abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:22:27 #1
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74482963
Omdat andere vrachtwagentopics genadeloos vol komen zitten met spam is er blijkbaar behoefte om over vrachtwagens te praten.
Ik vind het zelf ook wel mooi dus vandaar dit topic

Dus: Waar rijdt iedereen mee, wat vervoer je, hoe vindt je het werk, hoe lang zijn je dagen etc etc etc.

TS begint:
Ik rijd niet meer, ik heb 3 jaar stadsdistributie gedaan voor o.a. voedsel en elektronica. Winkels bevoorraden dus.
Prachtig werk. Na mijn pensioen begin ik direct weer

Ik was naar 1 specifiek antwoord uit een ander topic ook benieuwd:
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:43 schreef blup het volgende:
Mijn bedankt knippert is LR LR R dus Huppelkut, als je me ziet geef me een flinke disco

[ afbeelding ]

CF75-250 Slaap
Maandag zit ik in Belgie
Die staat op schiphol in de kelder
edit:
Google Maps
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:50:37 #2
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74483649
Meldt. En tevens tvp

Deze chauffeuse rijdt in een MAN tga 28-480 xxl motorwagen met een 3-assige schamelaanhanger.
Hiermee vervoer ik voornamelijk oud ijzer in 2 40 kuubs containers.
Soms weeg ik met die combinatie het wettelijk toegestane gewicht van 50 ton
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:54:25 #3
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74483739
Oh ja, maandag begin ik met lossen in Den Bosch om vervolgens weer te laden in Zwolle. Dus in Belgie kom ik niet maandag.
Als ik je tegenkom geef ik wel een discoshow
pi_74484988
* meldt.

Nachtchauffeur hier. Ik rijd lijndiensten voor diverse pakjesboeren met een trekker-oplegger. En die trekker varieert van een Daf 75.310 ( ) tot een Volvo FH12.420 en alles daar tussen in. Qua oplegger is dat ook van alles, Tautliner of kast, twee/drie assers, gestuurd/star.

Ik doe dit nou 2 en een half jaar en hoop binnen een paar maanden buschauffeur te zijn. Nachtchauffeur zijn is best leuk maar het is killing voor je sociaal leven en waar we eerder ook kortere nachtritten hadden is het nu alleen maar lange nachten. En dat is kut, als je op drie kwartier rijden woont.

Tevens word ik schijtziek van al die regels, de digitach en meer van dat soort ongein die het werk verpesten.

Maar het rijden met een vrachtwagen an sich blijft natuurlijk machtig mooi
pi_74484997
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:54 schreef druppelkut het volgende:
Dus in Belgie kom ik niet maandag.
Ik wel
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:56:42 #6
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74485971
Studenchauffeur hier. Vakanties en weekenden bijbeunen op trekker oplegger met koel/vries transport in binnen- en buitenland. Mijn voorkeur wat rijden betreft: Daf (ruimte, wegligging) en Volvo (automaat is echt de beste). De rest gaat wel, maar geniet niet de voorkeur. Vakantie is weer voorbij, dus het is weer even over. De keuze om verder te leren is al eerder gemaakt na anderhalf jaar internationaal rijden bij VOS Logistics.
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:59:17 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74487101
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:22 schreef Barcaconia het volgende:


Ik was naar 1 specifiek antwoord uit een ander topic ook benieuwd:
[..]

Die staat op schiphol in de kelder
edit:
Google Maps
Yeps! goed gezien! Ik rij ijs en brood benodigdheden. Heerlijke wagen trouwens die DAF, hij klinkt als een Skaninee V8
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:56 schreef druppelkut het volgende:
Digitach
.. Zeker in combo met Belgische ritten, ik stop NERGENS langs de snelweg.. Een papiertje donder je af en toe weg als je wat teveel hebt gereden.. Je kaart weg flikkeren heeft niet zoveel zin...

Ik REED ook afentoe een Midlum( ) voor binnensteden.. Nu niet meer sinds we milieuprenten uit amsterdam hebben gehad.. Ding is Euro 2.... In de zomer maak ik 60uur, nu is er een tijdelijk dipje, straks gaan de oliebol benodigdheden hard en maak ik weer veel uren....

[ Bericht 16% gewijzigd door blup op 07-11-2009 18:06:37 ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:33:13 #9
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74487844

Mijn bolide.
Zonder aanhanger dan.


Mag niet, maar wel leuk dat t kan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 32% gewijzigd door druppelkut op 07-11-2009 19:01:51 ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:37:06 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74487944
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:59 schreef blup het volgende:

[..]

Yeps! goed gezien! Ik rij ijs en brood benodigdheden.
Ik heb een aantal weken in de zomer sandwiches en salades naar Schiphol gereden 's nachts. Met een trekker-oplegger.
Een hulpchaffeur heb ik een keer meegehad. Die reed het hele kopschot van de oplegger naar de klote tegen die paal die net buiten beeld staat op jouw foto
Moet je ook daar achter de verkeerstoren zijn? Langs het KLM distributiecentrum? Daar heb ik in 1 week 2x de roldeur er uit gereden omdat mijn wagen te hoog was De eerste keer wist ik het niet dus reed ik normaal achteruit. De tweede keer hadden ze hem weer gerepareerd, dus ik luchtvering laten zakken en voorzichtig achteruit. Dat lukte.
Bij het uitrijden niet meer aan gedacht en weer gewoon vooruit rijden, weer die deur er uit
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74487998
Weet je wat mij vet lijkt?

Met een dikke Volvo VN770 door de USA.

  zaterdag 7 november 2009 @ 18:43:55 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74488134
ex chauffeur meld zich, heb in de bloemen gereden, een jaar of 8 geleden mee gestopt en nu werkzaam in de gehandicaptenzorg, maar wel een toffe tijd gehad, maar als ik nu een deense kar zie of een bloemenkar krijg ik nog steeds een agressie aanval
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74488302
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:43 schreef Klonk het volgende:
ex chauffeur meld zich, heb in de bloemen gereden, een jaar of 8 geleden mee gestopt en nu werkzaam in de gehandicaptenzorg, maar wel een toffe tijd gehad, maar als ik nu een deense kar zie of een bloemenkar krijg ik nog steeds een agressie aanval
Bloemen, dat heb ik ook gedaan. Dubbelbemand naar Zuid-Frankrijk.
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:02:04 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74488526
ik reed vooral kwekers-veiling-kwekers en winkels, stress en gassen tot je er bij neervalt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74489163
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:02 schreef Klonk het volgende:
ik reed vooral kwekers-veiling-kwekers en winkels, stress en gassen tot je er bij neervalt
Dat gassen was tot we leeg waren. Ik was gelukkig met een chauffeur mee die zoiets van:"Leeg? Mooi, dan gaan we nou op ons dooie gemak laden en terug naar Nederland."
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:25:42 #16
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74489265
te
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:43:20 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74489738
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:38 schreef RealZeus het volgende:
Weet je wat mij vet lijkt?

Met een dikke Volvo VN770 door de USA.

Dit is ook een Nederlander.
East coast to west coast and back in a Peterbilt.







Hij heeft een James Bond tic...
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:50:44 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74489951
Zo ontzettend lelijk die dingen he Vooral dat dashboard.
Ik kan me goed voorstellen dat Amerikanen graag in Volvo's rijden in plaats van Peterbilt of Freightliner oid. Die Volvo's hebben hetzelfde interieur en dezelfde kwaliteit als de Europese Volvo. Dat loopt dus mijlenver voor op US troep.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74493779
Hoi, ik ben geen chaffeur, maar heb wel 'iets' met vrachtwagens, dus ik post lekker mee
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:33:00 #20
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74495928
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoi, ik ben geen chaffeur, maar heb wel 'iets' met vrachtwagens, dus ik post lekker mee
Maak je ook foto's van vrachtwagens of alleen maar van lada's?
pi_74497450
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Maak je ook foto's van vrachtwagens of alleen maar van lada's?
Ben in 1997 begonnen met vrachtwagens op de foto te zetten, en pas een jaar of 4 geleden ook andere dingen er bij op.. Maar nog steeds is 80-90% van wat ik op de foto zet een vrachtwagen
  zondag 8 november 2009 @ 00:28:41 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74497559
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ben in 1997 begonnen met vrachtwagens op de foto te zetten, en pas een jaar of 4 geleden ook andere dingen er bij op.. Maar nog steeds is 80-90% van wat ik op de foto zet een vrachtwagen
Zoek je eigenlijk ook nog mooie USA foto's? Ik kom nog wel eens wat mooi en apart spul tegen met mijn werk hier.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74497590
zolang ze neit inhalen:
nee hoor :{
  zondag 8 november 2009 @ 00:46:52 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74497932
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:50 schreef druppelkut het volgende:
Meldt. En tevens tvp

Deze chauffeuse rijdt in een MAN tga 28-480 xxl motorwagen met een 3-assige schamelaanhanger.
Hiermee vervoer ik voornamelijk oud ijzer in 2 40 kuubs containers.
Soms weeg ik met die combinatie het wettelijk toegestane gewicht van 50 ton
Eindelijk; een vrouw die kan sturen

Zie je niet vaak, een vrouw op een echte combi, tof !!

Tevens verkapte TVP uiteraard; ik heb 8 jaar lang kranen en zwaartransport gedaan; bij Alexxxxx op het forum staan zat foto's van mijn speeltjes
Laatste jaar wat meer op de vrachtwagen gezeten, en dan reed ik meestal ballast en allerlei andere leukigheidjes, zwaarste over de weg was 275 ton in een duw-trekcombi, met een trafo in Vlissingen. breedste een metertje of 12, hoog een metertje of 15 dacht ik..
Ik reed in een ouwe MAN F200 met 465 paardjes, en meestal met een 8 assige hydraulische zwaartransportsemi erachter

Ploatie :



Redelijk standaard, net aan 107 ton GVW, 60 ton ballast, het span van de 400 tonner, groot hijsblok en wat losse rommel.. dan lust ie 1 op 1.2
MAN en semi wegen leeg al 35 ton en de combi is bijna 21 meter lang, en zwaait ehhh. anderhalve baan uit in de bocht..

Vet kewl om mee te rijden; minder om de bandenspanning te checken
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 00:51:23 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74497996
Helaas doet je plaatje het niet. Ik ben zeer benieuwd!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 00:54:17 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498029
Bij mij wel hoor..

Imagekikker allergie zeker ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 00:58:23 #27
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498085
Mijn internet is vaag aan het doen. Misschien ligt het daar aan. Ik kom morgen nog wel terug.

Edit:
Ah, nu werkt het. Even de router gereset.
Wat voor stuursysteem heb je op je oplegger? Zijn alle assen gestuurd of alleen de laatste 6 oid?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 01:30:53 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498472
Alles hydraulisch, hij kan ook stukken oppakken door zichzelf eronder op te pompen, net als een roller.. de voorste is een fusee as, de volgende 2 zijn star en de rest stuurt... alle hydraulica worden gevoed door een aggregaat op het beweegbare zwanenhals..

Ik heb dit voorjaar een hele poos alleen maar bomen gedaan, dat is nieuwe mode; bomen verplanten; kost een vermogen, maar o wat zijn we verantwoord bezig Wel lachen met zo'n plantje achterop van 25 meter hoog



En dit soort fratsen was niet dagelijks, maar wel een keer in de 2 weken in het seizoen.. naar buiten rijden met de roller, in het water ploffen met 1 of 2 grote kranen, inpakken en wegwezen



Gekkigheid zat; sluisdeurtje van 10 meter breed FF naar buiten gooien, draaien en weer naar binnen prakken, no problemo.. alleen dat pijpie naast de deur links moest FF weg



zo.. en nou heb ik wel weer genoeg gepatst
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 01:39:27 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498571
Nog niet genoeg.
Je zegt dat de voorste as een fusee-as is. Lijkt me dat alle stuurassen fusee-assen zijn? Bedoel je dat de voorste tegenstuurt tegen de laatst 5?
En is het ook hydrovering of luchtvering? Interessant spul, dat zeker.
Mooie foto ook waar je even een bootje buitenrijdt. Maar dat is niet jouw oplegger. Daar zitten zo te zien pendelassen onder. Nog een stapje zwaarder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 01:55:57 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498763
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nog niet genoeg.
Je zegt dat de voorste as een fusee-as is. Lijkt me dat alle stuurassen fusee-assen zijn? Bedoel je dat de voorste tegenstuurt tegen de laatst 5?
En is het ook hydrovering of luchtvering? Interessant spul, dat zeker.
Mooie foto ook waar je even een bootje buitenrijdt. Maar dat is niet jouw oplegger. Daar zitten zo te zien pendelassen onder. Nog een stapje zwaarder.
Klopt, de voorste stuurt tegen, behalve als hij hydro gestuurd is, dan doet ie wat je wil. hij is lucht geveerd, zitten 6 ketels onder, dus je bent FF een kwartiertje zoet voor je kunt rijden 's morgens, en teveel remmen met maneuvreren wil ook niet, dan gaat het lang duren..

Dat bootje was ik alleen bij met mijn eigen auto als ballasthoer, maar je bent dan ook meteen kraansmurf, aanpikker, koffieslet, stuurman, 26e oog, radioman.. tis teamwork he, iedereen kan alles, en iedereen heeft zo zijn taken.. die flut Scania's werden vaak voor dit soort dingen gebruikt omdat het wat beheerster gaat, die hebben namelijk een vloeistof koppeling.. broodroof is het zeg ik je !!
Is trouwens een modulaire roller waar die boot op staat..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:00:53 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498806
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt, de voorste stuurt tegen, behalve als hij hydro gestuurd is, dan doet ie wat je wil. hij is lucht geveerd, zitten 6 ketels onder, dus je bent FF een kwartiertje zoet voor je kunt rijden 's morgens, en teveel remmen met maneuvreren wil ook niet, dan gaat het lang duren..
Die assen zijn altijd hydraulisch gestuurd. Je kunt het alleen met een aggregaat overbruggen en zelf nabesturen. Dat er 6 ketels onder zitten is ook wel nodig denk ik ja
quote:
Dat bootje was ik alleen bij met mijn eigen auto als ballasthoer, maar je bent dan ook meteen kraansmurf, aanpikker, koffieslet, stuurman, 26e oog, radioman.. tis teamwork he, iedereen kan alles, en iedereen heeft zo zijn taken.. die flut Scania's werden vaak voor dit soort dingen gebruikt omdat het wat beheerster gaat, die hebben namelijk een vloeistof koppeling.. broodroof is het zeg ik je !!
Is trouwens een modulaire roller waar die boot op staat..
Ik zie dat het een modulaire roller is. Is dat een Goldhofer? Ik zie de assen niet maar het zijn, lijkt mij, sowieso pendelassen op aparte poten, 2 per aslijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 02:12:42 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498874
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:00 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Die assen zijn altijd hydraulisch gestuurd. Je kunt het alleen met een aggregaat overbruggen en zelf nabesturen. Dat er 6 ketels onder zitten is ook wel nodig denk ik ja
[..]

Ik zie dat het een modulaire roller is. Is dat een Goldhofer? Ik zie de assen niet maar het zijn, lijkt mij, sowieso pendelassen op aparte poten, 2 per aslijn.
Correct

De oude was een Goldhofer, dit is een Scheuerle, die kon wat meer hebben.. compleet is hij 13 aslijnen, en volgens mij mag er 275 ton payload op tot 15 km/u..

Zelfde ding als 11 lijner met 1 up, andere boot, andere klus.. maar FF voor de gluur



Full length is hij 13 assen x 8 wielen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:16:09 #33
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498895
Klinkt goed. Alleen nog de verkeerde merken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 02:18:08 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498907
want ??

We hebben geen opa bakken

Ik zeg 'we hebben' ik ben er al een half jaar weg

Blijft een beetje je kind he
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:24:12 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498935
dit beter ?? dichter bij zo'n opoe Volvo kan ik niet



Oldskool Terberg 1850 8x4 geweldige brulbak
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:32:38 #36
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498976
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:24 schreef Sounddragon het volgende:
dit beter ?? dichter bij zo'n opoe Volvo kan ik niet

[ afbeelding ]

Oldskool Terberg 1850 8x4 geweldige brulbak
Die Terberg is wel gruwelijk vet! Die MAN trouwens ook Ik vind zo'n ouwe F2000 mooier dan een TG-A trouwens.

Nog mooier is een DAF 2600 maar dan gaan we terug naar klassiekers in plaats van hedendaags vervoer
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 02:36:03 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498990
We hadden 2 van die Terberg's, die andere is een 3 asser met een redelijk dikke kraan erop, die rijdt en werkt nog steeds bij de firma geloof ik.. de 4 asser is helaas weg
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 08:14:03 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74500133
Wat is de wereld toch klein, blijkt gewoon dat een FOK!kertje mijn nieuwe bootje heeft vervoerd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 8 november 2009 @ 11:42:37 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74502072
Die van de laatste foto in het aluminium, is van de direkteur van een nederlands IT bedrijf.. en ik heb lekker als eerste in de jacuzzi op het bovendek gezeten



Echt supercool die bootjes; ik vind ze eigenlijk superstoer zo in het kale aluminium; echte kunstwerken van die lassers

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74506628
Zaterdag- & Vakantietuig meldt zich

Anderhalf jaar fulltime gereden, tegenwoordig alweer 3 jaar studie achter de rug en nog zeker 1 jaar te gaan. Maar in de weekenden en de schoolvakanties nog steeds niet achter het stuur vandaan te slaan Koel/vriestransport naar voornamelijk Benelux en Duitsland, af en toe wat Frankrijk, en bij uitzondering naar Spanje. Want daar ligt ook asfalt, daar hebben ze ook borden langs de weg, en daar is je rijbewijs ook geldig
We hebben voornamelijk Dafs, allemaal 95's/105's, een handje vol rare zweedse hokken (4-series met hoge en lage cabine, R-series met hoge cabines), een paar verdwaalde spaghettimacks uit een overname, en één eenzame Volvo FH12 van het vorige type. En dat alles in een mix van 43 trekkers met oplegger, en 11 motorwagens met schamelaanhangers.
En als zaterdagtuig stuur ik natuurlijk met alles dat wielen en een stuur heeft


Foto's zat, maar geen server om ze op te knallen. Iemand een ideetje?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 14:43:47 #41
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74507210
Ahja. Nou. Komptiedanhe?

Dagje combi-boeren:


Mijn auto toendertijd


Tussen kerst en oudjaar even op en neer naar Guadalajara, gewoon omdat het kan Overnachten bij Tolosa (noord Spanje) onderweg naar Guadalajara (naast Madrid):

De auto is niet klein, de bult is gewoon zo groot

Aangekomen bij de klant in Guadalajara (en check ook de zooi op de auto, die was schoon aan het begin van de rit )


En toen maar eens aan het infuus, er ging maar 740 liter in En we hebben maar 1 tank, aan de andere kant hangt het reservewiel


So much for now, ik heb nog geen foto's van de nieuwe trekkers en motorwagens, ook allemaal 105's
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 15:08:55 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74507519
Leuke foto's! Hoewel ik internationaal transport ook leuk vond was het voor mij toch meer een enkele internationale rit en dan weer gewoon Nederland. Ik reed wel eens naar Portugal of ver in Duitsland, maar meerdere dagen onderweg zijn vond ik toch niks. Geef mij dan maar 1 lange rit in Nederland.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74507690
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:08 schreef Barcaconia het volgende:
Leuke foto's! Hoewel ik internationaal transport ook leuk vond was het voor mij toch meer een enkele internationale rit en dan weer gewoon Nederland. Ik reed wel eens naar Portugal of ver in Duitsland, maar meerdere dagen onderweg zijn vond ik toch niks. Geef mij dan maar 1 lange rit in Nederland.
Nou ik dus niet. Als ik ga, dan ook op zondagmiddag als een van de eersten, en voor de hele week. En dan moeten ze ook niet komen met "ja neem hem voor vannacht maar mee naar huis." Dan weet je namelijk zeker dat je er achterlijk vroeg weer uit kunt, en dan ga ik net zo lief alvast dat vrachtje laden en dan maar een lange nacht in de auto maken
Meestal begint het dan met een toertje naar zuid-duitsland, of het ruhrgebiet in en op zondagmiddag alvast de eerste paar lossen. Of richting Hamburg, Berlijn, noem het maar op. Het meest extreme wat dat betreft was wel een rit die begon in Hamburg, en aan het eind van de week eindigde in een of ander gat een eindje onder Parijs. En dan weer terug naar huis En met zo'n ritje Madrid ben je in je eentje ook een hele week onder de pannen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 15:16:30 #45
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74507794
Klinkt wel als een leuke ritjes ja. Voor zulke ritten heb ik nooit de kans gehad. Ik moest altijd op 1 plaats leveren en leeg terug. Dan rijd je dus bijvoorbeeld naar Passau met een halfvolle oplegger en leeg terug. Ik vond dat altijd een beetje nutteloos werk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74508092
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:16 schreef Barcaconia het volgende:
Klinkt wel als een leuke ritjes ja. Voor zulke ritten heb ik nooit de kans gehad. Ik moest altijd op 1 plaats leveren en leeg terug. Dan rijd je dus bijvoorbeeld naar Passau met een halfvolle oplegger en leeg terug. Ik vond dat altijd een beetje nutteloos werk
Wij klappen het Ruhrgebiet in met 10 klanten als je pech hebt. Of Hamburg en omstreken met een stuk of 6 adressen, en dan voor 11 uur 's morgens aanmelden bij de Lidl in... nja, een uur rijden boven Hamburg richting Kiel Of 15 klanten aan de Belgische kust, van Knokke tot aan Duinkerke, en dan via Charleroi terug richting Brussel om leeg te komen Die ritten naar Spanje zijn wel altijd volle bakken, en op hetzelfde adres terugladen.
En wat we terugladen is heel divers, als het maar op pallets staat en geen ADR is, is het best. Gaat van levensmiddelen via slachtafval en recyclingmateriaal naar pleepapier Dat zijn dan meestal wel weer volle bakken, maar hej, da's ook wel eens relaxed

Maar het bedrijfsmotto is wel: Gang is alles
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 15:29:13 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74508237
Ja, voor zo'n vervoerder heb ik ook wel eens nationaal gereden. Waarbij alles op pallets goed is. Mooi vond ik dat, daar zat echt schot in. Dat was 's ochtends om 3 uur vertrekken, 's middags om 3 uur weer thuis lossen, opnieuw laden en weer vertrekken tot 9 uur 's avonds.
Dat deed ik als vakantiewerk dus ik kwam als een rijk man terug naar school Meestal ook echt op het randje van mijn rijtijden. Dat werd behoorlijk zorgvuldig gepland.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 15:35:15 #48
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74508405
lol


Lijkt wel of de wagen in de foto is geplakt
  zondag 8 november 2009 @ 18:48:20 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74514545
Genomen met een N0kia denk ik

Dat kilometers vreten in het buitenland lijkt me ook wel wat (voor een tijdje), maar absoluut niet meer met de huidige strakke regelgeving icm een digitacho... ech nie..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74515361
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:28 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zoek je eigenlijk ook nog mooie USA foto's? Ik kom nog wel eens wat mooi en apart spul tegen met mijn werk hier.
Altijd.
  zondag 8 november 2009 @ 23:18:38 #51
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74527744
Zeg Barca,

Zit jij aan de overkant van de plas dan? Zo ja, is er daar veel vraag naar chauffeurs? Mij lijkt het wel wat namelijk om daar wat te sturen
  zondag 8 november 2009 @ 23:39:07 #52
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74528499
Zo lang je bereid bent voor een kutsalaris te werken is er genoeg werk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 23:39:52 #53
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74528522
Alles boven de ¤ 1500 netto is mooi

edit: $ 2250,-
  zondag 8 november 2009 @ 23:42:16 #54
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74528593
Het is alleen niet makkelijk om hier als buitenlander aan de bak te komen. Eigen volk eerst in een tijd van veel werkloosheid zeg maar. Ze doen nogal moeilijk met visa uitgeven.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 23:43:42 #55
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74528633
Neem aan dat er niet al teveel mensen zijn die bereid zijn om van de oost naar de westkust te sturen in een 18-wheeler. En dan ook nog eens de benodigde papieren ervoor hebben
  zondag 8 november 2009 @ 23:44:48 #56
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74528667
Canada schijnt ook een leuke optie te zijn als vrachtwagenchauffeur
  zondag 8 november 2009 @ 23:47:35 #57
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74528761
Je zou een grote voorsprong op de rest hebben als je zelf een trekker-oplegger hebt. Maar chauffeurs met papieren zijn er nu nog genoeg. Werkloosheid in de USA is er genoeg he.
Maar je kunt natuurlijk altijd proberen eens wat transportbedrijven aan te schrijven of die je een half jaartje willen hebben oid. Ik kan je zelfs nog wel een lijst geven van de grootste transportbedrijven in het land.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 23:51:08 #58
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74528859
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:47 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kan je zelfs nog wel een lijst geven van de grootste transportbedrijven in het land.
Giev

Mijn engels is vloeibaar. In mijn vorige leven als adviseuse heb ik bij een amerikaans bedrijf gewerkt in NL. Daar was de voertaal engels en de conference calls ook
  zondag 8 november 2009 @ 23:52:15 #59
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74528891
Ik zal het morgen op mijn werk even op een rijtje zetten. Daar hebben we databases vol met transportbedrijven. Ik ben de hele volgende week beperkt op internet dus misschien dat ik het 's avonds een keer kan PMen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 23:56:41 #60
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74529040
Dank zal groot zijn.

Voor nu trusten. Morgen gaat de wekker weer om half 6. 6 uur weer achter het stuur voor een ritje standplaats - Den Bosch - Zwolle - Den Bosch - standplaats
pi_74530446
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:39 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang je bereid bent voor een kutsalaris te werken is er genoeg werk.
Maar jullie hebben geen digitach

En natuurlijk bijpassende muziek:

  maandag 9 november 2009 @ 01:24:54 #62
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74530598
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Maar jullie hebben geen digitach

En natuurlijk bijpassende muziek:

Niet eens een papieren tach Gewoon een logboek dat je in moet vullen.
Ik weet niet hoe het precies gaat. Ik werk hier niet als chauffeur.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 9 november 2009 @ 01:28:51 #63
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74530647
En natuurlijk de onvervalste Country muziek. Ik moest er nooit iets van hebben maar sinds ik hier ben vind ik het eigenlijk wel mooi. Er zijn radiozenders die alleen maar country draaien dus dat is best geinig. Zeker als je ritten van 2000km moet maken. Ik ben dan wel geen chauffeur hier maar kilometers maak ik met de auto genoeg voor mijn werk.

[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74532451
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:35 schreef druppelkut het volgende:
lol

[ afbeelding ]
Lijkt wel of de wagen in de foto is geplakt
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
Genomen met een N0kia denk ik

Dat kilometers vreten in het buitenland lijkt me ook wel wat (voor een tijdje), maar absoluut niet meer met de huidige strakke regelgeving icm een digitacho... ech nie..
Lijkt ook zo, maar is niet zo Gemaakt met een simpel 3MP snapshot cameraatje van al een paar jaar oud. Net als de andere foto's overigens Op die eerste foto lijkt die aanhanger ook een heel raar kort geval, maar in werkelijkheid is die bak net zo lang als de bak op de motorwagen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 12 november 2009 @ 08:52:04 #65
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74625161
Oef!

Net een klein beetje geluk gehad.
Kom Belgie uit rijden bij Neerpelt in de buurt. Verkeerscontrole in Belgie nog.

Mocht gelukkig doorrijden omdat de plekken waar vrachtwagens stonden allemaal bezet waren. De auto voor me moest wel stoppen. Hij had me net illegaal ingehaald

Weeg ook 60 ton ofzo.
pi_74635809
quote:
Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef druppelkut het volgende:
Oef!

Net een klein beetje geluk gehad.
Kom Belgie uit rijden bij Neerpelt in de buurt. Verkeerscontrole in Belgie nog.

Mocht gelukkig doorrijden omdat de plekken waar vrachtwagens stonden allemaal bezet waren. De auto voor me moest wel stoppen. Hij had me net illegaal ingehaald

Weeg ook 60 ton ofzo.
Damagniedanmagnie

Dan heb je idd mazzel gehad.

Belgische politie

Stelletje sadomasochisten die geilen op macht.
pi_74637263
quote:
Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef druppelkut het volgende:
Oef!

Net een klein beetje geluk gehad.
Kom Belgie uit rijden bij Neerpelt in de buurt. Verkeerscontrole in Belgie nog.

Mocht gelukkig doorrijden omdat de plekken waar vrachtwagens stonden allemaal bezet waren. De auto voor me moest wel stoppen. Hij had me net illegaal ingehaald

Weeg ook 60 ton ofzo.
Vrouwen die nie bang zijn

Een klein beetje geluk is denk ik best een hele boel geluk overigens. Maarliefst 20 ton te zwaar, zal me niks verbazen als ze daar gewoon de auto om in beslag nemen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:01:57 #68
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74637822
Haha, dan heb je inderdaad geluk gehad. Belgische politie kun je meestal niet echt mee lachen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 12 november 2009 @ 16:21:26 #69
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74638501
Ach.
Laatst ¤ 50,- voor inhalen. Mocht blijkbaar niet
Dus dat valt best wel mee.

Oh, en in Belgie mg je 44 ton wegen
  donderdag 12 november 2009 @ 16:28:10 #70
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74638740
60 ton is toch behoorlijk veel meer dan 40 ton
Maarem, is inhalen maar 50 euro? Ik dacht altijd veel meer. Ik heb zelf daarvoor gelukkig nog nooit een bekeuring gehad.
Slechts 1 bekeuring met de vrachtwagen. Was op de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Ik was daar met een bakwagen van 9000kg leeggewicht en een ton of 3/4 lading.
Kwam er een agent, bleek dat je daar maar 3500kg mag hebben omdat het binnenstad is
Gelukkig matste hij me door het leeggewicht op te schrijven en kreeg ik 180 euro boete en ging het niet naar de officier. Als ik gewogen moest worden ging het zeker wel via de officier.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 12 november 2009 @ 16:34:31 #71
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74638963
Lol

3,5 ton maar in de binnenstad van Amsterdam?
Keertje op t Rembrandtplein gestaan met een trekker oplegger. Btw, kutpaaltjes daaro
pi_74638970
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:21 schreef druppelkut het volgende:
Ach.
Laatst ¤ 50,- voor inhalen. Mocht blijkbaar niet
Dus dat valt best wel mee.

Oh, en in Belgie mg je 44 ton wegen
Ja die laatste 4 gaan het hem doen

*met pruillipje en puppy-oogjes*
Ja maar, meneer agent, 't zijn maar 16 tonnetjes te zwaar, zes-tien maar, mag dat echt niet voor een keertje? Ah toeeeeeeeeeeeeee?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:38:25 #73
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74639087
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ja die laatste 4 gaan het hem doen

*met pruillipje en puppy-oogjes*
Ja maar, meneer agent, 't zijn maar 16 tonnetjes te zwaar, zes-tien maar, mag dat echt niet voor een keertje? Ah toeeeeeeeeeeeeee?
Werkt wel die puppy-ogen
Zo ben ik een keer onder een boete voor 9 ton te zwaar uit gekomen.
Moest wel ff de containers wisselen. (motorwagen/aanhanger)
pi_74639131
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ja die laatste 4 gaan het hem doen

*met pruillipje en puppy-oogjes*
Ja maar, meneer agent, 't zijn maar 16 tonnetjes te zwaar, zes-tien maar, mag dat echt niet voor een keertje? Ah toeeeeeeeeeeeeee?
Toch denk ik wel dat het feit dat ze vrouw is scheelt. Zo zijn die agenten ook wel weer.

"Amai zulle, laten we haar maar niet een te hoge prent geven , misschien kunnen we ooit nog met haar poepen."

  donderdag 12 november 2009 @ 16:41:19 #75
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74639169
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef druppelkut het volgende:
Lol

3,5 ton maar in de binnenstad van Amsterdam?
Keertje op t Rembrandtplein gestaan met een trekker oplegger. Btw, kutpaaltjes daaro
Ja, het kan ook 7.5 ton geweest zijn, daar ben ik nu eigenlijk niet meer zeker van. Mijn bekeuring was iig de hoogste schaal die hij in zijn boekje had staan. Gelukkig dat hij dus niet ging wegen.
En inderdaad kutpaaltjes. Ik heb er 1tje meegenomen toen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74640675
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Toch denk ik wel dat het feit dat ze vrouw is scheelt. Zo zijn die agenten ook wel weer.

"Amai zulle, laten we haar maar niet een te hoge prent geven , misschien kunnen we ooit nog met haar poepen."


Beetje dienstklopper heeft daar schijt aan hoor, die geilen niet op vrouwen maar slechts op hun machtspositie

Overigens, als we dan toch in de categorie 'dingen doen die eigenlijk niet mogen' zitten. Wat te denken van op zondag de hele dag door Duitsland strepen met een volle vracht diepvries? Van een Sonntagsfahrverbotausnahmegenehmigung (jaja, mooie voor scrabble ) hebben wij uiteraard nog nooit gehoord, en van rustig aan doen ook niet
Of de nachtrust maken op de Belgisch/Franse grensovergang. Halverwege de nacht (en dus zonder schijf) het ding aantrappen naar Neuville (5km over de grens, de oprit begin meteen na de grensovergang al). Midden in de nacht en midden in je nachtrust de boel eruit laten trekken. Vrolijk nog weer terughobbelen naar de grensovergang. Daar dan alsof je neus bloedt je nachtrust volmaken. En de andere dag doodvrolijk weer verder tuffen vanaf de oude km-stand En geen mens die die 10km vind, want dat is precies 1 zigzagje
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_74642285
Toevallig nog chauffeurs hier die een 2-jarige werk / leer opleiding hebben gevolgd via VTL en het ROC? Of ken je mensen die dit hebben gedaan? Ben wel benieuwd naar ervaringen hier mee. Heb al een brochure aangevraagd. Ook vraag ik me af of zo'n opleiding ook in een jaar kan of zelfs korter (2 jaar vind ik vrij lang om chauffeur te worden eigenlijk), alhoewel ik dit beter aan VTL kan vragen

(Even in het kort: wil chauffeur worden. Uitzendbureau wil opleiding niet betalen. Huidig bedrijf wil opleiding niet betalen. Wil eigenlijk niet weg bij dit bedrijf. Misschien dat ik het uit eigen zak ga betalen helemaal, maar zo'n werkend leren opleiding lijkt me ook wel wat, allleen vind ik het dan echt jammer dat ik weg moet bij mijn huidige bedrijf).
Blaze with the fire that is never extinguished
  donderdag 12 november 2009 @ 19:46:53 #78
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74644671
Mijn opleiding was pak en beet 2000,- euro. Ik was met alles binnen 3 weken klaar, alle 3 de theorie in anderhalve week en een anderhalve week gelest. Je rijdt gelijk groot, dus niet in een of ander LF'je zoals bij sommige scholen 't geval is. Ik reed daar in een MAN TGA 18-440 (Stapel/Splitterbak)

't was bij E&R, ben er erg over te spreken. Ik raad je écht aan om theorielessen te nemen en het niet op eigen houtje te gaan leren.

[ Bericht 20% gewijzigd door blup op 12-11-2009 19:53:06 ]
pi_74644762
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:46 schreef blup het volgende:
Mijn opleiding was pak en beet 2000,- euro. Ik was met alles binnen 3 weken klaar, alle 3 de theorie in anderhalve week en een anderhalve week gelest.

't was bij E&R, ben er erg over te spreken. Ik raad je écht aan om theorielessen te nemen en het niet op eigen houtje te gaan leren.
Ben ook al aan het kijken via een andere verkeersschool (Blom, in regio Tilburg).

Hier heb je een spoedopleiding theorie 1100 euro en spoedopleiding praktijk 1500 euro. Dit is met vakbekwaamheid.
Heb die rijschool al een mail gestuurd met een rits vragen.

Het word of die rijschool of een 2 jaar opleiding, alhoewel ik het liever in korte tijd haal.

(Dit is trouwens wel enkel vrachtauto, dus zonder aanhanger / oplegger (die ik ook niet nodig heb)
Blaze with the fire that is never extinguished
  donderdag 12 november 2009 @ 19:55:27 #80
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74644946
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:49 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

(Dit is trouwens wel enkel vrachtauto, dus zonder aanhanger / oplegger (die ik ook niet nodig heb)
Je moet sowieso eerst C halen voor je voor C-E kan gaan.. Ik zie wel dat Blom in Iveco's rijdt.. Je leert gelijk met troep om te gaan..
pi_74645188
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:55 schreef blup het volgende:

[..]

Je moet sowieso eerst C halen voor je voor C-E kan gaan.. Ik zie wel dat Blom in Iveco's rijdt.. Je leert gelijk met troep om te gaan..
Ook Scania's



(Heb dus nog nooit vrachtwagen gereden, maar vind Scania's verreweg de mooiste )
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_74645283
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:03 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ook Scania's



(Heb dus nog nooit vrachtwagen gereden, maar vind Scania's verreweg de mooiste )
Tot je je rijbewijs hebt en ontdekt dat Volvo's lekkerder rijden.

Ik vond Daf ook altijd de mooiste, tot ik ze ging besturen.
pi_74645387
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Tot je je rijbewijs hebt en ontdekt dat Volvo's lekkerder rijden.

Ik vond Daf ook altijd de mooiste, tot ik ze ging besturen.
Ik rijd al regelmatig (vanuit het werk) mee in Scania, Daf en in MB.
Uit deze drie vind ik de Scania het mooiste, en de Daf het comfortabelste. Mercedes vind ik niet veel aan.
Volvo's vind ik ook vrij mooie bakken ja. MAN is ook wel tof om te zien. Iveco heb ik geen mening over. Maarja, heb dus nog nooit in een Volvo, MAN of Iveco gezeten.

Oja, af en toe zie ik weleens Renaults rijden. TERING, wat zijn die lelijk
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_74645761
ShizzleMyDizzle: je moet eens bij je huidige bedrijf aankaarten dat ze jouw rijbewijs tot 90% gesubsidieerd kunnen krijgen als ze het goed aanpakken. Daar is een fonds voor, ik ben de naam even kwijt. Iets met SOOP ofzo? Hoe dan ook, uiteindelijk kost het ze (relatief) geen klap. Eventueel zou je ook nog kunnen voorstellen om die laatste 10% dan zelf te betalen. Jij je rijbewijs, hun geen kosten, en wel een chauffeur erbij die ze al kennen

Overigens vallen de nieuwe iveco's mee ten opzichte van de oudere types. En trekken doen ze als een malle. Verder is het plastic, maarja, wat verwacht je ook van een italiaan Het kost dan ook nie veul En wat betreft voorkeur voor een merk: iedere gek z'n gebrek, en aan smaak valt niet te twisten. Doe mij maar een Daf, en als goede tweede een Volvo. Dan een eind niks, dan op de gedeelde laatste plaats MB, Iveco en Scania (vooral om de vering, de slechte ruimteindeling in de cabine, de belabberd schakelende automaten, en de krakende motorwagenchassis in de bochten). Met MAN heb ik geen ervaring, dus daar doe ik geen uitspraken over. Lijkt me een prima wagen overigens

Maar heej, als jij zo graag een Scania wil, be my guest
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_74645962
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:
ShizzleMyDizzle: je moet eens bij je huidige bedrijf aankaarten dat ze jouw rijbewijs tot 90% gesubsidieerd kunnen krijgen als ze het goed aanpakken. Daar is een fonds voor, ik ben de naam even kwijt. Iets met SOOP ofzo? Hoe dan ook, uiteindelijk kost het ze (relatief) geen klap. Eventueel zou je ook nog kunnen voorstellen om die laatste 10% dan zelf te betalen. Jij je rijbewijs, hun geen kosten, en wel een chauffeur erbij die ze al kennen

Overigens vallen de nieuwe iveco's mee ten opzichte van de oudere types. En trekken doen ze als een malle. Verder is het plastic, maarja, wat verwacht je ook van een italiaan Het kost dan ook nie veul En wat betreft voorkeur voor een merk: iedere gek z'n gebrek, en aan smaak valt niet te twisten. Doe mij maar een Daf, en als goede tweede een Volvo. Dan een eind niks, dan op de gedeelde laatste plaats MB, Iveco en Scania (vooral om de vering, de slechte ruimteindeling in de cabine, de belabberd schakelende automaten, en de krakende motorwagenchassis in de bochten). Met MAN heb ik geen ervaring, dus daar doe ik geen uitspraken over. Lijkt me een prima wagen overigens

Maar heej, als jij zo graag een Scania wil, be my guest
Scania schakelt beter dan Daf
pi_74646051
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:
ShizzleMyDizzle: je moet eens bij je huidige bedrijf aankaarten dat ze jouw rijbewijs tot 90% gesubsidieerd kunnen krijgen als ze het goed aanpakken. Daar is een fonds voor, ik ben de naam even kwijt. Iets met SOOP ofzo? Hoe dan ook, uiteindelijk kost het ze (relatief) geen klap. Eventueel zou je ook nog kunnen voorstellen om die laatste 10% dan zelf te betalen. Jij je rijbewijs, hun geen kosten, en wel een chauffeur erbij die ze al kennen

Mijn bedrijf is onderdeel van de gemeente en de directeur is er nogal happig op.
Ons pa werkt er ook en die zit in de OC en die heeft dit al aangekaart, alleen niet dat het tot 90% subsidie voor is. Ik denk trouwens dat je STOOF bedoelt? Of SOOB dat denk ik eerder.
Zal eens bekijken of dit zo is, en anders nog geen nood. Die 2500 heb ik binnen een paar maanden wel rond en ik kan dan toch ook nog geld terug krijgen van de belasting?
Blaze with the fire that is never extinguished
  donderdag 12 november 2009 @ 20:35:08 #87
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74646155
Als automaat zou ik gaan voor een Volvo. Beste bak ooit
Maar ik ben bevooroordeeld. Doe mij toch maar een schakelbak. En dan wel eentje van een MAN. Wat heerlijk schakelen is dat zonder te koppelen

oh ja, net thuis. Vanochtend om 6 uur al begonnen


Edit: rijbewijs halen is belastingaftrekbaar.
pi_74646240
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:35 schreef druppelkut het volgende:
Als automaat zou ik gaan voor een Volvo. Beste bak ooit


Ik moet straks weer met een Daf automaat.

Bij een simpele brugopgang in de N3 bij Papendrecht gaat dat ding al een versnelling terug. En dat met een paar ton stukgoed

En afgelopen dinsdag schakelde het ding toen ik vol een put uitreed. Van de 2 naar de 4.

Dat ging dus niet dus stond ik weer stil, scheldend en wel.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:41:09 #89
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74646335
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Ik moet straks weer met een Daf automaat.

Bij een simpele brugopgang in de N3 bij Papendrecht gaat dat ding al een versnelling terug. En dat met een paar ton stukgoed

En afgelopen dinsdag schakelde het ding toen ik vol een put uitreed. Van de 2 naar de 4.

Dat ging dus niet dus stond ik weer stil, scheldend en wel.
fijn hè die dafjes
rijden er ook een paar van bij ons. chauffeurs schelden alleen maar op die rommel omdat ze zo traag zijn.
510 pk, leeg, en er dan uitgetrokken worden door een geladen ouwe frikandel
pi_74646439
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:41 schreef druppelkut het volgende:

[..]

fijn hè die dafjes
rijden er ook een paar van bij ons. chauffeurs schelden alleen maar op die rommel omdat ze zo traag zijn.
510 pk, leeg, en er dan uitgetrokken worden door een geladen ouwe frikandel
Ik mag het vanavond met 200 pk minder doen. Maar ik moet zeggen dat de handgeschakelde 105.460 die ik laatst bij me had wel als de brandweer ging.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:48:21 #92
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74646606
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik mag het vanavond met 200 pk minder doen. Maar ik moet zeggen dat de handgeschakelde 105.460 die ik laatst bij me had wel als de brandweer ging.
Handgeschakel zijn die dingen supersnel.
De 105-460 (?) die we hebben gaat als een dolle.

Geeft trouwens wel leuke blikken van andere chauffeurs: "hoe kan dat ding mij eruit boeken? Ik heb 500+ pk's en ben leeg!"

Maar ja, die heeft dan ook 560 pk op de trekas. Is namelijk opnieuw afgesteld door Bosch.
pi_74646705
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:48 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Handgeschakel zijn die dingen supersnel.
De 105-460 (?) die we hebben gaat als een dolle.

Maar ja, die heeft dan ook 560 pk op de trekas. Is namelijk opnieuw afgesteld door Bosch.
Ik weet niet of die van ons gechipt zijn eigenlijk. Meestal rijdt ik met de binnenlandauto's. Daf CF, Volvo FM en een enkele Scania.
pi_74649316
Het schakelen bij het uitrijden van de put doen alle automaten hoor, kwestie van het ding ff in manual zetten of wat minder lomp gas geven Bovendien ben je met een handbak altijd sneller dan met een automaat, simpelweg omdat je als mens sneller kunt beslissen, beter kunt timen, en vooruit kunt denken. Qua automaat is Volvo inderdaad de beste trouwens, maar ik heb geen enkel probleem met de ZF bakken die onder Daf, MAN en Iveco hangen. Een 310 die met een paar ton stukgoed terugschakelt op een hellinkje kan gewoon luigereden zijn. Laat me raden, BN- kenteken? Die serie is niet alles namelijk. Maarja, de Scania opticruises van die periode zijn ook stuk voor stuk gammel
Overigens sturen ook de R-series die wij hebben me structureel in de verkeerde versnelling over de rotonde, trekken ze véél te ver door in de lagere versnellingen (zelfs als je rustig gas geeft, het stomme hok schakelt gewoonweg niet eerder), verschakelen ze zich in snel wisselende gebieden (zoals in de bergen in zuid-west duitsland -> bult af, dan bult op, en dan bovenop de bult scherp de bocht om == 3 keer een poging tot schakelen en daarna afslaan. Ja afslaan ) en bovendien kunnen ze in de bergen sowieso het schakelmoment niet fatsoenlijk timen. Als je hem in het bergprogramma zet (je moet wel, anders schakelt ie weer veel te vroeg) trekt ie ook weer stomweg door tot 2000 toeren om daarna, ongeacht de stand van de tandwielen, gewoon te schakelen. De eerste keer dat me dat gebeurde schrok ik me wild, ik dacht écht dat de versnellingsbak in z'n geheel op straat was gesodemieterd, zoveel lawaai maakte dat
Overigens zijn de handbakken van Daf en MAN ook dezelfden, allebei van ZF. Het enige verschil is de vinding van MAN met het koppelen middels het knopje. Schijnt erg goed te werken, veel goede verhalen over gehoord. Trouwens Druppelkut: wat moeten jullie met containers überhaupt met een automaat? Gas geven om toeren te maken voor de PTO voor het optrekken van een container en tegelijk iets achteruit laten hobbelen (ik noem maar een dwarsstraat) is er niet bij, hij zou vol gas achteruit klappen Met kiepers is het ook niks waard. Met zulk werk moet je gewoon lekker een handbak kiezen, is veel geschikter
Bij ons zit alles tussen de 380 en 420pk, waarbij alleen 2 R-serie motorwagens (zie foto) die 420ers zijn. De rest van de scania's moet het met 380pk stellen, de 95's vanzelf ook, en de 105's zijn 410's. En met het werk dat wij doen is een automaat ondanks de nadelen (schakelen bij het uitrijden van de put bijvoorbeeld) toch een geschenk uit de hemel. Als je met 6 klanten kris kras dwars door Hamburg (voor de Sankt Pauli langs enzo) crosst is het i-de-aal dat je alleen maar gas hoeft te geven En op de cruise control de bergen in is ook überrelaxed
Overigens zit onder de huidige R-serie nog steeds dezelfde achteras als al onder de 2-serie zat, nog steeds met maar 2 luchtbalgen en nog altijd even belabberd. Hooguit is de achterasreductie aangepast, allicht zelfs, maar dat verandert niks aan het veergedrag. Niet voor niks ook dat Scania als sinds jaar en dag de cabine op luchtveren zet. Ze moeten toch iets om zo'n achteras te compenseren Geen idee of de 4-balgs vering met de facelift van de R-serie nu eindelijk standaard geworden is overigens.
En alle Scania motorwagens die wij hebben, zowel 4- als R-serie, kraken en knarsen als je de bocht door gaat met de sleepas aan de grond. Komt gewoon door het torderen van het chassis, schijnt normaal te zijn
Nee, ook een Daf heeft nadelen, en ook een Scania heeft best goede punten, maar alles bij elkaar heb ik toch echt liever een Daf, en wel met automaat. Althans, voor het werk dat wij ermee doen. Als ik met containers zou rijden zou ik ook liever een handbak hebben
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_74649544
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:44 schreef Alexxxxx het volgende:
FTF
Jantje?
- Ja Pietje?
Hoor jij ook iets fluiten in de verte?
- Ja Pietje, het is een NSU!
Volgens mij is het een straaljager!
(samen) OH NEE, HET IS EEN FTF!

Monsters waren het, jammer dat Floor er mee gestopt is
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:59:18 #96
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74649638
Ik rij zelf DAF, eentje bij ons heeft een vertiefte bak die plots aangrijpt en met een flinke schok wegrijdt, de andere is perfect!
pi_74649734
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:59 schreef blup het volgende:
Ik rij zelf DAF, eentje bij ons heeft een vertiefte bak die plots aangrijpt en met een flinke schok wegrijdt, de andere is perfect!
Ik wil overigens de eerste zijn om toe te geven dat de afstelling en handelbaarheid daarvan door de jaren heen sterk verbeterd is, en dat het bij de eerste serie (dus die BN- kentekens) wel wat liefde en geduld vergt voor je er handig mee bent en dus netjes mee kunt rijden. En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:05:19 #98
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74649903
quote:
Trouwens Druppelkut: wat moeten jullie met containers überhaupt met een automaat? Gas geven om toeren te maken voor de PTO voor het optrekken van een container en tegelijk iets achteruit laten hobbelen (ik noem maar een dwarsstraat) is er niet bij, hij zou vol gas achteruit klappen Met kiepers is het ook niks waard. Met zulk werk moet je gewoon lekker een handbak kiezen, is veel geschikter
Wij hebben een aantal verschillende typen auto's rondrijden.
Maar met name handgeschakelde combi's.
Ook hebben we 4 trekker-opleggers. 2 MAN's en 2 DAF's.
En die Daf's hebben een automaat. De rest is allemaal handgeschakeld. En dat koppelingsknopje op de pook is

Wat dat containerwerk met een automaat: Dat gaat best. Bij mijn vorige werkgever heb ik een CF 85-380 automaat gehad. Haakarmsysteem. Gewoon neutraal zetten en de wagen kruipt vanzelf onder de container
En gasgeven voor de PTO? Gewoon cruisecontrol aanzetten. Meteen 1100 toeren
  donderdag 12 november 2009 @ 23:07:52 #99
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74652499
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik wil overigens de eerste zijn om toe te geven dat de afstelling en handelbaarheid daarvan door de jaren heen sterk verbeterd is, en dat het bij de eerste serie (dus die BN- kentekens) wel wat liefde en geduld vergt voor je er handig mee bent en dus netjes mee kunt rijden. En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn
haha, typisch, de schokkeraar is een BN'er ja, de fijne is een BT.
Bij de schok-DAF zit de schakelaar gelijk rechts van je, bij de BT zittie op het dashboard. Ik heb ook ooit op een Iveco gezeten die ook extreem schokte.. Vind 't maar gevaarlijk, vooral met aandokken knal je soms behoorlijk hard op het dok.
pi_74658017
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:07 schreef blup het volgende:

[..]

haha, typisch, de schokkeraar is een BN'er ja, de fijne is een BT.
Bij de schok-DAF zit de schakelaar gelijk rechts van je, bij de BT zittie op het dashboard. Ik heb ook ooit op een Iveco gezeten die ook extreem schokte.. Vind 't maar gevaarlijk, vooral met aandokken knal je soms behoorlijk hard op het dok.
Ook met die auto kan het prima, je hebt alleen iets meer geduld nodig, die bakken 'denken' even voor ze wat gaan doen. Resultaat: je verliest je geduld, hebt zoiets van 'goddomme, ga nou es wat dóen', je trapt het gas dieper in, en hop, daar ga je
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')