abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74535248

Stamppotten topic

Afgelopen weken tweemaal een 'niet standaard' stamppotje gemaakt. En ik vroeg mij af of er Fok!kers waren die nog meer stamppot recepten en ideeen hebben, anders dan de oud Hollandse geprakte aardappel met een hand wortel en ui erdoor, wat we dan 'hutspot' noemen.

De twee stamppotten die ik gemaakt heb, waren beide met zelfgemaakte aardappelpuree.

De eerste:
Wat aardappels gekookt, in de puree-knijper, en puree van gemaakt (scheut melk erbij...). Sperzieboontjes gekookt. Flinke hand rucola, sperziebonen, en geraspte kaas (veel) door de puree geroerd. Was erg lekker :-)

Gister aardappels gekookt, kastanjes gekookt. Kastanjes gepeld, ongeveer 3/4 zo goed en slecht als het ging mee in de puree-knijper, de rest fijn gesneden met een mes. Samen met wat rucola door dezelfgemaakte puree, wat fleur de sel erdoor, flink wat peper, en smullen maar.

Vooral die tweede was erg lekker en notig. Deed het goed naast onze asperges
pi_74535449
Dit weekend nog andijviestamppot gemaakt; met aardappelpuree, rauwe andijvie, gebakken spekblokjes (vet afgieten in de stamppot en een vleugje nootmuskaat en kaneel. Heerlijk om te serveren met een speklapje
pi_74535457
Stamppot rode biet met gebakken ui en een braadworst erbij.
Dat eten wij ws vannavond.

[ Bericht 0% gewijzigd door kabouter.muts op 09-11-2009 11:45:25 ]
pi_74535501
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:37 schreef kabouter.muts het volgende:
Stampot rode biet met gebakken ui en een braadworst erbij.
Dat eten wij ws vannavond.
wat doe je dan met de rode biet? in blokjes of reepjes snijden en gekookt? ook aardappelpuree erbij?
pi_74535617
ik vind rauwe andijviestamp met daar door heen geroosterde pijnboompitjes, gebakken spekjes, tomaatjes uit de oven (cherrytomaatjes gehalveerd, in de oven met zoit/peper en wat kruiden erover en laten indrogen) beetje olijfolie en wat geraspte kaas echt heel lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74535668
Ik heb van het weekend stampot gemaakt met paddestoelen en rode ui.
Aardappels koken, dan stampen met een beetje boter en oljifolie, niet te fijn.
Rode ui bakken in de pan, beetje balsamico erover, dan de paddestoelen erbij ook even bakken.
Dan alles door elkaar roeren.

Erg lekker!
  maandag 9 november 2009 @ 11:43:23 #7
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_74535672
Oei, Rode bieten stamppot is erg lekker, die heb ik laatst ook gemaakt. Alleen dan met rookworst i.p.v. braadworst.

Ook lekker, verse spinazie stamppot met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, gebakken spekjes en rundervink
Het komt goed. Zo niet, dan toch
pi_74535691
Je kookt aardappels en maakt er puree van.
de bieten verwarm je, (ik zou alleen geen potje gebruiken maar voorgekookte)in stukken, plakken whatever.
Door de puree stampen en dan de gebakken uien erdoor.
Met jus en een braadworst of gehaktbal.
mmmmm
  maandag 9 november 2009 @ 12:00:58 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74536172
Da's volgens mij helemaal geen stamppot, die foto in de OP!

Afgelopen vrijdag stamppot rauwe andijvie gemaakt, met blokjes kaas, pinda's en cashewnoten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_74536198
gisteren boerenkool gemaakt, en voor het allereerst waren mijn aardappelen ineens drooggekookt?
nog nooit gehad

was wel lekker, was er nét op tijd bij
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_74536282
Oh ja handig, ik ga morgen stamppot maken voor een buitenlandse vriend van me. Ik heb alleen nog nooit een stamppot gemaakt .
pi_74536306
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Oh ja handig, ik ga morgen stamppot maken voor een buitenlandse vriend van me. Ik heb alleen nog nooit een stamppot gemaakt .
wat voor stamppot ga je maken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 9 november 2009 @ 12:11:38 #13
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74536449
Terugvindstampot...
pi_74536469
Hutspot maak ik altijd klaar met aardappel, ui, wortel en....bruine bonen...heerlijk. Niet tot pap stampen maar nog een beetje grof.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74537595
Vrijdag een nieuw succesnummertje gemaakt. Spruitjesstappot met oesterzwammen .

Aardappels koken en stampen met wat creme fraiche, een ei en wat pecorino tot het smeuig is, peper zout en nootmuskaat naar smaak.
Oesterzwammen in grove stukken snijden en bakken in basilicumolijfolie.
Spruitjes beetgaar koken 5 min ofzo (nog tegen het harde aan anders wordt het niet lekker)
Spruitjes door de aardappelpurree mengen/stampen.
Stamppot op het bord, oesterzwammen eroverheen en wat geraspte pecorino erover strooien.

Heerlijk met een wat stevige, kruidige witte wijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_74540822
vandaag waarschijnlijk andijviestamppot met spekjes, walnoten en geitenkaas
pi_74541079
Ik pimp mijn boerenkoolstamppot altijd met gebakken ui, uitgebakken spekjes en blokjes oude kaas. Jummie!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_74542336
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Andijvie is toch wel het makkelijkste. Aardappels koken (of lekkerder; aardappelpuree maken) en daar de rauwe andijvie door. Alleen vegetarische rookworst is toch wel wat lastig te vinden
pi_74542485
gisteren heerlijke boerenkool op...........wedden dat TS hem zo niet maken kan!
pi_74543557
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Andijvie is toch wel het makkelijkste. Aardappels koken (of lekkerder; aardappelpuree maken) en daar de rauwe andijvie door. Alleen vegetarische rookworst is toch wel wat lastig te vinden
Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworsten
pi_74543608
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:51 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworsten
bij een stamppot hoort worst anders hoef ik hem niet
  maandag 9 november 2009 @ 15:52:42 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74543619
Stamppot rooie kool met shoarmavlees is ook erg lekker
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Licht Ontvlambaar maandag 9 november 2009 @ 16:03:59 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74544020
Zuurkoolstamppot met uitgebakken spekjes, casselerrib en braadworst gegeten gisteren, erg lekker!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 9 november 2009 @ 16:19:25 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74544547
Vanavond staat hier ook de ouderwetse stamppot boerenkool met gerookte spek en rookworst op het menu.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74546632
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef Karstman het volgende:
Vrijdag een nieuw succesnummertje gemaakt. Spruitjesstappot met oesterzwammen .

Aardappels koken en stampen met wat creme fraiche, een ei en wat pecorino tot het smeuig is, peper zout en nootmuskaat naar smaak.
Oesterzwammen in grove stukken snijden en bakken in basilicumolijfolie.
Spruitjes beetgaar koken 5 min ofzo (nog tegen het harde aan anders wordt het niet lekker)
Spruitjes door de aardappelpurree mengen/stampen.
Stamppot op het bord, oesterzwammen eroverheen en wat geraspte pecorino erover strooien.

Heerlijk met een wat stevige, kruidige witte wijn.
die ga ik van het weekend proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')