Die staat op schiphol in de kelderquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:43 schreef blup het volgende:
Mijn bedankt knippert is LR LR R dus Huppelkut, als je me ziet geef me een flinke disco
[ afbeelding ]
CF75-250 Slaap
Maandag zit ik in Belgie
Ik welquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:54 schreef druppelkut het volgende:
Dus in Belgie kom ik niet maandag.
Yeps! goed gezien! Ik rij ijs en brood benodigdheden. Heerlijke wagen trouwens die DAF, hij klinkt als een Skaninee V8quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik was naar 1 specifiek antwoord uit een ander topic ook benieuwd:
[..]
Die staat op schiphol in de kelder
edit:
Google Maps
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door druppelkut op 07-11-2009 19:01:51 ]
Ik heb een aantal weken in de zomer sandwiches en salades naar Schiphol gereden 's nachts. Met een trekker-oplegger.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:59 schreef blup het volgende:
[..]
Yeps! goed gezien! Ik rij ijs en brood benodigdheden.
Bloemen, dat heb ik ook gedaan. Dubbelbemand naar Zuid-Frankrijk.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:43 schreef Klonk het volgende:
ex chauffeur meld zich, heb in de bloemen gereden, een jaar of 8 geleden mee gestopt en nu werkzaam in de gehandicaptenzorg, maar wel een toffe tijd gehad, maar als ik nu een deense kar zie of een bloemenkar krijg ik nog steeds een agressie aanval
Dat gassen was tot we leeg waren. Ik was gelukkig met een chauffeur mee die zoiets van:"Leeg? Mooi, dan gaan we nou op ons dooie gemak laden en terug naar Nederland."quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:02 schreef Klonk het volgende:
ik reed vooral kwekers-veiling-kwekers en winkels, stress en gassen tot je er bij neervalt
Dit is ook een Nederlander.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:38 schreef RealZeus het volgende:
Weet je wat mij vet lijkt?
Met een dikke Volvo VN770 door de USA.
Maak je ook foto's van vrachtwagens of alleen maar van lada's?quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoi, ik ben geen chaffeur, maar heb wel 'iets' met vrachtwagens, dus ik post lekker mee
Ben in 1997 begonnen met vrachtwagens op de foto te zetten, en pas een jaar of 4 geleden ook andere dingen er bij op.. Maar nog steeds is 80-90% van wat ik op de foto zet een vrachtwagenquote:Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Maak je ook foto's van vrachtwagens of alleen maar van lada's?
Zoek je eigenlijk ook nog mooie USA foto's? Ik kom nog wel eens wat mooi en apart spul tegen met mijn werk hier.quote:Op zondag 8 november 2009 00:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ben in 1997 begonnen met vrachtwagens op de foto te zetten, en pas een jaar of 4 geleden ook andere dingen er bij op.. Maar nog steeds is 80-90% van wat ik op de foto zet een vrachtwagen
Eindelijk; een vrouw die kan sturenquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:50 schreef druppelkut het volgende:
Meldt. En tevens tvp
Deze chauffeuse rijdt in een MAN tga 28-480 xxl motorwagen met een 3-assige schamelaanhanger.
Hiermee vervoer ik voornamelijk oud ijzer in 2 40 kuubs containers.
Soms weeg ik met die combinatie het wettelijk toegestane gewicht van 50 ton
Klopt, de voorste stuurt tegen, behalve als hij hydro gestuurd is, dan doet ie wat je wil. hij is lucht geveerd, zitten 6 ketels onder, dus je bent FF een kwartiertje zoet voor je kunt rijden 's morgens, en teveel remmen met maneuvreren wil ook niet, dan gaat het lang duren..quote:Op zondag 8 november 2009 01:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nog niet genoeg.
Je zegt dat de voorste as een fusee-as is. Lijkt me dat alle stuurassen fusee-assen zijn? Bedoel je dat de voorste tegenstuurt tegen de laatst 5?
En is het ook hydrovering of luchtvering? Interessant spul, dat zeker.
Mooie foto ook waar je even een bootje buitenrijdt. Maar dat is niet jouw oplegger. Daar zitten zo te zien pendelassen onder. Nog een stapje zwaarder.
Die assen zijn altijd hydraulisch gestuurd. Je kunt het alleen met een aggregaat overbruggen en zelf nabesturen. Dat er 6 ketels onder zitten is ook wel nodig denk ik jaquote:Op zondag 8 november 2009 01:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, de voorste stuurt tegen, behalve als hij hydro gestuurd is, dan doet ie wat je wil. hij is lucht geveerd, zitten 6 ketels onder, dus je bent FF een kwartiertje zoet voor je kunt rijden 's morgens, en teveel remmen met maneuvreren wil ook niet, dan gaat het lang duren..
Ik zie dat het een modulaire roller is. Is dat een Goldhofer? Ik zie de assen niet maar het zijn, lijkt mij, sowieso pendelassen op aparte poten, 2 per aslijn.quote:Dat bootje was ik alleen bij met mijn eigen auto als ballasthoer, maar je bent dan ook meteen kraansmurf, aanpikker, koffieslet, stuurman, 26e oog, radioman.. tis teamwork he, iedereen kan alles, en iedereen heeft zo zijn taken.. die flut Scania's werden vaak voor dit soort dingen gebruikt omdat het wat beheerster gaat, die hebben namelijk een vloeistof koppeling.. broodroof is het zeg ik je !!
Is trouwens een modulaire roller waar die boot op staat..
Correctquote:Op zondag 8 november 2009 02:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die assen zijn altijd hydraulisch gestuurd. Je kunt het alleen met een aggregaat overbruggen en zelf nabesturen. Dat er 6 ketels onder zitten is ook wel nodig denk ik ja
[..]
Ik zie dat het een modulaire roller is. Is dat een Goldhofer? Ik zie de assen niet maar het zijn, lijkt mij, sowieso pendelassen op aparte poten, 2 per aslijn.
Die Terberg is wel gruwelijk vet! Die MAN trouwens ookquote:Op zondag 8 november 2009 02:24 schreef Sounddragon het volgende:
dit beter ?? dichter bij zo'n opoe Volvo kan ik niet![]()
[ afbeelding ]
Oldskool Terberg 1850 8x4 geweldige brulbak
Nou ik dus niet. Als ik ga, dan ook op zondagmiddag als een van de eersten, en voor de hele week. En dan moeten ze ook niet komen met "ja neem hem voor vannacht maar mee naar huis." Dan weet je namelijk zeker dat je er achterlijk vroeg weer uit kunt, en dan ga ik net zo lief alvast dat vrachtje laden en dan maar een lange nacht in de auto makenquote:Op zondag 8 november 2009 15:08 schreef Barcaconia het volgende:
Leuke foto's! Hoewel ik internationaal transport ook leuk vond was het voor mij toch meer een enkele internationale rit en dan weer gewoon Nederland. Ik reed wel eens naar Portugal of ver in Duitsland, maar meerdere dagen onderweg zijn vond ik toch niks. Geef mij dan maar 1 lange rit in Nederland.
Wij klappen het Ruhrgebiet in met 10 klanten als je pech hebt. Of Hamburg en omstreken met een stuk of 6 adressen, en dan voor 11 uur 's morgens aanmelden bij de Lidl in... nja, een uur rijden boven Hamburg richting Kielquote:Op zondag 8 november 2009 15:16 schreef Barcaconia het volgende:
Klinkt wel als een leuke ritjes ja. Voor zulke ritten heb ik nooit de kans gehad. Ik moest altijd op 1 plaats leveren en leeg terug. Dan rijd je dus bijvoorbeeld naar Passau met een halfvolle oplegger en leeg terug. Ik vond dat altijd een beetje nutteloos werk
Altijd.quote:Op zondag 8 november 2009 00:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zoek je eigenlijk ook nog mooie USA foto's? Ik kom nog wel eens wat mooi en apart spul tegen met mijn werk hier.
Gievquote:Op zondag 8 november 2009 23:47 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kan je zelfs nog wel een lijst geven van de grootste transportbedrijven in het land.
Maar jullie hebben geen digitachquote:Op zondag 8 november 2009 23:39 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang je bereid bent voor een kutsalaris te werken is er genoeg werk.
Niet eens een papieren tachquote:Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar jullie hebben geen digitach
En natuurlijk bijpassende muziek:
quote:Op zondag 8 november 2009 15:35 schreef druppelkut het volgende:
lol
[ afbeelding ]
Lijkt wel of de wagen in de foto is geplakt
Lijkt ook zo, maar is niet zoquote:Op zondag 8 november 2009 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
Genomen met een N0kia denk ik![]()
Dat kilometers vreten in het buitenland lijkt me ook wel wat (voor een tijdje), maar absoluut niet meer met de huidige strakke regelgeving icm een digitacho... ech nie..
Damagniedanmagniequote:Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef druppelkut het volgende:
Oef!
Net een klein beetje geluk gehad.
Kom Belgie uit rijden bij Neerpelt in de buurt. Verkeerscontrole in Belgie nog.
Mocht gelukkig doorrijden omdat de plekken waar vrachtwagens stonden allemaal bezet waren. De auto voor me moest wel stoppen. Hij had me net illegaal ingehaald
Weeg ook 60 ton ofzo.
Vrouwen die nie bang zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef druppelkut het volgende:
Oef!
Net een klein beetje geluk gehad.
Kom Belgie uit rijden bij Neerpelt in de buurt. Verkeerscontrole in Belgie nog.
Mocht gelukkig doorrijden omdat de plekken waar vrachtwagens stonden allemaal bezet waren. De auto voor me moest wel stoppen. Hij had me net illegaal ingehaald
Weeg ook 60 ton ofzo.
Ja die laatste 4 gaan het hem doenquote:Op donderdag 12 november 2009 16:21 schreef druppelkut het volgende:
Ach.
Laatst ¤ 50,- voor inhalen. Mocht blijkbaar niet
Dus dat valt best wel mee.
Oh, en in Belgie mg je 44 ton wegen
Werkt wel die puppy-ogenquote:Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja die laatste 4 gaan het hem doen![]()
*met pruillipje en puppy-oogjes*
Ja maar, meneer agent, 't zijn maar 16 tonnetjes te zwaar, zes-tien maar, mag dat echt niet voor een keertje? Ah toeeeeeeeeeeeeee?
Toch denk ik wel dat het feit dat ze vrouw is scheelt. Zo zijn die agenten ook wel weer.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja die laatste 4 gaan het hem doen![]()
*met pruillipje en puppy-oogjes*
Ja maar, meneer agent, 't zijn maar 16 tonnetjes te zwaar, zes-tien maar, mag dat echt niet voor een keertje? Ah toeeeeeeeeeeeeee?
Ja, het kan ook 7.5 ton geweest zijn, daar ben ik nu eigenlijk niet meer zeker van. Mijn bekeuring was iig de hoogste schaal die hij in zijn boekje had staan. Gelukkig dat hij dus niet ging wegen.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef druppelkut het volgende:
Lol
3,5 ton maar in de binnenstad van Amsterdam?
Keertje op t Rembrandtplein gestaan met een trekker oplegger. Btw, kutpaaltjes daaro
Beetje dienstklopper heeft daar schijt aan hoor, die geilen niet op vrouwen maar slechts op hun machtspositiequote:Op donderdag 12 november 2009 16:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Toch denk ik wel dat het feit dat ze vrouw is scheelt. Zo zijn die agenten ook wel weer.
"Amai zulle, laten we haar maar niet een te hoge prent geven , misschien kunnen we ooit nog met haar poepen."
Ben ook al aan het kijken via een andere verkeersschool (Blom, in regio Tilburg).quote:Op donderdag 12 november 2009 19:46 schreef blup het volgende:
Mijn opleiding was pak en beet 2000,- euro. Ik was met alles binnen 3 weken klaar, alle 3 de theorie in anderhalve week en een anderhalve week gelest.
't was bij E&R, ben er erg over te spreken. Ik raad je écht aan om theorielessen te nemen en het niet op eigen houtje te gaan leren.
Je moet sowieso eerst C halen voor je voor C-E kan gaan.. Ik zie wel dat Blom in Iveco's rijdt.. Je leert gelijk met troep om te gaan..quote:Op donderdag 12 november 2009 19:49 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
(Dit is trouwens wel enkel vrachtauto, dus zonder aanhanger / oplegger (die ik ook niet nodig heb)
Ook Scania'squote:Op donderdag 12 november 2009 19:55 schreef blup het volgende:
[..]
Je moet sowieso eerst C halen voor je voor C-E kan gaan.. Ik zie wel dat Blom in Iveco's rijdt.. Je leert gelijk met troep om te gaan..![]()
Tot je je rijbewijs hebt en ontdekt dat Volvo's lekkerder rijden.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:03 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ook Scania's
(Heb dus nog nooit vrachtwagen gereden, maar vind Scania's verreweg de mooiste)
Ik rijd al regelmatig (vanuit het werk) mee in Scania, Daf en in MB.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tot je je rijbewijs hebt en ontdekt dat Volvo's lekkerder rijden.
Ik vond Daf ook altijd de mooiste, tot ik ze ging besturen.
Scania schakelt beter dan Dafquote:Op donderdag 12 november 2009 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:
ShizzleMyDizzle: je moet eens bij je huidige bedrijf aankaarten dat ze jouw rijbewijs tot 90% gesubsidieerd kunnen krijgen als ze het goed aanpakken. Daar is een fonds voor, ik ben de naam even kwijt. Iets met SOOP ofzo? Hoe dan ook, uiteindelijk kost het ze (relatief) geen klap. Eventueel zou je ook nog kunnen voorstellen om die laatste 10% dan zelf te betalen. Jij je rijbewijs, hun geen kosten, en wel een chauffeur erbij die ze al kennen
Overigens vallen de nieuwe iveco's mee ten opzichte van de oudere types. En trekken doen ze als een malle. Verder is het plastic, maarja, wat verwacht je ook van een italiaanHet kost dan ook nie veul
En wat betreft voorkeur voor een merk: iedere gek z'n gebrek, en aan smaak valt niet te twisten. Doe mij maar een Daf, en als goede tweede een Volvo. Dan een eind niks, dan op de gedeelde laatste plaats MB, Iveco en Scania (vooral om de vering, de slechte ruimteindeling in de cabine, de belabberd schakelende automaten, en de krakende motorwagenchassis in de bochten). Met MAN heb ik geen ervaring, dus daar doe ik geen uitspraken over. Lijkt me een prima wagen overigens
Maar heej, als jij zo graag een Scania wil, be my guest
Mijn bedrijf is onderdeel van de gemeente en de directeur is er nogal happig op.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:
ShizzleMyDizzle: je moet eens bij je huidige bedrijf aankaarten dat ze jouw rijbewijs tot 90% gesubsidieerd kunnen krijgen als ze het goed aanpakken. Daar is een fonds voor, ik ben de naam even kwijt. Iets met SOOP ofzo? Hoe dan ook, uiteindelijk kost het ze (relatief) geen klap. Eventueel zou je ook nog kunnen voorstellen om die laatste 10% dan zelf te betalen. Jij je rijbewijs, hun geen kosten, en wel een chauffeur erbij die ze al kennen
quote:Op donderdag 12 november 2009 20:35 schreef druppelkut het volgende:
Als automaat zou ik gaan voor een Volvo. Beste bak ooit
fijn hè die dafjesquote:Op donderdag 12 november 2009 20:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]![]()
Ik moet straks weer met een Daf automaat.![]()
Bij een simpele brugopgang in de N3 bij Papendrecht gaat dat ding al een versnelling terug.En dat met een paar ton stukgoed
En afgelopen dinsdag schakelde het ding toen ik vol een put uitreed. Van de 2 naar de 4.
Dat ging dus niet dus stond ik weer stil, scheldend en wel.![]()
Ik mag het vanavond met 200 pk minder doen. Maar ik moet zeggen dat de handgeschakelde 105.460 die ik laatst bij me had wel als de brandweer ging.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:41 schreef druppelkut het volgende:
[..]
fijn hè die dafjes
rijden er ook een paar van bij ons. chauffeurs schelden alleen maar op die rommel omdat ze zo traag zijn.
510 pk, leeg, en er dan uitgetrokken worden door een geladen ouwe frikandel
Handgeschakel zijn die dingen supersnel.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik mag het vanavond met 200 pk minder doen. Maar ik moet zeggen dat de handgeschakelde 105.460 die ik laatst bij me had wel als de brandweer ging.
Ik weet niet of die van ons gechipt zijn eigenlijk. Meestal rijdt ik met de binnenlandauto's. Daf CF, Volvo FM en een enkele Scania.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:48 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Handgeschakel zijn die dingen supersnel.
De 105-460 (?) die we hebben gaat als een dolle.
Maar ja, die heeft dan ook 560 pk op de trekas. Is namelijk opnieuw afgesteld door Bosch.
Jantje?quote:
Ik wil overigens de eerste zijn om toe te geven dat de afstelling en handelbaarheid daarvan door de jaren heen sterk verbeterd is, en dat het bij de eerste serie (dus die BN- kentekens) wel wat liefde en geduld vergt voor je er handig mee bent en dus netjes mee kunt rijden. En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 21:59 schreef blup het volgende:
Ik rij zelf DAF, eentje bij ons heeft een vertiefte bak die plots aangrijpt en met een flinke schok wegrijdt, de andere is perfect!
Wij hebben een aantal verschillende typen auto's rondrijden.quote:Trouwens Druppelkut: wat moeten jullie met containers überhaupt met een automaat? Gas geven om toeren te maken voor de PTO voor het optrekken van een container en tegelijk iets achteruit laten hobbelen (ik noem maar een dwarsstraat) is er niet bij, hij zou vol gas achteruit klappen Met kiepers is het ook niks waard. Met zulk werk moet je gewoon lekker een handbak kiezen, is veel geschikter
haha, typisch, de schokkeraar is een BN'er ja, de fijne is een BT.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik wil overigens de eerste zijn om toe te geven dat de afstelling en handelbaarheid daarvan door de jaren heen sterk verbeterd is, en dat het bij de eerste serie (dus die BN- kentekens) wel wat liefde en geduld vergt voor je er handig mee bent en dus netjes mee kunt rijden. En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn
Ook met die auto kan het prima, je hebt alleen iets meer geduld nodig, die bakken 'denken' even voor ze wat gaan doen. Resultaat: je verliest je geduld, hebt zoiets van 'goddomme, ga nou es wat dóen', je trapt het gas dieper in, en hop, daar ga jequote:Op donderdag 12 november 2009 23:07 schreef blup het volgende:
[..]
haha, typisch, de schokkeraar is een BN'er ja, de fijne is een BT.
Bij de schok-DAF zit de schakelaar gelijk rechts van je, bij de BT zittie op het dashboard. Ik heb ook ooit op een Iveco gezeten die ook extreem schokte.. Vind 't maar gevaarlijk, vooral met aandokken knal je soms behoorlijk hard op het dok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |