Uiteraard was het weer de schuld van Ian, maar buuv heeft niet zo vaak een nametopic, dus het was weer even tijdquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wut?![]()
en goeiemorgen natuurlijk.
mij welquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:28 schreef D. het volgende:
Ik probeer de TT te rijmen met de banner van NationaleVacaturebank.nl, maar het lukt me niet
ghehequote:Op zaterdag 7 november 2009 09:55 schreef Dementor het volgende:
Ik krijg de ervaringscertificaat banner.
Ik ookquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:55 schreef Dementor het volgende:
Wat een onzin is dat zeg, 't certificaat dan hequote:Op zaterdag 7 november 2009 09:55 schreef Dementor het volgende:
Voor de mensen die niet naar school zijn geweest is het denk ik best handig.quote:Op zaterdag 7 november 2009 09:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat zeg, 't certificaat dan he.
Laters Mazaruquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:58 schreef mazaru het volgende:
Ik zwaai even om te zeggen dat ik weg moet![]()
Dat sociale leven is killing me![]()
quote:Op zaterdag 7 november 2009 09:47 schreef Laysa het volgende:
mijn Banner is '' Bakken met koopmans'' Vind ik wel toepasselijk op de Buuv
Je maakt 't deeg ook zelluf?quote:
Nah, ik weet niet in hoeverre het meetelt bij de zaken die er echt toedoen, ik heb begrepen dat mensen met jaaaaaaaaaaren werkervaring bij een sollicitatie of hypotheekaanvraag tegenwoordig al hun middelbare schooldiploma moeten overleggenquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:58 schreef Dementor het volgende:
[..]
Voor de mensen die niet naar school zijn geweest is het denk ik best handig.
Maar goed doe mij er dan ook maar eentje voor koekjes bakken en tuinen aanleggen.
Mij ook!quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
Het ging me meer om het bakgebeuren
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik weet niet in hoeverre het meetelt bij de zaken die er echt toedoen, ik heb begrepen dat mensen met jaaaaaaaaaaren werkervaring bij een sollicitatie of hypotheekaanvraag tegenwoordig al hun middelbare schooldiploma moeten overleggen
Ongeacht of ze daarna nog cum laude afgestudeerd zijn
quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je maakt 't deeg ook zelluf?
Goodmorning sunshinequote:Op zaterdag 7 november 2009 10:18 schreef Toverheks het volgende:
goedenmorgen zonnestraaltjes van FOK
Heyyy.....kijk...dat hadden we net nodig...iemand die straaltquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:18 schreef Toverheks het volgende:
quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:18 schreef Toverheks het volgende:
gezellig veel plezierquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:52 schreef hondjes het volgende:
Goedemorgen,
Ga me eerst in het bruisende el Perello storten...
Markt !!!!!!!!!!!!
Ik heb al een paar keer op die site gekeken en heb eigenlijk wel wat interessequote:Op zaterdag 7 november 2009 09:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat zeg, 't certificaat dan he.
Mensen die iets 'missen' willen zo'n dingquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik heb al een paar keer op die site gekeken en heb eigenlijk wel wat interesse![]()
Waarom vind je het onzin?
Ik weet niet of dat jou opgevallen is, maar waar vroeger veel over functies werd gesproken, wordt je nu doodgegooid met zogenaamde rollen. Je blijft in je functie (want lekker voordelig) en je krijgt de rol .........quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mensen die iets 'missen' willen zo'n ding. Iemand die gewoon een opleiding doorlopen heeft, en gegroeid is binnen 't bedrijf zet z'n functies en taken op z'n CV en licht dit toe. Als dat een logisch verhaal is, waarom dan zo'n bevestiging van een certificaat.
Als ik een CV zie met zo'n cerificaat zou ik meteen achterdochtig worden. Misschien onterecht, maar ja.
Gesprekje: "zo, kun jij dat allemaalquote:Het Ervaringscertificaat is een overzicht van wat je nu weet en kunt. Om dat te bepalen wordt gekeken naar wat je in praktijk hebt bijgeleerd. Je Ervaringscertificaat is dus, naast je eventuele diploma’s, het bewijs van je kwaliteiten.
Veel van wat je weet en kunt op je werk, heb je geleerd in de praktijk. Door al die praktijkervaring ben je nog waardevoller als medewerker.
Als je je Ervaringscertificaat laat samenstellen, wordt die ervaring in kaart gebracht. Je kunt dan aantonen wat je nu weet en kunt. Bij je werkgever, bij toekomstige werkgevers of bij scholen, als je een vervolgopleiding wilt doen. Voor je Ervaringscertificaat hoef je geen examen te doen, het is een meting van wat je nu weet en kunt.
Nogmaals, in mijn herinnering en wat ik er van gezien heb, wordt een examen afgenomen na een verkort traject van scholing (klaarstomen voor het examen)quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Neuh.
[..]
Gesprekje: "zo, kun jij dat allemaal?" *opschrijft
Dus geen HTS of hoger diploma?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat jou opgevallen is, maar waar vroeger veel over functies werd gesproken, wordt je nu doodgegooid met zogenaamde rollen. Je blijft in je functie (want lekker voordelig) en je krijgt de rol .........
Als je elders je kennis wil waarmaken en tevens om wil zetten in geld, dan vraagt men toch echt diploma's. Een diploma is dan ook simpelweg geld waard. Daarnaast geeft het ietwat een rustig gevoel. Misschien is dat laatste wel een schijnveiligheid, maar 't werkt voor mij denk ik wel.
En volgens mij, maar ik heb nog niet echt heel erg goed gekeken, krijg je toch gewoon een diploma (bij x certificaten behorende bij een opleiding) en moet je ook gewoon examen doen?
Edit: en ik heb nog steeds geen middelbare school diploma. Wel een kast vol certificaten, diploma van een omscholing, MDI dingetjes, Prince II papieren, schat aan ervaringen, etc, maar iets echt vind ik dat op de één of andere manier toch niet.
Dan leer je toch nog niet hetzelfde?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nogmaals, in mijn herinnering en wat ik er van gezien heb, wordt een examen afgenomen na een verkort traject van scholing (klaarstomen voor het examen)
Nope, niks, nada. Misschien zou je die omscholing kunnen betitelen als een MBO diploma, dat weet ik niet eens. Daarna gewoon veel trainingen en cursussen, waaronder Itil en Prince en Novell en Microsoft, etc. Maar verder echt niets.quote:
Ik ga er vanuit dat ik dat eigenlijk wel weet, in ieder geval dat wat relevant is voor je functioneren en daarnaast heb je ook veel opgepikt. Ik heb 12 jaar op een HBO opleiding gewerkt en ik verbaasde mij altijd over het geringe niveau van de leerling. Dat kan twee dingen betekenen, of het HBO is waardeloos of ik had inmiddels zoveel ervaring opgedaan dat ik dat niveau mij eigen had gemaakt. Als ik dat kan omzetten in een officieel document, dan vind ik daar niet zo heel veel dom aan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:33 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan leer je toch nog niet hetzelfde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begon met 25 man en 4 man studeerde op tijd af.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:36 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik dat eigenlijk wel weet, in ieder geval dat wat relevant is voor je functioneren en daarnaast heb je ook veel opgepikt. Ik heb 12 jaar op een HBO opleiding gewerkt en ik verbaasde mij altijd over het geringe niveau van de leerling. Dat kan twee dingen betekenen, of het HBO de school is waardeloos of ik had inmiddels zoveel ervaring opgedaan dat ik dat niveau mij eigen had gemaakt.
Het blijft natuurlijk wel de omgekeerde volgorde en ik ben benieuwd hoeveel waarde een werkgever daadwerkelijk aan zo'n papiertje hecht.quote:Als ik dat kan omzetten in een officieel document, dan vind ik daar niet zo heel veel dom aan.
hi ouwe!quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:33 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nope, niks, nada. Misschien zou je die omscholing kunnen betitelen als een MBO diploma, dat weet ik niet eens. Daarna gewoon veel trainingen en cursussen, waaronder Itil en Prince en Novell en Microsoft, etc. Maar verder echt niets.
Ja, bij de huidige en vorige werkgever wel. Maar je zit er tegelijkertijd redelijk vast omdat je het maar moeilijk hard kunt maken. En nu is een diploma niet zaligmakend in die zin dat mensen die wél zo'n ding hebben de baan kunnen vervullen, maar omgekeerd, er geen hebben, maakt het nog lastiger om ergens binnen te komen. Er wordt toch nog steeds en absoluut naar gekeken en het wordt gevraagd.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:38 schreef Dementor het volgende:
Je hebt jezelf toch al lang bewezen?
Willem-Jozef, dat risico is ingecalculeerd en neem ik bewust omdat, als het zou gebeuren, het mij totaal niet raakt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:39 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
hi ouwe!
doe dat nu niet,straks word je in een ruzietje hier voor ongeschoolde boer uitgemaakt, zo gaat ut toch?
![]()
that's my boy! en anders maken we ze gewoon kapot, al die pm-ende truttenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Willem-Jozef, dat risico is ingecalculeerd en neem ik bewust omdat, als het zou gebeuren, het mij totaal niet raakt.![]()
Ik heb namelijk leuk en goed betaald werk, 't zal mij worst zijn wat derden er over zeggen.
hoiquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:40 schreef liesje1979 het volgende:
Is er geen gedichtenwedstrijd dit jaar?
dat moet ik weer beamen natuurlijkquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Bovendien ben ik eigenlijk ook wel een boer, maar naast lomp, op z'n tijd ook leuk, charmant en innemend.
Neuh, PMS-ende trutten is een fenomeen waar je best aan kunt wennen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:55 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
that's my boy! en anders maken we ze gewoon kapot, al die pm-ende trutten
Ik heb bijna m'n tweede bak koffie op, dan gaat ie weer in de hens voor een lange dag. Ik stook dagelijks zo hard dat ik de scheuren in muur kan zien groeienquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:00 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
dat moet ik weer beamen natuurlijk![]()
ja, inderdaad, dat je het nu zegt, het is dat je het nu zelf zegt.. ik wilde het net zeggen!!
nog fik gestookt (thuis of bij iemand anders, mag ook natuurlijk)?
gooi je die cv nu niet meer aan in de winter, aaron?quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:02 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik heb bijna m'n tweede bak koffie op, dan gaat ie weer in de hens voor een lange dag. Ik stook dagelijks zo hard dat ik de scheuren in muur kan zien groeien
Weet jij nog ergens goedkoop beukenhout of ander materiaal![]()
Ik zorg wel voor het transport
Geen idee eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:40 schreef liesje1979 het volgende:
Is er geen gedichtenwedstrijd dit jaar?
quote:
ooh, ok, haha.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik woon al 3 jaar op mezelluf, maar thanx for asking. Het gaat prima ja, baantje aan de scriptie overgehouden en m'n eerste contract is alweer verlengd van een half jaar naar een jaar.
Met jou?
Ik stook in principe alleen hout. Thermostaat staat op vijftien graden, als het kouder wordt tijdens mijn afwezigheid dan slaat de CV aan, maar dat is nog niet het geval geweest voor zover ik het kan bekijken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:14 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
gooi je die cv nu niet meer aan in de winter, aaron?
in blauwe overalls met een gejatte vrachtwagen alle pallets ophalen bij unilever of zo. drinken we daarna ff een biertje bij het knisperend haardvuur
Dat ga ik dus niet meer doen, komt alleen maar gedoe vanquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:34 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
ga later vandaag een ex nog een beurt geven, denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |