Laat dan maar weten wat je precies bedoelde! Ik kan iig niet een constructie met 3 mensen en een CP bedenken (afgezien van gemeenschap). Komt misschien ook wel omdat ik maar 3 uur geslapen heb vandaag, en dus weinig kan bedenken op dit moment. Het is al een wonder dat ik m'n stukje hierboven nog kon neerzettenquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal wel. Nou ja, ik vraag het wel een docent(e).
Best wel vaag dit.... laat je het weten als je aan jouw docent hebt gevraagd wat nou eigenlijk de vraag was?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:58 schreef Fascination het volgende:
Weet een van jullie misschien hoe het zit als je een levering cp met drie personen wil construeren?
Ik dacht net laatst "Goh, die hebben we lang niet gezien" maar toen voelde ik me weer een nerd omdat ik dat dacht dus schreef ik het niet opquote:Op woensdag 2 december 2009 12:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hooooi
Ik leef ook nog, fok deed het alleen zo'n 2 maanden niet op mijn internetverbinding
Tentamens
Dat denk ik ook van nog iemand anders, maar daarover wil ik ook maar niet beginnen, want dat staat idd zo raar...quote:Op woensdag 2 december 2009 13:38 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik dacht net laatst "Goh, die hebben we lang niet gezien" maar toen voelde ik me weer een nerd omdat ik dat dacht dus schreef ik het niet op.
Maar bevalt het een beetje daar? ZIjn er nog grote verschillen qua onderwijs met hier bij ons?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
International law en Comparative law..
Ik zit nu in Firenze voor Erasmus.. Dus zoveel stelt het allemaal niet voor..
Dat zijn er dit jaar 64.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het meeste tot nu toe was bij Strafrechtelijke Aansprakelijkheid - ik dacht dat er daar een stuk of 80 arresten gekend dienden te worden.
Waarvan heb je arresten nodig?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:20 schreef aardappel het volgende:
Pfff. zit een beetje naar arresten te googlen, willen ze me alleen maar HR ketels aansmeren
Allesssssssss van:quote:Op donderdag 3 december 2009 00:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Waarvan heb je arresten nodig?
Het bevalt goed jaquote:Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar bevalt het een beetje daar? ZIjn er nog grote verschillen qua onderwijs met hier bij ons?![]()
Wat voor arresten moet je hebben van fiscale aspecten van het ondernemen? Ben op dit moment bezig met voor m'n Master met belastingheffing voor ondernemingen, wellicht kan ik een paar standaard arresten voor je vinden.quote:Op donderdag 3 december 2009 01:27 schreef aardappel het volgende:
[..]
Allesssssssss van:
Rechtsbescherming tegen de overheid
Fiscale aspecten van het ondernemen
Intergratievak staats- en bestuursrecht
Onderneming- en insolventierecht
De magisterdingetjes heb ik al, blijven handig
Van Ondernemings- en Insolventierecht heb ik de Insolventiearresten samengevat. Het is wel een wat rare samenvatting: van de ene helft heb ik de relevante rechtsoverwegingen uit de arresten gekopieerd, de andere helft heb ik (via het boek van Polak) wat beter leesbaar gedaan. Als je ze wil hebben dan moet je maar even gillen...quote:Op donderdag 3 december 2009 01:27 schreef aardappel het volgende:
[..]
Allesssssssss van:
Rechtsbescherming tegen de overheid
Fiscale aspecten van het ondernemen
Intergratievak staats- en bestuursrecht
Onderneming- en insolventierecht
De magisterdingetjes heb ik al, blijven handig
*GILLLLLLLLL*quote:Op donderdag 3 december 2009 10:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Van Ondernemings- en Insolventierecht heb ik de Insolventiearresten samengevat. Het is wel een wat rare samenvatting: van de ene helft heb ik de relevante rechtsoverwegingen uit de arresten gekopieerd, de andere helft heb ik (via het boek van Polak) wat beter leesbaar gedaan. Als je ze wil hebben dan moet je maar even gillen...
PM maar even. Ik heb misschien nog wel wat....quote:Op donderdag 3 december 2009 13:23 schreef aardappel het volgende:
[..]
*GILLLLLLLLL*
heb je mn e-mailadres nog ergens staan, of zal ik je ff pm'en?
Mag ik daar ook op gillen?quote:Op donderdag 3 december 2009 10:22 schreef Maharbal het volgende:
Onderneming- en insolventierecht heb ik denk ik hier en daar ook nog wel liggen. Just holla enzo!
Leuk om te horen. En als ik zo hoor hoe het daar georganiseerd is, ben ik ineens een stuk meer tevreden met de organisatie aan de UL...quote:
Ik zal nu even werken. Als ik straks thuis ben kijk ik even wat ik heb liggen van de onderwerpen. Verwacht niks uitgebreids....meestal is het bij mij copy-paste van de kern van het arrest met soms een toelichting van mijquote:Op donderdag 3 december 2009 14:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Mag ik daar ook op gillen?
Na je hulp van vorig jaar met Ondernemingsrecht, kan ik wel weer wat hulp gebruiken.
Waarom moest ik nu weer denken aanquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:33 schreef Pool het volgende:
Ik wil hier even iets kwijt over het kort geding. Degene die die term bedacht heeft, zouden we zelf eens moeten dagvaarden voor een voorlopig voorschot op de schadevergoeding.
Want hoe ga je hier taaltechnisch mee om? Kort geding schrijf je los, prima. In het meervoud is het al de vraag of je nu 'korte gedingen' of 'kort gedingen' schrijft. Maar hoe zit het nu met de kortgedingprocedure, de kort gedingprocedure of de kort geding-procedure?
En nu moet ik dus iets typen over een turbo-kort-geding, turbokortgeding of turbokort geding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:37 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waarom moest ik nu weer denken aanJa ik ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.
Wel gaaf om bij zo'n kort geding TURBO! TURBO! te gaan roepen.![]()
Ja en dan duimen dat ze allemaal bekend zijn met Wesleyquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja ik ook.En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.
Kijk eens op www.spatiegebruik.nl . Buiten het feit dat het een hilarische website is, staan er ook tal van tips over de correctie toepassing van spaties, verbindingsstreepjes en al wat dies meer zij. Ik wens je veel wijsheid toe in het achterhalen van de correcte schrijfwijzequote:Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja ik ook.En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.
Ja, spatiegebruik.nl was me bekend, maar toen kon ik nog niks met het feit dat in 'kort geding' juist wél geforceerd een spatie moet en of die spatie dan ook blijft als je er langere samenstellingen van gaat maken. Maar inderdaad: briljante website. Vooral die spatiefouten van het jaar zijn altijd mooi.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:32 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Kijk eens op www.spatiegebruik.nl . Buiten het feit dat het een hilarische website is, staan er ook tal van tips over de correctie toepassing van spaties, verbindingsstreepjes en al wat dies meer zij. Ik wens je veel wijsheid toe in het achterhalen van de correcte schrijfwijze.
Edit: de directe link naar de spatieregels voor samengestelde woorden: klik!
Edit2: Ook Onze Taal heeft zich over je vraag uitgesproken! Klik!
Waar ik hulp mee nodig heb weet ik nog niet zo goed. Ik heb het meeste wel een keertje snel doorgelezen, maar ik heb nog geen opgaven gemaakt. Maar je samenvatting van vorig jaar was ook heel helder hoor (en je had zelf ook een 9, meen ik me te herinnerenquote:Op vrijdag 4 december 2009 08:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal nu even werken. Als ik straks thuis ben kijk ik even wat ik heb liggen van de onderwerpen. Verwacht niks uitgebreids....meestal is het bij mij copy-paste van de kern van het arrest met soms een toelichting van mij.
Als je me de concrete onderwerpen even geeft, kijk ik even wat van toepassing is. Ik heb die onderwerpen wel gehad, maar gewoon in combinatie met andere vakken.
Als je dan ook nog eens zegt waar je "hulp" mee nodig hebt, kan ik ook nog eens kijken of ik misschien een samenvatting heb!
Ik zal zo even voor je kijken in m'n lijst met samenvatting en/of aantekeningen. Ik vind die engelse termen altijd maar nietszeggend t.a.v. de daadwerkelijke (Nederlandse) juridische inhoud. Kun je zelf snel in steekwoorden zeggen wat per onderwerp aan de orde komt?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Waar ik hulp mee nodig heb weet ik nog niet zo goed. Ik heb het meeste wel een keertje snel doorgelezen, maar ik heb nog geen opgaven gemaakt. Maar je samenvatting van vorig jaar was ook heel helder hoor (en je had zelf ook een 9, meen ik me te herinneren).
Ik heb dinsdag 15/12 eerst Burgerlijk Procesrecht (en dat is qua mooi resultaat behalen belangrijker) en daarna op vrijdag O&I, dus ik heb nog even. Ik vind het vak ook gewoon niet leuk, maar ik zal het zoals de andere vakken moeten behalen. Je weet vast nog wel van m'n gezeur bij Inleiding Ondernemingsrecht vorig jaar...
De onderwerpen van het vak zijn achtereenvolgens:
Het concern en concernfinanciering
Going public & being public
Mergers & Acquisitions
Reorganisaties en groepsintegratie
Het concern en haar stakeholders
Introductie insolventierecht
Gevolgen der faillietverklaring & wederkerige overeenkomsten
Rol van schuldeisers & vereffening van de boedel
Verhaalsmogelijkheden binnen faillissement
Dat boek heb ik hier ja...quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:37 schreef Marloes het volgende:
Is er hier toevallig iemand die het boek ''Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding'' (2009) heeft? Ik moet weten of een bepaald arrest in het jurisprudentieregister staat alvorens ik met een opdracht kan beginnen
Mag ik die samenvatting?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Procesrecht kan ik je niet echt mee helpen. Ik heb hier alleen nog een samenvatting van "Burgerlijk Procesrecht 1", een 2e jaars vak, weet niet of je daar iets mee kunt.
In ieder geval mooi dat m'n samenvattingen helder zijn (niet alle!).
En ondernemingsrecht is heul wel leuk!
O geweldig! Ik zoek inderdaad specifiek de uitgave van 2009, die van 2006 heb ik zelf ookquote:
Ondernemingsrecht is leuk. Belastingrecht ook!quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht is heul niet leukHeb je daar ook samenvattingen van?
![]()
Die staat er niet in. Hij springt van een 22 juni naar 2 juliquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:48 schreef Marloes het volgende:
[..]
O geweldig! Ik zoek inderdaad specifiek de uitgave van 2009, die van 2006 heb ik zelf ookHet gaat om het arrest: HR 29 juni 2007 (LJN AZ7617).
Alvast bedankt
Kijk, met jou kan ik praten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht is leuk. Belastingrecht ook!
Fiscaal Recht.
\quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die staat er niet in. Hij springt van een 22 juni naar 2 juli
Valt me nu pas op wat een megalijst het is
Welkom! Weer een eerstejaars erbij, niet zo fanatiek kennelijk als de TT suggereert, maar vooruit.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:48 schreef dreamzk het volgende:
Ah dit topic nog niet echt eerder opgemerkt maar ik tvp maar vrolijk mee.
Eerstejaars op de UU. Binnenkort Grondslagen en strafrecht, yeeee. Komende week weer wonen in de UB aangezien ik de laatste paar weken vrij weinig heb gedaan (zoals gewoonlijk).
Yashaaaaa studeert nu dus aan een uni in Italiaquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:24 schreef Rucebo het volgende:
Nog mensen hier trouwens die in het buitenland hebben gestudeerd en mij een universiteit daar aan- of af kunnen raden? (Of gewoon algemene tips hebben?).
Ik bewaar in principe alles, dus die samenvatting heb ik ook nog wel.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb net even gekeken Dr_Strangelove, maar zoals ik al zei staat een groot deel van ondernemingsrecht in m'n samenvatting van vorig jaar. Ik weet niet of 't nuttig is om die nog een keer te sturen? (tenzij je 'm niet meer hebt uiteraard).
Fiscaal heb ik niet zo veel aan, en voor zover ik er wel wat aan heb, kan ik het denk ik niet aan.quote:De meeste van die insolventievraagstukken heb ik in principe, maar alleen in m'n aantekeningen vooralsnog (dat tentamen heb ik dus op 21 januari, en die samenvatting is pas voor 50% af. De rest zal na 21 december worden gemaakt). En de fiscale vraagstukken, tsjah...ik heb het hele boek van "Wegwijs in de belastingheffing voor ondernemingen" op m'n computer staan, maar ik weet niet of jij iets hebt aan die puur fiscale benadering van deelnemingsvrijstelling, fiscale eenheid e.d.
Bodemrecht, invordering e.d. heb ik ook allemaal en daar heb ik zelfs wel een samenvatting van, maar dat is echt vanuit puur fiscaal oogpunt (m.b.t. de invorderingswet). Ik weet niet of je hier iets aan zou hebben?
Ik ben bang dat dit een beetje last minute achtig gaat worden voor me, dus denk ik niet dat dat erin zit. Maar (heel) misschien dat ik dit naar de januari-tentamens verschuif - dan kan ik altijd nog aankloppen?quote:Sowieso wil ik wel eventueel een deel van m'n aantekeningen doorspitten als je echt tegen struikelblokken aanloopt, om te kijken of ik nog iets verhelderends heb. Maar dan zul je met iets concreets moeten komen haha.
Ik was ook zeker van plan om die samenvatting nog eens goed door te nemen.quote:Laat maar weten of er iets bij zit. En nogmaals, in m'n ondernemingsrecht-samenvatting staat al een groot deel volgens mij.
Aankloppen zit er altijd wel in!quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik bewaar in principe alles, dus die samenvatting heb ik ook nog wel.
[..]
Fiscaal heb ik niet zo veel aan, en voor zover ik er wel wat aan heb, kan ik het denk ik niet aan.
[..]
Ik ben bang dat dit een beetje last minute achtig gaat worden voor me, dus denk ik niet dat dat erin zit. Maar (heel) misschien dat ik dit naar de januari-tentamens verschuif - dan kan ik altijd nog aankloppen?
[..]
Ik was ook zeker van plan om die samenvatting nog eens goed door te nemen.
Niet te hard beginnen hequote:Op zaterdag 5 december 2009 12:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Welkom! Weer een eerstejaars erbij, niet zo fanatiek kennelijk als de TT suggereert, maar vooruit.
Ik heb je bestand ontvangen, bedankt!quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Aankloppen zit er altijd wel in!
Ik zal morgen toch nog even uit m'n samenvattingen van Invorderingswet/recht even de relevante stukken m.b.t. bodemrecht en bodemvoorrecht er uit pakken. Vanuit civiel oogpunt (voorrang en verhaal) kunnen die toch wel handig zijn denk ik. Ik stuur het je morgen wel op.
Sarcasme zeker?quote:Op maandag 7 december 2009 07:40 schreef aardappel het volgende:
woehoe, tentamen Rechtsbescherming tegen de Overheid!
heb er zin innnn
Was inderdaad flink wat sarcasmequote:Op maandag 7 december 2009 09:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Sarcasme zeker?
Zin hebben in een tentamen lijkt me sterk
Succes!
Ja je weet het nooit in dit topicquote:Op maandag 7 december 2009 12:19 schreef aardappel het volgende:
[..]
Was inderdaad flink wat sarcasme![]()
Maar ondanks dat ik het een stom tentamen vond (niet echt goede afspiegeling van de stof als je het mij vraagt), denk ik dat ik wel een voldoende heb gehaald
Die heb ik vandaag ook gemaakt.quote:Op maandag 7 december 2009 07:40 schreef aardappel het volgende:
woehoe, tentamen Rechtsbescherming tegen de Overheid!
heb er zin innnn
Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled)quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:55 schreef aaipod het volgende:
Zucht, zit al 2 dagen in de UB voor staatsrecht 1A. Ik vind het vak niet eens zo erg maar het boek (van der Pot) maakt het zo'n drama!![]()
Dat is hem inderdaadquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled)Sterkte.
Ik mag er ook weer tegenaan voor verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht.
Ben blij dat ik daar vanaf ben. Verschrikkelijk vond ik het.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaadMaar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
Ik zie ook op tegen ondernemingsrecht, vind het vrij ingewikkeld. Maar die heb ik pas in januari.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zie vooral op tegen Ondernemings- en Insolventierecht.![]()
Hopelijk m'n laatste decembertentamenperiode.
Dan kan je beter drie boeken van zo'n 350 pagina's hebben i.p.v. één zo'n dikke pil vind ik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaadMaar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Voor mij was het zeer goed te doen. Heb het zelfs eventjes gecombineerd met WO Bedrijfseconomie. Ik kwam zelf van HBO Bedrijfseconomie, dus had een klein beetje ervaring met Recht vakken.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Iemand hier ervaring met HBO-P -> Uni?
Hoi! Ja ikquote:Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Iemand hier ervaring met HBO-P -> Uni?
Ah ok. Ik heb een samenvatting van de JOHO gekocht. De werkgroepen best vaak aanwezig geweest en de hoorcollege's kijk in nog terug op internet voor het tentamen.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:53 schreef Cortax het volgende:
[..]
Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!
quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zie vooral op tegen Ondernemings- en Insolventierecht.![]()
Hopelijk m'n laatste decembertentamenperiode.
Wat is de vraag?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:31 schreef Maharbal het volgende:
edit: Iemand die hier fiscaal doet/heeft gedaan en ietwat weet van International Tax Law en dan met name het OECD-Modelverdrag? Ik heb een piepklein vraagje!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |