quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:53 schreef joko90 het volgende:
Vanochtend GESLAAGD voor mijn rijexamen!!!
De achterliggende gedachte hiervan is: Artikel 15.2.a van de RVVquote:Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef fespo het volgende:
wie kan mij hierbij helpen:
[ afbeelding ]
wat je ziet is een kruispunt waarbij auto 1 op een onverharde weg rijdt.
ik zou zeggen dat de juiste volgorde van voor laten gaan is:
2, 3, 1.
auto 1 moet auto 2 en 3 voor moet laten gaan omdat hij op een onverharde weg rijdt.
auto 3 moet auto 2 voor laten gaan omdat deze van rechts komt.
mijn boek zegt echter:
2, 1, 3.
hoiquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.
Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:27 schreef singlemetkids het volgende:
ik zou eerst losse lessen nemen, gewoon even rondvragen in de omgeving waar je woont waar je het beste en voordeligste lessen kunt krijgen.Als je totaal geen rijervaring hebt moet je toch rekenen op ca 35-40 lessen voor je gaat afrijden.
Denk dat de meesten tussen de 1400 en 2000 kwijt zijn voor hun rijbewijs.
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
Hier kan dat dus niet goedkoper, de goedkoopste hier kost 42 euro per uur en die heeft een zeer slecht slaingspercentage. De grote rijscholen hier (o.a. Alblas) kosten 46 euro per uur. Of ik moet naar Utrecht/Amsterdam reizen om daar rijles te nemen maar dat kost dan ook treinkaartje e.d. en veel tijd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.
Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
als je bij bv de oosterpoort (al een van de duurdere) in groningen een lespakket neemt , spoedpakket, kost dat incl 1 herexamen 1595 euro. Daar kan je rijbewijs garantie bijkopen voor 395 euro. Rijbewijs garantie houdt in dat je max 5 examens kan doen en voor elk examen 5 lessen (dus totaal 25 lessen en 5 examens voor 395 euro) Je moet daar wel flink op doorzeuren hoor, want ze proberen je ervan te weerhouden om dat te kopen, is bij mij ook gedaan en gelukt helaas waardoor ik uiteindelijk iets meer kwijt was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zitquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
Dat idee had ik juist helemaal niet. Altijd goed les gehad naar mijn idee.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:17 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zitIk betaalde 43 per les trouwens. Maarja boeie geslaagd
Maakt allemaal niets meer uit
Officiele rijprocedure is dat je bij snelheid verhogen een na controle doet (binnenspiegel, voor, linker-buitenspiegel, linker-schouder) voordat je gaat opschakelen. (iedere versnelling)quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:50 schreef Hippos het volgende:
Bij 't schakelen steeds in de binnenspiegel kijken? Ik kijk wel geregeld in de binnenspiegel en bij 't remmen altijd...maar bij het schakelen nooit; nooit ook iets over gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |