De vraag is of elke stemmer wel het extreme steunt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Iedere domoor mag stemmen. En stel je alsjeblieft niet zo aan, CDA is al jaren de grootste.
De vraag is waar het extreme vandaan komt.
Natuurlijk. PVV-stemmers vergelijken met pedofielen, die hadden we nog niet gehad. En ja, die kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als je 'PVV'ers' verandert in 'pedofielen' blijft je verhaal geloofwaardig.
Ik vind eigenlijk dat je nóóit PvdA mag stemmen. Al is PVV nog een paar stappen erger.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef LXIV het volgende:
Wildersstemmers mogen dan wel dom zijn, er zijn wel héél veel domme mensen. En toen al die domme mensen op de PVDA stemden (want het is grotendeels hetzelfde publiek) was het zeker helemaal geen probleem dat ze zo dom waren?
Dus je mag wel dom zijn, als je maar PVDA stemt?
Touchéquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef LXIV het volgende:
Wildersstemmers mogen dan wel dom zijn, er zijn wel héél veel domme mensen. En toen al die domme mensen op de PVDA stemden (want het is grotendeels hetzelfde publiek) was het zeker helemaal geen probleem dat ze zo dom waren?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:59 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Neehoor. Ik weet dat je liegt. Ik weet dat je helemaal niet vies bent van "dat soort uitspraken". Dat je er helemaal geen moeite mee hebt om "dat soort uitspraken" zelf ook te doen.
[..]
Zie je eigen posts eens terug. De drinkeboervergelijking past nog steeds.quote:Ik zeg net dat er geen sprake is van schaamte. Het is momenteel gewoon beter voor je sociale leven, je werk, je bedrijf, je status etc. om een beetje voorzichtig te zijn aan wie je je stemgedrag kenbaar maakt.
Nou breekt mijn klomp. De verkiezingsprogramma's van de PvdA zijn wonderen van intelligentie in vergelijking met het stompzinnige programma van de PVV.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef LXIV het volgende:
Nee, want tokkies (lees: arbeiders of gewone mensen), zouden helemaal nooit op een arbeiderspartij stemmen. Is inderdaad nogal ondenkbaar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
Is er een onderzoek wat beschrijft bij welke partij de PVV-stemmers vandaan komen? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid eerst PvdA stemde.
Fortuyn haalde destijds het grootste gedeelte van zijn achterban bij de PvdA weg. Als we er maar even vanuit gaan dat de Fortuyn achterban dezelfde als die van Wilders is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
Is er een onderzoek wat beschrijft bij welke partij de PVV-stemmers vandaan komen? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid eerst PvdA stemde.
Ik ken ze wel hoor, mensen die daar gewoon openlijk voor uitkomen. Maar dat zijn vaak mensen met een grote mond, die al genoeg bereikt hebben, eigen baas zijn en daardoor nauwelijks nog afhankelijk zijn van anderen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:57 schreef Hukkie het volgende:
Ik ken ook niemand die openlijk PVV stemt, terwijl ik bijna uitsluitend nederlandse werkende vrienden en kennissen heb. Maar dat ze er niet voor uit komen heeft er misschien mee te maken dat ze dan als dom worden afgeschilderd.
Tja, daar denken minimaal 2 miljoen mensen toch echt anders over. Waarschijnlijk nog veel meer, want de PVDA houdt niet zoveel zetels over momenteel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:03 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Nou breekt mijn klomp. De verkiezingsprogramma's van de PvdA zijn wonderen van intelligentie in vergelijking met het stompzinnige programma van de PVV.
Om het nog duidelijker te maken: die domme mensen stemden vroeger op een redelijk verstandige partij, nu stemmen ze op een domme partij. Ze trappen in de val van het populisme, de val van de mooie beloften van een heilstaat voor de volbloed Nederlander. En domme mensen doen dat nu eenmaal eerder dan slimme mensen.
Het extreme komt voort uit het feit dat er wel degelijk reele problemen zijn met de multikulturele samenleving en dat deze problemen in de zittende politiek jarenlang gebagatelliseerd dan wel met de mantel der liefde bedekt zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Iedere domoor mag stemmen. En stel je alsjeblieft niet zo aan, CDA is al jaren de grootste.
De vraag is waar het extreme vandaan komt.
Je houding is kenmerkend.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:06 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Ik ken ze wel hoor, mensen die daar gewoon openlijk voor uitkomen. Maar dat zijn vaak mensen met een grote mond, die al genoeg bereikt hebben, eigen baas zijn en daardoor nauwelijks nog afhankelijk zijn van anderen.
Ik zou het in elk geval nooit op m'n werk vertellen. Voor je het weet heb je een sticker met "NSB'er" op je rug van zo'n vieze linkserd. En ja, op mijn werk zitten heel veel van die smerige, achterbakse lui.
Zo te lezen ben jij ook wel een beetje een vieze smerige achterbakse om zo onder een gefingeerde naam over je collega's te praten terwijl je ze elke ochtend waarschijnlijk met zo'n valse grijns goede morgen wenst en een kopje koffie aanbiedt, of niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:06 schreef bouillabaisse het volgende:
Ik zou het in elk geval nooit op m'n werk vertellen. Voor je het weet heb je een sticker met "NSB'er" op je rug van zo'n vieze linkserd. En ja, op mijn werk zitten heel veel van die smerige, achterbakse lui.
Alsof 95% van de stemmers ooit een verkiezingsprogramma gelezen heeft.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:06 schreef GSP het volgende:
[..]
Tja, daar denken minimaal 2 miljoen mensen toch echt anders over. Waarschijnlijk nog veel meer, want de PVDA houdt niet zoveel zeltels over momenteel.
Mijn houding is gewoon de slimste houding die je in zo'n omgeving van omhooggevallen quasi-intellectuele achterbakse linkserds kunt aannemen. Ik stem er verder echt niet minder PVV door.quote:
Twee miljoen mensen kunnen heel goed heel dom zijn, althans heel dom stemmen. Domheid en slimheid laten zich niet bepalen aan de hand van aantallen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:06 schreef GSP het volgende:
[..]
Tja, daar denken minimaal 2 miljoen mensen toch echt anders over. Waarschijnlijk nog veel meer, want de PVDA houdt niet zoveel zetels over momenteel.
Op hoofdpunten wel lijkt mij, het bestaansrecht van zoveel verschillende partijen onderschrijft dat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:08 schreef Arglist het volgende:
[..]
Alsof 95% van de stemmers ooit een verkiezingsprogramma gelezen heeft.
Natuurlijk doe ik dat. Jij zou dat zelf ook doen. Sterker, jij doet je hele leven al niks anders, als moslim.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:08 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zo te lezen ben jij ook wel een beetje een vieze smerige achterbakse om zo onder een gefingeerde naam over je collega's te praten terwijl je ze elke ochtend waarschijnlijk met zo'n valse grijns goede morgen wenst en een kopje koffie aanbiedt, of niet?
Zeker, maar dat geldt ook voor stemmers op ander partijen, die worden ook geleid door de waan van de dag. Waarom dan Wildersstemmers wel dom noemen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:08 schreef Arglist het volgende:
[..]
Alsof 95% van de stemmers ooit een verkiezingsprogramma gelezen heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |