Dat kun je vanaf nu dus niet meer zeggen...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was gewoon heel simpel: ik heb nimmer nooit gehoord dat imams zich van dergelijke gruwelpraktijken bedienen. Dus ik vroeg naar de bron, en daaruit blijkt dat dat krantje er zelf maar 'imam' van maakt.
Als één gekke Imam iets doet, of zelfs b.v. één gekke Priester of wie dan ook, dan staat dit toch compleet los van de andere moslims/christenen? De acties van een gestoorde enkeling heeft niets te maken met cultuurtrekjes van de islam of welk geloof dan ook. Het is niet dat zoiets erg vaak gebeurd of dat de meerderheid van de moslims het ook maar enigsinds oké vindt wat hier is gebeurd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, daarom betrek ik het ook niet op nationaliteit, maar op religie en Islam en een geloofsidentiteit als een Imam. Je moet wel lezen wat ik schrijf, anders heeft het weinig nut om je bij te praten hé.
Ik heb iets meer hersencellen dan 3, daarom zeg ik ook dat het individu niet uit maakt, maar wel de ideologie waar het individu uit handelt. Is het je nu nog niet duidelijk?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ook al betrek je het niet op nationaliteit, de manier van redeneren blijft hetzelfde, namelijk aan de hand van een individueel incident waarbij een bepaald individu betrokken is, concluderen dat het deel uit maakt van een cultuur.
Als je iets meer hersencellen hebt dan 3, dan weet je dat het niet klopt.
Nee, kijk maar eens voor de grap naar de hoeveelheid priesters die kinderen mishandelen, je kan er over gaan discussiëren maar ik noem het niet pure "toeval" meer.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als één gekke Imam iets doet, of zelf b.v. één gekke Priester of wie dan ook, dan staat dit toch compleet los van de andere moslims/christenen?
Ik was te laat met m'n edit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, kijk maar eens voor de grap naar de hoeveelheid priesters die kinderen mishandelen, je kan er over gaan discussiëren maar ik noem het niet pure "toeval" meer.
Ja maar cultuur (zoals ik al eerder zei) is niet puur en alleen de herkenbare dingen als een klompje hier of een tulpje daar, het is ook het gedachtengoed en het gedrag van mensen in elke situatie. Nederlanders zullen zich vaak anders gedragen dan bijvoorbeeld Duitsers terwijl het verschil niet duidelijk is tussen de twee (bierbuiken daargelatenquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik was te laat met m'n edit.Maar inderdaad, dat lijkt toch wel een verband. Maar dat hoeft verder niet met het geloof te maken, meer met het soort personen dat het beroep als priester uit wil oefenen.
Alsof zoiets als in dit nieuwsbericht elke week gebeurd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:45 schreef Halve_Maen het volgende:
Patronen opmerken = een groep mensen over een kam scheren volgens sommigen hier?
vreemde beredenatie.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Geweldig die islam jonge, laten we snel meer moslims toelaten in Nederland!
Daar doelde ik ook helemaal niet op...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:12 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij zo te lezen ook niet!
Maar toch, ik meen wat ik daar schreef. Hij kaart bestaande problematiek aan, maar is te beperkt, uit zich niet correct en heeft de verkeerde oplossingen.
Oh, graag hoor, alle streng-gelovigen mogen mooi weg uit Nederland, die christenen ook heel graag zelfs.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dan moet je wel consequent zijn en ook alle christenen het land uit. Christenen gebruiken ook nog zeer vaak de zogenaamde duiveluitdrijving. Islam heeft daar geen alleen recht op. Sterker nog, ik wist niet eens dat de Islam dat ook deden, ik meende altijd dat dat aan christenen voorbehouden was.
En die gaan...waar naartoe?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:56 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Oh, graag hoor, alle streng-gelovigen mogen mooi weg uit Nederland, die christenen ook heel graag zelfs.
En waaruit blijkt uit welke ideologie het individu in dit geval heeft gehandeld? Of is de aanwezigheid van een imam per definitie het bewijs dat men gehandeld heeft vanuit een islamitische overtuigingquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb iets meer hersencellen dan 3, daarom zeg ik ook dat het individu niet uit maakt, maar wel de ideologie waar het individu uit handelt. Is het je nu nog niet duidelijk?
Ik zei toch al dat het niet voor leken is.
moet het elke week gebeuren om een patroon te zijn?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof zoiets als in dit nieuwsbericht elke week gebeurd.
En ja, in sommige gevallen wel:
[..]
Het is niet eens een beschermde titel dus vrij onverstandig om daar mee in te zetten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel.
Men neemt dus aan dat het een imam was want die titel staat niet voor niets tussen aanhalingstekens.
En heb je lang moeten zoeken naar het ultieme bewijs dat die ander het ook doet? En welk punt wil je daarmee maken? Dat anderen het ook doen? Betwistte iemand dat dan?quote:
Onverstandig en suggestief maar wel helemaal in het straatje van de heersende afkeer van de islam.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het is niet eens een beschermde titel dus vrij onverstandig om daar mee in te zetten.
Elke ongeletterde klaploper kan zich imam noemen en doet dat soms ook. Dat maakt jouw punt nogal futiel.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Onverstandig en suggestief maar wel helemaal in het straatje van de heersende afkeer van de islam.
Mijn punt is helemaal niet futiel. Er is nog helemaal niets bekend (gemaakt) over de dader maar men geeft het beestje al maar vast een naam die uitstekend past in het verwachtingspatroon van bepaalde mensen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:03 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Elke ongeletterde klaploper kan zich imam noemen en doet dat soms ook. Dat maakt jouw punt nogal futiel.
Nee ik denk niet dat een vlaamse krant zomaar de dader een imam noemt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn punt is helemaal niet futiel. Er is nog helemaal niets bekend (gemaakt) over de dader maar men geeft het beestje al maar vast een naam die uitstekend past in het verwachtingspatroon van bepaalde mensen.
Heb je de kop eigenlijk wel gezien? Imam staat tussen aanhalingstekens.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee ik denk niet dat een vlaamse krant zomaar de dader een imam noemt.
Dus? Wel eens bedacht dat dat is omdat we in de regel dit soort gedragingen niet van geloofsleiders verwachten? Maar ik wil er ook graag op doorgaan je beschuldigd die krant dus van stemmingmaken? Zomaar zonder enige reden wordt een dader imam genoemd?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je de kop eigenlijk wel gezien? Imam staat tussen aanhalingstekens.
"We"? Jij?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Geweldig die islam jonge, laten we snel meer moslims toelaten in Nederland!
Imamquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
En waaruit blijkt uit welke ideologie het individu in dit geval heeft gehandeld?
Imam = Islamquote:Of is de aanwezigheid van een imam per definitie het bewijs dat men gehandeld heeft vanuit een islamitische overtuiging
Dan was hij alsnog, Imam.quote:En wat nu als de man last had van een psychose op dat moment?
Sinds duiveluitdrijving een religieus aspect is, gedaan door (in dit geval) Imam.quote:Sinds wanneer valt dit onder de taakomschrijving van de imam, ook binnen "de ideologie" waaruit dit individu volgens jou heeft gehandeld
Wat is je probleem nu eigenlijk. Heb jij de feiten in handen waaruit blijkt dat dit het werk van een imam was, of wil je gewoon graag waar zien dat het er een was.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:11 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus? Wel eens bedacht dat dat is omdat we in de regel dit soort gedragingen niet van geloofsleiders verwachten? Maar ik wil er ook graag op doorgaan je beschuldigd die krant dus van stemmingmaken? Zomaar zonder enige reden wordt een dader imam genoemd?
Geef maar gewoon antwoord.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is je probleem nu eigenlijk. Heb jij de feiten in handen waaruit blijkt dat dit het werk van een imam was, of wil je gewoon graag waar zien dat het er een was.
Helemaal niet, ik zeg enkel dat het cultuur gebonden is. Zoals ik al eerder zovaak heb gezegd, cultuur wil nog niet zeggen dat iets dagelijks plaats vind, of een "tangible good" is. Maar iedereen met de zwakke Fok! hersenen leest er weer over heen en negeert het voor de lol maar even.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:12 schreef Santello het volgende:
W_T doet net alsof er elke dag een lesbienne in Nederland verbrand wordt.
Ik ben de rotste niet: dat denk ik niet. Ik denk dat de titel imam juist tussen haakjes staat omdat hij het niet was. Maarja daar heb je het weer het een onbeschermde titel. Elke joker kan zich imam noemen. En als je volgelingen dan ook nog te dom zijn om voor de duvel te dansen krijg je dit soort excessen.quote:
Mooi, scheelt weer een hoop gezeik in de toekomst.. dag dagquote:
Gedaan. Je hoefde niet lang te twijfelen om het islamitische stoepje schoon te vegen. Je hebt overigens geen antwoord gegeven. Wat is het nu is de redactie van die krant soms afgeladen met VB aanhangers ofzo?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh je ziet het als een verhoor. Lees mijn eerdere posts van vandaag maar.
Ik moet wel lachenquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Gedaan. Je hoefde niet lang te twijfelen om het islamitische stoepje schoon te vegen. Je hebt overigens geen antwoord gegeven. Wat is het nu is de redactie van die krant soms afgeladen met VB aanhangers ofzo?
Doe me een plezier man. Als je een probleem hebt met de islam zijn er meer dan zat valide argumenten om die strijd mee te voeren. Dit is er geen. De islam kent geen voodoo benaderende rituelen. De islam is in deze ook weer niet onschuldig want als jij zo sektarisch bezig bent dat iedereen prat gaat op z'n eigen gelijk en er daarom geen overkoepelende organisatie komt en daarom de titel onbeschermd blijft kun je wachten op misbruik.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik zeg enkel dat het cultuur gebonden is. Zoals ik al eerder zovaak heb gezegd, cultuur wil nog niet zeggen dat iets dagelijks plaats vind, of een "tangible good" is. Maar iedereen met de zwakke Fok! hersenen leest er weer over heen en negeert het voor de lol maar even.
Afijn, ik zei al dat het niet voor leken was, probeer je dan op z'n minst nog in te leven of het goed te lezen.
Geen antwoord? De man wordt ten onrechte imam genoemd volgens jou incl. groteske kreten als dat jij bewijzen in handen moet hebben dat de man het wel is want anders is hij het niet en als ik dan vraag hoe dat komt bv omdat ze misschien VB aanhangers zijn op de redactie ga je er omheen lullen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik moet wel lachenDe hele dag wordt er al vanuit verschillende hoeken over geschreven en dan pik jij er op het laatst iemand uit die erop wijst dat 'imam' tussen haakjes staat.
Maak volgende keer gewoon meteen je eigen punt i.p.v. jezelf zo verdekt op te stellen. Zeg gewoon wat je van moslims vindt.
Ik doel dan ook helemaal niet op sekte gedrag, maar de minachting voor anders denkenden. Waarom moest een lesbisch meisje levend verbrand worden? Niet omdat ze zo sektarisch zijn, maar omdat de Islam intolerant is tegenover homofilie in welke vorm dan ook.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:22 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Doe me een plezier man. Als je een probleem hebt met de islam zijn er meer dan zat valide argumenten om die strijd mee te voeren. Dit is er geen. De islam kent geen voodoo benaderende rituelen. De islam is in deze ook weer niet onschuldig want als jij zo sektarisch bezig bent dat iedereen prat gaat op z'n eigen gelijk en er daarom geen overkoepelende organisatie komt en daarom de titel onbeschermd blijft kun je wachten op misbruik.
Mee eens dat als de islam niet zo ontzettend intolerant was dit niet gebeurt was. Dat gezegd is een kokendwater behandeling ook weer niet de standaard behandeling. Zou willen dat ik kon zeggen dat er geen probleem is als je moslim bent en homosexueel blijkt maar zo'n feest is het ook weer niet. Maar dan nog is dit een exces. Een incident een echte wat betekent dat het sporadisch voorkomt geen links incident wat normale mensen structureel noemen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik doel dan ook helemaal niet op sekte gedrag, maar de minachting voor anders denkenden. Waarom moest een lesbisch meisje levend verbrand worden? Niet omdat ze zo sektarisch zijn, maar omdat de Islam intolerant is tegenover homofilie in welke vorm dan ook.
Ofwel, de middelen zijn barbarisch maar niet mijn punt, het gaat om de gedachte achter het handelen.
Precies, het hoeft ook niet dagelijks te gebeuren om de link te leggen naar een bepaalde denkwijze namens een ideologie. Fijn, ik weet ook wel dat de Islam niet elke dag mensen verbrand, maar als het dan eenmaal gebeurd (deze maal dus ook) kan je wel uit de context halen dat het namens de ideologie gedaan is, omdat homoseksualiteit stond voor de duivel en er een Imam bij gebracht werd, overigens lijkt het me ook niet dat de Marokkaanse jongen in kwestie geen moslim was.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Mee eens dat als de islam niet zo ontzettend intolerant was dit niet gebeurt was. Dat gezegd is een kokendwater behandeling ook weer niet de standaard behandeling. Zou willen dat ik kon zeggen dat er geen probleem is als je moslim bent en homosexueel blijkt maar zo'n feest is het ook weer niet. Maar dan nog is dit een exces. Een incident een echte wat betekent dat het sporadisch voorkomt geen links incident wat normale mensen structureel noemen.
quote:Volgens hardnekkige geruchten wilden de ouders hun dochter in de eerste plaats 'genezen' van haar lesbische geaardheid. Maar dat ontkent de advocaat. 'Haar moeder was er al vijf maanden van op de hoogte dat haar dochter lesbisch was. Dat was volgens haar niet de reden waarom de gebedsgenezer langs kwam. Het ging om eetstoornissen. Iedereen zal u zeggen dat Layla een heel mager meisje was.'
..en antwoord kwam er niet meer..quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Geen antwoord? De man wordt ten onrechte imam genoemd volgens jou incl. groteske kreten als dat jij bewijzen in handen moet hebben dat de man het wel is want anders is hij het niet en als ik dan vraag hoe dat komt bv omdat ze misschien VB aanhangers zijn op de redactie ga je er omheen lullen?
Nu maak jij mij heel erg nieuwsgierig. Ik ben in verschillende kerken geweest heb familieleden die christelijk zijn, maar geen van die kerken doet er aan. Ben dus echt nieuwsgierig naar een bronquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dan moet je wel consequent zijn en ook alle christenen het land uit. Christenen gebruiken ook nog zeer vaak de zogenaamde duiveluitdrijving. Islam heeft daar geen alleen recht op. Sterker nog, ik wist niet eens dat de Islam dat ook deden, ik meende altijd dat dat aan christenen voorbehouden was.
Ah, grappig. Dacht even dat we het over België haddenquote:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Nu maak jij mij heel erg nieuwsgierig. Ik ben in verschillende kerken geweest heb familieleden die christelijk zijn, maar geen van die kerken doet er aan. Ben dus echt nieuwsgierig naar een bron
Kom op, als men gaat claimen dat het ritueel uitbranden van homoseksualiteit een typisch moslim trekje is kan men best reageren met voorbeelden dat het niet per se een moslim trekje is, maar eerder een extremisten trekje.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, grappig. Dacht even dat we het over België hadden
Zie er ook geen vuur aan te pas komen?
Hij mag van mij voorbeelden aangeven, maar ik kan mij in ieder geval geen rituelen herinneren met duiveluitdrijving in de Benelux. En al helemaal niet dat mensen er brandwonden aan overhouden. Neem aan dat we in de tegenwoordige tijd praten?quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:57 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Kom op, als men gaat claimen dat het ritueel uitbranden van homoseksualiteit een typisch moslim trekje is kan men best reageren met voorbeelden dat het niet per se een moslim trekje is, maar eerder een extremisten trekje.
Ik zie jou elke keer precies hetzelfde doen, maar dan over joden en christenenquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Onverstandig en suggestief maar wel helemaal in het straatje van de heersende afkeer van de islam.
Bedankt hoor !quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:53 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook de Islam veracht en een pesthekel heb aan Marokkaans tuig: DAT NOOIT.
Geblondeerde schreeuwlelijk die de onderbuiken van het plebs bespeelt.
Ik heb het zelden over joden of christenen. Hooguit over de extremistische uitwassen. Maar je mag aanwijzen waar ik mijn afkeer van deze groepen uitspreek.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:25 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik zie jou elke keer precies hetzelfde doen, maar dan over joden en christenen
Heb ik Amerikanen al genoemd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |