abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2009 @ 20:03:04 #151
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74724396
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik denk dat ze teveel Battlestar Galactica hebben gekeken .

[ afbeelding ]
Dat vind ik een nogal vreemde associatie. Gaius is natuurlijk vooral bekend als voornaam van o.a. Julius Caesar.
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 09:22:08 #152
43556 miss_dynastie
pi_74806333
Uit de krant:
Mads (j)
Keb (j) (van ouders met hele Nederlandse achternamen trouwens, dus geen idee uit welk land dat komt)
Sunny (j)

En ook letterlijk zo onder elkaar, daarom vond ik het grappig:
Krijntje (m)
Rijntje (m)
pi_74814863
Ik heb er ook nog 1 Nymke (uitgesproken als Niemke). Wie heeft er zijn kind ook een naam gegeven met y uitgesproken als ie en waarom je daarvoor gekozen? Ik vraag het mij gewoon af omdat ik het idee heb steeds meer namen met y gegeven worden.
  woensdag 18 november 2009 @ 14:19:42 #154
270592 Johannes_Klabanus
pi_74815885
Men denkt dat het interessant, origineel en modern is om een naam anders te spellen dan normaal. Feitelijk is het alleen maar lastig.

Soms kan het natuurlijk gaan om bijv. de Friese spelling van een naam of, bij een vernoeming, een afwijkende spelling die nu eenmaal zo is overgeleverd.
  woensdag 18 november 2009 @ 14:24:26 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74816048
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb er ook nog 1 Nymke (uitgesproken als Niemke). Wie heeft er zijn kind ook een naam gegeven met y uitgesproken als ie en waarom je daarvoor gekozen? Ik vraag het mij gewoon af omdat ik het idee heb steeds meer namen met y gegeven worden.
Klinkt en leest mij te veel als Nienke met een spraakgebrek.
  woensdag 18 november 2009 @ 14:25:07 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74816069
ferrari-rood, hoe zou jij de y anders uitspreken dan, op deze plek?
in de haak.
pi_74816086
Ik vind eerder de 'm' raar dan de 'n'

Nienke
Nynke
Niemke
Nymke

Kies maar
pi_74817183
Ik zou Nymke uitspreken als Nimke, en vind dat nog niet eens zo lelijk klinken. Als het Niemke zou worden, klopt dat voor mijn gevoel niet, en is het mij een iets te quasi originele/vreemde versie van Nienke.

Kennis heeft een dochter die Ninthe heet, uitgeproken als Niente. Dat staat er gewoon niet, er staat echte en korte klank. Zal dan ook vaak verkeerd (en dus eigenlijk goed) uitgesproken worden...
  woensdag 18 november 2009 @ 19:17:13 #159
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74826728
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:03 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Dat vind ik een nogal vreemde associatie. Gaius is natuurlijk vooral bekend als voornaam van o.a. Julius Caesar.
Tegenwoordig moet alles eerst op tv zijn geweest voordat mensen het onthouden. Julius Ceasar, was dat niet de uitvinder van de saladedressing? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_74826854
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef trui het volgende:
ferrari-rood, hoe zou jij de y anders uitspreken dan, op deze plek?
Ik sprak haar naam wel goed uit. Maar ze zei zelf veel mensen zeggen Nijmke. Ik ben inmiddels wel gewend dat de y meestal een ie is. Ik had wel de neiging er Nienke van te maken. Gewoon omdat dat een naam is die ik ken. Had ik ook bij Petijn. Daar wilde ik ook Pepijn tegen zeggen.
pi_74826955
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:20 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik sprak haar naam wel goed uit. Maar ze zei zelf veel mensen zeggen Nijmke. Ik ben inmiddels wel gewend dat de y meestal een ie is. Ik had wel de neiging er Nienke van te maken. Gewoon omdat dat een naam is die ik ken. Had ik ook bij Petijn. Daar wilde ik ook Pepijn tegen zeggen.
mja, mijn naam werd door grapjurken ook wel uitgesproken als sijlvia, maar dat zegt m.i. meer over die mensen dan de schrijfwijze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74827011
Over bijzondere schrijfwijzes gesproken...

In de Mama staat een moeder (haar kinderen hadden zwemles van Benno L.) die S j a k k e l i e n heet... Toch maar ff met spaties, is zo lullig als ze d'r eigen naam Googlet...
pi_74827088
hahaha zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
Tjah ik zou er niet mee zitten je geeft die naam niet voor niets toch.
En als kind kan je zelf ook wel bedenken wat je van de naam denkt
pi_74827252
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

mja, mijn naam werd door grapjurken ook wel uitgesproken als sijlvia, maar dat zegt m.i. meer over die mensen dan de schrijfwijze.
Het was meer als mensen haar naam zagen staan ze er Nijmke van maakte. Dat vind ik niet heel gek gedacht. Als een kind tegen mij zegt ik heet zo. Dan noem ik dat kind ook zo. Wat niet wegneemt dat ik af en toe dan een moment heb. Ik doe altijd mijn best het goed uit te spreken maar er zijn namen waar ik echt mijn tong over breek.
pi_74827331
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het was meer als mensen haar naam zagen staan ze er Nijmke van maakte. Dat vind ik niet heel gek gedacht. Als een kind tegen mij zegt ik heet zo. Dan noem ik dat kind ook zo. Wat niet wegneemt dat ik af en toe dan een moment heb. Ik doe altijd mijn best het goed uit te spreken maar er zijn namen waar ik echt mijn tong over breek.
ik vind hat dus wel raar om een y op een dergelijke plaats als een ij uit te spreken. grappig doen of gebrek aan ontwikkeling imo. wanneer is een y ooit een ij?
pi_74827475
Vanuit het alfabet gezien is het een ij en geen ie. us fonetisch staat er N ij m k e. Maar als je dat blijft doen kloppen er veel namen niet. Een naam die je gewoon niet kent lees je toch redelijk fonetisch denk ik. Dat is mijn idee.
pi_74841566
Blijft denk ik toch verschillend per naam/persoon. Ik heet zelf Ilse (wat je dus uitspreekt als ielse en niet met een korte i, zoals het dilemma Ninthe/Niente). Daarbij heb ik een achternaam met een y, die je weer als ie uitspreekt....

Blijft dus lastig

En die naam met S J A K etc..... wat sneu voor zo'n kind!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 19 november 2009 @ 09:55:59 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74842669
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:26 schreef Pvoesss het volgende:
hahaha zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
En als kind kan je zelf ook wel bedenken wat je van de naam denkt
Maar aan de andere kant: jij wil ook niet dat wij hier de naam van jouw kruimeltje zetten...
pi_74844844
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik vind hat dus wel raar om een y op een dergelijke plaats als een ij uit te spreken. grappig doen of gebrek aan ontwikkeling imo. wanneer is een y ooit een ij?
Ik heb een achternaam met een ij (die je ook echt als ie jee gebruikt wordt.... de i hoort bij de eerste lettergreep, de j bij de tweede) maar het wordt werd regelmatig door allerlei instanties met een y geschreven....
Het meest imbeciele excuus ooit van een bank was dat hun computer de ij niet herkende

Overigens was de naam "Dycke" in BZV ook lastig qua uitspraak.
pi_74844973
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: jij wil ook niet dat wij hier de naam van jouw kruimeltje zetten...
Dat vind ik overigens wel van een andere orde; het kind van user Weetikveel heet Mientje, of de naam Mientje is door iemand in een krant gezien en wordt hier gepost.

En zeker in het geval van Pvoesss kan ik het me heel goed voorstellen.
  donderdag 19 november 2009 @ 12:00:50 #171
270592 Johannes_Klabanus
pi_74846075
Vroeger namen ze het niet zo nauw met het verschil tussen ij en y, zodat je in officiële aktes ook wel namen tegenkomt als Freddij, Jeffreij en Sijlvia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 november 2009 @ 12:10:12 #172
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74846332
Een collega heet Henrij. Ik vraag me al een tijdje af hoe je dat uitspreekt (ik ken hem niet persoonlijk).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 november 2009 @ 12:30:28 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74846938
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:22 schreef Soneal het volgende:

[..]

Dat vind ik overigens wel van een andere orde; het kind van user Weetikveel heet Mientje, of de naam Mientje is door iemand in een krant gezien en wordt hier gepost.

En zeker in het geval van Pvoesss kan ik het me heel goed voorstellen.
Is van dezelfde orde van grootte. Ik heb nooit gezegd dat je erbij zou moeten zetten dat het gaat om het kind van user Weetikveel.
Pvoesss zegt in haar post dat ze het niet erg zou vinden als iemand de naam post want ze geeft de naam toch niet voor niks...
quote:
zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
Maar ik bedoelde er verder niks lelijks mee hoor. Was gewoon een constatering...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 november 2009 @ 13:11:22 #174
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74848096
k heb er weer een, wie noemt z'mn zoon nu Mannes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74848803
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef Ynske het volgende:
k heb er weer een, wie noemt z'n zoon nu Mannes
Ik heb m'n Prisma voornamenboek (de versie van 1984) er even bijgepakt, en daar staat ie in onder Herman, als vorm die in Overijssel en Twente voorkomt.

Oh, en Loet stond er niet in
Loetse wel, als jongensnaam.
  donderdag 19 november 2009 @ 13:38:09 #176
270592 Johannes_Klabanus
pi_74848990
Ik heb niet zoveel tegen Mannes. Weer eens wat anders dan Herman. Manus vind ik eigenlijk ook wel leuk, maar ja, dat rijmt op anus...
  donderdag 19 november 2009 @ 13:39:50 #177
270592 Johannes_Klabanus
pi_74849033
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:31 schreef Soneal het volgende:

Oh, en Loet stond er niet in
Loetse wel, als jongensnaam.
Loet en Loetse staat in de voornamendatabase van Meertens (als jongensnaam). Het is varianten van Lude, dat weer een verkorting is van namen als Liutprant.

http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/vnb/index.php?id=12039&act=zoeken
pi_74849183
Die opmerking over Loet was hierom:
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:08 schreef Soneal het volgende:
OMG... nee joh, ben je gek, het zou me zelfs niet verbazen als het een keurige oud-Hollandsche meisjesnaam is.
En dat blijkt dus niet het geval te zijn
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 november 2009 @ 12:58:49 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75139952
In de krant van vandaag

Rieneke
Kyrano
Zenna-Jovy
Lanée
Chiem
Noïc
Loran
Dyenzo
Arn
Etzel
Rhodri
Yoerik
Daelynn
Talisa
Alyschia
Laramie
Torben
Rienk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75140129
Ik ken meerdere Rieneke's en vind het een normale naam. Zelfde voor Chiem en Rienk.

De rest is iet wat apart te noemen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_75140326
Alyschia

Da's gewoon Alicia dus...
pi_75140375
En ik maar denken dat Etzel heel vreemd was, maar het komt al jaren voor....

Hoewel sommige verklaringen bij de naam het een beetje dubieus maken die naam nog aan een kind te geven http://en.wikipedia.org/wiki/Etzel
  maandag 30 november 2009 @ 13:25:46 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75140720
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Gaius
Sieger gaat ook wel ver hè?
Sieger, Sake, Jimme...
Welkom in Fryslân.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:10 schreef Rewimo het volgende:
Een collega heet Henrij. Ik vraag me al een tijdje af hoe je dat uitspreekt (ik ken hem niet persoonlijk).
Ik ben bang voor henrie-j. im die I klank aan het eind een ie te maken? Zou wel erg zijn, maar beter dan hen-rij vind ik dan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_75141230
Aan het begin van onze straat is een meisje geboren; een uitstalpop op het garagedak geeft de naam van de baby weer: Caithlynn. Ik heb eindeloos staan turen naar deze naam. Het lukt mij niet die naam in mijn geheugen op te slaan.

De ouders denken het kind bij de geboorte een prachtige naam te geven. Voordat dit kind haar voornaam foutloos kan schrijven, zit zij waarschijnlijk al in groep vier of vijf van de basisschool, is mijn inschatting.
  maandag 30 november 2009 @ 13:42:47 #185
270592 Johannes_Klabanus
pi_75141375
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:15 schreef Soneal het volgende:
En ik maar denken dat Etzel heel vreemd was, maar het komt al jaren voor....

Hoewel sommige verklaringen bij de naam het een beetje dubieus maken die naam nog aan een kind te geven http://en.wikipedia.org/wiki/Etzel
Tsja

Ik kende vroeger op school een Etzel. Een variant van Attila, wat bijv. in Hongarije een heel normale naam is.
pi_75141528
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:38 schreef willempjewever het volgende:
Aan het begin van onze straat is een meisje geboren; een uitstalpop op het garagedak geeft de naam van de baby weer: Caithlynn. Ik heb eindeloos staan turen naar deze naam. Het lukt mij niet die naam in mijn geheugen op te slaan.

De ouders denken het kind bij de geboorte een prachtige naam te geven. Voordat dit kind haar voornaam foutloos kan schrijven, zit zij waarschijnlijk al in groep vier of vijf van de basisschool, is mijn inschatting.
Zo gek is de naam Caithlynn toch niet??
Oud collegatje van me heeft ook een dochtertje gekregen met dezelfde naam.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75141715
Ik zag net een geboortebord met daarop dat Raff is geboren
Ik vind het wel lief klinken. Alleen jammer dat die mensen dan een Raffi erbij hadden staan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75141951
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:53 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zag net een geboortebord met daarop dat Raff is geboren
Ik vind het wel lief klinken.
voor een hond ja, mijn god, raff?

Ik moet hier niet te vaak komen, ik kom niet meer bij van het lachen.
  maandag 30 november 2009 @ 14:17:31 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75142493
Ik vind Raff echt heel leuk. Eerst een lekker viesgespeeld jongetje in een tuinbroek met rode laarsjes, maar ook een volwassen man. Je hebt van die namen die passen niet bij een volwassene ofzo, maar Raff heeft dat absoluut niet. Erg leuk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 30 november 2009 @ 14:25:55 #190
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75142780
Ik vind Raff juist ook een hele lieve en toch stoere naam . Ook met één f trouwens.
pi_75143468
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind Raff echt heel leuk. Eerst een lekker viesgespeeld jongetje in een tuinbroek met rode laarsjes, maar ook een volwassen man. Je hebt van die namen die passen niet bij een volwassene ofzo, maar Raff heeft dat absoluut niet. Erg leuk.
Het buurjongetje van vrienden van ons heet Jan. Een naam die ik nooit gekozen zou hebben voor een jongetje. Tot ik Jan leerde kennen.

Jan is blond en draagt vaak klompjes en een tuinbroekje.

Jan is een gewéldige naam.
  maandag 30 november 2009 @ 14:54:32 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75143763
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Het buurjongetje van vrienden van ons heet Jan. Een naam die ik nooit gekozen zou hebben voor een jongetje. Tot ik Jan leerde kennen.

oh ja. Dat heb ik met Arie.
En mijn eigenste jongste. die had eigenlijk Emile moeten heten of iets anders Astrid Lundgren-achtigs. Zijn eigen naam past supergoed bij hem hoor maar het is echt zo'n hoogblond uit een zweedse serie weggelopen kind.
  maandag 30 november 2009 @ 15:40:26 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75145430
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:47 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

En dát is nu precies wat ik met Willem heb. Ik zie een stevige blonde knul voor me in overall met regenlaarzen Bij Martijn en mij is de kans vrij groot dat het zo gaat worden. Als we echter een heel fijn mannetje zouden krijgen zou dat voor mij reden kunnen zijn om te switchen naar een andere naam.

Zo heeft mijn moeder na het zien van m'n broer alsnog z'n naam gewijzigd Ze keek naar 'm en dacht: "Dat is heul geen Arnold"

Bij onze meisjenaam Fiene kun je alle kanten uit, als het een poppetje wordt blijft de e er mooi achter geplakt, wordt het echter net zo'n kadee als ik ben kan de e met de jaren verdwijnen en klinkt Fien wel zo stoer.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_75145825
Jan zo heet het vriendje van Mikael ook (kleine van mijn vriendin) en das ook een echte Jan Echt zo'n kleine, stevige stoere, iedereen aan de kantr want hier kom ik jongen R is helemaal weg van Jan als jochie
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75146132
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:40 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zo heeft mijn moeder na het zien van m'n broer alsnog z'n naam gewijzigd Ze keek naar 'm en dacht: "Dat is heul geen Arnold"
  maandag 30 november 2009 @ 16:57:20 #196
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75148716
De oogst van deze week diverse media:

" Izaline (v) "
" Dionijs (m)"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75149581
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:57 schreef Vivi het volgende:
De oogst van deze week diverse media:

" Izaline (v) "
" Dionijs (m)"
Izaline vind ik klinken als iets dat je bij de apotheek haalt.
  maandag 30 november 2009 @ 17:16:44 #198
270592 Johannes_Klabanus
pi_75149598
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:57 schreef Vivi het volgende:
" Dionijs (m)"
Leuk dat zo'n ouderwetse naam nog eens gebruikt wordt.

Maar zelf zou ik het niet kiezen.
pi_75149663
Ik zag vandaag op hyves een Joely... Hoe sprek je dat uit? Djo-ee-lie, Djoe-lie, -jo-ee-lie, joe-lie... Geen idee. Niet mijn ding dus.

Ik hou zo erg van die 'simpele', hollandsche namen! Die Jan zoals eerder genoemd zie ik zo voor me haha. Ik hoop ook zo dat ik ook een 'Astrid Lindgren-kindje' krijg, zo'n Lasse of Emil met vieze voetjes en vrieskou-rode wangen... of een Anna of Mia met lange vlechten en een truttejurk.... *droomt verder....*
  maandag 30 november 2009 @ 17:19:38 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75149749
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:16 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Izaline vind ik klinken als iets dat je bij de apotheek haalt.
Oh, ik vond het heel schattig!
  maandag 30 november 2009 @ 17:22:46 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75149894
Izaline klinkt als insuline en als ezelin...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75149954
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh, ik vond het heel schattig!
  maandag 30 november 2009 @ 17:25:27 #203
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75150007
Jan

Izaline vind ik te gezocht. Isa is een leuke naam, maar er dan line achter plakken maakt het tot een soort brandbaar goedje, in mijn hoofd. terpentine, wasbenzine, izaline.
in de haak.
pi_75150595
Over -line's gesproken, bij mij op de basisschool zaten een Jaqueline, Caroline en een Eveline... Zusjes ja. En de poes heette Lientje...
pi_75150737
Izaline
Raf, Willem en Jan vind ik allemaal leuk

In het NRC: een Bénine. Prima, okay, beetje een NRC-naam... maar hun achternaam is Bolle. Ik zei het hardop en had meteen trek in een Berliner Bol
Oh en er schijnen hier in de buurt drie zusjes te wonen genaamd Goud, Zilver en Brons Nee echt
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 30 november 2009 @ 17:47:43 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75150930
ik ben benieuwd of ze doorgaan tot "Papier"
in de haak.
  maandag 30 november 2009 @ 18:44:17 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75153199
Bénine Bolle, ik hoop niet dat ze uit Brabant komen, want dan zal ze wel vaak misverstaan worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_75153689
Vorige week:
Skye(v)
Anyssa (v)
En Bénine vind ik niks
  maandag 30 november 2009 @ 19:06:47 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75154329
Benine doet me denken aan " Benigne" . Nu is dat beter dan " Maligne" maar toch..

*Izaline van " if ever"-lijstje schrapt
  † In Memoriam † maandag 30 november 2009 @ 19:12:11 #210
43556 miss_dynastie
pi_75154595
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:43 schreef innepin het volgende:

Oh en er schijnen hier in de buurt drie zusjes te wonen genaamd Goud, Zilver en Brons Nee echt
Nou jaaaaa, wat een bizar kwik-kwek-en kwak- idee
  maandag 30 november 2009 @ 19:13:05 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75154649
Net als Mint ,Mirre en Muze .
  maandag 30 november 2009 @ 19:21:58 #212
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75155129
Ik ken een Isaline (spreek uit Izalien) en die is half Francaise. Ik vind het dan toch wel een heel mooie naam. Maar misschien hoort er wel een halfbloedje bij .

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken op 30-11-2009 19:27:33 ]
  maandag 30 november 2009 @ 19:24:36 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75155276
Ja maar Dien en Izalien?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 30 november 2009 @ 19:42:36 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75156269
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:17 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik zag vandaag op hyves een Joely... Hoe sprek je dat uit? Djo-ee-lie, Djoe-lie, -jo-ee-lie, joe-lie... Geen idee. Niet mijn ding dus.

Ik hou zo erg van die 'simpele', hollandsche namen! Die Jan zoals eerder genoemd zie ik zo voor me haha. Ik hoop ook zo dat ik ook een 'Astrid Lindgren-kindje' krijg, zo'n Lasse of Emil met vieze voetjes en vrieskou-rode wangen... of een Anna of Mia met lange vlechten en een truttejurk.... *droomt verder....*
Bedankt hè. Nu heb ik dat lied van Dolly Pardon in mijn hoofd.
ik hou ook erg van korte hollandse namen.
  maandag 30 november 2009 @ 19:46:14 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75156443
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:43 schreef innepin het volgende:
Izaline
Raf, Willem en Jan vind ik allemaal leuk

In het NRC: een Bénine. Prima, okay, beetje een NRC-naam... maar hun achternaam is Bolle. Ik zei het hardop en had meteen trek in een Berliner Bol
Dat klinkt kwaadaardig. benigne
En goud zilver en Brons. en dan er niet bij stilstaan dat het een verschillende waarde heeft ofzo? Echt. Buiten het kwik kwek en kwak gehalte.
pi_75158548
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En goud zilver en Brons. en dan er niet bij stilstaan dat het een verschillende waarde heeft ofzo? Echt. Buiten het kwik kwek en kwak gehalte.
Nou, dat had ik dus ook.
Brons... dan ben je niet de leukste of de een-na-leukste dochter, maar heb je de 3e prijs.
Tatoeëer meteen maar een vette L op je voorhoofd.
pi_75159425
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Nou, dat had ik dus ook.
Brons... dan ben je niet de leukste of de een-na-leukste dochter, maar heb je de 3e prijs.
Tatoeëer meteen maar een vette L op je voorhoofd.
Dat dus.

En bij Benine denk ik meteen aan benzine.
pi_75159519
quote:

[..]

dan ist dus juist een gezellig goedaardig kind met die naam
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 30 november 2009 @ 21:06:46 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75160273
quote:

[..]

Benigne is dan juist goedaardig maar het roept hoe dan ook iets te medische associaties op.

En idd " Izaline" werd uitgesproken als Izalien. En als dan, wil ik nog een zoon volgaarne .
  maandag 30 november 2009 @ 22:04:59 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75162845
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Benigne is dan juist goedaardig maar het roept hoe dan ook iets te medische associaties op.

En idd " Izaline" werd uitgesproken als Izalien. En als dan, wil ik nog een zoon volgaarne .
ow, die haal ik iedere keer door elkaar. Lekker stom ook.
Izaline klinkt mij ook te medisch.
  maandag 30 november 2009 @ 22:30:39 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75163989
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ow, die haal ik iedere keer door elkaar. Lekker stom ook.

Ik helaas niet meer .
pi_75312743
Uit het NRC van vandaag -
Geboren, onze zoon:
Legal Match.

POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 13:57:14 #223
5428 crew  miss_sly
pi_75312924
dat dat mag
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:04:25 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75313104
Nou! Zouden ze m ook echt zo noemen? Écht?
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:15:07 #225
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75313408
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:48 schreef innepin het volgende:
Uit het NRC van vandaag -
Geboren, onze zoon:
Legal Match.

Sjeezus, dat vind ik dus echt belachelijk! Van de ouders maar ook van de ambtenaar die die naam toegestaan heeft.

Beetje offtopic, maar hier stond pas iets leuks in de krant, bij de geboorte-advertenties. Soms zie je behalve een advertentie van de ouders er ook 1 (of 2!) van de grootouders staan in de krant. Vind ik niet zo nodig, merk ik. Pas weer, 2 advertenties, een van ouders en een van grootouders. Dag daarna van de oom, met de tekst: ook IK ben heel blij met de geboorte van mijn neefje Sam! Haha!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')