quote:Op donderdag 12 november 2009 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet is zooooo blij dat ie homo is
Goed verwoord.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:59 schreef mr_vavavoom het volgende:
[..]
Zwangerschap/een kind krijgen zou een uber-verantwoordelijkheidsgevoel moeten losmaken en een bereidheid ALLES te doen om een relatie te laten werken. Tenzij er sprake is van abusievelijk gedrag oid, ren je niet naar een ander door verliefdheid. PUNT.
Dat dus.quote:
Klopt is wel zo, maar ja wat speeld er tussen TS en der man ?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
daar moet je dan over nadenken voordat je een kind neemt he... verantwoordelijkheid voor 20 jaar...
niet "gut we hebben ruzie" "nu heb ik er geen zin meer in hoor" "dan ga ik maar naar de buurman" "oh ja, die is ook stom, maar die vent van de kroeg is wel leuk, dan ga ik daar wel heen".
Je hebt gekozen voor een gezin, stick with it. Doe er in elk geval moeite voor. Niet bij het eerste zware weer weglopen en naar een ander gaan.. (gras lijkt altijd groener... niet dus!)
Ja!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:05 schreef Esmerallda17 het volgende:
want de reden dat ze een baby namen samen is toch ook al redenen genoeg/.
Want je denkt echt wel na voor je dat doet, het is niet zo maar 1 , 2 , 3 iets kleins, maar iets wat van jou word een bestaan wat je ter wereld zet, waar je voor moet zorgen.quote:
Ja of niet.quote:
Waar lees je al die dingen eigenlijk?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja of niet.![]()
Ik sta er versteld van hoeveel mensen een kind nemen, terwijl hun relatie niet goed (meer) is. In mijn ogen echt een onbegrijpelijk iets. En de reden dát ze kinderen willen is vaak nog onbenulliger. En oppervlakkig en ondoordacht.
Dus TS, ga je schamen en naar die beste vriend van je. Komt er eindelijk eens iemand uit die friendzone....
Begrijpend lezen. En eigenlijk ook gewoon letterlijk lezen. Vrij duidelijk allemaal hoor.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:11 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Waar lees je al die dingen eigenlijk?![]()
En dan over ondoordacht beginnen..
Ik sta er ook van te kijken hoezeer echt zowat iedereen hier eens van die jump-to-conclusions-mat af moet komen.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:10 schreef ShiroYasha het volgende:
Iedereen gaat er hier vanuit dat TS en partner een kind hebben 'genomen'; als in, bewust seks hebben om een kind te verwekken, en kraakt TS daar vervolgens op af, omdat de relatie niet goed meer loopt.
Mss is dit wel helemaal niet zo![]()
Ja, goed ideequote:Op donderdag 12 november 2009 18:23 schreef miss_anaconda het volgende:
Nou ik zit dit eens te lezen en het verbaast me eigenlijk dat iedereen zo boos reageert.
Ik ben zelf zwanger geraakt op m'n 16e en heb er ook geen minuut over na hoeven denken of ik het wel of niet zou houden.
Maar aangezien we nog heel jong waren ( vader was 19 ) was het zeker niet makkelijk.
We hebben het bijna 2 jaar volgehouden, maar we hadden het niet breed en met geld omgaan vond hij heel moeilijk, liegen over alles en op 't allerlaats ging hij ook nog eens vreemd.
toen was ik inmiddels bijna 19 jaar.
Ik werd ook gek thuis en toen hij vreemd ging was dat voor mij echt de druppel.
Hoe graag je het ook goed wil doen, ik laat me niet bedriegen door m'n vent en dit accepteerde ik ook echt niet.
inmiddels ben ik bijna 24 jaar en mijn zoontje wordt alweer 7 jaar, maar de keus om uit elkaar te gaan is echt heel goed geweest.
Ik heb alweer ruim 3 jaar een nieuwe vriend die wel goed is voor ons en we gaan volgende week verhuizen naar een lekkere ruime eensgezinswoning
Een kind is in die situatie vaak beter af dan als de ouders ruziend en vechtend bij elkaar blijven ( denk je dat een kind daar gelukkig van word?)
Begrijp me niet verkeerd ik denk echt dat je er keihard voor moet vechten en dat het soms niet makkelijk is, maar in sommige gevallen is dit beter.
Ach, wij hebben TS toch helemaal niet nodig om uitgebreid haar persoonlijke situatie en karakter te analyseren en haar vervolgens af te kraken.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:25 schreef Bragi het volgende:
Ah, dit is zo'n topic waarin de -uiteraard pas geregistreerde- TS gelijk weer is verdwenen na de OP?
Er zijn er maar weinig die dat wauwelen hoor. Ik vind ook dat ze maar beter weg kan gaan. Is de liefde over, dan is het over. Maar daarom vind ik nog wel dat ze stom bezig is geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:31 schreef Garisson72 het volgende:
Dat gewauwel ook van "je hebt de verantwoordelijkheid voor een kind nu hoor!Je moet en zal bij de vader blijven, zorg dat de relatie weer gaat werken!
".
TS is nog steeds haar eigen persoon, met haar eigen wil, gevoelens en wensen. Dat kun je gerust los van dat kind zien. Er zijn genoeg kinderen in deze situatie op een normale manier grootgeworden, want dat is veel meer afhankelijk van de manier waarop de ouders ermee omgaan. Het kind zal er niet per definitie van doomidden breken, ga ik vanuit.
Ik heb mijn diploma gehaald, maar daarna ben ik gewoon gaan werken en al had ik geen kinderen gekregen was ik ook wel gaan werken, aagezien leren gewoon niet mijn ding is.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, goed idee
Meer kindmoedertjes
Je hebt je opleiding afgemaakt en een carriere inmiddels?
Als dat waar is, dan ben ik het daar he-le-maal mee eens. Maar tot-nu-toe is dat nog maar speculeren, want we hebben TS er nog niet duidelijk over gehoord.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:33 schreef conleche het volgende:
Er zijn er maar weinig die dat wauwelen hoor. Ik vind ook dat ze maar beter weg kan gaan. Is de liefde over, dan is het over. Maar daarom vind ik nog wel dat ze stom bezig is geweest.
Heb ook weinig respect voor huppelkutten als TS (als het geen troll is) ken zeker 5 mannen die zo dom waren een dame te prikken zonder condoom die daarna ineens zomaar zwanger waren. Als er al een relatie was zijn ze nu allemaal voorbij en de sukkels maar dokken en de huppelvoorbibsen in de bijstand en klagenquote:
Hoe zou jij het vinden als het een kerel was die zijn vriendin bewust zwanger had geschopt en dan als het kind 2 maanden was te willen dumpen met een ander wilde doppen?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:00 schreef Re het volgende:
Ik heb even achter gevraagd of TS een troll is (en tot die tijd wordt er gewoon normaal gerageerd), wat me verbaast is dat er een ontzettende vooringenomenheid bestaat hier... wat een assumptions zeg...
ik kan iig niet jouw vooringenomenheid halen uit de OP. dus zal mijn mening over jouw stelling er hier weinig toe doenquote:Op donderdag 12 november 2009 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als het een kerel was die zijn vriendin bewust zwanger had geschopt en dan als het kind 2 maanden was te willen dumpen met een ander wilde doppen?
TS: Account aangemaakt, posting neergezet, en vrijwel gelijk weer verdwenen en niet meer aangelogged geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik kan iig niet jouw vooringenomenheid halen uit de OP. dus zal mijn mening over jouw stelling er hier weinig toe doen
we wachten maar gewoon op de TS, als die nog terugkomt natuurlijk
Je kan het haast niet geloven maar zouden er anno 2009 mensen nog steeds zo stom zijn. We hebben toch abortus goed geregeld enzo?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:10 schreef ShiroYasha het volgende:
Iedereen gaat er hier vanuit dat TS en partner een kind hebben 'genomen'; als in, bewust seks hebben om een kind te verwekken, en kraakt TS daar vervolgens op af, omdat de relatie niet goed meer loopt.
Mss is dit wel helemaal niet zowas het een ongelukje en zijn ze samen het kind gaan opvoeden.. (dat soort dingen komen nu eenmaal voor..)
Als het geen troll zijn zou je ook een anonieme account aanmaken, posting neerzetten, de snoei en snoei harde kritieken lezen en in een toch al labiele toestand en snel stoppen met lezen laat staan posten. Hoeft echt niet perse een troll te zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
TS: Account aangemaakt, posting neergezet, en vrijwel gelijk weer verdwenen en niet meer aangelogged geweest.
Zou het een troll zijn? Neeeee joh, hoe kom ik daar nou bij
Dit is een grap toch?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:32 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Je kan het haast niet geloven maar zouden er anno 2009 mensen nog steeds zo stom zijn. We hebben toch abortus goed geregeld enzo?
ja een kind kun je gewoon bij de zeeman kopen inderdaad. Dat kind is al 12 maanden aanwezig geweest ei, misschien waren tijden toen anders.quote:
Ja dat 'heel lang, heel slecht' is wmb ook een belangrijk gegeven uit de OP. Hoe lang dat precies is. Het zou fijn zijn als tante Trollewop daar wat uitsluitsel over wilde geven.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat wordt er eigenlijk met 'al heel lang' bedoeld? Dat kan natuurlijk ook een maand of drie zijn.. en niet per sé iets dat al voor de zwangerschap speelde.
Ik zou iig. zeggen dat een gelukkig gezin vóór een verliefdheid gaat... Maar als de relatie toch al reddeloos verloren is, ga dan voor je verliefdheid...
Maar men had ook die veroordelingen misschien beter even voor zich kunnen houden tot ze wat meer info hadden gekregen danquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja dat 'heel lang, heel slecht' is wmb ook een belangrijk gegeven uit de OP. Hoe lang dat precies is. Het zou fijn zijn als tante Trollewop daar wat uitsluitsel over wilde geven.
vergeet niet dat er in een jaar tijd veel kan veranderen. Misschien ging het toen nog wel goed. Ben het met je eens, mijn ouders hebben mij gekregen als een soort lijmmiddel voor hun mislukte huwelijk. Eerst kochten ze een huis, terwijl de relatie al slecht was, toen dachten ze van, nou, dan nemen we maar een kind. Gevolg is uiteindelijk dat mn vader keihard is weggelopen, en mn moeder me alles kwalijk leek te nemen dat haar huwelijk en ook haar opvoeding neit werkte, want ja, ik was net als mn vader. Tis geen pretje om zo;n kind te zijn. Nu ik 23 ben hoor ik ook bijna niets meer van ze.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:27 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen nemen terwijl je relatie al slecht is
Ik denk dat het ei er hier eerder was dan de kip.....of.....eh........was het nu.....? Ik bedoel te zeggen; als ze vanaf het begin af aan meegediscussieerd zou hebben, waren de speculaties ook veel minder geweest.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar men had ook die veroordelingen misschien beter even voor zich kunnen houden tot ze wat meer info hadden gekregen dan(Doel niet op jou hoor, jij bracht het nog netjes, maar ik kan me voorstellen dat de rest niet echt uitnodigde om nog te reageren en dat helpt zo hier en daar wel een aantal topics om zeep helaas).
Misschien dat ze eerst even weg moest na het posten van haar OP?quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat het ei er hier eerder was dan de kip.....of.....eh........was het nu.....? Ik bedoel te zeggen; als ze vanaf het begin af aan meegediscussieerd zou hebben, waren de speculaties ook veel minder geweest.
Als je zo'n topic opent, dan weet je dat je ook tegengas gaat krijgen en het is aan TS om haar mening toe te lichten. Vind ik dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |