abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74659831
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:53 schreef joko90 het volgende:
Vanochtend GESLAAGD voor mijn rijexamen!!!
pi_74660573
Gefeliciteerd!

Nog een half uuuuuur
pi_74660736
Gratz!
Children of the night. What music they make.
pi_74661160
gefeliciteerd Joko !!!!

Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74662906
Joko, gefeliciteerd!!
pi_74668749
Voor mijn gevoel gaat het nog steeds bij lange na niet lekker, met name op de snelweg soms, maar waarschijnlijk eerste week van januari tussentoets...
pi_74669211
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:27 schreef Bhuddy het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog een half uuuuuur
En.. geslaagd?
pi_74670706
Nou ik heb m'n eerste 2 rijlessen gehad en eigenlijk ging 't gewoon goed! Natuurlijk, zoals ik al verwacht had, moet ik de kijktechnieken nog even goed erin stampen, maar voor de rest was 't prima. Voertuigbeheersing is goed, besluitvaardigheid zeer goed. Wel ff veel makkelijker zo'n diesel! Zondag weer 2 uurtjes
pi_74670751
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef fespo het volgende:
wie kan mij hierbij helpen:

[ afbeelding ]

wat je ziet is een kruispunt waarbij auto 1 op een onverharde weg rijdt.
ik zou zeggen dat de juiste volgorde van voor laten gaan is:
2, 3, 1.
auto 1 moet auto 2 en 3 voor moet laten gaan omdat hij op een onverharde weg rijdt.
auto 3 moet auto 2 voor laten gaan omdat deze van rechts komt.

mijn boek zegt echter:
2, 1, 3.

De achterliggende gedachte hiervan is: Artikel 15.2.a van de RVV

Bestuurders op een onverharde weg verlenen voorrang aan de bestuurders op de verharde weg.

Dan heb je nog 2 regels om het je even duidelijker te maken:

1. rechtdoor gaand verkeer (dus voetgangers vallen hier ook onder) gaan voor bestuurders die afslaan
2. korte bocht gaat voor lange bocht

Voorrang verlenen en krijgen gebeurd tussen bestuurders op een kruisende weg..
Voor laten gaan doe je dmv de regels 'rechtdoor op de zelfde weg' en 'korte bocht voor lange bocht'.

zo iets duidelijker?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
pi_74674053
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.

Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_74675060
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vraag. Ik heb zo'n 2600 euro op m'n rekening en ben 18 jaar. Nu komen al die kosten zoals schoolgeld en boekengeld om de deur kijken. Ik heb het maximale studiefinanciering van 375 euro.

Hoeveel is ideaal om te beginnen met rijles? Hoeveel hadden jullie toen jullie begonnen?
hoi

ik zou eerst losse lessen nemen, gewoon even rondvragen in de omgeving waar je woont waar je het beste en voordeligste lessen kunt krijgen.Als je totaal geen rijervaring hebt moet je toch rekenen op ca 35-40 lessen voor je gaat afrijden.
Denk dat de meesten tussen de 1400 en 2000 kwijt zijn voor hun rijbewijs.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74675778
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:27 schreef singlemetkids het volgende:
ik zou eerst losse lessen nemen, gewoon even rondvragen in de omgeving waar je woont waar je het beste en voordeligste lessen kunt krijgen.Als je totaal geen rijervaring hebt moet je toch rekenen op ca 35-40 lessen voor je gaat afrijden.
Denk dat de meesten tussen de 1400 en 2000 kwijt zijn voor hun rijbewijs.
Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
pi_74675968
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

Das nogal een optimistisch bedrag hoor, alleen voor het lessen ben je dan al 1400-1800 (en dan neem ik nog een 'goedkope' rijschool van 40 euro per uur. Tel daar de rest nog maar bij op....
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
pi_74677592
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je goed zoekt kan dat veel goedkoper. Ik betaalde 28 per uur en dat in de Randstad.
Hier kan dat dus niet goedkoper, de goedkoopste hier kost 42 euro per uur en die heeft een zeer slecht slaingspercentage. De grote rijscholen hier (o.a. Alblas) kosten 46 euro per uur. Of ik moet naar Utrecht/Amsterdam reizen om daar rijles te nemen maar dat kost dan ook treinkaartje e.d. en veel tijd.
pi_74679438
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:

handig om te weten misschien waar je wilt gaan lessen en afrijden ?
pi_74679599
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

als je bij bv de oosterpoort (al een van de duurdere) in groningen een lespakket neemt , spoedpakket, kost dat incl 1 herexamen 1595 euro. Daar kan je rijbewijs garantie bijkopen voor 395 euro. Rijbewijs garantie houdt in dat je max 5 examens kan doen en voor elk examen 5 lessen (dus totaal 25 lessen en 5 examens voor 395 euro) Je moet daar wel flink op doorzeuren hoor, want ze proberen je ervan te weerhouden om dat te kopen, is bij mij ook gedaan en gelukt helaas waardoor ik uiteindelijk iets meer kwijt was.

Dan ben je dus klaar voor 2000 euro.... want neem aan dat het wel gaat lukken met 37 lesuren (van het spoedpakket daar zit al een gewoon examen in plus gratis herexamen) plus max 25 lessen extra en 7 examens...

http://www.oosterpoort.nl(...)olders/auto_2009.pdf

[ Bericht 8% gewijzigd door singlemetkids op 13-11-2009 21:42:26 ]
pi_74694463
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zit Ik betaalde 43 per les trouwens. Maarja boeie geslaagd Maakt allemaal niets meer uit
pi_74694516
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:17 schreef Petertjuhh het volgende:

[..]

Ik heb bij die 28 euro per uur toch het gevoel dat je met een slechte instructeur in de auto zit Ik betaalde 43 per les trouwens. Maarja boeie geslaagd Maakt allemaal niets meer uit
Dat idee had ik juist helemaal niet. Altijd goed les gehad naar mijn idee.

Was trouwens wel anderhalf jaar geleden, maar zoveel zullen de prijzen nou toch ook weer niet gestegen zijn lijkt me
pi_74696376
Ik heb les voor 30 euro per uur (in Delft) en ik vind 'em ook heel fijn lesgeven!

pi_74698615
Geinig man, en bevalt het je een beetje dat lessen ipv illegaal lessen(mensen die daar over zeuren )
Je moet alleen nog wel vaker in de binnenspiegel kijken
pi_74699037
Lessen bevalt zeer zeker! Illegaal lessen heeft zeker geholpen haha, en ik heb er ook geen spijt van. Nu gestopt drmee, ik heb het immers lang uitgehouden en nu ben ik 18 en hoef ik dat risico niet meer te nemen Binnenspiegel klopt idd, heb nu maar een vuistregel gekregen van 'em: iedere keer dat ik schakel moet ik in de binnenspiegel kijken.

Hele chille instructeur heb ik trouwens

[ Bericht 12% gewijzigd door Bhuddy op 14-11-2009 17:33:57 ]
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:36:59 #147
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74699378
Idd beter in de binnenspiegel kijken . Viel mij ook wel op, maargoed alles bevalt tot dusver?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_74701388
Bij 't schakelen steeds in de binnenspiegel kijken? Ik kijk wel geregeld in de binnenspiegel en bij 't remmen altijd...maar bij het schakelen nooit; nooit ook iets over gehoord.
6 januari TTT, duurt nog eventjes, maar ik ben benieuwd
pi_74701532
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:50 schreef Hippos het volgende:
Bij 't schakelen steeds in de binnenspiegel kijken? Ik kijk wel geregeld in de binnenspiegel en bij 't remmen altijd...maar bij het schakelen nooit; nooit ook iets over gehoord.
Officiele rijprocedure is dat je bij snelheid verhogen een na controle doet (binnenspiegel, voor, linker-buitenspiegel, linker-schouder) voordat je gaat opschakelen. (iedere versnelling)
De reden daarvoor is, om het overige verkeer in de gaten te houden.
Want als je wordt ingehaald (mag en) moet je natuurlijk niet harder gaan rijden.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
pi_74702457
Aankomende donderdag om half 11 theorie-examen! Vandaag de hele dag druk geweest met theorie leren (en 2de handsjes kijken ) en heb echt het idee dat het kut is! Dan zit ik vooral met die gevarenherkenning in de maag, daar scoor ik nog bar slecht op... Heb een uur daarvoor nog rijles, van 9.15 tot 10.15, dan theorie-examen, en dan weer naar huis knappen. Rij-instructeur was zo aardig om dat te doen!

Lessen zelf gaat echt tof! Moest nog iets meer kijken en heb een beetje moeite met de snelweg (Gisteren om half 5 tijdens de spits ) en ik moest iets meer als een oud wijf rijden
De les daarvoor was ik nogal fanatiek in andere mensen bij het stoplicht eruit te trekken en hem een paar keer in de toerenbegrenzer te knallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')