft omgezet.
Nee, ik ook niet. Helemaal nergens.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Grappig ook dat ik nooit ergens een artikel heb gevonden dat een PVV aanhanger is geflipt en zijn woorden in daden heeft omgezet.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Gaan we nu ook al ruzie maken met elkaar over fictieve PVV terroristen?
Jij bent in je eentje "de PVV aanhang"? Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen, maar vind behalve jou geen PVV-aanhangers die vinden dat de PVV hier onzinnig bezig is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In dit topic is het toch vooral de PVV aanhang die juist zegt dat het onzin is dat de PVV kamervragen stelt.
Ik zie in een oogopslag door een halve pagina te scrollen Lavenderr en Nikita ook al die mening verkondigen, of ben ik nou blind?quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij bent in je eentje "de PVV aanhang"? Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen, maar vind behalve jou geen PVV-aanhangers die vinden dat de PVV hier onzinnig bezig is.
bronquote:Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat besluit wat wel of niet op de nummerborden mag, heeft het verbod niets met de PVV te maken. „Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering”, aldus de woordvoerder.
VVD mag dus ook niet op nummerborden van auto's verschijnen. Dat er in Nederland wel een bestelbus rondrijdt met de combinatie van de VVD komt volgens de woordvoerder omdat de kentekens voor bestelbussen, die niet onder dezelfde categorie vallen als personenauto's, al uitgegeven waren voordat de lijst met 'verboden' combinaties was vastgesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |