abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74402414
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:43 schreef LaVauX het volgende:
Het lijkt langzamerhand steeds beter te gaan. Vandaag werd ik gebeld voor een interessante vacature die ik ooit ben tegengekomen, van plan was om op te gaan reageren (mail staat nog in mijn conceptenvakje) maar toch niet heb gedaan omdat ik vreesde voor de welbekende afwijzing (omdat mijn profiel niet goed aansluit).

Belde een mevrouw, van de organisatie zelf, me vandaag op en vertelde ze me dat ze mijn CV op nationalevacaturebank.nl heeft gezien. Lekker even gebabbeld en ze vroeg of ik morgen op gesprek wil komen dus dat doen we maar. ;-)

Verder heb ik nog wat projecten lopen waar ik goede hoop op heb. Voor volgende week nog een gesprek gepland staan.
Klinkt goed als jullie beide ongevraagd van elkaar een match zagen.
pi_74402587
Nog even en ik geef het op met werk zoeken, wat een drama. Word er nogal depri van.
All good things are wild and free.
pi_74403606
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:27 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat ik niet van kantoor pikkies snap is dat ze alleen maar kantoor banen zoeken terwijl er in de bouw zat te doen is. Ga b.v voor een baan als timmerman of opperman in de bouw. als je handig bent en van aanpakken weet wordt je misschien wel aangenomen. Je kunt ook iets zoeken als koerier. Of zijn jullie bang om je handen vies te maken?
Onzin, de meesten kantoor pikkies zoals je ze noemt hebben ook zwaarder werk gedaan in jongere jaren. Na een HBO/Uni studie en enkele jaren werkervaring doe je niet aan een baan onder je niveau, dooddoener voor je cv. Het kost dan jaren en dat wijzen onderzoeken ook uit.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_74404504
Ok, lucky number 7 dan maar!

Na dit topic te hebben geopend (deel 1) morgenvroeg voor het eerst een 2e gesprek, ik ga maar slapen, hopen dat ik goed slaap en fris op pad kan morgen!
pi_74404831
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:45 schreef JDx het volgende:
Ok, lucky number 7 dan maar!

Na dit topic te hebben geopend (deel 1) morgenvroeg voor het eerst een 2e gesprek, ik ga maar slapen, hopen dat ik goed slaap en fris op pad kan morgen!
Heel veel suc6; zet hem op!
Vandaag alleen maar afwijzingen gekregen en geen nieuwe vacatures gevonden....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_74404952
Trouwens wat is jullie mening van recruiters? Het komt bij mij over alsof ze arroganter aan het worden zijn en al die kennismakingsgesprekken bij recruiters voordat je wordt voorgesteld bij een klant ben ik ook zat eerlijk gezegd, uiteindelijk gaat het om wat recruiter opdrachtgever van je vindt.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  woensdag 4 november 2009 @ 23:07:01 #7
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_74405286
tvp
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_74405828
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:07 schreef zwartedoos het volgende:
tvp
Ben je een recruiter?

Tijden zijn nu helaas anders, bedrijven hebben het voor het uitkiezen idd, vraag is nou eenmaal groter dan het aanbod. En het is begrijpelijk dat recruiters en kandidaten elkaar nodig hebben maar dat geeft niet recruiters het recht om laks en onprofessioneel te gedragen.
pi_74406359
Ook hier blijven we zoeken
pi_74406508
Ik ben inmiddels weer een paar weken verder en het wordt nu wel spannend, zoals ik eerder schreef heb ik mijn baan opgezegd om werk dichterbij te zoeken.
Ben vorige week bij het uitzendbureau geweest en bij een werving/sellectie bureau. Had van tevoren mijn doelen gemikt op het uitzendbureau en niet zozeer het W&S bureau.. Eerste gesprek bij uitzendbureau ging moeizaam, ik had het idee dat ik die intercedente pas afgelopen zomer afgestudeerd was van haar studie communicatie oid, iig was ze die vreselijke corps-RRRRRRRRR nog niet kwijt. En een hoop gegiechel als ze even geen antwoord wist op mijn vraag over de arbeidsmarkt.

Gesprek bij W&S-bureau ging een stuk beter gelukkig, zoals verwacht natuurlijk weinig banen beschikbaar, maar er waren 2 mogelijke werkgevers waar hij mijn CV naartoe zou sturen! Éen daarvan valt precies binnen mijn ervaring, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben (hoewel het de perfecte baan is om de krisis door te komen en misschien links of rechtsom binnen het bedrijf wat te zwemmen).

Kwam toevallig net nog een hele leuke vacature tegen op internet, qua werkzaamheden lijkt het me een fantastische baan, alleen is het wellicht nog iets te hoog gegrepen! . Maar morgen even bellen wat de exacte eisen zijn.

Maw: Ik heb na het weekend en de slechte indruk van de carrierebeurs weer veel hoop gekregen!!!
  donderdag 5 november 2009 @ 00:08:44 #11
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74407106
TVP

Sinds deze week dus begonnen weer met werken, en het bevalt wel. Maar blijf het wel volgen allemaal.

Voor ICT mensen neem contact op met zoveel mogelijk detacheringbureau's. Want ik wordt nog steeds benaderd door ze. Had zelfs ook een aantal aanbiedingen gekregen de afgelopen 3 maanden, maar ben ik zelf niet op ingegaan (Niet aan UVW vertellen) . Meestal wel een lullig salaris met projectcontract maar als je in een lastig situatie zit kan ik me voorstellen dat je ervoor gaat. Ondertussen kan je via deze IT Detacheerders wel je certificaten bijelkaar hosselen.

Q-Magic en Neomax bellen vaak met opdrachten. Neem contact op zou ik zeggen.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_74407193
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef VinnieJones het volgende:
TVP

Sinds deze week dus begonnen weer met werken, en het bevalt wel. Maar blijf het wel volgen allemaal.

nog niet tevreden?
  donderdag 5 november 2009 @ 00:15:54 #13
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74407269
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

nog niet tevreden?
Jawel ! Heel erg tevreden. Maar ik vind het wel interessant om dit Topic te volgen.

Of is het verboden terrein hier, nu ik een baan heb
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_74407330

Moderator donderdag 5 november 2009 @ 06:48:07 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_74409033
TVP als steun voor de werkzoekenden hier
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74409315
TVP. Gisteren mail van mn coach, of ik de sollicitaties van oktober even wilde doorsturen voor het gesprek..
Maar die heb ik niet..... Gelukkig houd ik alles wat ik doe wel bij in een bestandje wat elke keer naar haar gaat. En daarin is wel te zien dat ik redelijk wat gedaan heb.

Vrijdagochtend weer eens even aan de slag met vacatures, smiddags naar het UWV en daarna naar StartPeople. En zometeen weer een dagje werken.
  donderdag 5 november 2009 @ 08:06:01 #17
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_74409325
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef Guppyfriend het volgende:
TVP als steun voor de werkzoekenden hier
Dat dus
  donderdag 5 november 2009 @ 08:13:26 #18
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74409378
Tvp, reageer later.
No bad soldiers under a good leader
pi_74409381
Ook even TVP

[ Bericht 37% gewijzigd door addie84 op 05-11-2009 11:12:46 ]
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_74409581

[ Bericht 100% gewijzigd door LaVauX op 05-11-2009 08:41:38 ]
pi_74409605
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kekaa het volgende:
Ik duim voor je JDx.

Vandaag een vacature voor mezelf tegen gekomen, jongerenwerker in mn eigen stad. Het enige wat ik niet heb van de vereisten is kennis van de rooms katholieke traditie en ervaring met kerkelijk jeugd- en internationaal vrijwilligerswerk. Dit staat er bij als een pre...
Ik ga wel reageren denk ik, niet geschoten is altijd mis.
Beter! Het werd tijd dat jij ook eens beloond wordt met een geschikte vacature.
Tip: kwestie van bluffen. Lees je in de tussentijd in over de RK-traditie of ga met mensen praten die er kijk op hebben. Ervaring met kerkelijke jeugd... Tja, gooi 'm op het feit dat je enorme affiniteit hebt om met deze doelgroep aan de slag te gaan én onderbouw vooral je motivatie goed.

Heel véél succes!
pi_74409631
Wat betekent iod en TVP, trouwens?
  donderdag 5 november 2009 @ 08:49:53 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74409757
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:41 schreef LaVauX het volgende:
Wat betekent iod en TVP, trouwens?
Tadaaa!
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_74412406
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef tliciouz het volgende:
Nog even en ik geef het op met werk zoeken, wat een drama. Word er nogal depri van.
het is nogal frustrerend,maar ik geef de moed niet op ook al word ik er doodmoe van

[ Bericht 0% gewijzigd door psv-gomes op 05-11-2009 12:44:39 ]
pi_74413499
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:50 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

het is nogal frustrerend,maar ik geef de moed niet op ook al wordt ik er doodmoe van
Iemand met zo'n naam verdient een baan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blijf van mijn sig af homo!
pi_74415925
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:27 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Iemand met zo'n naam verdient een baan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik wordT is nogal erg fout ja
pi_74416715
Ik... heb... een... baan!!!!!!!!!!!!

Eindelijk hee, jeetje, zit sinds ik geloof 6 juni thuis, wat een hel, wel eerst voor 70%, waardoor het nog steeds een beetje behelpen wordt, maar wel een baan die me aanspreekt en zicht op meer uren!

Het is 55km rijden en groot nadeel is dat ze me wel tegemoet willen komen qua reiskosten, maar niet de volledige 19ct/km willen betalen. Mijn nieuwe auto (jaja als ik een baan zou krijgen kon ik goedkoop eentje overnemen van een vriend) rijdt 1 op 11 en met 110km heen en terug is dat 10 liter per dag. Dat is sowieso al 14 euro per dag aan benzine en ze willen iets van 12 euro per dag vergoeden.

En dan tel ik afschrijving e.d. nog niet eens mee. Dat zal dus ook allemaal voor eigen rekening komen.

Maar het begin is er, wat heb ik veel brieven geschreven zeg, ik tel er 55 in bijna exact 5 maanden tijd.

Ik was 1 van de 6 mensen die op gesprek waren geweest van de 27 geschikte brieven. En hij zag in mij zichzelf, iemand die graag wil werken, iets van ondernemerschap in zich heeft en veel wilde leren.

We zagen veel dingen hetzelfde, bijvoorbeeld dat opleiding niet alles zegt, dat het belangrijk is wat voor persoon je bent, dat ik ook bereid was vanalles te doen binnen dat bedrijf etc...

Nja... ben gewoon blij!!!

Bedankt voor al het geduim en de steun in ieder geval!

donderdag 5 november 2009 @ 13:23:53 #28
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_74417255
Gefeliciteerd, en een dikke TVP ook hier.
Tot zover de kwaliteitspost
pi_74417612
Van harte JDx.

Dat moet de rest hier ook moed geven!
blijf van mijn sig af homo!
pi_74418311
van harte gefeliciteerd JDx - van een lurker.

Ik zat hem aardig voor jou te knijpen ( en voor de anderen ook hoor !) .
Ook omdat je werklust uit je posts sprak en af en toe de wanhoop.

Goeie start binnenkort.
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 14:04:27 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_74418559
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef JDx het volgende:

Eindelijk hee, jeetje, zit sinds ik geloof 6 juni thuis, wat een hel, wel eerst voor 70%, waardoor het nog steeds een beetje behelpen wordt, maar wel een baan die me aanspreekt en zicht op meer uren!

Het is 55km rijden en groot nadeel is dat ze me wel tegemoet willen komen qua reiskosten, maar niet de volledige 19ct/km willen betalen. Mijn nieuwe auto (jaja als ik een baan zou krijgen kon ik goedkoop eentje overnemen van een vriend) rijdt 1 op 11 en met 110km heen en terug is dat 10 liter per dag. Dat is sowieso al 14 euro per dag aan benzine en ze willen iets van 12 euro per dag vergoeden.

En dan tel ik afschrijving e.d. nog niet eens mee. Dat zal dus ook allemaal voor eigen rekening komen.

Maar het begin is er, wat heb ik veel brieven geschreven zeg, ik tel er 55 in bijna exact 5 maanden tijd.

Ik was 1 van de 6 mensen die op gesprek waren geweest van de 27 geschikte brieven. En hij zag in mij zichzelf, iemand die graag wil werken, iets van ondernemerschap in zich heeft en veel wilde leren.

We zagen veel dingen hetzelfde, bijvoorbeeld dat opleiding niet alles zegt, dat het belangrijk is wat voor persoon je bent, dat ik ook bereid was vanalles te doen binnen dat bedrijf etc...

Nja... ben gewoon blij!!!

Bedankt voor al het geduim en de steun in ieder geval!

tell us more, wat ga je doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74418989
Gefeliciteerd JDx!!
pi_74419339
quote:
Gefeliciteerd!
En eh..koop een tweedehands daihatsu cuore, goedkoopste auto die er bestaat, rijdt 1 op 20
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 5 november 2009 @ 14:44:59 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74420002
Iedereen weer veel succes bij het zoeken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74421974
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:57 schreef samjustme het volgende:
Trouwens wat is jullie mening van recruiters? Het komt bij mij over alsof ze arroganter aan het worden zijn en al die kennismakingsgesprekken bij recruiters voordat je wordt voorgesteld bij een klant ben ik ook zat eerlijk gezegd, uiteindelijk gaat het om wat recruiter opdrachtgever van je vindt.
Ligt er heel erg aan welke recruiter je tegen komt. Sommigen zijn heel erg betrokken en voelen met je mee. Anderen wimpelen je juist heel erg af. Je moet het dus een beetje treffen. Als je je niet altijd zomaar bij hun boodschap neerlegt kun je het kaf wel van het koren onderscheiden. Zo heb ik gehad dat ze gewoon simpelweg zeggen dat ze hun best doen, maar dichtslaan of ineens heel arrogant worden als je vraagt waar dat uit blijkt. Maar ik heb ook gehad dat ik een manager/opdrachtgever zelf een tweede keer mocht proberen te overtuigen om me alsnog uit te nodigen nadat de recruiter eerst had gezegd dat ik niet op gesprek mocht. Per telefoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Daboman op 05-11-2009 15:44:38 ]
pi_74429993
Dank dank dank dank!!!

Wow, AnneX zit hem zelfs te knijpen voor ons allemaal ben echt heel erg blij nu!

Nou Guppy ik zal eens vertellen wat ik ga doen!

Ik kom te werken bij een bedrijf dat stands maakt (aan de hand van onderdelen van een leverancier uit amerika). Ik ga in 3D de stands vantevoren op de computer in elkaar zetten, de websites onderhouden en wat werken met het maken van flyers en folders.

Daarnaast kan het ook zo maar zijn dat je een keer mee moet naar een beurs of iets dergelijks. En dat kan door heel Europa zijn. Eigenlijk een beetje van alles wat, precies wat ik zoek! Afwisseling!

Ik begin om de week 3 dagen en dan weer 4 dagen (3,5 dag/week dus), maar op de vrije dagen kan ik voorlopig indien nodig invallen bij een autoverhuur bedrijf (waar ik zat te twijfelen of ik dat 0-uren contract aan moest nemen).

Dus kan altijd wat extra uurtjes maken.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:45:10 #37
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_74430718
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:23 schreef JDx het volgende:
Dank dank dank dank!!!

Wow, AnneX zit hem zelfs te knijpen voor ons allemaal ben echt heel erg blij nu!

Nou Guppy ik zal eens vertellen wat ik ga doen!

Ik kom te werken bij een bedrijf dat stands maakt (aan de hand van onderdelen van een leverancier uit amerika). Ik ga in 3D de stands vantevoren op de computer in elkaar zetten, de websites onderhouden en wat werken met het maken van flyers en folders.

Daarnaast kan het ook zo maar zijn dat je een keer mee moet naar een beurs of iets dergelijks. En dat kan door heel Europa zijn. Eigenlijk een beetje van alles wat, precies wat ik zoek! Afwisseling!

Ik begin om de week 3 dagen en dan weer 4 dagen (3,5 dag/week dus), maar op de vrije dagen kan ik voorlopig indien nodig invallen bij een autoverhuur bedrijf (waar ik zat te twijfelen of ik dat 0-uren contract aan moest nemen).

Dus kan altijd wat extra uurtjes maken.
Klinkt goed. Gefeliciteerd en veel plezier.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_74432073
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:57 schreef samjustme het volgende:
Had vandaag een recruiter uit ierland aan de telefoon die niet arrogant was.
pi_74446527
En een vacature voor opbouwwerker gevonden hier in de stad. Ook maar even op reageren.
Durf er alleen niet zo heel erg op te hopen, want ze zoeken tegelijkertijd intern... en bij de vorige vacature van hen waar ik op reageerde kreeg ik op het allerlaatste moment een reactie terug dat ze iemand intern hadden gevonden.
En binnen deze organisatie wordt veel geschoven met mensen.
pi_74447430
Ik heb een vraagje. Is het normaal dat als je CV op monsterboard staat er bijna 20 recruiment bureau's reageren. Wordt platgebeld en platgemaild en nu weet ik niet helemaal wat ik hier mee aan moet
pi_74447459
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:18 schreef Starter_123 het volgende:
Ik heb een vraagje. Is het normaal dat als je CV op monsterboard staat er bijna 20 recruiment bureau's reageren. Wordt platgebeld en platgemaild en nu weet ik niet helemaal wat ik hier mee aan moet
Ligt er denk ik aan wat voor werk je zoekt.
Niemand heeft mij nog gebeld.
pi_74449509
quote:
Hangt er vanaf wat er in je cv staat. Als je een trefwoord noemt, bellen ze je wel. Dat wil helaas niet zeggen dat ze ook echt werk voor je hebben of zelfs maar dat ze je cv hebben gelezen...

Eigenlijk hoor ik niet in dit topic, maar ik leef met jullie mee en zo
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:31:39 #43
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74449619
tvp, zoek overigens weinig echt actief momenteel

Ben iig blij dat ik momenteel werk heb (hoewel het niet echt leuk werk is, verdient het wel
quote:
)

Monsterboard heb ik eigenlijk nog iets van gehoord qua reacties van recruiters
pi_74451795
Zow, net 3 sollicitaties verstuurd, en eentje zometeen uitprinten bij het UWV en dan opsturen.
2 keer jongerenwerker, 1 keer opbouwwerker en 1 keer open sollicitatie voor kinderopvang.
Ik ben benieuwd.
pi_74456853
Ik kom net bij ht UWV vandaan, maar de wet WIJ is in eerste instantie niet echt iets voor mij.
Had net daarvoor van mn coach een bon voor sollicitatiebrieven schrijven gekregen + dat ik ingeschreven ben voor een sollicitatieworkshop.
Zeggen die mensen van de gemeente die over de WIJ gaan dat dat ook zo ongeveer is wat hun voor mij kunnen doen...

Maar, wel een afspraak gemaakt. En ik moest mn CV even mailen want ze hebben een soort leer/werk traject wat lijkt op dat van werkcoach van het UWV, maar dan via de gemeente.
En nog drie vacatures meegekregen.

En ik moest toch nog maar eventjes uitzoeken of we (mn vriend die wajong heeft en ik) in aanmerking kunnen komen voor een of andere toeslag.

Ik kan dus weer eventjes vooruit.
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:02:05 #46
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74457158
In de jachtbouw sector in Friesland is het momenteel grote armoede. Afgelopen week zijn er 3 werven failliet gegaan en bij een andere werf moeten er 28 mensen uit. Het aantal werven dat nu nog goede zaken doet is op 1 hand te tellen wat betekend dat zeker 75% van de scheepstimmermannen die nu werkeloos zijn geworden minmaal to halverwege 2010 zonder werk zit omdat de markt nu simpelweg verzadigt is. Volgens een prognose van de Hiswa zal het dan (halverwege 2010) weer beginnen aan te trekken. Ik hoop echt dat ze gelijk hebben.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_74458622
Nooit gedacht dat een economische malaise zo'n ontzettende impact op alles heeft.
Vroeger dacht ik dat het allemaal wel mee viel (het welbekende zorgeloze leventje). Maar nu als volwassene weet ik eindelijk wat het is: een slopend proces! Als je vóór de kredietcrisis werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, was de kans groot dat je ook daadwerkelijk werd aangenomen.

Nu mag je al blij zijn als je de brievenselectie doorkomt... dan ben je even blij maar dat verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer je na je eerste gesprek te horen krijgt dat ze niet met je doorgaan. Je wordt soms ook echt 'uitgekleed' tijdens deze gesprekken!

En het enge van het verhaal is, dan ik het idee heb dat het nog lang gaat duren voordat de economie zich herstelt.

Eén lichtpuntje is dat ik afgelopen dagen weer een aantal uitnodigingen heb ontvangen om op gesprek te komen... enkele maanden terug had ik niet eens één gesprek per maand en nu gemiddeld één gesprek per week.

Juichen doe ik nog niet... want het is net alsof ik auditie doe voor Idols ofzo. Het duurt zo lang tegenwoordig voordat ze je aan willen nemen: kennismakingsgesprek/intakegesprek, gesprek 2, gesprek 3, capaciteiten- en persoonlijkheidstests én een hoop concurrentie!
pi_74458650

[ Bericht 100% gewijzigd door LaVauX op 06-11-2009 16:52:07 ]
pi_74459552
Het ierse balletje is gaan rollen, na gisteravond tot diep in de nacht mijn cv specifiek opnieuw heb opgebouwd voor de functie waarvoor ik voorgesteld zou worden.

vanmorgen belde ze gelijk al heel enthousiast op (ze zag het recruitment geld al rollen) , dat de werkgever erg enthousiast was en gelijk afspraak wilde inplannen ergens in een hotel in eindhoven of den bosch. Weet nu ook voor het eerst de naam van het bedrijf.
pi_74463387
Oracle.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_74463477
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef Lennox het volgende:
Oracle.
Wat mogen we met deze opmerking ?
pi_74463595
Hebben die je benaderd?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_74464393
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef LaVauX het volgende:
.........
Juichen doe ik nog niet... want het is net alsof ik auditie doe voor Idols ofzo. Het duurt zo lang tegenwoordig voordat ze je aan willen nemen: kennismakingsgesprek/intakegesprek, gesprek 2, gesprek 3, capaciteiten- en persoonlijkheidstests én een hoop concurrentie!
Klopt.
Toen ik drie jaar geleden (vrijwillig) van baan verwisselde, had ik aan twee sollicitatie bezoeken genoeg bij 1 bedrijf. Zij hadden de vacature al een tijdje openstaan. Het eerste gespek was kennismaking met P&O dame en de afdelingsmanager; het tweede gesprek was met de directe collega's en uiteindelijk de directeur eigenaar. De dag erna ontving ik het eerste voorstel van het contract.

Tijdens die gesprekken werd nergens gevraagd naar kopieën van mijn diploma's, referenties en van een capaciteiten onderzoek / assessment of psychologisch onderzoek was geen sprake. Er werd uiteraard inhoudelijk over de functie gepraat en hoe mijn profiel erop aansloot. De enige echte 'test' waren de talen; midden in het gesprek ging één collega ineens over op Engels en iets later op Duits. Dat was natuurlijk geen probleem. Het gesprek met de directeur was het makkelijkste, hij was 90% van de tijd aan het woord.

Ach ja, dat waren nog eens tijden.....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_74464893
Ik ben iig tot Februari onder de pannen, ben er blij mee, ook al is het geen top werk.
pi_74465600
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:05 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben iig tot Februari onder de pannen, ben er blij mee, ook al is het geen top werk.
wat mag je gaan doen ?
pi_74467522
Magazijn werk, orderpicken enz enz

Doe dit iig liever dan thuis zitten begon na 3 weken ZEER te vervelen
pi_74476724
Ik lees ook weer even mee. Mijn man is sinds 1 oktober werkeloos en zit in een nogal moeilijke branche.
Hier in Brabant valt namelijk de ene drukkerij na de andere om en hij is offsetdrukker.
Het is een vakman en hij heeft zichzelf binnen zijn vakgebied behoorlijk goed kunnen ontwikkelen en altijd 'goed verkocht'. Hij had dus bij zijn laatste werkgever een topsalaris (bijna 2000 netto per maand, incl. ploegentoeslag, dat wel....) en zal dat in een andere branche niet kunnen verdienen (hij heeft namelijk alleen maar opleidingen richting het grafische...).

Lichtpuntje 1: hij is vorige week op gesprek geweest bij een grote drukkerij. Het solgesprek was indrukkwekkend (bijna een psychologische test), maar goed verlopen. Hij hoort hier komende week meer van. Spannend....

Lichtpuntje 2: gelukkig begint zijn netwerk te werken: een drukkerij hier uit de omgeving belde hem vorige week op omdat men hem graag wilde hebben als tijdelijke kracht voor het vervangen van een zieke medewerker voor een half jaar. Indien lichtpuntje 1 niets wordt, gaat hij daar wel op in waarschijnlijk.

Verder even de persoonlijke kant van het 'werkeloos zijn': ik ben hem thuis een beetje beu ( ). Hij doet goed zijn best, hij helpt in het huishouden etc., maar heel mijn ritme ligt op zijn kont. Ik kan niet doen wat ik wil, mijn huishoudklusjes (die altijd bij mij gelegen hebben omdat ik parttime werk) worden helemaal ondersteboven gegooid (hij doet het natuurlijk echt helemaal anders als ik en noooooooooit goed genoeg) en ik moet in een keer vijf keer op een dag koffie drinken met hem, terwijl ik normaal gewoon doorga.

Pffff....... en het is pas een maandje.........hihi, dat beloofd wat!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_74477000
Hahahaha Tezz, herkenbaar!!

Eerst was mn vriend 38 uur per week aan het werk. Daar moest ik aan wennen. Toen was hij thuis terwijl ik nog naar school ging, weer opnieuw wennen. En toen ging ik werken terwijl ik naar school ging, minder tijd voor het huishouden. Weer wennen en alles anders doen...
En nu zitten we allebei thuis (al werk ik af en toe) en dat was in het begin ook weer erg wennen.
pi_74477622
Haha niet te hard zijn voor een werkloze man he!
pi_74482204
Ja hier ook zo'n geval. Mijn vriendin werkt 32 uur en heeft 1,5 uur minder reistijd per dag dus doet ze meestal iets meer in het huishouden (weekend doen we gewoon samen alles). Maar nu ben ik vanaf 1 dec werkloos en zullen de rollen omgedraaid zijn! . Per 1 februari is eindigt haar contract en gaat ze weer voltijd haar master doen, dan draaien we de rollen wéér om! . (ervan uitgaande dat ik dan weer werk heb )
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:04:59 #61
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74482544
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid een vraag aan de ict-ers. Ik heb altijd al een aangeboren talent gehad voor alles wat met computers te maken heeft. Ik heb er nooit een opleiding in gevolgd maar kan programmeren in C, Python, Perl en Java. Ik kan ook websites ontwerpen en netwerken beheren. Heb je dan enige kans om in de ict sector aan de bak te komen of wordt er zwaar naar diploma's gekeken?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_74485960
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid een vraag aan de ict-ers. Ik heb altijd al een aangeboren talent gehad voor alles wat met computers te maken heeft. Ik heb er nooit een opleiding in gevolgd maar kan programmeren in C, Python, Perl en Java. Ik kan ook websites ontwerpen en netwerken beheren. Heb je dan enige kans om in de ict sector aan de bak te komen of wordt er zwaar naar diploma's gekeken?
Wil je ook een kantoorpikkie worden dan
pi_74486265
Ben nu vacatures op inernet aan het verzamelen en de bedoeling is om dit weekend minimaal 10 brieven te schrijven (zou niet zoveel tijd moeten kosten aangezien 90% van de inhoud hetzelfde is).

Ben benieuwd! .
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:18:27 #64
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74487526
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:16 schreef samjustme het volgende:
Wil je ook een kantoorpikkie worden dan
Misschien wel.
pi_74487726
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:31 schreef RedFever007 het volgende:
Monsterboard heb ik eigenlijk nog iets van gehoord qua reacties van recruiters
Het kan hard gaan als je je CV op Monsterboard zet; daar waar ik met open sollicitaties geen poot tussen de deur kon krijgen of nooit verder kwam dan het 1ste gesprek hingen ze nadat ik mn CV op monsterboard had gezet om de klapscheet aan de telefoon. En idd, al na 3 weken was ik door een detacheringsbureau een bedrijf binnengeloodst, waar ik nu een paar jaartjes zit.

Grappige was dit ik een paar maanden eens voor de lol wat wijzigingen in mn online CV had aangebracht; mn mailbox werd prompt bijkans volgedouwd met berichten van recruiters.
pi_74490393
quote:
vroeger ja , nu nee, dit omdat ze nu minimaal 5 jaar ervaring opeens gaan vragen. netwerk beheren vragen ze diploma's / certificaten voor
  zaterdag 7 november 2009 @ 20:37:35 #67
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74491140
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
vroeger ja , nu nee, dit omdat ze nu minimaal 5 jaar ervaring opeens gaan vragen. netwerk beheren vragen ze diploma's / certificaten voor.
En wat als ik kan aantonen wat mijn capaciteiten zijn als programeur? Het klinkt enorm arrogant maar ik denk dat ik rondjes ren om mensen met meerdere jaren ervaring. Heb in het verleden regelmatig hele leuke coding sessies gehad met Greg Kroah-Hartman.
pi_74492590
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:37 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

En wat als ik kan aantonen wat mijn capaciteiten zijn als programeur? Het klinkt enorm arrogant maar ik denk dat ik rondjes ren om mensen met meerdere jaren ervaring. Heb in het verleden regelmatig hele leuke coding sessies gehad met Greg Kroah-Hartman.
Doorgebrek aan werkervaring kunnen ze je niet goed beoordelen. Je zal denk ik assertief moeten zijn door ze jou te laten uitdagen is een assement of codingtest.

anders zeggen ze dit tegen je
pi_74498470
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:28 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Het kan hard gaan als je je CV op Monsterboard zet; daar waar ik met open sollicitaties geen poot tussen de deur kon krijgen of nooit verder kwam dan het 1ste gesprek hingen ze nadat ik mn CV op monsterboard had gezet om de klapscheet aan de telefoon. En idd, al na 3 weken was ik door een detacheringsbureau een bedrijf binnengeloodst, waar ik nu een paar jaartjes zit.

Grappige was dit ik een paar maanden eens voor de lol wat wijzigingen in mn online CV had aangebracht; mn mailbox werd prompt bijkans volgedouwd met berichten van recruiters.
mja het zijn idd heel veel detacheringsburau's die je dan krijgt, met name een hoop uit Amsterdam ZO (in mijn geval iig vorig jaar). Ik ben nu wat selectiever wat dat betreft
Ben wel met een detacheringsbureau bezig, maar die heb ik zelf aangekaart en zit hier om de hoek .
  zondag 8 november 2009 @ 02:23:20 #70
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74498931
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 21:32 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Doorgebrek aan werkervaring kunnen ze je niet goed beoordelen. Je zal denk ik assertief moeten zijn door ze jou te laten uitdagen is een assement of codingtest.

anders zeggen ze dit tegen je
[ afbeelding ]
Heb je met opzet een foto van Hartman gebruikt of is het toeval?
pi_74500557
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:23 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Heb je met opzet een foto van Hartman gebruikt of is het toeval?
ging opzoeken wie hartman is, 2de plaatje was deze
pi_74518469
quote:
Hoi,
Ik werk al jaren in de IT (nu als systeembeheerder op een school met 400 werkstations) en heb geen diploma's of certificaten
alleen een TCP/IP cetrificaat
Toch heb ik bij getronics gewerkt en bij Accor als regional IT technician. met de verantwoordelijkheid over 13 hotels.
Het gaat ,zelfs tegenwoordig , niet alleen om papiertjes maar ook of je iets kunt en je mondig genoeg bent om het te laten zien.
Vooral niet bang zijn..
als referentie zal ik je vertellen dat mijn hoogst behaalde diploma een Vapro diploma is.
En dat is MBO nivo.
Trouwens de baan die ik nu heb heb ik ook pas sinds 2,5 maand.
En ja ik weet het ik ben een banenhopper maar ben er nu wel een beetje klaar mee en hoop dat ik nog lang mag werken waar ik nu zit..
ennuh ik kan dus NIET programmeren of websites in elkaar zetten.
Ik kan alleen hele goed analytisch denken (denk ik )
pi_74531513
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:28 schreef marcosta het volgende:

[..]

Hoi,
Ik werk al jaren in de IT (nu als systeembeheerder op een school met 400 werkstations) en heb geen diploma's of certificaten
alleen een TCP/IP cetrificaat
Toch heb ik bij getronics gewerkt en bij Accor als regional IT technician. met de verantwoordelijkheid over 13 hotels.
Het gaat ,zelfs tegenwoordig , niet alleen om papiertjes maar ook of je iets kunt en je mondig genoeg bent om het te laten zien.
Vooral niet bang zijn..

Hier net zo, heb vwo gedaan, maar havo diploma, ook nog hbo gedaan, maar het klinkt stom, maar ik hoefde echt niets te doen en haalde alles, dat ik na een jaar dacht (toen ik een baan kon krijgen), laat maar zitten die opleiding.

Heb eigenlijk op papier alleen maar een Havo en een MBO diploma, maar verdien toch meer dan sommige HBO'ers. De directeur van dat bedrijf waar ik nu aangenomen ben gelooft ook niet echt meer in de opleidingen van tegenwoordig en daar heeft hij ook deels wel gelijk in.

Maar toch is het wel belangrijk in bijvoorbeeld grote voorselecties om bepaalde papieren te hebben, anders wordt je zo uit de stapel gegooid.

Gelukkig zijn er nog steeds mensen die ook kijken naar wat voor persoon je bent en wat je in huis hebt en niet alleen of je een papiertje hebt die zegt dat je minimaal een 5,5 hebt gehaald op een aantal tentamens.
pi_74553148
pffff recruiters, had voor morgen afspraak staan met directeur in hotel in den bosch, kreeg ik een belletje vanavond dat de afspraak niet bevestigd was, terwijl ze vrijdag mij nog mailde en belde van we hebben de afspraak gemaakt datum tijd , locatie.
pi_74554098
Morgen definitieve contract tekenen! Ben benieuwd of hij nog wat gedaan heeft aan die reiskosten vergoeding, had heel sneaky gezegd dat ik het aan de lage kant vond, hij reageerde een beetje zo van, hmmm iedereen krijgt hetzelfde, maar zal even kijken.
pi_74556178
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:03 schreef JDx het volgende:
Morgen definitieve contract tekenen! Ben benieuwd of hij nog wat gedaan heeft aan die reiskosten vergoeding, had heel sneaky gezegd dat ik het aan de lage kant vond, hij reageerde een beetje zo van, hmmm iedereen krijgt hetzelfde, maar zal even kijken.
Heb je nog geen concept contract gekregen ?
pi_74556211
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:59 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Heb je nog geen concept contract gekregen ?
Jawel, maar hij past hem nog een beetje aan.
pi_74556323
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Jawel, maar hij past hem nog een beetje aan.
goed dat jij iedergeval onder de pannen zit.
pi_74557761
quote:
Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Hier net zo, heb vwo gedaan, maar havo diploma, ook nog hbo gedaan, maar het klinkt stom, maar ik hoefde echt niets te doen en haalde alles, dat ik na een jaar dacht (toen ik een baan kon krijgen), laat maar zitten die opleiding.

Heb eigenlijk op papier alleen maar een Havo en een MBO diploma, maar verdien toch meer dan sommige HBO'ers. De directeur van dat bedrijf waar ik nu aangenomen ben gelooft ook niet echt meer in de opleidingen van tegenwoordig en daar heeft hij ook deels wel gelijk in.

Maar toch is het wel belangrijk in bijvoorbeeld grote voorselecties om bepaalde papieren te hebben, anders wordt je zo uit de stapel gegooid.

Gelukkig zijn er nog steeds mensen die ook kijken naar wat voor persoon je bent en wat je in huis hebt en niet alleen of je een papiertje hebt die zegt dat je minimaal een 5,5 hebt gehaald op een aantal tentamens.
Hangt vanaf wat voor soort baan, bij banen met specialistische ervaring worden vaak vrij hoge eisen gesteld,vooral nu.
pi_74557823
quote:
PROFICIAT!! De aanhouder wint maar weer eens.
En je reiskosten worden niet helemaal vergoed, tsja, vervelend idd. Had ik in mij eerste baan na de werkloosheid ook. Dat was zo'n 100km per dag en er werd een maximum van 130euro per maand vergoed. Ik verstookte zo'n 200euro/maand aan brandstof alleen al
Nu een baan veel korter bij, later van huis en vroeger thuis. En ik heb met minder reisafstand een pak meer reiskostenvergoeding als eerst. Salaris ook beter dan eerst. Was een oud contact waar ik destijds veel aandacht aan had besteed. Belde me zomaar op en deed een goed voorstel.
Het kan dus achteraf best redelijk aflopen. Maak je geen zorgen (niet altijd even makkelijk, I know).
pi_74571986
Nou wel mooi klote hoor, krijg 12,50 per dag voor 110km. Dat betekend dat ik dus net niet de benzine ervan kan betalen.

Auto rijdt ongeveer 1 op 11 is dus 10 liter. 10x1,40 = 14 euro per dag aan benzine.

Ik had trouwens echt zin in vanmorgen, maar voor het tekenen kwam hij opeens nog met allerlei vragen, ik organiseerde wel eens house/club feesten, hij zei, ja als je in zo'n hardcore scene zit dan heb je toch een bepaald beeld van iemand, gebruik je drugs? handel je in drugs? andere verdovende middelen?

En omdat ik lid ben van de lokale supporters vereniging ging hij er meteen vanuit dat ik een of andere hooligan was, allemaal vragen over voetbal en aanraking met politie enzo. Ik dacht eerst, wil hij er alsnog van af ofzo? Belachelijk als je fan bent van een voetbalclub ben je toch niet meteen hooligan! En club/house feestjes zijn heel wat anders als hardcore feestjes en dan nog hoef je niet per se aan de drugs te zijn, pff...

Alles was mooi en aardig, maar hij was opeens heel wantrouwend vanmorgen. Had uren op Google gezocht naar mijn naam e.d. want hij had dingen gevonden waarvan ik het bestaan al niet eens meer af wist.

Uiteindelijk wel getekend, maar ergens voel ik me een soort van beledigd.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:18:52 #82
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_74572534
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:02 schreef JDx het volgende:
Nou wel mooi klote hoor, krijg 12,50 per dag voor 110km. Dat betekend dat ik dus net niet de benzine ervan kan betalen.

Auto rijdt ongeveer 1 op 11 is dus 10 liter. 10x1,40 = 14 euro per dag aan benzine.

Ik had trouwens echt zin in vanmorgen, maar voor het tekenen kwam hij opeens nog met allerlei vragen, ik organiseerde wel eens house/club feesten, hij zei, ja als je in zo'n hardcore scene zit dan heb je toch een bepaald beeld van iemand, gebruik je drugs? handel je in drugs? andere verdovende middelen?

En omdat ik lid ben van de lokale supporters vereniging ging hij er meteen vanuit dat ik een of andere hooligan was, allemaal vragen over voetbal en aanraking met politie enzo. Ik dacht eerst, wil hij er alsnog van af ofzo? Belachelijk als je fan bent van een voetbalclub ben je toch niet meteen hooligan! En club/house feestjes zijn heel wat anders als hardcore feestjes en dan nog hoef je niet per se aan de drugs te zijn, pff...

Alles was mooi en aardig, maar hij was opeens heel wantrouwend vanmorgen. Had uren op Google gezocht naar mijn naam e.d. want hij had dingen gevonden waarvan ik het bestaan al niet eens meer af wist.

Phoeh, heftige vragen. Ik zet mijn vraagtekens bij een aantal of die wel (juridisch) gezien, gesteld mogen worden. Anyway, ben geen deskundige dus zeker weten doe ik het niet.

Succes in ieder geval.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:22:28 #83
142400 RedFever007
pi_74572670
quote:

Dit geeft maar weer eens aan dat men niet moet vergeten dat het wereldwijdeweb dingen kan prijsgeven welke niet voor derden bedoeld is. Zoals privegegevens over wat iemand doet in zn vrije tijd.
pi_74573670
Pff JDx.
Ik zal eens even op mezelf gaan googlen, kijken wat ik tegenkom.

En die anderhalve euro wat je zelf kwijt bent aan reizen is toch niet zo heel erg?
Als het goed is krijg je met die baan meer binnen dan zonder.
pi_74573992
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:52 schreef Kekaa het volgende:
Pff JDx.
Ik zal eens even op mezelf gaan googlen, kijken wat ik tegenkom.

En die anderhalve euro wat je zelf kwijt bent aan reizen is toch niet zo heel erg?
Als het goed is krijg je met die baan meer binnen dan zonder.
Nee dat is zo, maar bij alle andere banen kreeg ik 19 cent per kilometer. En die auto die ik nu heb is gewoon een oude goedkope auto, waar ik dus straks wel 600/700km per week mee ga rijden.

Nieuwe banden, onderhoudsbeurten, zal regelmatig iets stuk gaan, alles slijt sneller. Dat kan ik echt niet betalen van die baan.

Ik heb zelf ook wel eens gezocht op Google, maar kon nooit veel vinden, maar hij heeft zelf (of door een derde) echt vanalles opgezocht, via oude bedrijfsnamen van mij gezocht op sites die ik al jaren niet meer bij houd, waar ik soms niet eens de inlogcode's meer van weet.

Hij wist dat ik vroeger een site had over onze club (al niet meer bijgehouden sinds 2004!) en dat ik vroeger feesten organiseerde (club/house), nou dat kan ik zelf niet eens terugvinden.

Maar sowieso, supporters van een club hetzelfde vinden als vandalen/hooligans en een organisator van club/house feesten associeren met "de hardcore scene" zoals hij dat zei en drugs e.d.

Ik heb echt het idee dat hij nu al een bepaald beeld van mij heeft ofzo.

Toen ik zei dat ik geen drugs gebruikte, zei hij letterlijk: "nee? het is ook niet dat het daarom niet door zou gaan ofzo hoor, maar wel iets om dan over te praten". En toen afwachtend.
pi_74574306
Had trouwens voordat ik ging solliciteren mijn Hyves al gewist, vond ik een beetje kinderachtig overkomen en er stonden wat leuke party foto's op.

Bij mijn vorige werkgevers was dat allemaal geen probleem, als ik op maandag brak op mn werk kwam, waren ze alleen maar blij dat ik een leuk weekend had gehad, deed verder mn werk wel goed (vanaf een uur of 12 ).
pi_74574433
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:18 schreef Cydex het volgende:

[..]

Phoeh, heftige vragen. Ik zet mijn vraagtekens bij een aantal of die wel (juridisch) gezien, gesteld mogen worden. Anyway, ben geen deskundige dus zeker weten doe ik het niet.

Succes in ieder geval.
Dat soort vragen mogen niet gesteld worden in een sollicitatie. Maarrrrr, er is geen sollicitatiewet waarin staat wat wel en niet mag. Overigens mag je bepaalde vragen (gezondheid, religie partner e.d.) weigeren te beantwoorden. Maar dat staat heel vreemd waardoor andere sollicitanten de voorkeur krijgen.
Bij dit soort overtredingen van de sollicitatiecode, kun je melding doen bij die commissie. Die kan echter geen schadevergoeding of baan voor je afdwingen hoor. Hooguit kun je iets bereiken om die commissie te waarschuwen en mediacontact te zoeken.
pi_74575023
Nou ik kom al bij onze voetbalclub sinds dat ik 8 ben ofzo en dat is nu al 19 jaar en heb sinds mijn 12e een seizoenskaart en zoals hij praatte over supporters vond ik gewoon beledigend. Zal je eerlijk vertellen dat ik zin had om er aan het werk te gaan, maar dat ik nu gewoon zoiets heb van, nja, ik moet werk hebben voor geld, maar het leuke is er allang weer van af.

Ik denk dat uit mijn verhaal niet helemaal duidelijk is geworden hoe de sfeer was, maar het was echt geen leuk gesprek.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:59:29 #89
142400 RedFever007
pi_74576070
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef JDx het volgende:
Nou ik kom al bij onze voetbalclub sinds dat ik 8 ben ofzo en dat is nu al 19 jaar en heb sinds mijn 12e een seizoenskaart en zoals hij praatte over supporters vond ik gewoon beledigend. Zal je eerlijk vertellen dat ik zin had om er aan het werk te gaan, maar dat ik nu gewoon zoiets heb van, nja, ik moet werk hebben voor geld, maar het leuke is er allang weer van af.

Ik denk dat uit mijn verhaal niet helemaal duidelijk is geworden hoe de sfeer was, maar het was echt geen leuk gesprek.
Dat kan ik mij heel erg goed voorstellen
Vind het ook erg apart van die werkgever dat hij hier ineens over begint
pi_74576478
Ok ik meld me ook even dit topic.

Ik ben 26 jaar en sinds januari afgestudeerd (opleiding Marketing Communicatie, HBO).
Na een rondreis ben ik nu enige maanden op zoek naar een passende starterfunctie.
Zoals bij zovelen valt het vinden van werk niet mee. Op dit moment ben ik werkzaam bij mijn huidige bijbaan die ik gedurende mijn studie had. Hier kan ik niet meer dan 15 uur per week werken.
Voor mij is dit te weinig omdat ik veel vaste lasten heb (huur,zorgverzekering, tv, internet etc).

Nu wilde ik het CWI bellen met de vraag of ik financiele tegemoedkoming kan krijgen. Op dit moment heb ik namelijk geen eigen vermogen en het beetje salaris dat ik heb gaat gelijk richting de Rabobank aangezien ik ver in het rood sta.

Het CWI belde ik met die vraag maar ze gaven aan dat ik me eerst moest inschrijven bij het CWI voor ze me verder kunnen helpen. Aangezien ik gewoon een antwoord wil voordat ik me inschrijf wil ik jullie vragen het mogelijk is om financiele tegemoedkoming te krijgen als je maandelijks niet rond kan komen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Dank!
pi_74576552
Wat verwacht je dat het CWI voor jou zou hebben dan? Een uitkering ofzo?
pi_74576588
quote:

Zoals ik vorige keer in dit forum al zei: "Je wordt tegenwoordig uitgekleed tijdens sollicitatiegesprekken!"
Ik kan me wel voorstellen dat je wel wil weten wat voor vlees je in de kuip hebt, dat zou ik ook doen als ik Recruiter of Manager zou zijn. Maar soms gaat het inderdaad écht te ver!

Maar óók een dingetje voor jezelf om rekening mee te houden:

1. Werknemers zijn nu niet in de positie om eisen te stellen of zomaar even naar een andere baan opzoek te gaan.

2. Pas te allen tijde op wat je het op handige maar oh zo gevaarlijke medium Internet zet.

3. Verwijder voordat je solliciteert alle data die jouw sollicitatie/kans op de baan in gevaar kunnen brengen.

Gelukkig valt er over mij niks te vinden op het Net. Mijn sociale netwerkprofielen worden NIET weergegeven met mijn echte naam. Géén foto's van mij en krabbels heb ik uitgeschakeld!
pi_74576742
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat verwacht je dat het CWI voor jou zou hebben dan? Een uitkering ofzo?
Tegemoedkoming tot bijstandsniveau of iets dergelijks. Ik kan geen baan vinden op dit moment, kan geen extra uren krijg bij mn huidige baantje, en kan maandelijks niet rondkomen.
pi_74576773
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef Vasco09 het volgende:

[..]

Tegemoedkoming tot bijstandsniveau of iets dergelijks. Ik kan geen baan vinden op dit moment, kan geen extra uren krijg bij mn huidige baantje, en kan maandelijks niet rondkomen.
Hm, ik weet niet precies hoe dat zit, wilde even weten wat je precies verwachtte
pi_74576815
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Vasco09 het volgende:

Ik ben 26 jaar en sinds januari afgestudeerd (opleiding Marketing Communicatie, HBO).
Na een rondreis ben ik nu enige maanden op zoek naar een passende starterfunctie.
Zoals bij zovelen valt het vinden van werk niet mee. Op dit moment ben ik werkzaam bij mijn huidige bijbaan die ik gedurende mijn studie had. Hier kan ik niet meer dan 15 uur per week werken.
Voor mij is dit te weinig omdat ik veel vaste lasten heb (huur,zorgverzekering, tv, internet etc).

Nu wilde ik het CWI bellen met de vraag of ik financiele tegemoedkoming kan krijgen. Op dit moment heb ik namelijk geen eigen vermogen en het beetje salaris dat ik heb gaat gelijk richting de Rabobank aangezien ik ver in het rood sta.

Het CWI belde ik met die vraag maar ze gaven aan dat ik me eerst moest inschrijven bij het CWI voor ze me verder kunnen helpen. Aangezien ik gewoon een antwoord wil voordat ik me inschrijf wil ik jullie vragen het mogelijk is om financiele tegemoedkoming te krijgen als je maandelijks niet rond kan komen?

Inschrijven kost niks
Ze hebben geen pasklaar antwoord.
Als jij een tegemoedkoming wilt... dan zal dat een uitkering worden. Maar je werkt.... dus ik weet niet of het kan. Misschien een bijstandsuitkering, maar dat ligt eraan hoeveel je verdient.\

Mocht je dit willen, dan moet je je eerst inschrijven, dan een afspraak plannen en uitleggen wat je wilt. Dan krijg je vanzelf te horen wat ze allemaal van je willen weten (en dat is veel) en dan duurt het nog een tijdje voordat ze een beslissing nemen.
pi_74576929
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Vasco09 het volgende:

Als je werkloos bent geworden óf binnen een kort termijn dreigt te worden, moet je je zo snel mogelijk melden bij het UWV Werkbedrijf (heet inmiddels géén CWI meer). Het hangt van je arbeidsverleden en situatie af of je een WW-uitkering krijgt toegewezen en wat daar de hoogte van is. In jouw geval ben je werkzaam op het moment dus het is aan jou om meer uren los te trekken of een andere baan te zoeken waar je meer uren kunt werken.
Je hebt alleen recht op een WW-uitkering indien je bent ontslagen! In de bijstand wil je helemaal NIET komen. Veel verplichtingen, al het werk is passend en met zo'n startkwalificatie wil je echt niet elke dag shampoo-flessen inpakken met ongemotiveerd/kansloos gepeupel om je heen.

Weet je nu wat je te doen staat?
pi_74577056
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:21 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Als je werkloos bent geworden óf binnen een kort termijn dreigt te worden, moet je je zo snel mogelijk melden bij het UWV Werkbedrijf (heet inmiddels géén CWI meer). Het hangt van je arbeidsverleden en situatie af of je een WW-uitkering krijgt toegewezen en wat daar de hoogte van is. In jouw geval ben je werkzaam op het moment dus het is aan jou om meer uren los te trekken of een andere baan te zoeken waar je meer uren kunt werken.
Je hebt alleen recht op een WW-uitkering indien je bent ontslagen! In de bijstand wil je helemaal NIET komen. Veel verplichtingen, al het werk is passend en met zo'n startkwalificatie wil je echt niet elke dag shampoo-flessen inpakken met ongemotiveerd/kansloos gepeupel om je heen.

Weet je nu wat je te doen staat?
Dank voor je antwoord, net als alle andere antwoorden trouwens.

Het vervelende is dat ik bij een simpel baantje vaak te horen krijg '' je bent overgekwalificeerd en we denken dat je snel weg bent als je iets geschikts op eigen niveau tegenkom't'.

Bij een baan op eigen niveau is het altijd '' te weinig relevante werkervaring of we hebben kandidaten gevonden die beter binnen het profiel passen''.

Een middenweg lijkt er niet te zijn
pi_74577826
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:25 schreef Vasco09 het volgende:

[..]

Het vervelende is dat ik bij een simpel baantje vaak te horen krijg '' je bent overgekwalificeerd en we denken dat je snel weg bent als je iets geschikts op eigen niveau tegenkom't'.

Bij een baan op eigen niveau is het altijd '' te weinig relevante werkervaring of we hebben kandidaten gevonden die beter binnen het profiel passen''.

Probeer het eens met de wet WIJ.
Al zal je misschien hetzelfde antwoord krijgen wat ik afgelopen week kreeg. (dat ze een sollicitatietraining + bon voor een brief aanbieden).

Deze wet is voor jongeren tussen de 18 en 27 jaar, en gaat via de gemeente. Ze gaan je dan een werk en/of leertraject aanbieden.
Maar ik heb het idee dat het eigenlijk vooral bedoeld is voor de mensen in de bijstand die geen startkwalificatie hebben, minder van MBO2 niveau. Daarom dus dat ze waarschijnlijk niet zoveel voor je kunnen doen.

Maar als ik jou was zou ik me gewoon inschrijven. Dan heb je ook toeganng tot werk.nl waar ook vacatures op staan.
pi_74578420
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:25 schreef Vasco09 het volgende:

Graag gedaan hoor. We zitten hier gelukkig om elkaar te helpen en elkaar een hart onder de riem te steken.
Maar een schrale troost: gedeelde smart is halve smart!
Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jij. Daarom weet ik er nu alles van.
Bij het UWV Werkbedrijf wordt je over het algemeen ook niet goed geholpen en soms krijg je nog een grote bek toe.
De oplossing die ik nu in petto heb is een supermarktbaantje weten te bemachtigen (of iets in die trant). Ik zal me dan wel voor moeten doen als student (wat ik dus niet meer ben) en doen alsof ik opzoek ben naar een parttime job (20 - 24 uur per week). Anders ga je inderdaad te horen krijgen dat je overgekwalificeerd bent en dat je geen commitment zult tonen. De grote angst voor een werkgever is: wanneer je een geschikte baan hebt gevonden, ben je weer foetsie!

Iemand anders nog creatieve en/of lucratieve ideeën?

[ Bericht 2% gewijzigd door LaVauX op 10-11-2009 17:16:54 ]
pi_74578449
FUCK THE CRISIS!
Spoil me

Dat kun je ook roepen tegen mensen uit je omgeving die je liefhebben!

[ Bericht 82% gewijzigd door LaVauX op 10-11-2009 17:19:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')