quote:Op maandag 9 november 2009 12:21 schreef Ynske het volgende:
in de krant van vandaag:
Ruurd
Rachelle
Jadzia
B`Ekaba
Tyara
Rozana
Als Daaa-vie.quote:Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ieks ieks ieks en nog meer ieks.
Hier vlakbij op een bordje davi.
Ik weet niet vind david mooier, en vraag me ook af of je het nu uitspreekt als deejvie of daaa-vie
Oh, dat mag voluitquote:
quote:
Echtquote:Op maandag 9 november 2009 13:26 schreef innepin het volgende:
[..]Da's uit Star Trek
![]()
Ach ja, jongensnaam, meisjesnaam. Wij hebben ook al verwarring gehad daarmee, terwijl Willow toch echt geen jongensnaam is.
She Wolf, ik vind dat je dochters wel mooie namen hebbenStoer en lief idd. En niet heel erg jongensachtig ofzo. hoewel, en dat had k wel eens gezegd geloof ik, mijn buurman exact hetzelfde heet als jouw 2e - zijn achternaam is May
![]()
![]()
Wij hebben voor Eli nog gedacht over "Ezri" als het een meisje zou wordenquote:Op maandag 9 november 2009 13:26 schreef innepin het volgende:
[..]Da's uit Star Trek
![]()
Ach ja, jongensnaam, meisjesnaam. Wij hebben ook al verwarring gehad daarmee, terwijl Willow toch echt geen jongensnaam is.
She Wolf, ik vind dat je dochters wel mooie namen hebbenStoer en lief idd. En niet heel erg jongensachtig ofzo. hoewel, en dat had k wel eens gezegd geloof ik, mijn buurman exact hetzelfde heet als jouw 2e - zijn achternaam is May
![]()
![]()
Jildou is inderdaad een meisjesnaam, er zijn ook meiden die Jeldou of Jildau heten, maar Jildou is de originele Friese schrijfwijze) en leuk omdat ze er later Jil van kan maken als ze een beroemde filmster gaat wordenquote:Op maandag 9 november 2009 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dan zal je daar wel niet om gevraagd hebben he? We vullen hem niet automatisch aan.
Ehm... Jildou is vlgs mij een meisjesnaam, maar Jent?
Alleen als je hem afkort, toch?quote:Op maandag 9 november 2009 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb zelf volgens velen ook een jongensnaam.
Slechte tvp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben het wel bewust gedaan hoor, omdat we toch voor iets stoerders wilden gaan. Zelf vond ik vanaf m'n 16e 'Billy' al leuk voor een meisje, bijvoorbeeld.
Willow, vind ik trouwens ook echt een hele mooie naam. Net als Raven, maar daar heb ik nog een paar 'tegens' bij.While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
In het Fries is het ook een jongensnaamquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Jente een jongensnaam? In het Scandinavisch betekent jente meisje. Vind het persoonlijk dus erg raar klinken als jongensnaam. Net als een meisje Boy noemen, ofzo.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Asyniur het volgende:
Wij zijn naar alle waarschijnlijkheid uit de naam van Harry!![]()
Maar vinden/vonden jullie het ook zo moeilijk om definitief de knoop door te hakken. Ik heb opeens zo'n gevoel van: ja maar dat jochie moet straks zijn hele leven met deze naam doen en wat nou als ik niet goed gezocht heb en er een nog leukere naam is en hoe weet ik nou of zijn naam bij hem past?
Aaargh
Dat komt wel goed joh! Een naam die met liefde is uitgezocht voor je kindje is altijd goed. En je zult zien, het zal echt goed bij hem passen later. Er lopen hier toch ook geen Fok-kindjes die een totaal niet-passende naam hebben? Alleen D'shontay maarquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Asyniur het volgende:
Maar vinden/vonden jullie het ook zo moeilijk om definitief de knoop door te hakken. Ik heb opeens zo'n gevoel van: ja maar dat jochie moet straks zijn hele leven met deze naam doen en wat nou als ik niet goed gezocht heb en er een nog leukere naam is en hoe weet ik nou of zijn naam bij hem past?
Aaargh
Ja, dat is het ook wel! Ik sprak/spreek de naam heel vaak achter elkaar hardop uit, gewoon om te horen hoe het klinkt en of hij er wel blij mee gaat zijn ofzoquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Asyniur het volgende:
Aaargh
Vond je dat serieus een optie?!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Niet mooi?![]()
*lijstje opent en opnieuw gaat strepen...*
Ja, precies! Ik zie daar gewoon echt geen baby'tje bij...quote:
Wij vonden Dali heel erg leuk, maar veel te bang dat mensen daar op zn aso Daaaaali van gaan makenquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:51 schreef oh-oh het volgende:
Rembrandt![]()
Das net zo erg als Fausto of Dali, Dante vind ik stiekem wel leuk maar ook een naam van hetzelfde kaliber eigenlijk.
Nee joh! Dat was een grapjequote:Op dinsdag 10 november 2009 18:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Vond je dat serieus een optie?!![]()
![]()
Ik vind het echt verschrikkelijk, sorry! Net zoals Ysbrand ofzo, van die rare prehistorische grote mannen namen.
Jimme is volgens mij een jongen, hij stond erbij op het geboortekaartje van zn broertje, dus helemaal zeker weet ik het niet. Broertje had ook beetje vage naam, dacht iets van Sake ofzo
Klink wel lief ook, vind ik. 't Wordt alleen nogal lachwekkend zodra ze tante wordt...quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:19 schreef snoopy het volgende:
Ik ken een meisjes Dante en dat is zo'n schattig kind dat de naam daardoor ook wel weer leuk is
Doen we die DT van Rembrandt gewoon: Dtante!quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Klink wel lief ook, vind ik. 't Wordt alleen nogal lachwekkend zodra ze tante wordt...
Dejanquote:Op woensdag 11 november 2009 09:41 schreef Ynske het volgende:
Rondje krant van vandaag
Warrie
Déjan
Loeki
Rubin
Boy
Harrie in de warrie, wat een rare naam zeg; Warriequote:Op woensdag 11 november 2009 09:41 schreef Ynske het volgende:
Rondje krant van vandaag
Warrie
Déjan
Loeki
Rubin
Boy
weet je waar ik nou benieuwd naar ben stiekemquote:Op woensdag 11 november 2009 21:20 schreef Vivi het volgende:
Ezri, of Esri is dan juist weer een jongensnaam, dacht ik.
" Rijk" vind ik trouwens een geweldige naam!
We hadden heulemaal geen meisjesnaam, ik heb gewacht tot de 20 weken echo en deze naam had ik al sinds mijn 15e in mijn hoofd (toen ik " On the Road" van Jack Kerouac had gelezen, toen besliste ik dat mijn zoon Dean moest gaan heten, naar Dean Moriarty (duh). En op de een of andere manier heb ik sws altijd het gevoel gehad dat ik een zoon zou krijgen, geen dochter.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
weet je waar ik nou benieuwd naar ben stiekem![]()
hoe had Dean geheten als hij een meisje was geweest?
beste vriendinnetje van mijn neefje heet Janou, spreek uit janoe ook met klemtoon op de tweede lettergreep. Ik vind het ook leuk klinkenquote:Op woensdag 11 november 2009 10:39 schreef Ssserpente het volgende:
Vrienden van ons hebben vannacht een meisje gekregen dat M a d o u heet. Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar je spreekt het uit als Madoe. Met de klemtoon op de tweede lettergreep.
Lieve, stoere naam!
dat was mijn reactie ookquote:
Umaquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:34 schreef Groofsken het volgende:
Vief, ik had in mijn eerste toneelgroepje dat ik als afgestudeerde mocht regisseren een heel lief, fijn, mooi meisje dat Fauve heette. Sindsdien heb ik ook een zwak voor die naam.
Stel dat mijn knul nou toch ineens een meisje blijkt te zijn (ja hoor, ik begin rare dromen te krijgen:') ), zal ik haar dan Uma of Bobbie noemen?
Uma vind ik eigenlijk mooier, maar minder goed passend bij S. Bobbie vind ik speelser en beter passen op de een of andere manier.
Ik heb het uit:quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:34 schreef Groofsken het volgende:
Vief, ik had in mijn eerste toneelgroepje dat ik als afgestudeerde mocht regisseren een heel lief, fijn, mooi meisje dat Fauve heette. Sindsdien heb ik ook een zwak voor die naam.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:41 schreef Groofsken het volgende:
Ik weet nog wel wie jij bent. Vlak nadat ik jou mijn namen ingefluisterd had, noemde jij mijn jongensnaam in een rijtje in dit topic.
Maar Uma dus?![]()
Van Celestinus, ook de naam van een aantal pausen. "De hemelse".quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat was mijn reactie ook
bij Amber zit een Celestin in de klas (een jongetje en tis ook echt tin op het eind). Had het nog nooit gehoord als jongensnaam. Wel als meisjesnaam maar dan Celestien.
Ja, die moeder ook geloof ik. En dat was zelf een danseres die Fauve en haar broertje meenam naar repetities als ze geen oppas had enzo... Heel kunstzinnig beeld kreeg ik steeds bij dat gezinnetje.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb het uit:
[ afbeelding ]
Mistrals' Daughter.Het probleem met die naam is alleen dat je het wel op z'n Frans en heel zwoel moet uitspreken. In Nederland zal het wel snel Foof worden vrees ik
.
Ik ken een meisje "Foof" (ken de naam alleen van uitspraak, heb het nooit geschreven gezien). Als ik dit zo lees bedenk ik me dat zij waarschijnlijk ook Fauve heet. Geen mooie naam.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:34 schreef Groofsken het volgende:
Ik vind Bobbie veel leuker dan Billiequote:Op vrijdag 13 november 2009 09:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt?
Dat is dan niet expres gedaan ( tis ook geen rare aparte naam die je nooit hoort toch?)![]()
En ja Uma![]()
Bobbie is ook leuk maar dan is Billie nog leuker
quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:44 schreef Vivi het volgende:
Uma en Bobbie vind ik allebei niet zo leuk. Bij Uma denk ik altijd meteen aan Uma Thurman of aan een of een of andere Indiase halfgodin met 5 armen en enge offerpraktijken of een vrouwtje dat grijs is op d'r 27e en naar gierst ruikt
.
En Bobbie vind ik meer iets voor een hond.
Bobbiequote:Op vrijdag 13 november 2009 09:46 schreef snoopy het volgende:
Uma vind ik niet zo. Doet me altijd aan Oboema van Jiskefet denken![]()
Bobbie
miss-sly, ik ken ook een Janou maar dat spreek je meer op z'n frans uit 'Sjannoe'
quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:45 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ik vind Bobbie veel leuker dan Billie. En ik ken persoonlijk niemand met mijn jongensnaam, vrees dat dat vooral ver in het zuiden een veelvoorkomende naam is.
ja, dat zou voor de uitspraak van mijn eigen naam ook geen kwaad kunnen,hier wordt het toch al snel Vieviejennuhquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:43 schreef lily het volgende:
Dan moet je maar in Zuid-Frankrijk gaan wonen, aan de middelandse zee ofzo
Ja he, die hele serie was gewoon om bij weg te zwijmelen..quote:oh, en Mistral's daughter; wat vond ik die Stefanie Powers toen mooi (maar dat is lichtelijk off-topic)
Oh nee, die noemde ik ook niet voor jouquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:55 schreef Groofsken het volgende:
Jaja, zie je het voor je, S en Bella.
Gelukkig noemen jullie ook namen waar ik niks mee kan, dat schept me toch vertrouwen in mijn eigen smaak, zeg maar.
Enm nu ben ik weg, de Ikea roept me.
MIjn vroegere buurmeisje heet ook zo, uitgesproken als Sjanoequote:Op vrijdag 13 november 2009 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
beste vriendinnetje van mijn neefje heet Janou, spreek uit janoe ook met klemtoon op de tweede lettergreep. Ik vind het ook leuk klinken
ik ook !quote:
Ik vind Bobbie juist een heeeeeeel ander soort naam dan S., ik vind dat veel minder passen dan Uma. Maar ik zou voor Fauve gaan dan, denk ik.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:34 schreef Groofsken het volgende:
Stel dat mijn knul nou toch ineens een meisje blijkt te zijn (ja hoor, ik begin rare dromen te krijgen:') ), zal ik haar dan Uma of Bobbie noemen?
Uma vind ik eigenlijk mooier, maar minder goed passend bij S. Bobbie vind ik speelser en beter passen op de een of andere manier.
Het verbaasde mij werkelijk dat er juist bij aankondigingen in het NRC zoveel mensen zijn die niet weten wat de etiquette is...quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:45 schreef innepin het volgende:
Soneal, ik vind het ook niet allemaal mooie namen, maar "hoe het hoort" vind ik wel een beetje een rare opmerking. Ieder z'n eigen smaak toch
Jep, Linke Loetje, wie kent haar nietquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:08 schreef Soneal het volgende:
OMG... nee joh, ben je gek, het zou me zelfs niet verbazen als het een keurige oud-Hollandsche meisjesnaam is.
Lijpe loetje was het toch?quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep, Linke Loetje, wie kent haar niet
Isabelle en Liselotte en Guus zijnquote:Op zaterdag 14 november 2009 15:22 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag had onze krant een noemenswaardig lijstje:
- Jazz-Lynn, broertje van Kayne
- Isabelle
- Skib, broertje van Maud en Raff
- Jan, broertje van Anna-Martha, Dries en Guus
- Shane (meisje) zusje van Summer en Fay
- Liselotte
quote:
Was gewoon een Engels meisje met twee broertjes met hele gewone Engelse namen (zo gewoon dat ik die niet onthouden hebquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:37 schreef PM-girl het volgende:
Ole vind ik heel mooi!
Araminta vind ik niet leuk, misschien wel als je in India of Nepal woont.
Dat is ook zo natuurlijkquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:41 schreef Vivi het volgende:
Ik zou gewoon kiezen welke jullie het leukst vinden, op zich misstaat het allemaal niet en ze gaan niet als trio opereren neem ik aan.
Ik denk dat ze teveel Battlestar Galactica hebben gekekenquote:Op zaterdag 14 november 2009 22:44 schreef trui het volgende:
Hork ik vind Gijs de leukste uit 't rijtje.
Gaius daarentegen...hoe komen ze erop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |