Dat vind ik een nogal vreemde associatie. Gaius is natuurlijk vooral bekend als voornaam van o.a. Julius Caesar.quote:Op zondag 15 november 2009 14:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik denk dat ze teveel Battlestar Galactica hebben gekeken.
[ afbeelding ]
Klinkt en leest mij te veel als Nienke met een spraakgebrek.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb er ook nog 1 Nymke (uitgesproken als Niemke). Wie heeft er zijn kind ook een naam gegeven met y uitgesproken als ie en waarom je daarvoor gekozen? Ik vraag het mij gewoon af omdat ik het idee heb steeds meer namen met y gegeven worden.
Tegenwoordig moet alles eerst op tv zijn geweest voordat mensen het onthouden. Julius Ceasar, was dat niet de uitvinder van de saladedressing?quote:Op zondag 15 november 2009 20:03 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Dat vind ik een nogal vreemde associatie. Gaius is natuurlijk vooral bekend als voornaam van o.a. Julius Caesar.
Ik sprak haar naam wel goed uit. Maar ze zei zelf veel mensen zeggen Nijmke. Ik ben inmiddels wel gewend dat de y meestal een ie is. Ik had wel de neiging er Nienke van te maken. Gewoon omdat dat een naam is die ik ken. Had ik ook bij Petijn. Daar wilde ik ook Pepijn tegen zeggen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef trui het volgende:
ferrari-rood, hoe zou jij de y anders uitspreken dan, op deze plek?
mja, mijn naam werd door grapjurken ook wel uitgesproken als sijlvia, maar dat zegt m.i. meer over die mensen dan de schrijfwijze.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik sprak haar naam wel goed uit. Maar ze zei zelf veel mensen zeggen Nijmke. Ik ben inmiddels wel gewend dat de y meestal een ie is. Ik had wel de neiging er Nienke van te maken. Gewoon omdat dat een naam is die ik ken. Had ik ook bij Petijn. Daar wilde ik ook Pepijn tegen zeggen.
Het was meer als mensen haar naam zagen staan ze er Nijmke van maakte. Dat vind ik niet heel gek gedacht. Als een kind tegen mij zegt ik heet zo. Dan noem ik dat kind ook zo. Wat niet wegneemt dat ik af en toe dan eenquote:Op woensdag 18 november 2009 19:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, mijn naam werd door grapjurken ook wel uitgesproken als sijlvia, maar dat zegt m.i. meer over die mensen dan de schrijfwijze.
ik vind hat dus wel raar om een y op een dergelijke plaats als een ij uit te spreken. grappig doen of gebrek aan ontwikkeling imo. wanneer is een y ooit een ij?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het was meer als mensen haar naam zagen staan ze er Nijmke van maakte. Dat vind ik niet heel gek gedacht. Als een kind tegen mij zegt ik heet zo. Dan noem ik dat kind ook zo. Wat niet wegneemt dat ik af en toe dan eenmoment heb. Ik doe altijd mijn best het goed uit te spreken maar er zijn namen waar ik echt mijn tong over breek.
Maar aan de andere kant: jij wil ook niet dat wij hier de naam van jouw kruimeltje zetten...quote:Op woensdag 18 november 2009 19:26 schreef Pvoesss het volgende:
hahaha zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
Tjah ik zou er niet mee zitten je geeft die naam niet voor niets toch.
En als kind kan je zelf ook wel bedenken wat je van de naam denkt
Ik heb een achternaam met een ij (die je ook echt als ie jee gebruikt wordt.... de i hoort bij de eerste lettergreep, de j bij de tweede) maar het wordt werd regelmatig door allerlei instanties met een y geschreven....quote:Op woensdag 18 november 2009 19:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik vind hat dus wel raar om een y op een dergelijke plaats als een ij uit te spreken. grappig doen of gebrek aan ontwikkeling imo. wanneer is een y ooit een ij?
Dat vind ik overigens wel van een andere orde; het kind van user Weetikveel heet Mientje, of de naam Mientje is door iemand in een krant gezien en wordt hier gepost.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: jij wil ook niet dat wij hier de naam van jouw kruimeltje zetten...
Is van dezelfde orde van grootte. Ik heb nooit gezegd dat je erbij zou moeten zetten dat het gaat om het kind van user Weetikveel.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens wel van een andere orde; het kind van user Weetikveel heet Mientje, of de naam Mientje is door iemand in een krant gezien en wordt hier gepost.
En zeker in het geval van Pvoesss kan ik het me heel goed voorstellen.
Maar ik bedoelde er verder niks lelijks mee hoor. Was gewoon een constatering...quote:zo was er een moeder een keer heel boos omdat haar kinderen hun naam hier stond.
Tjah ik zou er niet mee zitten je geeft die naam niet voor niets toch.
Ik heb m'n Prisma voornamenboek (de versie van 1984) er even bijgepakt, en daar staat ie in onder Herman, als vorm die in Overijssel en Twente voorkomt.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef Ynske het volgende:
k heb er weer een, wie noemt z'n zoon nu Mannes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |