Klopt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef LaVauX het volgende:
.........
Juichen doe ik nog niet... want het is net alsof ik auditie doe voor Idols ofzo. Het duurt zo lang tegenwoordig voordat ze je aan willen nemen: kennismakingsgesprek/intakegesprek, gesprek 2, gesprek 3, capaciteiten- en persoonlijkheidstests én een hoop concurrentie!
wat mag je gaan doen ?quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:05 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben iig tot Februari onder de pannen, ben er blij mee, ook al is het geen top werk.
Wil je ook een kantoorpikkie worden danquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid een vraag aan de ict-ers. Ik heb altijd al een aangeboren talent gehad voor alles wat met computers te maken heeft. Ik heb er nooit een opleiding in gevolgd maar kan programmeren in C, Python, Perl en Java. Ik kan ook websites ontwerpen en netwerken beheren. Heb je dan enige kans om in de ict sector aan de bak te komen of wordt er zwaar naar diploma's gekeken?
Misschien wel.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:16 schreef samjustme het volgende:
Wil je ook een kantoorpikkie worden dan
Het kan hard gaan als je je CV op Monsterboard zet; daar waar ik met open sollicitaties geen poot tussen de deur kon krijgen of nooit verder kwam dan het 1ste gesprek hingen ze nadat ik mn CV op monsterboard had gezet om de klapscheet aan de telefoon. En idd, al na 3 weken was ik door een detacheringsbureau een bedrijf binnengeloodst, waar ik nu een paar jaartjes zit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:31 schreef RedFever007 het volgende:
Monsterboard heb ik eigenlijk nog iets van gehoord qua reacties van recruiters
vroeger ja , nu nee, dit omdat ze nu minimaal 5 jaar ervaring opeens gaan vragen. netwerk beheren vragen ze diploma's / certificaten voorquote:Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid een vraag aan de ict-ers. Ik heb altijd al een aangeboren talent gehad voor alles wat met computers te maken heeft. Ik heb er nooit een opleiding in gevolgd maar kan programmeren in C, Python, Perl en Java. Ik kan ook websites ontwerpen en netwerken beheren. Heb je dan enige kans om in de ict sector aan de bak te komen of wordt er zwaar naar diploma's gekeken?
En wat als ik kan aantonen wat mijn capaciteiten zijn als programeur? Het klinkt enorm arrogant maar ik denk dat ik rondjes ren om mensen met meerdere jaren ervaring. Heb in het verleden regelmatig hele leuke coding sessies gehad met Greg Kroah-Hartman.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
vroeger ja , nu nee, dit omdat ze nu minimaal 5 jaar ervaring opeens gaan vragen. netwerk beheren vragen ze diploma's / certificaten voor.
Doorgebrek aan werkervaring kunnen ze je niet goed beoordelen. Je zal denk ik assertief moeten zijn door ze jou te laten uitdagen is een assement of codingtest.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:37 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
En wat als ik kan aantonen wat mijn capaciteiten zijn als programeur? Het klinkt enorm arrogant maar ik denk dat ik rondjes ren om mensen met meerdere jaren ervaring. Heb in het verleden regelmatig hele leuke coding sessies gehad met Greg Kroah-Hartman.
mja het zijn idd heel veel detacheringsburau's die je dan krijgt, met name een hoop uit Amsterdam ZO (in mijn geval iig vorig jaar). Ik ben nu wat selectiever wat dat betreftquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:28 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Het kan hard gaan als je je CV op Monsterboard zet; daar waar ik met open sollicitaties geen poot tussen de deur kon krijgen of nooit verder kwam dan het 1ste gesprek hingen ze nadat ik mn CV op monsterboard had gezet om de klapscheet aan de telefoon. En idd, al na 3 weken was ik door een detacheringsbureau een bedrijf binnengeloodst, waar ik nu een paar jaartjes zit.
Grappige was dit ik een paar maanden eens voor de lol wat wijzigingen in mn online CV had aangebracht; mn mailbox werd prompt bijkans volgedouwd met berichten van recruiters.
Heb je met opzet een foto van Hartman gebruikt of is het toeval?quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Doorgebrek aan werkervaring kunnen ze je niet goed beoordelen. Je zal denk ik assertief moeten zijn door ze jou te laten uitdagen is een assement of codingtest.
anders zeggen ze dit tegen je
[ afbeelding ]
ging opzoeken wie hartman is, 2de plaatje was dezequote:Op zondag 8 november 2009 02:23 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Heb je met opzet een foto van Hartman gebruikt of is het toeval?
Hoi,quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Hier net zo, heb vwo gedaan, maar havo diploma, ook nog hbo gedaan, maar het klinkt stom, maar ik hoefde echt niets te doen en haalde alles, dat ik na een jaar dacht (toen ik een baan kon krijgen), laat maar zitten die opleiding.quote:Op zondag 8 november 2009 20:28 schreef marcosta het volgende:
[..]
Hoi,
Ik werk al jaren in de IT (nu als systeembeheerder op een school met 400 werkstations) en heb geen diploma's of certificaten
alleen een TCP/IP cetrificaat
Toch heb ik bij getronics gewerkt en bij Accor als regional IT technician. met de verantwoordelijkheid over 13 hotels.
Het gaat ,zelfs tegenwoordig , niet alleen om papiertjes maar ook of je iets kunt en je mondig genoeg bent om het te laten zien.
Vooral niet bang zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |