abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:17:34 #226
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_79224449
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:28 schreef WRH het volgende:
gefeliciteerd met je job!!
ben benieuwd naar je trap.
Dank je wel

De trap moet nog even wachten tot we de juiste frees hebben gevonden. De rubberen strips gaan we infrezen maar we hebben de frees er nog niet voor.
We willen eerst de trap frezen en dan pas lakken. Helaas verven we de muur ook pas als de trap gelakt is dus ja.... dat deel van het huis ligt even stil.
Hopelijk is de frees er snel want ik wil nu wel weer door...
(hint hint voor m'n mannetje die mee leest en hier mss wel gevoelig voor is )
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:38:28 #227
248562 Rallydame
pi_79225622
Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben ligt het klussen bij ons praktisch stil.
We zaten er na het vele klussen even helemaal doorheen, daarnaast hadden we even wat klus tegenslagen die ons niet echt de motivatie gaven om door te gaan.

Eerst natuurlijk de lekkage in de garage, vervolgens hadden we een lekkage in de badkamer waardoor het water in de hal en meterkast naar beneden stroomde (een extra stand op de douchekraan bleek niet afgedopt te zijn en dus liep het water in de muur toen die niet goed op de off-stand stond) en daarna kwam het net geplaatste werkblad (onder de wastafel in de badkamer) naar beneden en brak in tweeën.

Niet echt grote kostenposten of erge zaken (zoals bij Obli) maar voor ons net even de versterker van het dipje.
Maar ik ben er vanaf aan het komen en heb eigenlijk wel weer zin om wat te gaan doen.
Morgen ga ik maar eens in het verfhok duiken om dat zo goed mogelijk op te ruimen want dat is nu echt een puinhoop. Dan kan ik daar ook weer gaan verven want ik heb nog plinten voor boven te lakken en 2 deuren (beneden) die gedaan moeten worden. Gelukkig wordt het weer wat warmer...

Verder zijn we ook aan het kijken naar wat we met de tuin willen doen (zowel voor als achter).
Net zoals TM willen wij ook al een tijdje een veranda maken aan de schuur. Bij ons zou hij alleen lang niet zo lang worden aangezien hij bij ons zal grenzen aan de smalle kant van de schuur ( zo'n 4.80 m). Daar staat nu de (deels afgebroken) volliere en hebben we in de zomer lekker gezeten tijdens de pauzes.
Hoe en wat moet allemaal nog gepland worden maar dat komt vast goed..
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:07:22 #228
81894 godigita
Trollercoaster
pi_79227231
Ah, balen, Rallydame! Gelukkig dat je er toch weer zin in begint te krijgen. Het wordt ook zo langzamerhand weer wat lekkerder klusweer. Prima voor de tuin ook idd!
pi_79227766
Wat een gedoe zeg!!! Tegenslagen wel al opgelost? Hoop het!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:53:17 #230
248562 Rallydame
pi_79230125
Geen lekkage meer...
We weten nu welke stand van de kraan we niet moeten gebruiken...
Alleen het werkblad hebben we nog niet vernieuwd. Daar wachten we even mee tot we weer wat financiele ruimte hebben. Zal einde van de maand worden als ik mijn "oprotpremie" krijg.
Dan kunnen we weer meer klussen aan gaan waar we de materialen nog niet van in huis hebben.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:59:30 #231
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79230521
Balen Rally! Onze huizen zijn wel lekgevoelig lijkt het . Gelukkig is het probleem gevonden!

Hopelijk is de dip snel helemaal over en gaan jullie weer als een dolle, zoals tijdens de eerdere verbouwingsperiode
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:32 #232
248562 Rallydame
pi_79308738
Ik hoop het ook.
Een paar klussen liggen ook stil omdat we de fininaciële middelen er niet voor hebben op het moment.
Nu heeft de auto die geleend heeft van een vriend (omdat de zijne al een paar maanden stuk is en inmiddels ook gedeukt bij diezelfde vriend staat) het ook weer begeven. Zucht.. soms zit het even niet mee maar gelukkig is het bij ons alleen maar materieel wat tegen zit. (afkloppen..)

Ik bedacht me vanmorgen overigens dat ik jullie onze badkamerspiegel nog niet had laten zien.

Komt boven de wastafel. De rand is van eiken hout en past helemaal bij het werkblad (als we straks weer een nieuwe hebben )
pi_79380134
mooie spiegel!
wel heel erg balen dat er nu meer dingen tegelijk tegen zitten.
misschien gewoon even echt bewust een pauze nemen en even niet aan klussen denken, al is het maar een week, zodat je daarna jezelf weer qua motivatie en enthousiasme bij elkaar kunt rapen?
zeker met grote klussen en verbouwingen heb je gewoon van tijd tot tijd even behoefte aan totaal niets doen. (en zonder schuldgevoel)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79383049
Mooie spiegel Rallydame!
Herinner me dat ik je pm niet meer beantw heb we gaan op zoek naar een luifeltje wanneer de aanbouw eraan zit

Balen dat er zoveel tegen zit maar het komt allemaal wel
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79396982
Balen dat er nu een aantal dingen tegelijk tegenzitten. Hopelijk vinden jullie straks toch weer de zin en energie om door te gaan.

De spiegel zit er trouwens goed uit!!
  zondag 21 maart 2010 @ 10:20:47 #236
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79397488

Hopelijk gaat het allemaal snel weer zoals jullie dat willen Rally!

Mooie spiegel!
  zondag 21 maart 2010 @ 16:34:03 #237
248562 Rallydame
pi_79409125
Tnx ladies.
Het komt allemaal goed. Ben vandaag lekker een dagje aan het opruimen.
Gewoon rustig aan en een to do list aan het opstellen. Even een beetje orde scheppen in de chaos.

Dan komt de kluszin vanzelf wel weer... denk ik... hoop ik
pi_79409160
To do list en dan dat heerlijke gevoel als je wat af kan schrappen..en de lijst steeds kleiner wordt
  zondag 21 maart 2010 @ 16:51:21 #239
248562 Rallydame
pi_79409693
Vond dat ook zo leuk... streep streep streep, klus gedaan!!

Maar nu weer een nieuwe lijst gemaakt, werkt voor ons prima zo'n lijst
En steeds kleiner... nou bij ons niet altijd want er komen soms ook weer wat extra klusjes bij...
Krijgen steeds meer ideeën om te doen als we ergens mee bezig zijn. Misschien moeten we daar eens mee stoppen.. anders komt de lijst nooit af
pi_79413336
lijstjes werken echt goed, vooral lekker uitsplitsen in veel kleine klussen die je al af hebt, dan kun je veel strepen en dat motiveert weer
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79516094
Zo weer helemaal bij!

Sorry dat ik zo absent was.
En ik hoop dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe baan en je klus-zin weer terug krijgt!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 4 april 2010 @ 15:15:10 #242
248562 Rallydame
pi_79934214
Not a problem
Bovendien had / heb je veel belangrijkere dingen aan je hoofd.

Hier is weinig veranderd in de afgelopen tijd. En veel tijd voor Fok (ja ik schaam me diep ) heb ik ook niet gehad. Hopelijk gaat dat vanaf nu weer veranderen..
Gisteren hebben we alvast een deel van de tuinverlichting gekocht, tuingereedschap is vernieuwd en bijna weer compleet.
Tussen de buien door vandaag de groene bak weer volgestopt. Een aantal planten gaan we in het nieuwe tuinplan niet meer terug zien en anderen gaan we verplaatsen. Zoals de Catalpa, deze krijgt een mooi nieuw plekje in de voortuin ipv de achtertuin.
Daar gaan we morgen maar eens aan beginnen want hoe sterk ik ook ben ( ) die krijg ik niet in m'n eentje verplaatst. Hopelijk blijft het morgen wel droog... Dan kunnen we al een stukje dichter bij de nieuwe tuin komen.
pi_79936778
ze is er weer
En hoe is het in huis? Lekker hé die lente heerlijk een beetje in de tuin aan de gang.Bevalt het nieuwe jobje?
  maandag 5 april 2010 @ 11:07:23 #244
248562 Rallydame
pi_79960931
Hallo

Vanmorgen in alle vroegte al de schuur oftewel verfhok opgeruimd. Je kan er nu zelfs weer lopen ipv alleen in de deuropening staan. Hihi... Het was echt heel erg.
Nu is vriendlief ook wakker en gaan we even lekker van een paasontbijtje genieten.

Daarna weer de tuin in want hoe meer we naar de voortuin staren hoe meer we bedenken maar dat gaat niet vanzelf dus... handen uit de mouwen
Vanmiddag komen mijn ouders ook op de koffie en die weten dat we met de tuin willen beginnen dus ze zijn gewaarschuwd

Job bevalt erg goed. Begin steeds meer m'n eigen plekje te krijgen en dat vind ik ook wel erg fijn. Hopelijk vinden zij dat ook natuurlijk...

Klussen in het huis begint ook langzaam weer op gang te komen. Wel met de nadruk op langzaam...
  maandag 5 april 2010 @ 14:12:00 #245
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79966519
Ach joh, komt wel weer, de kluszin dan.
Hier heeft het zijn laatste piek ook alweer 2 maanden terug beleefd. Sinds we erin zijn getrokken gaat het allemaal toch een stuk langzamer. Alhoewel... ik heb vanmorgen nog even gezaagd. Had een mooie kast gekocht voor op de overloop. Bleek dat hij 3 cm te breed was (blijkbaar loopt mn muur bol ).
Dus nu dat eraf gezaagd is kan hij binnenkort geschilderd worden en ingeruimd.

Wat fijn dat je alweer een nieuwe baan hebt! Ik ben nog steeds aan het zoeken, maar dat komt ook wel weer in orde.

Sorry dat ik zo lang niet geweest ben, maar zal het nu weer in de gaten gaan houden!

Succes met de tuin. Hier regent het, maar misschien dat jij wel lekker weer hebt om te beginnen.
Big mouth strikes again
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:18:19 #246
248562 Rallydame
pi_80017362
Hoi Heartwork. Fijn dat je er ook weer bent

Ik had geluk met die nieuwe baan. Ik zit nog in mijn proeftijd dus echt heel hard juich ik nog niet. Ben altijd wat voorzichtig met dat soort dingen. Zeker in deze tijd... je weet maar nooit..
Vervelend dat jij nog niets nieuws hebt gevonden. Zitten er wel leuke vacatures bij, waar dan veel te veel gegadigde voor zijn? Of heb je nog niets gezien wat je aanspreekt?

Bij ons was het gisteren gelukkig droog dus na het opruimen van de schuur en het paasontbijt zijn we begonnen in de tuin.
Vriendlief ging eerst de dakgoot achter schoonmaken. Steeds als het geregend had, hoorden we op het plat dak (van de aanbouw) gedruppel. Na wat nader onderzoek blijkt dat er een scheur in de dakgoot zit.
Nu even bedenken of dat we het gaan repareren of een nieuwe plaatsen.

Terwijl N. daar mee bezig was kwamen de befaamde en inmiddels bekende klusouders op visite. Nou ja... koffie drinken en mee helpen in de tuin

Even wat voor foto's
Achtertuin:

Voortuin:

Plan van aanpak: verplaatsen van de Catalpa naar de voortuin om ruimte te maken voor de vijver en om alvast wat planten te verplaatsen die in de weg staan voor het nieuwe plan.
Helaas heb ik dat plan niet op mijn laptop staan dus dat kan ik niet laten zien.
Maar goed...

In de achtertuin waren we begonnen maar al snel stuitte N op een laag stenen waar de plantenbak heeft gezeten. Dit bleek echter niet zomaar een rijtje stenen te zijn maar een complete fundering

Samen met mijn vader heeft hij hem uitgehakt en naast groen afval hebben we nu dus ook een aanhangwagen vol puin

Inmiddels was ik samen met mijn moeder de grote hortensia's aan het verplaatsen van de achtertuin naar de voortuin. Zo is er heel wat verschoven gisteren.
Helaas heeft onze Catalpa niet het uitzicht van de voortuin mogen krijgen. Na het uitgraven bleek hij overal rot te zijn en hebben we hem niet meer kunnen redden.
Het gat wat gegraven is in de voortuin krijgt binnenkort een "nieuwe" Catalpa

Zo rond 17 uur zagen de tuinen er zo uit:

En lag de oprit weer wat voller

Nu hopen dat het zondag weer wat mooi weer is dan kunnen we weer verder met de rest van de plannen
pi_80018403
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:18 schreef Rallydame het volgende:
Hoi Heartwork. Fijn dat je er ook weer bent

Ik had geluk met die nieuwe baan. Ik zit nog in mijn proeftijd dus echt heel hard juich ik nog niet. Ben altijd wat voorzichtig met dat soort dingen. Zeker in deze tijd... je weet maar nooit..
Vervelend dat jij nog niets nieuws hebt gevonden. Zitten er wel leuke vacatures bij, waar dan veel te veel gegadigde voor zijn? Of heb je nog niets gezien wat je aanspreekt?

Bij ons was het gisteren gelukkig droog dus na het opruimen van de schuur en het paasontbijt zijn we begonnen in de tuin.
Vriendlief ging eerst de dakgoot achter schoonmaken. Steeds als het geregend had, hoorden we op het plat dak (van de aanbouw) gedruppel. Na wat nader onderzoek blijkt dat er een scheur in de dakgoot zit.
Nu even bedenken of dat we het gaan repareren of een nieuwe plaatsen.

Terwijl N. daar mee bezig was kwamen de befaamde en inmiddels bekende klusouders op visite. Nou ja... koffie drinken en mee helpen in de tuin

Even wat voor foto's
Achtertuin:
[ afbeelding ]

Voortuin:
[ afbeelding ]

Plan van aanpak: verplaatsen van de Catalpa naar de voortuin om ruimte te maken voor de vijver en om alvast wat planten te verplaatsen die in de weg staan voor het nieuwe plan.
Helaas heb ik dat plan niet op mijn laptop staan dus dat kan ik niet laten zien.
Maar goed...

In de achtertuin waren we begonnen maar al snel stuitte N op een laag stenen waar de plantenbak heeft gezeten. Dit bleek echter niet zomaar een rijtje stenen te zijn maar een complete fundering
[ afbeelding ]

Samen met mijn vader heeft hij hem uitgehakt en naast groen afval hebben we nu dus ook een aanhangwagen vol puin

Inmiddels was ik samen met mijn moeder de grote hortensia's aan het verplaatsen van de achtertuin naar de voortuin. Zo is er heel wat verschoven gisteren.
Helaas heeft onze Catalpa niet het uitzicht van de voortuin mogen krijgen. Na het uitgraven bleek hij overal rot te zijn en hebben we hem niet meer kunnen redden.
Het gat wat gegraven is in de voortuin krijgt binnenkort een "nieuwe" Catalpa
[ afbeelding ]

Zo rond 17 uur zagen de tuinen er zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En lag de oprit weer wat voller
[ afbeelding ]

Nu hopen dat het zondag weer wat mooi weer is dan kunnen we weer verder met de rest van de plannen
Leuke update weer.
Heb jij even geluk, ze geven voor het weekend 18 graden aan

[ Bericht 6% gewijzigd door Yannick567 op 06-04-2010 21:20:04 ]
pi_80024924
Dat wordt mooi! (Ff googlen wat een Catalpa is )
  woensdag 7 april 2010 @ 18:45:20 #249
248562 Rallydame
pi_80053056
En ben je er al achter???
Zo niet... het is de boom die eerst in de achtertuin stond en nu op de oprit ligt.

Het zou mooi zijn als het zondag mooi weer wordt. Dank je wel voor de weersvoorspelling Yannick. Nu hopen dat die zo blijft. Je weet het tenslotte maar nooit in ons land..
pi_80063350
Ja ik heb het gevonden, die bomen ken ik wel! Zonde dat ie ziek was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')