abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74985751
Update vanaf deze kant!

Ik schreef over 2 banen een tijdje geleden. Beide leuk maar bedrifj 1 had meer mijn voorkeur.
Aangenomen en begonnen bij baan 2! Na 2 weken ontslag genomen en sinds vorige week begonnen bij baan 1.

Het is erg leuk hier en ben super blij! Uiteindelijk geen dag werkloos geweest. En dat nog wel in de onroerend goed wereld!

Zag dat JDx ook weer aan het werk was, leuk! Gefeliciteerd. De rest moet ik nog bijlezen. Zit erg weining achter de pc tegenwoordig!

BlaBlaBla
  woensdag 25 november 2009 @ 13:02:38 #252
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74985996
Nog een update.

Ik heb gesolliciteerd op de interne vacatures en ben aangenomen. Het is een functie hoger dan ik nu heb dus dat is ook mooi meegenomen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_74986262
Pff... de overige drie vacatures is nog een beetje afwachten.

Open sollicitatie kinderopvang krijg ik als het goed is vanmiddag een uitnodiging voor gesprek van via de mail.

Jongerenwerker 1, daarvan is de persoon die erover gaat ziek. Ik moest maar even mn vraag mailen. Dus gedaan.

Jongerenwerker 2 (die ik week 48 gesprekken zouden hebben... dat is nu). Kreeg ik van te horen: 30 mensen gereageerd, 5 uitgenodigd, 6 op reserve. Doorgegeven aan secretaresse en die moest de mensen op de hoogte stellen. Degene die ik aan de telefoon had gaat uitzoeken of dat al gebeurd is.
Ik krijg een reactie via de mail.
Hopelijk vandaag.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:01:40 #254
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_74988040
Ik zie het echt even niet meer zitten. Vorige week dacht ik eindelijk dat er weer eens schot in de zaak zat, vrijdag een aantal gesprekken gehad. Één daarvan was al niets geworden (maar daar had ik ook niet echt m'n hoop op gevestigd) en de andere was bij een W&S bureau. Die hadden al meteen een superleuke vacature voor me bij een Dance platenlabel en daar kon ik afgelopen maandag op gesprek. Erg leuk gesprek gehad, bedrijf beviel ook supergoed dus ik had er een heel goed gevoel over. Dag later zou ik het horen, de hele dag niets gehoord en toen aan het eind van de dag zelf maar gebeld. Slecht nieuws dus, want ik was het niet geworden. Vandaag nog een gesprek gehad, gesprek ging op zich wel weer prima maar aangezien ze ook nog een stuk of 7 andere kandidaten hebben geef ik de hoop gelijk maar weer op.

Ondertussen krijg ik echt steeds meer het idee dat ongeacht hoe goed de gesprekken ook gaan, het me de komende jaren echt niet zal lukken om een normale baan te vinden. En het vervelendste vind ik nog om elke keer weer te moeten horen: 'Ah joh, jammer, komt wel goed', terwijl dat idee bij mij ook langzaam maar zeker in elkaar begint te storten.
It's about being boss, not being the boss...
pi_74989540
Ik heb dat gevoel een paar keer per maand.
Als er weer afwijzingen binnenkomen, en ik op dat moment geen nieuwe vacatures kan vinden, of even niks meer heb openstaan.
pi_74990563
En hoe staan jullie tegenover solliciteren op een baan beneden je niveau? al is dat productie werk? ik probeer nu voor tijdelijk werk een baan op mbo niveau te vinden wat niet eens erg makkelijk is gezien de eisen die ze tegenwoordig stellen.
pi_74990948
Dinsdag 1 dec een gesprek bij de kinderopvang (ik denk dat het MBO niveau is).

Reactie van jongerenwerker 1: "Door ziekte van de manager/coördinator duurt de procedure langer dan gepland is.Hopelijk kan eind deze week een selectie gemaakt worden."

Reactie van jongerenwerker 2: Naar aanleiding van uw sollicitatie van jongerenwerker laten wij u weten dat wij gedurende de eerste ronde in gesprek gaan met andere kandidaten die ook voldoen aan onze functie eisen. Wij houden daarom uw sollicitatie gedurende de procedure in portefeuille.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zullen u zo spoedig mogelijk informeren over de verdere procedure."

Ik gok dan dat ik een van die 6 reserve mensen ben. Heb er niet veel hoop op.

Qua lager niveau: heb wel eens te horen gekregen dat ik niet uitgenodigd werd, omdat mijn niveau gewoon te hoog is.
Productiewerk vind ik trouwens geen MBO niveau. Het meeste kun je ook doen als je niet geschoold bent volgens mij.
pi_74991440
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:27 schreef Olympian het volgende:
En hoe staan jullie tegenover solliciteren op een baan beneden je niveau? al is dat productie werk? ik probeer nu voor tijdelijk werk een baan op mbo niveau te vinden wat niet eens erg makkelijk is gezien de eisen die ze tegenwoordig stellen.
Voor deze optie sta ik al een tijdje open. Maar ik kan je vertellen dat ik nu pas één keer ben uitgenodigd voor een functie net iets onder mijn niveau. Ik krijg continu te horen dat de functie voor mij géén uitdaging zal bieden etc. Ik probeer de Recruiter/HR-Adviseur echt te overtuigen met een scala aan kwaliteiten & voordelen. Maar helaas pindakaas!

Ik zie dat ze tegenwoordig een hoop eisen stellen voor functies op MBO-niveau (Voor HBO & WO was dit al een bekend gegeven). Waar je eerst nog bij een MBO-job met je MAVO-diploma aan de slag kon, vragen ze nu jarenlange werkervaring binnen dezelfde branche i.c.m. specifieke certificaten en/of diploma's.

Maar als je goed zoekt maar dan ook héééél goed zoekt, kom je nog wel eens bedrijven tegen die je in ieder geval de kans willen geven om je motivatie in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

BTW: Ik ben trouwens ook een aantal keren afgewezen op het feit dat ik te ver weg woon. Zo ver was het ook weer niet: +/- 25 minuten tot maximaal een uurtje van deur-tot-deur. Ik ben gewoon in het bezit van een rijbewijs én auto. In veel vacatures staat tegenwoordig als harde eis vermeld dat je woonachtig moet zijn in 'stad X' of directe omgeving.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:54:19 #259
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_74991496
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:01 schreef T3rr0r het volgende:
Ik zie het echt even niet meer zitten. Vorige week dacht ik eindelijk dat er weer eens schot in de zaak zat, vrijdag een aantal gesprekken gehad. Één daarvan was al niets geworden (maar daar had ik ook niet echt m'n hoop op gevestigd) en de andere was bij een W&S bureau. Die hadden al meteen een superleuke vacature voor me bij een Dance platenlabel en daar kon ik afgelopen maandag op gesprek. Erg leuk gesprek gehad, bedrijf beviel ook supergoed dus ik had er een heel goed gevoel over. Dag later zou ik het horen, de hele dag niets gehoord en toen aan het eind van de dag zelf maar gebeld. Slecht nieuws dus, want ik was het niet geworden. Vandaag nog een gesprek gehad, gesprek ging op zich wel weer prima maar aangezien ze ook nog een stuk of 7 andere kandidaten hebben geef ik de hoop gelijk maar weer op.

Ondertussen krijg ik echt steeds meer het idee dat ongeacht hoe goed de gesprekken ook gaan, het me de komende jaren echt niet zal lukken om een normale baan te vinden. En het vervelendste vind ik nog om elke keer weer te moeten horen: 'Ah joh, jammer, komt wel goed', terwijl dat idee bij mij ook langzaam maar zeker in elkaar begint te storten.
Moeilijke situatie. Je gevoel komt altijd bewust of onbewust tot uiting in je gesprek of brief. Houd hier goed rekening mee. Hoe negatiever (of minder positiever) je over de situatie of jezelf bent, hoe moeilijker het inderdaad wordt.

Zorg dat het tussen je oren goed zit, dan komt uiteindelijk die baan ook voor jou boven drijven.

Uit ervaring kan ik melden dat het inderdaad moeilijk is om altijd positief te blijven. Dat is ook niet nodig, je mag rustig even een 'terugval' hebben. Zorg wel dat je je hier bewust van bent en het snel weer achter je laat.

Mij is het ook nog niet gelukt om een (passende) baan te vinden. Voorlopig moet ik dus van een WW-uitkering rond komen. Dat lukt net allemaal. Ik houd me voor dat het niet het einde van de wereld is en dat .....

Nu ik dit schrijf word ik gebeld en kan op 2 december op gesprek

....ik uiteindelijk een baan krijg aangeboden die ik verdien.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_74992728
Negatief kan ik deze dag inderdaad wel bestempelen.

Allereerst vanochtend twee afwijzingen in mijn mailbox.
Vervolgens heb ik eens goed naar de opgegeven cases gekeken die ik moet gaan oplossen. Die opdrachten samen met de info die ik ontvangen heb in het eerste gesprek laten bij mij toch een alarmbelletje rinkelen. Volgens mij zit het bedrijf in behoorlijk zwaar weer (gezien de houding van Hoofd Verkoop en hun doelstellingen voor de komende jaren). Daarnaast vragen de cases een dusdanig gedetailleerde uitwerking dat ik niet goed weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb advies ingewonnen bij een vriendin die werkzaam is in HRM en zij gaf aan het niet helemaal te vertrouwen. Ze gaf aan dat de cases een vrij concrete vraagstelling voor ‘gratis’ oplossingen zijn. Het is dus letterlijk nu een ‘wie heeft het beste idee’ procedure i.p.v. op de mens gericht. Ook haar gevoel zegt dat het niet helemaal snor zit met de bedoelingen. Gezien het kaliber van de functie is het ook niet standaard dat er nog ‘andere’ bureaus ‘meezoeken’, dat zou kunnen aangeven dat de opdrachtgever al geen commitment gaf aan de bureaus, dus geen initiële fee hebben betaald, dus is het heel makkelijk een procedure te stoppen en/of er met de ideeën vandoor te gaan.
Toch wil ik niet zomaar stoppen, dus ik pieker me de hele dag al suf hoe ik het nu het beste op papier kan zetten...

Vanmiddag kreeg ik tevens een telefoontje van het W&S bureau waar ik een andere procedure heb lopen. Lijkt me een te gekke baan en hij sluit ook heel goed aan op mijn profiel. Ik heb op voorhand aangegeven slechts over 1 referentie te beschikken, en die heeft ze reeds nagebeld. Echter van haar manager moet ze altijd een referentie checken van de laatste werkgever. De vorige keer dat een W&S bureau een referentie checkte bij mijn laatste werkgever heeft dat niet echt goed uitgepakt. Destijds heeft de directeur toen aangegeven dat niet goed functioneerde (terwijl mijn personeelsfile hier niets over zegt - en ik heb er een kopie van). Ik ben erg bang dat ze dat weer gaan doen, zeker met de interimdirecteur waarmee ik geen band heb gehad... Ik heb mijn oude manager nu gemaild (die overigens ook weg is bij deze werkgever) of hij als referentie wil volstaan. En maar hopen dat dat voldoende is....

Ik ben zojuist terug van een gesprek bij TNT Post om als extra besteller aan de slag te gaan. Er is ruimte voor extra hulp in mijn dorp, maar helaas voor slechts drie weken. Betreft 5 dagen per week, ca. 2 uur per dag. Vergoeding is wel helaas het minimumloon voor parttimers...

Ik heb fijnere dagen gekend
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  woensdag 25 november 2009 @ 17:01:11 #261
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_74993677
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:54 schreef Cydex het volgende:

[..]

Moeilijke situatie. Je gevoel komt altijd bewust of onbewust tot uiting in je gesprek of brief. Houd hier goed rekening mee. Hoe negatiever (of minder positiever) je over de situatie of jezelf bent, hoe moeilijker het inderdaad wordt.
Mwah, ik kan die gevoelens tijdens een gesprek wel redelijk onderdrukken. Dus bang dat ik onbewust m'n wanhoop uitstraal heb ik totaal niet. In het voeren van sollicitatiegesprekken ben ik wel redelijk goed. Heb ook vrijwel altijd m'n woordje klaar en sta vrijwel nooit met een mond vol tanden. Alleen al die afwijzingen zorgen er steeds meer voor dat ik geen zin meer heb om te zoeken.

Vandaag wel gesolliciteerd op een functie van Intercedent en een paar minuten later belde dat bedrijf al. Kort gesprek meegevoerd, heb me daarin alweer redelijk kunnen verkopen dus daar mag ik dinsdag op gesprek.

Maar goed, stug doorgaan dan maar.
pi_74999467
vandaag 2de ronde met de commercieel manager van de business unit gehad, na vorige week de directeur gehad te hebben. Beide hebben interview afgenomen zonder van elkaar te weten wat ze er van vonden. Ze gaan nu overleggen. Was een leuk gesprek stapte 16:00 uur naar binnen en kwam er 17:45 vandaan, beide geschrokken van hoe laat het was

vrijdag gesprek met recruiter over andere functie.
pi_75016536
Ik ben gisteren naar een carriere beurs geweest die specifiek bedoeld was voor mensen met mijn achtergrond. Hoewel er teleurstellingen waren, opent het ook nieuwe deuren. Ik heb m'n CV bij een paar standjes die me oprecht interesseerden achtergelaten. Vorige keer werd ik niet meer benaderd maar dit keer allicht wel. Ook geeft het weer een hoop nieuwe websites en vacatures waar ik op zou kunnen reageren, kortom, het was net de nieuwe impuls die ik nodig had.

Ook heb ik gesproken met een organisatie die het gat tussen werken en leren ook signaleert. Ze willen proberen hierop in te spelen dus het is zeker de moeite waard om eens te kijken naar de mogelijkheden op dit gebied.
pi_75035129
Is de afwijzing "te ver" niet gewoon discriminatie? Dat een recruiter daarop beoordeelt, okay... maar een werkgever mag het daar toch niet op gooien?
pi_75035194
-Dubbel, blame het op de Guinness-
pi_75036837
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef =HellFire= het volgende:
Is de afwijzing "te ver" niet gewoon discriminatie? Dat een recruiter daarop beoordeelt, okay... maar een werkgever mag het daar toch niet op gooien?
De redenering van het bedrijf zal waarschijnlijk zijn, dat werknemers die verder af wonen zich minder flexibel zouden kunnen inzetten qua overwerk e.d.

Tsja, wat wil je eraan doen. Ik heb afwijzingen gehad vanwege mijn leeftijd; dan roepen ze ineens dat ze of een senior of een junior willen.... Of dat ze de voorkeur geven aan 'andere' mensen (positieve discriminatie; bijv. liever een dame op de functie). Je trekt als kandidaat toch aan het kortste eind in zo'n geval. Als ze je niet willen (om welke reden dan ook) dan gaan ze echt niet met je in zee...
Volgende optredens:
pi_75042189
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:14 schreef Rooligan het volgende:

[..]

De redenering van het bedrijf zal waarschijnlijk zijn, dat werknemers die verder af wonen zich minder flexibel zouden kunnen inzetten qua overwerk e.d.

Tsja, wat wil je eraan doen. Ik heb afwijzingen gehad vanwege mijn leeftijd; dan roepen ze ineens dat ze of een senior of een junior willen.... Of dat ze de voorkeur geven aan 'andere' mensen (positieve discriminatie; bijv. liever een dame op de functie). Je trekt als kandidaat toch aan het kortste eind in zo'n geval. Als ze je niet willen (om welke reden dan ook) dan gaan ze echt niet met je in zee...
Dat heb je goed bekeken. Ik heb dit ook meerdere malen meegemaakt. Diverse redenen waarvan een hoop niet plausibel overkomen. Bij sommige online sollicitaties wordt er weleens een hokje vrijgemaakt met de vraag: "Wat is er nog meer relevant voor je sollicitatie?" Dan vul ik in dat overwerken geen probleem is en nogmaals dat ik beschik over eigen vervoer en dat ik daardoor elk moment ter plaatse kan zijn e.d.

Maar zoals jij al zei: "Als ze je niet willen, trek je toch altijd het kortste eind en gaan ze niet met je in zee."

Twee weken geleden ben ik drie keer met een HR-tutje in discussie gegaan en helaas zonder resultaat!
pi_75042308
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef =HellFire= het volgende:
Maar behalve de eventuele inflexibiliteit van een werknemer wil een werkgever, vooral in deze tijd, zo min mogelijk opdraaien voor reiskostenvergoeding. Als ze moeten snijden in deze tijd, snijden ze ook daarin.
pi_75042868
Hahaha.... deze was ik nog niet eerder tegengekomen:

(zie dikgedrukte woorden helemaal onderaan)

Recruitment Coördinator

Amersfoort (kandidaten gezocht binnen een straal van 15 km)

Werkzaamheden:
Je gaat kandidaten en werving & selectie-bureau's voorzien van informatie aangaande (openstaande) vacatures. Je bent contactpersoon voor de bemiddelingsbureau's en zorgt ervoor dat de CV's van de kandidaten op de juiste afdeling binnen het bedrijf terechtkomen. Je plaatst advertenties in kranten, op de website van ons bedrijf en op banensites. Tevens houd je het vacature overzicht up to date, Daarnaast plan je sollicitatiegesprekken in en assisteer je zonodig bij het interviewen van de kandidaten. Ook voer je HR-gerelateerde administratieve werkzaamheden uit.

Functie-eisen:
Heb jij een opleiding op MBO/HBO niveau? Bij voorkeur op het gebied van HR (administratie). Heb je minimeaal 2 jaar ervaring op het gebied van recruitment/werving&selectie van personeel? Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse én Engelse taal? Ben je daarnaast accuraat, heb je veel ervaring met MS Office en rook je niet? Neem dan z.s.m. contact met ons op, voor deze baan met vooruitzicht op vast dienstverband!!

Ik kan het me enigszins nog voorstellen voor bepaalde (medische) functies maar het blijft onzin. Rokers zijn al verbannen door het rookbeleid maar NIET ROKEN voor een Recruitmentfunctie?!

[ Bericht 12% gewijzigd door LaVauX op 27-11-2009 01:42:35 ]
pi_75044407
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:34 schreef LaVauX het volgende:
Twee weken geleden ben ik drie keer met een HR-tutje in discussie gegaan en helaas zonder resultaat!
Dat zijn de ergste.... in 90% van de gevallen weet iemand van HRM niet precies wat men zoekt; de manager van de desbetreffende afdeling weet dat veel beter. Toch zie ik vaak dat het beoordeling van brieven (eerste filtering) en het eerste gesprek (tweede filtering) gedaan worden door HRM, waarbij die manager nauwelijks betrokken is (vaak ook helemaal niet).
Volgende optredens:
pi_75044484
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:34 schreef LaVauX het volgende:
...
Ik kan het me enigszins nog voorstellen voor bepaalde (medische) functies maar het blijft onzin. Rokers zijn al verbannen door het rookbeleid maar NIET ROKEN voor een Recruitmentfunctie?!
Zou het STIVORO betreffen...?
Volgende optredens:
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:28:01 #272
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_75045464
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:34 schreef LaVauX het volgende:

Wat gaan ze nog meer in hnn functieomschrijving zetten: ... en doe je niet aan parachutespringen en eet je elke dag twee stuks fruit....

Ik lees en leef erg met jullie mee. Ben zelf wel in het gelukkige bezit van een baan. Tis wel maar een jaarcontract dat per 1 mei '10 afloopt, ik hoop dat het verlengd wordt maar dat weet je in deze tijden natuurlijk nooit. Bedrijf heeft aangegeven op dit moment de impact van de crisis op het bedrijf in 2010 nog niet goed in te kunnen schatten. Móchten ze besluiten om te gaan bezuinigen, dan ben je met een jaarcontract natuurlijk snel de pisang.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_75048849
vanmorgen gesprek gehad met recuiter ergens in hotelletje.

de vraag is of ik voorgesteld ga worden. Het is keuze 1 op 5 , ik was het eerste gesprek.

De functie is erg leuk, alleen nu de vraag of ik er uberhaubt binnen kom.
pi_75050432
Afgelopen dinsdag een gesprek gehad bij een leuk bedrijf, in de buurt en een leuk jong team.

Ze hadden bijna 600 (!!!!) sollicitanten gehad, en hadden mij en nog 14 andere uitgenodigd.

Nu maar hopen dat het een keer goed nieuws is, * Kim87 is al sinds mei op zoek naar een baan..
pi_75050498
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:59 schreef Kim87 het volgende:
Afgelopen dinsdag een gesprek gehad bij een leuk bedrijf, in de buurt en een leuk jong team.

Ze hadden bijna 600 (!!!!) sollicitanten gehad, en hadden mij en nog 14 andere uitgenodigd.

Nu maar hopen dat het een keer goed nieuws is, * Kim87 is al sinds mei op zoek naar een baan..
wat is dat voor functie met 600 reacties
pi_75050902
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

wat is dat voor functie met 600 reacties
MBO niv.4, administratief medewerker..
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:56:24 #277
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75052370
WTF, zoveel

Welk diploma heb je zelf? Regulier MBO 4 of via particuliere instelling (PDB)?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75052400
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:59 schreef Kim87 het volgende:

Nou, Kim dat zegt al iets over jou dat je uit bijna 600 sollicitanten op gesprek wordt uitgenodigd.
Ik duim voor je! Gooi al je charmes in de strijd en vertel hun maar dat jij die enthousiaste administratieve duizendpoot bent die goed kan multitasken!

GOOD LUCK!
pi_75052856
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:57 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Nou, Kim dat zegt al iets over jou dat je uit bijna 600 sollicitanten op gesprek wordt uitgenodigd.
Ik duim voor je! Gooi al je charmes in de strijd en vertel hun maar dat jij die enthousiaste administratieve duizendpoot bent die goed kan multitasken!

GOOD LUCK!
Ik heb dat gesprek dus al gehad.. En natuurlijk mijn uiterste best gedaan.
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:39:36 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75053890
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:56 schreef sanger het volgende:
WTF, zoveel

Welk diploma heb je zelf? Regulier MBO 4 of via particuliere instelling (PDB)?
Deze was voor jou Kim
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75055463
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Deze was voor jou Kim
Regulier.
pi_75055998
Het is eigelijk al treurig dat er zoveel reacties komen op een functie.
pi_75056020
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:01 schreef T3rr0r het volgende:

*schouderklop

Ik zit in hetzelfde schuitje. Mij lukt het zelfs niet om op gesprek te komen. Meestal krijg ik een mail met: wij zoeken geen starters. In juni is een nieuwe lichting afgestudeerd: tegen dan moet ik een job hebben. Gelukkig duurt dat nog even.
pi_75056665
Ik ben nu bijna 2 maanden werkeloos. Gelukkig wel een hoop spaarcentjes waar ik op kon teren. Maar nu heb ik eindelijk weer een baantje. Barmedewerker in de bioscoop (filmhuis). Part time, maar beter dan niks en het is leuk werk.
Nu nog hopen dat randstad me gaat bellen over een functie die ze voor me hadden, wel ver weg en een saaie job. Maar dat boeit me momenteel vrij weinig!

Wel maf dat de markt in een jaar tijd zo kan veranderen, eerst kon je in elke willekeurige functie zo beginnen. Nu moet je echt precies aan het profiel voldoen wil je uberhaupt in aanmerking komen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_75056675
Die terugvallen horen er een beetje bij. Wanneer je het breed aanpakt, komen er soms impulsen vanuit onverwachtse hoek.

Vooral bellen met vragen over de vacature doet het erg goed. Als je dat regelmatig doet denken mensen vaker aan je en dan is er dus een verhoogde kans op uitnodiging vergeleken met wanneer je alleen een brief zou schrijven.

@Kim87: ik voel met je mee, ik zoek ook al vrij lang. Succes in ieder geval.
pi_75057064
quote:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mij lukt het zelfs niet om op gesprek te komen. Meestal krijg ik een mail met: wij zoeken geen starters. In juni is een nieuwe lichting afgestudeerd: tegen dan moet ik een job hebben. Gelukkig duurt dat nog even.
Houd er rekening mee dat er in januari/februari 2010 óók een nieuwe lichting aankomt. Deze zal wellicht kleiner zijn dan in de reguliere afstudeermaanden juni, juli en augustus maar het houdt wel in dat er nog meer concurrentie zal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door LaVauX op 27-11-2009 17:11:36 ]
pi_75060336
Whoeeiii! Eindelijk een keer op gesprek na ''ik-weet-niet-hoeveel-brieven''. De aanhouder wint dus. Nu dat gesprek goed voorbereiden. Heb het gesprek pas de achtste. Ik kan mezelf beter verkopen in een gesprek dan via een brief.

Lekker het weekend in!
pi_75134898
Had voor deze ochtend trouwens ook een eerste gesprek met een werkcoach bij UWV gepland. Omdat ik het hele weekend al ziek ben heb ik deze net telefonisch afgezegd.
Maar wat een gesprek zeg. De toon van dat vrouwtje aan de andere kant van de lijn.

'' Wat is de reden dat u afzegt?''
'' Ik ben ziek ''
'' Hmm oke, vooruit''.

In dat gesprek de hele tijd zo'n denigrerend toontje
  maandag 30 november 2009 @ 10:15:49 #289
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75135863
Tips voor een werkloze ondernemer van 57 jaar oud? Wat voor baan etc, ik bedoel, wie neemt iemand van zo'n leeftijd nog aan na 20 jaar ondernemerschap...
No bad soldiers under a good leader
pi_75136045
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:15 schreef Rbhp het volgende:
Tips voor een werkloze ondernemer van 57 jaar oud? Wat voor baan etc, ik bedoel, wie neemt iemand van zo'n leeftijd nog aan na 20 jaar ondernemerschap...
Ik verwacht weinig bedrijven, kan hij niet weer iets gaan ondernemen ?
  maandag 30 november 2009 @ 10:29:39 #291
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75136200
Ondernemen kost geld en dat heeft ie niet. Zouden ze hem bij hotels/catering bedrijven nog aan willen nemen en voor wat voor soort functies? Of tankstation service medewerker? Heb echt geen idee.

Wat schijt ik op Nederland en het bestraffen van ondernemers.
No bad soldiers under a good leader
pi_75136475
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:28 schreef Vasco09 het volgende:
Had voor deze ochtend trouwens ook een eerste gesprek met een werkcoach bij UWV gepland. Omdat ik het hele weekend al ziek ben heb ik deze net telefonisch afgezegd.
Maar wat een gesprek zeg. De toon van dat vrouwtje aan de andere kant van de lijn.

'' Wat is de reden dat u afzegt?''
'' Ik ben ziek ''
'' Hmm oke, vooruit''.

In dat gesprek de hele tijd zo'n denigrerend toontje

ja weet je het, toch om misselijk van te worden. ze behandelen iedereen als kleine kinderen.
  maandag 30 november 2009 @ 11:08:58 #293
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_75137171
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:15 schreef Rbhp het volgende:
Ondernemers hebben over het algemeen een uitgebreid netwerk. Weet een van zijn vroegere relaties niks?

Zo is mijn tante van 56 nu weer in ieder geval voor een half jaar onder de pannen geraakt...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_75137479
OK, I'm off! Een heerlijke middag tegemoet met een psychologisch diepte-interview, een presentatie geven over 2 cases en een evaluatie van een online test. Ben op z'n vroegst rond vijven weer thuis....

Wish me luck!
Volgende optredens:
  maandag 30 november 2009 @ 12:04:18 #295
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75138615
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:38 schreef katerwater het volgende:

[..]

*schouderklop

Nou, die gesprekken die beginnen eindelijk een beetje te komen. Deze week ook weer twee gesprekken, waarvan één een tweede gesprek bij dat bedrijf waar ook 7 anderen waren uitgenodigd en ik dus eigenlijk al had verwacht en na de eerste ronde uit te liggen (ondanks dat ik m'n gesprek gewoon prima voerde). Dus dat is wel erg fijn. Alleen ik heb echt geen idee waar ze het in het tweede gesprek over willen hebben, heb al eens eerder tweede rondes gehad maar dat waren gewoon opdrachtenrondes en/of presentaties.

Vandaag ook maar weer even zoveel mogelijk sollicitaties eruit knallen want er moeten dan wel wat gesprekken uit komen rollen.
pi_75139852
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:40 schreef Olympian het volgende:

[..]

ja weet je het, toch om misselijk van te worden. ze behandelen iedereen als kleine kinderen.
Tja, over die incapabele luie kutambtenaartjes heb ik me al eerder op dit forum uitgelaten...
Ze werken niet graag en dan nog de hele dag uitkeringen uitdelen waar ook zij nota bene belasting voor moeten betalen.
pi_75143569
Even een vraagje...
Ik heb via een uitzendbureau gereageerd op een administratieve functie bij Achmea. Het komt erop neer dat je dan 5 dagen in de week, 5 uur per dag achter een computer zit. (tenminste... dat is wat ik denk...)

Nu krijg ik een mail met info over een assesment voor aanstaande woensdag.
Met bij de tips en tricks: Ga netjes gekleed, representatief. Dus niet in een oude spijkerbroek, maar een mantelpakje hoeft ook weer niet.

Hoe zouden jullie gaan?
Ik heb geen pantalon, colbertje, blouse of iets dergelijks...
Wel gewoon een nette spijkerbroek (gelukkig net vorige week een nieuwe gekocht).

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven als het alleen om administratief werk gaat. Het is volgens mij niet zo dat ik bij een of andere balie kom te zitten.
pi_75143997
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:49 schreef Kekaa het volgende:
Even een vraagje...
Ik heb via een uitzendbureau gereageerd op een administratieve functie bij Achmea. Het komt erop neer dat je dan 5 dagen in de week, 5 uur per dag achter een computer zit. (tenminste... dat is wat ik denk...)

Nu krijg ik een mail met info over een assesment voor aanstaande woensdag.
Met bij de tips en tricks: Ga netjes gekleed, representatief. Dus niet in een oude spijkerbroek, maar een mantelpakje hoeft ook weer niet.

Hoe zouden jullie gaan?
Ik heb geen pantalon, colbertje, blouse of iets dergelijks...
Wel gewoon een nette spijkerbroek (gelukkig net vorige week een nieuwe gekocht).

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven als het alleen om administratief werk gaat. Het is volgens mij niet zo dat ik bij een of andere balie kom te zitten.
Gewoon nette spijkerbroek of rok + blouse met lange mauwen eventueel een ketting
pi_75144824
Ik heb sowieso altijd iets tegen kledingregels. Ik ben juist blij dat ik niet meer in een pakje hoef te lopen van het bedrijf waar ik werk. Kan lekker mn eigen casual kleding dragen.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:54 schreef MarjoleinA het volgende:
Zag dat JDx ook weer aan het werk was, leuk! Gefeliciteerd. De rest moet ik nog bijlezen. Zit erg weining achter de pc tegenwoordig!

Thanks! Tis nog steeds wennen, maar begin mn plekje een beetje krijgen.
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 15:48:05 #300
17893 Forno
pi_75145702
Nou ik kan me ook aanmelden hier (als ex-bouwkundig tekenaar). Zojuist is bijna de helft van het kantoor ontslagen vanwege de ingekakte bouwwereld.

Wel klote dat ik jaren een 40-urige werkweek heb gehad en sinds enkele maanden over ben gegaan naar een 32-urige werkweek. Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden. Ik ben bang dat mijn WW straks wordt gebaseerd op het laatst verdiende brutoloon. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of ik daar iets aan kan veranderen of onderhandelen? Ik heb zeg maar voor 97% van de tijd fulltime gewerkt, en voel me toch een beetje klote nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')