Hoi Heartwork. Fijn dat je er ook weer bent
Ik had geluk met die nieuwe baan. Ik zit nog in mijn proeftijd dus echt heel hard juich ik nog niet. Ben altijd wat voorzichtig met dat soort dingen. Zeker in deze tijd... je weet maar nooit..
Vervelend dat jij nog niets nieuws hebt gevonden. Zitten er wel leuke vacatures bij, waar dan veel te veel gegadigde voor zijn? Of heb je nog niets gezien wat je aanspreekt?
Bij ons was het gisteren gelukkig droog dus na het opruimen van de schuur en het paasontbijt zijn we begonnen in de tuin.
Vriendlief ging eerst de dakgoot achter schoonmaken. Steeds als het geregend had, hoorden we op het plat dak (van de aanbouw) gedruppel. Na wat nader onderzoek blijkt dat er een scheur in de dakgoot zit.
Nu even bedenken of dat we het gaan repareren of een nieuwe plaatsen.
Terwijl N. daar mee bezig was kwamen de befaamde en inmiddels bekende klusouders op visite. Nou ja... koffie drinken en mee helpen in de tuin
Even wat voor foto's
Achtertuin:
![]()
Voortuin:
![]()
Plan van aanpak: verplaatsen van de Catalpa naar de voortuin om ruimte te maken voor de vijver en om alvast wat planten te verplaatsen die in de weg staan voor het nieuwe plan.
Helaas heb ik dat plan niet op mijn laptop staan dus dat kan ik niet laten zien.
Maar goed...
In de achtertuin waren we begonnen maar al snel stuitte N op een laag stenen waar de plantenbak heeft gezeten. Dit bleek echter niet zomaar een rijtje stenen te zijn maar een complete fundering
![]()
Samen met mijn vader heeft hij hem uitgehakt en naast groen afval hebben we nu dus ook een aanhangwagen vol puin
Inmiddels was ik samen met mijn moeder de grote hortensia's aan het verplaatsen van de achtertuin naar de voortuin. Zo is er heel wat verschoven gisteren.
Helaas heeft onze Catalpa niet het uitzicht van de voortuin mogen krijgen. Na het uitgraven bleek hij overal rot te zijn en hebben we hem niet meer kunnen redden.
Het gat wat gegraven is in de voortuin krijgt binnenkort een "nieuwe" Catalpa
![]()
Zo rond 17 uur zagen de tuinen er zo uit:
![]()
![]()
En lag de oprit weer wat voller
![]()
Nu hopen dat het zondag weer wat mooi weer is dan kunnen we weer verder met de rest van de plannen