wat doe je dan met de rode biet? in blokjes of reepjes snijden en gekookt? ook aardappelpuree erbij?quote:Op maandag 9 november 2009 11:37 schreef kabouter.muts het volgende:
Stampot rode biet met gebakken ui en een braadworst erbij.
Dat eten wij ws vannavond.
wat voor stamppot ga je maken?quote:Op maandag 9 november 2009 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Oh ja handig, ik ga morgen stamppot maken voor een buitenlandse vriend van me. Ik heb alleen nog nooit een stamppot gemaakt.
Andijvie is toch wel het makkelijkste. Aardappels koken (of lekkerder; aardappelpuree maken) en daar de rauwe andijvie door. Alleen vegetarische rookworst is toch wel wat lastig te vindenquote:Op maandag 9 november 2009 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Oh ja handig, ik ga morgen stamppot maken voor een buitenlandse vriend van me. Ik heb alleen nog nooit een stamppot gemaakt.
Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworstenquote:Op maandag 9 november 2009 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Andijvie is toch wel het makkelijkste. Aardappels koken (of lekkerder; aardappelpuree maken) en daar de rauwe andijvie door. Alleen vegetarische rookworst is toch wel wat lastig te vinden![]()
bij een stamppot hoort worst anders hoef ik hem nietquote:Op maandag 9 november 2009 15:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Yes, dat was ik ook van plan! Beetje kaas er doorheen. Ik haal voor hem een echte rookworst. Volgens mij hebben ze bij de Blauwe Supermarkt wel vega-rookworsten
quote:Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef Karstman het volgende:
Vrijdag een nieuw succesnummertje gemaakt. Spruitjesstappot met oesterzwammen.
Aardappels koken en stampen met wat creme fraiche, een ei en wat pecorino tot het smeuig is, peper zout en nootmuskaat naar smaak.
Oesterzwammen in grove stukken snijden en bakken in basilicumolijfolie.
Spruitjes beetgaar koken 5 min ofzo (nog tegen het harde aan anders wordt het niet lekker)
Spruitjes door de aardappelpurree mengen/stampen.
Stamppot op het bord, oesterzwammen eroverheen en wat geraspte pecorino erover strooien.
Heerlijk met een wat stevige, kruidige witte wijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |