abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:37:45 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74579185
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:48 schreef Karstman het volgende:
Bij het koken van de aardappels 2 tenen knoflook (heel) meekoken geeft ook net iets extra's, wel eruithalen voor het stampen
Waarom niet meestampen? Lijkt me juist lekker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_74579816
ook lekker : blote billetjes in het gras oftewel stamppot snijbonen / witte bonen .
aardappels koken ,stampen en met stukje boter en beetje melk en nootmuskaat stampen .dan gare snijboontjes en warme uitgelekte witte bonen erdoor ! heerluk !
pi_74580902
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom niet meestampen? Lijkt me juist lekker.
Je hebt kans dat het wat overheerst qua smaak daarom doe ik het niet, maar het kan natuurlijk wel
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_74582437
olie in de wok doen, zak hutspot erbij, even wokken wat tijm erbij doen, aardappels in blokjes erbij doen en ook even mee wokken.
rundvlees bouillon erbij tot het net aan onderstaat en gaar koken.
Shoarmavlees bakken, blikje tomatenpuree erbij gooien. Hutspot stampen en dan de shoarma erbij .
pi_74598436
gisteravond lekker aardappelen, een wortel in stukjes, verse snijbonen, een halve broccoli, en een hele bloemkool gekookt in 1 pan water met 3 runderbouillonblokjes, afgegoten, gestampt met zout, peper en wat boter en melk en geraspte kaas, heerlijk pittige ballen gemaakt en de jus aangelengd met de boullion... gebakken champignons, ui en knoflook door de jus en heel dik ingebonden. was echt lekker zeker met dat pokkeweer.
pi_74598712
Als je de broccolie en bloemkool met de aardappels in 1 pan hebt worden die dan niet helemaal tot pap gekookt?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_74599311
ja die had ik dr ook iets later bijgedaan... en in hele grote stukken, de aardappels in kleine stukken. maar de rest ging wel tegelijk.
pi_74742785
Ik heb bij de aankoop van 2 rookworsten een stamppotboekje gekregen. Staan erg leuke recepten in!
Zeker eens wat van proberen.

pi_74912529
Ik ga vanavond voor het eerst hutspot maken . Ben benieuwd.
pi_75368535
Wat zijn de beste aardappels om stamppot mee te maken?
vast. licht kruimig,kruimig??
welk ras/merk nicola,Bintje,Doré,Fresco??
pi_75369342
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:52 schreef Butterfly91 het volgende:
Thuis wordt er ook altijd teveel stamppot gemaakt, vooral boerenkool en zuurkool
Wat je teveel hebt de volgende keer opbakken
Die resten zijn vaak nog lekkerder ook
pi_75370280
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef Karstman het volgende:
Vrijdag een nieuw succesnummertje gemaakt. Spruitjesstappot met oesterzwammen .

Aardappels koken en stampen met wat creme fraiche, een ei en wat pecorino tot het smeuig is, peper zout en nootmuskaat naar smaak.
Oesterzwammen in grove stukken snijden en bakken in basilicumolijfolie.
Spruitjes beetgaar koken 5 min ofzo (nog tegen het harde aan anders wordt het niet lekker)
Spruitjes door de aardappelpurree mengen/stampen.
Stamppot op het bord, oesterzwammen eroverheen en wat geraspte pecorino erover strooien.

Heerlijk met een wat stevige, kruidige witte wijn.
Deze heb ik zondag gemaakt, was heel lekker.
De pecorino had een aantal weken in de wijn gelegen.
ook miste ik wat vlees in het gerecht, dus ik was in de morgen al begonnen met draadjesvlees, en die heb ik, uit elkaar getrokken, door de stamppot gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')