abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75196073
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik allemaal wel. Nou ja, ik vraag het wel een docent(e).
Laat dan maar weten wat je precies bedoelde! Ik kan iig niet een constructie met 3 mensen en een CP bedenken (afgezien van gemeenschap). Komt misschien ook wel omdat ik maar 3 uur geslapen heb vandaag, en dus weinig kan bedenken op dit moment. Het is al een wonder dat ik m'n stukje hierboven nog kon neerzetten .
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:41:00 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75196163
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:58 schreef Fascination het volgende:
Weet een van jullie misschien hoe het zit als je een levering cp met drie personen wil construeren?
Best wel vaag dit.... laat je het weten als je aan jouw docent hebt gevraagd wat nou eigenlijk de vraag was?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_75208703
Hooooi

Ik leef ook nog, fok deed het alleen zo'n 2 maanden niet op mijn internetverbinding
Tentamens
  woensdag 2 december 2009 @ 13:38:35 #154
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_75210134
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hooooi

Ik leef ook nog, fok deed het alleen zo'n 2 maanden niet op mijn internetverbinding
Tentamens
Ik dacht net laatst "Goh, die hebben we lang niet gezien" maar toen voelde ik me weer een nerd omdat ik dat dacht dus schreef ik het niet op . Maar leuk dat je er weer bent en succes met de tentamens. Welke vakken?
Nulla verba sed acta
pi_75210270
International law en Comparative law..

Ik zit nu in Firenze voor Erasmus.. Dus zoveel stelt het allemaal niet voor..
En heb internationaal recht al een aantal keer gehad, maar dat is ook meteen het gevaarlijke, als ik het lees denk ik, weet ik al, weet ik al, weet ik al

Maar het is nu zeg maar internationaal recht helemaal vanaf het begin af aan dus dat moet vast wel goed komen Ik weet alleen niet precies op wat voor een manier ze tentamineren hier
Het is wel een schriftelijk, dus we zullen gaan zien
pi_75214464
Toch fijn, 34 arresten voor Constitutioneel kennen
  woensdag 2 december 2009 @ 16:44:31 #157
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75216322
Bij mij zijn het er vooral bij Ondernemings- en Insolventierecht een heleboel. Het meeste tot nu toe was bij Strafrechtelijke Aansprakelijkheid - ik dacht dat er daar een stuk of 80 arresten gekend dienden te worden.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 2 december 2009 @ 16:54:56 #158
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_75216719
Eerste 20 studiepunten binnen
Dat wordt lekker uitrusten (werken) na de eerste week van januari.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:35:18 #159
124676 RobertoCarlos
pi_75222799
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:38 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik dacht net laatst "Goh, die hebben we lang niet gezien" maar toen voelde ik me weer een nerd omdat ik dat dacht dus schreef ik het niet op .
Dat denk ik ook van nog iemand anders, maar daarover wil ik ook maar niet beginnen, want dat staat idd zo raar...
  woensdag 2 december 2009 @ 19:37:30 #160
124676 RobertoCarlos
pi_75222878
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
International law en Comparative law..

Ik zit nu in Firenze voor Erasmus.. Dus zoveel stelt het allemaal niet voor..
Maar bevalt het een beetje daar? ZIjn er nog grote verschillen qua onderwijs met hier bij ons?
pi_75227081
Pfff. zit een beetje naar arresten te googlen, willen ze me alleen maar HR ketels aansmeren
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:05:01 #162
88233 Steve
Still the best.
pi_75229018
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het meeste tot nu toe was bij Strafrechtelijke Aansprakelijkheid - ik dacht dat er daar een stuk of 80 arresten gekend dienden te worden.
Dat zijn er dit jaar 64.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 03-12-2009 00:55:39 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_75234634
Ik heb het nog even nagekeken van vorig jaar en ik overdreef - ik tel er slechts 72.
pi_75234646
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:20 schreef aardappel het volgende:
Pfff. zit een beetje naar arresten te googlen, willen ze me alleen maar HR ketels aansmeren
Waarvan heb je arresten nodig?
pi_75235206
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Waarvan heb je arresten nodig?
Allesssssssss van:

Rechtsbescherming tegen de overheid
Fiscale aspecten van het ondernemen
Intergratievak staats- en bestuursrecht
Onderneming- en insolventierecht

De magisterdingetjes heb ik al, blijven handig
pi_75235398
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar bevalt het een beetje daar? ZIjn er nog grote verschillen qua onderwijs met hier bij ons?
Het bevalt goed ja

Het niveau, tsjah, het is wss wel iets makkelijker dan bij ons.. En we hebben bijvoorbeeld een docente die constant om bevestiging vraagt en als we dan als een stelletje ezels voor ons uitkijken is het zo van, zal ik dit nog behandelen, ow nee het was vandaag veelste moeilijk, ga maar naar huis!!

En de organisatie È terribile Ik had eigenlijk morgen een tentamen moeten hebben voor een vak speciaal voor Erasmus studenten.. Vervolgens hebben een aantal van deze studenten verzocht om een soort essay, kregen wij twee weken terug (drie lessen voor het einde van het vak) een mailtje dat het dus veranderd gaat worden en dat meer informatie zo snel mogelijk volgt.. Dus wij maandag verhaal gaan halen, ja we zouden binnen twee dagen meer informatie hebben.. Je snapt natuurlijk wel dat we dat nog steeds niet hebben..

Maar goed, morgen vlieg ik lekker naar Nederland om Sinterklaas te vieren
pi_75238646
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:27 schreef aardappel het volgende:

[..]

Allesssssssss van:

Wat voor arresten moet je hebben van fiscale aspecten van het ondernemen? Ben op dit moment bezig met voor m'n Master met belastingheffing voor ondernemingen, wellicht kan ik een paar standaard arresten voor je vinden.

Ergo: duidelijkheid!
pi_75239069
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:27 schreef aardappel het volgende:

[..]

Allesssssssss van:

Van Ondernemings- en Insolventierecht heb ik de Insolventiearresten samengevat. Het is wel een wat rare samenvatting: van de ene helft heb ik de relevante rechtsoverwegingen uit de arresten gekopieerd, de andere helft heb ik (via het boek van Polak) wat beter leesbaar gedaan. Als je ze wil hebben dan moet je maar even gillen...
pi_75239098
Onderneming- en insolventierecht heb ik denk ik hier en daar ook nog wel liggen. Just holla enzo!
pi_75244782
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Van Ondernemings- en Insolventierecht heb ik de Insolventiearresten samengevat. Het is wel een wat rare samenvatting: van de ene helft heb ik de relevante rechtsoverwegingen uit de arresten gekopieerd, de andere helft heb ik (via het boek van Polak) wat beter leesbaar gedaan. Als je ze wil hebben dan moet je maar even gillen...
*GILLLLLLLLL*

heb je mn e-mailadres nog ergens staan, of zal ik je ff pm'en?
pi_75245086
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:23 schreef aardappel het volgende:

[..]

*GILLLLLLLLL*

heb je mn e-mailadres nog ergens staan, of zal ik je ff pm'en?
PM maar even. Ik heb misschien nog wel wat....
pi_75246166
Oke
pi_75246459
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:22 schreef Maharbal het volgende:
Onderneming- en insolventierecht heb ik denk ik hier en daar ook nog wel liggen. Just holla enzo!
Mag ik daar ook op gillen?

Na je hulp van vorig jaar met Ondernemingsrecht, kan ik wel weer wat hulp gebruiken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 08:22:14 #174
124676 RobertoCarlos
pi_75272086
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:46 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Het bevalt goed ja
Leuk om te horen. En als ik zo hoor hoe het daar georganiseerd is, ben ik ineens een stuk meer tevreden met de organisatie aan de UL...
pi_75272260
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Mag ik daar ook op gillen?

Na je hulp van vorig jaar met Ondernemingsrecht, kan ik wel weer wat hulp gebruiken.
Ik zal nu even werken. Als ik straks thuis ben kijk ik even wat ik heb liggen van de onderwerpen. Verwacht niks uitgebreids....meestal is het bij mij copy-paste van de kern van het arrest met soms een toelichting van mij .

Als je me de concrete onderwerpen even geeft, kijk ik even wat van toepassing is. Ik heb die onderwerpen wel gehad, maar gewoon in combinatie met andere vakken.
Als je dan ook nog eens zegt waar je "hulp" mee nodig hebt, kan ik ook nog eens kijken of ik misschien een samenvatting heb!
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:33:39 #176
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75276631
Ik wil hier even iets kwijt over het kort geding. Degene die die term bedacht heeft, zouden we zelf eens moeten dagvaarden voor een voorlopig voorschot op de schadevergoeding.

Want hoe ga je hier taaltechnisch mee om? Kort geding schrijf je los, prima. In het meervoud is het al de vraag of je nu 'korte gedingen' of 'kort gedingen' schrijft. Maar hoe zit het nu met de kortgedingprocedure, de kort gedingprocedure of de kort geding-procedure?

En nu moet ik dus iets typen over een turbo-kort-geding, turbokortgeding of turbokort geding.
pi_75278892
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:33 schreef Pool het volgende:
Ik wil hier even iets kwijt over het kort geding. Degene die die term bedacht heeft, zouden we zelf eens moeten dagvaarden voor een voorlopig voorschot op de schadevergoeding.

Want hoe ga je hier taaltechnisch mee om? Kort geding schrijf je los, prima. In het meervoud is het al de vraag of je nu 'korte gedingen' of 'kort gedingen' schrijft. Maar hoe zit het nu met de kortgedingprocedure, de kort gedingprocedure of de kort geding-procedure?

En nu moet ik dus iets typen over een turbo-kort-geding, turbokortgeding of turbokort geding.
Waarom moest ik nu weer denken aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:52:04 #178
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75279362
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:37 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waarom moest ik nu weer denken aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik ook. En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.

Wel gaaf om bij zo'n kort geding TURBO! TURBO! te gaan roepen.
pi_75280003
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja ik ook. En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.

Ja en dan duimen dat ze allemaal bekend zijn met Wesley Anders kan het wel eens gebeuren dat je heel rare blikken naar je toe geworpen krijgt haha
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:32:59 #180
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_75280808
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef Pool het volgende:

[..]

Kijk eens op www.spatiegebruik.nl . Buiten het feit dat het een hilarische website is, staan er ook tal van tips over de correctie toepassing van spaties, verbindingsstreepjes en al wat dies meer zij. Ik wens je veel wijsheid toe in het achterhalen van de correcte schrijfwijze .

Edit: de directe link naar de spatieregels voor samengestelde woorden: klik!

Edit2: Ook Onze Taal heeft zich over je vraag uitgesproken! Klik!
Nulla verba sed acta
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:36:11 #181
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75283404
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:32 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Kijk eens op www.spatiegebruik.nl . Buiten het feit dat het een hilarische website is, staan er ook tal van tips over de correctie toepassing van spaties, verbindingsstreepjes en al wat dies meer zij. Ik wens je veel wijsheid toe in het achterhalen van de correcte schrijfwijze .

Edit: de directe link naar de spatieregels voor samengestelde woorden: klik!

Edit2: Ook Onze Taal heeft zich over je vraag uitgesproken! Klik!
Ja, spatiegebruik.nl was me bekend, maar toen kon ik nog niks met het feit dat in 'kort geding' juist wél geforceerd een spatie moet en of die spatie dan ook blijft als je er langere samenstellingen van gaat maken. Maar inderdaad: briljante website. Vooral die spatiefouten van het jaar zijn altijd mooi.

Ja, hoewel... Het losse 'lange termijn' wordt ook het vaste 'langetermijnplanning.'
Dus dan zal ook wel gelden:
'kort geding' ---> 'turbokortgeding' en 'kortgedingprocedure'. Hou ik het daar bij. Dank u!
pi_75284942
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:36 schreef Pool het volgende:

[..]

'kort geding' ---> 'turbokortgeding'
turbo! turbo!
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:36:26 #183
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75285628
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:15 schreef aardappel het volgende:

[..]

turbo! turbo!
Das een goei!
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:27:01 #184
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75289504
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 08:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zal nu even werken. Als ik straks thuis ben kijk ik even wat ik heb liggen van de onderwerpen. Verwacht niks uitgebreids....meestal is het bij mij copy-paste van de kern van het arrest met soms een toelichting van mij .

Als je me de concrete onderwerpen even geeft, kijk ik even wat van toepassing is. Ik heb die onderwerpen wel gehad, maar gewoon in combinatie met andere vakken.
Als je dan ook nog eens zegt waar je "hulp" mee nodig hebt, kan ik ook nog eens kijken of ik misschien een samenvatting heb!
Waar ik hulp mee nodig heb weet ik nog niet zo goed. Ik heb het meeste wel een keertje snel doorgelezen, maar ik heb nog geen opgaven gemaakt. Maar je samenvatting van vorig jaar was ook heel helder hoor (en je had zelf ook een 9, meen ik me te herinneren ).

Ik heb dinsdag 15/12 eerst Burgerlijk Procesrecht (en dat is qua mooi resultaat behalen belangrijker) en daarna op vrijdag O&I, dus ik heb nog even. Ik vind het vak ook gewoon niet leuk, maar ik zal het zoals de andere vakken moeten behalen. Je weet vast nog wel van m'n gezeur bij Inleiding Ondernemingsrecht vorig jaar...

De onderwerpen van het vak zijn achtereenvolgens:

Het concern en concernfinanciering
Going public & being public
Mergers & Acquisitions
Reorganisaties en groepsintegratie
Het concern en haar stakeholders

Introductie insolventierecht
Gevolgen der faillietverklaring & wederkerige overeenkomsten
Rol van schuldeisers & vereffening van de boedel
Verhaalsmogelijkheden binnen faillissement
pi_75289588
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Waar ik hulp mee nodig heb weet ik nog niet zo goed. Ik heb het meeste wel een keertje snel doorgelezen, maar ik heb nog geen opgaven gemaakt. Maar je samenvatting van vorig jaar was ook heel helder hoor (en je had zelf ook een 9, meen ik me te herinneren ).

Ik heb dinsdag 15/12 eerst Burgerlijk Procesrecht (en dat is qua mooi resultaat behalen belangrijker) en daarna op vrijdag O&I, dus ik heb nog even. Ik vind het vak ook gewoon niet leuk, maar ik zal het zoals de andere vakken moeten behalen. Je weet vast nog wel van m'n gezeur bij Inleiding Ondernemingsrecht vorig jaar...

De onderwerpen van het vak zijn achtereenvolgens:

Mergers & Acquisitions

Ik zal zo even voor je kijken in m'n lijst met samenvatting en/of aantekeningen. Ik vind die engelse termen altijd maar nietszeggend t.a.v. de daadwerkelijke (Nederlandse) juridische inhoud. Kun je zelf snel in steekwoorden zeggen wat per onderwerp aan de orde komt?

Procesrecht kan ik je niet echt mee helpen. Ik heb hier alleen nog een samenvatting van "Burgerlijk Procesrecht 1", een 2e jaars vak, weet niet of je daar iets mee kunt.

In ieder geval mooi dat m'n samenvattingen helder zijn (niet alle! ).

En ondernemingsrecht is heul wel leuk!
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:42:22 #186
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75289915
Ik weet niet hoe irritant deze lap tekst is voor de overige posters, anders gil maar even dan edit ik het....

Maar dit zijn per week de behandelde dingen:

o Motieven voor groepsvorming
o Concernrechtelijke begrippen
o Toepasselijke regels
o Consolidatie jaarrekening en 403-verklaring
o Centrale leiding en concernleidingplicht
o Concernfinanciering, centraal kasbeheer en financiële kruisverbanden
o Verhouding ava en bestuur: instructiebevoegdheid
o Positie van ‘outside’-aandeelhouders
o Fiscale eenheid en deelnemingsvrijstelling
o Historische ontwikkeling van het NV-recht en het effectenrecht
o Spanning NV-recht en effectenrecht
o Motieven voor de beursgang (beursgang als financieringsmiddel)
o Financiering via de kapitaalmarkt: soorten aandelen en andere financiële
instrumenten
o Machtsverdeling binnen de ‘grote’ NV: seperation of ownership from
control
o Aanpassing van de structuur ter voorbereiding op beursgang
o Criteria en eisen voor toelating tot de notering
o Prospectusplicht: inhoud, rechtskarakter en prospectusaansprakelijkheid
o Aard en inhoud van de noteringsovereenkomst
o Opzet, structuur en doeleinden van het Nederlandse effectenrecht
o Rol en invloed van de Code Corporate Governance.
o Doorlopende verplichtingen tot disclosure na beursintroductie, ook in
geval ‘dual listing’
o Overige gevolgen van being public
Mergers & Acquisitions
o Algemeen: verhouding strategische doelstellingen en het doen van
acquisities
o Roofdier of prooi?
o Onderhandse transacties en publieke transacties
o Aandelenfusie (share purchase)
o Juridische fusie
o Grensoverschrijdende juridische fusie (art. 2:333b BW en Sevic-fusies)
o Juridische splitsing
o Bedrijfsfusie (assets- and liabilities transfer)
o Openbare biedingen (art. 5:74 Wft)
o Beschermingsmaatregelen en de "market for corporate control"
o Motieven voor herstructurering door middel van groepsvorming of
ontvlechting
o Integratie van acquisities in het concern
o Groepsintegratie na openbare bieding (uitkoop, juridische fusie,
bedrijfsfusie)
o Positie van minderheidsaandeelhouders en aandeelhoudersactivisme
o Positie van werknemers (individueel en collectief): 7:662 e.v. BW, WOR
en SER-Fusiecode 2000
o Positie van crediteuren
o Herstructurering en concernfinanciering
o Positie van aandeelhouders in de topholding
o Aandeelhoudersactivisme en de strategie van het concern
o Enquêterecht en concernenquête
o Positie van (minderheids)aandeelhouders in dochtervennootschappen van
het concern
o Positie van crediteuren, in het bijzonder in geval van verslechterde
financiële positie concern
o Aansprakelijkheid bestuurders voor voortzetting verlieslijdende
activiteiten (aangaan van aanvullende verplichtingen, selectieve
(wan)betaling)
o Aansprakelijkheid van commissarissen en medebeleidsbepalers
(bijvoorbeeld moedervennootschap)
o Aansprakelijkheid van de moedermaatschappij, doorbraak van
aansprakelijkheid

o Insolventieprocedures:
- surseance van betaling
- faillissement
- schuldsanering natuurlijke personen
o Faillissement als onderdeel van systeem van procedures
o Belangen en doelen faillissementsprocedure
o Vereisten voor faillietverklaring
o Internationaal privaatrecht: Verordening 1346/2000/EG
- internationaal bevoegde rechter
- toepasselijke recht
o Verhaalsrechten op goederen (art. 3:276 e.v. BW)
-paritas creditorum
-voorrang
o Fixatie van de boedel
o Gevolgen gelegde beslagen
o Beschikkingsbevoegdheid
o Verbintenissen na faillietverklaring ontstaan
o Vordering tot voldoening van verbintenis uit de boedel
o (onvoltooide) Leveringen
o Procedures
o Actoren (curator, rechter-commissaris, failliet, schuldeisers)
o Wederkerige overeenkomsten
- algemeen
- niet of gedeeltelijk nagekomen overeenkomsten
- huurovereenkomst
- arbeidsovereenkomst
o Rol van de verschillende schuldeisers
o Fiscus:
- algemeen fiscaal voorrecht
- bodemvoorrecht
- bodemrecht
o Separatisten
o Leverancier onder eigendomsvoorbehoud
o Preferente schuldeisers (wettelijk en feitelijk)
o Concurrente schuldeisers
o Boedelschulden
o Onverschuldigde betaling
o Faillissementspauliana:
- art. 42, 43 en 47 Fw
o Verrekening rond faillissementsdatum
- art. 6:127 BW, art. 53 en 54 Fw
o Bestuurdersaansprakelijkheid & onrechtmatige daad
- art. 2:9 BW
- art. 2:138/248 BW
- art. 6:162 BW
- Peeters/Gatzen-vordering
pi_75291293
Hmm, een groot deel staat volgens mij wel in m'n samenvatting van vorig jaar. Ik moet zometeen helaas even weg...en heb net wat tijd verneukt (m'n autoalarm begon te loeien...kreeg 'm niet uit EN accu was door iets leeggetrokken )

Morgen stuur ik je m'n samenvattingen waarvan ik denk dat 't relevant kan zijn...ik weet niet hoeveel meer 't er zijn dan die van vorig jaar die je al hebt m.b.t. deze onderwerpen.

De laatste delen (insolventie, voorrang etc.) ben ik nu mee bezig..en die samenvatting heb ik pas eind december af aangezien dat tentamen pas 11 januari is. Daar kan ik je niet veel mee helpen ben ik bang.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:37:51 #188
57434 Marloes
Digital Love
pi_75291355
Is er hier toevallig iemand die het boek ''Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding'' (2009) heeft? Ik moet weten of een bepaald arrest in het jurisprudentieregister staat alvorens ik met een opdracht kan beginnen
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:39:52 #189
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75293958
Maharbal heel erg bedankt alvast.

En succes met je auto natuurlijk.

Marloes: Ik heb, zoals zovelen, de oude druk (ik meen uit 2006), maar ik neem aan dat je specifiek de 2009-editie bedoelt?
pi_75294326
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:37 schreef Marloes het volgende:
Is er hier toevallig iemand die het boek ''Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding'' (2009) heeft? Ik moet weten of een bepaald arrest in het jurisprudentieregister staat alvorens ik met een opdracht kan beginnen
Dat boek heb ik hier ja...
pi_75294470
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Procesrecht kan ik je niet echt mee helpen. Ik heb hier alleen nog een samenvatting van "Burgerlijk Procesrecht 1", een 2e jaars vak, weet niet of je daar iets mee kunt.

In ieder geval mooi dat m'n samenvattingen helder zijn (niet alle! ).

En ondernemingsrecht is heul wel leuk!
Mag ik die samenvatting? Heb het nu ook als tweedejaarsvak, 21-12 tentamen. (Met het boek Nederlands Burgerlijk Procesrecht van Snijders erbij)

Ondernemingsrecht is heul niet leuk Heb je daar ook samenvattingen van?
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:48:14 #192
57434 Marloes
Digital Love
pi_75299304
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat boek heb ik hier ja...
O geweldig! Ik zoek inderdaad specifiek de uitgave van 2009, die van 2006 heb ik zelf ook Het gaat om het arrest: HR 29 juni 2007 (LJN AZ7617).
Alvast bedankt
The more that I appear.
pi_75299844
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ondernemingsrecht is heul niet leuk Heb je daar ook samenvattingen van?
Ondernemingsrecht is leuk. Belastingrecht ook!

Fiscaal Recht.
pi_75301101
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:48 schreef Marloes het volgende:

[..]

O geweldig! Ik zoek inderdaad specifiek de uitgave van 2009, die van 2006 heb ik zelf ook Het gaat om het arrest: HR 29 juni 2007 (LJN AZ7617).
Alvast bedankt
Die staat er niet in. Hij springt van een 22 juni naar 2 juli
Valt me nu pas op wat een megalijst het is
pi_75301338
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ondernemingsrecht is leuk. Belastingrecht ook!

Fiscaal Recht.
Kijk, met jou kan ik praten.

Maharbal doet Fiscale en Notariele masters

@ XXiessiexx - dan moet je me even je mail of iets dergelijks pb-en, dan verstuur ik 'm. Heb er vorig jaar één gemaakt en volgens mij is ie goed bevonden door Dr_Strangelove! Zal ik ook meteen even m'n procesrecht samenvatting zoeken.

Nu ga ik eerst nog even m'n surprise afmaken en slapen haha.

Offtopic: auto doet het weer. Waarschijnlijk heeft m'n alarm iets verprutst waardoor m'n accu is leeggetrokken. Oplossing: alarm even niet inschakelen .
  zaterdag 5 december 2009 @ 00:34:31 #196
57434 Marloes
Digital Love
pi_75304649
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Die staat er niet in. Hij springt van een 22 juni naar 2 juli
Valt me nu pas op wat een megalijst het is
\
Haha ja erg he
Maar dat is mooi, want dan kan ik aan mn opdracht beginnen
The more that I appear.
pi_75309580
Ik heb net even gekeken Dr_Strangelove, maar zoals ik al zei staat een groot deel van ondernemingsrecht in m'n samenvatting van vorig jaar. Ik weet niet of 't nuttig is om die nog een keer te sturen? (tenzij je 'm niet meer hebt uiteraard).

De meeste van die insolventievraagstukken heb ik in principe, maar alleen in m'n aantekeningen vooralsnog (dat tentamen heb ik dus op 21 januari, en die samenvatting is pas voor 50% af. De rest zal na 21 december worden gemaakt). En de fiscale vraagstukken, tsjah...ik heb het hele boek van "Wegwijs in de belastingheffing voor ondernemingen" op m'n computer staan, maar ik weet niet of jij iets hebt aan die puur fiscale benadering van deelnemingsvrijstelling, fiscale eenheid e.d.

Bodemrecht, invordering e.d. heb ik ook allemaal en daar heb ik zelfs wel een samenvatting van, maar dat is echt vanuit puur fiscaal oogpunt (m.b.t. de invorderingswet). Ik weet niet of je hier iets aan zou hebben?

Sowieso wil ik wel eventueel een deel van m'n aantekeningen doorspitten als je echt tegen struikelblokken aanloopt, om te kijken of ik nog iets verhelderends heb. Maar dan zul je met iets concreets moeten komen haha.

Laat maar weten of er iets bij zit. En nogmaals, in m'n ondernemingsrecht-samenvatting staat al een groot deel volgens mij.
pi_75309879
Ah dit topic nog niet echt eerder opgemerkt maar ik tvp maar vrolijk mee.

Eerstejaars op de UU. Binnenkort Grondslagen en strafrecht, yeeee. Komende week weer wonen in de UB aangezien ik de laatste paar weken vrij weinig heb gedaan (zoals gewoonlijk).
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:21:44 #199
124676 RobertoCarlos
pi_75310729
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:48 schreef dreamzk het volgende:
Ah dit topic nog niet echt eerder opgemerkt maar ik tvp maar vrolijk mee.

Eerstejaars op de UU. Binnenkort Grondslagen en strafrecht, yeeee. Komende week weer wonen in de UB aangezien ik de laatste paar weken vrij weinig heb gedaan (zoals gewoonlijk).
Welkom! Weer een eerstejaars erbij, niet zo fanatiek kennelijk als de TT suggereert, maar vooruit.
pi_75310787
Nog mensen hier trouwens die in het buitenland hebben gestudeerd en mij een universiteit daar aan- of af kunnen raden? (Of gewoon algemene tips hebben?).
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:26:52 #201
124676 RobertoCarlos
pi_75312241
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:24 schreef Rucebo het volgende:
Nog mensen hier trouwens die in het buitenland hebben gestudeerd en mij een universiteit daar aan- of af kunnen raden? (Of gewoon algemene tips hebben?).
Yashaaaaa studeert nu dus aan een uni in Italia
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:17:28 #202
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75318099
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb net even gekeken Dr_Strangelove, maar zoals ik al zei staat een groot deel van ondernemingsrecht in m'n samenvatting van vorig jaar. Ik weet niet of 't nuttig is om die nog een keer te sturen? (tenzij je 'm niet meer hebt uiteraard).
Ik bewaar in principe alles, dus die samenvatting heb ik ook nog wel.
quote:
De meeste van die insolventievraagstukken heb ik in principe, maar alleen in m'n aantekeningen vooralsnog (dat tentamen heb ik dus op 21 januari, en die samenvatting is pas voor 50% af. De rest zal na 21 december worden gemaakt). En de fiscale vraagstukken, tsjah...ik heb het hele boek van "Wegwijs in de belastingheffing voor ondernemingen" op m'n computer staan, maar ik weet niet of jij iets hebt aan die puur fiscale benadering van deelnemingsvrijstelling, fiscale eenheid e.d.

Bodemrecht, invordering e.d. heb ik ook allemaal en daar heb ik zelfs wel een samenvatting van, maar dat is echt vanuit puur fiscaal oogpunt (m.b.t. de invorderingswet). Ik weet niet of je hier iets aan zou hebben?
Fiscaal heb ik niet zo veel aan, en voor zover ik er wel wat aan heb, kan ik het denk ik niet aan.
quote:
Sowieso wil ik wel eventueel een deel van m'n aantekeningen doorspitten als je echt tegen struikelblokken aanloopt, om te kijken of ik nog iets verhelderends heb. Maar dan zul je met iets concreets moeten komen haha.
Ik ben bang dat dit een beetje last minute achtig gaat worden voor me, dus denk ik niet dat dat erin zit. Maar (heel) misschien dat ik dit naar de januari-tentamens verschuif - dan kan ik altijd nog aankloppen?
quote:
Laat maar weten of er iets bij zit. En nogmaals, in m'n ondernemingsrecht-samenvatting staat al een groot deel volgens mij.
Ik was ook zeker van plan om die samenvatting nog eens goed door te nemen.
pi_75326806
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik bewaar in principe alles, dus die samenvatting heb ik ook nog wel.
[..]

Fiscaal heb ik niet zo veel aan, en voor zover ik er wel wat aan heb, kan ik het denk ik niet aan.
[..]

Ik ben bang dat dit een beetje last minute achtig gaat worden voor me, dus denk ik niet dat dat erin zit. Maar (heel) misschien dat ik dit naar de januari-tentamens verschuif - dan kan ik altijd nog aankloppen?
[..]

Ik was ook zeker van plan om die samenvatting nog eens goed door te nemen.
Aankloppen zit er altijd wel in!
Ik zal morgen toch nog even uit m'n samenvattingen van Invorderingswet/recht even de relevante stukken m.b.t. bodemrecht en bodemvoorrecht er uit pakken. Vanuit civiel oogpunt (voorrang en verhaal) kunnen die toch wel handig zijn denk ik. Ik stuur het je morgen wel op.
pi_75334453
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welkom! Weer een eerstejaars erbij, niet zo fanatiek kennelijk als de TT suggereert, maar vooruit.
Niet te hard beginnen he Zolang de punten maar binnenlopen vind ik het allemaal nog wel prima.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zondag 6 december 2009 @ 21:06:12 #205
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75349061
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Aankloppen zit er altijd wel in!
Ik zal morgen toch nog even uit m'n samenvattingen van Invorderingswet/recht even de relevante stukken m.b.t. bodemrecht en bodemvoorrecht er uit pakken. Vanuit civiel oogpunt (voorrang en verhaal) kunnen die toch wel handig zijn denk ik. Ik stuur het je morgen wel op.
Ik heb je bestand ontvangen, bedankt!
pi_75359948
woehoe, tentamen Rechtsbescherming tegen de Overheid!

heb er zin innnn
pi_75360787
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:40 schreef aardappel het volgende:

heb er zin innnn
Sarcasme zeker?
Zin hebben in een tentamen lijkt me sterk

Succes!
pi_75366354
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Sarcasme zeker?
Zin hebben in een tentamen lijkt me sterk

Succes!
Was inderdaad flink wat sarcasme

Maar ondanks dat ik het een stom tentamen vond (niet echt goede afspiegeling van de stof als je het mij vraagt), denk ik dat ik wel een voldoende heb gehaald
pi_75366486
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:19 schreef aardappel het volgende:

[..]

Was inderdaad flink wat sarcasme

Maar ondanks dat ik het een stom tentamen vond (niet echt goede afspiegeling van de stof als je het mij vraagt), denk ik dat ik wel een voldoende heb gehaald
Ja je weet het nooit in dit topic
Tentamens zijn altijd stom, maar als je er een redelijk goed gevoel bij hebt zal het wel snor zitten
  maandag 7 december 2009 @ 14:17:54 #210
88233 Steve
Still the best.
pi_75370992
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:40 schreef aardappel het volgende:
heb er zin innnn
Die heb ik vandaag ook gemaakt.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_75371538
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:17 schreef Steve het volgende:

[..]

Die heb ik vandaag ook gemaakt.
Al dat enthousiasme, ik zou bijna jaloers worden
  maandag 7 december 2009 @ 14:29:59 #212
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75371541
En viel het mee?
pi_75410543
Vandaag is tijdens ondernemingsrecht toch wel mijn interesse gewekt Auteursrecht lijkt me wel een tof keuzevak, is wel niveau 400. Heeft iemand dit toevallig als keuzevak gedaan? Er zitten zelfs excursies inbegrepen staat erbij.
http://studiegids.leidenu(...)teursrecht/2009-2010
Alleen dat mondelinge gedoe vind ik niet zo, haha
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:55:31 #214
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75428848
Zucht, zit al 2 dagen in de UB voor staatsrecht 1A. Ik vind het vak niet eens zo erg maar het boek (van der Pot) maakt het zo'n drama!
pi_75429153
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:55 schreef aaipod het volgende:
Zucht, zit al 2 dagen in de UB voor staatsrecht 1A. Ik vind het vak niet eens zo erg maar het boek (van der Pot) maakt het zo'n drama!
Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled) Sterkte.
Ik mag er ook weer tegenaan voor verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:12:13 #216
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75429385
Ik zie vooral op tegen Ondernemings- en Insolventierecht.

Hopelijk m'n laatste decembertentamenperiode.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:20:04 #217
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75429675
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled) Sterkte.
Ik mag er ook weer tegenaan voor verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht.
Dat is hem inderdaad Maar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
pi_75429740
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:

[..]

Dat is hem inderdaad Maar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
Ben blij dat ik daar vanaf ben. Verschrikkelijk vond ik het.
pi_75429831
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Ik zie ook op tegen ondernemingsrecht, vind het vrij ingewikkeld. Maar die heb ik pas in januari.
quote:

[..]

Dan kan je beter drie boeken van zo'n 350 pagina's hebben i.p.v. één zo'n dikke pil vind ik.
pi_75432262
Hoi.
Iemand hier ervaring met HBO-P -> Uni ?
pi_75436040
quote:

[..]

Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!
pi_75438225
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Voor mij was het zeer goed te doen. Heb het zelfs eventjes gecombineerd met WO Bedrijfseconomie. Ik kwam zelf van HBO Bedrijfseconomie, dus had een klein beetje ervaring met Recht vakken.
  woensdag 9 december 2009 @ 11:11:50 #223
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75438430
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Hoi! Ja ik Ik ben dit jaar naar de uni gegaan met mijn HBO propedeuse. Tot nu toe merk ik dat het me allemaal wel goed afgaat maar de echte tentamens moeten nog komen (vanaf volgende week), dus heel veel durf ik er nog niet over te zeggen.

Het is vooral veel meer en je handje wordt niet meer vastgehouden zoals op het HBO. Je hoeft (tenminste hier in Groningen) daarentegen ook niet meer samen te werken aan projecten enzo dus alle tijd die daar in ging zitten heb je nu over om te lezen. En dat lezen, daar gaat nog best wat tijd inzitten.

Als je nog specifieke vragen hebt roep je maar!
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:53 schreef Cortax het volgende:

[..]

Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!
Ah ok. Ik heb een samenvatting van de JOHO gekocht. De werkgroepen best vaak aanwezig geweest en de hoorcollege's kijk in nog terug op internet voor het tentamen.
pi_75439186
Van der Pot is een gedrocht. Het is opzich wel handig om het ietwat te lezen voor het tentamen, maar dat wordt keihard teniet gedaan door het feit dat het simpelweg geen leerboek is. Het leest verschrikkelijk.

@ Aaipod: ik heb voor Staatsrecht 1a toentertijd een "samenvatting" gemaakt. Het is niet meer dan 10 pagina's van weetjes die gevraagd zouden kunnen worden op het tentamen. Het tentamen vond ik echt zo'n weetje tentamen (ja ik heb het boek toen wel gelezen).

Holla als je denkt er ook maar iets aan te hebben.
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

!

In principe is dit m'n laatste decembertentamenperiode voor Notarieel.....ach ja, gelukkig zijn de Fiscale vakken interessant. Nog een decembertentamenperiode overleef ik dus wel .

edit: Iemand die hier fiscaal doet/heeft gedaan en ietwat weet van International Tax Law en dan met name het OECD-Modelverdrag? Ik heb een piepklein vraagje!

[ Bericht 25% gewijzigd door Maharbal op 09-12-2009 13:55:23 ]
pi_75446401
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:31 schreef Maharbal het volgende:

edit: Iemand die hier fiscaal doet/heeft gedaan en ietwat weet van International Tax Law en dan met name het OECD-Modelverdrag? Ik heb een piepklein vraagje!
Wat is de vraag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')