abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74485331
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:39 schreef Sjaakz het volgende:
Als je al uitleg geeft doe het dan ook goed met open vizier. Ik heb het wat voor je aangepast.
quote:
[..]

Dat gebeurt soms inderdaad. Hiernaast zijn er ook mensen die voorstellen om criminele Marokkanen in de knieën te schieten, hun Criminele marokkanen de Nederlandse nationaliteit te ontnemen en het land uit te gooien, onterecht als "kritiek op de Islam" zien.
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:26:51 #27
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74486209
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je al uitleg geeft doe het dan ook goed met open vizier. Ik heb het wat voor je aangepast.
[..]
Dat maakt absoluut geen verschil, het kwalijke onderscheid wordt ook in jouw versie op basis van etniciteit gemaakt. Dat aspect dient dan ook met name benadrukt te worden.
pi_74486277
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:39 schreef Dutchguy het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat Wilders de discussie rondom alles wat met islam te maken heeft gegijzeld heeft maar dus evengoed dat andere partijen geen stelling durfden of konden nemen en dat dus hebben laten gebeuren. Terwijl je natuurlijk een oordeel over de islam zou moeten kunnen hebben. Die discussie vindt momenteel niet plaats omdat het debat gegijzeld is door de strijd tussen Wilders en Pechtold met name.
het komt omdat wilders de enige is die de agst voor islam van veel nederlanders verwoord.
het heeft niet veel te maken met stelling durven te nemen. wel met gepast beleid durven te maken, dat doen die partijen niet nu. maar ik denk echt niet dat al die wilders stemmers net zo extreem denken als hijzelf. het is een protest.
pi_74486790
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:26 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat maakt absoluut geen verschil, het kwalijke onderscheid wordt ook in jouw versie op basis van etniciteit gemaakt. Dat aspect dient dan ook met name benadrukt te worden.
Nee, absoluut zit er geen verschil in tussen pakweg 100 criminelen door de knieën schieten of 500.000.
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:50:20 #30
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74486909
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee, absoluut zit er geen verschil in tussen pakweg 100 criminelen door de knieën schieten of 500.000.
Er zit in zoverre geen verschil in dat het nog steeds uitsluitend over Marokkanen gaat, en nog steeds over het door de knieën schieten.
Dat... en dat je om er 500.000 neer te schieten ook buiten Nederland moet gaan zoeken natuurlijk.
pi_74487083
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:39 schreef Dutchguy het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat Wilders de discussie rondom alles wat met islam te maken heeft gegijzeld heeft maar dus evengoed dat andere partijen geen stelling durfden of konden nemen en dat dus hebben laten gebeuren. Terwijl je natuurlijk een oordeel over de islam zou moeten kunnen hebben. Die discussie vindt momenteel niet plaats omdat het debat gegijzeld is door de strijd tussen Wilders en Pechtold met name.
Door niet deel te nemen in de Islamdiscussie van Wilders neem je wel degelijk een stelling in. Namelijk dat, bijvoorbeeld, het een overbodige discussie is. Het is zinloos om te praten over het deporteren van Marokkanen, moslims of wie dan ook. Die discussie is niet op een normale manier mogelijk tussen Wilders en een tegenstander omdat zij op verschillende niveau's zitten. Je moet derhalve naar de basis van de discussie gaan en die heeft te maken met de grondwet, de democratie en de rechtstaat. Dat zijn de essentiële punten waar beide (of meerdere) kampen van elkaar verschillen.

Voorts is het gebekvecht tussen Wilders en <insert 'linkse' tegenstander> natuurlijk geen discussie te noemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74487467
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:58 schreef waht het volgende:

[..]

Door niet deel te nemen in de Islamdiscussie van Wilders neem je wel degelijk een stelling in. Namelijk dat, bijvoorbeeld, het een overbodige discussie is. Het is zinloos om te praten over het deporteren van Marokkanen, moslims of wie dan ook. Die discussie is niet op een normale manier mogelijk tussen Wilders en een tegenstander omdat zij op verschillende niveau's zitten. Je moet derhalve naar de basis van de discussie gaan en die heeft te maken met de grondwet, de democratie en de rechtstaat. Dat zijn de essentiële punten waar beide (of meerdere) kampen van elkaar verschillen.

Voorts is het gebekvecht tussen Wilders en <insert 'linkse' tegenstander> natuurlijk geen discussie te noemen.
Je zegt dat je naar de basis van de discussie moet gaan, en de basis van de discussie is dus de islam als systeem. Daar bestaat dus vreemd genoeg helemaal geen discussie over. De islam ten opzichte van de grondwet, de democratie en de rechtstaat dus.

Aan de ene kant komt dat door een Wilders die alles wat naar islam en moslims ruikt naar zich toetrekt, maar ook door de andere partijen die daar stevig tegen ageren. Maar voor hun is het misschien ook een uitkomst ergens dat de focus bij Wilders ligt want zo hoeven ze de lastige discussie over de islam en hoe die wel of niet past in onze maatschappij niet aan te gaan. Zolang een Pechtold zich tegen Wilders uitlaat, hoor je bijvoorbeeld niets over zijn visie hierop.
pi_74488369
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:50 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Er zit in zoverre geen verschil in dat het nog steeds uitsluitend over Marokkanen gaat, en nog steeds over het door de knieën schieten.
Dat... en dat je om er 500.000 neer te schieten ook buiten Nederland moet gaan zoeken natuurlijk.
Even voor je ter herinnering, JIJ noemde en kwam met marokkanen waar ik op reageer. Dat je het opneemt voor jouw bevolkingsgroep soit maar wees dan ook eerlijk. Schijnt wel erg moeilijk voor je te zijn.
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:58:40 #34
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74488434
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Even voor je ter herinnering, JIJ noemde en kwam met marokkanen waar ik op reageer. Dat je het opneemt voor jouw bevolkingsgroep soit maar wees dan ook eerlijk. Schijnt wel erg moeilijk voor je te zijn.
Ik denk dat het probleem eerder jouw bevattingsvermogen dan mijn eerlijkheid is.
pi_74488655
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:58 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem eerder jouw bevattingsvermogen dan mijn eerlijkheid is.
Gaan we op die toer? Oké, ik moet nog steeds de eerste eerlijke moslim nog tegenkomen terwijl ik mij heb mogen begeven in de meeste islamitisch georiënteerde landen ter wereld. Wat ik wel gezien en opvallend is, een enorme teringzooi, haat en nijd onder elkaar, van smerig tot dictatoriaal, mensenrechtenschendingen tot dierenmishandeling. Moet ik nog doorgaan?
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:12:55 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74488880
Moslims beschuldigen van dierenmishandeling terwijl onze bioindustrie draait als nooit tevoren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74490978
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gaan we op die toer? Oké, ik moet nog steeds de eerste eerlijke moslim nog tegenkomen terwijl ik mij heb mogen begeven in de meeste islamitisch georiënteerde landen ter wereld. Wat ik wel gezien en opvallend is, een enorme teringzooi, haat en nijd onder elkaar, van smerig tot dictatoriaal, mensenrechtenschendingen tot dierenmishandeling. Moet ik nog doorgaan?
Het zijn dictaturen.

Jouw beeld is bovendien niet direct waarheidsgetrouw in dat het niet mag worden doorgetrokken naar de gehele Islamitische wereld. Als jij er echt zoveel bent geweest weet je dat 'de Islamitische wereld' net zo pluriform is als 'het Westen'. Ook is er niet direct een causaal verband tussen die negatieve aspecten en het geloof wat die mensen aanhangen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74491512
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:42 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Inderdaad, de voorstellen die jij noemt zijn onrealistisch. Ik denk dat het beter is om de mensen goed in te lichten over wat de Islam inhoudt, en het gevaar niet meer te ontkennen wat dat eventueel met zich mee kan brengen, en natuurlijk om de discussie rondom dit onderwerp op een wederzijds vredelievende manier levend te houden.
Als je het als ideologie zou willen beschouwen, kan je net zo goed naar de opvattingen van je gereformeerde buren kijken, niet dat die gevaarlijk zijn hoor, die weten dat ze hun opvattingen binnensmonds moeten houden zodat ze binnenshuis precies de zelfde 'omderdrukking' kunnen uitvoeren als orthodoxe moslims dat doen.
quote:
Zij wil de situatie van homoseksuelen binnen de kerk onder de aandacht van de leerlingen brengen, en dat is een goede zaak. Nog steeds is 'homo' voor een deel van hen een scheldwoord en is er sprake van homofoob gedrag.

Tegelijkertijd valt er in de kring die de minister heeft uitgeroepen tot missiegebied inzake de acceptatie van homoseksualiteit - orthodox-christelijk Nederland - een toenemende vermoeidheid rond dit onderwerp te bespeuren. Die betreft niet alleen de zendingsdrang van de homolobby, maar misschien nog wel meer het uitblijven van een verlossend - Bijbels - woord in dit gevoelige vraagstuk. Wie zal het spreken?

Wie zich, zoals op deze plaats steeds is gebeurd, tolk maakt van het 'nee' dat de Bijbelschrijvers categorisch in geheel verschillende culturele situaties geven op de vraag of een homoseksuele leefstijl voor het aangezicht van God verantwoord is, loopt het risico geconfronteerd te worden met het verwijt van liefdeloze leerstelligheid. En inderdaad moet een evangelische gezindheid van liefde voorafgaan aan de toepassing van welke Bijbelse norm dan ook. Zonder die dragende en overkoepelende mentaliteit wordt de norm een steriele 'wet'.

Maar de noodzaak van de juiste gezindheid heft, naar Jezus' eigen woord, de norm niet op. Dat geldt over de hele breedte van een gelovig leven voor het aangezicht van de levende God. En het raakt dus allereerst en allermeest de heteromeerderheid die de kerken bevolkt. Want juist daar is de afgelopen decennia sprake van een verschuiving die met een beroep op de liefde van God en de gebrokenheid van het leven, afwijking van Bijbelse normen goedpraat. Om te beginnen met betrekking tot huwelijk en seksualiteit, maar zeker niet alleen daar. Het 'Je mag zijn wie je bent' was, voordat de eerste ortho-homo uit de kast kwam, onder heterochristenen allang aan een onstuitbare opmars bezig. Orthodox-christelijk Nederland heeft geen homoprobleem, maar een gemeenschappelijk probleem op het snijvlak van Bijbel en ethiek.

De vraag of de problematiek van christenhomo's in de weg van voortschrijdend inzicht ooit 'opgelost' kan worden, is begrijpelijk, maar niet reëel. De werkelijkheid van de homoseksualiteit zal niet veranderen en datzelfde geldt voor het Bijbelse spreken daarover. Die spanning is om zo te zeggen structureel en ze zal dat blijven.

Zoals ze ook blijft gelden voor heteroproblemen die offers vragen en diep in eigen vlees snijden. We hebben sámen een probleem. En ons is samen een - soms hondsmoeilijke, maar toch - uitweg geboden: de God die vraagt, geeft zelf wat Hij vraagt. Dat maakt leven voor zijn aangezicht mogelijk. Hoe struikelend en gebroken ook.
Bron
pi_74496816
quote:

[..]

je ziet wat je wil zien. oik ben ook in moslim landen geweest (niet de ergste, moet gezegd worden) maar ik vond de mensen een openbaring. enorme gastvrijheid en vriendelijkheid.
ik ben ook in behoorlijk wat armen niet-moslim landen geweeest en al die negatieve punten die je daar opnoemt waren daar ook van kracht.
pi_74500214
quote:

[..]

Echt, de nijd en haat zit er bij jou diep in he?

Zag dat je een paar dagen geleden zelfs even in het marokkanen SC-topic je gal kwam uitspugen-onuitgenodigd.
Beetje afleiding en een mening over andere zaken hebben zou je goed doen denk ik.
pi_74500221
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:00 schreef okiokinl het volgende:

[..]

je ziet wat je wil zien. oik ben ook in moslim landen geweest (niet de ergste, moet gezegd worden) maar ik vond de mensen een openbaring. enorme gastvrijheid en vriendelijkheid.
ik ben ook in behoorlijk wat armen niet-moslim landen geweeest en al die negatieve punten die je daar opnoemt waren daar ook van kracht.
Tja, een groot deel van die landen is niet rijk tot zeer armoedig.
Zijn er uberhaupt straatarme landen waar men het opneemt voor de dierenrechten en het vuilnis opgehaald wordt?
pi_74500326
quote:
Op zondag 8 november 2009 08:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Echt, de nijd en haat zit er bij jou diep in he?
Nou nee, ik heb het nogal gehad met veel inboorlingen en is niet bij de wet verboden om dat wereldkundig te maken.
quote:
Zag dat je een paar dagen geleden zelfs even in het marokkanen SC-topic je gal kwam uitspugen-onuitgenodigd.
Sinds wanneer mag je niet in een topic posten zonder een uitnodiging? En je ziet niet het verschil van gal spuwen en sarcasme? Beetje sneu hoor eerlijk gezegd. En nee, ik verpak mijn woorden niet in feestverpakking van een halve a4 terwijl het uiteindelijk precies hetzelfde is in korte bewoordingen.
quote:
Beetje afleiding en een mening over andere zaken hebben zou je goed doen denk ik.
Ah, jouw mening is heilig omdat het een eenheidsworstmening is? Nee dank je. Maar vertel eens, waarom zou ik mijn eigen mening niet mogen vormen?
pi_74500368
quote:

[..]

Oké, ik moet nog steeds de eerste eerlijke moslim nog tegenkomen terwijl ik mij heb mogen begeven in de meeste islamitisch georiënteerde landen ter wereld.
pi_74500498
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:00 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Heb je gelijk in maar het is wel raar dat in bijna alle moslimlanden het geld erg oneerlijk verdeeld is.
Er is altijd een bepaalde Elite die rijk is en alles bepaald in het land met steun van de geestelijk leiders.
De bevolking is arm en moeten in de pas lopen.
Landen als Turkije bv die langzamerhand opschuiven naar meer Democratie en vrijheid worden tegengewerkt door de Islamitische invloeden in het land (en ook daarbuiten).
Het lijkt er dus verdacht veel op dat Islam en vrijheid niet echt samengaan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_74501734
quote:
Op zondag 8 november 2009 09:44 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Heb je gelijk in maar het is wel raar dat in bijna alle moslimlanden het geld erg oneerlijk verdeeld is.
Er is altijd een bepaalde Elite die rijk is en alles bepaald in het land met steun van de geestelijk leiders.
Landen als Turkije bv die langzamerhand opschuiven naar meer Democratie en vrijheid worden tegengewerkt door de Islamitische invloeden in het land (en ook daarbuiten).
het grootste moslim land ter wereld, indonesie, is een democratie.
maar je hebt ook wel gelijk, dat het in de meeste moslim landen behoorlijk slecht is. ik weet alleen niet of dat iets met de islam te maken heeft. het merendeel van de landen in het middenoosten zijn bv. ook voormalig kolonien, van het westen of de turken. misschien komt het daar ook wel door?
feit is dat religie, welke religie dan ook, goed te gebruiken is om mensen te onderdrukken. kik maar naar e geschiedenis van europa..
pi_74525759
Altijd lachen; kritiek op moslimlanden en de zogenaamde verloedering van onze samenleving. Mensen die bijvoorbeeld in Zuid-Amerika leven hebben het stukken minder royaal. Wij klagen over criminaliteit omdat onze land zogezegd wordt bevuild door allochtonen terwijl wij in onze handjes mogen knijpen omdat het hier heerlijk rustig is in vergelijking met zuid-amerikaanse landen. Gek genoeg zijn daar geen moslims te vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74526050
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
Altijd lachen; kritiek op moslimlanden en de zogenaamde verloedering van onze samenleving. Mensen die bijvoorbeeld in Zuid-Amerika leven hebben het stukken minder royaal. Wij klagen over criminaliteit omdat onze land zogezegd wordt bevuild door allochtonen terwijl wij in onze handjes mogen knijpen omdat het hier heerlijk rustig is in vergelijking met zuid-amerikaanse landen. Gek genoeg zijn daar geen moslims te vinden.
Daar krijg je wsl geen uitkering..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 8 november 2009 @ 22:42:54 #48
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74526263
quote:
Op zondag 8 november 2009 09:44 schreef Pedroso het volgende:

[..]

de invloed van islamieten gaat binnen de nederlandse wet net zo ver als de invloed van christenen, ze hebben zich aan de wet te houden en als je bang bent dat de islamieten teveel invloed krijgen vanwege hun geloof, kun je net zo goed kijken naar de christelijke invloeden die er alles aan doen om de vrijheid van onderwijs en geloof als een van hun basisprincipes te beschouwen(afgezien van de SGP, die voor een theocratie is, dan).

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 08-11-2009 22:51:30 ]
  zondag 8 november 2009 @ 22:58:03 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74526963
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:37 schreef qonmann het volgende:

[..]

Daar krijg je wsl geen uitkering..
Want mensen komen echt hier omdat ze een uitkering krijgen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74531325
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want mensen komen echt hier omdat ze een uitkering krijgen.
Je moet wel erg simpel zijn om te menen dat economische vluchtelingen naar landen vluchten waar ze het niet beter hebben dan in eigen land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')