abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 13:52:21 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_74539384
Zwangerschap en geboorte deel 586

11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983
18 juni 2010: Guess
04 juli 2010: Sonnetje85
06 juli 2010: MinnieMin
06 juli 2010: borra
21 juli 2010: Marrije

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Sorry, zat niet op te letten

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 11-11-2009 18:02:22 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74539726
Tan fijn dat je weer thuis bent. Erg vervelend dat de bloeddruk niet omlaag wilt. Veel sterkte komende tijd, volledige rust houden is niet makkelijk.

BJ goed dat je gebeld hebt! Wat was het oordeel?

Salbutamol weeënremmend? Dat heb ik ook nog niet gehoord! Freecell, weet je waar de beste man/vrouw dat vandaan heeft? Want er staat niks over in het farmacotherapeutisch kompas (en dat verklaart weer waarom artsen het niet weten ).

En ik ga nog niet bevallen stelletje ongeduldigen. En morgen ook niet, want ik moet woensdag m'n diploma gaan tekenen
  maandag 9 november 2009 @ 14:06:06 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74539883
Tan, fijn dat je weer thuis bent!
Maar idd volledige rust met 4 kids thui lijkt me nog een klus!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74539953
Tan, goed dat je weer thuis bent. Rustig aan dan maar. Heb jij geen bloeddrukverlagers voorgeschreven gekregen?

BJ hoe is het met je bloeddruk?
pi_74540168
hey dames, wat lief dat jullie aan me denken

eerst even een voor Tan; wat ontzettend vervelend dat je bloeddruk niet volledig onder controle is te krijgen zeg... en strikte rust.. weet hoe vervelend dat is, maar ik heb geen kids rondlopen enzo...
hoe ga je dat in hemelsnaam voor mekaar krijgen???
en wat vervelend dat je dus bij de gyn loopt nu en in het ziekenhuis moet bevallen....

Ik ben dus ff bij de VK geweest, puur uit controle ivm hoofdpijn. En gelukkig was de bloeddruk niet de reden van mijn hoofdpijn! hij was nu 119/82 (onderdruk is dus ongeveer hetzelfde gebleven, en de bovendruk nog een beetje gezakt! ) ben dr tevreden mee!
en omdat ik er toch was, hebben ze direct mijn controle van donderdag maar vast gedaan....
Gewicht is hetzelfde als 1,5 week geleden, urine was goed, en mijn kindje groeit mooi,
direct aan het schoppen tegen de doppler en duidelijk regulair hartritme...
en en en

het leukste:
het hoofdje lag vandaag onder!!!!
*en nu maar duimen dat dat ook zo blijft!*

dus heb vandaag wel een stickertje!

(moet nu wel elke week op controle blijven komen).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 9 november 2009 @ 14:20:47 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74540401
Tan, jammer dat het je niet wat meer mee zit...
Hopelijk lukt het je om je rust te nemen in je drukke huishouden
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef WupWup het volgende:
En ik ga nog niet bevallen stelletje ongeduldigen. En morgen ook niet, want ik moet woensdag m'n diploma gaan tekenen
Dat zei ik ook, maar huup blijft maar stoken!

BJ, fijn dat je bloeddruk in elk geval oke is. En natuurlijk dat babylief inmiddels de goede weg heeft gevonden!
  maandag 9 november 2009 @ 14:22:58 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74540469
Oeh, tweede in het lijstje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_74540612
Gelukkig BJ, dat je bloeddruk onder controle lijkt te zijn. En fijn dat ie met z'nkoppie naar beneden ligt. Heb je hem voelen draaien de afgelopen week?
  maandag 9 november 2009 @ 14:28:28 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74540635
Oh, dat is wel heel fijn BJ!
  maandag 9 november 2009 @ 14:30:11 #10
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74540691
Zo, weer redelijk bijgelezen

Allereerst Luna gefeliciteerd met je dochter, wat een leuke originele naam

@BJ, fijn dat jouw bloeddruk goed is, wel vervelend dat je evengoed hoofdpijn hebt. Is er een andere logische verklaring voor?

@Troel, nee is een ander ziekenhuis, bij Ayden moest ik naar het Sophiaziekenhuis in Zwolle, vanwege de faciliteiten, nu mag ik gewoon naar ons eigen streekziekenhuisje waar ik ook ben bevallen van Junah. De oudste drie zijn in Den Helder geboren, in het Geminiziekenhuis.

Ik heb nu nog meer klussen uitbesteed, maar er zijn wel dingen die ik toch zelf moet doen. Zoals koken bijvoorbeeld, dat kan niemand hier in huis, ja simpele dingen als een pizza opwarmen of zo, maar daar kunnen we niet nog 8 weken van leven. De oudste twee koken wel eens, maar dat houdt ook op bij macaroni of spaghetti, en dan sta ik nog vaak zelf bij te springen omdat het anders aanbrandt.
Maar goed, ik neem echt zoveel rust als kan, ik moet ook wel, anders word ik gewoon weer opgenomen zei de Gyn. en daar zit ik niet op te wachten
  maandag 9 november 2009 @ 14:39:38 #11
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74541006
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:27 schreef Aoraki het volgende:
Gelukkig BJ, dat je bloeddruk onder controle lijkt te zijn. En fijn dat ie met z'nkoppie naar beneden ligt. Heb je hem voelen draaien de afgelopen week?
nou een aantal dagen geleden, heb ik wel een paar uur een nogal gespannen gevoel in mijn buik gehad, was er nogal naar van.... en later had ik hier ook gemeld dat het net was of ik bewegingen op een andere plek voelde...
dus denk dat dat misschien achteraf het moment is geweest maja ik ben dr wel blij mee,
maar nu moet ons eigenwijsje wel ff zo blijven liggen haha

@Tan; de hoofdpijn is op zich wel te verklaren denk ik, ik ben de laatste dagen nogal verkouden geweest, en heb dan wel vaker last van mijn holtes.. dus denk dat dat het is..
maar omdat de VK met klem had gezegd dat ik me moest melden bij hoofdpijnklachten, had ik dat toch maar gedaan..
(en ik ben bekend met migraine, dus sterretjes zien en hoofdpijn heb ik veel vaker, vandaar ook de lastigheid, van wanneer nou wel en wanneer nou niet bellen.....)
  maandag 9 november 2009 @ 14:45:02 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74541235
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:39 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

nou een aantal dagen geleden, heb ik wel een paar uur een nogal gespannen gevoel in mijn buik gehad, was er nogal naar van.... en later had ik hier ook gemeld dat het net was of ik bewegingen op een andere plek voelde...
dus denk dat dat misschien achteraf het moment is geweest maja ik ben dr wel blij mee,
maar nu moet ons eigenwijsje wel ff zo blijven liggen haha

Ik zeg: op je buik gaan liggen met 1 been opgetrokken. Dan heeft ie gewoon geen ruimte meer om te draaien

Tan, heb je iemand die de rest van je huishouden tijdelijk doet?
pi_74541368
pfff, we worstelen hier nog steeds met de vraag of ik de proluton injecties moet nemen of niet. ik vind het maar erg lastig. naar het schijnt zijn er geen bij effecten voor de babies en de moeder. zegt de gyn. maar als je er onderzoeken over leest is dat dus niet helemaal het geval; het is gewoon niet bekend. ik weet niet of ik er zo kapot van ben om mee te doen aan experimenteel gedoe met een medicijn wat nog niet goedgekeurd is door de medische raad (of hoe die luitjes ook heten mogen). maar het is wel bewezen effectief in het verbeteren van de kans op vreoggeboorte. nja, ik wilde het even iig ergens vast weggeschreven hebben dat ik zo mijn twijfels heb. ik hoef iig niet vandaag te beslissen, dus ik knars er nog een tijdje over.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 november 2009 @ 14:51:10 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74541492
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zeg: op je buik gaan liggen met 1 been opgetrokken. Dan heeft ie gewoon geen ruimte meer om te draaien

GMTA!

simmu, moet je daar nu al over beslissen?
kan je niet beginnen met een week of 30?
hebben de andere tweelingmama's hier dat medicijn genomen? kp, mikoxx en dinges, die kids zijn nu bijna 6 mnd. wellicht kunnen zij meer info geven.
pi_74541531
Zo! Kraamzorg is geregeld. 8 uur perdag en dat afbouwen naar wens. Het gaat helemaal goed komen!

Een dikke knuffel voor Tan
En BJ's beeb is gedraaid!

Nog 13 wachtenden voor me!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74541677
Lastige keuze simmu. Ik weet dat er de afgelopen jaren een grootschalig onderzoek in Nederland is gedaan naar het toedienen van progesteron bij meerlingzwangerschappen, de AMPHIA-studie. De studie is nog niet geheel afgerond, maar je kunt er hier meer over lezen.
pi_74542217
quote:
Tan fijn dat je weer thuis bent. Erg vervelend dat de bloeddruk niet omlaag wilt. Veel sterkte komende tijd, volledige rust houden is niet makkelijk.

Salbutamol weeënremmend? Dat heb ik ook nog niet gehoord! Freecell, weet je waar de beste man/vrouw dat vandaan heeft? Want er staat niks over in het farmacotherapeutisch kompas (en dat verklaart weer waarom artsen het niet weten ).

zucht... vooruit dan maar...
woensdagavond dan. Doe net als FTA!
met weeen op het podium

jaaaaaaa ik ben voor!
en in jouw geval hoef je geloof ik niet bang te zijn of er wel deskundige hulp in de buurt is of wel?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74542263
BJ, fijn dat het goed gaat met je bloeddruk en dat de beeb nog gedraaid is ook!
Vlindur, goed dat je intake goed ging, en het klinkt alsof je blij bent met de resultaten.

Hier inmiddels 3 gaatjes in mijn vinger, maar uitgetest voor vandaag. Morgen weer naar de vk in het zh en dan doen we nog een plasje en is het weer klaar voor deze week. Volgende week weer een groeiecho, ben benieuwd hoe ze er dan bij ligt.
  maandag 9 november 2009 @ 15:26:32 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74542725
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou niet echt eigenlijk, heb wel hulptroepen ingeschakeld, de oudste twee moeten de afwas maar doen (want geen afwasmachine), zij kunnen ook vast wel een keer stofzuigen. Zwaardere klussen zoals de badkamer soppen moet mijn vriend maar doen en anders vraag ik mijn schoonmoeder wel. Koken doe ik zelf dan nog en ook wasvouwen. Maar ik dacht net voor de gein eens te kijken wat dat doet, was vouwen, ik heb namelijk die bloeddrukmeter nog liggen hier. Net na een tijd rusten: 125/85, ik ben tien minuten aan het wasvouwen: 154/99
Wasvouwen is dus ook al te zwaar blijkt, maar ja, ik zal toch moeten. Dan maar zo kort mogelijk en daarna weer lang rust nemen. Hetzelfde effect heb ik namelijk na bijv. een keer douchen en dat kan ik ook niet 8 weken lang laten omdat mijn bloeddruk anders stijgt. Zolang de bloeddruk steeds nog daalt bij rust, zal het wel goed zijn.
  maandag 9 november 2009 @ 15:38:25 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74543138
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:26 schreef Tan het volgende:

[..]

Nou niet echt eigenlijk, heb wel hulptroepen ingeschakeld, de oudste twee moeten de afwas maar doen (want geen afwasmachine), zij kunnen ook vast wel een keer stofzuigen. Zwaardere klussen zoals de badkamer soppen moet mijn vriend maar doen en anders vraag ik mijn schoonmoeder wel. Koken doe ik zelf dan nog en ook wasvouwen. Maar ik dacht net voor de gein eens te kijken wat dat doet, was vouwen, ik heb namelijk die bloeddrukmeter nog liggen hier. Net na een tijd rusten: 125/85, ik ben tien minuten aan het wasvouwen: 154/99
Wasvouwen is dus ook al te zwaar blijkt, maar ja, ik zal toch moeten. Dan maar zo kort mogelijk en daarna weer lang rust nemen. Hetzelfde effect heb ik namelijk na bijv. een keer douchen en dat kan ik ook niet 8 weken lang laten omdat mijn bloeddruk anders stijgt. Zolang de bloeddruk steeds nog daalt bij rust, zal het wel goed zijn.
Nou ja, als dat het enige is wat je doet, dan mag dat van mij
Ik doe het ook in kleine beetjes en tussendoor steeds zitten.
Weet je wat het is Tan: als je in het ziekenhuis komt te liggen, hebben ze thuis een groter probleem...
  maandag 9 november 2009 @ 15:47:46 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74543437
pff, tan, wat heftig zo! hebben ze enig idee hoe het komt?

vlindur, wat fijn dat tinus het zo goed blijft doen!
enneh, morgen heb je nogmaar 50 dagen te gaan! mijlpaal!
  maandag 9 november 2009 @ 15:49:29 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74543502
wat naar Tan, en erg onhandig ook. ik hoop dat 't toch lukt om genoeg rust te nemen. sterkte ermee!
in de haak.
pi_74545125
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:56 schreef WupWup het volgende:
Lastige keuze simmu. Ik weet dat er de afgelopen jaren een grootschalig onderzoek in Nederland is gedaan naar het toedienen van progesteron bij meerlingzwangerschappen, de AMPHIA-studie. De studie is nog niet geheel afgerond, maar je kunt er hier meer over lezen.
die loopt idd nog, dat is hem idd. ik had laatst al hier gevraagd of iemand er ervaring mee had, maar dat leek niet zo te zijn. je moet er voor week 20 mee beginnen. ik zoek en vraag gewoon nog even door. het antwoord van de gyn beviel me niet. die had geen folder, geen info behalve "nee hoor, is volstrekt onschadelijk" en toen ik vroeg of hij de naam van het spulletje wilde opschrijven deed hij dat onder protest van "je moet niet alles geloven wat op inet staat". dat klopt en daar heeft hij heus wel gelijk in, maar ik wil wel graag zelf beoordelen wat ik al dan niet in mijn lijf stop dank u zeer. en de mededeling van hem dat het onschadelijk is, is voor mij gewoon niet goed genoeg. eigenwijs kreng dat ik ben. overigens is de conclusie 'onschadelijk en geen bijwerkingen' niet juist, de conclusie van het laatste onderzoek was 'er zijn vervelende effecten bij de moeder, niet het kind, dit dient nader onderzocht te worden, deze lijken niet blijvend schadelijk te zijn'
pi_74545182
Tan, kan je niet thuishulp ofzo krijgen? dat is toch voor dit soort situaties zou je zo zeggen
  maandag 9 november 2009 @ 16:44:01 #25
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74545409
Jeetje Tan, wat lijkt me dat ontzéttend onhandig en vervelend! We; fijn dat je ondertussen weer thuis bent, houden zo! Sterkte ermee de komende tijd, poeh hee..

Lijnloos is ook alweer uitgeprikt Is je boek nog uitgekomen?

Ik heb mezelf vandaag nuttig gemaakt: ik heb de gordijnen voor de babykamer ingekort Ik denk alleen niet dat ik mijn bloeddruk erbij had moeten meten, want ik weet nu weer exáct waarom ik altijd zo tegen dit soort klusjes opzie: wat heeft mijn naaimachine toch een hartgrondige hekel aan mij Het eerste gordijn ging perfect, maar met het tweede ben ik bijna twee uur bezig geweest.. Meteen op mijn verlanglijstje voor wanneer dan ook: nieuwe naaimachine, ik heb letterlijk krijsend achter dat ding gezeten.. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt. Ow, en de geboortekaartjes zijn besteld, overmorgen kunnen we de enveloppen ophalen
3!
  maandag 9 november 2009 @ 16:45:17 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74545446
quote:

haha succes met tekenen dan!
Zo had ik bij Eva in mn hoofd zitten dat bevallen alleen in het weekend kon. En denk ik dat dus weer, zovan, doordeweeks heb ik geen tijd dus zaterdag of zondag (in december) zal ik wel bevallen.
  maandag 9 november 2009 @ 16:47:53 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74545538
Tan, ik sluit me aan bij de rest, hoop dat je ergens hulp kunt krijgen.\
pi_74547483
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef simmu het volgende:

[..]

die loopt idd nog, dat is hem idd. ik had laatst al hier gevraagd of iemand er ervaring mee had, maar dat leek niet zo te zijn. je moet er voor week 20 mee beginnen. ik zoek en vraag gewoon nog even door. het antwoord van de gyn beviel me niet. die had geen folder, geen info behalve "nee hoor, is volstrekt onschadelijk" en toen ik vroeg of hij de naam van het spulletje wilde opschrijven deed hij dat onder protest van "je moet niet alles geloven wat op inet staat". dat klopt en daar heeft hij heus wel gelijk in, maar ik wil wel graag zelf beoordelen wat ik al dan niet in mijn lijf stop dank u zeer. en de mededeling van hem dat het onschadelijk is, is voor mij gewoon niet goed genoeg. eigenwijs kreng dat ik ben. overigens is de conclusie 'onschadelijk en geen bijwerkingen' niet juist, de conclusie van het laatste onderzoek was 'er zijn vervelende effecten bij de moeder, niet het kind, dit dient nader onderzocht te worden, deze lijken niet blijvend schadelijk te zijn'
ik kan niet anders zeggen dan het helemaal met je eens te zijn! Jammer van 'meneer de dokter' dat hij zo reageerde op jouw (in mijn ogen compleet normale) vraag om meer info. Je zou eens een mailtje met je vragen kunnen wagen naar één van de contactpersonen die worden genoemd op de site van die studie?
pi_74547792
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:
..
Lijnloos is ook alweer uitgeprikt Is je boek nog uitgekomen?

Ik heb mezelf vandaag nuttig gemaakt: ik heb de gordijnen voor de babykamer ingekort Ik denk alleen niet dat ik mijn bloeddruk erbij had moeten meten, want ik weet nu weer exáct waarom ik altijd zo tegen dit soort klusjes opzie: wat heeft mijn naaimachine toch een hartgrondige hekel aan mij Het eerste gordijn ging perfect, maar met het tweede ben ik bijna twee uur bezig geweest.. Meteen op mijn verlanglijstje voor wanneer dan ook: nieuwe naaimachine, ik heb letterlijk krijsend achter dat ding gezeten.. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt. Ow, en de geboortekaartjes zijn besteld, overmorgen kunnen we de enveloppen ophalen
Goed bezig Trix! Klinkt als een nuttige dag!
Hier mezelf net ook maar even nuttig gemaakt, had nog een (hele grote) doos met babykleertjes staan die we vorige week van vrienden hadden gekregen. Begonnen om al die kleertjes te merken (draadje in de labeltjes "borduren" en vervolgens opbergen. Man, wat een berg kleertjes zeg, moet echt morgen effe langs de Hema nieuwe hangertjes halen geloof ik. En allemaal zo leuk en schattig en te gek! (Wolkenmodus aan). Nu wachten tot lief thuis komt, eten en naar de pufclub...
  maandag 9 november 2009 @ 18:18:19 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74547922
Waarom merk je de kleren Lijnloos?

Ohja, wilde nog tegen je zeggen. Je hebt een superkinderwagen gekocht. Ik heb maar 1 nadeel kunnen ontdekken, en dat is dat er nog geen meerijdtplankje beschikbaar voor is, maar als Quinny slim is, dan brengen ze een eigen merk plankje op de markt (en vragen er vervolgens grof geld voor)>
pi_74550361
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

ik kan niet anders zeggen dan het helemaal met je eens te zijn! Jammer van 'meneer de dokter' dat hij zo reageerde op jouw (in mijn ogen compleet normale) vraag om meer info. Je zou eens een mailtje met je vragen kunnen wagen naar één van de contactpersonen die worden genoemd op de site van die studie?
goede! gaan we doen
pi_74550420
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef amaranta het volgende:
al selene's kleertjes (naja, de meeste) zijn ook zo gemerkt hoor. bij ons in de familie gaan kleertjes (en spullen) vaak rond. dan is het wel handig om terug te kunnen vinden wat van wie was (ik heb dus andere kleurtjes gebruikt dan mijn nichtje )
pi_74550480
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef amaranta het volgende:

Ohja, wilde nog tegen je zeggen. Je hebt een superkinderwagen gekocht. Ik heb maar 1 nadeel kunnen ontdekken, en dat is dat er nog geen meerijdtplankje beschikbaar voor is, maar als Quinny slim is, dan brengen ze een eigen merk plankje op de markt (en vragen er vervolgens grof geld voor)>
nou dat merken doe ik zodat ik later precies weet welke kleertjes ik moet teruggeven... Voor als de volgende koter in de vriendengroep komt vind ik wel zo netjes en zo gebeurd er ook niks met de stof en zo zelf.

Oh en dat meerijdplankje, daar hebben ze nog efe voor, 2e is nog niet echt op komst!
  maandag 9 november 2009 @ 19:44:16 #34
95408 Incantrix
pi_74550912
Oeh, Lijnloos, alweer terug van de pufclub? En wat zijn wij nuttig he? Helemaal goed Ik heb trouwens ook net hangertjes 'besteld': ben op marktplaats hangertjes tegengekomen die mijn moeder vroeger ook voor mij en mijn broertje had, met hertjes Zó lief!

Pfuh, en ik heb trek in iets maar ik weet niet waarin. Ongelofeloos, er staat nog een bak Ben & Jerry's in de vriezer en die wil ik gewoon niet! Noujá!
3!
pi_74551313
@Wupwup: dat van de salbutamol vertelde mijn apotheker me. En niet de assistente deze keer Ik kon het ook al niet terugvinden in het kompas inderdaad, maar aan de andere kant is het ook wel een héél specifieke zwangeren-bijwerking. En van mij hoef je nog niet te bevallen hoor

@BJ: hoezee voor je bloeddruk En hij ligt op de kop, hoezee! Prettig bezoekje was dat!

@simmu: dat zijn ook lastige beslissingen Maar voorlopig nog niet aan de orde gelukkig, je hebt nog knars- en piekertijd!

@Amarnta: je hebt heus wel tijd om door de week te bevallen hoor (ik wil het liefst 's avonds bevallen stiekem, das handig metonze hummel, diekan dan gewoon thuis blijven slapen)

@Incantrix: hier ook een bak B&J waar ik geen zin in heb, maar dat komt omdat ik de smaak niet lekker vind

Ik houd trouwens vocht vast. 's avonds sokafdrukken van bijna een centimeter diep heb ik normaal niet
pi_74551896
stiekum moet ik een klein beetje lachen
lees best veel over jullie die vocht vast houden en ja ik weet dat is niet leuk
maar sinds ik zwanger ben, is mn dystrofie been zo'n stuk slanker geworden!
Hoop natuurlijk dat het zo blijft maar ja dat zal de tijd leren!
  maandag 9 november 2009 @ 20:12:30 #37
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74551984
ik wil jullie B&J's wel
*heeft dat dan net weer niet in huis*
pi_74552686
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:10 schreef draculettetje het volgende:
stiekum moet ik een klein beetje lachen
lees best veel over jullie die vocht vast houden en ja ik weet dat is niet leuk
maar sinds ik zwanger ben, is mn dystrofie been zo'n stuk slanker geworden!
Hoop natuurlijk dat het zo blijft maar ja dat zal de tijd leren!

Whehe Ik snap je humor wel geloof ik
Wist niet dat jij dystrofie had joh! In erge mate? En hoe kom je eraan?

Ik ga nu iets heel bruuts doen, ik ga eenmalig een rijtje maken waarom ik baal, gewoon onder elkaar in een spoiler
En dan ga ik me er voorlopig helemaal over stilhouden en niet meer zeiken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo!
Was vanmiddag bij mijn moeder en ik zei dat ik er een beetje sip van werd, zegt ze: is het niet andersom? Dat je lichamelijke klachten krijgt omdat je psychisch even niet zo lekker zit?
Uhm. nee. en ik voelde me niet heel serieus genomen eerlijk gezegd...

[ Bericht 2% gewijzigd door freecell op 09-11-2009 20:40:58 ]
pi_74552710
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik wil jullie B&J's wel
*heeft dat dan net weer niet in huis*
Waar zit je?
Ik heb strawberry cheesecake. Gekregen, niet lekker
  maandag 9 november 2009 @ 20:34:37 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74552924
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ga nu iets heel bruuts doen, ik ga eenmalig een rijtje maken waarom ik baal, gewoon onder elkaar in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo!
Was vanmiddag bij mijn moeder en ik zei dat ik er een beetje sip van werd, zegt ze: is het niet andersom? Dat je lichamelijke klachten krijgt omdat je psychisch even niet zo lekker zit?

Je bent je schimmel vergeten
  maandag 9 november 2009 @ 20:36:20 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74552994
BJ zonder BJ? dat kan niet hoor!

trixie, wat ben je nuttig bezig geweest! al kan ik me wel wat voorstellen bij de wens voor een nwe naaimachine. ik heb ook een nwe stoomstrijkijzer gekocht toen het hemeltje van de wieg niet glad wilde worden met de gewone strijkijzer (heb zelfs zo'n hormonale bui gehad dat PR om half 12 uit bed is gekropen om het hemeltje nog een keer te strijken! Kijken waar we deze keer op gaan hormonaliseren )

en we hebben weer een mooie sticker van de vlos! bloeddruk 120/60 (nadat ik haar per ongeluk in dr tiet graaide ), ijzer was 7,8 suiker 6,4 (grens is 6,5 ) en daarna het hartje geluisterd. eli was ook mee, en die ging heel zielig "baby?" roepen / huilen toen de vlos mn buik ging voelen. en toen de doptone erop ging werd hij helemaal panisch! doodsbang keek hij naar dat apparaat!
en nog steeds hoofdligging, trouwens

en nu net gesprek met kennis:
quote:
hoest verder met je?
Davinia zegt:
wel oke. zit al 8 weken volledig thuis door bekkenklachten, maar heb vandaag een goede dag gehad
xx zegt:
ow?
ohoh,je kunt niet aan de slag?
Davinia zegt:
ach ja, shit happend
d=s
nope
0,0% arbeidsgeschikt
xx zegt:
wat doe je dan?
Davinia zegt:
veel op de bank liggen, en tussendoor wat kleine dingetjes
boodschappen en zo
xx zegt:
ok
saai?
Davinia zegt:
soms
xx zegt:
maar betekent t dat t onverstandig is om hierna meer kinderen te hebben?
Davinia zegt:
t wordt niet afgeraden
xx zegt:
ok,dus valt mee en geen risico op de bevalling
Davinia zegt:
nope
xx zegt:
gelukkig
Davinia zegt:
naja, tvalt niet mee, maar tis geen beperkende factor voor evt volgende zwangerschappen
Ben ik nou heel hormonaal als de vetgedrukte zin me in het verkeerde keelgat schiet?

[ Bericht 2% gewijzigd door DaviniaHR op 09-11-2009 20:45:13 ]
pi_74553137
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je bent je schimmel vergeten
Bárst
*vult aan*
pi_74553161
Tan: wat heftig allemaal!

Freecell: uhhh, wat moet ik eigenlijk zeggen....het gaat wel over.....

Davinia: sommige mensen kunnen zich niet inleven. Voor haar lijkt het mee te vallen, omdat het geen risico's geeft. Maar dat neemt niet weg dat het op dit moment uiterste $%^$&^ is voor jou natuurlijk!
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:
Volgens mij he, zijn wij best wel veel hetzelfde. Ik herken zo enorm veel in jouw verhalen, hehe. Ik had dat letterlijk kunnen zijn, achter die naaimachine....

En ik lees dat er Ben&Jerry's over is: Komt u maar! Vieze smaken doe ik niet aan, alles is welkom!

[ Bericht 6% gewijzigd door DJRandall op 09-11-2009 20:47:21 ]
pi_74553224
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef DaviniaHR het volgende:

trixie, wat ben je nuttig bezig geweest! al kan ik me wel wat voorstellen bij de wens voor een nwe naaimachine. ik heb ook een nwe stoomstrijkijzer gekocht toen het hemeltje van de wieg niet glad wilde worden met de gewone strijkijzer (heb zelfs zo'n hormonale bui gehad dat PR om half 12 uit bed is gekropen om het hemeltje nog een keer te strijken! Kijken waar we deze keer op gaan hormonaliseren )

en we hebben weer een mooie sticker van de vlos! bloeddruk 120/60 (nadat ik haar per ongeluk in dr tiet graaide ), ijzer was 7,8 suiker 6,4 (grens is 6,5 ) en daarna het hartje geluisterd. eli was ook mee, en die ging heel zielig "baby?" roepen / huilen toen de vlos mn buik ging voelen. en toen de doptone erop ging werd hij helemaal panisch! doodsbang keek hij naar dat apparaat!

[..]

Ben ik nou heel hormonaal als de vetgedrukte zin me in het verkeerde keelgat schiet?
nee, ik zou ook *MEP* doen wrs...
Maar ik ben ook hormonaal, dus neem niks van mij aan

Fijn dat je goedgekeurd bent En Eli Snapt hij het een beetje?
  maandag 9 november 2009 @ 20:45:03 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553325
Ik ga morgen de enveloppen ophalen, ik weet alleen niet hoeveel ik er nodig heb

Mijn spulletjes zijn klaar (boxkleed etc) maar liggen nog bij mijn moeder. Zodra ik ze heb plaats ik hier fotos.
pi_74553364
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef freecell het volgende:

[..]

SPOILER
Zo!

soms kan van je afschrijven je gewoon al even helpen even uit je eigen systeem schrijven
en niet serieus genomen worden is niet fijn

ik heb sins jan 2006 de officiele diagnose gehad, maar had in aug 2005 een zweepslag in mn kuit wat dus tot dystrofie is uitgelopen. In welke mate vraag je? Dat vind ik een beetje moeilijk te beantwoorden
maak gebruik van rolstoel, scootmobiel, krukken en in huis tripple stoel maar probeer ik ook te schuifelen zonder krukken
  maandag 9 november 2009 @ 20:47:15 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553406
dav, is xxx een vent of een wijf?
Want alleen een vent of een wijf kan zoiets lomps zeggen, vrouwen niet. Die zijn tactischer.
pi_74553464
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:47 schreef amaranta het volgende:
dav, is xxx een vent of een wijf?
Want alleen een vent of een wijf kan zoiets lomps zeggen, vrouwen niet. Die zijn tactischer.
pi_74553470
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

fijn van de sticker!
maar ik ben geloof ik nog niet zo hormonaal vind die dikgedrukte zin wel een beetje vreemd! en niet in verhouding in het gesprek
al denk ik wel dat diegene iets anders wil zeggen als dat het nu overkomt
pi_74553486
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:46 schreef draculettetje het volgende:

[..]

soms kan van je afschrijven je gewoon al even helpen even uit je eigen systeem schrijven
Dat was het idee
quote:
ik heb sinds jan 2006 de officiele diagnose gehad, maar had in aug 2005 een zweepslag in mn kuit wat dus tot dystrofie is uitgelopen. In welke mate vraag je? Dat vind ik een beetje moeilijk te beantwoorden
maak gebruik van rolstoel, scootmobiel, krukken en in huis tripple stoel maar probeer ik ook te schuifelen zonder krukken

Ja, die vraag is misschien ook wel lastig, maar je antwoord is wel duidelijk
Wat balen zeg
  maandag 9 november 2009 @ 20:49:17 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74553495
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Bárst
*vult aan*
Ja ik dacht ik meld het even...
Ben zo behulpzaam
maar het is gewoon om te

Davinia, kan me ergens wel voorstellen dat het je in het verkeerde keelgat schiet maar ik denk dat ze het niet zo bedoelde. Ik denk dat ze op een beetje lompe manier probeerde te relativeren.
zo vroeg een manager op mijn werk aan mij hoe dat nou voelde en wat je dan wel en niet kon met bekkenklachten. Vanwege dames op de werkvloer die dan in de ziektewet zaten maar die hij dan wel vrolijk zag wandelen in de stad. Ik tegen hem: tja, mij zie je ook rondhobbelen in de Jumbo en in de stad, maar wat je niet ziet is dat ik de rest van de middag en avond op de bank lig en pijn heb...
  maandag 9 november 2009 @ 20:49:33 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74553510
free, jemig, wat een lijst! wat is sinusitis? nou, eenmalig dan een voor jou!
Gelukkig, ben niet de enige die het een rare opmerking vond

Eli weet wel dat er een baby verstopt zit in mama's buik. Hij bladert ook regelmatig in het boekje over zwangerschap, waarbij je de buik open kunnen flappen om de verstopte baby te zien, maar verder? kweet t niet zeker...

DJRandall, die smaak met banaan en chocola is echt wel goor, hoor! brrr...
pi_74553530
Tan, fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk doet de rust je goed de komende tijd!

BJ, fijn dat de bloeddruk toch niet zo hoog was! En natuurlijk dat de baby met het hoofd naar beneden ligt!

Ik ben ook weer voor controle geweest en goedgekeurd! De kleine ligt ook met het hoofd naar beneden en is zelfs al een beetje ingedaald. Is wel vroeg lijkt mij!?
pi_74553670
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef DaviniaHR het volgende:
free, jemig, wat een lijst! wat is sinusitis? nou, eenmalig dan een voor jou!
Gelukkig, ben niet de enige die het een rare opmerking vond

Eli weet wel dat er een baby verstopt zit in mama's buik. Hij bladert ook regelmatig in het boekje over zwangerschap, waarbij je de buik open kunnen flappen om de verstopte baby te zien, maar verder? kweet t niet zeker...
Bijholteonsteking Gaat wel weer over over een paar dagen zeg maar

Welk boekje heb jij? Ik heb die van bibabebi over de bella bolle buik Ook met flapjes.
Leander begrijpt er geen drol van, maar vindt het boekje wel leuk. Het heeft een lekker metrum en er zitten flapjes in
pi_74553698
lees ik helemaal over tan heen

fijn dat je thuis bent maar wat vervelend dat je bloeddruk er zo'n zooitje van maakt
heb je geen recht op gezinshulp ofzoiets?
pi_74553704
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, die smaak met banaan en chocola is echt wel goor, hoor! brrr...
Ow, ik eet eigenlijk nooit B&J ijs, veel te ongezond. Maar de keren dat ik het op heb, jammie! Om te smullen...Maar het klinkt dus beter dan het is?
Die strawberry cheesecake klinkt ook om te watertanden.
Iemand de McFlurry Oreo al op?

Damn, ik moet een ijsco hebben....
  maandag 9 november 2009 @ 20:54:30 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553732
ik heb deze

met een persoonlijk voorwoord van Jan Lieffering himself
  maandag 9 november 2009 @ 20:55:33 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553785
vanaf 6 jaar, maar er staan wel rare plaatjes in
http://www.editorialjuventud.es/3509-4.html
pi_74553802
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat was het idee
[..]

Ja, die vraag is misschien ook wel lastig, maar je antwoord is wel duidelijk
Wat balen zeg
ach komt wel goed! we hebben er zelf onze weg ingevonden en ik ga er nog steeds vanuit dat het beter kan worden!
pi_74553852
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:55 schreef amaranta het volgende:
Wat een "bijzonder" boekje inderdaad.
  maandag 9 november 2009 @ 20:58:23 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74553898
strawberry cheesecake is toch van haagen dasz?

al mag je me voor cookie dough en caramel chew chew wel wakker maken

wij hebben deze:

vertelt het verhaal vanuit de optiek van de oudste zoon jacob (blond jongetje, blonde mama, niet zo blonde papa, precies ons gezin ) waarbij jacob zich dan bedenkt wat de baby doet. erg leuk.

wow, amaranta, die slaan de bloemtjes en de bijtjes een beetje over!
  maandag 9 november 2009 @ 21:00:03 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553962
De illustrator van dat boek is de ex van een excollega. En toen hij het boek heeft geillustreerd, en er een spaanse uitgave van kwam, heb ik er een van hem gekregen.
Ik heb hem niet zelf gekocht.
pi_74553987
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:58 schreef DaviniaHR het volgende:
strawberry cheesecake is toch van haagen dasz?

Ow, dat kan....maar ik ben niet zo kieskeurig....

Manlief is onderweg naar de schuur voor een simpele invrieslollie.....das de enige mogelijkheid..
  maandag 9 november 2009 @ 21:01:40 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74554023
die is van haagen dasz ja
pi_74554050
Amaranta dat boekje hakt er wel in inderdaad
Daar is die van mij nog wat te jong voor
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:56 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ach komt wel goed! we hebben er zelf onze weg ingevonden en ik ga er nog steeds vanuit dat het beter kan worden!
Dat is in ieder geval de goede instelling
pi_74554161
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:02 schreef freecell het volgende:
Amaranta dat boekje hakt er wel in inderdaad
Daar is die van mij nog wat te jong voor
[..]

Dat is in ieder geval de goede instelling
dank

ik ben er weer vandoor fijne avond allemaal
pi_74554279
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef amaranta het volgende:
die is van haagen dasz ja
b&j heeft hem ook hoor
pi_74554504
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:55 schreef amaranta het volgende:
sangdrax zegt: "teveel tekst"
pi_74554654
Tan, wat fijn dat je terug thuis bent. Alleen jammer dat je het zo rustig moet houden.

Freecell wat een lijstje. Hopelijk kun je er binnenkort idd een aantal dingen van afstrepen

Een collega van mij vertelde vandaag dat ze oma wordt van een tweeling. Allemaal fijn natuurlijk, behalve dan dat haar schoondochter blijkbaar opgenomen is in het ziekenhuis omdat ze zoveel moet overgeven en echt niets kan binnenhouden. Blijkbaar mag ze per dag maar 30 minuten bezoek hebben, geen tv kijken, geen boek lezen, ... Ik vroeg me op dat moment echt af wat je dan een hele dag moet doen in het ziekenhuis. En voorspelling wanneer ze naar huis mag? Niets, doen ze niet aan mee in het ziekenhuis (blijkbaar hetzelfde ziekenhuis waar ik onder controle sta). Ik had al direct medelijden met die vrouw.

Ik vrees dat ik aan dit tempo toch nog maar eens naar mijn baas zal moeten stappen Ik heb woensdag (11 november) een dag vrijaf en ik voel nu al dat ik die heel hard ga nodig hebben om te recupereren. Misschien moet ik echt eens zien of ik niet elke week een dagje vrijaf kan nemen (heb toch nog genoeg verlof staan om dit jaar alleen nog 5 weken thuis te blijven). Als ik binnen een half uur nog wakker ben als mijn man gedaan heeft met werken, zal ik het toch maar eens met hem bespreken wat ik het beste kan doen.
pi_74554794
Leo, hebben jullie geen mogelijkheid voor ziektewet?
Hier is het zo, dat alles wat je minder gaat werken, wordt vervangen door ZW-uitkering. Dan hoef je dus geen vrij te nemen en hoeft jouw baas ook niet extra te betalen...
pi_74554945
Dat weet ik eigenlijk niet. Maar ik vind het ook niet zo'n drama om verlof te nemen, hoor.
Het probleem is dat ik tegenwoordig gigantisch slecht slaap en nu dus al doodop ben. Ik denk dan ook dat het probleem zich zal oplossen eens ik terug normaal slaap. En een hele regeling qua ziekteregeling vind ik dan te omslachtig. Misschien krijg ik het wel opgelost met een paar weekjes een dagje minder te werken
pi_74555059
Het verlof is bedoeld voor andere dingen! Voor vrije dagen en vakantie.
En veel regelen hoef je niet. Je meldt je een dag per week ziek en de rest wordt geregeld.
Ik snap wel dat je niet vervelend wil doen naar je baas, maar je moet wel goed voor jezelf opkomen hoor! Je verdient het gewoon om de rust te krijgen die je nodig hebt.
Geen idee of het in België hetzelfde gaat, maar dit soort regelingen zijn er niet voor niets.

Overleg anders eens met je vk, misschien kan zij je helpen.
pi_74555184
Mja, dat laatste kan ik misschien idd wel doen.
Ik heb deze week sowieso een dag betaald verlof omdat het een feestdag is en volgende week vrijdag hebben we ook een extra dag verlof. Volgende week donderdag moet ik in de namiddag toch op controle dus ik kan het donderdag eens met de gyn bespreken. Voor deze week hoef ik toch nog niets te 'regelen'

Het probleem is vooral dat ik ziek-melden pas van toepassing vind als je echt ziek bent, niet om een dag bij te slapen. Dus daarom dat ik me liever niet ziek ga melden maar ik ben dan ook nog nooit een dag ziek geweest sinds ik ga werken (ondertussen toch 7 jaar) zelfs niet met al die vruchtbaarheidsbehandelingen
pi_74555217
En nu maar even afsluiten en met mijn man overleggen. Eens zien wat hij zegt.
En dan vroeg mijn bed in
pi_74557681
Terug van de pufclub, was weer erg leuk vandaag. Een van de stellen bij onze groep gaat meedoen met dat nieuwe tv-programma "generatie 2010" of zoiets... Superlachen! Verder leren puffen (nu echt) en weer lekker ontspannen liggen doen.

Leo, rustig aan doen, hoe dan ook, is wel belangrijk... Maar geen idee natuurlijk hoe het allemaal in België werkt met ziekte ivm zwangerschap... Mijn halve dagen is voor het bedrijf financieel geen probleem geweest want dat gaat via UWV hier, maar bij jullie misschien anders Praat er anders ook eens over met iemand van p&o of hrm of hoe ze dat noemen bij jullie... Wellicht weten die hoe het beste te regelen.

Oh en over dat ijs... B&j heb ik wel een favoriete smaak maar die is al maanden niet meer bij onze super te krijgen (brownies smaak die ook nog es low-fat is, dus daar mag je 2 bakken van )
morgen maar eens kijken bij andere supermarkten....
In elk geval en weltrusten allemaal!

[ Bericht 16% gewijzigd door Lijnloos op 09-11-2009 22:45:14 (Ijs-gerelateerd) ]
  maandag 9 november 2009 @ 22:45:20 #76
95408 Incantrix
pi_74557763
Leonieke, wat je er ook mee doet, ik ben blij dat je in elk geval wat meer rust gaat nemen. Is belangrijk! (Ennuhm, wie zegt dat oververmoeidheid niet ziek zijn is? Mijn hemel, ik weet hoe erg zoiets je kan belemmeren en da's geen feestje!)

Freecell, wat een lijst.. voor jou!

DJRandall, haha, van hetzelfde laken een pak? Erg he? Het slaat helemaal nergens op, maar ik werd er zó leip van op een gegeven moment..

En Davinia, voor je sticker! En haha, het liefst zou ik nu ook gaan kijken voor een nieuw strijkijzer, maar als er íets weggegooid geld is.. Ik heb dat ding sinds we hier wonen (bijna 4 jaar) denk ik niet meer dan 2 a 3 keer aangeraakt

Truste Lijnloosje!

En ik zag nog van alles maar dat ben ik vergeten

Wat de B&J betreft: ik heb mijn favo smaakje in de vriezer staan, maar dat was het gewoon even niet. Uiteindelijk werd het maar gewoon een good old boterham met hagelslag En nu ga ik denk ik ook maar op bed aan Sweet dreams allemaal!
3!
pi_74559112
De arbo arts van mijn werk vond anders dat vermoeidheid geen goede reden was om je ziek te melden Dan moest je maar gewoon eerder naar bed toe (wat bij mij neerkwam op ong 2 uur later dan ik thuiskwam van werk).
Sommige mensen hebben geen idee wat een chronisch slaapgebrek met je doet
Godzijdank is die vermoeidheid na 4 maanden afgenomen en ben ik dichter bij huis ingezet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:04:11 #78
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74563026
Leonieke: hoe is je gesprek met manlief gegaan? Ben benieuwd wat jullie oplossing gaat worden. Wel erg goed van je dat je bezig bent met manieren om jezelf te ontzien!

Ik weet even niet zo goed hoe ik me voel....Het probleem is namelijk dat ik me gewoon 100% ok voel! Ik voel me helemaal mezelf; ben niet meer misselijk, ben hooguit met vlagen een beetje duizelig.
Eigenlijk zou ik dus blij moeten zijn, maar ik vind het een beetje eng.
Vanaf week 6 t/m week 12 heb ik elke week een 3D echo gehad omdat ik meedeed aan een onderzoek. Nu heb ik een paar weken geen echo / controle. Volgende week dinsdag heb ik pas weer de volgende controle. Ik ben nu 14 weken en voel het kindje dus nog niet bewegen. Ook zie je aan m'n buik eigenlijk nog niks en heb ik nauwelijks 'klachten' meer.
Zit ik nu gewoon in de magische 'na 12 weken ga je je écht, écht, écht waar beter voelen' of is het toch iets om me zorgen over te maken?

Ervaren baby-in-de-buik dames: dit is jullie kans om me gerust te stellen!
A grand adventure has begun.
pi_74563075
Keshet, ik voelde me echt na de 12 eerste weken stukken beter. Ik heb zowel de 2e als deze zwangerschap de eerste maanden boven een emmer of wc pot gehangen. Daarna nog sporadisch een keertje als ik iets had gegeten waar mijn maag niet tegen kon maar helaas duurt het tussen de "magische" 12 weken grens en het voelen van je kindje wel even. Sommige voelen de baby met een week of 18 en anderen iets later maar zou je niet ongerust maken. Je hebt nu meer energie dan de eerste weken, bent niet meer zo misselijk en voelt je gewoon goed.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:13:35 #80
95408 Incantrix
pi_74563085
Goodmornings!

Octopussy, dat vind ik dan echt naar van je bedrijfsarts, want als je echt goed oververmoeid bent is functioneren heel moeilijk. Klinkt als een bedrijfsarts van de oude stempel, wat nu als eerder naar bed gaan niet helpt? Stom hoor..

Keshet, bij mij hield de misselijkheid op bij week 12 of 13 (was ook echt ineens weg in een paar dagen tijd! ) maar de beeb voelde ik inderdaad nog niet. Heb echt met heel veel spanning zitten wachten op bewegingen, en die zijn uiteindelijk ook gewoon gekomen Niet te ongerust maken hoor, maar ik snap heel erg goed wat je bedoelt, ineens is je belangrijkste 'verzekering' weg!

Pff, en hiero goed geslapen, maar wel heel kort. Ga zo ook nog lekker even terug denk ik, ik vind het goed allemaal. Gisteren hard gewerkt, dus vandaag mag ik even rust (vind ik nú).
3!
pi_74563187
Ik doe het vandaag ook iets rustiger aan. Heb me gisteren uit staan sloven op de ramen en gordijnen. Kreeg 's morgens in eens de kolder in mijn kop en besloot dat ik de ramen van binnen moest lappen en de vitrage moest wassen. Ergens rond 7 uur 's avonds waren alle gordijnen schoon en hingen ze weer maar ik was gesloopt. Ik schijn dan ook van een uurtje of tien tot half 2 vannacht te hebben liggen snurken waardoor mijn man de slaap niet kon vatten. Die kon me vanmorgen wel schieten,
pi_74563209
Goedemorgen dames
Ik heb nog niets teruggelezen

Hier is het een ziekenboeg.
De kinderen en ik hebben de griep en de jongste is er het ergste aan toe.

Gisteravond tot 22.00 in het ziekenhuis met hem gezeten en volgens de dienstdoende arts heeft hij de mexicaanse griep (hoewel dat dus niet getest is dmv bloed ofzo)
We konden meteen voor tamiflu kiezen maar ook ff afwachten en dat hebben we nu gedaan. Mochten de klachten erger worden dan krijgt het het wel.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:28:20 #83
95408 Incantrix
pi_74563213
@ Faja: Ah, jij ook al met de ramen beziggeweest? Ik heb gisteren de gordijnen van de babykamer ingekort (en vooral veel ruzie gemaakt met mijn naaimachine ). Lekker rustigaan doen ook Faja En lastig dat je man daar niet van kon slapen, ik snurk nu ook als een bootwerker.. Gelukkig slaapt mijn lief er keihard doorheen en die snurkt zelf ook, dus op dat gebied kan ik niet echt adviseren..

Lily, wat naar! Heel veel beterschap voor allen! Heb je uiteindelijk gekozen voor de tamiflu? Sorry, verkeerd gelezen. Hopelijk is het niet nodig (en hopelijk krijg jij het niet ook!).
3!
pi_74563231
Mijn man vindt ook dat er maar iets moet gebeuren zodat ik er niet helemaal door zal zitten binnen een maand.
Ik zal als ik even tijd heb tellen om hoeveel dagen het precies gaat en het volgende week eens voorleggen aan de gyn. Als ik er problemen mee kan vermijden, los ik het wel op met verlof. Ik wil me er niet druk in maken dat ik controle zou kunnen krijgen van de controlearts en dat die dan zegt dat ik maar gewoon moet gaan werken. Dan liever een stressloze dag thuis door wat overuren op te nemen. Een andere optie is mijn 38 uur op 4 dagen werken, maar ik denk niet dat dat een goeie optie zou zijn, want dan zijn het natuurlijk wel 4 bijzonder lange dagen.

Keshet: ik heb de baby de eerste keer gevoeld toen ik 22 weken was. Het zorgde wel voor wat stress omdat iedereen ervan overtuigd was dat ik hem nu toch al moest gevoeld hebben. Misselijk (als in ) ben ik nooit geweest, hooguit soms eens een raar gevoel omdat ik te weinig gegeten had.
pi_74563239
Beterschap voor je kinders Lily! Laten we hopen dat het snel overgaat!
pi_74563265
Leo! Ik moet toch niet in de auto stappen om je even aan je bed vast te binden?
Moe zijn is ook een beetje ziek! Je bent zwnager he! Vergeet dat niet. Jij moet straks ook lekker fit zijn om jullie zoontje ter wereld te brengen.
pi_74563291
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man geworden dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.
Vervolgens zat er iets niet lekker in mn keel en kreeg ik een hoestbui en toen hield mijn sluitspier het ook niet helemaal droog....

zwanger zijn is leuk he ??
pi_74563293
oeh lily, spannend Veel succes daar dan!

Keshet: ik vond zelf de weken tussen dat je het weet en de eerste echo en daarna inderdaad vanaf de 12 weken echo tot 'voelen' heel lang duren gevoelsmatig
Dat 'je goed voelen' zoveel onzekerheid kan geven hè?

Hier weer wakker inmiddels. Paar keer wakker geweest vannacht en dan was het echt: 'hey, het is nog geen ochtend, ik kan nog heel lang slapen ' Yay

Vanmorgen even gewogen, 400 gram boven waar ik wilde zitten nu, das acceptabel
pi_74563312
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:33 schreef amaranta het volgende:
Leo! Ik moet toch niet in de auto stappen om je even aan je bed vast te binden?
Ik heb zo af en toe ook de neiging
Ik durf te wedden dat ze voor mensen om zich heen de lat lang niet zo idioot hoog legt als voor zichzelf
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man gelopen dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.
Vervolgens zat er iets niet lekker in mn keel en kreeg ik een hoestbui en toen hield mijn sluitspier het ook niet helemaal droog....

You just made my morning
pi_74563325
goedemorgen dames

ben dr ook weer hoor... en neej idd BJ zonder BJ kan eigenlijk niet he??? maar als ik zo;n bak in de vriezer heb, dan moet ie ook op! en dat is niet zo verstandig.....

@trixje; wat fijn dat je goed hebt geslapen!

@Lily; wat vervelend dat iedereen ziek is bij je thuis... hoe voel je je zelf???

@Keshet; ik heb die periode ook gehad idd, na een week of 12-14 begon ik me ook ineens veeeeeel beter te voelen, en dat is net de periode dat er idd verder weinig beeldvorming is, geen beweging nog en je ziet er nog niet echt zwanger uit.. (tenminste ik toen nog niet)... Best een onzeker gevoel inderdaad.
(was dan ook erg blij dat ik ons kleintje vrij vroeg begon te voelen)

@Octo wat een rare bedrijfsarts! oververmoeidheid is echt niet iets waarmee je kan functioneren hoor... en dat slaap je ook niet zomaar even bij als je eerder naar bed gaat....

@Leonieke; kan je je in Belgie niet gedeeltelijk ziekmelden? Ik heb mezelf bij ongeveer 27 weken ook 33 % ziek gemeld, waardoor ik wat meer dagen tussendoor had om bij te komen van mijn werk....
staat het niet in je CAO?

en ik heb ook redelijk geslapen en ga nu maar eens ontbijten... en dan richting mams (en samen naar opa en oma, die ik al enorm lang niet heb gezien )
pi_74563355
Fijn dat iemand er vrolijk van wordt
pi_74563422
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man geworden dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.

FAN-TAS-TISCH!!!!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:50:30 #93
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74563493
Fijn om te horen dat wat ik voel zo herkenbaar is! Wat is dit toch een fijn topic!

Lily: Succes met de ziekenboeg! Hou je kleinste en de rest (jezelf inclusief!!!) goed in de gaten!

Slaap nog even lekker Incantrix!

Leonieke: Waarom overleg je niet nu al met je baas en volgende week met de gyn? Je kunt beter vandaag al beginnen met jezelf en je kindje even belangrijker vinden dan je werk dan morgen! Ik weet dat je al heel erg je best doet, maar wacht niet te lang! Enne, ziekmelden is niet falen he.

Amaranta: Sorry, ik moest ook even heel hard lachen. Is de boosheid wat afgezakt inmiddels?

Freecell: Lekker hoor, dat je voor je gevoel in ieder geval goed geslapen hebt! En thumbs up voor je gewicht! Wat is nou 400 gram? Supergoed van je!

BJ: Veel plezier bij je opa en oma! Maak er een lekker dagje van!
A grand adventure has begun.
pi_74563541
Incantrix, mijn man snurkt nog erger dan ik hoor. Hij zaagt hele bossen door 's nachts en ik slaap daar meestal door heen, lukt het niet dan geef ik hem een por en draait hij zich om. Ik schijn nergens op te reageren als ik zo vast slaap. Vandaag ga ik zittend strijken. Liep gisteren de schuur in waar onze wasmachine en droger staan om de gordijnen te wassen en zag daar een collectie wasmanden gevuld met schone was op kleur. Mijn man doet de was maar als die is gedaan laat die hem rustig staan, dus genoeg weg te strijken. Een mand of 2 per dag is meer dan genoeg om te doen. Zet gewoon een film aan en vermaak me wel.

Amaranta, hormonen doen gekke dingen met je. Maar niet zo kwaad maken dat je er bijna in stikt hoor.

Lily, goed in de gaten houden dat je jongste (of jij zelf) het niet benauwd krijgt en voldoende blijft drinken. Dat zijn namelijk de enige redenen voor opname. Verder is het idd een kwestie van uitzieken. Ik vind het wel de weg van de minste weerstand van een arts om maar klakkeloos te roepen dat het de Mexicaanse griep is. Je kan gewoon een bloedtest aanvragen, dan weet je het zeker. Mijn zoon was ook goed ziek van de griep maar dat was dus niet eens de Mexicaanse.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:10:03 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74563774
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef octopussy het volgende:
De arbo arts van mijn werk vond anders dat vermoeidheid geen goede reden was om je ziek te melden Dan moest je maar gewoon eerder naar bed toe (wat bij mij neerkwam op ong 2 uur later dan ik thuiskwam van werk).
Sommige mensen hebben geen idee wat een chronisch slaapgebrek met je doet
Godzijdank is die vermoeidheid na 4 maanden afgenomen en ben ik dichter bij huis ingezet.
Wat heb ik dan geboft met mijn arbo-arts!
Ik zit al vanaf 7 weken zwangerschap ziek thuis ivm chronische vermoeidheid tgv zwangerschap (en daarna bekkenproblemen). ik had 3 dagen (weekend) thuis alleen maar geslapen en gegeten en toen ik dag 4 ging werken viel ik rond 12 uur bijna in slaap in de auto!
pi_74563890
Ik ben nu even heel boos op Leonieke Je stelt je niet aan. Je bent zwanger. Dat kan fysiek zwaar zijn en moe zijn is echt een zwangerschapskwaal. Het is niet dat je moe bent, omdat je een avondje te lang doorgehangen hebt in de kroeg. Je bent moe, omdat er een kind in je buik zit dat zich als een parasiet gedraagt en zich jouw voedingsstoffen toeeigent. Een bedrijfsarts weet dat en zal echt niet zeggen dat je je aanstelt. Je hebt al je energie nodig om je kind goed te laten groeien.

Ga alsjeblieft geen vrije dagen opnemen hiervoor. Gebruik die lekker volgend jaar om dagjes vrij te nemen om van je kleintje te genieten. Het ziekteverlof is er voor mensen die ziek zijn en dat ben je nu eenmaal. Of je het nu leuk vindt of niet.

Verder ben je een schat hoor
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:18:53 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74563965
Poeh lily, dat is schrikken! Hou je manneke maar goed in de gaten...

Keshet, ik herken het ook wel hoor! Rond 14-15 weken voelde ik me ook beter qua misselijkheid en vermoeidheid en gevoelsmatig duurt het dan nog zoooooooooooo lang totdat je de volgende echo krijgt...
Ik voelde de baby rond 18 weken, maar volgens de vroedvrouw was dat erg vroeg en komt het waarschijnlijk door mijn teveel doen dat de baby al zo actief was dat ik hem zo goed kon voelen...

Faja, doe jij het ook een beetje rustig aan!

Leonie, goed voor jezelf en je baby zorgen hoor! Als je helemaal instort, heeft school helemaal niks meer aan je!

En toen was ik de rest weer vergeten...
pi_74564229
Leo: beter nu 1 dag in de week 'ziek' melden, dan over een maand volledig.

Amaranta: sorry, ik moest hier wel hard om lachen.

Lily: jeetje wat heftig! Heel veel beterschap voor jullie!

Keshet: Heel normaal! Het kan nog wel even duren hoor, voordat jij je kleintje voelt. De komende weken zul je wel vaker onzeker zijn, maar ik denk dat iedereen dat hier heeft gehad. Misselijk zijn, of je juist heel goed voelen zegt niets over de situatie in je buik. Geniet van de momenten dat je lekker in je vel zit, zorgen maken heeft geen zin.
pi_74564576
kapot.toetsenbord.hier.ben.er.vanmiddag.weer.
straks.naar.vk.ben.benieuwd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:08:13 #100
43556 miss_dynastie
pi_74565227
Beterschap voor jullie allemaal, lily
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:09:27 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74565257
Verse moeders in spe, ik heb in V&A nog wat handige boeken te koop staan.
En ik ga er ook wat kleren op zetten want mijn positiekleding is nog steeds te groot
pi_74565451
ahhh, ik kom net terug van mijn laatste stoelmassage op het werk......
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:57:54 #103
95408 Incantrix
pi_74566515
DJRandall Hóe relaxed!

En ik ben dus nog steeds niet mijn bed ingegaan, ik wilde eerst 'even' stemmen in dat topic hiero en een beetje kletsen met mijn bro op Gpraat.. Maar nu ben ik stiekum best wel moe, dus nu echt truste, whaha!
3!
pi_74566819
Trix, weltrusten joh, slaap nog effe lekker bij!
Lily, wat ontzettend rot dat jullie nu allemaal aan het griepen zijn. voor jullie gezin! Hopelijk kunnen jullie het goed hebben en is de Tamiflu niet eens nodig.
DJRandall... ik = jaloers. Maar wel balen dat het de laatste keer is natuurlijk. Wanneer heb je je laatste werkdag?
Poppejans, toetsenbord stuk is niet handig...
Uhm, de rest ben ik even kwijt, maar dan maar een voor iedereen.

Hier heel prima geslapen weer na de pufclub gisteravond (dat ontspannen werkt als een tierelier) en inmiddels ook alweer bij de vk in het zh geweest. Bloeddruk was wel weer iets gestegen maar nog steeds prima, en de suikertest van gisteren was "Geen vuiltje aan de lucht"... jippie! Wel flink aangekomen, maar dat mocht misschien ook wel een keertje (vroeg me al af wanneer de klap zou komen). En de kleine meid lag vandaag es een keertje wel goed. Maar ik heb het gevoel dat ze nog alle kanten op kan en ook gaat, dus het blijft gewoon spannend elke keer. VOlgende week groeiecho maar de buik groeide goed, kon ze zonder voelen al zien zei ze... Al met al weer een stickert
pi_74567332
Trusten Trix!
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:08 schreef Lijnloos het volgende:
Trix, weltrusten joh, slaap nog effe lekker bij!
Lily, wat ontzettend rot dat jullie nu allemaal aan het griepen zijn. voor jullie gezin! Hopelijk kunnen jullie het goed hebben en is de Tamiflu niet eens nodig.
DJRandall... ik = jaloers. Maar wel balen dat het de laatste keer is natuurlijk. Wanneer heb je je laatste werkdag?
Poppejans, toetsenbord stuk is niet handig...
Uhm, de rest ben ik even kwijt, maar dan maar een voor iedereen.

Hier heel prima geslapen weer na de pufclub gisteravond (dat ontspannen werkt als een tierelier) en inmiddels ook alweer bij de vk in het zh geweest. Bloeddruk was wel weer iets gestegen maar nog steeds prima, en de suikertest van gisteren was "Geen vuiltje aan de lucht"... jippie! Wel flink aangekomen, maar dat mocht misschien ook wel een keertje (vroeg me al af wanneer de klap zou komen). En de kleine meid lag vandaag es een keertje wel goed. Maar ik heb het gevoel dat ze nog alle kanten op kan en ook gaat, dus het blijft gewoon spannend elke keer. VOlgende week groeiecho maar de buik groeide goed, kon ze zonder voelen al zien zei ze... Al met al weer een stickert
Jeej Goed bezig! Mooie sticker dus....
En mijn laatste werkdag, die is 26 november. Nog maar 7 halve dagen werken, dus dat is te doen he....
Note to myself: thuis ff checken of die datum wel klopt........
pi_74568565
iedereen bedankt voor de beterschapswensen
er is niets zo erg dan dat je kind wat mankeert

voor iedereen
pi_74568733
DJRandall ook bijna verlof. lekker! Ik nog 2,5 week; ook bijna dus..

Tan, sterkte met de bloeddruk en het rustig aan doen (vooral dat laatste is een uitdaging, lijkt me)

ik probeer even snel door dit en vorig topic te scannen maar het lukt niet zo goed geloof ik...
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:09:00 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74568772
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:02 schreef lily het volgende:
iedereen bedankt voor de beterschapswensen
er is niets zo erg dan dat je kind wat mankeert

voor iedereen
Kan ik me voorstellen. Zorg goed voor jezelf en je kleine man!
pi_74569154
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:07 schreef lily het volgende:

Tan, sterkte met de bloeddruk en het rustig aan doen (vooral dat laatste is een uitdaging, lijkt me)

ik probeer even snel door dit en vorig topic te scannen maar het lukt niet zo goed geloof ik...
lekker allemaal naar bed daar! heel veel beterschap hoor
pi_74569162
een ziekenboeg bij lilly, beterschap allemaal!

Leonieke denk aan jezelf en aan het kindje wat er bij je groeit, voor de rest is alles al gezegd!

Keshet irritant he onzeker zijn, ergens fijn dat je nergens last van hebt natuurlijk maar aan de andere kant snap ik je ook wel, zullen we even een dagje ruilen?

en ik even voor mezelf, vandaag 13 weken, en aangezien ik met 12 niet kan omdat ik toen in het ziekenhuis lag vond ik het nu gewoon even leuk!
pi_74569299
voor draculettetje! eerste trimester is officieel voorbij!

voor mezelf even... ik dacht morgen m'n diploma te gaan tekenen, maar dat staat ineens op losse schroeven. ze hebben zich ineens bedacht dat één of andere voorzitter die moet meetekenen morgen helemaal niet werkt er wordt nu geprobeerd om die handtekening vandaag alvast te regelen en anders wordt het vrijdag pas. in dat geval ga ik niet meer wachten en gewoon persen
Vanmiddag naar de verloskundige!
pi_74569384
he da's minder WupWup hoop dat die voorzitter vandaag gewoon nog z'n handtekening zet en je gewoon alsnog voor het persen je diploma hebt!

ja raar idee, eerste trimester voorbij nu het spugen nog ha ha maar dat komt vanzelf wel
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:34:38 #113
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74569506
Draakje,gefeliciteerd Kan niet wachten dat het bij mij ook zo ver is,zou me denk ik wel veel rust geven Hoest verdr met eten en drinken?

WupWup,wat balen dat het nu mischien niet door gaat morgen

Wij gaan zo voor een voorlichtings gesprek naar het ziekenhuis,ben benieuwd.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74569544
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:34 schreef Guess. het volgende:
Draakje,gefeliciteerd Kan niet wachten dat het bij mij ook zo ver is,zou me denk ik wel veel rust geven Hoest verdr met eten en drinken?

WupWup,wat balen dat het nu mischien niet door gaat morgen

Wij gaan zo voor een voorlichtings gesprek naar het ziekenhuis,ben benieuwd.
ow ja meldt mij ook ff de belangrijke dingen heb die voorlichting dus gewoon niet gehad!

drinken gaat goed, wel nog wat te weinig, maar gister voor het eerst weer echt over de liter heen!
eten blijft een ramp, kan gewoon binnen het half uur alles weer lozen
maar goed de voedingsdrankjes gaan goed, nu 1 echt vieze gehad die ga ik dus niet nabestellen ha ha!
pi_74571544
Draakje, fijn dat het wel wat beter gaat en je de drankjes kunt binnen houden. Wel rot dat het eten nog steeds niet erin wil blijven. meid!

Hier net kleerhangertjes gekocht voor alle kleertjes van onze Frummel en meteen een bak B&J bij de andere super gescoord, daar hebben ze de goeie smaak wel...
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:53:06 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74571684
Lily, beterschap bij jullie!

Leo, ergens kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt in het gezeik en afhankelijk zijn van de nukken van een arts die niet meewerkt of je wel vrij krijgt, maar aan de andere kant, je hebt er wel recht op. Ik zou blijven vechten om ziekteverlof te krijgen en dan in de tussentijd wel vrij nemen van je eigen dagen, onder luid protest bij je baas. zoiets.
en zoals de vlos het gister zei, we zijn eigenlijk lopende afvalbakken voor onze kinders dus, ja, dat kost energie. vuile parasieten!

amaranta, je vertelt het zo mooi, maar het zal vast heel vervelend zijn geweest. dus even een voor jou!

trixie, lekker geslapen?

oh, en lijnloos, een hele grote voor je mooie sticker bij de vlos!

draakje 13 wk alweer!

wupwup, wat irritant datje mss niet morgen je diploma krijgt. konden ze niet eerder bedenken dat die andere meneer ook moest tekenen?

enneh, het is morgen woensdag, dus vandaag heb ik weer last van mn banden en trekkende rug tis toch niet te filmen dit! naja, goed rustig houden, mss ben ik morgen wel fit. helpen jullie duimen?

oh, en ik heb "lekker water" volgens de vlos zal ik eens proeven tijdens de bevalling?
pi_74572510
Zo, ik ben weer vollop van de partij hier hoor! (dit keer was niet ik, maar manlief degene die vond dat het toetsenbord wel wat water luste... dus we konden alweer ergens een toetsenbord gaan kopen, moet dan ook nog eens een speciale zijn want past niks anders op)

Ik las iig het allerbelangrijkste nieuws dat Tan weer thuis is Fijn! Maar balen dat het toch 2 nachtjes zijn geworden, en dat je nu zeker niet thuis kunt bevallen, wel een domper.
Bedrust lijkt me met 4 kids, waarvan 2 toch echt nog jong, heel moeilijk worden, hopelijk heb je wel genoeg bijspringende familie en vrienden momenteel?
Wel echt aan jezelf denken hoor

En ook Leonieke moet eens aan zichzelf gaan denken, het is ''maar'' werk joh, hoe jij en de baby het momenteel vergaat is toch veel belangrijker?

Zelf weer goedgekeurd bij de vk, vanaf nu iedere week een bezoekje.
Poppejantje is niet meer gaan draaien gelukkig, keurig met hoofd naar beneden, maar nog niet ingedaald.
Dus kweenie of ik nog wel denk dat hij eerder komen gaat... ik zet mn geld nu in op 5 december
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:18:07 #118
95408 Incantrix
pi_74572513
Wupwup, balen zeg! Ik hoop dat het gewoon door kan gaan..

Draakje, klinkt alsof je je in elk geval beter voelt, dus daar doen we dan maar een voor, nietwaar?

Davinia, dikke en ik hoop dat dit alles is dat je ervan mee gaat krijgen deze week. Moet gewoon van mij, laat ze je maar eens een weekie overslaan!

Poppejans, fijn dat de beeb in elk geval niet is teruggedraaid, en volgens mij zegt het hele indaal-verhaal nog niet heel veel hoor.. Mijn vriendinnetje gebeurde ook telkens niks, maar vervolgens wás de beeb eenmaal ingedaald en is ze ook na een week al bevallen ofzo. Hiero trouwens wéér een andere buik, ineens weer heel rond en weer dikker, maar vooral ook lager volgens mij

Ennuhm, nee, niet lekker geslapen, ik lag net en toen belde mijn moeder, ze was in de buurt en lustte wel een theetje en vervolgens kwam er een heel gesprek over de mexicaanse griepprik en ben ik daar alweer de halve middag over aan het onderzoeken

Maar vanavond slaap ik vast héél vlot, heb yoga strakkies en die ontspanning.. Mmmm..
3!
pi_74575835
Amaranta: schitterend! Ik heb een hele dag opleiding achter de rug en nu heb je echt mijn dag helemaal goed gemaakt

Maar ey mensen :p Ik geef zelf aan dat ik zal proberen een dag per week thuis te blijven. Dat is gewoon goed, vind ik Verlof of ziekte? I don't care Ik heb nog 5 weken verlof en overuren staan die ik eigenlijk moet opnemen tegen het einde van het jaar. Een dagje per week kan er wel van af vind ik
Ik was nu zo trots op mezelf dat ik zelf heb aangegeven dat het niet helemaal snor zit
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:04:48 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74576284
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:52 schreef leonieke het volgende:
Amaranta: schitterend! Ik heb een hele dag opleiding achter de rug en nu heb je echt mijn dag helemaal goed gemaakt

Maar ey mensen :p Ik geef zelf aan dat ik zal proberen een dag per week thuis te blijven. Dat is gewoon goed, vind ik Verlof of ziekte? I don't care Ik heb nog 5 weken verlof en overuren staan die ik eigenlijk moet opnemen tegen het einde van het jaar. Een dagje per week kan er wel van af vind ik
Ik was nu zo trots op mezelf dat ik zelf heb aangegeven dat het niet helemaal snor zit
Ik vind het ook echt super van je!
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:10:43 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74578488
Daarom heb ik nu ook friet verdiend vind ik
Nu maar hopen dat de friettent open is.... want hier hebben ze geen vaste sluitdag maar sluiten ze gewoon 1 keer per week wanneer het hun uitkomt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:25:38 #122
95408 Incantrix
pi_74578863
Leonieke, van mij kreeg je een hoor, je doet het goed!

Amaranta! Dat kunnen ze een zwangere toch niet zomaar aandoen? Wat gemeen! Is er geen andere snackbar o.i.d. in de buurt?
3!
pi_74579142
Weer een sticker erbij! Baby ligt nu vast in m'n bekken en ik ben een kilo afgevallen Ik zit echt m'n stinkende best te doen om een beetje spek te creëren als reserve voor de borstvoeding straks, val ik af... Speciaal voor vanavond dus maar B&J meegenomen (met dank aan jullie )
Oja en ik mag alsnog morgen komen tekenen. Beetje een hoogzwangere op stang jagen
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:47:21 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74579433
inca, ik woon min of meer in het centrum, genoeg frietzaken, alleen deze ligt op loopafstand...
Mijn nagellak is nu droog dus ik ga even frietjes halen!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:47:59 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74579449
speaking of, mijn huis staat op googlemaps, weet niet of ik daar blij mee ben.....ze hebben tot overmaat van ramp een foto waarbij ik mijn tuin nog niet had gedaan, dus ik sta nog voor lul ook
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:50:35 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74579506
wup, is het zo erg als je bent afgevallen?
met jouw termijn zegt dat helemaal niks, hoor! even wat minder vruchtwater, een keer goed en wat vocht eraf, en je bent zo al bijna 2 kg kwijt.
zo op het eind schommelt dat gewicht echt superhard.

trixie, hoe gaat het eigenljk met jouw terugplooibuik?

ik heb net getukt! voelde me echt zo'n oermoeder die helemaal luistert naar de wensen van dr kind en zo! "wat heb je vandaag gedaan?" "ik ben zwanger geweest." naja, tkind had een groeidag, dus dan voel ik me niet zo best (psychisch), kan ik net zo goed slapen, is de dag sneller voorbij, toch?
ach ja, morgen weer een dag dan zal ik eens hormonaal gaan vragen waar die sierrand nu blijft

ben wel blij dat ik mijn werkdingen nu af heb! heeft me gister nog 4 uur gekost, maar tis goed zo.

ik zat trouwens net ff te rekenen, en 1 verpakking chocoprince geeft in totaal bijna 15 mmol/l suiker in je bloed! nee, hoor! 1 koekje zie je echt niet zo terug in je bloedtest! wel, dus!
ook als je zegt dat maar 10% is opgenomen na een half uur, dan zit je toch mooi 1,5 punt hoger!

dus dames die nog bloed moeten laten prikken op suiker, niet vlak daarvoor een koekje eten!
pi_74579738
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:50 schreef DaviniaHR het volgende:
wup, is het zo erg als je bent afgevallen?
met jouw termijn zegt dat helemaal niks, hoor! even wat minder vruchtwater, een keer goed en wat vocht eraf, en je bent zo al bijna 2 kg kwijt.
zo op het eind schommelt dat gewicht echt superhard.

trixie, hoe gaat het eigenljk met jouw terugplooibuik?

ik heb net getukt! voelde me echt zo'n oermoeder die helemaal luistert naar de wensen van dr kind en zo! "wat heb je vandaag gedaan?" "ik ben zwanger geweest." naja, tkind had een groeidag, dus dan voel ik me niet zo best (psychisch), kan ik net zo goed slapen, is de dag sneller voorbij, toch?
ach ja, morgen weer een dag dan zal ik eens hormonaal gaan vragen waar die sierrand nu blijft

ben wel blij dat ik mijn werkdingen nu af heb! heeft me gister nog 4 uur gekost, maar tis goed zo.

ik zat trouwens net ff te rekenen, en 1 verpakking chocoprince geeft in totaal bijna 15 mmol/l suiker in je bloed! nee, hoor! 1 koekje zie je echt niet zo terug in je bloedtest! wel, dus!
ook als je zegt dat maar 10% is opgenomen na een half uur, dan zit je toch mooi 1,5 punt hoger!

dus dames die nog bloed moeten laten prikken op suiker, niet vlak daarvoor een koekje eten!
Ik weet wel dat het niet zo erg is, maar ik doe al 9 maanden m'n best om een 'reserve' te kweken en de opbrengst is een broekmaat minder en nu dus ook minder gewicht. Qua gezondheid heb ik niks te klagen, ik eet gezond en het allerbelangrijkste: de baby doet het goed, maar het frustreert wel dat ik m'n best doe voor het ene en vervolgens het tegenovergestelde gebeurt.

Wat heerlijk dat je goed hebt geslapen!
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:31:22 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74580476
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het niet zo erg is, maar ik doe al 9 maanden m'n best om een 'reserve' te kweken en de opbrengst is een broekmaat minder en nu dus ook minder gewicht. Qua gezondheid heb ik niks te klagen, ik eet gezond en het allerbelangrijkste: de baby doet het goed, maar het frustreert wel dat ik m'n best doe voor het ene en vervolgens het tegenovergestelde gebeurt.

Wat heerlijk dat je goed hebt geslapen!
Je mag wel een paar kilootjes van mij hebben...
heb je van jezelf zo weinig reserve dan?

Ow en ik ben een kluns: ben vergeten de bedrijfsarts te bellen

[ Bericht 9% gewijzigd door Asyniur op 10-11-2009 18:41:39 ]
pi_74581175
Kluns

Wups, wat balen van de kilo's!
Ik ben zelf ook altijd blij met één minder, maar ik heb TARA als man, dus ik ken de omgekeerde situatie ook wel en dat is ook erg vervelend!
pi_74582795
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:07 schreef lily het volgende:

Nope, mijn contract wordt niet verlengd....Maar ben blij voor je dat je ook bijna met verlof mag. Lekker hoor!
Anderhalve maand eerder verlof, kun je het ook noemen

Wupwup: balen van je diploma, hopelijk komt het toch nog goed. Oh, update, wel tekenen én een sticker!

Poppejans met sticker!!!

Draakje, voor jou een jompel voor de 13 weken

Leo: we zijn super trots op je! Het is goed dat je zelf aangeeft te willen minderen. We proberen alleen mee te denken om het zo gunstig mogelijk voor je te maken. Maar je hebt helemaal gelijk en daar mag je wel trots op zijn. Knuffel voor jou!

Ik ben net terug van de Fontys als proefkonijn. Ze hebben ruim een uur in mijn buik liggen gluren en alle studenten vonden mijn kind nogal lastig Hij nam de meest onmogelijke houdingen aan en het is maar 1 student gelukt om het bovenbeetje te meten. Ben nu al trots op mijn kleintje
pi_74593859
Goedemorgen dames. Hier nog niet helemaal wakker geloof ik, eerst maar eens koffie en een beetje tempo opvoeren voor ik de jonge dame straks bij school moet afzetten.

Zijn er nog moeders die elk moment mogen of kunnen bevallen?
  woensdag 11 november 2009 @ 06:46:14 #132
95408 Incantrix
pi_74593919
Goodmornings Faja (en de rest)! Ik wil eigenlijk mijn bed nog niet uit, ik hoef pas om 9 uur op te staan voor mijn walvisklasje, maar ik heb honger

En Faja, Wupwup en Poppejans zitten aan de meldplicht (en volgens mij Aoraki per morgen? Ik in elk geval per overmorgen ), of bedoelde je welke dames er nu online zijn?
3!
  woensdag 11 november 2009 @ 06:53:47 #133
95408 Incantrix
pi_74593934
Davinia, funny you should ask, buik is weer wat boller én is nu gezakt, ik heb een beetje een hangbuik Vanmiddag heb ik weer controle en ben echt retenieuwsgierig hoe hij nu ligt, want ik kan geen wijs uit de bewegingen die ik voel. Ik hoop niet dat het een sterrenkijker is ofzo, want ik heb het gevoel dat hij nu vast ligt en volgens mij kan hij dan ook niet meer om zijn as draaien toch? En hey, ik hoop voor jou op de beste woensdag in tijden!

Poppejans, een voor je stickertje!

En Wupwup, vervelend dat je je reserve weer kwijt bent
3!
pi_74594055
ik bedoelde idd die met "meldplicht".

Incantrix volgens mij kan een baby nog tijdens de bevalling om zijn as draaien als ik me niet vergis.
pi_74594183
Vampje komt even zwaaien enzo en gaat na het rondje kinderen naar school brengen ( waarvan 1 met gipspoot) weer rustig verder met lurken

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74594311
quote:
Op woensdag 11 november 2009 06:29 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben vandaag precies 41 weken zwanger. Het rommelt al een paar weken maar niets zet door.
SPOILER
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74594322
quote:
Op woensdag 11 november 2009 07:30 schreef Faja-Lobi het volgende:
Incantrix volgens mij kan een baby nog tijdens de bevalling om zijn as draaien als ik me niet vergis.
Dat doet een baby in de standaardsituatie toch sowieso, iets opzij kantelen als hij er daadwerkelijk uit gaat?
pi_74594843
Ai Caludia, dat kan ik me voorstellen dat je daar zat van bent
Je zou toch zeggen dat je bloed dan blijkbaar dun genoeg is

Vandaag weer naar de fysio, ben benieuwd wat die zegt
  woensdag 11 november 2009 @ 09:07:56 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74595110
Claudia, nog eventjes volhouden meis! Maximaal 7 dagen en dan heb je je baby vast!

Incantrix is haar baby aan het 'opslokken'
pi_74595176
Goeiemorgen meiden!
Hier een zwaai vanuit bed... Eindelijk lekker een beetje uitgeslapen (op een tussenstop na tussen 3.30 en 5 uur)

claudia, dat klinkt best naar, maar goed dat hetbijna voorbij is dan! Succes met de echte allerlaatste loodjes hoor

vampje, gipsenpoot? Do tell!

Wupwup veel plezier bij je diplomauitreiking!
  woensdag 11 november 2009 @ 09:17:03 #141
95408 Incantrix
pi_74595294
Claudia, wat naar, ben ik jou helemaal vergeten te noemen, sorry! Ik hoop voor je dat de beeb zich nu snel aandient, op welke manier dan ook. Dit klinkt heel vervelend..

En ow, ik wist wel dat ze sowieso nog een draai maken op weg naar buiten, maar niet dat kindjes die de verkeerde kant op kijken ook nog weer kunnen draaien, dat is wel een geruststelling

Wat dus ook nog grappig is is dat ik dus nog steeds een heel dun buikje heb als ik mijn bed uit kom nu, maar gedurende h
de dag steeds meer druk voel op mijn buik en dan ook weer dikker wordt Nouja, we zien het wel, ik had vanochtrnd in elk geval alweer voorweeën..

Ik wens iedereen vast een mooi. Dag, ik ga zo zwemmen
3!
pi_74595785
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:17 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, wat naar, ben ik jou helemaal vergeten te noemen, sorry! Ik hoop voor je dat de beeb zich nu snel aandient, op welke manier dan ook. Dit klinkt heel vervelend..
Mensen die niet in de lijst staan vergeet ik ook altijd.
quote:
En ow, ik wist wel dat ze sowieso nog een draai maken op weg naar buiten, maar niet dat kindjes die de verkeerde kant op kijken ook nog weer kunnen draaien, dat is wel een geruststelling
Heb je gister toevallig Theo Maassen gezien in De wereld draait door?

Oh, en over de achterhoofdsligging heb ik dit gevonden:

"Aan het begin van de bevalling ligt ongeveer één op de vijf foetussen in een occipito-posterior-positie, met het hoofd naar beneden, maar met het gezicht naar de buik van de moeder in plaats van naar haar rug. De meeste foetussen draaien tijdens de bevalling met het achterhoofd naar voren, maar twee op de honderd doen dit niet en worden met het achterhoofd achter geboren." (Bron)
pi_74596206
ff 2 mooie filmpjes ter illustratie erin gooien....zo gaat dat dus..

[ Bericht 15% gewijzigd door Poppedein op 11-11-2009 10:01:53 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74596218
quote:
Op woensdag 11 november 2009 06:29 schreef Faja-Lobi het volgende:

Claudia (ik vergeet jou dus ook vaak, sorry!!)
WupWup
en ik! (37+3 vandaag) ik vind het zo megaspannend en ben zo nieuwsgierig!

Ik zet mn geld op Claudia als 1e, die gaat vast binnen een paar dagen bevallen

Heet dat een ''sterrenkijkertje" als de baby de andere kant op kijkt? Volgens mij werd Rocka's laatste zoon zo geboren
  woensdag 11 november 2009 @ 10:01:14 #145
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74596311
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Poppedein het volgende:
ff mooi filmpje ter illustratie erin gooien....zo gaat dat dus..
Dat ziet er helemaal niet traumatisch uit voor de baby .
pi_74596346
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Poppedein het volgende:
ff mooi filmpje ter illustratie erin gooien....zo gaat dat dus..
Wat een tof filmpje! Bij mijn zwangerschapscursus werd, zonder dat we het wisten, een mannenbekken gebruikt ter illustratie. Het eerste wat ik dacht was: DAT PAST NOOIT!

Dank voor de lieve reacties, hoor. Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt. Dat is het voordeel van over tijd gaan, dan ik niet meer opkijk tegen de bevalling maar ernaar uitkijk.
pi_74597654
Mooie filmpjes Poppedein! Gaaf om zo te zien.
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 10:57:00 #148
43556 miss_dynastie
pi_74597889
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:57 schreef Poppejans het volgende:
en ik! (37+3 vandaag) ik vind het zo megaspannend en ben zo nieuwsgierig!
Poppejans! Jij was in m'n hoofd veeeeeel minder ver Tof en spannend
pi_74598094
goedemorgen allemaal.

Claudia, ik hoop dat het niet meer lang zal duren voor jou. Mij lijkt het heel vervelend om te moeten 'wachten'

Trix met weer een andere buik. Ik heb op de zwangerschapbegeleiding geleerd dat als hij net voordat hij door het gebooortekanaal gaat idd moet draaien, en dat aan de hand van de draai die die maakt hij goed of als sterrekijkertje draait. Maar volgens mij wordt dat dus pas tijdens de bevalling 'besloten'. Ze kunnen het wel voelen blijkbaar aan de structuren op het hoofdje en evt. proberen om hem nog andersom te laten draaien.

Hier alles prima. Doe nog steeds aan (bijna) volledige bedrust ivm met mijn bloeddruk. Het begint zowaar te wennen. Ik ben echt dolgelukkig met onze minilaptop! Lichamelijk voor de rest geen klachten. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor CTG, bloeddruk en urine onderzoek... En morgen horen we misschien de datum van de keizersnede! spannend! en heb ik idd meldplicht...
pi_74598435
goedemorgen dames

Claudia alweer 41 weken zeg!! ik hoop dat je snel je beebje kan gaan ontmoeten.... kan me voorstellen dat je er inmiddels wel aan toe bent.

@Trixje; zwemze! en ik herken dat wel, als ik uit bed kom is mijn buik ook een stuk kleiner als dat ik er savonds in stap...

@Aoraki; ik ben blij dat je je nog een beetje vermaakt... en ik hoop dat vanmiddag je controles goed zijn... ga voor je duimen hoor!

@Tan; hoe is het met je? kan je een beetje rust houden tnt??

en wat gaat dat hard met de begin december dames! straks allemaal meldplicht! OMG!

en ik heb redelijk geslapen, gister toch een beetje teveel gedaan en was zo moe, en kon niet slapen... uiteindelijk gelukkig nog wel gelukt.
We hadden gister partneravond van zwangerschapsgym. Wel leuk, maar duurde lang!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')