Mij ook!quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
Het ging me meer om het bakgebeuren
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik weet niet in hoeverre het meetelt bij de zaken die er echt toedoen, ik heb begrepen dat mensen met jaaaaaaaaaaren werkervaring bij een sollicitatie of hypotheekaanvraag tegenwoordig al hun middelbare schooldiploma moeten overleggen
Ongeacht of ze daarna nog cum laude afgestudeerd zijn
quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je maakt 't deeg ook zelluf?
Goodmorning sunshinequote:Op zaterdag 7 november 2009 10:18 schreef Toverheks het volgende:
goedenmorgen zonnestraaltjes van FOK
Heyyy.....kijk...dat hadden we net nodig...iemand die straaltquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:18 schreef Toverheks het volgende:
quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:18 schreef Toverheks het volgende:
gezellig veel plezierquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:52 schreef hondjes het volgende:
Goedemorgen,
Ga me eerst in het bruisende el Perello storten...
Markt !!!!!!!!!!!!
Ik heb al een paar keer op die site gekeken en heb eigenlijk wel wat interessequote:Op zaterdag 7 november 2009 09:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat zeg, 't certificaat dan he.
Mensen die iets 'missen' willen zo'n dingquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik heb al een paar keer op die site gekeken en heb eigenlijk wel wat interesse![]()
Waarom vind je het onzin?
Ik weet niet of dat jou opgevallen is, maar waar vroeger veel over functies werd gesproken, wordt je nu doodgegooid met zogenaamde rollen. Je blijft in je functie (want lekker voordelig) en je krijgt de rol .........quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mensen die iets 'missen' willen zo'n ding. Iemand die gewoon een opleiding doorlopen heeft, en gegroeid is binnen 't bedrijf zet z'n functies en taken op z'n CV en licht dit toe. Als dat een logisch verhaal is, waarom dan zo'n bevestiging van een certificaat.
Als ik een CV zie met zo'n cerificaat zou ik meteen achterdochtig worden. Misschien onterecht, maar ja.
Gesprekje: "zo, kun jij dat allemaalquote:Het Ervaringscertificaat is een overzicht van wat je nu weet en kunt. Om dat te bepalen wordt gekeken naar wat je in praktijk hebt bijgeleerd. Je Ervaringscertificaat is dus, naast je eventuele diploma’s, het bewijs van je kwaliteiten.
Veel van wat je weet en kunt op je werk, heb je geleerd in de praktijk. Door al die praktijkervaring ben je nog waardevoller als medewerker.
Als je je Ervaringscertificaat laat samenstellen, wordt die ervaring in kaart gebracht. Je kunt dan aantonen wat je nu weet en kunt. Bij je werkgever, bij toekomstige werkgevers of bij scholen, als je een vervolgopleiding wilt doen. Voor je Ervaringscertificaat hoef je geen examen te doen, het is een meting van wat je nu weet en kunt.
Nogmaals, in mijn herinnering en wat ik er van gezien heb, wordt een examen afgenomen na een verkort traject van scholing (klaarstomen voor het examen)quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Neuh.
[..]
Gesprekje: "zo, kun jij dat allemaal?" *opschrijft
Dus geen HTS of hoger diploma?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat jou opgevallen is, maar waar vroeger veel over functies werd gesproken, wordt je nu doodgegooid met zogenaamde rollen. Je blijft in je functie (want lekker voordelig) en je krijgt de rol .........
Als je elders je kennis wil waarmaken en tevens om wil zetten in geld, dan vraagt men toch echt diploma's. Een diploma is dan ook simpelweg geld waard. Daarnaast geeft het ietwat een rustig gevoel. Misschien is dat laatste wel een schijnveiligheid, maar 't werkt voor mij denk ik wel.
En volgens mij, maar ik heb nog niet echt heel erg goed gekeken, krijg je toch gewoon een diploma (bij x certificaten behorende bij een opleiding) en moet je ook gewoon examen doen?
Edit: en ik heb nog steeds geen middelbare school diploma. Wel een kast vol certificaten, diploma van een omscholing, MDI dingetjes, Prince II papieren, schat aan ervaringen, etc, maar iets echt vind ik dat op de één of andere manier toch niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |