abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:20:13 #101
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74588064
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:05 schreef Bhuddy het volgende:
Damn, nog twee dagen. Ik heb er steeds meer en meer zin in Schpannennddd. Overigens even heb ik even overlegd met m'n rijinstructeur over het videomateriaal, dat mag ik alleen zonder geluid (en versneld) publiceren. Dus veel nut voor jullie heeft 't niet, maar ach, toch leuk Zal 't fragment speciaal voor smk even ertussenuit knippen wanneer ik i'm yours zing
waarom persé zonder geluid en versneld?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_74589317
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]

waarom persé zonder geluid en versneld?
Zonder geluid omdat er anders gewoon hele rijlessen op internet staan. Best logisch. Versneld is meer een technisch probleem, 2 uur les = 8GB aan film, dat gaat nooit passen online. Dus daarom versneld Kan best fragmenten laten zien, maar zonder geluid.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:30:59 #103
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_74604646
Zojuist geslaagd voor mijn theorie, 3 fout.
Morgen praktijk aanvragen.
Deathlift or Die.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:29:40 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_74606350
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat is er eigenlijk met het CBR in Rotterdam Noord gebeurd? Toen ik nog leste (anderhalf jaar geleden alweer ) kwam ik er elke les en was het ook altijd druk. Laatste tijd kom ik er vaak langs en elke keer is het parkeerterrein gewoon helemaal leeg
Je kan tegenwoordig ook in Barendrecht praktijkexamen doen, het is ook de bedoeling dat het daar allemaal heen gaat. Volgens mij dan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_74612608
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:52 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi

top dat je nu weer begonnen bent. Moet goed komen toch ? Waar moet je straks examen doen ?
hahanou ik hoop het en heb er ook wel vertrouwen in, maar toch al zenuwen hoor! en heb nog niet eens de helft van de lessen gehad!, ik woon in lelystad en doe examen in harderwijk, daar rijd ik nu elke keer ook en stukje ermelo erbij. morgen weer les!!
pi_74613067
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig ook in Barendrecht praktijkexamen doen, het is ook de bedoeling dat het daar allemaal heen gaat. Volgens mij dan.
Logisch ja, Barendrecht verkiezen boven Rotterdam Of is het CBR in Zuid nog wel open?
pi_74621746
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:02 schreef MelR het volgende:

[..]

hahanou ik hoop het en heb er ook wel vertrouwen in, maar toch al zenuwen hoor! en heb nog niet eens de helft van de lessen gehad!, ik woon in lelystad en doe examen in harderwijk, daar rijd ik nu elke keer ook en stukje ermelo erbij. morgen weer les!!
Is Lelystad geen examenplaats? Heb zelf ook afgereden in Harderwijk, ze zijn nu overal bezig met de weg ofniet?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 12 november 2009 @ 08:19:16 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74624812
Heb zo weer rjiles om 10 uur
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74628949
net gezakt, leuke examinator, niet hoeven parkeren, alles ging goed, alleen te vroeg in zijstraatjes gekeken waar ik normaal gesproken altijd te laat ben..
pi_74629458
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:25 schreef styliste het volgende:
net gezakt, leuke examinator, niet hoeven parkeren, alles ging goed, alleen te vroeg in zijstraatjes gekeken waar ik normaal gesproken altijd te laat ben..
balen zeg ! Volgende keer lukt het vast !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74629586
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:25 schreef styliste het volgende:
Balen! Als je weet waar het nu aan lag dan komt het de volgende keer vast helemaal goed!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74629761
He Styliste, jammer zeg! Ik voel met je mee..

De vlaggen mogen bij mij ook half stok, het feestje word afgelast..
Ik ben ook net gezakt..

En waarop? Ik moest iets meer tempo maken op sommige stukken..
Verder ging alles super, en ik had er zo'n goed gevoel over toen we terugkwamen bij het CBR..
Ik heb echt heerlijk gereden, niks fout gedaan, geen ingrepen, allebei mijn bijzondere verrichtingen gingen goed, kijken ging super, voorsorteren en voorrang verlenen, ook allemaal goed..
En dan zakken op het feit dat ik iets meer pit moet hebben qua snelheid.. En ik weet niet eens welke stukken ze nou bedoelde.. Dat bleef allemaal vaag..

Voor mijn gevoel ging het goed, meer dan goed.. En ik kon er wel een hele discussie over aangaan dat ik het er niet mee eens ben, maar ja, daar schiet ik niks mee op..

Balen hoor, maar de volgende keer beter (hoop ik)..
pi_74629808
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:52 schreef Angelic_Rose het volgende:

Ik ben ook net gezakt..

Verder ging alles super, en ik had er zo'n goed gevoel over toen we terugkwamen bij het CBR..
Ik heb echt heerlijk gereden, niks fout gedaan, geen ingrepen, allebei mijn bijzondere verrichtingen gingen goed, kijken ging super, voorsorteren en voorrang verlenen, ook allemaal goed..
En dan zakken op het feit dat ik iets meer pit moet hebben qua snelheid.. En ik weet niet eens welke stukken ze nou bedoelde.. Dat bleef allemaal vaag..

Voor mijn gevoel ging het goed, meer dan goed.. En ik kon er wel een hele discussie over aangaan dat ik het er niet mee eens ben, maar ja, daar schiet ik niks mee op..

Oh dat is wel echt heel erg balen ja! Ik was het met mijn examinator eens maar ik kan me goed voorstellen hoe pissig je bent als het niet terecht zou zijn. Is je instructeur wel met je mee gereden?
pi_74630063
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:53 schreef styliste het volgende:

[..]

Oh dat is wel echt heel erg balen ja! Ik was het met mijn examinator eens maar ik kan me goed voorstellen hoe pissig je bent als het niet terecht zou zijn. Is je instructeur wel met je mee gereden?
Nee dat wilde ik niet.. Hoe minder mensen in de auto, hoe fijner, maar de volgende keer gaat mijn instructrice wel mee hoor..
En ja ik ben het er niet mee helemaal mee eens, maar goed, er zijn wel meer mensen die zakken op zulk soort dingen (een pagina terug ook iemand).. En het is niet anders..
Het is gewoon zuur als je denkt het heel goed te hebben gedaan en dan toch zakken..

Ga jij ook gelijk weer een nieuw examen aanvragen?
pi_74630139
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:01 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Nee dat wilde ik niet.. Hoe minder mensen in de auto, hoe fijner, maar de volgende keer gaat mijn instructrice wel mee hoor..
En ja ik ben het er niet mee helemaal mee eens, maar goed, er zijn wel meer mensen die zakken op zulk soort dingen (een pagina terug ook iemand).. En het is niet anders..
Het is gewoon zuur als je denkt het heel goed te hebben gedaan en dan toch zakken..

Ga jij ook gelijk weer een nieuw examen aanvragen?
Mijn instructeur is wel meegereden en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het soms wel fijn vond om even oogcontact met hem te hebben (nou hebben wij een hele goede klik samen dus dat zal ook wel schelen) en te weten dat als ik zou zakken hij meteen gezien heeft waarom..

Als het goed is gaat mijn instructeur straks gelijk kijken wanneer het weer kan.
pi_74630587
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Is Lelystad geen examenplaats? Heb zelf ook afgereden in Harderwijk, ze zijn nu overal bezig met de weg ofniet?
nee lelystad niet, jammer genoeg, zal wel makkelijker zijn!. En harderwijk ligt al een tijdje plat idd, maar ja daar kan je ook van leren...
pi_74632137
Ik ben van de week geslaagd Volgendeweek lekker zelf rijden
pi_74632150
Gefeliciteerd!
pi_74635717
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:52 schreef Angelic_Rose het volgende:

Ik ben ook net gezakt..

Damn dat lijkt me echt zo kut.

Dat je goed gereden hebt en ze je laten zakken voor iets wat ze niet benoemen. Ik zou dan echt wel ff doorvragen en een verklaring willen.
Waarschijnlijk is het ''totaalbeeld'' bij die examinator niet gehaald, maar ik vind dat hij op z'n minst een soort verantwoording moet afleggen. Maar succes bij je volgende examen!
There are only 151 Pokémon.
pi_74639124
Als ik morgen theorieexamen aanvraag, hoelang duurt het dan tot het theorieexamen?
Children of the night. What music they make.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:45:39 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74639315
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:39 schreef DeHovenier het volgende:
Als ik morgen theorieexamen aanvraag, hoelang duurt het dan tot het theorieexamen?
Je kunt zelf op de site van het CBR een datum reserveren waarop je graag examen wil doen. Je kunt per kantoor zien wanneer je het snelst je theorie kan afleggen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74640205
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef Tijgertje. het volgende:
Gefeliciteerd!
Dankje
pi_74645037
Morgennnnn Vanavond dikke party (morgen vrij van schooool!) en dan morgen lekker brak tijdens m'n eerste les :p lekker begin Nee hoor, ik hou 't vroeg vanavond
pi_74659568
Vanochtend GESLAAGD voor mijn rijexamen!!!
pi_74659831
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:53 schreef joko90 het volgende:
Vanochtend GESLAAGD voor mijn rijexamen!!!
pi_74660573
Gefeliciteerd!

Nog een half uuuuuur
pi_74660736
Gratz!
Children of the night. What music they make.
pi_74661160
gefeliciteerd Joko !!!!

motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74662906
Joko, gefeliciteerd!!
pi_74668749
Voor mijn gevoel gaat het nog steeds bij lange na niet lekker, met name op de snelweg soms, maar waarschijnlijk eerste week van januari tussentoets...
pi_74669211
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:27 schreef Bhuddy het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog een half uuuuuur
En.. geslaagd?
pi_74670706
Nou ik heb m'n eerste 2 rijlessen gehad en eigenlijk ging 't gewoon goed! Natuurlijk, zoals ik al verwacht had, moet ik de kijktechnieken nog even goed erin stampen, maar voor de rest was 't prima. Voertuigbeheersing is goed, besluitvaardigheid zeer goed. Wel ff veel makkelijker zo'n diesel! Zondag weer 2 uurtjes
pi_74670751
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef fespo het volgende:
wie kan mij hierbij helpen:

[ afbeelding ]

wat je ziet is een kruispunt waarbij auto 1 op een onverharde weg rijdt.
ik zou zeggen dat de juiste volgorde van voor laten gaan is:
2, 3, 1.
auto 1 moet auto 2 en 3 voor moet laten gaan omdat hij op een onverharde weg rijdt.
auto 3 moet auto 2 voor laten gaan omdat deze van rechts komt.

mijn boek zegt echter:
2, 1, 3.

De achterliggende gedachte hiervan is: Artikel 15.2.a van de RVV

Bestuurders op een onverharde weg verlenen voorrang aan de bestuurders op de verharde weg.

Dan heb je nog 2 regels om het je even duidelijker te maken:

1. rechtdoor gaand verkeer (dus voetgangers vallen hier ook onder) gaan voor bestuurders die afslaan
2. korte bocht gaat voor lange bocht

Voorrang verlenen en krijgen gebeurd tussen bestuurders op een kruisende weg..
Voor laten gaan doe je dmv de regels 'rechtdoor op de zelfde weg' en 'korte bocht voor lange bocht'.

zo iets duidelijker?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
pi_74674053
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.

Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_74675060
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.

Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
hoi

ik zou eerst losse lessen nemen, gewoon even rondvragen in de omgeving waar je woont waar je het beste en voordeligste lessen kunt krijgen.Als je totaal geen rijervaring hebt moet je toch rekenen op ca 35-40 lessen voor je gaat afrijden.
Denk dat de meesten tussen de 1400 en 2000 kwijt zijn voor hun rijbewijs.
pi_74675778
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:27 schreef singlemetkids het volgende:
ik zou eerst losse lessen nemen, gewoon even rondvragen in de omgeving waar je woont waar je het beste en voordeligste lessen kunt krijgen.Als je totaal geen rijervaring hebt moet je toch rekenen op ca 35-40 lessen voor je gaat afrijden.
Denk dat de meesten tussen de 1400 en 2000 kwijt zijn voor hun rijbewijs.
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
pi_74675968
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
pi_74677592
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
Hier kan dat dus niet goedkoper, de goedkoopste hier kost 42 euro per uur en die heeft een zeer slecht slaingspercentage. De grote rijscholen hier (o.a. Alblas) kosten 46 euro per uur. Of ik moet naar Utrecht/Amsterdam reizen om daar rijles te nemen maar dat kost dan ook treinkaartje e.d. en veel tijd.
pi_74679438
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:

handig om te weten misschien waar je wilt gaan lessen en afrijden ?
pi_74679599
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

als je bij bv de oosterpoort (al een van de duurdere) in groningen een lespakket neemt , spoedpakket, kost dat incl 1 herexamen 1595 euro. Daar kan je rijbewijs garantie bijkopen voor 395 euro. Rijbewijs garantie houdt in dat je max 5 examens kan doen en voor elk examen 5 lessen (dus totaal 25 lessen en 5 examens voor 395 euro) Je moet daar wel flink op doorzeuren hoor, want ze proberen je ervan te weerhouden om dat te kopen, is bij mij ook gedaan en gelukt helaas waardoor ik uiteindelijk iets meer kwijt was.

Dan ben je dus klaar voor 2000 euro.... want neem aan dat het wel gaat lukken met 37 lesuren (van het spoedpakket daar zit al een gewoon examen in plus gratis herexamen) plus max 25 lessen extra en 7 examens...

http://www.oosterpoort.nl(...)olders/auto_2009.pdf

[ Bericht 8% gewijzigd door singlemetkids op 13-11-2009 21:42:26 ]
pi_74694463
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zit Ik betaalde 43 per les trouwens. Maarja boeie geslaagd Maakt allemaal niets meer uit
pi_74694516
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:17 schreef Petertjuhh het volgende:

[..]

Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zit Ik betaalde 43 per les trouwens. Maarja boeie geslaagd Maakt allemaal niets meer uit
Dat idee had ik juist helemaal niet. Altijd goed les gehad naar mijn idee.

Was trouwens wel anderhalf jaar geleden, maar zoveel zullen de prijzen nou toch ook weer niet gestegen zijn lijkt me
pi_74696376
Ik heb les voor 30 euro per uur (in Delft) en ik vind 'em ook heel fijn lesgeven!

pi_74698615
Geinig man, en bevalt het je een beetje dat lessen ipv illegaal lessen(mensen die daar over zeuren )
Je moet alleen nog wel vaker in de binnenspiegel kijken
pi_74699037
Lessen bevalt zeer zeker! Illegaal lessen heeft zeker geholpen haha, en ik heb er ook geen spijt van. Nu gestopt drmee, ik heb het immers lang uitgehouden en nu ben ik 18 en hoef ik dat risico niet meer te nemen Binnenspiegel klopt idd, heb nu maar een vuistregel gekregen van 'em: iedere keer dat ik schakel moet ik in de binnenspiegel kijken.

Hele chille instructeur heb ik trouwens

[ Bericht 12% gewijzigd door Bhuddy op 14-11-2009 17:33:57 ]
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:36:59 #147
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74699378
Idd beter in de binnenspiegel kijken . Viel mij ook wel op, maargoed alles bevalt tot dusver?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74701388
Bij 't schakelen steeds in de binnenspiegel kijken? Ik kijk wel geregeld in de binnenspiegel en bij 't remmen altijd...maar bij het schakelen nooit; nooit ook iets over gehoord.
6 januari TTT, duurt nog eventjes, maar ik ben benieuwd
pi_74701532
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:50 schreef Hippos het volgende:
Bij 't schakelen steeds in de binnenspiegel kijken? Ik kijk wel geregeld in de binnenspiegel en bij 't remmen altijd...maar bij het schakelen nooit; nooit ook iets over gehoord.
Officiele rijprocedure is dat je bij snelheid verhogen een na controle doet (binnenspiegel, voor, linker-buitenspiegel, linker-schouder) voordat je gaat opschakelen. (iedere versnelling)
De reden daarvoor is, om het overige verkeer in de gaten te houden.
Want als je wordt ingehaald (mag en) moet je natuurlijk niet harder gaan rijden.
pi_74702457
Aankomende donderdag om half 11 theorie-examen! Vandaag de hele dag druk geweest met theorie leren (en 2de handsjes kijken ) en heb echt het idee dat het kut is! Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op... Heb een uur daarvoor nog rijles, van 9.15 tot 10.15, dan theorie-examen, en dan weer naar huis knappen. Rij-instructeur was zo aardig om dat te doen!

Lessen zelf gaat echt tof! Moest nog iets meer kijken en heb een beetje moeite met de snelweg (Gisteren om half 5 tijdens de spits ) en ik moest iets meer als een oud wijf rijden
De les daarvoor was ik nogal fanatiek in andere mensen bij het stoplicht eruit te trekken en hem een paar keer in de toerenbegrenzer te knallen
pi_74703562
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:26 schreef Bhuddy het volgende:
Lessen bevalt zeer zeker! Illegaal lessen heeft zeker geholpen haha, en ik heb er ook geen spijt van. Nu gestopt drmee, ik heb het immers lang uitgehouden en nu ben ik 18 en hoef ik dat risico niet meer te nemen Binnenspiegel klopt idd, heb nu maar een vuistregel gekregen van 'em: iedere keer dat ik schakel moet ik in de binnenspiegel kijken.

Hele chille instructeur heb ik trouwens
Mooi man. Ik hoop dat je hem meteen hebt, en dat kijken sluipt er vanzelf wel in. Gewoon de volgende les gewoon meteen beginnen met overal te kijken, rijden zelf kun je volgens mij inmiddels wel(ivm met rijden hiervoor en het bewijs is ook wel geleverd in het filmpje). Ik wens je veel succes en hopelijk haal je hem in een keer
pi_74705814
Thanks mate Ik denk ook wel dat na een paar keer 't er wel in zit, en dan ff de puntjes op de i zetten!
pi_74706487
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:24 schreef GijsMF het volgende:
Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op...
Je mag er 13 fout hebben van de 25 dus dat komt wel goed denk ik. Al is het ook het onderdeel waar ik het meest tegenop zie (ik heb 11 december theorie-examen). Wat mij wel helpt zijn deze vuistregels:

(A) Remmen
Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
•zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
• tegenliggers op smalle wegen
• voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
• inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
• onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
• drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
• onoverzichtelijke of scherpe bochten
• ontstaan van stremming of file
• grote snelheidsverschillen onderling

(B) Gas loslaten
• Als je de situatie niet vertrouwt
• Als je de situatie wel goed kunt overzien
•Als er geen direct gevaar is
• Als de snelheid al aangepast is

(C) Niets doen
•Als je de situatie goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als er voldoende ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
• Als er weinig snelheidsverschil onderling is
• Als er een vluchtmogelijkheid is
pi_74706686
thanks, daar heb ik ook wat aan, maandag theorie...
pi_74708896
Ik heb m'n theorie pas gehaald toen ik al een behoorlijke tijd aan het lessen was, maakte het wel makkelijker omdat ik veel dingen 'uit ervaring' kon beantwoorden
Maar vind het leuk om dit topic ff te volgen dus succes iedereen met examens e.d. Ben er zelf al weer een tijdje vanaf, hallelujah
pi_74712762
Ik had 2 fout in de gevaarherkenning Gewoon op gezond verstand, wel nadat ik de meeste van mijn lessen gehad had. Veel zijn ook overduidelijk, bijvoorbeeld een bal die de weg op rolt oid of een man met een grote gipsplaat voor zn hoofd.
pi_74713886
Hallo,

Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met het faalangstexamen (bvk in Zwolle)? Ik ga dit volgende week doen namelijk en ik kan zo weinig op internet vinden van mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
wordt mijn 7de keer
pi_74714364
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:03 schreef misspoesje het volgende:
Hallo,

Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met het faalangstexamen (bvk in Zwolle)? Ik ga dit volgende week doen namelijk en ik kan zo weinig op internet vinden van mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
wordt mijn 7de keer
`

hoi

ik heb het faalangstexamen gedaan op 2 oktober. Het was mijn 3e examen. Het eerste examen vielen mijn zenuwen wel mee en ging de rit eigenlijk ook goed. Gezakt met de woorden, ik denk wel dat u in uw linker dode hoek keek maar ik kon het niet beoordelen...
Tweede examen was ik dus ontzettend zenuwachtig, had zelfs pillen van de huisarts maar daar had ik alleen maar last van want was er niet meer bij met mijn hoofd terwijl het zweet nog van mijn hoofd gutste.

Dus toen faalangstexamen geboekt Heb geen pillen of andere ongein meer genomen gewoon heen gegaan.
Je krijgt eerst een rustig gesprek, zijn dan geen andere examen kandidaten over waarom je een faalangstexamen wou, waardoor je zo zenuwachtig bent en hoe zich dat bij jou uit. Die examinator probeert je echt gerust te stellen door nog wat dingen uit te leggen enz. Ik kon daarna gelijk in de auto, kreeg geen kijktest meer ofzo. En je kan gaan rijden. Het grote voordeel van dit examen vond ik vooral de rust van de examinator, hij zegt ruim op tijd waar je naartoe moet ed zodat je niet op het laatste moment nog alles moet doen (had ik met 2e examen wel, examinator uit arnhem een weekje in groningen aan het werk dus die de weg niet wist) Er werd van te voren gezegd dat je een uur moest rijden met het faalangstexamen maar ik heb 20 min gereden en moest terug. Het eerste kwartier ging het wel goed maar na een klein foutje sloeg ik helemaal dicht en zat te trillen in de auto. Zo erg schijnt dat de examinator en mijn instructeur de auto zelfs mee voelden trillen, daarom gingen we terug. Ik dacht dat ik weer gezakt was daardoor dus zat er helemaal doorheen.

Maar goed, ik was dus geslaagd, kreeg nog een gesprekje en mocht daarna weer weg...

Als het steeds zakken echt aan de zenuwen ligt heb je baat bij een faalangstexamen. Maar volgens de examinator moet je wel een heel goede acteur zijn om alles te faken. En het belangrijkste blijft, hij moet kunnen zien dat je in staat bent om je veilig door het verkeer te begeven met een auto.
Mijn instructeur heeft verder niet veel gezegd alleen in het begin gesprekje. Dat het tijdens de lessen gewoon goed gaat en hij het ook niet snapt waarom ik in elkaar zakte tijdens het examen.

Probeer gewoon jezelf te zijn en luister goed naar wat de examinator zegt. Uiteindelijk zal je er blij mee zijn vermoedt ik.
pi_74714397
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:24 schreef GijsMF het volgende:
Aankomende donderdag om half 11 theorie-examen! Vandaag de hele dag druk geweest met theorie leren (en 2de handsjes kijken ) en heb echt het idee dat het kut is! Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op... Heb een uur daarvoor nog rijles, van 9.15 tot 10.15, dan theorie-examen, en dan weer naar huis knappen. Rij-instructeur was zo aardig om dat te doen!

Lessen zelf gaat echt tof! Moest nog iets meer kijken en heb een beetje moeite met de snelweg (Gisteren om half 5 tijdens de spits ) en ik moest iets meer als een oud wijf rijden
De les daarvoor was ik nogal fanatiek in andere mensen bij het stoplicht eruit te trekken en hem een paar keer in de toerenbegrenzer te knallen
een site waar ik veel aan gehad heb en al meerderen die via die site zijn gaan oefenen (2 die al 2 keer gezakt waren) www.gratisrijbewijsonline.nl

Hier kan je door bellen (kost dacht ik 3 euro eenmalig) een code krijgen waarmee je 48 uur lang daar kan oefenen examens en leerstof enz. IDeaal. Gewoon 2 dagen van te voren dus regelmatig gaan oefenen !
succes
pi_74714792
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

`

hoi

ik heb het faalangstexamen gedaan op 2 oktober. Het was mijn 3e examen. Het eerste examen vielen mijn zenuwen wel mee en ging de rit eigenlijk ook goed. Gezakt met de woorden, ik denk wel dat u in uw linker dode hoek keek maar ik kon het niet beoordelen...
Tweede examen was ik dus ontzettend zenuwachtig, had zelfs pillen van de huisarts maar daar had ik alleen maar last van want was er niet meer bij met mijn hoofd terwijl het zweet nog van mijn hoofd gutste.

Dus toen faalangstexamen geboekt Heb geen pillen of andere ongein meer genomen gewoon heen gegaan.
Je krijgt eerst een rustig gesprek, zijn dan geen andere examen kandidaten over waarom je een faalangstexamen wou, waardoor je zo zenuwachtig bent en hoe zich dat bij jou uit. Die examinator probeert je echt gerust te stellen door nog wat dingen uit te leggen enz. Ik kon daarna gelijk in de auto, kreeg geen kijktest meer ofzo. En je kan gaan rijden. Het grote voordeel van dit examen vond ik vooral de rust van de examinator, hij zegt ruim op tijd waar je naartoe moet ed zodat je niet op het laatste moment nog alles moet doen (had ik met 2e examen wel, examinator uit arnhem een weekje in groningen aan het werk dus die de weg niet wist) Er werd van te voren gezegd dat je een uur moest rijden met het faalangstexamen maar ik heb 20 min gereden en moest terug. Het eerste kwartier ging het wel goed maar na een klein foutje sloeg ik helemaal dicht en zat te trillen in de auto. Zo erg schijnt dat de examinator en mijn instructeur de auto zelfs mee voelden trillen, daarom gingen we terug. Ik dacht dat ik weer gezakt was daardoor dus zat er helemaal doorheen.

Maar goed, ik was dus geslaagd, kreeg nog een gesprekje en mocht daarna weer weg...

Als het steeds zakken echt aan de zenuwen ligt heb je baat bij een faalangstexamen. Maar volgens de examinator moet je wel een heel goede acteur zijn om alles te faken. En het belangrijkste blijft, hij moet kunnen zien dat je in staat bent om je veilig door het verkeer te begeven met een auto.
Mijn instructeur heeft verder niet veel gezegd alleen in het begin gesprekje. Dat het tijdens de lessen gewoon goed gaat en hij het ook niet snapt waarom ik in elkaar zakte tijdens het examen.

Probeer gewoon jezelf te zijn en luister goed naar wat de examinator zegt. Uiteindelijk zal je er blij mee zijn vermoedt ik.
Wat leuk om te lezen, dank je wel voor de moeite en nog gefeliciteerd met je rijbewijs!!! Je bent er vanaf .
Ik hoop dat ik ook rustig kan worden door het idee van het faalangstexamen, maar ik voel me net als vorige maand, de zenuwen gieren nu al door mijn keel als ik eraan denk. Ik heb op 6 oktober weer examen gedaan en toen had ik gewoon weer een totale blackout. Die meneer was heel aardig, had zelfs de rit extra lang gedaan, in de hoop dat ik die zenuwen een beetje kwijt kon raken, maar helaas, het was allemaal slordig en het enige waar ik aan kon denken was dat ik naar huis wilde .... Ik vind het hele idee gewoon zó eng en ik raak het gewoon echt niet kwijt.
Hopelijk dat het helpt wanneer ik eerst op mijn gemak wordt gesteld. Nogmaals bedankt!
pi_74714988
Zo, net m'n 3e en 4e rijles gehad! 't Ging echt super vandaag, amper dingen fout gedaan, invoegen ging goed op de snelweg (4 banen naar links), fileparkeren 1e x meteen helemaal goed, de keren daarna ook, straatje keren prima. Hij was tevreden en ik ook, zoals het er naar uit ziet nog 7 lessen en dan praktijk, vond 'ie genoeg. Ben dus blij

Morgen theorie! Brrr.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bhuddy op 15-11-2009 15:17:49 ]
pi_74715051
Les op zondag, bestaat dat ook al?
pi_74715087
Nee, eigenlijk doet 'ie t niet maar omdat we dus niet zoveel tijd meer hebben voor 30 november heeft 'ie een uitzondering gemaakt (want gister konden we beiden niet). 't Is echt een hele chille gozer en hij vindt t ook leuk om mij les te geven (omdat ik zo gemotiveerd ben), dus dat maakt 't al een stuk makkelijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bhuddy op 15-11-2009 15:21:24 ]
pi_74716690
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:58 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, eigenlijk doet 'ie t niet maar omdat we dus niet zoveel tijd meer hebben voor 30 november heeft 'ie een uitzondering gemaakt (want gister konden we beiden niet). 't Is echt een hele chille gozer en hij vindt t ook leuk om mij les te geven (omdat ik zo gemotiveerd ben), dus dat maakt 't al een stuk makkelijker.
Netjes hoor. Leuke instructeur zo te lezen. Succes!
pi_74717902
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:53 schreef Bhuddy het volgende:
Zo, net m'n 3e en 4e rijles gehad! 't Ging echt super vandaag, amper dingen fout gedaan, invoegen ging goed op de snelweg (4 banen naar links), fileparkeren 1e x meteen helemaal goed, de keren daarna ook, straatje keren prima. Hij was tevreden en ik ook, zoals het er naar uit ziet nog 7 lessen en dan praktijk, vond 'ie genoeg. Ben dus blij

Morgen theorie! Brrr.
4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachen
pi_74718031
argh dacht ik het eindelijk een beetje te snappen.

wie kan mij dit uit leggen
waarom mag auto A hier voor auto B.

dit zegt http://www.gratisrijbewijsonline.nl/

[ Bericht 16% gewijzigd door fespo op 15-11-2009 16:35:13 ]
pi_74718226
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg mag voor.
Of hoe ging dat regeltje ook al weer? In ieder geval; die 2 draaien af en A gaat rechtdoor, dus mag die eerst.

Heb trouwens ooit in zo'n situatie gezeten, en toen ik stopte (wánt rechts mag voor. was op een gelijkwaardige kruising) vond m'n rijinstructeur dit geen probleem. Hij zei dat als ik toen door was gereden het ook niet fout was omdat rechtdoorgaand verkeer voor mocht.
pi_74718302
dat staat er ook als reden, maar je rijdt niet op de zelfde weg. want auto b komt van een zijweg.

zie dit voorbeeld:
Meestal heb je te maken met bestuurders van links en van rechts. Die komen dan uit een zijweg. Je bent dus niet met elkaar op dezelfde weg. De afspraak is: geef voorrang aan bestuurders van rechts.

Hier geldt de afspraak: geef voorrang aan bestuurders van rechts. De jongen moet het meisje voor laten gaan

Soms ben je wel met iemand op dezelfde weg. Dan komt de ander jou tegemoet of achterop. Als één van beiden wil afslaan, kun je met elkaar te maken krijgen. Kijk maar eens op het plaatje.

Nu geldt de afspraak: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. De jongen met de pet moet het meisje voor laten gaan. Het meisje mag dus voorgaan, want zij gaat rechtdoor.
pi_74718390
Wat erg, ik begin nu te twijfelen hoe het ook alweer zat
Als het een echte situatie is, hangt het er van af wie de eerste stap zet, maar ik zou zeggen A - C - B.
Ik ga het navragen, vati zit bij het 3vo
pi_74718504
/

[ Bericht 96% gewijzigd door fespo op 15-11-2009 17:10:07 ]
pi_74718735
Nee het klopt wel hoor, ik heb papa de tekening laten zien en hij zei precies het zelfde als ik alleen met een betere uitleg
A mag eerst want dan is de kruising het snelste vrij, dan kan de rest doen wat ie moet doen.
Als A zou stoppen is het ook geen punt, maar dan duurt het langer voor dat de kruising vrij is.
pi_74718865
ja ik zie het nu, maar wel lastig
edit. eigenlijk snap ik het nog steeds niet want A hoort B voorrang te geven want die komt van rechts.

[ Bericht 44% gewijzigd door fespo op 15-11-2009 17:23:44 ]
pi_74719357
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachen
Spits is ook niet moeilijk, je moet je er gewoon doorheen drukken. Mensen laten vanzelf wel een ruimte voor je open. Iedereen rijd toch maar langzaam.
  zondag 15 november 2009 @ 17:30:24 #174
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74719455
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:09 schreef fespo het volgende:
ja ik zie het nu, maar wel lastig
edit. eigenlijk snap ik het nog steeds niet want A hoort B voorrang te geven want die komt van rechts.
B moet wachten op C. C moet wachten op A. Dus A mag eerst, dan C, dan B. Maar het is wel verwarrend, ik weet niet wat ik zou doen als ik die situatie tegenkom. Waarschijnlijk zou ik ook stoppen omdat ik zou denken: auto van rechts, dus stop.
2000 light years from home
pi_74719958
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

Hehe nou 't was aardig druk om 12 uur op de A4 vandaag De echte spits is niet moeilijk aangezien de snelheid een stuk lager ligt, maar wat meer verkeer is wel wat lastiger, dat ga ik donderdag oefenen
pi_74720107
het is gewoon een rondje dus volgens mij maakt het niet iut welke auto stopt.
  zondag 15 november 2009 @ 23:11:09 #177
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74734391
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:47 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Hehe nou 't was aardig druk om 12 uur op de A4 vandaag De echte spits is niet moeilijk aangezien de snelheid een stuk lager ligt, maar wat meer verkeer is wel wat lastiger, dat ga ik donderdag oefenen
Gewoon een kwestie van goed anticiperen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74745829
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:28 schreef fespo het volgende:
argh dacht ik het eindelijk een beetje te snappen.

wie kan mij dit uit leggen
waarom mag auto A hier voor auto B.

[ afbeelding ]

dit zegt http://www.gratisrijbewijsonline.nl/
In principe is dit niet echt geregeld, Maar in deze situatie is het gewoon iets makelijker om te zeggen:
Auto B moet voorrang verlenen aan de Lesauto (Auto C) . die op zijn beurt Auto A moet voorlaten gaan omdat hij afslaat naar links (voor Auto A langs). En rechtdoor gaand verkeer gaat voor verkeer dat afslaat.
Maar hij moet weer voorrang verlenen aan Auto B.
Maar om het goed op te lossen.. Kan dus beter (als logische keus) eerst A dan C en dan B oprijden.

Maar in deze situatie moet je niet zomaar (Auto A) voorrang nemen, omdat niet veel mensen bekend zijn met deze situatie, Beter is gewoon goed kijken wat de andere doen, Als je duidelijk ziet dat ze stil blijven staan, dan rol je rustig door. (Want als de auto van rechts door rijd en tegen je aan komt, heb je geen voorrang verleend aan bestuurders van rechts, En dat is een dure boete (á 180euro ongeveer)).
pi_74747829
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:53 schreef Bhuddy het volgende:

Morgen theorie! Brrr.

en geslaagd ?
pi_74750150
Jap! Super blij, echt 80% was gezakt ofzo... spanning was te snijden na het examen, voor m'n buurman was 't de 3e keer maar dus weer gezakt.

Had 1 van de 40 kennisvragen fout (of ik grootlicht mocht voeren overdag, ik had JA, maar het was NEE, want blijkbaar werd er een plaatje van een auto terwijl 't sneeuwde laten zien). En 4 fout van de 25 vragen gevaarherkenning!
Super blij mee
pi_74750285
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:48 schreef Bhuddy het volgende:
Jap! Super blij, echt 80% was gezakt ofzo... spanning was te snijden na het examen, voor m'n buurman was 't de 3e keer maar dus weer gezakt.

Had 1 van de 40 kennisvragen fout (of ik grootlicht mocht voeren overdag, ik had JA, maar het was NEE, want blijkbaar werd er een plaatje van een auto terwijl 't sneeuwde laten zien). En 4 fout van de 25 vragen gevaarherkenning!
Super blij mee
gefeliciteeerd
pi_74750318
Merci!
pi_74750817
grats man, je racet wel overal doorheen he
There are only 151 Pokémon.
pi_74750892
Thanks, idd :p
pi_74760871
Gefeliciteerd, netjes, gaat goed zo te lezen
pi_74761422
Gefeliciteerd! Ik moet aankomende donderdag en ik ben druk aan het oefenen, maar ik ben bang dat ik het verpruts Alle oefentoetsen die ik maak gaan niet echt voortreffelijk ook al heb ik het boek 2x door en heb ik van de scooter en trekker al theorie gehad...

Argh, ik vind dat zo frustrerend dat ik het donderdag gewoon ga verneuken denk ik
pi_74761570
Thanks Hippos en Gijs!

@Gijs: Gewoon zoveeeeeeeeeeeeeel mogelijk oefentoetsen maken, volkswagenrijbewijs, ik had 2 boeken (Vekabest 2009 en ANWB 2009) met in totaal 22 oefentoetsen. Allemaal gemaakt en dat helpt zeker. Ik zou 't niet verknallen, zonde van die 30 euro terwijl 't alleen een kwestie van leren is eigenlijk.

Als de kennis er al inzit maar gevaarherkenning nog niet, doe dan even alleen alle gevaarherkenning. Op een gegeven moment heb je al heel snel door wat de manier van nadenken is! Succes!

Edit: manier van maken van oefentoetsen is ook een punt: als je twijfelt over een bepaalde vraag, zet ff een kringeltje of uitroepteken of wat dan ook bij je antwoord. Als je dan na gaat kijken check je die vraag ook ff, ondanks dat je het antwoord mischien wel goed (gegokt) hebt. Voor de rest natuurlijk alles nalopen wat je fout hebt en waarom je 't fout hebt, niet alleen kijken of je het antwoord goed hebt of niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bhuddy op 16-11-2009 21:15:23 ]
pi_74763596
maak je niet te druk. wat is een paar keer 30 euro aan theorie toetsen nou op je rijlessen van +- 1750 euro.
pi_74763915
Nee tuurlijk, grote ramp is het niet die 30 euro, maar toch, is toch weer een les meer/minder. Beetje jammer toch? Vooral omdat ik van Gijs weet dat 'ie niet veel lessen neemt, is 30 euro relatief toch wel wat meer dan op een bedrag van 1750 euro.. Overigens had ik wel een beetje stress in me, want als ik niet zou slagen kon ik de 30e m'n praktijk niet doen zou dan een TTT worden (of ik zou morgen theorie moeten doen in Dordrecht), maar gelukkig is dat allemaal niet 't geval.

[ Bericht 32% gewijzigd door Bhuddy op 16-11-2009 22:25:41 ]
pi_74780326
Ja ik heb nu 8 lessen gehad en mag waarschijnlijk al snel afrijden, maar alleen moet ik eerst die theorie binnen zien te slepen!

Ik heb wel van volkswagenrijbewijs zon pasje gekregen en heb al die toetsen al een paar keer gemaakt. Kan je me nog meer website's geven waar ik zo bij kan waar ik GRATIS en GOED de theorie kan leren? Ik zit te googlen maar ik moet constant bellen voor die crap, oplichters

Naja die 30 euro doet het mij niet echt, maar ik heb geen zin weer twee weken te moeten wachten om opnieuw examen te moeten doen terwijl ik dan misschien al kan afrijden....
pi_74783602
Koop boeken! heb er zelf 60 euro aan uitgegeven, maar verkoop ze weer door aan een vriendin van me voor 30 euro. Voor de rest is er niet veel meer dan gratistheorie.nl.

Idd niet chill als je geen praktijk kan doen doordat je je theorie nog niet hebt.. Mijn rijschool had dus al praktijk gereserveerd voordat ik theorie uberhaupt al had, dus ik moest 'em wel halen.. Ben daarom er ook echt keihard voor gaan leren, met boeken.
pi_74784004
Ja ik heb ook al een boek gekocht van VekaBest bij een kameraad van mij, ook al 2x doorgespit....

@Trusten: Dankje! Daar heb ik wat aan!

@Singlemetkids: Zijn dat niet van die oplichters?
pi_74784426
Is dat een theorieboek of een boek met oefentoetsen? Succes iig nog, je kunt het
pi_74784910
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef GijsMF het volgende:
Ja ik heb nu 8 lessen gehad en mag waarschijnlijk al snel afrijden, maar alleen moet ik eerst die theorie binnen zien te slepen!

Ik heb wel van volkswagenrijbewijs zon pasje gekregen en heb al die toetsen al een paar keer gemaakt. Kan je me nog meer website's geven waar ik zo bij kan waar ik GRATIS en GOED de theorie kan leren? Ik zit te googlen maar ik moet constant bellen voor die crap, oplichters

Naja die 30 euro doet het mij niet echt, maar ik heb geen zin weer twee weken te moeten wachten om opnieuw examen te moeten doen terwijl ik dan misschien al kan afrijden....
ach oplichters ? Die van gratis rijbewijs online betaal je 1 keer 3 euro en je kan dan 2 dagen oneindig lang oefenen. Heb er echt veel aan gehad. Boeken kosten nog meer geld.
pi_74784982
Gefeliciteerd Bhuddy!
Ik heb de 23ste mijn eerste rijles. (:
pi_74785913
Dankjewel! Succes jij de 23e!

@SMK: Gratis rijbewijs online, zitten daar bij de oefentoetsen daar ook gevaarherkenning? Kan het nergens vinden op de site...
pi_74789283
Ik heb geoefend met www.traffictrainer.nl maar ik zie nu dat het ineens geld kost, echt stom :/
pi_74793489
Bhuddy: Theorieboek, op volkswagenrijbewijs heb ik mijn oefentoetsen gemaakt.

@SMK: Ja mij werd aangeraden om daar niet in te geloven.... Het klote is dat ik morgen stage loop van 's morgens 5.45 tot een uurtje of 7 in de avond. Kan dus niet echt leren in die tijd.... En dan volgende dag examen, brak

Maar zal voor vanavond ff kijken! Bedankt voor de tip
  woensdag 18 november 2009 @ 11:17:08 #199
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_74809592
Nieuwe User (nouja nieuwe usernaam want vorige deed t niet meer), en vanochtend mn 6de rijles gehad! Nog niemand aangereden!
  woensdag 18 november 2009 @ 11:28:14 #200
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74810037
Ik heb straks mijn voorlaatste les voor mijn ttt . Wil zowiezo het parkeren nog oefenen enzo!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')