Enerzijds wil je dat men sympathie toont en medeleven betuigt bij slachtoffers van de ene kant: andere reacties kan je totaal niet begrijpen en daar word je zelfs giftig van vaak. Politiek correcte praat.quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, wat is het nut van "eerlijk" oorlog voeren? Dan kan je net zo goed oorlogen gaan beslechten door middel van een schaakspel tussen twee commandanten en dan vriendelijk de hand schudden. De bedoeling van oorlog is juist dat je de ander kapot maakt, en jezelf niet.
Maargoed, dat lijkt me vrij basaal nietwaar?
Waarom je zo eenzijdig bent in je harde bewoordingen - daar komt het feitelijk op neer.quote:Op maandag 9 november 2009 18:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welke andere meningen omtrent terrorisme?
Je bedoeld waarom of ik tegen terroristische organisaties ben zelfs als ik weet dat onze doelen in het Midden-Oosten voornamelijk van economische aard zijn (geweest)?
Omdat ik twee kampen zie, ik in de ene en de terroristen in de andere.quote:Op maandag 9 november 2009 18:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Waarom je zo eenzijdig bent in je harde bewoordingen - daar komt het feitelijk op neer.
Uiteraard, zolang ze vijandig zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 18:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of moet er één partij gewoon "kapot" ? Hoe meer slachtoffers, hoe beter?
helemaal mee eens. achterlijken daar in die zandbakquote:Op maandag 9 november 2009 17:01 schreef Disana het volgende:
Ik vind angst zaaien nogal een misselijkmakende manier van je mening opdringen.
Gaat u rustig slapen mensen, onze denker Meki weet dat dit leugens zijn. Niks aan het handje dusquote:Op maandag 9 november 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
Angst. de overheden die deze leugens de samenleving inspelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 november 2009 18:28 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Gaat u rustig slapen mensen, onze denker Meki weet dat dit leugens zijn. Niks aan het handje dus
Jij gaat wakker liggen op basis van een gerucht dat drie keer per jaar de wereld in wordt geslingerd? Minimaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Dagelijkse werkelijkheid voor je landgenoten in Kamp Holland.quote:Op maandag 9 november 2009 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gaat wakker liggen op basis van een gerucht dat drie keer per jaar de wereld in wordt geslingerd? Minimaal.
Kamp Holland is geen Europa.quote:Op maandag 9 november 2009 18:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dagelijkse werkelijkheid voor je landgenoten in Kamp Holland.
Dat dus!quote:Op maandag 9 november 2009 16:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik stem voor meer anti-terreur maatregelen en minder privacy!!!
Subjectief en hangt af van perspectief.quote:Op maandag 9 november 2009 18:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, zolang ze vijandig zijn.
Ook goed, in Londen en Madrid was het een werkelijkheid.quote:
Kan het ook, ik heb ook nergens ontkend dat Israël agressief is, ik zeg enkel overal dat ik het begrijp en dat ik respect heb voor de reacties van Israël. Dat het in jouw ogen of die van een ander gezien kan worden als buitensporig geweld dan zal dat wel, zoals je zelf al zegt is dat subjectief en het verschilt per persoon.quote:Op maandag 9 november 2009 18:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Subjectief en hangt af van perspectief.
Israël die met straaljagers wat bommen neergooit, kan als vijandig worden gezien. Iemand aan de andere kant die een raket terug vuurt kan ook als vijandig gezien worden. Beide kan tegelijkertijd als vijandig gezien worden.
Ja, maar ze zijn niet bedoeld voor onschuldige mensen i.t.t. terroristische acties van Hamas. Ofwel, Israël focussed nog op militanten terwijl het Hamas geen reet uitmaakt wat ze doden, als er maar iets dood gaat.quote:En we kwamen hier op, vanwege die bommen die je postte, die zo leuk, lief en grappig waren.
Maar die bommen berokkenen niet alleen strijders leed en schade, integendeel. Vandaar dat het redelijk onbegrijpelijk is om dat leuk te vinden en toe te juichen.
Eh... ja?quote:Op maandag 9 november 2009 18:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat ik twee kampen zie, ik in de ene en de terroristen in de andere.
Ligt volkomen aan de context, een Iran is al weer anders als een Venezuela, ik kan niet zo een snelle definitie geven van wanneer je in mijn ogen vijandig bezig bent. Chávez zie ik bijvoorbeeld als een clown die z'n gang maar gaat, en Ahmadinejad mag van mij z.s.m. afgezet worden.quote:Op maandag 9 november 2009 18:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eh... ja?
Maar iedereen die de wapens oppakt tegen de 'westerse' coalitie, is dus een terrorist?
Whiskey Tango is cointelpro. Vraag me af of hij er voor betaald krijgt oorlog en terrorisme te propageren. Zo niet, is ie mooie mongool.quote:Op maandag 9 november 2009 18:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Subjectief en hangt af van perspectief.
Israël die met straaljagers wat bommen neergooit, kan als vijandig worden gezien. Iemand aan de andere kant die een raket terug vuurt kan ook als vijandig gezien worden. Beide kan tegelijkertijd als vijandig gezien worden.
En we kwamen hier op, vanwege die bommen die je postte, die zo leuk, lief en grappig waren.
Maar die bommen berokkenen niet alleen strijders leed en schade, integendeel. Vandaar dat het redelijk onbegrijpelijk is om dat leuk te vinden en toe te juichen.
Ach, als Al Quaida een aanslag pleegt in de USA, en daar komen stapels burgers bij om, dan wordt er ook snel een verband gelegd tussen het beleid van de VS en de aanslag. Terwijl er statistisch gezien bij de slachtoffers ook mensen zitten die niet op de regering gestemd hebben en/of mensen zitten die tegen het buitenlandbeleid van de VS zijn. Dan mogen wel alle amerikanen over dezelfde kam als hun regering geschoren worden.quote:Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie. Dus als een of andere splintergroepering in het M-O een aanslag pleegt moet direct de hele regio plat?
Dat is hetzelfde als wanneer de ETA een aanslag pleegt in een ander land, dat heel Spanje dan moet worden weggevaagd.
Of te wel: het enige verschil tussen jou en een terrorist is dat jij dan in een leger zit, de mentaliteit is voor de rest dezelfde .. zoveel mogelijk slachtoffers maken, de ander moet kapotquote:Op maandag 9 november 2009 18:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, zolang ze vijandig zijn.
Nee, want terroristen reageren pro-actief, wij reactief.quote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Of te wel: het enige verschil tussen jou en een terrorist is dat jij dan in een leger zit, de mentaliteit is voor de rest dezelfde .. zoveel mogelijk slachtoffers maken, de ander moet kapot
Ja, buitensporig geweld. En dat ze het enkel op militanten hebben gemunt, geloof ik ook niet.. aangezien ze de meest geavanceerde apparatuur hebben qua leger, en dan nog 1000+ burgerslachtoffers kunnen maken tijdens die aanval op Gaza. Erg ongeloofwaardig.quote:Op maandag 9 november 2009 18:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Kan het ook, ik heb ook nergens ontkend dat Israël agressief is, ik zeg enkel overal dat ik het begrijp en dat ik respect heb voor de reacties van Israël. Dat het in jouw ogen of die van een ander gezien kan worden als buitensporig geweld dan zal dat wel, zoals je zelf al zegt is dat subjectief en het verschilt per persoon.
[..]
Ja, maar ze zijn niet bedoeld voor onschuldige mensen i.t.t. terroristische acties van Hamas. Ofwel, Israël focussed nog op militanten terwijl het Hamas geen reet uitmaakt wat ze doden, als er maar iets dood gaat.
Dat hoeft dan ook niet meer als er als represaille gewoon een bom wordt teruggegooid.quote:Op maandag 9 november 2009 18:38 schreef Salvad0R het volgende:
Al Qaeda = CIA
Nuff said.
Elke rebelse individu met hersens begrijpt dat de overheid na elke aanslag meer vrijheden beperkt en verboden en plichten oplegt.
Dat is als je er van uitgaat dat een heel land verantwoordelijk is voor een individuele terroristische daad. Lijkt me nogal belachelijk en onverantwoord.quote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook niet meer als er als represaille gewoon een bom wordt teruggegooid.
we bedenken dat ze wmd's hebben en gaan ze aanvallen, en dat noemen we dan reactief .. ja jaquote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, want terroristen reageren pro-actief, wij reactief.
Valt mee, er zijn berichten en beelden dat Hamas die plekken juist opzoekt waar veel onschuldige mensen zitten. Snipers in flatgebouwen vol met mensen, mortieren op schoolpleinen en ga zo maar door. Dat Israël wel eens fouten maakt klopt wel, maar het is voornamelijk Hamas z'n toedoen dat er zoveel slachtoffers vallen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, buitensporig geweld. En dat ze het enkel op militanten hebben gemunt, geloof ik ook niet.. aangezien ze de meest geavanceerde apparatuur hebben qua leger, en dan nog 1000+ burgerslachtoffers kunnen maken tijdens die aanval op Gaza. Erg ongeloofwaardig.
Maar goed, andere discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |