Vrijdag kwam de vader van

helpen met de toilet beneden en zijn daar de laatste wandtegels geplaatst
![]()
N heeft de tegels in de hal op maat geslepen zodat ze zaterdag gelijmd konden worden.
Verder weet ik eigenlijk niet meer wat we allemaal hebben gedaan. Erg he..

Er is zoveel gebeurd het weekend dat ik het gewoon echt niet meer weet..
Zaterdag kwam mijn paps een extra dag mee helpen. Hij heeft samen met N de vloer in de hal dicht gemaakt. Nu alleen het plateau voor de meterkast nog..
Controle
![]()
Zo ligt het erbij...
![]()
Mijn paps heeft de witte tegels in het toilet gevoegd
![]()
Terwijl N de muren met plamuur nog even wat gladder heeft gemaakt
![]()
Ik heb de kozijnen waar ik niet tevreden over was (ja ik ben Pietje precies) opnieuw geschuurd zodat ik die nog een keer kan lakken. Ook ben ik nog even de kelder / trapkast in gedoken om de kitranden netjes weg te snijden en het kelderraampje van verfresten te ontdoen.
Papa kon het niet laten en moest en zou aan de badkamer beginnen en dus ... zijn wil geschiede

en de eerste tegels werden gelijmd
![]()
Eindstand zaterdag, onder het raam helemaal betegeld
![]()
Na het eten zijn N en ik weer terug gegaan naar het huis en hebben we nog gelatext.
Plafond in de keuken is voor de tweede keer gelatext en is nu klaar. Keukenmuur (waar de 2 deuren in zitten) moest ook nog gelatext worden en staat nu in de eerste laag
![]()
Ook het plafond in de aanbouw, de muur en de koof kregen de eerste latexlaag. En ook al was het al heel laat... er moest en zou bruin gelatext worden en dus.... in het kader van als we iets willen dan doen het maar
Werd het bruin erbij gehaald
Eerste streep..
![]()
Rollen...
![]()
En aan het einde was de muur vlekkerig bruin
![]()
Hopelijk gaat de tweede laag beter dekken want anders moet het nog een derde keer. De kleur vinden we iig erg mooi dus dat is gunstig
Zondag was de dag dat N moest werken en ik ging Zwarte Piet-en. Mijn vader en de ouders van N waren toch gekomen om verder te klussen terwijl wij er niet waren. De vaders doken de badkamer in en de moeder van N ging de mozaïk tegels in het toilet beneden voegen.
![]()
Deur- en raamkozijn moeten nog gelakt worden en de vloer gelegd en dan kan de toiletpot en het fontijntje erop.
Na het voegen was de toilet boven aan de beurt. Daar zat nog steeds cementsluier op en dat heeft ze helemaal weg geboend. Die ziet er weer stralend uit.
Vervolgens heeft de de kelderplanken voorzien van mooie ronde hoeken en staan ze allemaal 3 (en sommige 4x) in de lak.
![]()
De papa's hebben zich echt uitgeleefd in de badkamer. De witte tegels zijn helemaal rondom getegels waar mogelijk. De rij naast de mozaïkmuren (om het zo maar te noemen) zit nog niet want de witte tegels komen tegen de mozaïktegels aan. Ook moet er op de dagkanten van het raam nog getegeld worden maar verder is het witte gedeelte al helemaal af
Ook ging het mozaïken in een lekker tempo en daar zit ook weer heel wat tegen aan. Het blijft een grote puzzel maar het ziet er onwijs mooi uit..
Kijkt u zelf
![]()
![]()
![]()
![]()
Gaat snel en goed he?
Na het Pieten heb ik nog wat ramen van verf en kit kunnen ontdoen en de keldertrap kunnen schoonmaken en afplakken voor de laklaag op de treden. Het was de bedoeling dat de verf ook op de treden van de andere trappen komen maar mss is het iets te donker. Nog even kijken wat we er mee doen en hoe het er nu uit ziet nu het droog is
![]()
Er is weer veel gebeurd dus zoals je ziet.. We willen nogmaals iedereen bedanken die al zoveel bij ons heeft gedaan. We vinden het echt super lief en fijn en waarderen het echt enorm. Dank je wel