waarom persé zonder geluid en versneld?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:05 schreef Bhuddy het volgende:
Damn, nog twee dagen. Ik heb er steeds meer en meer zin in![]()
![]()
Schpannennddd. Overigens even heb ik even overlegd met m'n rijinstructeur over het videomateriaal, dat mag ik alleen zonder geluid (en versneld) publiceren. Dus veel nut voor jullie heeft 't niet, maar ach, toch leuk
Zal 't fragment speciaal voor smk even ertussenuit knippen wanneer ik i'm yours zing
![]()
Zonder geluid omdat er anders gewoon hele rijlessen op internet staan. Best logisch. Versneld is meer een technisch probleem, 2 uur les = 8GB aan film, dat gaat nooit passen online. Dus daarom versneldquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
waarom persé zonder geluid en versneld?
Je kan tegenwoordig ook in Barendrecht praktijkexamen doen, het is ook de bedoeling dat het daar allemaal heen gaat. Volgens mij dan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat is er eigenlijk met het CBR in Rotterdam Noord gebeurd? Toen ik nog leste (anderhalf jaar geleden alweer) kwam ik er elke les en was het ook altijd druk. Laatste tijd kom ik er vaak langs en elke keer is het parkeerterrein gewoon helemaal leeg
hahanou ik hoop het en heb er ook wel vertrouwen in, maar toch al zenuwen hoor! en heb nog niet eens de helft van de lessen gehad!, ik woon in lelystad en doe examen in harderwijk, daar rijd ik nu elke keer ook en stukje ermelo erbij. morgen weer les!!quote:Op maandag 9 november 2009 17:52 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi
top dat je nu weer begonnen bent. Moet goed komen toch ? Waar moet je straks examen doen ?
Logisch ja, Barendrecht verkiezen boven Rotterdamquote:Op woensdag 11 november 2009 15:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig ook in Barendrecht praktijkexamen doen, het is ook de bedoeling dat het daar allemaal heen gaat. Volgens mij dan.
Is Lelystad geen examenplaats? Heb zelf ook afgereden in Harderwijk, ze zijn nu overal bezig met de weg ofniet?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:02 schreef MelR het volgende:
[..]
hahanou ik hoop het en heb er ook wel vertrouwen in, maar toch al zenuwen hoor! en heb nog niet eens de helft van de lessen gehad!, ik woon in lelystad en doe examen in harderwijk, daar rijd ik nu elke keer ook en stukje ermelo erbij. morgen weer les!!
balen zeg ! Volgende keer lukt het vast !quote:Op donderdag 12 november 2009 11:25 schreef styliste het volgende:
net gezakt, leuke examinator, niet hoeven parkeren, alles ging goed, alleen te vroeg in zijstraatjes gekeken waar ik normaal gesproken altijd te laat ben..
Balen!quote:Op donderdag 12 november 2009 11:25 schreef styliste het volgende:
net gezakt, leuke examinator, niet hoeven parkeren, alles ging goed, alleen te vroeg in zijstraatjes gekeken waar ik normaal gesproken altijd te laat ben..
Oh dat is wel echt heel erg balen ja! Ik was het met mijn examinator eens maar ik kan me goed voorstellen hoe pissig je bent als het niet terecht zou zijn. Is je instructeur wel met je mee gereden?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:52 schreef Angelic_Rose het volgende:
He Styliste, jammer zeg! Ik voel met je mee..![]()
De vlaggen mogen bij mij ook half stok, het feestje word afgelast..
Ik ben ook net gezakt..![]()
![]()
![]()
En waarop? Ik moest iets meer tempo maken op sommige stukken..
Verder ging alles super, en ik had er zo'n goed gevoel over toen we terugkwamen bij het CBR..
Ik heb echt heerlijk gereden, niks fout gedaan, geen ingrepen, allebei mijn bijzondere verrichtingen gingen goed, kijken ging super, voorsorteren en voorrang verlenen, ook allemaal goed..
En dan zakken op het feit dat ik iets meer pit moet hebben qua snelheid.. En ik weet niet eens welke stukken ze nou bedoelde..Dat bleef allemaal vaag..
Voor mijn gevoel ging het goed, meer dan goed.. En ik kon er wel een hele discussie over aangaan dat ik het er niet mee eens ben, maar ja, daar schiet ik niks mee op..
Balen hoor, maar de volgende keer beter (hoop ik)..
Nee dat wilde ik niet.. Hoe minder mensen in de auto, hoe fijner, maar de volgende keer gaat mijn instructrice wel mee hoor..quote:Op donderdag 12 november 2009 11:53 schreef styliste het volgende:
[..]
Oh dat is wel echt heel erg balen ja! Ik was het met mijn examinator eens maar ik kan me goed voorstellen hoe pissig je bent als het niet terecht zou zijn. Is je instructeur wel met je mee gereden?
Mijn instructeur is wel meegereden en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het soms wel fijn vond om even oogcontact met hem te hebben (nou hebben wij een hele goede klik samen dus dat zal ook wel schelen) en te weten dat als ik zou zakken hij meteen gezien heeft waarom..quote:Op donderdag 12 november 2009 12:01 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Nee dat wilde ik niet.. Hoe minder mensen in de auto, hoe fijner, maar de volgende keer gaat mijn instructrice wel mee hoor..
En ja ik ben het er niet mee helemaal mee eens, maar goed, er zijn wel meer mensen die zakken op zulk soort dingen (een pagina terug ook iemand).. En het is niet anders..
Het is gewoon zuur als je denkt het heel goed te hebben gedaan en dan toch zakken..![]()
Ga jij ook gelijk weer een nieuw examen aanvragen?
nee lelystad niet, jammer genoeg, zal wel makkelijker zijn!. En harderwijk ligt al een tijdje plat idd, maar ja daar kan je ook van leren...quote:Op woensdag 11 november 2009 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is Lelystad geen examenplaats? Heb zelf ook afgereden in Harderwijk, ze zijn nu overal bezig met de weg ofniet?
Damn dat lijkt me echt zo kut.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:52 schreef Angelic_Rose het volgende:
He Styliste, jammer zeg! Ik voel met je mee..![]()
De vlaggen mogen bij mij ook half stok, het feestje word afgelast..
Ik ben ook net gezakt..![]()
![]()
![]()
En waarop? Ik moest iets meer tempo maken op sommige stukken..
Verder ging alles super, en ik had er zo'n goed gevoel over toen we terugkwamen bij het CBR..
Ik heb echt heerlijk gereden, niks fout gedaan, geen ingrepen, allebei mijn bijzondere verrichtingen gingen goed, kijken ging super, voorsorteren en voorrang verlenen, ook allemaal goed..
En dan zakken op het feit dat ik iets meer pit moet hebben qua snelheid.. En ik weet niet eens welke stukken ze nou bedoelde..Dat bleef allemaal vaag..
Voor mijn gevoel ging het goed, meer dan goed.. En ik kon er wel een hele discussie over aangaan dat ik het er niet mee eens ben, maar ja, daar schiet ik niks mee op..
Balen hoor, maar de volgende keer beter (hoop ik)..
Je kunt zelf op de site van het CBR een datum reserveren waarop je graag examen wil doen. Je kunt per kantoor zien wanneer je het snelst je theorie kan afleggen.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:39 schreef DeHovenier het volgende:
Als ik morgen theorieexamen aanvraag, hoelang duurt het dan tot het theorieexamen?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:53 schreef joko90 het volgende:
Vanochtend GESLAAGD voor mijn rijexamen!!!
De achterliggende gedachte hiervan is: Artikel 15.2.a van de RVVquote:Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef fespo het volgende:
wie kan mij hierbij helpen:
[ afbeelding ]
wat je ziet is een kruispunt waarbij auto 1 op een onverharde weg rijdt.
ik zou zeggen dat de juiste volgorde van voor laten gaan is:
2, 3, 1.
auto 1 moet auto 2 en 3 voor moet laten gaan omdat hij op een onverharde weg rijdt.
auto 3 moet auto 2 voor laten gaan omdat deze van rechts komt.
mijn boek zegt echter:
2, 1, 3.
hoiquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.
Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:27 schreef singlemetkids het volgende:
ik zou eerst losse lessen nemen, gewoon even rondvragen in de omgeving waar je woont waar je het beste en voordeligste lessen kunt krijgen.Als je totaal geen rijervaring hebt moet je toch rekenen op ca 35-40 lessen voor je gaat afrijden.
Denk dat de meesten tussen de 1400 en 2000 kwijt zijn voor hun rijbewijs.
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
Hier kan dat dus niet goedkoper, de goedkoopste hier kost 42 euro per uur en die heeft een zeer slecht slaingspercentage. De grote rijscholen hier (o.a. Alblas) kosten 46 euro per uur. Of ik moet naar Utrecht/Amsterdam reizen om daar rijles te nemen maar dat kost dan ook treinkaartje e.d. en veel tijd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.
Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
als je bij bv de oosterpoort (al een van de duurdere) in groningen een lespakket neemt , spoedpakket, kost dat incl 1 herexamen 1595 euro. Daar kan je rijbewijs garantie bijkopen voor 395 euro. Rijbewijs garantie houdt in dat je max 5 examens kan doen en voor elk examen 5 lessen (dus totaal 25 lessen en 5 examens voor 395 euro) Je moet daar wel flink op doorzeuren hoor, want ze proberen je ervan te weerhouden om dat te kopen, is bij mij ook gedaan en gelukt helaas waardoor ik uiteindelijk iets meer kwijt was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zitquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
Dat idee had ik juist helemaal niet. Altijd goed les gehad naar mijn idee.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:17 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zitIk betaalde 43 per les trouwens. Maarja boeie geslaagd
Maakt allemaal niets meer uit
Officiele rijprocedure is dat je bij snelheid verhogen een na controle doet (binnenspiegel, voor, linker-buitenspiegel, linker-schouder) voordat je gaat opschakelen. (iedere versnelling)quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:50 schreef Hippos het volgende:
Bij 't schakelen steeds in de binnenspiegel kijken? Ik kijk wel geregeld in de binnenspiegel en bij 't remmen altijd...maar bij het schakelen nooit; nooit ook iets over gehoord.
Mooi man. Ik hoop dat je hem meteen hebt, en dat kijken sluipt er vanzelf wel in. Gewoon de volgende les gewoon meteen beginnen met overal te kijken, rijden zelf kun je volgens mij inmiddels wel(ivm met rijden hiervoor en het bewijs is ook wel geleverd in het filmpje). Ik wens je veel succes en hopelijk haal je hem in een keerquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:26 schreef Bhuddy het volgende:
Lessen bevalt zeer zeker! Illegaal lessen heeft zeker geholpen haha, en ik heb er ook geen spijt van. Nu gestopt drmee, ik heb het immers lang uitgehouden en nu ben ik 18 en hoef ik dat risico niet meer te nemenBinnenspiegel klopt idd, heb nu maar een vuistregel gekregen van 'em: iedere keer dat ik schakel moet ik in de binnenspiegel kijken.
Hele chille instructeur heb ik trouwens
Je mag er 13 fout hebben van de 25 dus dat komt wel goed denk ik. Al is het ook het onderdeel waar ik het meest tegenop zie (ik heb 11 december theorie-examen). Wat mij wel helpt zijn deze vuistregels:quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:24 schreef GijsMF het volgende:
Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op...
`quote:Op zondag 15 november 2009 10:03 schreef misspoesje het volgende:
Hallo,
Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met het faalangstexamen (bvk in Zwolle)? Ik ga dit volgende week doen namelijk en ik kan zo weinig op internet vinden van mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
wordt mijn 7de keer
![]()
een site waar ik veel aan gehad heb en al meerderen die via die site zijn gaan oefenen (2 die al 2 keer gezakt waren) www.gratisrijbewijsonline.nlquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:24 schreef GijsMF het volgende:
Aankomende donderdag om half 11 theorie-examen! Vandaag de hele dag druk geweest met theorie leren (en 2de handsjes kijken) en heb echt het idee dat het kut is! Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op... Heb een uur daarvoor nog rijles, van 9.15 tot 10.15, dan theorie-examen, en dan weer naar huis knappen. Rij-instructeur was zo aardig om dat te doen!
Lessen zelf gaat echt tof! Moest nog iets meer kijken en heb een beetje moeite met de snelweg (Gisteren om half 5 tijdens de spits) en ik moest iets meer als een oud wijf rijden
![]()
De les daarvoor was ik nogal fanatiek in andere mensen bij het stoplicht eruit te trekken en hem een paar keer in de toerenbegrenzer te knallen
quote:Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
`
hoi
ik heb het faalangstexamen gedaan op 2 oktober. Het was mijn 3e examen. Het eerste examen vielen mijn zenuwen wel mee en ging de rit eigenlijk ook goed. Gezakt met de woorden, ik denk wel dat u in uw linker dode hoek keek maar ik kon het niet beoordelen...
Tweede examen was ik dus ontzettend zenuwachtig, had zelfs pillen van de huisarts maar daar had ik alleen maar last van want was er niet meer bij met mijn hoofd terwijl het zweet nog van mijn hoofd gutste.
Dus toen faalangstexamen geboekt Heb geen pillen of andere ongein meer genomen gewoon heen gegaan.
Je krijgt eerst een rustig gesprek, zijn dan geen andere examen kandidaten over waarom je een faalangstexamen wou, waardoor je zo zenuwachtig bent en hoe zich dat bij jou uit. Die examinator probeert je echt gerust te stellen door nog wat dingen uit te leggen enz. Ik kon daarna gelijk in de auto, kreeg geen kijktest meer ofzo. En je kan gaan rijden. Het grote voordeel van dit examen vond ik vooral de rust van de examinator, hij zegt ruim op tijd waar je naartoe moet ed zodat je niet op het laatste moment nog alles moet doen (had ik met 2e examen wel, examinator uit arnhem een weekje in groningen aan het werk dus die de weg niet wist) Er werd van te voren gezegd dat je een uur moest rijden met het faalangstexamen maar ik heb 20 min gereden en moest terug. Het eerste kwartier ging het wel goed maar na een klein foutje sloeg ik helemaal dicht en zat te trillen in de auto. Zo erg schijnt dat de examinator en mijn instructeur de auto zelfs mee voelden trillen, daarom gingen we terug. Ik dacht dat ik weer gezakt was daardoor dus zat er helemaal doorheen.
Maar goed, ik was dus geslaagd, kreeg nog een gesprekje en mocht daarna weer weg...
Als het steeds zakken echt aan de zenuwen ligt heb je baat bij een faalangstexamen. Maar volgens de examinator moet je wel een heel goede acteur zijn om alles te faken. En het belangrijkste blijft, hij moet kunnen zien dat je in staat bent om je veilig door het verkeer te begeven met een auto.
Mijn instructeur heeft verder niet veel gezegd alleen in het begin gesprekje. Dat het tijdens de lessen gewoon goed gaat en hij het ook niet snapt waarom ik in elkaar zakte tijdens het examen.
Probeer gewoon jezelf te zijn en luister goed naar wat de examinator zegt. Uiteindelijk zal je er blij mee zijn vermoedt ik.
Netjes hoor. Leuke instructeur zo te lezen. Succes!quote:Op zondag 15 november 2009 13:58 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, eigenlijk doet 'ie t niet maar omdat we dus niet zoveel tijd meer hebben voor 30 november heeft 'ie een uitzondering gemaakt (want gister konden we beiden niet). 't Is echt een hele chille gozer en hij vindt t ook leuk om mij les te geven (omdat ik zo gemotiveerd ben), dus dat maakt 't al een stuk makkelijker.
4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachenquote:Op zondag 15 november 2009 13:53 schreef Bhuddy het volgende:
Zo, net m'n 3e en 4e rijles gehad! 't Ging echt super vandaag, amper dingen fout gedaan, invoegen ging goed op de snelweg (4 banen naar links), fileparkeren 1e x meteen helemaal goed, de keren daarna ook, straatje keren prima. Hij was tevreden en ik ook, zoals het er naar uit ziet nog 7 lessen en dan praktijk, vond 'ie genoeg. Ben dus blij
Morgen theorie! Brrr.
Spits is ook niet moeilijk, je moet je er gewoon doorheen drukken. Mensen laten vanzelf wel een ruimte voor je open. Iedereen rijd toch maar langzaam.quote:Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachen
B moet wachten op C. C moet wachten op A. Dus A mag eerst, dan C, dan B. Maar het is wel verwarrend, ik weet niet wat ik zou doen als ik die situatie tegenkom. Waarschijnlijk zou ik ook stoppen omdat ik zou denken: auto van rechts, dus stop.quote:Op zondag 15 november 2009 17:09 schreef fespo het volgende:
ja ik zie het nu, maar wel lastig
edit. eigenlijk snap ik het nog steeds nietwant A hoort B voorrang te geven want die komt van rechts.
Hehe nou 't was aardig druk om 12 uur op de A4 vandaagquote:Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachen
Gewoon een kwestie van goed anticiperenquote:Op zondag 15 november 2009 17:47 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Hehe nou 't was aardig druk om 12 uur op de A4 vandaagDe echte spits is niet moeilijk aangezien de snelheid een stuk lager ligt, maar wat meer verkeer is wel wat lastiger, dat ga ik donderdag oefenen
In principe is dit niet echt geregeld, Maar in deze situatie is het gewoon iets makelijker om te zeggen:quote:Op zondag 15 november 2009 16:28 schreef fespo het volgende:
argh dacht ik het eindelijk een beetje te snappen.
wie kan mij dit uit leggen
waarom mag auto A hier voor auto B.
[ afbeelding ]
dit zegt http://www.gratisrijbewijsonline.nl/
quote:Op zondag 15 november 2009 13:53 schreef Bhuddy het volgende:
Zo, net m'n 3e en 4e rijles gehad! 't Ging echt super vandaag, amper dingen fout gedaan, invoegen ging goed op de snelweg (4 banen naar links), fileparkeren 1e x meteen helemaal goed, de keren daarna ook, straatje keren prima. Hij was tevreden en ik ook, zoals het er naar uit ziet nog 7 lessen en dan praktijk, vond 'ie genoeg. Ben dus blij
Morgen theorie! Brrr.
gefeliciteeerdquote:Op maandag 16 november 2009 15:48 schreef Bhuddy het volgende:
Jap!Super blij, echt 80% was gezakt ofzo... spanning was te snijden na het examen, voor m'n buurman was 't de 3e keer maar dus weer gezakt.
Had 1 van de 40 kennisvragen fout (of ik grootlicht mocht voeren overdag, ik had JA, maar het was NEE, want blijkbaar werd er een plaatje van een auto terwijl 't sneeuwde laten zien). En 4 fout van de 25 vragen gevaarherkenning!
Super blij mee
ach oplichters ? Die van gratis rijbewijs online betaal je 1 keer 3 euro en je kan dan 2 dagen oneindig lang oefenen. Heb er echt veel aan gehad. Boeken kosten nog meer geld.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef GijsMF het volgende:
Ja ik heb nu 8 lessen gehad en mag waarschijnlijk al snel afrijden, maar alleen moet ik eerst die theorie binnen zien te slepen!
Ik heb wel van volkswagenrijbewijs zon pasje gekregen en heb al die toetsen al een paar keer gemaakt. Kan je me nog meer website's geven waar ik zo bij kan waar ik GRATIS en GOED de theorie kan leren? Ik zit te googlen maar ik moet constant bellen voor die crap, oplichters![]()
Naja die 30 euro doet het mij niet echt, maar ik heb geen zin weer twee weken te moeten wachten om opnieuw examen te moeten doen terwijl ik dan misschien al kan afrijden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |