abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74463477
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef Lennox het volgende:
Oracle.
Wat mogen we met deze opmerking ?
pi_74463595
Hebben die je benaderd?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_74464393
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef LaVauX het volgende:
.........
Juichen doe ik nog niet... want het is net alsof ik auditie doe voor Idols ofzo. Het duurt zo lang tegenwoordig voordat ze je aan willen nemen: kennismakingsgesprek/intakegesprek, gesprek 2, gesprek 3, capaciteiten- en persoonlijkheidstests én een hoop concurrentie!
Klopt.
Toen ik drie jaar geleden (vrijwillig) van baan verwisselde, had ik aan twee sollicitatie bezoeken genoeg bij 1 bedrijf. Zij hadden de vacature al een tijdje openstaan. Het eerste gespek was kennismaking met P&O dame en de afdelingsmanager; het tweede gesprek was met de directe collega's en uiteindelijk de directeur eigenaar. De dag erna ontving ik het eerste voorstel van het contract.

Tijdens die gesprekken werd nergens gevraagd naar kopieën van mijn diploma's, referenties en van een capaciteiten onderzoek / assessment of psychologisch onderzoek was geen sprake. Er werd uiteraard inhoudelijk over de functie gepraat en hoe mijn profiel erop aansloot. De enige echte 'test' waren de talen; midden in het gesprek ging één collega ineens over op Engels en iets later op Duits. Dat was natuurlijk geen probleem. Het gesprek met de directeur was het makkelijkste, hij was 90% van de tijd aan het woord.

Ach ja, dat waren nog eens tijden.....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_74464893
Ik ben iig tot Februari onder de pannen, ben er blij mee, ook al is het geen top werk.
pi_74465600
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:05 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben iig tot Februari onder de pannen, ben er blij mee, ook al is het geen top werk.
wat mag je gaan doen ?
pi_74467522
Magazijn werk, orderpicken enz enz

Doe dit iig liever dan thuis zitten begon na 3 weken ZEER te vervelen
pi_74476724
Ik lees ook weer even mee. Mijn man is sinds 1 oktober werkeloos en zit in een nogal moeilijke branche.
Hier in Brabant valt namelijk de ene drukkerij na de andere om en hij is offsetdrukker.
Het is een vakman en hij heeft zichzelf binnen zijn vakgebied behoorlijk goed kunnen ontwikkelen en altijd 'goed verkocht'. Hij had dus bij zijn laatste werkgever een topsalaris (bijna 2000 netto per maand, incl. ploegentoeslag, dat wel....) en zal dat in een andere branche niet kunnen verdienen (hij heeft namelijk alleen maar opleidingen richting het grafische...).

Lichtpuntje 1: hij is vorige week op gesprek geweest bij een grote drukkerij. Het solgesprek was indrukkwekkend (bijna een psychologische test), maar goed verlopen. Hij hoort hier komende week meer van. Spannend....

Lichtpuntje 2: gelukkig begint zijn netwerk te werken: een drukkerij hier uit de omgeving belde hem vorige week op omdat men hem graag wilde hebben als tijdelijke kracht voor het vervangen van een zieke medewerker voor een half jaar. Indien lichtpuntje 1 niets wordt, gaat hij daar wel op in waarschijnlijk.

Verder even de persoonlijke kant van het 'werkeloos zijn': ik ben hem thuis een beetje beu ( ). Hij doet goed zijn best, hij helpt in het huishouden etc., maar heel mijn ritme ligt op zijn kont. Ik kan niet doen wat ik wil, mijn huishoudklusjes (die altijd bij mij gelegen hebben omdat ik parttime werk) worden helemaal ondersteboven gegooid (hij doet het natuurlijk echt helemaal anders als ik en noooooooooit goed genoeg) en ik moet in een keer vijf keer op een dag koffie drinken met hem, terwijl ik normaal gewoon doorga.

Pffff....... en het is pas een maandje.........hihi, dat beloofd wat!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_74477000
Hahahaha Tezz, herkenbaar!!

Eerst was mn vriend 38 uur per week aan het werk. Daar moest ik aan wennen. Toen was hij thuis terwijl ik nog naar school ging, weer opnieuw wennen. En toen ging ik werken terwijl ik naar school ging, minder tijd voor het huishouden. Weer wennen en alles anders doen...
En nu zitten we allebei thuis (al werk ik af en toe) en dat was in het begin ook weer erg wennen.
pi_74477622
Haha niet te hard zijn voor een werkloze man he!
pi_74482204
Ja hier ook zo'n geval. Mijn vriendin werkt 32 uur en heeft 1,5 uur minder reistijd per dag dus doet ze meestal iets meer in het huishouden (weekend doen we gewoon samen alles). Maar nu ben ik vanaf 1 dec werkloos en zullen de rollen omgedraaid zijn! . Per 1 februari is eindigt haar contract en gaat ze weer voltijd haar master doen, dan draaien we de rollen wéér om! . (ervan uitgaande dat ik dan weer werk heb )
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:04:59 #61
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74482544
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid een vraag aan de ict-ers. Ik heb altijd al een aangeboren talent gehad voor alles wat met computers te maken heeft. Ik heb er nooit een opleiding in gevolgd maar kan programmeren in C, Python, Perl en Java. Ik kan ook websites ontwerpen en netwerken beheren. Heb je dan enige kans om in de ict sector aan de bak te komen of wordt er zwaar naar diploma's gekeken?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_74485960
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid een vraag aan de ict-ers. Ik heb altijd al een aangeboren talent gehad voor alles wat met computers te maken heeft. Ik heb er nooit een opleiding in gevolgd maar kan programmeren in C, Python, Perl en Java. Ik kan ook websites ontwerpen en netwerken beheren. Heb je dan enige kans om in de ict sector aan de bak te komen of wordt er zwaar naar diploma's gekeken?
Wil je ook een kantoorpikkie worden dan
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_74486265
Ben nu vacatures op inernet aan het verzamelen en de bedoeling is om dit weekend minimaal 10 brieven te schrijven (zou niet zoveel tijd moeten kosten aangezien 90% van de inhoud hetzelfde is).

Ben benieuwd! .
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:18:27 #64
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74487526
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:16 schreef samjustme het volgende:
Wil je ook een kantoorpikkie worden dan
Misschien wel.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_74487726
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:31 schreef RedFever007 het volgende:
Monsterboard heb ik eigenlijk nog iets van gehoord qua reacties van recruiters
Het kan hard gaan als je je CV op Monsterboard zet; daar waar ik met open sollicitaties geen poot tussen de deur kon krijgen of nooit verder kwam dan het 1ste gesprek hingen ze nadat ik mn CV op monsterboard had gezet om de klapscheet aan de telefoon. En idd, al na 3 weken was ik door een detacheringsbureau een bedrijf binnengeloodst, waar ik nu een paar jaartjes zit.

Grappige was dit ik een paar maanden eens voor de lol wat wijzigingen in mn online CV had aangebracht; mn mailbox werd prompt bijkans volgedouwd met berichten van recruiters.
pi_74490393
quote:
vroeger ja , nu nee, dit omdat ze nu minimaal 5 jaar ervaring opeens gaan vragen. netwerk beheren vragen ze diploma's / certificaten voor
  zaterdag 7 november 2009 @ 20:37:35 #67
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74491140
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
vroeger ja , nu nee, dit omdat ze nu minimaal 5 jaar ervaring opeens gaan vragen. netwerk beheren vragen ze diploma's / certificaten voor.
En wat als ik kan aantonen wat mijn capaciteiten zijn als programeur? Het klinkt enorm arrogant maar ik denk dat ik rondjes ren om mensen met meerdere jaren ervaring. Heb in het verleden regelmatig hele leuke coding sessies gehad met Greg Kroah-Hartman.
pi_74492590
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:37 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

En wat als ik kan aantonen wat mijn capaciteiten zijn als programeur? Het klinkt enorm arrogant maar ik denk dat ik rondjes ren om mensen met meerdere jaren ervaring. Heb in het verleden regelmatig hele leuke coding sessies gehad met Greg Kroah-Hartman.
Doorgebrek aan werkervaring kunnen ze je niet goed beoordelen. Je zal denk ik assertief moeten zijn door ze jou te laten uitdagen is een assement of codingtest.

anders zeggen ze dit tegen je
pi_74498470
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:28 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Het kan hard gaan als je je CV op Monsterboard zet; daar waar ik met open sollicitaties geen poot tussen de deur kon krijgen of nooit verder kwam dan het 1ste gesprek hingen ze nadat ik mn CV op monsterboard had gezet om de klapscheet aan de telefoon. En idd, al na 3 weken was ik door een detacheringsbureau een bedrijf binnengeloodst, waar ik nu een paar jaartjes zit.

Grappige was dit ik een paar maanden eens voor de lol wat wijzigingen in mn online CV had aangebracht; mn mailbox werd prompt bijkans volgedouwd met berichten van recruiters.
mja het zijn idd heel veel detacheringsburau's die je dan krijgt, met name een hoop uit Amsterdam ZO (in mijn geval iig vorig jaar). Ik ben nu wat selectiever wat dat betreft
Ben wel met een detacheringsbureau bezig, maar die heb ik zelf aangekaart en zit hier om de hoek .
  zondag 8 november 2009 @ 02:23:20 #70
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_74498931
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 21:32 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Doorgebrek aan werkervaring kunnen ze je niet goed beoordelen. Je zal denk ik assertief moeten zijn door ze jou te laten uitdagen is een assement of codingtest.

anders zeggen ze dit tegen je
[ afbeelding ]
Heb je met opzet een foto van Hartman gebruikt of is het toeval?
pi_74500557
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:23 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Heb je met opzet een foto van Hartman gebruikt of is het toeval?
ging opzoeken wie hartman is, 2de plaatje was deze
pi_74518469
quote:
Hoi,
Ik werk al jaren in de IT (nu als systeembeheerder op een school met 400 werkstations) en heb geen diploma's of certificaten
alleen een TCP/IP cetrificaat
Toch heb ik bij getronics gewerkt en bij Accor als regional IT technician. met de verantwoordelijkheid over 13 hotels.
Het gaat ,zelfs tegenwoordig , niet alleen om papiertjes maar ook of je iets kunt en je mondig genoeg bent om het te laten zien.
Vooral niet bang zijn..
als referentie zal ik je vertellen dat mijn hoogst behaalde diploma een Vapro diploma is.
En dat is MBO nivo.
Trouwens de baan die ik nu heb heb ik ook pas sinds 2,5 maand.
En ja ik weet het ik ben een banenhopper maar ben er nu wel een beetje klaar mee en hoop dat ik nog lang mag werken waar ik nu zit..
ennuh ik kan dus NIET programmeren of websites in elkaar zetten.
Ik kan alleen hele goed analytisch denken (denk ik )
pi_74531513
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:28 schreef marcosta het volgende:

[..]

Hoi,
Ik werk al jaren in de IT (nu als systeembeheerder op een school met 400 werkstations) en heb geen diploma's of certificaten
alleen een TCP/IP cetrificaat
Toch heb ik bij getronics gewerkt en bij Accor als regional IT technician. met de verantwoordelijkheid over 13 hotels.
Het gaat ,zelfs tegenwoordig , niet alleen om papiertjes maar ook of je iets kunt en je mondig genoeg bent om het te laten zien.
Vooral niet bang zijn..

Hier net zo, heb vwo gedaan, maar havo diploma, ook nog hbo gedaan, maar het klinkt stom, maar ik hoefde echt niets te doen en haalde alles, dat ik na een jaar dacht (toen ik een baan kon krijgen), laat maar zitten die opleiding.

Heb eigenlijk op papier alleen maar een Havo en een MBO diploma, maar verdien toch meer dan sommige HBO'ers. De directeur van dat bedrijf waar ik nu aangenomen ben gelooft ook niet echt meer in de opleidingen van tegenwoordig en daar heeft hij ook deels wel gelijk in.

Maar toch is het wel belangrijk in bijvoorbeeld grote voorselecties om bepaalde papieren te hebben, anders wordt je zo uit de stapel gegooid.

Gelukkig zijn er nog steeds mensen die ook kijken naar wat voor persoon je bent en wat je in huis hebt en niet alleen of je een papiertje hebt die zegt dat je minimaal een 5,5 hebt gehaald op een aantal tentamens.
pi_74553148
pffff recruiters, had voor morgen afspraak staan met directeur in hotel in den bosch, kreeg ik een belletje vanavond dat de afspraak niet bevestigd was, terwijl ze vrijdag mij nog mailde en belde van we hebben de afspraak gemaakt datum tijd , locatie.
pi_74554098
Morgen definitieve contract tekenen! Ben benieuwd of hij nog wat gedaan heeft aan die reiskosten vergoeding, had heel sneaky gezegd dat ik het aan de lage kant vond, hij reageerde een beetje zo van, hmmm iedereen krijgt hetzelfde, maar zal even kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')