Net zoals bij iedere mens NT-er of niet heb ik gewoon behoefte aan seks. Helaas is het moeilijk om een relatie te vinden/krijgen/behouden dus logisch gevolg seks hebben is ook lastig.quote:Op maandag 23 november 2009 15:56 schreef francis998 het volgende:
hm..vraagje net naar aanleiding van een gesprek met een bekende, hoe kijken jullie als autisten tegen seksualiteit en seks aan?
Voor mij is het iig alsof het niet bestaat, ik sta er bijna nooit bij stil(behalve vlak voor mijn maandelijkse periode). Maar verder sta ik er niet echt bij stil, en soms krijg ik het idee dat dat niet normaal is..
Dus uit nieuwsgierigheid hoe kijken jullie daar tegen aan, mede ook doordat relaties enzo al vrij lastig kunnen zijn!
Dat is mooi Autidudequote:Op maandag 23 november 2009 16:53 schreef Autidude het volgende:
Hey hallo!
Even een grote warrige update;
Ik zat er bijna doorheen, echt het grootste dieptepunt ooit in mijn leven. The end of time.
Maar heel miraceleus, zoals altijd, is het op het allerlaatste moment nog helemaal goed gekomen.
Zo raar, en zo fucking lastig.. het is al een wervelstorm, en keer op keer valt je bek open van verbazing of wat dan ook. Blijkbaar heb ik duidelijk een reden om te bestaan ofzo.
Ik heb dus nogal wat achterstanden in betalingen en schulden e.d. En dat is dit jaar flink opgelopen omdat het voor de zoveelste (tig) keer fout is gegaan en ik zonder inkomsten zit etc etc. Eerder dit jaar heb ik ook voor de zoveelste keer hulp gezocht maar dit keer echt doorgezet en toen is "alles" eindellijk echt naar boven gekomen en heb ik een diagnose etc.
Om een lang verhaal kort te maken, na al het gedoe en geklooi en frustraties is het nu eindelijk rond en heb ik een WA-Jong uitkering, en ik krijg hem met terugwerkende kracht. Voldoende om in 1 keer van mijn problematische schulden/achterstanden af te komen en helemaal met een frisse schone lei te beginnen met de garantie dat ik altijd een, welliswaar minimaal, inkomen zal hebben om huisvesting en eten van te kunnen betalen.![]()
3 weken geleden heb ik nog een ZM poging gedaan door een overdosis... en nu is alles weer helemaal anders, super positief.. naar het schijnt. Het is zo vreemd allemaal. Ik zit nu middenin de afwikkeilng, maar strakjes is alles geregeld en dan heb ik veel meer rust.
Ik ga ook dmv een urgentie verklaring via het GGZ op mezelf wonen, dat duurt nog heel even maar dat is de volgende stap.. dat ik strakjes een eigen huisje heb.
Ik kan mij wel vinden in wat jij zegt.quote:Op maandag 23 november 2009 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Over seks.. Kan een seksloze relatie?
Wat maakt een relatie een relatie? Ik vind t wel een mooi puntje van discussie.
Jezelf (mentaal) volledig geven, aan een persoon, en niet de wens of behoefte hebben om gedachtes of tijd of aandacht met een ander nog te delen, is dat genoeg exclusiviteit om tóch van een relatie te spreken, of is dat zo'n maatschappelijk beeld dat seks daar bij hoort?
Ik ben er nog steeds niet over uit..
Ik denk dat dat sowieso een heikel punt is want ik zie het vaak (bij sommige) terugkomen, niet alleen in dit topic mnaar in de maatschappij dat geluk gelijk staat aan een partner en een goed seksleven. Dat intimiteit gelijk staat aan sex. Terwijl je ook intimiteit en intensiteit kunt delen zonder sex. Bijvoorbeeld..
Misschien ben ik naief hoor, kan ook
Zelfmoord is eigenlijk geen oplossing van problemen, maar een ontwijking. Maar goed, in ieder geval blij dat het niet doorgegaan is en dat je nu wel een oplossing hebt gevonden.quote:Op maandag 23 november 2009 16:53 schreef Autidude het volgende:
Hey hallo!
Ik zat er bijna doorheen, echt het grootste dieptepunt ooit in mijn leven. The end of time.
Maar heel miraceleus, zoals altijd, is het op het allerlaatste moment nog helemaal goed gekomen.
Zo raar, en zo fucking lastig.. het is al een wervelstorm, en keer op keer valt je bek open van verbazing of wat dan ook. Blijkbaar heb ik duidelijk een reden om te bestaan ofzo.
Ik heb dus nogal wat achterstanden in betalingen en schulden e.d. En dat is dit jaar flink opgelopen omdat het voor de zoveelste (tig) keer fout is gegaan en ik zonder inkomsten zit etc etc. Eerder dit jaar heb ik ook voor de zoveelste keer hulp gezocht maar dit keer echt doorgezet en toen is "alles" eindellijk echt naar boven gekomen en heb ik een diagnose etc.
Om een lang verhaal kort te maken, na al het gedoe en geklooi en frustraties is het nu eindelijk rond en heb ik een WA-Jong uitkering, en ik krijg hem met terugwerkende kracht. Voldoende om in 1 keer van mijn problematische schulden/achterstanden af te komen en helemaal met een frisse schone lei te beginnen met de garantie dat ik altijd een, welliswaar minimaal, inkomen zal hebben om huisvesting en eten van te kunnen betalen.![]()
3 weken geleden heb ik nog een ZM poging gedaan door een overdosis... en nu is alles weer helemaal anders, super positief.. naar het schijnt. Het is zo vreemd allemaal. Ik zit nu middenin de afwikkeilng, maar strakjes is alles geregeld en dan heb ik veel meer rust.
Ik ga ook dmv een urgentie verklaring via het GGZ op mezelf wonen, dat duurt nog heel even maar dat is de volgende stap.. dat ik strakjes een eigen huisje heb.
Sex met iemand anders, daar kan ik mij eik niets bij voorstellen Zegt dat genoeg?quote:Op maandag 23 november 2009 15:56 schreef francis998 het volgende:
hm..vraagje net naar aanleiding van een gesprek met een bekende, hoe kijken jullie als autisten tegen seksualiteit en seks aan?
Voor mij is het iig alsof het niet bestaat, ik sta er bijna nooit bij stil(behalve vlak voor mijn maandelijkse periode). Maar verder sta ik er niet echt bij stil, en soms krijg ik het idee dat dat niet normaal is..
Dus uit nieuwsgierigheid hoe kijken jullie daar tegen aan, mede ook doordat relaties enzo al vrij lastig kunnen zijn!
Mooi dat je een financiële basis hebt. Dat is een hele geruststelling, zeker dat je straks ineens van je schulden af bent. De uitkering met terugwerkende kracht is soms meerdere duizenden euro’s (ook netto). Veel mensen met autisme zijn je voorgegaan, wat betreft een onzekere financiële situatie. Ik heb de Bijstand gekend, en ook de Wajong (momenteel een nuluitkering). Bij die laatste uitkering heb je niet de verplichtingen die de Sociale Dienst stelt.quote:Op maandag 23 november 2009 16:53 schreef Autidude het volgende:
Hey hallo!
...
even uit nieuwsgierigheid, omdat je t gevoel niet hebt/krijgt of uit gebrek aan ervaring?quote:Op maandag 23 november 2009 20:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Sex met iemand anders, daar kan ik mij eik niets bij voorstellen Zegt dat genoeg?
Ik ben blij dat ik tenminste in dit bereik net als een NT-er ben. Alhoewel ik aanrakingen van familie niet kan verdragen zonder ineen te krimpen, heb ik hier in mijn 2 lange relaties nooit last van gehad. Ook niet in een korte affaire.quote:Op maandag 23 november 2009 15:56 schreef francis998 het volgende:
Daar ben ik het nou helemaal mee eens !!quote:Op maandag 23 november 2009 20:51 schreef Perico het volgende:
[..]
Het bleek heel natuurlijk en goed te gaan, steeds... ik heb er dus wel (nog steeds) behoefte aan, maar ik ben nu al 4 jaar zonder relatie, omdat heel veel vrouwen toch wel veeleisend zijn, en je met autisme en WAJONG zonder baan, niet veel hebt dat in je voordeel spreekt.
De maatschappij is sowieso veeleisender geworden. Maar toch geloof ik dat het mogelijk is om een relatie te krijgenquote:Op maandag 23 november 2009 20:56 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Daar ben ik het nou helemaal mee eens !!
De Nederlandse vrouw is sowieso al veeleisend. Los daarvan: autisme en geen werk zijn bijna een garantie voor een leven als vrijgezel. Misschien dat het met een Wajong’ster lukt... kun je elkaar ook nog financieel helpen (schaalvoordelen).
Ik denk dat ik mijn autisme maar eens op Marktplaats ga zetten, mijn uitkering heb ik al aan UWV verkocht.
Wat moet mijn ambitie dan zijn, om uit de WAJONG te geraken? Of mogen het ook ambities zijn, als, je huis in een bescheiden paleisje omtoveren? Moet het ambitie zijn om toch meer te verdienen via een omweg?quote:Op maandag 23 november 2009 20:59 schreef Cassandra87 het volgende:
we zijn niet allemaal veeleisend
Eerlijk is eerlijk! Zonder baan zou ik nog mee kunnen leven, autisme ook geen probleem, maar waar ik níet mee overweg kan en zou kunnen, is geen ambitie (gecombineerd met luiheid).
Je ambitie moet zijn om iets van je leven te maken.quote:Op maandag 23 november 2009 21:35 schreef Perico het volgende:
[..]
Wat moet mijn ambitie dan zijn, om uit de WAJONG te geraken? Of mogen het ook ambities zijn, als, je huis in een bescheiden paleisje omtoveren? Moet het ambitie zijn om toch meer te verdienen via een omweg?
Maar volgens mij is dit een eerder gevoerde discussiequote:Op maandag 23 november 2009 21:35 schreef Perico het volgende:
[..]
Wat moet mijn ambitie dan zijn, om uit de WAJONG te geraken? Of mogen het ook ambities zijn, als, je huis in een bescheiden paleisje omtoveren? Moet het ambitie zijn om toch meer te verdienen via een omweg?
Geen ervaring. Hoe bedoel je 'het gevoel'?quote:Op maandag 23 november 2009 20:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
even uit nieuwsgierigheid, omdat je t gevoel niet hebt/krijgt of uit gebrek aan ervaring?
Je hebt mensen die gewoon niet verliefd kunnen worden. Of iets in die trant. Maar dan nog is de oorzaak discutabel.quote:Op maandag 23 november 2009 21:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Geen ervaring. Hoe bedoel je 'het gevoel'?
Dat laatste twijfel ik dus aan... als je de kans krijgt om meer te verdienen, waarom die dan niet groots aanpakken? Het kan best zijn dat je na een paar jaar op minimuminkomen denkt: en nu wordt het tijd voor het echte leven (?!). Ik zou niet meer terug willen. Veel vaker lekker eten zie ik als het grootste voordeel van meer geld. Een uitgebreide vakantie is voor mij niet weggelegd.quote:Op maandag 23 november 2009 21:35 schreef Perico het volgende:
[..]
Wat is verliefd zijn eigenlijk?quote:Op maandag 23 november 2009 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die gewoon niet verliefd kunnen worden. Of iets in die trant. Maar dan nog is de oorzaak discutabel.
Ik ben het er wel mee eens dat geluk niet uit geld bestaat. Maar je hebt wel een bepaalde hoeveelheid geld nodig om redelijk van te kunnen leven, om een beetje mee te komen in de maatschappij. Daarvoor vind ik een uitkering op lange termijn niet voldoende. Het is dan echt roeien met de riemen die je hebt; je ziet om je heen dat anderen veel meer mogelijkheden hebben (en de ene na de andere salarisstap maken). Een pleister op de wonde is wel dat je meer vrije tijd hebt. Daardoor kon ik naar omstandigheden toch gelukkig zijn. Het geeft me ook wel een kick om wat meer geld te hebben, nu nog een leuke invulling er aan geven.quote:Op maandag 23 november 2009 21:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Over ambitie..
Laat ik het zo zeggen. Ik houd écht niet van luie mensen. Je hoeft iets niet te kunnen, als de wil er maar is. Wanneer de wil er niet is..
En dan heb ik t nog niet over dingen tegen je zin doenmaar wel bereid zijn dingen te doen, grenzen te verleggen.
Mijn ex is (door verslaving) volledig afgestompt. Deed niks in t huishouden, was altijd moe, wilde nooit een dagje op stap, en ik slikte maar en pikte maar. Zo zou ik een dagje ijslanders rijden in groningen, kostte nogal wat, had geen rijbewijs maar hij beloofde me te brengen. Afijn, geboekt, 2 maanden later zou de rit zijn, zegt ie af omdat ie geen zin heeft anderhalf uur te rijden.
Ja en waarom ik 4,5 jaar bij m ben gebleven?![]()
Daarentegen kan ik t heerlijk vinden als iemand iets raars besteld in t restaurant, zoals een dozijn slakken, gewoon om eens een 'uitdaging' aangaan. Of mee naar een concert als je weet dat de muziek niets voor jou is maar de andere kant van t verhaal is dat t een gezellige avond samen met iemand speciaal is.
Geluk bestaat niet uit geld. Het is makkelijk als je elke keer benzine of een treinkaartje moet betalenmaar meer ook niet. Dus een baan is niet (het) belangrijk(ste) omdat het gevoel telt, en niet het salarisstrookje.
Ik hoef alleen echt geen luie donders die nooit iets willen.
Dát weet ik dus niet..quote:Op maandag 23 november 2009 21:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat is verliefd zijn eigenlijk?
quote:Op maandag 23 november 2009 20:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Sex met iemand anders, daar kan ik mij eik niets bij voorstellen Zegt dat genoeg?
Helemaal mee eens cassandra, en ik moet zeggen vroeger had ik zelf die mentaliteit van:"als je iets wilt dan kan het ook, je moet je er maar keihard voor inzitten". Maar mede door een ervaring die ik pasgeleden heb opgelopen is die mentaliteit totaal weggeschopt.quote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Joh sempron als je als partner verdient is dat toch niet zo'n probleem met betrekking tot redelijk kunnen leven?
Met onderste stukje sla je de spijker op zijn kop.
Francis, dat is wat ik wilde zeggen, heb ik dat ook gezegd? Er zit een wezenlijk verschil tussen iets niet willen en niet kunnen. Voor de laatste kan ik nog diep respect opbrengen. Voor niet willers.. weg ermee. Nare is dat je zo moeilijk kunt inschatten of iemand iets niet wil of niet kan, er wordt gauw uitgegaan van het niet willen. Mede omdat het moeilijk is voor de meeste mensen om zich dusdanig in te leven dat iets ook écht onmogelijk is omdat je toch al snel vanuit eigen perspectief beredeneert. Hoezo autisten geen inlevingsvermogenvolgens mij zijn t de nt-ers die er ook wel wat van kunnen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |