abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75196073
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik allemaal wel. Nou ja, ik vraag het wel een docent(e).
Laat dan maar weten wat je precies bedoelde! Ik kan iig niet een constructie met 3 mensen en een CP bedenken (afgezien van gemeenschap). Komt misschien ook wel omdat ik maar 3 uur geslapen heb vandaag, en dus weinig kan bedenken op dit moment. Het is al een wonder dat ik m'n stukje hierboven nog kon neerzetten .
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:41:00 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75196163
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:58 schreef Fascination het volgende:
Weet een van jullie misschien hoe het zit als je een levering cp met drie personen wil construeren?
Best wel vaag dit.... laat je het weten als je aan jouw docent hebt gevraagd wat nou eigenlijk de vraag was?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_75208703
Hooooi

Ik leef ook nog, fok deed het alleen zo'n 2 maanden niet op mijn internetverbinding
Tentamens
  woensdag 2 december 2009 @ 13:38:35 #154
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_75210134
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hooooi

Ik leef ook nog, fok deed het alleen zo'n 2 maanden niet op mijn internetverbinding
Tentamens
Ik dacht net laatst "Goh, die hebben we lang niet gezien" maar toen voelde ik me weer een nerd omdat ik dat dacht dus schreef ik het niet op . Maar leuk dat je er weer bent en succes met de tentamens. Welke vakken?
Nulla verba sed acta
pi_75210270
International law en Comparative law..

Ik zit nu in Firenze voor Erasmus.. Dus zoveel stelt het allemaal niet voor..
En heb internationaal recht al een aantal keer gehad, maar dat is ook meteen het gevaarlijke, als ik het lees denk ik, weet ik al, weet ik al, weet ik al

Maar het is nu zeg maar internationaal recht helemaal vanaf het begin af aan dus dat moet vast wel goed komen Ik weet alleen niet precies op wat voor een manier ze tentamineren hier
Het is wel een schriftelijk, dus we zullen gaan zien
pi_75214464
Toch fijn, 34 arresten voor Constitutioneel kennen
  woensdag 2 december 2009 @ 16:44:31 #157
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75216322
Bij mij zijn het er vooral bij Ondernemings- en Insolventierecht een heleboel. Het meeste tot nu toe was bij Strafrechtelijke Aansprakelijkheid - ik dacht dat er daar een stuk of 80 arresten gekend dienden te worden.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 2 december 2009 @ 16:54:56 #158
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_75216719
Eerste 20 studiepunten binnen
Dat wordt lekker uitrusten (werken) na de eerste week van januari.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:35:18 #159
124676 RobertoCarlos
pi_75222799
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:38 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik dacht net laatst "Goh, die hebben we lang niet gezien" maar toen voelde ik me weer een nerd omdat ik dat dacht dus schreef ik het niet op .
Dat denk ik ook van nog iemand anders, maar daarover wil ik ook maar niet beginnen, want dat staat idd zo raar...
  woensdag 2 december 2009 @ 19:37:30 #160
124676 RobertoCarlos
pi_75222878
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
International law en Comparative law..

Ik zit nu in Firenze voor Erasmus.. Dus zoveel stelt het allemaal niet voor..
Maar bevalt het een beetje daar? ZIjn er nog grote verschillen qua onderwijs met hier bij ons?
pi_75227081
Pfff. zit een beetje naar arresten te googlen, willen ze me alleen maar HR ketels aansmeren
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:05:01 #162
88233 Steve
Still the best.
pi_75229018
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het meeste tot nu toe was bij Strafrechtelijke Aansprakelijkheid - ik dacht dat er daar een stuk of 80 arresten gekend dienden te worden.
Dat zijn er dit jaar 64.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 03-12-2009 00:55:39 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_75234634
Ik heb het nog even nagekeken van vorig jaar en ik overdreef - ik tel er slechts 72.
pi_75234646
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:20 schreef aardappel het volgende:
Pfff. zit een beetje naar arresten te googlen, willen ze me alleen maar HR ketels aansmeren
Waarvan heb je arresten nodig?
pi_75235206
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Waarvan heb je arresten nodig?
Allesssssssss van:

Rechtsbescherming tegen de overheid
Fiscale aspecten van het ondernemen
Intergratievak staats- en bestuursrecht
Onderneming- en insolventierecht

De magisterdingetjes heb ik al, blijven handig
pi_75235398
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar bevalt het een beetje daar? ZIjn er nog grote verschillen qua onderwijs met hier bij ons?
Het bevalt goed ja

Het niveau, tsjah, het is wss wel iets makkelijker dan bij ons.. En we hebben bijvoorbeeld een docente die constant om bevestiging vraagt en als we dan als een stelletje ezels voor ons uitkijken is het zo van, zal ik dit nog behandelen, ow nee het was vandaag veelste moeilijk, ga maar naar huis!!

En de organisatie Č terribile Ik had eigenlijk morgen een tentamen moeten hebben voor een vak speciaal voor Erasmus studenten.. Vervolgens hebben een aantal van deze studenten verzocht om een soort essay, kregen wij twee weken terug (drie lessen voor het einde van het vak) een mailtje dat het dus veranderd gaat worden en dat meer informatie zo snel mogelijk volgt.. Dus wij maandag verhaal gaan halen, ja we zouden binnen twee dagen meer informatie hebben.. Je snapt natuurlijk wel dat we dat nog steeds niet hebben..

Maar goed, morgen vlieg ik lekker naar Nederland om Sinterklaas te vieren
pi_75238646
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:27 schreef aardappel het volgende:

[..]

Allesssssssss van:

Wat voor arresten moet je hebben van fiscale aspecten van het ondernemen? Ben op dit moment bezig met voor m'n Master met belastingheffing voor ondernemingen, wellicht kan ik een paar standaard arresten voor je vinden.

Ergo: duidelijkheid!
pi_75239069
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:27 schreef aardappel het volgende:

[..]

Allesssssssss van:

Van Ondernemings- en Insolventierecht heb ik de Insolventiearresten samengevat. Het is wel een wat rare samenvatting: van de ene helft heb ik de relevante rechtsoverwegingen uit de arresten gekopieerd, de andere helft heb ik (via het boek van Polak) wat beter leesbaar gedaan. Als je ze wil hebben dan moet je maar even gillen...
pi_75239098
Onderneming- en insolventierecht heb ik denk ik hier en daar ook nog wel liggen. Just holla enzo!
pi_75244782
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Van Ondernemings- en Insolventierecht heb ik de Insolventiearresten samengevat. Het is wel een wat rare samenvatting: van de ene helft heb ik de relevante rechtsoverwegingen uit de arresten gekopieerd, de andere helft heb ik (via het boek van Polak) wat beter leesbaar gedaan. Als je ze wil hebben dan moet je maar even gillen...
*GILLLLLLLLL*

heb je mn e-mailadres nog ergens staan, of zal ik je ff pm'en?
pi_75245086
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:23 schreef aardappel het volgende:

[..]

*GILLLLLLLLL*

heb je mn e-mailadres nog ergens staan, of zal ik je ff pm'en?
PM maar even. Ik heb misschien nog wel wat....
pi_75246166
Oke
pi_75246459
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:22 schreef Maharbal het volgende:
Onderneming- en insolventierecht heb ik denk ik hier en daar ook nog wel liggen. Just holla enzo!
Mag ik daar ook op gillen?

Na je hulp van vorig jaar met Ondernemingsrecht, kan ik wel weer wat hulp gebruiken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 08:22:14 #174
124676 RobertoCarlos
pi_75272086
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:46 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Het bevalt goed ja
Leuk om te horen. En als ik zo hoor hoe het daar georganiseerd is, ben ik ineens een stuk meer tevreden met de organisatie aan de UL...
pi_75272260
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Mag ik daar ook op gillen?

Na je hulp van vorig jaar met Ondernemingsrecht, kan ik wel weer wat hulp gebruiken.
Ik zal nu even werken. Als ik straks thuis ben kijk ik even wat ik heb liggen van de onderwerpen. Verwacht niks uitgebreids....meestal is het bij mij copy-paste van de kern van het arrest met soms een toelichting van mij .

Als je me de concrete onderwerpen even geeft, kijk ik even wat van toepassing is. Ik heb die onderwerpen wel gehad, maar gewoon in combinatie met andere vakken.
Als je dan ook nog eens zegt waar je "hulp" mee nodig hebt, kan ik ook nog eens kijken of ik misschien een samenvatting heb!
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:33:39 #176
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75276631
Ik wil hier even iets kwijt over het kort geding. Degene die die term bedacht heeft, zouden we zelf eens moeten dagvaarden voor een voorlopig voorschot op de schadevergoeding.

Want hoe ga je hier taaltechnisch mee om? Kort geding schrijf je los, prima. In het meervoud is het al de vraag of je nu 'korte gedingen' of 'kort gedingen' schrijft. Maar hoe zit het nu met de kortgedingprocedure, de kort gedingprocedure of de kort geding-procedure?

En nu moet ik dus iets typen over een turbo-kort-geding, turbokortgeding of turbokort geding.
pi_75278892
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:33 schreef Pool het volgende:
Ik wil hier even iets kwijt over het kort geding. Degene die die term bedacht heeft, zouden we zelf eens moeten dagvaarden voor een voorlopig voorschot op de schadevergoeding.

Want hoe ga je hier taaltechnisch mee om? Kort geding schrijf je los, prima. In het meervoud is het al de vraag of je nu 'korte gedingen' of 'kort gedingen' schrijft. Maar hoe zit het nu met de kortgedingprocedure, de kort gedingprocedure of de kort geding-procedure?

En nu moet ik dus iets typen over een turbo-kort-geding, turbokortgeding of turbokort geding.
Waarom moest ik nu weer denken aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:52:04 #178
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75279362
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:37 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waarom moest ik nu weer denken aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik ook. En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.

Wel gaaf om bij zo'n kort geding TURBO! TURBO! te gaan roepen.
pi_75280003
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja ik ook. En bij het intypen op google kom je ook al gauw bij Kabouter Wesley uit.

Ja en dan duimen dat ze allemaal bekend zijn met Wesley Anders kan het wel eens gebeuren dat je heel rare blikken naar je toe geworpen krijgt haha
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:32:59 #180
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_75280808
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef Pool het volgende:

[..]

Kijk eens op www.spatiegebruik.nl . Buiten het feit dat het een hilarische website is, staan er ook tal van tips over de correctie toepassing van spaties, verbindingsstreepjes en al wat dies meer zij. Ik wens je veel wijsheid toe in het achterhalen van de correcte schrijfwijze .

Edit: de directe link naar de spatieregels voor samengestelde woorden: klik!

Edit2: Ook Onze Taal heeft zich over je vraag uitgesproken! Klik!
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')