abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 16:15:14 #251
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_74319025
Zojuist kreeg ik telefoon van 'mijn' uitzendbureau: het uitzendbureau heeft mogelijk een geschikte vacature gevonden in Rucphen, en op mijn verzoek is een bemiddelingsprocedure gestart. Het betreft een vacature waarin ik een adviserende rol vervul omtrent een softwareprogramma, waarvan ik echter momenteel 0.0 verstand heb. Ik neem aan dat er een (interne) opleiding aan te pas komt.

Minpunt van deze vacature zal de reisafstand zijn; Helmond - Rucphen is niet mis. Daarintegen zal de reiskostenvergoeding vrij royaal zijn, en bestaat de kans op een vast contract na 1 jaar.

Wel, we zullen het zien.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_74324050
Zo net terug van een kort maar krachtig gesprek - eigenlijk zonder redement.
Op gesprek geweest bij een redelijk gerenommeerd W&S bureau. In hun vacature omschrijving kwamen de profiel eisen sterk overeen met mijn eigen profiel; op de website van de opdrachtgever zelf stonden veel zwaardere eisen (zoals jarenlange OK-ervaring). Maar goed, ik wilde wel eens hun reactie peilen na mijn 'afwijzing' op de gevraagde salarisstrookjes...

Ik kwam 5 minuten voor tijd binnen en werd direct in een klein hokje geplaatst (wel met koffie!) waarvan ze de deur snel dichttrokken. Mijn eerste gedachte was: die hebben iets te verbergen.... Na 10 minuten (!) kwam de secretaresse haastig naar binnen en gaf aan dat mijn gesprekspartner er zo aan zou komen en of ik even deze drie (3!) formulieren wilde invullen. En de deur ging weer snel dicht.

Op formulier 1 moest ik al mijn persoonsgegevens invullen; zelfs het BSN van mijn partner! Op formulier 2 en 3 moest ik allerlei vragen beantwoorden omtrent mijn achtergrond, vakgebieden, kennis, ambities, salarissen, bonussen, secundaire arbeidsvoorwaarden etcetcetc. - alles in multiple choice overigens.

Na nog eens 5 minuten kwam de W&S dame binnen en vroeg direct na het handen schudden of de formulieren naar waarheid waren ingevuld. Zonder mijn antwoord af te wachten, reageerde ze zelf weer dat ik niet alles had ingevuld. Alles moest ingevuld worden want dit was noodzakelijk voor invoer in hun systeem en een hoge kans op een goede match. Toen ik aangaf dat ik het een rare manier van werken vond, omdat kandidaten daarmee direct in een hokje worden geduwd, gaf ze aan me niet te snappen.... Of ik de formulieren dan thuis nog even wilde invullen en wilde opsturen....

Toen dat achter de rug was, vroeg ze of ik alle vereiste papieren bij me had. Ik liet haar weten dat ik de kopieën van mijn diploma's en paspoort had opgestuurd via email, samen met mijn referentie details en salarisindicatie. Ook hier wist ze niet goed hoe ze moest reageren... Na wat stamelen gaf ze aan dat de loonstrookjes van essentieel belang waren. Toen ik aangaf dat ik die info te privé vond en dat ze voldoende had aan mijn indicatie (die overigens heel marktconform is), begon ze kwaad te worden. Het W&S bureau was een gerenommeerd bureau en kon zich niet veroorloven om met liegende sollicitanten in zee te gaan. Toen ik haar vroeg waarop ze baseerde dat ik zou liegen, liet ze weten dat 1 op de 3 sollicitanten liegt. Aan de hand van het loonstrookje wil men controleren of men inderdaad liegt of niet... Zonder loonstrookje mocht een sollicitant niet bemiddeld worden.

Ik was het gesprek eigenlijk al beu en ben toen opgestaan en heb gezegd: "Dan heeft het verder weinig zin om verder te praten. Ik heb weinig vertrouwen in een W&S bureau dat bij voorbaat al een sollicitant als leugenaar beschouwd." Dit overrompelde haar en ze vroeg of ik toch niet even wilde blijven om door mijn CV te lopen en de vacature te bekijken. Dit heb ik dan maar gedaan en de rest van het gesprek was vrij prettig. Ze kon voor de functie weinig voor me doen (ik was inderdaad te licht voor de functie), maar ze zou kijken wat ze zou doen.

Ik verwacht er weinig meer van, overigens. Oh, en de formulieren heb ik niet eens meegenomen... (per ongeluk hoor, zij had ze al gegrepen toen we afscheid namen).
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_74324217
Nou dat klinkt lekker, echt een goed voorbeeld van dat je als werkzoekende het maar moet doen met wat je aangebden krijgt.
pi_74340658
Wat heb ik een hekel aan uitzendbureaus. Sta nu 2 maanden in geschreven, kon toen gelijk bij 3 dingen achter elkaar aan de slag, ik dacht dat begint goed, maar na die 4 weken is het akelig stil.
Heb toen redelijk vaak contact proberen te houden door te bellen en mailen, kreeg er nauwelijks reactie op.
Nou heb ik vanmiddag 2 afspraken bij andere uitzendbureaus, belde dat ene uitzendbureau weer ineens op of ik niet meteen, nu, ergens kon beginnen.

Als ze met spoed iemand nodig hebben weten ze je wel te vinden, maar als ik mail of bel willen ze van niks weten.
pi_74341963
Ja en dat is zeker voor 1 dag ofzo.
pi_74342645
Dat was idd alleen voor vandaag.

Ik wordt er echt moedeloos van
pi_74342838
Ik zit met het volgende probleem:

Via een oude baas van me kan ik ergens voor sowieso 3 maanden aan de slag. Het is wel een 0-uren contract en het kan zijn dat ik de ene week maar 5 uurtjes werk en die week erna 40.

Ik heb een ww-uitkering voor 30 uur en mag volgens de regels wel bijverdienen, maar als ik bijvoorbeeld 10 uur werk in een week krijg ik nog maar 20 uur uitkering en 10 uur betaald.

Het is ook nog eens rotwerk, auto's wassen e.d. maar ik wil gewoon aan het werk, helemaal met de winter erbij enzo voel ik alweer een mooie depressie aankomen. Ik MOET iets doen.

Het grote probleem is alleen, het is een 0-uren contract, ik kan al niet rondkomen, als ik deze maand bijvoorbeeld 50 uur werk, gaat er 50 uur van mn uitkering af (deze maand!), maar ik krijg de uren die ik werk pas een maand later (ivm dat je nooit weet hoeveel uur je werkt).

Ik zal dus met een financieel gat komen te zitten!

Maar ik wil zo graag iets doen, dat ik liever nog voor niks aan het werk ga dan niks doen. Maar dat mag volgens de wet weer niet. Maar ik kan me ook geen cent minder veroorloven... wat moet ik doen...
pi_74342901
Je moet dus 1 maand overbruggen begrijp ik. Na die maand zal je door je werkzaamheden / uitkering op hetzelfde zitten als 30 uur uitkering ongeveer?

Heb je nog een buffer aan geld? Je oude baas wil je opzich wel aannemen, zou hij je misschien niet een voorschot kunnen geven?

Je wil graag wat doen, dan zou ik toch gaan proberen te werken.
pi_74343044
Lastige situatie. Heb ik ook gehad een paar maanden terug.
Had toen nog wel stufi, maar mn vriend geen inkomen... Dus het geld ging in een maand tijd heel snel op.
Voordeel is wel dat ik nu nog een klein buffertje heb, mocht ik even geen werk hebben... maar dat is na een maand ook weer op.

Als je heel zuinig gaat leven.. of tijdelijk wat van iemand kan lenen, dan zou ik het wel doen.
Zoals je zelf al zegt, je wilt graag weer aan het werk.
pi_74343303
Ik kan in de maand niet rondkomen van mijn ww-uitkering, dus als ik al een buffer had, dan was het geld nu allang op.

Moet elke maand iets verkopen om rond te kunnen komen. Heb de afgelopen maanden dit al moeten verkopen om rond te kunnen kopen:

- Auto (niet veel voor kunnen krijgen, nog wel scootertje kunnen kopen)
- Electrisch logeerbed (erg jammer, was een erg goed bed, werd vaak gebruikt ook)
- Beamer (niet zo erg, was een mooi ding, maar overbodige luxe)
- Loungeset voor in de tuin (begin vorig jaar bijna 3 maand geld opzij voor moeten leggen)
- Scooter (mocht er een nieuwe baan komen verder weg, moet ik toch weer een auto)
- Nieuwe telefoon bij verlenging abbo (gelukkig doet mn oude het nog)

En geloof me, dat is niet leuk, maar de dingen die ik kwijt kan zijn inmiddels ook wel op.
pi_74343508
Ok duidelijk. Lastig dus.
Kan je de situatie uitleggen aan je oude baas? Dat je wel graag wil maar met een probleem zit?
pi_74343708
Het is niet voor mn oude baas, het is via hem. Het is bij een groot concern, op een lokale afdeling. Aparte regels zijn niet te overleggen.

Ik zou het hoogstens zo kunnen regelen dat ik deze maand geen uren opschrijf en de volgende maand heel veel ofzo, of andersom, maar ik weet niet hoe het UWV daar naar kijkt.

Eigenlijk belachelijk, want ze maken me het nu dus moeilijk om aan het werk te gaan.

Ook vraag ik me het volgende nog af:

Ik heb een ww-uitkering voor 30 uur. Stel ik werk de ene week 20 uur en de week erna 40. Hoe zit dit?
pi_74344275
JDx, ik begrijp je situatie heel goed. Sinds september ontvang ikzelf geen WW meer (geen recht meer op). Door efficiënt te kijken naar onze maandelijkse vaste en variabele uitgaven hebben wij al zo'n 350 euro 'gevonden' welke we achterwege kunnen laten om rond te kunnen komen. Daarnaast heb ik wel wat inkomen via de band, maar dat varieert iedere maand en is slechts een paar honderd euro. Hierover hoef ik gelukkig geen belasting te betalen (kleine artiesten regeling). De rest moet ik aanvullen van mijn spaarcenten.... niet leuk maar helaas nodig.
Volgende optredens:
pi_74344578
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:41 schreef Rooligan het volgende:
JDx, ik begrijp je situatie heel goed. Sinds september ontvang ikzelf geen WW meer (geen recht meer op). Door efficiënt te kijken naar onze maandelijkse vaste en variabele uitgaven hebben wij al zo'n 350 euro 'gevonden' welke we achterwege kunnen laten om rond te kunnen komen. Daarnaast heb ik wel wat inkomen via de band, maar dat varieert iedere maand en is slechts een paar honderd euro. Hierover hoef ik gelukkig geen belasting te betalen (kleine artiesten regeling). De rest moet ik aanvullen van mijn spaarcenten.... niet leuk maar helaas nodig.
Ik krijg 784 euro en heb een koophuis (eengezinswoning), kun je wel nagaan wat er nog te 'vinden' valt
pi_74345485
Heb je na ww geen recht op bijstand dan? Ik schrik een beetje van
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_74345906
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:23 schreef samjustme het volgende:
Heb je na ww geen recht op bijstand dan? Ik schrik een beetje van
Ik niet, aangezien ik een toeslagpartner heb die fulltime werkt. Ik heb overigens ook geen recht op huurtoeslag (koophuis ) en 17 euro per jaar zorgtoeslag
Volgende optredens:
pi_74346603
JDx, heb je het er al eens over gehad met het UWV?
Hoe zij dit soort 'problemen' zien bijvoorbeeld? Zij willen natuurlijk dat jij aan het werk gaat, en dat het hun zo min mogelijk geld kost.
Maarja, op deze manier gaat dat natuurlijk niet lukken.

Ben zelf zonet door Startpeople terug gebeld... vrijdagmiddag intake... Ze vertelde wel dat er nu op het moment niks is voor mij, maar wilde toch die intake doen. Leuk, maar ik verwacht er dus niet echt wat van verder....
pi_74353038
Ik kreeg net een kaartje bij de post - van TNT post...
Ze zoeken nog extra hulp voor de decembermaand; voor hun natuurlijk de drukste maand van het jaar... Via de website in de spoiler kun je je aanmelden. Ik heb dat ook gedaan en de vereisten zijn dat je een goede, sterke fiets hebt en een aantal uur per dag beschikbaar bent. In mijn regio zochten ze nog mensen voor de postbezorging, maar wellicht in andere regio's zijn er ook nog plaatsen voor pakketbezorgers of sorteerders.

Ik word binnen 5 dagen gebeld
Ach ja, je hoeft er natuurlijk niet voor gestudeerd te hebben, maar wat verdienen is natuurlijk niet mis. Misschien ook iets voor jou, JDx? Al is het maar om wat geld binnen te krijgen...

Website:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende optredens:
pi_74353814
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:03 schreef Rooligan het volgende:
Ik kreeg net een kaartje bij de post - van TNT post...
Ze zoeken nog extra hulp voor de decembermaand; voor hun natuurlijk de drukste maand van het jaar... Via de website in de spoiler kun je je aanmelden. Ik heb dat ook gedaan en de vereisten zijn dat je een goede, sterke fiets hebt en een aantal uur per dag beschikbaar bent. In mijn regio zochten ze nog mensen voor de postbezorging, maar wellicht in andere regio's zijn er ook nog plaatsen voor pakketbezorgers of sorteerders.

Ik word binnen 5 dagen gebeld
Ach ja, je hoeft er natuurlijk niet voor gestudeerd te hebben, maar wat verdienen is natuurlijk niet mis. Misschien ook iets voor jou, JDx? Al is het maar om wat geld binnen te krijgen...

Website:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet ik eerst een fiets kopen
pi_74354744
via olympia kan je ook aan de slag als postbode/ postbezorger/postsorteerder en datatypiste bij TNT
vanaf december
pi_74355666
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:25 schreef JDx het volgende:

[..]

Moet ik eerst een fiets kopen
Volgende optredens:
pi_74356881
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef psv-gomes het volgende:
via olympia kan je ook aan de slag als postbode/ postbezorger/postsorteerder en datatypiste bij TNT
vanaf december
Heb het zelf ook een aantal jaren gedaan in combinatie met studie. Heb wel gewerkt als datatypist, het verdient best wel lekker hoor.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_74357395
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:49 schreef samjustme het volgende:

[..]

Heb het zelf ook een aantal jaren gedaan in combinatie met studie. Heb wel gewerkt als datatypist, het verdient best wel lekker hoor.
Ik heb twee jaar geleden die opleiding/cursus voor datatypiste gedaan....
Net niet gehaald, je moet echt heel erg snel typen... en ik typ toch echt niet langzaam.

Maar misschien dit jaar maar weer eens proberen.
pi_74361159
pfff net voicemail afgeluisterd, moet morgen terugbellen naar bedrijf waar ik donderdag gesolliciteerd heb,alleen aan de tekst te horen. "Ik wil graag wat met je doornemen" , kan het alsnog twee kanten opgaan.
pi_74363336
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik krijg 784 euro en heb een koophuis (eengezinswoning), kun je wel nagaan wat er nog te 'vinden' valt
784 euro, dan heb je waarschijnlijk recht op aanvullende bijstand volgens de Toeslagenwet. Niet dat je er echt veel op vooruit gaat, maar alle beetjes helpen.
pi_74363520
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:25 schreef JDx het volgende:
Het is niet voor mn oude baas, het is via hem. Het is bij een groot concern, op een lokale afdeling. Aparte regels zijn niet te overleggen.

Ik zou het hoogstens zo kunnen regelen dat ik deze maand geen uren opschrijf en de volgende maand heel veel ofzo, of andersom, maar ik weet niet hoe het UWV daar naar kijkt.

Eigenlijk belachelijk, want ze maken me het nu dus moeilijk om aan het werk te gaan.

Ook vraag ik me het volgende nog af:

Ik heb een ww-uitkering voor 30 uur. Stel ik werk de ene week 20 uur en de week erna 40. Hoe zit dit?
als je van te voren dit weet, valt er een iets af te spreken op nacalculatie.
pi_74364259
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:07 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar geleden die opleiding/cursus voor datatypiste gedaan....
Net niet gehaald, je moet echt heel erg snel typen... en ik typ toch echt niet langzaam.

Maar misschien dit jaar maar weer eens proberen.
Als je eenmaal code combinatie onthoudt valt het reuze mee, ik heb het eerste jaar ook niet gehaald daarna 2 jaar gewerkt bij TNT. En voor de test word je ook gewoon betaald. Het scheelde wel dat beste vriendin daar ook werkte af en toe en de codes combinatie kende. Kon me makkelijker voor, voorbereiden.
pi_74365773
Data typist zou ondertussen best achterhaald kunnen worden door spraak naar tekst mogelijkheden.
pi_74369453
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:51 schreef morpheus_at_work het volgende:
Data typist zou ondertussen best achterhaald kunnen worden door spraak naar tekst mogelijkheden.
Het gaat om speciale codering die je gebruikt, het gaat niet om volledig typen. Post die niet verwerkt kan worden, wordt vervolgens doorgestuurd naar een speciale afdeling (VCR) die het dan afhandelt.
pi_74371002
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:57 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

als je van te voren dit weet, valt er een iets af te spreken op nacalculatie.
Precies, kan ik sowieso zorgen dat als ik weken rond de 30 uur haal, ik nog wat extra uurtjes erbij sprokkel, want dat zijn dan 100% uurtjes!
  woensdag 4 november 2009 @ 00:27:34 #281
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74371789
Wat ik niet van kantoor pikkies snap is dat ze alleen maar kantoor banen zoeken terwijl er in de bouw zat te doen is. Ga b.v voor een baan als timmerman of opperman in de bouw. als je handig bent en van aanpakken weet wordt je misschien wel aangenomen. Je kunt ook iets zoeken als koerier. Of zijn jullie bang om je handen vies te maken?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_74371832
Euh, die worden juist niet aangenomen vanwege gebrek aan ervaring (en eventueel jouw vooroordeel)?
pi_74371835
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:27 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat ik niet van kantoor pikkies snap is dat ze alleen maar kantoor banen zoeken terwijl er in de bouw zat te doen is. Ga b.v voor een baan als timmerman of opperman in de bouw. als je handig bent en van aanpakken weet wordt je misschien wel aangenomen. Je kunt ook iets zoeken als koerier. Of zijn jullie bang om je handen vies te maken?
je wil niet weten hoe in kantoorpikkies land naar cv's worden gekeken, als ze er een afwijking tov de standaard zien, krijg je al diskwalificatie.
pi_74371906
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:45 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

en hoe vond je het ?
Zoals al eerder gezegd was het Careerevent in Utrecht driewerf ruk. Vrijwel alle technische banen zaten meer in de harde techniek (dus werktuigbouwkunde, electrokunde, bouwkunde, etc.) terwijl ik meer op zoek ben naar interaction design, user-experience, quality assurance, meer dat idee. En andere ICT-bedrijven hadden niet direct iets mogelijk, dus je kreeg veelal maar het advies om "de website te bekijken". En tsja, daar heb je natuurlijk weinig aan. Vond ook dat vele standhouders maar vaak bar weinig te vertellen hadden inhoudelijk. Toch jammer hoor.

Desondanks waren de vrouwen die er rondlopen wel bijzonder nice en waren de gratis biertjes bij de Bright-stand (zo noem ik het maar even) absoluut lekker te noemen. Al met al weinig rendement - iets wat ik aanvankelijk al had verwacht hoor - maar wel een leuke dag gehad. Gelukkig maar, want het weekend erop ging m'n telefoon stuk.. en laat je dat nou net nodig hebben bij het solliciteren...
  woensdag 4 november 2009 @ 01:02:07 #285
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74372304
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:30 schreef =HellFire= het volgende:
Euh, die worden juist niet aangenomen vanwege gebrek aan ervaring (en eventueel jouw vooroordeel)?
Och, een kennis van me is nu ook in de bouw aan het werk nadat hij als ict-er ontslag kreeg. Hij is thuis altijd aan het klussen en is even goed als de andere timmermannen in het bedrijf en heeft net een jaar contract gekregen. Niet iedereen zal zoveel geluk hebben maar niet geschoten is altijd mis en in de bouw verdient het ook wel goed.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
je wil niet weten hoe in kantoorpikkies land naar cv's worden gekeken, als ze er een afwijking tov de standaard zien, krijg je al diskwalificatie.
Dus eigenlijk ben ik als scheepstimmerman beter af? Ik kan als scheepstimmerman, meubelmaker, interieurbouwer, bouwtimmerman, machinaal houtbewerker en eventueel als lakker aan de slag. In mijn wereld (en dan bedoel ik scheepstimmeren, meubelmaker, interieurbouwer) wordt minder naar diploma's gekeken en veel meer naar praktijk ervaring. Je kunt alle diploma's hebben maar als het niet uit je handen komt ben je nergens.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 06:49:28 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_74373915
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:02 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Och, een kennis van me is nu ook in de bouw aan het werk nadat hij als ict-er ontslag kreeg. Hij is thuis altijd aan het klussen en is even goed als de andere timmermannen in het bedrijf en heeft net een jaar contract gekregen. Niet iedereen zal zoveel geluk hebben maar niet geschoten is altijd mis en in de bouw verdient het ook wel goed.
[..]

Dus eigenlijk ben ik als scheepstimmerman beter af? Ik kan als scheepstimmerman, meubelmaker, interieurbouwer, bouwtimmerman, machinaal houtbewerker en eventueel als lakker aan de slag. In mijn wereld (en dan bedoel ik scheepstimmeren, meubelmaker, interieurbouwer) wordt minder naar diploma's gekeken en veel meer naar praktijk ervaring. Je kunt alle diploma's hebben maar als het niet uit je handen komt ben je nergens.
Maar als ik met 0,0 ervaring kom melden dat ik wel timmervrouw (in mijn geval) wil worden, lachen ze me keihard uit. Je moet toch wel iets van diploma's hebben, of aantoonbare ervaring. Lijkt me wel nodig in de bouw.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74374231
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:19 schreef samjustme het volgende:

[..]

Als je eenmaal code combinatie onthoudt valt het reuze mee, ik heb het eerste jaar ook niet gehaald daarna 2 jaar gewerkt bij TNT. En voor de test word je ook gewoon betaald. Het scheelde wel dat beste vriendin daar ook werkte af en toe en de codes combinatie kende. Kon me makkelijker voor, voorbereiden.
Ja dat klopt inderdaad.
Een aantal die ook solliciteerden hadden ook een cdrom met oefeningen gekregen toen...

Ik weet nog dat het iets was met de cijfers zijn letters, of andersom.
pi_74376990
Krijg zojuist een mail van mijn werkcoach over bijverdienen:
quote:
Goedemorgen *****,

de omvang van je WW-uitkering wordt per week beoordeeld. Een week loopt van maandag t/m zondag.

Als je in een week 20 uur werkt, betaalt de WW in die week nog 10 uur uit. Als je in een week gedeeltelijk WW ontvangt, heeft dat geen invloed op de einddatum van je WW-uitkering.

Als je in een week 40 uur werkt, dan ontvang je in die week geen WW. De einddatum van je WW-uitkering komt wel ook een week later te liggen.

Voor de WW geldt dat je geen recht hebt op uitkering in een week waarin je minder dan 5 uur werkloos bent. Dus in jouw geval krijg je geen WW in een week waarin je meer dan 25 uur werkt. In dit geval schuift de einddatum van de WW dus wel met een week op.

Het maakt niet uit op welk moment in de week je werkt. Het gaat puur om het totaal aantal uren dat je werkt, ook al is dat bijvoorbeeld zaterdagnacht.

Ik hoop dat ik je zo duidelijk heb geïnformeerd.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,
Werkcoach
  woensdag 4 november 2009 @ 10:51:35 #289
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74377785
quote:
Op woensdag 4 november 2009 06:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet toch wel iets van diploma's hebben, of aantoonbare ervaring. Lijkt me wel nodig in de bouw.
Je moet absoluut diploma's of ervaring hebben. Gevoel voor het timmervak hebben is ook een pre. Als je geen diploma's hebt maar wel veel ervaring en gevoel voor het vak kom je zeker als timmerman aan de bak.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:15:50 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_74378676
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:51 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Je moet absoluut diploma's of ervaring hebben. Gevoel voor het timmervak hebben is ook een pre. Als je geen diploma's hebt maar wel veel ervaring en gevoel voor het vak kom je zeker als timmerman aan de bak.
Precies. En stel dat JDx geen enkele bouw/technische ervaring heeft (even hypothetisch he), dan heeft het weinig zin om te solliciteren naar zulk werk. Ook al zou hij wel willen, dan is bij blijft hij nog steeds een 'kantoorklerk', want hij wordt afgewezen op te weinig ervaring en ongekwalificeerd. Net als ik overigens, toen ik werk zocht...

Ik snap je commentaar dus wel, maar ik denk niet dat iedereen zomaar in de bouw aan de slag kan. Zou ook niet veilig zijn... Maar als het een mogelijkheid is, zou het slim zijn die optie ook te bekijken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74380125
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:26 schreef JDx het volgende:
Krijg zojuist een mail van mijn werkcoach over bijverdienen:
[..]

Heb je ook gevraagd wanneer je dat moet doorgeven, en wanneer je dan geld krijgt? Of moet je misschien dan terugbetalen?

En heb je ook dingen gevraagd over het feit dat je niet rond kunt komen? Dus als je erbij gaat werken, dat het je dan soms minder oplevert wanneer je dit niet doet.
Misschien zijn er wel toeslagen waarvoor je in aanmerking kunt komen...
pi_74385815
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
pfff net voicemail afgeluisterd, moet morgen terugbellen naar bedrijf waar ik donderdag gesolliciteerd heb,alleen aan de tekst te horen. "Ik wil graag wat met je doornemen" , kan het alsnog twee kanten opgaan.
Helaas is dit ook weer een leeg balonnetje geworden, een WO-er is beter bevonden dan ik als HBO-er met gelijke werkervaring. Wel in bestand gehouden voor indien er nog een vacature vrijkwam.
pi_74386282
... En weer een afwijzing. Achja, anders toch maar HBO doen.
pi_74391531
Zojuist weer een afwijzing gehad. En dit was voor niet zomaar een baan, maar eentje die ik echt heel graag wilde en me oprecht helemaal goud leek.

Ik had het ze nog op het hart gedrukt. Niet afwijzen op basis van te weinig werkervaring of op zijn minst een kleine toelichting geven zodat ik ook nog iets kan. Maar nee hoor. U heeft te weinig werkervaring meneer. Wat ontzettend frustrerend.
pi_74393321
Vandaag hele dag lekker gewerkt, ben nu net thuis, wel onder dat 0-uren contract. Nog geen uren opgeschreven, wel opgeschreven, maar nog niet definitief. Eerst even uitzoeken of ik straks niet met een financieel gat kom te zitten.

Maar beter nieuws nog... net gebeld voor een vervolg gesprek morgen, voor die baan die ik zo graag wil!!!

Ps. al zoveel geprobeerd, omdat ik niet rond kan komen, maar dit is het sociaal minimum waarvan een alleenstaande rond moet komen.
pi_74393964
Ik duim voor je JDx.

Vandaag een vacature voor mezelf tegen gekomen, jongerenwerker in mn eigen stad. Het enige wat ik niet heb van de vereisten is kennis van de rooms katholieke traditie en ervaring met kerkelijk jeugd- en internationaal vrijwilligerswerk. Dit staat er bij als een pre...
Ik ga wel reageren denk ik, niet geschoten is altijd mis.
pi_74395811
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kekaa het volgende:
Ik duim voor je JDx.

Vandaag een vacature voor mezelf tegen gekomen, jongerenwerker in mn eigen stad. Het enige wat ik niet heb van de vereisten is kennis van de rooms katholieke traditie en ervaring met kerkelijk jeugd- en internationaal vrijwilligerswerk. Dit staat er bij als een pre...
Ik ga wel reageren denk ik, niet geschoten is altijd mis.
Beter! Het werd tijd dat jij ook eens beloond wordt met een geschikte vacature.
Tip: kwestie van bluffen. Lees je in de tussentijd in over de RK-traditie of ga met mensen praten die er kijk op hebben. Ervaring met kerkelijke jeugd... Tja, gooi 'm op het feit dat je enorme affiniteit hebt om met deze doelgroep aan de slag te gaan én onderbouw vooral je motivatie goed.

Heel véél succes!
pi_74396274
Het lijkt langzamerhand steeds beter te gaan. Vandaag werd ik gebeld voor een interessante vacature die ik ooit ben tegengekomen, van plan was om op te gaan reageren (mail staat nog in mijn conceptenvakje) maar toch niet heb gedaan omdat ik vreesde voor de welbekende afwijzing (omdat mijn profiel niet goed aansluit).

Belde een mevrouw, van de organisatie zelf, me vandaag op en vertelde ze me dat ze mijn CV op nationalevacaturebank.nl heeft gezien. Lekker even gebabbeld en ze vroeg of ik morgen op gesprek wil komen dus dat doen we maar. ;-)

Verder heb ik nog wat projecten lopen waar ik goede hoop op heb. Voor volgende week nog een gesprek gepland staan.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:14:06 #299
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_74400242
tvp

Ben ook al 3 maanden druk opzoek naar een baan.. maar het wil maar niet lukken In de tussentijd wel aangenomen maar na 6 weken op een lullige manier er weer uit gegooid
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_74402375
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:43 schreef LaVauX het volgende:
Het lijkt langzamerhand steeds beter te gaan. Vandaag werd ik gebeld voor een interessante vacature die ik ooit ben tegengekomen, van plan was om op te gaan reageren (mail staat nog in mijn conceptenvakje) maar toch niet heb gedaan omdat ik vreesde voor de welbekende afwijzing (omdat mijn profiel niet goed aansluit).

Belde een mevrouw, van de organisatie zelf, me vandaag op en vertelde ze me dat ze mijn CV op nationalevacaturebank.nl heeft gezien. Lekker even gebabbeld en ze vroeg of ik morgen op gesprek wil komen dus dat doen we maar. ;-)

Verder heb ik nog wat projecten lopen waar ik goede hoop op heb. Voor volgende week nog een gesprek gepland staan.
Klinkt goed als jullie beide ongevraagd van elkaar een match zagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')