abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 01:58:57 #101
236264 crew  capricia
pi_74475054
1. Zoveel verhalen ken ik niet in NL dat mensen leven verbrand worden omdat ze lesbisch zijn. Ik neem aan dat dat in Belgie ook niet vaak voorkomt.
2. In zijn algemeen is het toch wel bekend dat de Islam homoseksualtiet afwijst en dat haar onderdanen dat verbod niet altijd even zachtzinnig handhaven.
3. In het artikel, wat de enige bron is in dit topic, wordt duidelijk de link gelegd tussen de Islam en homofobie en tussen de Islam en het verbranden en vermoorden van dit meisje.
4. Het artikel is nogal duidelijk dat de moord te maken heeft met de Islamitische zienswijze inzake homoseksualitiet.

Dus dat de connectie tussen het geloof Islam en de gruwelijke moord op een homoseksueel gelegd wordt, is niet zo vreemd..
Ook al ben ik het ermee eens dat 1 geval niet voor de gehele Islamitische wereldbevolking staat. Toch denk ik dat bij deze moord wel degelijk geloofsovertuigingen gespeeld hebben.
Maar ik kan ook alleen maar oordelen op basis van het artikel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74475317
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En heb je lang moeten zoeken naar het ultieme bewijs dat die ander het ook doet? En welk punt wil je daarmee maken? Dat anderen het ook doen? Betwistte iemand dat dan?
Hehe, na de zoveelste aflevering van de Exorcist weten we wel dat je bij sommige geloven zelfs goedkeuring moet krijgen van het opperhoofd ..

Toch lees ik in een ander artikel in dezelfde krant dat het een gebedsgenezer was, dus geen imam, en dat het meisje er zelf van overtuigd was dat ze bezeten was .. en dat soort waanzin vind je dus idd, helaas, bij vrijwel alle geloven
pleased to meet you
  zaterdag 7 november 2009 @ 02:21:30 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_74475341
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:40 schreef Bill_E het volgende:
Meki kom er maar in!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_74475366
Ik zie in het openingsartikel niets staan over haar geaardheid...
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 02:26:38 #105
236264 crew  capricia
pi_74475387
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:23 schreef Halcon het volgende:
En bovendien is het opeens een andere tekst dan toen ik ging eten..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74475441
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:23 schreef Halcon het volgende:
laatste zin van de quote
pleased to meet you
pi_74475452
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:26 schreef capricia het volgende:

[..]

nope .. of er moet ondertussen een andere tekst hebben gestaan, maar het is nog hetzelfde als vanochtend ..

daarnaast kan zover ik weet zelfs een mod niet editten in een post na die 2-3-5 (?) minuten zonder dat je het ziet
pleased to meet you
pi_74475457
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:33 schreef moussie het volgende:

[..]

laatste zin van de quote
Je hebt gelijk inderdaad.
pi_74475469
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou ik heb er niks aan gedaan hoor.
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 02:41:48 #110
236264 crew  capricia
pi_74475475
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nou ik heb er niks aan gedaan hoor.
Kan hoor! Maar de link is anders dan het artikel, of niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74475489
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan hoor! Maar de link is anders dan het artikel, of niet?
Ja, dat dan weer wel.
Heb die link wat later geplaatst
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 02:44:38 #112
236264 crew  capricia
pi_74475496
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:43 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, dat dan weer wel.
Heb die link wat later geplaatst
Ah, dat is mijn verwarring...geen problemen hoor!@
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:00:00 #113
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74475602
Heel erg voor dit meisje en de familie.
Proud to be a Kafir!
pi_74476142
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:00 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Heel erg voor dit meisje en de familie.
De ouders wilden het...?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 7 november 2009 @ 08:53:30 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74476606
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 04:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De ouders wilden het...?
De ouders zijn de enige familie...?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74476946
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:30 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

moet het elke week gebeuren om een patroon te zijn?
Laten we het zo zeggen: ik zie nog geen patroon. Gewoon een willekeurige gek die toevallig een geloof aanhangt. Geloof is een keuze, iedereen kiest zelf in hoeverre hij/zij gelooft. Dat hij er misschien voor heeft gekozen om deze lesbische vrouw af te maken uit geloofsovertuiging heeft verder weinig met het oorspronkelijke geloof te maken. Je kunt de bijbel ook op erg veel verschillende manieren interpreteren, het is maar net wat je wil geloven.
pi_74477001
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik zeg enkel dat het cultuur gebonden is. Zoals ik al eerder zovaak heb gezegd, cultuur wil nog niet zeggen dat iets dagelijks plaats vind, of een "tangible good" is. Maar iedereen met de zwakke Fok! hersenen leest er weer over heen en negeert het voor de lol maar even.

Afijn, ik zei al dat het niet voor leken was, probeer je dan op z'n minst nog in te leven of het goed te lezen.
Stel dat deze man met een totaal andere cultuur was opgegroeid, niet met die van de islam. Dat had ie het mogelijk ook wel gedaan, of althans iets soortgelijks, omdat hij gewoonweg niet spoort in zijn hoofd. Dus ik denk dat het een beetje voorbarig is om het een cultureel gebonden moord te noemen, als dat is wat je zegt.

Dat de islam intolerant is tegenover homofilie, zegt natuurlijk niet dat ze ook uit de weg geruimd dienen te worden op brute wijze. Dat deze 'imam' er die betekenis aan gegeven heeft zegt weinig over het geloof, maar meer over zijn geestelijke gesteldheid. Het had bij elk geloof, of elke levensovertuiging kunnen gebeuren. De vraag is hoe zijn afkeer voor homo's zó enorm groot is geworden, want dat haal je niet uit een boekje.

Maar inderdaad, als de islam niet intolerant was geweest tegen homo's, misschien was dit dan niet gebeurd. Dan had hij mogelijk een niet-gelovige aangevallen. Je weet het niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Strawberry- op 07-11-2009 10:03:52 ]
pi_74478616
tvp
pi_74478982
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De ouders zijn de enige familie...?
De ouders zijn waarschijnlijk broer en zus maar er zal nog wel meer familie zijn ja. RIP aan hun als die het dan wel erg vinden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:31:50 #120
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_74486354
Ik geloof er niks van. Uiteraard vind ik dat mens zich natuurlijk moet gedragen, ik ben tegen het homoïsme. Maar dit, wat in de op staat, dat geloof ik niet. Niet? Neen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')