Dat vind ik een nogal vreemde associatie. Gaius is natuurlijk vooral bekend als voornaam van o.a. Julius Caesar.quote:Op zondag 15 november 2009 14:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik denk dat ze teveel Battlestar Galactica hebben gekeken.
[ afbeelding ]
Klinkt en leest mij te veel als Nienke met een spraakgebrek.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb er ook nog 1 Nymke (uitgesproken als Niemke). Wie heeft er zijn kind ook een naam gegeven met y uitgesproken als ie en waarom je daarvoor gekozen? Ik vraag het mij gewoon af omdat ik het idee heb steeds meer namen met y gegeven worden.
Tegenwoordig moet alles eerst op tv zijn geweest voordat mensen het onthouden. Julius Ceasar, was dat niet de uitvinder van de saladedressing?quote:Op zondag 15 november 2009 20:03 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Dat vind ik een nogal vreemde associatie. Gaius is natuurlijk vooral bekend als voornaam van o.a. Julius Caesar.
Ik sprak haar naam wel goed uit. Maar ze zei zelf veel mensen zeggen Nijmke. Ik ben inmiddels wel gewend dat de y meestal een ie is. Ik had wel de neiging er Nienke van te maken. Gewoon omdat dat een naam is die ik ken. Had ik ook bij Petijn. Daar wilde ik ook Pepijn tegen zeggen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef trui het volgende:
ferrari-rood, hoe zou jij de y anders uitspreken dan, op deze plek?
mja, mijn naam werd door grapjurken ook wel uitgesproken als sijlvia, maar dat zegt m.i. meer over die mensen dan de schrijfwijze.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik sprak haar naam wel goed uit. Maar ze zei zelf veel mensen zeggen Nijmke. Ik ben inmiddels wel gewend dat de y meestal een ie is. Ik had wel de neiging er Nienke van te maken. Gewoon omdat dat een naam is die ik ken. Had ik ook bij Petijn. Daar wilde ik ook Pepijn tegen zeggen.
Het was meer als mensen haar naam zagen staan ze er Nijmke van maakte. Dat vind ik niet heel gek gedacht. Als een kind tegen mij zegt ik heet zo. Dan noem ik dat kind ook zo. Wat niet wegneemt dat ik af en toe dan eenquote:Op woensdag 18 november 2009 19:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, mijn naam werd door grapjurken ook wel uitgesproken als sijlvia, maar dat zegt m.i. meer over die mensen dan de schrijfwijze.
ik vind hat dus wel raar om een y op een dergelijke plaats als een ij uit te spreken. grappig doen of gebrek aan ontwikkeling imo. wanneer is een y ooit een ij?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het was meer als mensen haar naam zagen staan ze er Nijmke van maakte. Dat vind ik niet heel gek gedacht. Als een kind tegen mij zegt ik heet zo. Dan noem ik dat kind ook zo. Wat niet wegneemt dat ik af en toe dan eenmoment heb. Ik doe altijd mijn best het goed uit te spreken maar er zijn namen waar ik echt mijn tong over breek.
Maar aan de andere kant: jij wil ook niet dat wij hier de naam van jouw kruimeltje zetten...quote:Op woensdag 18 november 2009 19:26 schreef Pvoesss het volgende:
hahaha zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
Tjah ik zou er niet mee zitten je geeft die naam niet voor niets toch.
En als kind kan je zelf ook wel bedenken wat je van de naam denkt
Ik heb een achternaam met een ij (die je ook echt als ie jee gebruikt wordt.... de i hoort bij de eerste lettergreep, de j bij de tweede) maar het wordt werd regelmatig door allerlei instanties met een y geschreven....quote:Op woensdag 18 november 2009 19:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik vind hat dus wel raar om een y op een dergelijke plaats als een ij uit te spreken. grappig doen of gebrek aan ontwikkeling imo. wanneer is een y ooit een ij?
Dat vind ik overigens wel van een andere orde; het kind van user Weetikveel heet Mientje, of de naam Mientje is door iemand in een krant gezien en wordt hier gepost.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: jij wil ook niet dat wij hier de naam van jouw kruimeltje zetten...
Is van dezelfde orde van grootte. Ik heb nooit gezegd dat je erbij zou moeten zetten dat het gaat om het kind van user Weetikveel.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens wel van een andere orde; het kind van user Weetikveel heet Mientje, of de naam Mientje is door iemand in een krant gezien en wordt hier gepost.
En zeker in het geval van Pvoesss kan ik het me heel goed voorstellen.
Maar ik bedoelde er verder niks lelijks mee hoor. Was gewoon een constatering...quote:zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
Tjah ik zou er niet mee zitten je geeft die naam niet voor niets toch.
Ik heb m'n Prisma voornamenboek (de versie van 1984) er even bijgepakt, en daar staat ie in onder Herman, als vorm die in Overijssel en Twente voorkomt.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef Ynske het volgende:
k heb er weer een, wie noemt z'n zoon nu Mannes
Loet en Loetse staat in de voornamendatabase van Meertens (als jongensnaam). Het is varianten van Lude, dat weer een verkorting is van namen als Liutprant.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:31 schreef Soneal het volgende:
Oh, en Loet stond er niet in
Loetse wel, als jongensnaam.
En dat blijkt dus niet het geval te zijnquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:08 schreef Soneal het volgende:
OMG... nee joh, ben je gek, het zou me zelfs niet verbazen als het een keurige oud-Hollandsche meisjesnaam is.
Sieger, Sake, Jimme...quote:
Ik ben bang voor henrie-j. im die I klank aan het eind een ie te maken?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:10 schreef Rewimo het volgende:
Een collega heet Henrij. Ik vraag me al een tijdje af hoe je dat uitspreekt (ik ken hem niet persoonlijk).
Tsjaquote:Op maandag 30 november 2009 13:15 schreef Soneal het volgende:
En ik maar denken dat Etzel heel vreemd was, maar het komt al jaren voor....
Hoewel sommige verklaringen bij de naam het een beetje dubieus maken die naam nog aan een kind te geven http://en.wikipedia.org/wiki/Etzel
Zo gek is de naam Caithlynn toch niet??quote:Op maandag 30 november 2009 13:38 schreef willempjewever het volgende:
Aan het begin van onze straat is een meisje geboren; een uitstalpop op het garagedak geeft de naam van de baby weer: Caithlynn. Ik heb eindeloos staan turen naar deze naam. Het lukt mij niet die naam in mijn geheugen op te slaan.
De ouders denken het kind bij de geboorte een prachtige naam te geven. Voordat dit kind haar voornaam foutloos kan schrijven, zit zij waarschijnlijk al in groep vier of vijf van de basisschool, is mijn inschatting.
voor een hond ja, mijn god, raff?quote:Op maandag 30 november 2009 13:53 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zag net een geboortebord met daarop dat Raff is geboren![]()
Ik vind het wel lief klinken.
Het buurjongetje van vrienden van ons heet Jan. Een naam die ik nooit gekozen zou hebben voor een jongetje. Tot ik Jan leerde kennen.quote:Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind Raff echt heel leuk.Eerst een lekker viesgespeeld jongetje in een tuinbroek met rode laarsjes, maar ook een volwassen man. Je hebt van die namen die passen niet bij een volwassene ofzo, maar Raff heeft dat absoluut niet. Erg leuk.
oh ja.quote:Op maandag 30 november 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Het buurjongetje van vrienden van ons heet Jan. Een naam die ik nooit gekozen zou hebben voor een jongetje. Tot ik Jan leerde kennen.![]()
Jan is blond en draagt vaak klompjes en een tuinbroekje.![]()
Jan is een gewéldige naam.
En dát is nu precies wat ik met Willem heb. Ik zie een stevige blonde knul voor me in overall met regenlaarzenquote:Op maandag 30 november 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Het buurjongetje van vrienden van ons heet Jan. Een naam die ik nooit gekozen zou hebben voor een jongetje. Tot ik Jan leerde kennen.![]()
Jan is blond en draagt vaak klompjes en een tuinbroekje.![]()
Jan is een gewéldige naam.
quote:Op maandag 30 november 2009 15:40 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zo heeft mijn moeder na het zien van m'n broer alsnog z'n naam gewijzigdZe keek naar 'm en dacht: "Dat is heul geen Arnold"
![]()
Izaline vind ik klinken als iets dat je bij de apotheek haalt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:57 schreef Vivi het volgende:
De oogst van deze week diverse media:
" Izaline (v) "
" Dionijs (m)"![]()
![]()
Oh, ik vond het heel schattig!quote:Op maandag 30 november 2009 17:16 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Izaline vind ik klinken als iets dat je bij de apotheek haalt.
Nou jaaaaa, wat een bizar kwik-kwek-en kwak- ideequote:Op maandag 30 november 2009 17:43 schreef innepin het volgende:
Oh en er schijnen hier in de buurt drie zusjes te wonen genaamd Goud, Zilver en BronsNee echt
Bedankt hè.quote:Op maandag 30 november 2009 17:17 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik zag vandaag op hyves een Joely... Hoe sprek je dat uit? Djo-ee-lie, Djoe-lie, -jo-ee-lie, joe-lie... Geen idee. Niet mijn ding dus.
Ik hou zo erg van die 'simpele', hollandsche namen! Die Jan zoals eerder genoemd zie ik zo voor me haha. Ik hoop ook zo dat ik ook een 'Astrid Lindgren-kindje' krijg, zo'n Lasse of Emil met vieze voetjes en vrieskou-rode wangen... of een Anna of Mia met lange vlechten en een truttejurk.... *droomt verder....*
Dat klinkt kwaadaardig.quote:Op maandag 30 november 2009 17:43 schreef innepin het volgende:
Izaline
Raf, Willem en Jan vind ik allemaal leuk
In het NRC: een Bénine. Prima, okay, beetje een NRC-naam... maar hun achternaam is Bolle. Ik zei het hardop en had meteen trek in een Berliner Bol![]()
Oh en er schijnen hier in de buurt drie zusjes te wonen genaamd Goud, Zilver en BronsNee echt
Nou, dat had ik dus ook.quote:Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat klinkt kwaadaardig.benigne
En goud zilver en Brons.![]()
en dan er niet bij stilstaan dat het een verschillende waarde heeft ofzo? Echt. Buiten het kwik kwek en kwak gehalte.
Dat dus.quote:Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Nou, dat had ik dus ook.
Brons... dan ben je niet de leukste of de een-na-leukste dochter, maar heb je de 3e prijs.
Tatoeëer meteen maar een vette L op je voorhoofd.
dan ist dus juist een gezellig goedaardig kind met die naamquote:Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Benigne is dan juist goedaardig maar het roept hoe dan ook iets te medische associaties op.quote:Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En goud zilver en Brons.![]()
en dan er niet bij stilstaan dat het een verschillende waarde heeft ofzo? Echt. Buiten het kwik kwek en kwak gehalte.
ow, die haal ik iedere keer door elkaar. Lekker stom ook.quote:Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Benigne is dan juist goedaardig maar het roept hoe dan ook iets te medische associaties op.
En idd " Izaline" werd uitgesproken als Izalien. En als dan, wil ik nog een zoon volgaarne.
Ik helaas niet meerquote:Op maandag 30 november 2009 22:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ow, die haal ik iedere keer door elkaar. Lekker stom ook.![]()
Sjeezus, dat vind ik dus echt belachelijk! Van de ouders maar ook van de ambtenaar die die naam toegestaan heeft.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:48 schreef innepin het volgende:
Uit het NRC van vandaag -
Geboren, onze zoon:
Legal Match.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |