Voor deze optie sta ik al een tijdje open. Maar ik kan je vertellen dat ik nu pas één keer ben uitgenodigd voor een functie net iets onder mijn niveau. Ik krijg continu te horen dat de functie voor mij géén uitdaging zal bieden etc. Ik probeer de Recruiter/HR-Adviseur echt te overtuigen met een scala aan kwaliteiten & voordelen. Maar helaas pindakaas!quote:Op woensdag 25 november 2009 15:27 schreef Olympian het volgende:
En hoe staan jullie tegenover solliciteren op een baan beneden je niveau? al is dat productie werk? ik probeer nu voor tijdelijk werk een baan op mbo niveau te vinden wat niet eens erg makkelijk is gezien de eisen die ze tegenwoordig stellen.
Moeilijke situatie. Je gevoel komt altijd bewust of onbewust tot uiting in je gesprek of brief. Houd hier goed rekening mee. Hoe negatiever (of minder positiever) je over de situatie of jezelf bent, hoe moeilijker het inderdaad wordt.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:01 schreef T3rr0r het volgende:
Ik zie het echt even niet meer zitten. Vorige week dacht ik eindelijk dat er weer eens schot in de zaak zat, vrijdag een aantal gesprekken gehad. Één daarvan was al niets geworden (maar daar had ik ook niet echt m'n hoop op gevestigd) en de andere was bij een W&S bureau. Die hadden al meteen een superleuke vacature voor me bij een Dance platenlabel en daar kon ik afgelopen maandag op gesprek. Erg leuk gesprek gehad, bedrijf beviel ook supergoed dus ik had er een heel goed gevoel over. Dag later zou ik het horen, de hele dag niets gehoord en toen aan het eind van de dag zelf maar gebeld. Slecht nieuws dus, want ik was het niet geworden. Vandaag nog een gesprek gehad, gesprek ging op zich wel weer prima maar aangezien ze ook nog een stuk of 7 andere kandidaten hebben geef ik de hoop gelijk maar weer op.
Ondertussen krijg ik echt steeds meer het idee dat ongeacht hoe goed de gesprekken ook gaan, het me de komende jaren echt niet zal lukken om een normale baan te vinden. En het vervelendste vind ik nog om elke keer weer te moeten horen: 'Ah joh, jammer, komt wel goed', terwijl dat idee bij mij ook langzaam maar zeker in elkaar begint te storten.
Mwah, ik kan die gevoelens tijdens een gesprek wel redelijk onderdrukken. Dus bang dat ik onbewust m'n wanhoop uitstraal heb ik totaal niet. In het voeren van sollicitatiegesprekken ben ik wel redelijk goed. Heb ook vrijwel altijd m'n woordje klaar en sta vrijwel nooit met een mond vol tanden. Alleen al die afwijzingen zorgen er steeds meer voor dat ik geen zin meer heb om te zoeken.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:54 schreef Cydex het volgende:
[..]
Moeilijke situatie. Je gevoel komt altijd bewust of onbewust tot uiting in je gesprek of brief. Houd hier goed rekening mee. Hoe negatiever (of minder positiever) je over de situatie of jezelf bent, hoe moeilijker het inderdaad wordt.
De redenering van het bedrijf zal waarschijnlijk zijn, dat werknemers die verder af wonen zich minder flexibel zouden kunnen inzetten qua overwerk e.d.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef =HellFire= het volgende:
Is de afwijzing "te ver" niet gewoon discriminatie? Dat een recruiter daarop beoordeelt, okay... maar een werkgever mag het daar toch niet op gooien?
Dat heb je goed bekeken. Ik heb dit ook meerdere malen meegemaakt. Diverse redenen waarvan een hoop niet plausibel overkomen. Bij sommige online sollicitaties wordt er weleens een hokje vrijgemaakt met de vraag: "Wat is er nog meer relevant voor je sollicitatie?" Dan vul ik in dat overwerken geen probleem is en nogmaals dat ik beschik over eigen vervoer en dat ik daardoor elk moment ter plaatse kan zijn e.d.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:14 schreef Rooligan het volgende:
[..]
De redenering van het bedrijf zal waarschijnlijk zijn, dat werknemers die verder af wonen zich minder flexibel zouden kunnen inzetten qua overwerk e.d.
Tsja, wat wil je eraan doen. Ik heb afwijzingen gehad vanwege mijn leeftijd; dan roepen ze ineens dat ze of een senior of een junior willen.... Of dat ze de voorkeur geven aan 'andere' mensen (positieve discriminatie; bijv. liever een dame op de functie). Je trekt als kandidaat toch aan het kortste eind in zo'n geval. Als ze je niet willen (om welke reden dan ook) dan gaan ze echt niet met je in zee...
Maar behalve de eventuele inflexibiliteit van een werknemer wil een werkgever, vooral in deze tijd, zo min mogelijk opdraaien voor reiskostenvergoeding. Als ze moeten snijden in deze tijd, snijden ze ook daarin.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef =HellFire= het volgende:
Is de afwijzing "te ver" niet gewoon discriminatie? Dat een recruiter daarop beoordeelt, okay... maar een werkgever mag het daar toch niet op gooien?
Dat zijn de ergste.... in 90% van de gevallen weet iemand van HRM niet precies wat men zoekt; de manager van de desbetreffende afdeling weet dat veel beter. Toch zie ik vaak dat het beoordeling van brieven (eerste filtering) en het eerste gesprek (tweede filtering) gedaan worden door HRM, waarbij die manager nauwelijks betrokken is (vaak ook helemaal niet).quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:34 schreef LaVauX het volgende:
Twee weken geleden ben ik drie keer met een HR-tutje in discussie gegaan en helaas zonder resultaat!
Zou het STIVORO betreffen...?quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:34 schreef LaVauX het volgende:
...
Ik kan het me enigszins nog voorstellen voor bepaalde (medische) functies maar het blijft onzin. Rokers zijn al verbannen door het rookbeleid maar NIET ROKEN voor een Recruitmentfunctie?!
Wat gaan ze nog meer in hnn functieomschrijving zetten: ... en doe je niet aan parachutespringen en eet je elke dag twee stuks fruit....quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:34 schreef LaVauX het volgende:
Ik kan het me enigszins nog voorstellen voor bepaalde (medische) functies maar het blijft onzin. Rokers zijn al verbannen door het rookbeleid maar NIET ROKEN voor een Recruitmentfunctie?!
wat is dat voor functie met 600 reactiesquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:59 schreef Kim87 het volgende:
Afgelopen dinsdag een gesprek gehad bij een leuk bedrijf, in de buurt en een leuk jong team.![]()
Ze hadden bijna 600 (!!!!) sollicitanten gehad, en hadden mij en nog 14 andere uitgenodigd.![]()
Nu maar hopen dat het een keer goed nieuws is, * Kim87 is al sinds mei op zoek naar een baan..
MBO niv.4, administratief medewerker..quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:01 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
wat is dat voor functie met 600 reacties
Nou, Kim dat zegt al iets over jou dat je uit bijna 600 sollicitanten op gesprek wordt uitgenodigd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:59 schreef Kim87 het volgende:
Afgelopen dinsdag een gesprek gehad bij een leuk bedrijf, in de buurt en een leuk jong team.![]()
Ze hadden bijna 600 (!!!!) sollicitanten gehad, en hadden mij en nog 14 andere uitgenodigd.![]()
Nu maar hopen dat het een keer goed nieuws is, * Kim87 is al sinds mei op zoek naar een baan..
Ik heb dat gesprek dus al gehad..quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:57 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Nou, Kim dat zegt al iets over jou dat je uit bijna 600 sollicitanten op gesprek wordt uitgenodigd.![]()
Ik duim voor je! Gooi al je charmes in de strijd en vertel hun maar dat jij die enthousiaste administratieve duizendpoot bent die goed kan multitasken!![]()
GOOD LUCK!
Deze was voor jou Kimquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:56 schreef sanger het volgende:
WTF, zoveel![]()
Welk diploma heb je zelf? Regulier MBO 4 of via particuliere instelling (PDB)?
*schouderklopquote:Op woensdag 25 november 2009 14:01 schreef T3rr0r het volgende:
Ik zie het echt even niet meer zitten. Vorige week dacht ik eindelijk dat er weer eens schot in de zaak zat, vrijdag een aantal gesprekken gehad. Één daarvan was al niets geworden (maar daar had ik ook niet echt m'n hoop op gevestigd) en de andere was bij een W&S bureau. Die hadden al meteen een superleuke vacature voor me bij een Dance platenlabel en daar kon ik afgelopen maandag op gesprek. Erg leuk gesprek gehad, bedrijf beviel ook supergoed dus ik had er een heel goed gevoel over. Dag later zou ik het horen, de hele dag niets gehoord en toen aan het eind van de dag zelf maar gebeld. Slecht nieuws dus, want ik was het niet geworden. Vandaag nog een gesprek gehad, gesprek ging op zich wel weer prima maar aangezien ze ook nog een stuk of 7 andere kandidaten hebben geef ik de hoop gelijk maar weer op.
Ondertussen krijg ik echt steeds meer het idee dat ongeacht hoe goed de gesprekken ook gaan, het me de komende jaren echt niet zal lukken om een normale baan te vinden. En het vervelendste vind ik nog om elke keer weer te moeten horen: 'Ah joh, jammer, komt wel goed', terwijl dat idee bij mij ook langzaam maar zeker in elkaar begint te storten.
Houd er rekening mee dat er in januari/februari 2010 óók een nieuwe lichting aankomt. Deze zal wellicht kleiner zijn dan in de reguliere afstudeermaanden juni, juli en augustus maar het houdt wel in dat er nog meer concurrentie zal zijn.quote:Ik zit in hetzelfde schuitje. Mij lukt het zelfs niet om op gesprek te komen. Meestal krijg ik een mail met: wij zoeken geen starters. In juni is een nieuwe lichting afgestudeerd: tegen dan moet ik een job hebben. Gelukkig duurt dat nog even.
Ik verwacht weinig bedrijven, kan hij niet weer iets gaan ondernemen ?quote:Op maandag 30 november 2009 10:15 schreef Rbhp het volgende:
Tips voor een werkloze ondernemer van 57 jaar oud? Wat voor baan etc, ik bedoel, wie neemt iemand van zo'n leeftijd nog aan na 20 jaar ondernemerschap...
quote:Op maandag 30 november 2009 09:28 schreef Vasco09 het volgende:
Had voor deze ochtend trouwens ook een eerste gesprek met een werkcoach bij UWV gepland. Omdat ik het hele weekend al ziek ben heb ik deze net telefonisch afgezegd.
Maar wat een gesprek zeg. De toon van dat vrouwtje aan de andere kant van de lijn.
'' Wat is de reden dat u afzegt?''
'' Ik ben ziek ''
'' Hmm oke, vooruit''.
In dat gesprek de hele tijd zo'n denigrerend toontje
Ondernemers hebben over het algemeen een uitgebreid netwerk. Weet een van zijn vroegere relaties niks?quote:Op maandag 30 november 2009 10:15 schreef Rbhp het volgende:
Tips voor een werkloze ondernemer van 57 jaar oud? Wat voor baan etc, ik bedoel, wie neemt iemand van zo'n leeftijd nog aan na 20 jaar ondernemerschap...
Nou, die gesprekken die beginnen eindelijk een beetje te komen. Deze week ook weer twee gesprekken, waarvan één een tweede gesprek bij dat bedrijf waar ook 7 anderen waren uitgenodigd en ik dus eigenlijk al had verwacht en na de eerste ronde uit te liggen (ondanks dat ik m'n gesprek gewoon prima voerde). Dus dat is wel erg fijn. Alleen ik heb echt geen idee waar ze het in het tweede gesprek over willen hebben, heb al eens eerder tweede rondes gehad maar dat waren gewoon opdrachtenrondes en/of presentaties.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:38 schreef katerwater het volgende:
[..]
*schouderklop
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mij lukt het zelfs niet om op gesprek te komen. Meestal krijg ik een mail met: wij zoeken geen starters. In juni is een nieuwe lichting afgestudeerd: tegen dan moet ik een job hebben. Gelukkig duurt dat nog even.
Tja, over die incapabele luie kutambtenaartjes heb ik me al eerder op dit forum uitgelaten...quote:Op maandag 30 november 2009 10:40 schreef Olympian het volgende:
[..]
ja weet je het, toch om misselijk van te worden. ze behandelen iedereen als kleine kinderen.
Gewoon nette spijkerbroek of rok + blouse met lange mauwen eventueel een kettingquote:Op maandag 30 november 2009 14:49 schreef Kekaa het volgende:
Even een vraagje...
Ik heb via een uitzendbureau gereageerd op een administratieve functie bij Achmea. Het komt erop neer dat je dan 5 dagen in de week, 5 uur per dag achter een computer zit. (tenminste... dat is wat ik denk...)
Nu krijg ik een mail met info over een assesment voor aanstaande woensdag.
Met bij de tips en tricks: Ga netjes gekleed, representatief. Dus niet in een oude spijkerbroek, maar een mantelpakje hoeft ook weer niet.
Hoe zouden jullie gaan?
Ik heb geen pantalon, colbertje, blouse of iets dergelijks...
Wel gewoon een nette spijkerbroek (gelukkig net vorige week een nieuwe gekocht).
Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven als het alleen om administratief werk gaat. Het is volgens mij niet zo dat ik bij een of andere balie kom te zitten.
Thanks! Tis nog steeds wennen, maar begin mn plekje een beetje krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:54 schreef MarjoleinA het volgende:
Zag dat JDx ook weer aan het werk was, leuk! Gefeliciteerd. De rest moet ik nog bijlezen. Zit erg weining achter de pc tegenwoordig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |