Ik krijg 784 euro en heb een koophuis (eengezinswoning), kun je wel nagaan wat er nog te 'vinden' valtquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:41 schreef Rooligan het volgende:
JDx, ik begrijp je situatie heel goed. Sinds september ontvang ikzelf geen WW meer (geen recht meer op). Door efficiënt te kijken naar onze maandelijkse vaste en variabele uitgaven hebben wij al zo'n 350 euro 'gevonden' welke we achterwege kunnen laten om rond te kunnen komen. Daarnaast heb ik wel wat inkomen via de band, maar dat varieert iedere maand en is slechts een paar honderd euro. Hierover hoef ik gelukkig geen belasting te betalen (kleine artiesten regeling). De rest moet ik aanvullen van mijn spaarcenten.... niet leuk maar helaas nodig.
Ik niet, aangezien ik een toeslagpartner heb die fulltime werkt. Ik heb overigens ook geen recht op huurtoeslag (koophuisquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:23 schreef samjustme het volgende:
Heb je na ww geen recht op bijstand dan?Ik schrik een beetje van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:03 schreef Rooligan het volgende:
Ik kreeg net een kaartje bij de post - van TNT post...
Ze zoeken nog extra hulp voor de decembermaand; voor hun natuurlijk de drukste maand van het jaar... Via de website in de spoiler kun je je aanmelden. Ik heb dat ook gedaan en de vereisten zijn dat je een goede, sterke fiets hebt en een aantal uur per dag beschikbaar bent. In mijn regio zochten ze nog mensen voor de postbezorging, maar wellicht in andere regio's zijn er ook nog plaatsen voor pakketbezorgers of sorteerders.
Ik word binnen 5 dagen gebeld
Ach ja, je hoeft er natuurlijk niet voor gestudeerd te hebben, maar wat verdienen is natuurlijk niet mis. Misschien ook iets voor jou, JDx? Al is het maar om wat geld binnen te krijgen...
Website:Moet ik eerst een fiets kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Heb het zelf ook een aantal jaren gedaan in combinatie met studie. Heb wel gewerkt als datatypist, het verdient best wel lekker hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef psv-gomes het volgende:
via olympia kan je ook aan de slag als postbode/ postbezorger/postsorteerder en datatypiste bij TNT
vanaf december
Ik heb twee jaar geleden die opleiding/cursus voor datatypiste gedaan....quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:49 schreef samjustme het volgende:
[..]
Heb het zelf ook een aantal jaren gedaan in combinatie met studie. Heb wel gewerkt als datatypist, het verdient best wel lekker hoor.
784 euro, dan heb je waarschijnlijk recht op aanvullende bijstand volgens de Toeslagenwet. Niet dat je er echt veel op vooruit gaat, maar alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik krijg 784 euro en heb een koophuis (eengezinswoning), kun je wel nagaan wat er nog te 'vinden' valt
als je van te voren dit weet, valt er een iets af te spreken op nacalculatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:25 schreef JDx het volgende:
Het is niet voor mn oude baas, het is via hem. Het is bij een groot concern, op een lokale afdeling. Aparte regels zijn niet te overleggen.
Ik zou het hoogstens zo kunnen regelen dat ik deze maand geen uren opschrijf en de volgende maand heel veel ofzo, of andersom, maar ik weet niet hoe het UWV daar naar kijkt.
Eigenlijk belachelijk, want ze maken me het nu dus moeilijk om aan het werk te gaan.
Ook vraag ik me het volgende nog af:
Ik heb een ww-uitkering voor 30 uur. Stel ik werk de ene week 20 uur en de week erna 40. Hoe zit dit?
Als je eenmaal code combinatie onthoudt valt het reuze mee, ik heb het eerste jaar ook niet gehaald daarna 2 jaar gewerkt bij TNT. En voor de test word je ook gewoon betaald. Het scheelde wel dat beste vriendin daar ook werkte af en toe en de codes combinatie kende. Kon me makkelijker voor, voorbereiden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:07 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar geleden die opleiding/cursus voor datatypiste gedaan....
Net niet gehaald, je moet echt heel erg snel typen... en ik typ toch echt niet langzaam.
Maar misschien dit jaar maar weer eens proberen.
Het gaat om speciale codering die je gebruikt, het gaat niet om volledig typen. Post die niet verwerkt kan worden, wordt vervolgens doorgestuurd naar een speciale afdeling (VCR) die het dan afhandelt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:51 schreef morpheus_at_work het volgende:
Data typist zou ondertussen best achterhaald kunnen worden door spraak naar tekst mogelijkheden.
Precies, kan ik sowieso zorgen dat als ik weken rond de 30 uur haal, ik nog wat extra uurtjes erbij sprokkel, want dat zijn dan 100% uurtjes!quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:57 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
als je van te voren dit weet, valt er een iets af te spreken op nacalculatie.
je wil niet weten hoe in kantoorpikkies land naar cv's worden gekeken, als ze er een afwijking tov de standaard zien, krijg je al diskwalificatie.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:27 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat ik niet van kantoor pikkies snap is dat ze alleen maar kantoor banen zoeken terwijl er in de bouw zat te doen is. Ga b.v voor een baan als timmerman of opperman in de bouw. als je handig bent en van aanpakken weet wordt je misschien wel aangenomen. Je kunt ook iets zoeken als koerier. Of zijn jullie bang om je handen vies te maken?
Zoals al eerder gezegd was het Careerevent in Utrecht driewerf ruk. Vrijwel alle technische banen zaten meer in de harde techniek (dus werktuigbouwkunde, electrokunde, bouwkunde, etc.) terwijl ik meer op zoek ben naar interaction design, user-experience, quality assurance, meer dat idee. En andere ICT-bedrijven hadden niet direct iets mogelijk, dus je kreeg veelal maar het advies om "de website te bekijken". En tsja, daar heb je natuurlijk weinig aan. Vond ook dat vele standhouders maar vaak bar weinig te vertellen hadden inhoudelijk. Toch jammer hoor.quote:
Och, een kennis van me is nu ook in de bouw aan het werk nadat hij als ict-er ontslag kreeg. Hij is thuis altijd aan het klussen en is even goed als de andere timmermannen in het bedrijf en heeft net een jaar contract gekregen. Niet iedereen zal zoveel geluk hebben maar niet geschoten is altijd mis en in de bouw verdient het ook wel goed.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:30 schreef =HellFire= het volgende:
Euh, die worden juist niet aangenomen vanwege gebrek aan ervaring (en eventueel jouw vooroordeel)?
Dus eigenlijk ben ik als scheepstimmerman beter af? Ik kan als scheepstimmerman, meubelmaker, interieurbouwer, bouwtimmerman, machinaal houtbewerker en eventueel als lakker aan de slag. In mijn wereld (en dan bedoel ik scheepstimmeren, meubelmaker, interieurbouwer) wordt minder naar diploma's gekeken en veel meer naar praktijk ervaring. Je kunt alle diploma's hebben maar als het niet uit je handen komt ben je nergens.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
je wil niet weten hoe in kantoorpikkies land naar cv's worden gekeken, als ze er een afwijking tov de standaard zien, krijg je al diskwalificatie.
Maar als ik met 0,0 ervaring kom melden dat ik wel timmervrouw (in mijn geval) wil worden, lachen ze me keihard uit. Je moet toch wel iets van diploma's hebben, of aantoonbare ervaring. Lijkt me wel nodig in de bouw.quote:Op woensdag 4 november 2009 01:02 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Och, een kennis van me is nu ook in de bouw aan het werk nadat hij als ict-er ontslag kreeg. Hij is thuis altijd aan het klussen en is even goed als de andere timmermannen in het bedrijf en heeft net een jaar contract gekregen. Niet iedereen zal zoveel geluk hebben maar niet geschoten is altijd mis en in de bouw verdient het ook wel goed.
[..]
Dus eigenlijk ben ik als scheepstimmerman beter af? Ik kan als scheepstimmerman, meubelmaker, interieurbouwer, bouwtimmerman, machinaal houtbewerker en eventueel als lakker aan de slag. In mijn wereld (en dan bedoel ik scheepstimmeren, meubelmaker, interieurbouwer) wordt minder naar diploma's gekeken en veel meer naar praktijk ervaring. Je kunt alle diploma's hebben maar als het niet uit je handen komt ben je nergens.
Ja dat klopt inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:19 schreef samjustme het volgende:
[..]
Als je eenmaal code combinatie onthoudt valt het reuze mee, ik heb het eerste jaar ook niet gehaald daarna 2 jaar gewerkt bij TNT. En voor de test word je ook gewoon betaald. Het scheelde wel dat beste vriendin daar ook werkte af en toe en de codes combinatie kende. Kon me makkelijker voor, voorbereiden.
quote:Goedemorgen *****,
de omvang van je WW-uitkering wordt per week beoordeeld. Een week loopt van maandag t/m zondag.
Als je in een week 20 uur werkt, betaalt de WW in die week nog 10 uur uit. Als je in een week gedeeltelijk WW ontvangt, heeft dat geen invloed op de einddatum van je WW-uitkering.
Als je in een week 40 uur werkt, dan ontvang je in die week geen WW. De einddatum van je WW-uitkering komt wel ook een week later te liggen.
Voor de WW geldt dat je geen recht hebt op uitkering in een week waarin je minder dan 5 uur werkloos bent. Dus in jouw geval krijg je geen WW in een week waarin je meer dan 25 uur werkt. In dit geval schuift de einddatum van de WW dus wel met een week op.
Het maakt niet uit op welk moment in de week je werkt. Het gaat puur om het totaal aantal uren dat je werkt, ook al is dat bijvoorbeeld zaterdagnacht.
Ik hoop dat ik je zo duidelijk heb geïnformeerd.
Veel succes!
Met vriendelijke groet,
Werkcoach
Je moet absoluut diploma's of ervaring hebben. Gevoel voor het timmervak hebben is ook een pre. Als je geen diploma's hebt maar wel veel ervaring en gevoel voor het vak kom je zeker als timmerman aan de bak.quote:Op woensdag 4 november 2009 06:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet toch wel iets van diploma's hebben, of aantoonbare ervaring. Lijkt me wel nodig in de bouw.
Precies. En stel dat JDx geen enkele bouw/technische ervaring heeft (even hypothetisch he), dan heeft het weinig zin om te solliciteren naar zulk werk. Ook al zou hij wel willen, dan is bij blijft hij nog steeds een 'kantoorklerk', want hij wordt afgewezen op te weinig ervaring en ongekwalificeerd. Net als ik overigens, toen ik werk zocht...quote:Op woensdag 4 november 2009 10:51 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je moet absoluut diploma's of ervaring hebben. Gevoel voor het timmervak hebben is ook een pre. Als je geen diploma's hebt maar wel veel ervaring en gevoel voor het vak kom je zeker als timmerman aan de bak.
Heb je ook gevraagd wanneer je dat moet doorgeven, en wanneer je dan geld krijgt? Of moet je misschien dan terugbetalen?quote:Op woensdag 4 november 2009 10:26 schreef JDx het volgende:
Krijg zojuist een mail van mijn werkcoach over bijverdienen:
[..]
Helaas is dit ook weer een leeg balonnetje geworden, een WO-er is beter bevonden dan ik als HBO-er met gelijke werkervaring. Wel in bestand gehouden voor indien er nog een vacature vrijkwam.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
pfff net voicemail afgeluisterd, moet morgen terugbellen naar bedrijf waar ik donderdag gesolliciteerd heb,alleen aan de tekst te horen. "Ik wil graag wat met je doornemen" , kan het alsnog twee kanten opgaan.
Beter! Het werd tijd dat jij ook eens beloond wordt met een geschikte vacature.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kekaa het volgende:
Ik duim voor je JDx.
Vandaag een vacature voor mezelf tegen gekomen, jongerenwerker in mn eigen stad. Het enige wat ik niet heb van de vereisten is kennis van de rooms katholieke traditie en ervaring met kerkelijk jeugd- en internationaal vrijwilligerswerk. Dit staat er bij als een pre...
Ik ga wel reageren denk ik, niet geschoten is altijd mis.
Klinkt goed als jullie beide ongevraagd van elkaar een match zagen.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:43 schreef LaVauX het volgende:
Het lijkt langzamerhand steeds beter te gaan. Vandaag werd ik gebeld voor een interessante vacature die ik ooit ben tegengekomen, van plan was om op te gaan reageren (mail staat nog in mijn conceptenvakje) maar toch niet heb gedaan omdat ik vreesde voor de welbekende afwijzing (omdat mijn profiel niet goed aansluit).
Belde een mevrouw, van de organisatie zelf, me vandaag op en vertelde ze me dat ze mijn CV op nationalevacaturebank.nl heeft gezien. Lekker even gebabbeld en ze vroeg of ik morgen op gesprek wil komen dus dat doen we maar. ;-)
Verder heb ik nog wat projecten lopen waar ik goede hoop op heb. Voor volgende week nog een gesprek gepland staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |