wat doe je dan met de rode biet? in blokjes of reepjes snijden en gekookt? ook aardappelpuree erbij?quote:Op maandag 9 november 2009 11:37 schreef kabouter.muts het volgende:
Stampot rode biet met gebakken ui en een braadworst erbij.
Dat eten wij ws vannavond.
wat voor stamppot ga je maken?quote:Op maandag 9 november 2009 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Oh ja handig, ik ga morgen stamppot maken voor een buitenlandse vriend van me. Ik heb alleen nog nooit een stamppot gemaakt.
Andijvie is toch wel het makkelijkste. Aardappels koken (of lekkerder; aardappelpuree maken) en daar de rauwe andijvie door. Alleen vegetarische rookworst is toch wel wat lastig te vindenquote:Op maandag 9 november 2009 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Oh ja handig, ik ga morgen stamppot maken voor een buitenlandse vriend van me. Ik heb alleen nog nooit een stamppot gemaakt.
Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworstenquote:Op maandag 9 november 2009 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Andijvie is toch wel het makkelijkste. Aardappels koken (of lekkerder; aardappelpuree maken) en daar de rauwe andijvie door. Alleen vegetarische rookworst is toch wel wat lastig te vinden![]()
bij een stamppot hoort worst anders hoef ik hem nietquote:Op maandag 9 november 2009 15:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworsten
quote:Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef Karstman het volgende:
Vrijdag een nieuw succesnummertje gemaakt. Spruitjesstappot met oesterzwammen.
Aardappels koken en stampen met wat creme fraiche, een ei en wat pecorino tot het smeuig is, peper zout en nootmuskaat naar smaak.
Oesterzwammen in grove stukken snijden en bakken in basilicumolijfolie.
Spruitjes beetgaar koken 5 min ofzo (nog tegen het harde aan anders wordt het niet lekker)
Spruitjes door de aardappelpurree mengen/stampen.
Stamppot op het bord, oesterzwammen eroverheen en wat geraspte pecorino erover strooien.
Heerlijk met een wat stevige, kruidige witte wijn.
Tip: lekker veel kaas en pinda's er doorheen! Vervangt voor mij als vleesliefhebber zelfs de spekjes/worstquote:Op maandag 9 november 2009 15:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworsten
klinkt lekker, ga ik eens voor mezelf maken, witlof is hetgeen wat de mr juist niet lust.quote:Op maandag 9 november 2009 20:33 schreef ColdFeet het volgende:
Witlofstamppot met gerookte zalm, met kappertjes en verse bieslook en dille
(witlof eerst even kort wokken).
quote:Op maandag 9 november 2009 20:59 schreef vosss het volgende:
Nou ben ik niet zo van de stamppotten en dergelijke, maar in het plaatje in de OP staat toch gewoon aardappelen, groente en vlees?
Ja precies, en daar kan ik dus de lol niet van inzienquote:Op maandag 9 november 2009 21:08 schreef shmoopy het volgende:
Maar lieve clums, stamppot ís bij elkaar gestampte zooi.
Je kan het oppimpen met wat je lekker vindt, maar het blijft een combi van aardappelen en doodgekookte groenten.
Zie mijn stamppot met aardappelpuree, rucola en kastanjes.quote:Op maandag 9 november 2009 21:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja precies, en daar kan ik dus de lol niet van inzien. Ik heb het één keer op, omdat de vader van m'n chick het toevallig had gekookt. Ik heb het met plezier gegeten omdat ik 'm dan heel mannelijk al die dingen in de pan zie flikkeren en erop los zie gaan én weet dat dat het enige is wat hij kan koken, maar dat mensen het als favoriet voer kunnen noemen gaat mijn pet te boven.
Bedoel je dan gewone pinda's of andere?quote:Op maandag 9 november 2009 17:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tip: lekker veel kaas en pinda's er doorheen! Vervangt voor mij als vleesliefhebber zelfs de spekjes/worst
Doppinda's of gewoon uit een zakje? Ik kan me niet echt voorstellen dat het lekker is, die vette uit een zakje. vandaar de extra vraagquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:44 schreef RobinOok het volgende:
Andere pinda's? Je bedoelt borrelnootjes of zo?Pindarotjes?
Wat voor andere pinda's ken jij nog die je door je eten zou willen gooien?
Waarom zou je stamppot met doodgekookte groenten maken? Doodgekookte groenten moet je weggooien.quote:Op maandag 9 november 2009 21:08 schreef shmoopy het volgende:
Maar lieve clums, stamppot ís bij elkaar gestampte zooi.
Je kan het oppimpen met wat je lekker vindt, maar het blijft een combi van aardappelen en doodgekookte groenten.
Of naar het universiteitsrestaurant van Nijmegen brengen... die zijn experts in doodgekookte groentequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Doodgekookte groenten moet je weggooien.
Waarom niet meestampen? Lijkt me juist lekker.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:48 schreef Karstman het volgende:
Bij het koken van de aardappels 2 tenen knoflook (heel) meekoken geeft ook net iets extra's, wel eruithalen voor het stampen
Je hebt kans dat het wat overheerst qua smaak daarom doe ik het niet, maar het kan natuurlijk welquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom niet meestampen? Lijkt me juist lekker.
Die resten zijn vaak nog lekkerder ookquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:52 schreef Butterfly91 het volgende:
Thuis wordt er ook altijd teveel stamppot gemaakt, vooral boerenkool en zuurkool![]()
Wat je teveel hebt de volgende keer opbakken
Deze heb ik zondag gemaakt, was heel lekker.quote:Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef Karstman het volgende:
Vrijdag een nieuw succesnummertje gemaakt. Spruitjesstappot met oesterzwammen.
Aardappels koken en stampen met wat creme fraiche, een ei en wat pecorino tot het smeuig is, peper zout en nootmuskaat naar smaak.
Oesterzwammen in grove stukken snijden en bakken in basilicumolijfolie.
Spruitjes beetgaar koken 5 min ofzo (nog tegen het harde aan anders wordt het niet lekker)
Spruitjes door de aardappelpurree mengen/stampen.
Stamppot op het bord, oesterzwammen eroverheen en wat geraspte pecorino erover strooien.
Heerlijk met een wat stevige, kruidige witte wijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |