abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74703562
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:26 schreef Bhuddy het volgende:
Lessen bevalt zeer zeker! Illegaal lessen heeft zeker geholpen haha, en ik heb er ook geen spijt van. Nu gestopt drmee, ik heb het immers lang uitgehouden en nu ben ik 18 en hoef ik dat risico niet meer te nemen Binnenspiegel klopt idd, heb nu maar een vuistregel gekregen van 'em: iedere keer dat ik schakel moet ik in de binnenspiegel kijken.

Hele chille instructeur heb ik trouwens
Mooi man. Ik hoop dat je hem meteen hebt, en dat kijken sluipt er vanzelf wel in. Gewoon de volgende les gewoon meteen beginnen met overal te kijken, rijden zelf kun je volgens mij inmiddels wel(ivm met rijden hiervoor en het bewijs is ook wel geleverd in het filmpje). Ik wens je veel succes en hopelijk haal je hem in een keer
pi_74705814
Thanks mate Ik denk ook wel dat na een paar keer 't er wel in zit, en dan ff de puntjes op de i zetten!
pi_74706487
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:24 schreef GijsMF het volgende:
Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op...
Je mag er 13 fout hebben van de 25 dus dat komt wel goed denk ik. Al is het ook het onderdeel waar ik het meest tegenop zie (ik heb 11 december theorie-examen). Wat mij wel helpt zijn deze vuistregels:

(A) Remmen
Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
•zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
• tegenliggers op smalle wegen
• voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
• inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
• onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
• drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
• onoverzichtelijke of scherpe bochten
• ontstaan van stremming of file
• grote snelheidsverschillen onderling

(B) Gas loslaten
• Als je de situatie niet vertrouwt
• Als je de situatie wel goed kunt overzien
•Als er geen direct gevaar is
• Als de snelheid al aangepast is

(C) Niets doen
•Als je de situatie goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als er voldoende ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
• Als er weinig snelheidsverschil onderling is
• Als er een vluchtmogelijkheid is
pi_74706686
thanks, daar heb ik ook wat aan, maandag theorie...
pi_74708896
Ik heb m'n theorie pas gehaald toen ik al een behoorlijke tijd aan het lessen was, maakte het wel makkelijker omdat ik veel dingen 'uit ervaring' kon beantwoorden
Maar vind het leuk om dit topic ff te volgen dus succes iedereen met examens e.d. Ben er zelf al weer een tijdje vanaf, hallelujah
pi_74712762
Ik had 2 fout in de gevaarherkenning Gewoon op gezond verstand, wel nadat ik de meeste van mijn lessen gehad had. Veel zijn ook overduidelijk, bijvoorbeeld een bal die de weg op rolt oid of een man met een grote gipsplaat voor zn hoofd.
pi_74713886
Hallo,

Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met het faalangstexamen (bvk in Zwolle)? Ik ga dit volgende week doen namelijk en ik kan zo weinig op internet vinden van mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
wordt mijn 7de keer
pi_74714364
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:03 schreef misspoesje het volgende:
Hallo,

Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met het faalangstexamen (bvk in Zwolle)? Ik ga dit volgende week doen namelijk en ik kan zo weinig op internet vinden van mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
wordt mijn 7de keer
`

hoi

ik heb het faalangstexamen gedaan op 2 oktober. Het was mijn 3e examen. Het eerste examen vielen mijn zenuwen wel mee en ging de rit eigenlijk ook goed. Gezakt met de woorden, ik denk wel dat u in uw linker dode hoek keek maar ik kon het niet beoordelen...
Tweede examen was ik dus ontzettend zenuwachtig, had zelfs pillen van de huisarts maar daar had ik alleen maar last van want was er niet meer bij met mijn hoofd terwijl het zweet nog van mijn hoofd gutste.

Dus toen faalangstexamen geboekt Heb geen pillen of andere ongein meer genomen gewoon heen gegaan.
Je krijgt eerst een rustig gesprek, zijn dan geen andere examen kandidaten over waarom je een faalangstexamen wou, waardoor je zo zenuwachtig bent en hoe zich dat bij jou uit. Die examinator probeert je echt gerust te stellen door nog wat dingen uit te leggen enz. Ik kon daarna gelijk in de auto, kreeg geen kijktest meer ofzo. En je kan gaan rijden. Het grote voordeel van dit examen vond ik vooral de rust van de examinator, hij zegt ruim op tijd waar je naartoe moet ed zodat je niet op het laatste moment nog alles moet doen (had ik met 2e examen wel, examinator uit arnhem een weekje in groningen aan het werk dus die de weg niet wist) Er werd van te voren gezegd dat je een uur moest rijden met het faalangstexamen maar ik heb 20 min gereden en moest terug. Het eerste kwartier ging het wel goed maar na een klein foutje sloeg ik helemaal dicht en zat te trillen in de auto. Zo erg schijnt dat de examinator en mijn instructeur de auto zelfs mee voelden trillen, daarom gingen we terug. Ik dacht dat ik weer gezakt was daardoor dus zat er helemaal doorheen.

Maar goed, ik was dus geslaagd, kreeg nog een gesprekje en mocht daarna weer weg...

Als het steeds zakken echt aan de zenuwen ligt heb je baat bij een faalangstexamen. Maar volgens de examinator moet je wel een heel goede acteur zijn om alles te faken. En het belangrijkste blijft, hij moet kunnen zien dat je in staat bent om je veilig door het verkeer te begeven met een auto.
Mijn instructeur heeft verder niet veel gezegd alleen in het begin gesprekje. Dat het tijdens de lessen gewoon goed gaat en hij het ook niet snapt waarom ik in elkaar zakte tijdens het examen.

Probeer gewoon jezelf te zijn en luister goed naar wat de examinator zegt. Uiteindelijk zal je er blij mee zijn vermoedt ik.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74714397
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:24 schreef GijsMF het volgende:
Aankomende donderdag om half 11 theorie-examen! Vandaag de hele dag druk geweest met theorie leren (en 2de handsjes kijken ) en heb echt het idee dat het kut is! Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op... Heb een uur daarvoor nog rijles, van 9.15 tot 10.15, dan theorie-examen, en dan weer naar huis knappen. Rij-instructeur was zo aardig om dat te doen!

Lessen zelf gaat echt tof! Moest nog iets meer kijken en heb een beetje moeite met de snelweg (Gisteren om half 5 tijdens de spits ) en ik moest iets meer als een oud wijf rijden
De les daarvoor was ik nogal fanatiek in andere mensen bij het stoplicht eruit te trekken en hem een paar keer in de toerenbegrenzer te knallen
een site waar ik veel aan gehad heb en al meerderen die via die site zijn gaan oefenen (2 die al 2 keer gezakt waren) www.gratisrijbewijsonline.nl

Hier kan je door bellen (kost dacht ik 3 euro eenmalig) een code krijgen waarmee je 48 uur lang daar kan oefenen examens en leerstof enz. IDeaal. Gewoon 2 dagen van te voren dus regelmatig gaan oefenen !
succes
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74714792
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

`

hoi

ik heb het faalangstexamen gedaan op 2 oktober. Het was mijn 3e examen. Het eerste examen vielen mijn zenuwen wel mee en ging de rit eigenlijk ook goed. Gezakt met de woorden, ik denk wel dat u in uw linker dode hoek keek maar ik kon het niet beoordelen...
Tweede examen was ik dus ontzettend zenuwachtig, had zelfs pillen van de huisarts maar daar had ik alleen maar last van want was er niet meer bij met mijn hoofd terwijl het zweet nog van mijn hoofd gutste.

Dus toen faalangstexamen geboekt Heb geen pillen of andere ongein meer genomen gewoon heen gegaan.
Je krijgt eerst een rustig gesprek, zijn dan geen andere examen kandidaten over waarom je een faalangstexamen wou, waardoor je zo zenuwachtig bent en hoe zich dat bij jou uit. Die examinator probeert je echt gerust te stellen door nog wat dingen uit te leggen enz. Ik kon daarna gelijk in de auto, kreeg geen kijktest meer ofzo. En je kan gaan rijden. Het grote voordeel van dit examen vond ik vooral de rust van de examinator, hij zegt ruim op tijd waar je naartoe moet ed zodat je niet op het laatste moment nog alles moet doen (had ik met 2e examen wel, examinator uit arnhem een weekje in groningen aan het werk dus die de weg niet wist) Er werd van te voren gezegd dat je een uur moest rijden met het faalangstexamen maar ik heb 20 min gereden en moest terug. Het eerste kwartier ging het wel goed maar na een klein foutje sloeg ik helemaal dicht en zat te trillen in de auto. Zo erg schijnt dat de examinator en mijn instructeur de auto zelfs mee voelden trillen, daarom gingen we terug. Ik dacht dat ik weer gezakt was daardoor dus zat er helemaal doorheen.

Maar goed, ik was dus geslaagd, kreeg nog een gesprekje en mocht daarna weer weg...

Als het steeds zakken echt aan de zenuwen ligt heb je baat bij een faalangstexamen. Maar volgens de examinator moet je wel een heel goede acteur zijn om alles te faken. En het belangrijkste blijft, hij moet kunnen zien dat je in staat bent om je veilig door het verkeer te begeven met een auto.
Mijn instructeur heeft verder niet veel gezegd alleen in het begin gesprekje. Dat het tijdens de lessen gewoon goed gaat en hij het ook niet snapt waarom ik in elkaar zakte tijdens het examen.

Probeer gewoon jezelf te zijn en luister goed naar wat de examinator zegt. Uiteindelijk zal je er blij mee zijn vermoedt ik.
Wat leuk om te lezen, dank je wel voor de moeite en nog gefeliciteerd met je rijbewijs!!! Je bent er vanaf .
Ik hoop dat ik ook rustig kan worden door het idee van het faalangstexamen, maar ik voel me net als vorige maand, de zenuwen gieren nu al door mijn keel als ik eraan denk. Ik heb op 6 oktober weer examen gedaan en toen had ik gewoon weer een totale blackout. Die meneer was heel aardig, had zelfs de rit extra lang gedaan, in de hoop dat ik die zenuwen een beetje kwijt kon raken, maar helaas, het was allemaal slordig en het enige waar ik aan kon denken was dat ik naar huis wilde .... Ik vind het hele idee gewoon zó eng en ik raak het gewoon echt niet kwijt.
Hopelijk dat het helpt wanneer ik eerst op mijn gemak wordt gesteld. Nogmaals bedankt!
pi_74714988
Zo, net m'n 3e en 4e rijles gehad! 't Ging echt super vandaag, amper dingen fout gedaan, invoegen ging goed op de snelweg (4 banen naar links), fileparkeren 1e x meteen helemaal goed, de keren daarna ook, straatje keren prima. Hij was tevreden en ik ook, zoals het er naar uit ziet nog 7 lessen en dan praktijk, vond 'ie genoeg. Ben dus blij

Morgen theorie! Brrr.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bhuddy op 15-11-2009 15:17:49 ]
pi_74715051
Les op zondag, bestaat dat ook al?
pi_74715087
Nee, eigenlijk doet 'ie t niet maar omdat we dus niet zoveel tijd meer hebben voor 30 november heeft 'ie een uitzondering gemaakt (want gister konden we beiden niet). 't Is echt een hele chille gozer en hij vindt t ook leuk om mij les te geven (omdat ik zo gemotiveerd ben), dus dat maakt 't al een stuk makkelijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bhuddy op 15-11-2009 15:21:24 ]
pi_74716690
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:58 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, eigenlijk doet 'ie t niet maar omdat we dus niet zoveel tijd meer hebben voor 30 november heeft 'ie een uitzondering gemaakt (want gister konden we beiden niet). 't Is echt een hele chille gozer en hij vindt t ook leuk om mij les te geven (omdat ik zo gemotiveerd ben), dus dat maakt 't al een stuk makkelijker.
Netjes hoor. Leuke instructeur zo te lezen. Succes!
pi_74717902
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:53 schreef Bhuddy het volgende:
Zo, net m'n 3e en 4e rijles gehad! 't Ging echt super vandaag, amper dingen fout gedaan, invoegen ging goed op de snelweg (4 banen naar links), fileparkeren 1e x meteen helemaal goed, de keren daarna ook, straatje keren prima. Hij was tevreden en ik ook, zoals het er naar uit ziet nog 7 lessen en dan praktijk, vond 'ie genoeg. Ben dus blij

Morgen theorie! Brrr.
4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachen
pi_74718031
argh dacht ik het eindelijk een beetje te snappen.

wie kan mij dit uit leggen
waarom mag auto A hier voor auto B.

dit zegt http://www.gratisrijbewijsonline.nl/

[ Bericht 16% gewijzigd door fespo op 15-11-2009 16:35:13 ]
pi_74718226
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg mag voor.
Of hoe ging dat regeltje ook al weer? In ieder geval; die 2 draaien af en A gaat rechtdoor, dus mag die eerst.

Heb trouwens ooit in zo'n situatie gezeten, en toen ik stopte (wánt rechts mag voor. was op een gelijkwaardige kruising) vond m'n rijinstructeur dit geen probleem. Hij zei dat als ik toen door was gereden het ook niet fout was omdat rechtdoorgaand verkeer voor mocht.
pi_74718302
dat staat er ook als reden, maar je rijdt niet op de zelfde weg. want auto b komt van een zijweg.

zie dit voorbeeld:
Meestal heb je te maken met bestuurders van links en van rechts. Die komen dan uit een zijweg. Je bent dus niet met elkaar op dezelfde weg. De afspraak is: geef voorrang aan bestuurders van rechts.

Hier geldt de afspraak: geef voorrang aan bestuurders van rechts. De jongen moet het meisje voor laten gaan

Soms ben je wel met iemand op dezelfde weg. Dan komt de ander jou tegemoet of achterop. Als één van beiden wil afslaan, kun je met elkaar te maken krijgen. Kijk maar eens op het plaatje.

Nu geldt de afspraak: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. De jongen met de pet moet het meisje voor laten gaan. Het meisje mag dus voorgaan, want zij gaat rechtdoor.
pi_74718390
Wat erg, ik begin nu te twijfelen hoe het ook alweer zat
Als het een echte situatie is, hangt het er van af wie de eerste stap zet, maar ik zou zeggen A - C - B.
Ik ga het navragen, vati zit bij het 3vo
pi_74718504
/

[ Bericht 96% gewijzigd door fespo op 15-11-2009 17:10:07 ]
pi_74718735
Nee het klopt wel hoor, ik heb papa de tekening laten zien en hij zei precies het zelfde als ik alleen met een betere uitleg
A mag eerst want dan is de kruising het snelste vrij, dan kan de rest doen wat ie moet doen.
Als A zou stoppen is het ook geen punt, maar dan duurt het langer voor dat de kruising vrij is.
pi_74718865
ja ik zie het nu, maar wel lastig
edit. eigenlijk snap ik het nog steeds niet want A hoort B voorrang te geven want die komt van rechts.

[ Bericht 44% gewijzigd door fespo op 15-11-2009 17:23:44 ]
pi_74719357
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

4 banen naar links is ook niet lastig op zondag...moet je oefenen in spits, das pas lachen
Spits is ook niet moeilijk, je moet je er gewoon doorheen drukken. Mensen laten vanzelf wel een ruimte voor je open. Iedereen rijd toch maar langzaam.
  zondag 15 november 2009 @ 17:30:24 #174
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74719455
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:09 schreef fespo het volgende:
ja ik zie het nu, maar wel lastig
edit. eigenlijk snap ik het nog steeds niet want A hoort B voorrang te geven want die komt van rechts.
B moet wachten op C. C moet wachten op A. Dus A mag eerst, dan C, dan B. Maar het is wel verwarrend, ik weet niet wat ik zou doen als ik die situatie tegenkom. Waarschijnlijk zou ik ook stoppen omdat ik zou denken: auto van rechts, dus stop.
2000 light years from home
pi_74719958
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:08 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

Hehe nou 't was aardig druk om 12 uur op de A4 vandaag De echte spits is niet moeilijk aangezien de snelheid een stuk lager ligt, maar wat meer verkeer is wel wat lastiger, dat ga ik donderdag oefenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')