abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:22:27 #1
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74482963
Omdat andere vrachtwagentopics genadeloos vol komen zitten met spam is er blijkbaar behoefte om over vrachtwagens te praten.
Ik vind het zelf ook wel mooi dus vandaar dit topic

Dus: Waar rijdt iedereen mee, wat vervoer je, hoe vindt je het werk, hoe lang zijn je dagen etc etc etc.

TS begint:
Ik rijd niet meer, ik heb 3 jaar stadsdistributie gedaan voor o.a. voedsel en elektronica. Winkels bevoorraden dus.
Prachtig werk. Na mijn pensioen begin ik direct weer

Ik was naar 1 specifiek antwoord uit een ander topic ook benieuwd:
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:43 schreef blup het volgende:
Mijn bedankt knippert is LR LR R dus Huppelkut, als je me ziet geef me een flinke disco

[ afbeelding ]

CF75-250 Slaap
Maandag zit ik in Belgie
Die staat op schiphol in de kelder
edit:
Google Maps
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:50:37 #2
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74483649
Meldt. En tevens tvp

Deze chauffeuse rijdt in een MAN tga 28-480 xxl motorwagen met een 3-assige schamelaanhanger.
Hiermee vervoer ik voornamelijk oud ijzer in 2 40 kuubs containers.
Soms weeg ik met die combinatie het wettelijk toegestane gewicht van 50 ton
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:54:25 #3
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74483739
Oh ja, maandag begin ik met lossen in Den Bosch om vervolgens weer te laden in Zwolle. Dus in Belgie kom ik niet maandag.
Als ik je tegenkom geef ik wel een discoshow
pi_74484988
* meldt.

Nachtchauffeur hier. Ik rijd lijndiensten voor diverse pakjesboeren met een trekker-oplegger. En die trekker varieert van een Daf 75.310 ( ) tot een Volvo FH12.420 en alles daar tussen in. Qua oplegger is dat ook van alles, Tautliner of kast, twee/drie assers, gestuurd/star.

Ik doe dit nou 2 en een half jaar en hoop binnen een paar maanden buschauffeur te zijn. Nachtchauffeur zijn is best leuk maar het is killing voor je sociaal leven en waar we eerder ook kortere nachtritten hadden is het nu alleen maar lange nachten. En dat is kut, als je op drie kwartier rijden woont.

Tevens word ik schijtziek van al die regels, de digitach en meer van dat soort ongein die het werk verpesten.

Maar het rijden met een vrachtwagen an sich blijft natuurlijk machtig mooi
pi_74484997
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:54 schreef druppelkut het volgende:
Dus in Belgie kom ik niet maandag.
Ik wel
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:56:42 #6
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74485971
Studenchauffeur hier. Vakanties en weekenden bijbeunen op trekker oplegger met koel/vries transport in binnen- en buitenland. Mijn voorkeur wat rijden betreft: Daf (ruimte, wegligging) en Volvo (automaat is echt de beste). De rest gaat wel, maar geniet niet de voorkeur. Vakantie is weer voorbij, dus het is weer even over. De keuze om verder te leren is al eerder gemaakt na anderhalf jaar internationaal rijden bij VOS Logistics.
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:59:17 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74487101
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:22 schreef Barcaconia het volgende:


Ik was naar 1 specifiek antwoord uit een ander topic ook benieuwd:
[..]

Die staat op schiphol in de kelder
edit:
Google Maps
Yeps! goed gezien! Ik rij ijs en brood benodigdheden. Heerlijke wagen trouwens die DAF, hij klinkt als een Skaninee V8
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:56 schreef druppelkut het volgende:
Digitach
.. Zeker in combo met Belgische ritten, ik stop NERGENS langs de snelweg.. Een papiertje donder je af en toe weg als je wat teveel hebt gereden.. Je kaart weg flikkeren heeft niet zoveel zin...

Ik REED ook afentoe een Midlum( ) voor binnensteden.. Nu niet meer sinds we milieuprenten uit amsterdam hebben gehad.. Ding is Euro 2.... In de zomer maak ik 60uur, nu is er een tijdelijk dipje, straks gaan de oliebol benodigdheden hard en maak ik weer veel uren....

[ Bericht 16% gewijzigd door blup op 07-11-2009 18:06:37 ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:33:13 #9
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74487844

Mijn bolide.
Zonder aanhanger dan.


Mag niet, maar wel leuk dat t kan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 32% gewijzigd door druppelkut op 07-11-2009 19:01:51 ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:37:06 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74487944
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:59 schreef blup het volgende:

[..]

Yeps! goed gezien! Ik rij ijs en brood benodigdheden.
Ik heb een aantal weken in de zomer sandwiches en salades naar Schiphol gereden 's nachts. Met een trekker-oplegger.
Een hulpchaffeur heb ik een keer meegehad. Die reed het hele kopschot van de oplegger naar de klote tegen die paal die net buiten beeld staat op jouw foto
Moet je ook daar achter de verkeerstoren zijn? Langs het KLM distributiecentrum? Daar heb ik in 1 week 2x de roldeur er uit gereden omdat mijn wagen te hoog was De eerste keer wist ik het niet dus reed ik normaal achteruit. De tweede keer hadden ze hem weer gerepareerd, dus ik luchtvering laten zakken en voorzichtig achteruit. Dat lukte.
Bij het uitrijden niet meer aan gedacht en weer gewoon vooruit rijden, weer die deur er uit
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74487998
Weet je wat mij vet lijkt?

Met een dikke Volvo VN770 door de USA.

  zaterdag 7 november 2009 @ 18:43:55 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74488134
ex chauffeur meld zich, heb in de bloemen gereden, een jaar of 8 geleden mee gestopt en nu werkzaam in de gehandicaptenzorg, maar wel een toffe tijd gehad, maar als ik nu een deense kar zie of een bloemenkar krijg ik nog steeds een agressie aanval
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74488302
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:43 schreef Klonk het volgende:
ex chauffeur meld zich, heb in de bloemen gereden, een jaar of 8 geleden mee gestopt en nu werkzaam in de gehandicaptenzorg, maar wel een toffe tijd gehad, maar als ik nu een deense kar zie of een bloemenkar krijg ik nog steeds een agressie aanval
Bloemen, dat heb ik ook gedaan. Dubbelbemand naar Zuid-Frankrijk.
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:02:04 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74488526
ik reed vooral kwekers-veiling-kwekers en winkels, stress en gassen tot je er bij neervalt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74489163
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:02 schreef Klonk het volgende:
ik reed vooral kwekers-veiling-kwekers en winkels, stress en gassen tot je er bij neervalt
Dat gassen was tot we leeg waren. Ik was gelukkig met een chauffeur mee die zoiets van:"Leeg? Mooi, dan gaan we nou op ons dooie gemak laden en terug naar Nederland."
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:25:42 #16
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74489265
te
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:43:20 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74489738
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:38 schreef RealZeus het volgende:
Weet je wat mij vet lijkt?

Met een dikke Volvo VN770 door de USA.

Dit is ook een Nederlander.
East coast to west coast and back in a Peterbilt.







Hij heeft een James Bond tic...
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:50:44 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74489951
Zo ontzettend lelijk die dingen he Vooral dat dashboard.
Ik kan me goed voorstellen dat Amerikanen graag in Volvo's rijden in plaats van Peterbilt of Freightliner oid. Die Volvo's hebben hetzelfde interieur en dezelfde kwaliteit als de Europese Volvo. Dat loopt dus mijlenver voor op US troep.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74493779
Hoi, ik ben geen chaffeur, maar heb wel 'iets' met vrachtwagens, dus ik post lekker mee
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:33:00 #20
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74495928
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoi, ik ben geen chaffeur, maar heb wel 'iets' met vrachtwagens, dus ik post lekker mee
Maak je ook foto's van vrachtwagens of alleen maar van lada's?
pi_74497450
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Maak je ook foto's van vrachtwagens of alleen maar van lada's?
Ben in 1997 begonnen met vrachtwagens op de foto te zetten, en pas een jaar of 4 geleden ook andere dingen er bij op.. Maar nog steeds is 80-90% van wat ik op de foto zet een vrachtwagen
  zondag 8 november 2009 @ 00:28:41 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74497559
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ben in 1997 begonnen met vrachtwagens op de foto te zetten, en pas een jaar of 4 geleden ook andere dingen er bij op.. Maar nog steeds is 80-90% van wat ik op de foto zet een vrachtwagen
Zoek je eigenlijk ook nog mooie USA foto's? Ik kom nog wel eens wat mooi en apart spul tegen met mijn werk hier.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74497590
zolang ze neit inhalen:
nee hoor :{
  zondag 8 november 2009 @ 00:46:52 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74497932
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:50 schreef druppelkut het volgende:
Meldt. En tevens tvp

Deze chauffeuse rijdt in een MAN tga 28-480 xxl motorwagen met een 3-assige schamelaanhanger.
Hiermee vervoer ik voornamelijk oud ijzer in 2 40 kuubs containers.
Soms weeg ik met die combinatie het wettelijk toegestane gewicht van 50 ton
Eindelijk; een vrouw die kan sturen

Zie je niet vaak, een vrouw op een echte combi, tof !!

Tevens verkapte TVP uiteraard; ik heb 8 jaar lang kranen en zwaartransport gedaan; bij Alexxxxx op het forum staan zat foto's van mijn speeltjes
Laatste jaar wat meer op de vrachtwagen gezeten, en dan reed ik meestal ballast en allerlei andere leukigheidjes, zwaarste over de weg was 275 ton in een duw-trekcombi, met een trafo in Vlissingen. breedste een metertje of 12, hoog een metertje of 15 dacht ik..
Ik reed in een ouwe MAN F200 met 465 paardjes, en meestal met een 8 assige hydraulische zwaartransportsemi erachter

Ploatie :



Redelijk standaard, net aan 107 ton GVW, 60 ton ballast, het span van de 400 tonner, groot hijsblok en wat losse rommel.. dan lust ie 1 op 1.2
MAN en semi wegen leeg al 35 ton en de combi is bijna 21 meter lang, en zwaait ehhh. anderhalve baan uit in de bocht..

Vet kewl om mee te rijden; minder om de bandenspanning te checken
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 00:51:23 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74497996
Helaas doet je plaatje het niet. Ik ben zeer benieuwd!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 00:54:17 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498029
Bij mij wel hoor..

Imagekikker allergie zeker ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 00:58:23 #27
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498085
Mijn internet is vaag aan het doen. Misschien ligt het daar aan. Ik kom morgen nog wel terug.

Edit:
Ah, nu werkt het. Even de router gereset.
Wat voor stuursysteem heb je op je oplegger? Zijn alle assen gestuurd of alleen de laatste 6 oid?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 01:30:53 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498472
Alles hydraulisch, hij kan ook stukken oppakken door zichzelf eronder op te pompen, net als een roller.. de voorste is een fusee as, de volgende 2 zijn star en de rest stuurt... alle hydraulica worden gevoed door een aggregaat op het beweegbare zwanenhals..

Ik heb dit voorjaar een hele poos alleen maar bomen gedaan, dat is nieuwe mode; bomen verplanten; kost een vermogen, maar o wat zijn we verantwoord bezig Wel lachen met zo'n plantje achterop van 25 meter hoog



En dit soort fratsen was niet dagelijks, maar wel een keer in de 2 weken in het seizoen.. naar buiten rijden met de roller, in het water ploffen met 1 of 2 grote kranen, inpakken en wegwezen



Gekkigheid zat; sluisdeurtje van 10 meter breed FF naar buiten gooien, draaien en weer naar binnen prakken, no problemo.. alleen dat pijpie naast de deur links moest FF weg



zo.. en nou heb ik wel weer genoeg gepatst
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 01:39:27 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498571
Nog niet genoeg.
Je zegt dat de voorste as een fusee-as is. Lijkt me dat alle stuurassen fusee-assen zijn? Bedoel je dat de voorste tegenstuurt tegen de laatst 5?
En is het ook hydrovering of luchtvering? Interessant spul, dat zeker.
Mooie foto ook waar je even een bootje buitenrijdt. Maar dat is niet jouw oplegger. Daar zitten zo te zien pendelassen onder. Nog een stapje zwaarder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 01:55:57 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498763
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:39 schreef Barcaconia het volgende:
Nog niet genoeg.
Je zegt dat de voorste as een fusee-as is. Lijkt me dat alle stuurassen fusee-assen zijn? Bedoel je dat de voorste tegenstuurt tegen de laatst 5?
En is het ook hydrovering of luchtvering? Interessant spul, dat zeker.
Mooie foto ook waar je even een bootje buitenrijdt. Maar dat is niet jouw oplegger. Daar zitten zo te zien pendelassen onder. Nog een stapje zwaarder.
Klopt, de voorste stuurt tegen, behalve als hij hydro gestuurd is, dan doet ie wat je wil. hij is lucht geveerd, zitten 6 ketels onder, dus je bent FF een kwartiertje zoet voor je kunt rijden 's morgens, en teveel remmen met maneuvreren wil ook niet, dan gaat het lang duren..

Dat bootje was ik alleen bij met mijn eigen auto als ballasthoer, maar je bent dan ook meteen kraansmurf, aanpikker, koffieslet, stuurman, 26e oog, radioman.. tis teamwork he, iedereen kan alles, en iedereen heeft zo zijn taken.. die flut Scania's werden vaak voor dit soort dingen gebruikt omdat het wat beheerster gaat, die hebben namelijk een vloeistof koppeling.. broodroof is het zeg ik je !!
Is trouwens een modulaire roller waar die boot op staat..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:00:53 #31
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498806
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt, de voorste stuurt tegen, behalve als hij hydro gestuurd is, dan doet ie wat je wil. hij is lucht geveerd, zitten 6 ketels onder, dus je bent FF een kwartiertje zoet voor je kunt rijden 's morgens, en teveel remmen met maneuvreren wil ook niet, dan gaat het lang duren..
Die assen zijn altijd hydraulisch gestuurd. Je kunt het alleen met een aggregaat overbruggen en zelf nabesturen. Dat er 6 ketels onder zitten is ook wel nodig denk ik ja
quote:
Dat bootje was ik alleen bij met mijn eigen auto als ballasthoer, maar je bent dan ook meteen kraansmurf, aanpikker, koffieslet, stuurman, 26e oog, radioman.. tis teamwork he, iedereen kan alles, en iedereen heeft zo zijn taken.. die flut Scania's werden vaak voor dit soort dingen gebruikt omdat het wat beheerster gaat, die hebben namelijk een vloeistof koppeling.. broodroof is het zeg ik je !!
Is trouwens een modulaire roller waar die boot op staat..
Ik zie dat het een modulaire roller is. Is dat een Goldhofer? Ik zie de assen niet maar het zijn, lijkt mij, sowieso pendelassen op aparte poten, 2 per aslijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 02:12:42 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498874
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:00 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Die assen zijn altijd hydraulisch gestuurd. Je kunt het alleen met een aggregaat overbruggen en zelf nabesturen. Dat er 6 ketels onder zitten is ook wel nodig denk ik ja
[..]

Ik zie dat het een modulaire roller is. Is dat een Goldhofer? Ik zie de assen niet maar het zijn, lijkt mij, sowieso pendelassen op aparte poten, 2 per aslijn.
Correct

De oude was een Goldhofer, dit is een Scheuerle, die kon wat meer hebben.. compleet is hij 13 aslijnen, en volgens mij mag er 275 ton payload op tot 15 km/u..

Zelfde ding als 11 lijner met 1 up, andere boot, andere klus.. maar FF voor de gluur



Full length is hij 13 assen x 8 wielen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:16:09 #33
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498895
Klinkt goed. Alleen nog de verkeerde merken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 02:18:08 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498907
want ??

We hebben geen opa bakken

Ik zeg 'we hebben' ik ben er al een half jaar weg

Blijft een beetje je kind he
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:24:12 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498935
dit beter ?? dichter bij zo'n opoe Volvo kan ik niet



Oldskool Terberg 1850 8x4 geweldige brulbak
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 02:32:38 #36
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74498976
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:24 schreef Sounddragon het volgende:
dit beter ?? dichter bij zo'n opoe Volvo kan ik niet

[ afbeelding ]

Oldskool Terberg 1850 8x4 geweldige brulbak
Die Terberg is wel gruwelijk vet! Die MAN trouwens ook Ik vind zo'n ouwe F2000 mooier dan een TG-A trouwens.

Nog mooier is een DAF 2600 maar dan gaan we terug naar klassiekers in plaats van hedendaags vervoer
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 02:36:03 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74498990
We hadden 2 van die Terberg's, die andere is een 3 asser met een redelijk dikke kraan erop, die rijdt en werkt nog steeds bij de firma geloof ik.. de 4 asser is helaas weg
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 november 2009 @ 08:14:03 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74500133
Wat is de wereld toch klein, blijkt gewoon dat een FOK!kertje mijn nieuwe bootje heeft vervoerd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 8 november 2009 @ 11:42:37 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74502072
Die van de laatste foto in het aluminium, is van de direkteur van een nederlands IT bedrijf.. en ik heb lekker als eerste in de jacuzzi op het bovendek gezeten



Echt supercool die bootjes; ik vind ze eigenlijk superstoer zo in het kale aluminium; echte kunstwerken van die lassers

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74506628
Zaterdag- & Vakantietuig meldt zich

Anderhalf jaar fulltime gereden, tegenwoordig alweer 3 jaar studie achter de rug en nog zeker 1 jaar te gaan. Maar in de weekenden en de schoolvakanties nog steeds niet achter het stuur vandaan te slaan Koel/vriestransport naar voornamelijk Benelux en Duitsland, af en toe wat Frankrijk, en bij uitzondering naar Spanje. Want daar ligt ook asfalt, daar hebben ze ook borden langs de weg, en daar is je rijbewijs ook geldig
We hebben voornamelijk Dafs, allemaal 95's/105's, een handje vol rare zweedse hokken (4-series met hoge en lage cabine, R-series met hoge cabines), een paar verdwaalde spaghettimacks uit een overname, en één eenzame Volvo FH12 van het vorige type. En dat alles in een mix van 43 trekkers met oplegger, en 11 motorwagens met schamelaanhangers.
En als zaterdagtuig stuur ik natuurlijk met alles dat wielen en een stuur heeft


Foto's zat, maar geen server om ze op te knallen. Iemand een ideetje?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 14:43:47 #41
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74507210
Ahja. Nou. Komptiedanhe?

Dagje combi-boeren:


Mijn auto toendertijd


Tussen kerst en oudjaar even op en neer naar Guadalajara, gewoon omdat het kan Overnachten bij Tolosa (noord Spanje) onderweg naar Guadalajara (naast Madrid):

De auto is niet klein, de bult is gewoon zo groot

Aangekomen bij de klant in Guadalajara (en check ook de zooi op de auto, die was schoon aan het begin van de rit )


En toen maar eens aan het infuus, er ging maar 740 liter in En we hebben maar 1 tank, aan de andere kant hangt het reservewiel


So much for now, ik heb nog geen foto's van de nieuwe trekkers en motorwagens, ook allemaal 105's
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 15:08:55 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74507519
Leuke foto's! Hoewel ik internationaal transport ook leuk vond was het voor mij toch meer een enkele internationale rit en dan weer gewoon Nederland. Ik reed wel eens naar Portugal of ver in Duitsland, maar meerdere dagen onderweg zijn vond ik toch niks. Geef mij dan maar 1 lange rit in Nederland.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74507690
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:08 schreef Barcaconia het volgende:
Leuke foto's! Hoewel ik internationaal transport ook leuk vond was het voor mij toch meer een enkele internationale rit en dan weer gewoon Nederland. Ik reed wel eens naar Portugal of ver in Duitsland, maar meerdere dagen onderweg zijn vond ik toch niks. Geef mij dan maar 1 lange rit in Nederland.
Nou ik dus niet. Als ik ga, dan ook op zondagmiddag als een van de eersten, en voor de hele week. En dan moeten ze ook niet komen met "ja neem hem voor vannacht maar mee naar huis." Dan weet je namelijk zeker dat je er achterlijk vroeg weer uit kunt, en dan ga ik net zo lief alvast dat vrachtje laden en dan maar een lange nacht in de auto maken
Meestal begint het dan met een toertje naar zuid-duitsland, of het ruhrgebiet in en op zondagmiddag alvast de eerste paar lossen. Of richting Hamburg, Berlijn, noem het maar op. Het meest extreme wat dat betreft was wel een rit die begon in Hamburg, en aan het eind van de week eindigde in een of ander gat een eindje onder Parijs. En dan weer terug naar huis En met zo'n ritje Madrid ben je in je eentje ook een hele week onder de pannen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 15:16:30 #45
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74507794
Klinkt wel als een leuke ritjes ja. Voor zulke ritten heb ik nooit de kans gehad. Ik moest altijd op 1 plaats leveren en leeg terug. Dan rijd je dus bijvoorbeeld naar Passau met een halfvolle oplegger en leeg terug. Ik vond dat altijd een beetje nutteloos werk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74508092
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:16 schreef Barcaconia het volgende:
Klinkt wel als een leuke ritjes ja. Voor zulke ritten heb ik nooit de kans gehad. Ik moest altijd op 1 plaats leveren en leeg terug. Dan rijd je dus bijvoorbeeld naar Passau met een halfvolle oplegger en leeg terug. Ik vond dat altijd een beetje nutteloos werk
Wij klappen het Ruhrgebiet in met 10 klanten als je pech hebt. Of Hamburg en omstreken met een stuk of 6 adressen, en dan voor 11 uur 's morgens aanmelden bij de Lidl in... nja, een uur rijden boven Hamburg richting Kiel Of 15 klanten aan de Belgische kust, van Knokke tot aan Duinkerke, en dan via Charleroi terug richting Brussel om leeg te komen Die ritten naar Spanje zijn wel altijd volle bakken, en op hetzelfde adres terugladen.
En wat we terugladen is heel divers, als het maar op pallets staat en geen ADR is, is het best. Gaat van levensmiddelen via slachtafval en recyclingmateriaal naar pleepapier Dat zijn dan meestal wel weer volle bakken, maar hej, da's ook wel eens relaxed

Maar het bedrijfsmotto is wel: Gang is alles
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 8 november 2009 @ 15:29:13 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74508237
Ja, voor zo'n vervoerder heb ik ook wel eens nationaal gereden. Waarbij alles op pallets goed is. Mooi vond ik dat, daar zat echt schot in. Dat was 's ochtends om 3 uur vertrekken, 's middags om 3 uur weer thuis lossen, opnieuw laden en weer vertrekken tot 9 uur 's avonds.
Dat deed ik als vakantiewerk dus ik kwam als een rijk man terug naar school Meestal ook echt op het randje van mijn rijtijden. Dat werd behoorlijk zorgvuldig gepland.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 8 november 2009 @ 15:35:15 #48
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74508405
lol


Lijkt wel of de wagen in de foto is geplakt
  zondag 8 november 2009 @ 18:48:20 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74514545
Genomen met een N0kia denk ik

Dat kilometers vreten in het buitenland lijkt me ook wel wat (voor een tijdje), maar absoluut niet meer met de huidige strakke regelgeving icm een digitacho... ech nie..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74515361
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:28 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zoek je eigenlijk ook nog mooie USA foto's? Ik kom nog wel eens wat mooi en apart spul tegen met mijn werk hier.
Altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')